turatii, turatii
![]() ![]() ![]() |
turatii, turatii
bogdan3l |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#32
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
S-o crezi tu. A patra din cutiile in 4, e mai lunga decat a patra din cutiile cu 5.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
anndi |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
da zboara niste avioane pe aici de nu e adevarat! motorul de dacie eu l-am testat si merge 7800 rpm in treapta 2. max. de obicei la motorul meu de dacie ii dadeam 6000-6500 de ture si nu a crepat nimic in el. singura problema era fiabilitatea. si cine zicea ca motorul de 1,6 in treapta 4 ia 6000 de ture viseaza...poate la vale cu vant din spate si trasa de un lamborgini.asa da! altfel nu. vorbesc de motorul stoc. si daca ar fi de modificat...atunci se va strica de 5 ori mai repede...si ce ai reolvat? ii dai in gura 500 de metri si dupa aia o impingi 100 ca sa porneasca. asta nu e treaba. pt fiabilitate maxima la motorul de dacia... aaaaaaaaaaa...mergeti la un vecin care are vo 60 de ani si stii ca are masina si rugatil sa va faca o tura. dupa aia voi mergeti la fel cu masina si nu veit mai avea nici o treaba. bafta!
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 9 Nov 2005, 23:37) Nu mai spune !! Dupa cum poti vedea in cazul cutiilor cu 4 trepte raportul vitezei a 4a este ori mai scurt ( la cutiile de D1300 ) ori identic cu cel al cutiilor cu 5 rapoarte (la 1310) Cel mai bine ar fi sa te documentezi inainte sa vorbesti si poate renunti si la limbajul agresiv ![]() This post has been edited by bogdan3l: 10 Nov 2005, 01:29 Attached thumbnail(s) Photo_077.JPG ( Size: 328.65k ) Number of downloads: 263 |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
argon |
![]()
Post
#35
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
@Bogdan, nu mai tine pe a ta, ca sigur e mai lunga, uita-te in tabelul postat de tine ce scrie in ultima coloana la sectiunea de 4 trepte....modul marit pentru treapta 4+ax comanda de 15
This post has been edited by argon: 10 Nov 2005, 08:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Hmm.... imi cer scuze daca gresesc !
Ce inseamna " modul marit " si "ax comanda " ? Eu stiam ca raportul demultiplicarii este dat de numarul de dinti al fiecarui angrenaj si ca singurele angrenaje care se iau in calcul in cazul de fata sunt cele ale grupului conic si ale treptei a IV a . Astept contraargumente ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Muttley |
![]()
Post
#37
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cipilicu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 10 November 05 ![]() |
Din proprie experienta va pot spune ca exista diferente de raporturi chiar la cutiile cu 5 trepte.
Am facut comparatia intre cele 2 masini care le am: Dacia 1310 TLX din Ianuarie 1989,motor 1400 cmc,5 trepte si Dacia 1310 CT din Aprilie 1006,motor 1600 cmc,carburator dublucorp Solex,5 trepte(asa cumparata originala de la CNCD Pitesti) Clar a 4-a e mai lunga pe versiunile mai vechi.(fapt confirmat si de mecanici) De exemplu: treapta a 4-a la modelul 1989 3000 rpm~90km/h treapta a 4-a la modelul 1996 3000 rpm~80 km/h Plus ca exista diferente si la treapta a 5-a: modelul 1989 3000 rpm~100 km/h modelul 1996 3000 rpm~110 km/h Aceste comparatii ar trebui sa excluda faptul ca unul dintre cele 2 vitezometre nu ar functiona normal. PS:treapta a 5-a 4200 rpm~160 km/h,undeva la N de Curtea de Arges This post has been edited by cipilicu: 10 Nov 2005, 23:32 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, 1.4 MPI Abs Plus
- AG-069957 Să curgă benzina, să se învârtă roțile!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#39
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Paul_ |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 9 June 05 ![]() |
probabil 1996 9 e chiar langa 0
![]() |
--------------------
dacia
1310
- CJ 01 HUA
|
|
cipilicu |
![]() ![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 10 November 05 ![]() |
Da,ai dreptate e 1996.
