turatii, turatii
![]() ![]() ![]() |
turatii, turatii
vis-a-vis |
![]()
Post
#211
|
||
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#212
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
N-am măsurat cuplul, și știi la ce mă refer, motoare uzate care n-u compresie și papă ulei.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cotrobai eu si poate gasesc cartea cu pricina. Avea diagramele de putere si cuplu.
Tot ce pot spune din proprie experienta, motorul de 1300 e mai elastic decat cel de 1400 si merge mai lejer la turatii mari. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#214
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
dacia mea are motor de 1289 si a tatalui meu (care a fost a mea o vreme) de 1400
diferenta se vede clar la turatii mici (pana in 2000) unde cel de 1400 are cuplu mai mare si merge mai lejer in regim de forja nu pare sa fie diferenta ![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Normal, pe langa surplusul mic de cmc, se simte cursa mai lunga a pistonlui. La cel de 1300 alezajul e egalul cursei. Mie cel puitn mi se pare ca cel de 1300 functioneaza mai dezinvolt la turatii mari.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Muttley |
![]()
Post
#216
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vyper @ 4 Jan 2007, 17:10) Niciodata! Si putin probabil sa-mi bat vreodata joc de masina in acest mod... QUOTE(sefu_alx @ 7 Jan 2007, 16:39) Consum SPECIFIC! Va spune ceva? Daca nu, documentati-va referitor la diferentele dintre consumurile specific si orar. QUOTE(dr_mKe @ 7 Jan 2007, 23:44) Normal, pe langa surplusul mic de cmc, se simte cursa mai lunga a pistonlui. La cel de 1300 alezajul e egalul cursei. Mie cel puitn mi se pare ca cel de 1300 functioneaza mai dezinvolt la turatii mari. Alezaj x cursa... 1300 - 73x77 1400 - 76x77 Ca urmare, de unde cursa mai lunga? De unde alezaj = cursa la 1300? Dpdv al turatiei, 1400 e cel mai turat motor din gama. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
vezi ca sunt 2 tipuri de motoare de 1.4, la fel si 1.6, la care difera cursa. Din cate imi aduc aminte.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Muttley |
![]()
Post
#218
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Exclus!...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#219
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
toate variantele de motoare 14(102-13 si 102-14) au acelasi alezaj si aceeasi cursa....ala de 1.6 este un singur tip(parca)......
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
De ce sunt atunci 2 coduri pt ele ?
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
vali vtk |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
pentru ca unele au etansarea dintre camasi si bloc pe oringuri de cauciuc si celelalte pe inele de cupru
|
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
latinoo |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
QUOTE(sobolan @ 8 Jan 2007, 16:06) toate variantele de motoare 14(102-13 si 102-14) au acelasi alezaj si aceeasi cursa....ala de 1.6 este un singur tip(parca)...... motoru de 1.3 cod 810.99 etansare camasi cu inele de hartie de diverse culori motoru de 1.4 coduri 102.00 , 102.13 , 102.14 si 102.35T, etansare cu inele de cauciuc sau cupru(diferenta intre camasile cu inel de cupru si cauciuc se reflecta in diametrul exterior al camasii) iar la motorul 102.00 este mai gros segmentul de foc(primul segment) motoru de 1.6 coduri 106.00 si 106.35T , si la acesta au existat seturi cu izolarea camsilor pe cupru sau inel de cauciuc (la berlinele/break/liberta de 1.6 set cu inele de cauciuc la nova cu inel de cupru) |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#223
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Si alea pe injectie din 2000 cu inele de aluminiu. Care la un moment dat se corodeaza si iti intra lichid de racire in ulei. Totusi exista 2 variante de compresie diferita la 1.6 Am cartea masinii in fata.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#224
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Și care sunt variantele alea?