Si stie cumva cum se face treapta a 4-a mai lunga,ca deja de la 80km/h tre sa-i dau a 5-a altfel vezi i cum se duce acul ala de la benzina spre 0. This post has been edited by cipilicu: 11 Nov 2005, 14:59 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, 1.4 MPI Abs Plus
- AG-069957 Să curgă benzina, să se învârtă roțile!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#42
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu cand am facut scoala de soferi am depasit de 2 ori turatia de 2000 rpm (depasiri).
Daca ati desfacut vreo cutie in 5 trepte, ati vazut ca e o cutie in 4 cu angrenaj pt treapta a 5-a adugat undeva in spate, sub un capac. Treapata 4 e identica la cele 2 cutii, ca si a treapta 1, 2,3. Viteza maxima se obtine in treapta 4, ca similara atreptei de priza directa. Voi puteti sa-i dati si 10 000 rpm daciei pe carburator ca nu are saraca limitator de turatie dar ce se intampla nimeni nu stie........ Un BMW cu injectie mecanica a ajuns la peste 8000 rpm (soferul avea muzica pornita si nu a auzit nimik, dar turometrul era la capul de scala, adica 8000 rpm). Ulei in baie nu mai avea deloc, dar dupa ce s-a racit si a fost pus ulei a plecat linistita. Attached File(s) |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca te uiti pe tabelul ala vezi 2 greseli (macar):
tr 4 = 33/23 gafa, e 33/32, raport 0,97, deci usor subunitar, deci de supraviteza.(asta la 365) tr 4=33/34 ..raport ..tot 0,97(la 352) = gafa, e 1,03, deci supraunitar, adica usor de sarcina. Intr-adevar, cutiile au si acel raport de 1,03 la tr. a 4-a la unele modele (si eu am crezut pina acum ca sint identice pina la a 4-a, uite ca nu e asa). La cutiile mai noi, diferentele alea sint eliminate, diferenta de viteza in toate treptele aparind din raportul transmisiei finale(acel grup conic=8/33 sau 9/34) Mai e o gafa la acele 6/12 si 6/13 la transmisia pentru kilometraj, un raport de acolo e gresit. A, atentie, nu se pot pune pinioane 13 in loc de 12, dantura e inclinata invers(asta ca fapt divers). This post has been edited by diaconuliviu: 14 Nov 2005, 13:52 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#44
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
mea culpa! Pe coloana aceea nu m-am uitat.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Citind Mondiru, gasesti ceva, in Agenda automobilistului 2, altceva.