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#225
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Din ce am studiat eu pana cum am ajuns la urmatoarele rezultate:
motor 1.3 rap compresie 8.5 si 9 motor 1.4 rap compresie de 8.5 si 9 motor 1.6 rap compresie de 8.5 si 9.2 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Q.E.D.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
latinoo |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
{Din ce am studiat eu pana cum am ajuns la urmatoarele rezultate:
motor 1.3 rap compresie 8.5 si 9 motor 1.4 rap compresie de 8.5 si 9 motor 1.6 rap compresie de 8.5 si 9.2 } motoru de 1.3 doar 8.5:1 motoru de 1.4 9:1 motoru de 1.6 9.2:1 si 9.25:1 |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
latinoo |
![]()
Post
#228
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
dr_mKe motoru de 1.6 ar 9.25:1 in varianta cu carburator si 9.2:1 in varianta cu injectie
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#229
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
si motorul 102.35T am gasit ca ar avea totusi 9.2/1 tab2.jpg ( Size: 13.1k )
Number of downloads: 65
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=41922 vedeti si aici:tab1.jpg ( Size: 58.98k ) Number of downloads: 94 motoarele astea trebuiau sa mearga si cu benzina mai slaba,nu? This post has been edited by gabi1: 9 Jan 2007, 16:07 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
latinoo |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
acolo scrie 106.20 nu 102.35T
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#231
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(latinoo @ 8 Jan 2007, 20:41) motoru de 1.3 cod 810.99 etansare camasi cu inele de hartie de diverse culori motoru de 1.4 coduri 102.00 , 102.13 , 102.14 si 102.35T, etansare cu inele de cauciuc sau cupru(diferenta intre camasile cu inel de cupru si cauciuc se reflecta in diametrul exterior al camasii) iar la motorul 102.00 este mai gros segmentul de foc(primul segment) motoru de 1.6 coduri 106.00 si 106.35T , si la acesta au existat seturi cu izolarea camsilor pe cupru sau inel de cauciuc (la berlinele/break/liberta de 1.6 set cu inele de cauciuc la nova cu inel de cupru) motoarele de 1.4 sunt de doua tipuri 102-13 si 102-14(diferenta dintre tipurile astea doua e la chiulasa...au chiulasele diferite...adica cel de 102-13 are chiulasa mai comprimata si are raport 9:1 si 62cp fata de cel 102-14 care are 8,5:1 si 58cp).....prin motor de 1.4 se intelege 1400cm3(set de 1.4 si arbore palier marit).....etansarea camasilor se face cu inele de cu sau al......motorul la care etansarea camasilor se face cu inele de cauciuc este motor 1310(set motor de 1.3 si arbore palier marit de 1.4).....asta ti-o spun din experienta, nu din carti.... ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
johny77 |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
la care este cu inele de aluminiu? la 102-13 sau la 102-14?
|
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
sobolan |
![]()
Post
#233
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
inele de aluminiu sau cupru.....102-13 , 102-14 si la motoru de 1600.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#234
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
sobolan înseamnă că diagrama este pentru motoarele de 1.4 .
N-am știu că există motoare de 1.4 cu 58 CP ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
johny77 |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
nu m-ai lamurit
|
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
sobolan |
![]()
Post
#236
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
hai ca vin cu argumente.....nu-mi place sa ma uit prin carti.....teorie......
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#237
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(johny77 @ 10 Jan 2007, 23:01) deci....motoarele de 1.4(adica 102-13 si 102-14) si cele de 1.6 au garnituri de etansare a cilindrului de cupru(din fabrica asa vin)....dupa ce umbli tu sau mecanicu la camasi alea obligatoriu se schimba ca sa nu te trezesti cu apa in ulei...poti sa cumperi altele de la magazin de cupru(care sunt cele mai bune) sau de aluminiu(fug toti de ele ca-s nasoale)......esti lamurit acu ? |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#238
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
il asteptam pe latinoo sa ne explice de unde a gasit el atatea tipuri de motoare de dacie.....acu chiar m-a facut curios
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
latinoo |
![]()
Post
#239
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
QUOTE(sobolan @ 10 Jan 2007, 22:37) motoarele de 1.4 sunt de doua tipuri 102-13 si 102-14(diferenta dintre tipurile astea doua e la chiulasa...au chiulasele diferite...adica cel de 102-13 are chiulasa mai comprimata si are raport 9:1 si 62cp fata de cel 102-14 care are 8,5:1 si 58cp).....prin motor de 1.4 se intelege 1400cm3(set de 1.4 si arbore palier marit).....etansarea camasilor se face cu inele de cu sau al......motorul la care etansarea camasilor se face cu inele de cauciuc este motor 1310(set motor de 1.3 si arbore palier marit de 1.4).....asta ti-o spun din experienta, nu din carti.... ![]() motoarele de 1.4 sunt de 4 tipuri 102-13 , 102-14 , 102-00 , si 102.35T , toate din cele de 1.4 au raportul de compresie 9:1 iar cel 102.35T are 9.2:1 , toate 62cp , iar etansarea camasilor se face cu inele de cupru sau inele de cauciuc(au fost folosite in special pe motor 102.00) P.S. s-ar putea sa nu fii bine informat intradevar au existat chiulase de 72 si 73 mm , dar compresia era exact aceeasi din cauza formei pistonului This post has been edited by latinoo: 11 Jan 2007, 18:24 |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#240
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai latinoo....arata-mi si mie unde scrie asta....eu am pus mai sus pagina din carte....si din cate motoatre am desfacut n-am gasit in ele ce si cum scrii tu acolo.....pe bune...astept sa ne arati o pagina scanata de carte ,ceva.....in special astea:102-00 , si 102.35T
asta ce inseamna: intradevar au existat chiulase de 72 si 73 mm , dar compresia era exact aceeasi din cauza formei pistonului ???????? sunt si masini care aveau 'pistoane cocosate' din uzina ? ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 09:22 |