Se pare ca Dacia 1300 a circulat cu 352 cu 1,03 la treapta a 4-a; aparind 1310, eventual cu motoare de 1400, au aparut si seriile de 352 "premergatoare" celor 365, acele cutii in 4 trepte, pregatite pentru a primi treapta a 5-a. Acelea au la treapta a 4-a 0,97. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
matrafox |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
acum va spun si eu ceva si nu stiu cati ma vor crede ,nici macar un inginer nu m-a crezut pana nu a vazut cu ochii lui .am o dacie din 89 motor 1300 destul de ingrijita.relantiul il tin de obicei la 600 rot dar am obs ca poate sta lejer si la 400 fara sa dardaie masina (asta numai la cald) .toti au zis ca am turometru defect dar nu este asa .parerea mea este ca de aici poate se si trage consumul de max 8 in oras .in a 4-a la 100 km turometru sta la 3000 rot
|
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
La viteza a-5-a eu am gasit 3 perechi de pinioane.Doua perechi erau pentru pentru raportul 0.86:1. Am obtat pentru cel mai lung raport (29X38) 0.76:1, pentru a avea viteza maxima mare. Motorul meu se tureaza 6000 in a 5 a, daca as avea roti pe 15 as atinge viteaza mai mare decat actualul 200+
La cutiile in 5 trepte difera in functie de anul de fabricatie chiar si pinioanele de la celelalte trepte.Aceste diferente nu sunt trecute in carte (pozele atasate de voi).Eu n-am avut ce face intr-o zi si am numarat numarul de dinti de la pinioanele din cutie mea, si de la o cutie mai noua. Am cautat de mi-a venit rau pinion pentru treapta a 3 a cu numarul de dinti necesar (cand am reconditionat cutia), cutia mea fiind printre primele cutii in 5 facute (1991) La cutia mea nu se leaga deloc a 2 a cu a 3 a, raportul e foarte prost gandit.Ma refer la mers sportiv, schimbarea treptelor la 6000 + Grup conic imi montasem 8x33 (pentru motorul vechi cu axa pe 320 grade), dar am montat din nou 9x34, pentru ca nu puteam sa plec de pe loc violent decat cu mari dificultati in treapta a 2 a. Treapta 1 o terminam in 2 metrii, in care mai mult stateam pe loc si scoteam fum din roti. Fara sa o laud, cutia mea a tinut foarte bine la o putere mai mult decat dubla, si moment maxim dublu. Caut o cutie facuta la Pitesti pentru daciile de curse cu care se alerga pe coasta.Vreau una cu 1 foarte lung, si 2 3 4 5 apropiate, maxim 400-600 ture diferenta intre trepte. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#48
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Viteza maxima se obtine in treapta cu raportul de transmitere cel mai apropiat de 1 . La Dacia 1xxx e treapta a 4-a. Cred ca e o senzatie sa mergi in Dacie la 200. Treaba cu golul intre a 2 si a 3-a se pare ca e la toate transmisiile in trepte. De preferat ar fi fost sa fie intre 1 si 2, dar asta e.
S-au facut cutii de Dacie cu rapoarte modificate? Interesant........... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#49
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 Nov 2005, 23:08) Bati campii... Cu atat ai ramas de la cursul de dinamica ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#50
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dimensioneaza si mie treapta a 3-a pt viteza maxima te rog. Dar sa nu depasesc viteza aia in a 4 sau a 5-a si a 4-a sa fie priza directa.
Putere maxima la 5000rpm si diametrul anvelopei 790mm. spor la calcul Rectific: Cea mai mare viteza maxima care se poate obtine de la un autovehicul cu raportul transmisiei finale dat este obtinuta cu un raport de demultiplicare al schimbatorului de viteze egal cu 1. E mai clar? Citeste te rog pasajul de mai jos, luat dintr-un Proiect de Dinamica Autovehiculelor. This post has been edited by einstein1984: 17 Nov 2005, 17:21 Attached File(s) ![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#51
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sau altfel zis, daca treapta de viteza are raport mai mic de 1, motorul nu dezvolta toata puterea pe care o poate dezvolta (n mai mic decat np).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#52
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE Dimensioneaza si mie treapta a 3-a pt viteza maxima te rog Ti-o dimensionez si p-a doua mai daca insisti, vrei si calculul sau te multumesti cu precizarea ca va rezulta o val f mica a raportului transmisiei finale?! QUOTE Dar sa nu depasesc viteza aia in a 4 sau a 5-a si a 4-a sa fie priza directa O conditie restrictiva inutila din partea ta, intr-a 4-a sau a 5-a, din cauza micsorarii lui isv ala al tau, forta la roata va fi mai mica decat suma fortelor rezistente la inaintare => viteza va scadea. Da' tu cred ca stii f bine treaba asta, ai vrut doar sa fii mai clar decat era necesar... Iar a 4-a va avea raportul 1 asa cum ceri tu, insa vor fi 2 trepte "economice", a 4-a si a 5-a...QUOTE Cea mai mare viteza maxima care se poate obtine de la un autovehicul cu raportul transmisiei finale dat este obtinuta cu un raport de demultiplicare al schimbatorului de viteze egal cu 1. E mai clar? E f clar ce vrei tu sa zici acolo, dar e o prostie mai mare ca tine... Muuuult mai mare! Cand ai sa-mi scanezi pagina din cartea de dinamica in care scrie treaba asta, nu, tot n-am sa te cred, da' o sa ma duc la uniunea scriitorilor sau la OPC sau la melitie si am sa-l acuz pe autor de dezinformare...Si, poate asa te potolesc, spune-mi tu de ce oare in formula aia a ta mai apare isv ca variabila? Daca este constanta cum zici tu la orice automobil, adica ~1, trebuia sa dispara cu totul. Si, mai important decat toate, suntem destul de offtopic si, crede-ma, puteam sa-mi consum timpul necesar scrierii postului asta si cu altceva. Chiar nu trebuie sa-ti explic tie de ce se-nvarte roata, cu timpul ai sa intelegi si singur... LE: ma iau dupa tine si scriu si eu prostii... Corect e "transmisie principala". Transmisia finala e la camioanele alea de mai au un angrenaj suplimentar in dreptul rotii motoare... This post has been edited by Muttley: 18 Nov 2005, 02:59 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#53
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pana postezi si tu ceva asemanator unei formule sau citat din carte poti sa bati campii cat vrei . Tu spui doar : " gresesti, eu am dreptate" . Daca tu dimensionezi transmisia principala ca sa obtii V max pentru orice alta trepta decat priza directa sau similara acesteia, obtii o V max mai mica decat posibilitatile vehicolului. Orice treapta cu raport de demultiplicare subunitar va conduce la o viteza mai mica decat cea max teoreric posibila. Si raportul de demultiplicare al transmisiei principale va fi dimensionat ca atare. Si in Romania , si in Franta si in SUA:polemica:
isv in formula apare pentru ca daca ai o cutie cu 2 arbori e o tampenie sa angrenezi 2 roti dintate cu acelasi numar de dinti. Angrenajul va fi 32 cu 33 sau33 cu 34 (raportul nu va fi riguros egal cu 1 ci undeva pe aproape). ![]() O dacie atinge o viteza maxima mai mare cu o cutie cu 5 trepte decat cu una cu 4? Nu prea cred. In treapata a 5-a motorul se va plafona fara sa atinga turatia de putere maxima (daca treapta a 5-a are raport de demultiplicare subunitar). Si vorbeste frumos ca eu inca nu am injurat pe nimeni. ![]() This post has been edited by einstein1984: 18 Nov 2005, 09:07 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#54
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE Pana postezi si tu ceva asemanator unei formule sau citat din carte poti sa bati campii cat vrei . Tu spui doar : " gresesti, eu am dreptate" . Pai daca cineva sustine cu incapatianare ca 1+1=3 altcineva tre' sa-i fluture carti de matematici speciale-n fata ca sa-l convinga ca nu-i asa? Eu zic ca ti-am argumentat suficient, oricum alta formula nu exista, doar aia de-ai postat-o tu... QUOTE Daca tu dimensionezi transmisia principala ca sa obtii V max pentru orice alta trepta decat priza directa sau similara acesteia, obtii o V max mai mica decat posibilitatile vehicolului. Esti fenomenal, hai sa-ti explic pe un exemplu, poate ai sa intelegi naibii o data! Hai sa luam Dacia 1310... i0=3.77 i4=0.97. In formula ta, produsul i0*i4=3.65 asta este valoarea totala de demultiplicare a transmisiei la Vmax. Hai sa impunem ca Dacia noastra sa prinda viteza maxima in treapta a 2-a (a doua). aceasta treapta are i2=2.23. Acum hai sa dimensionam transmisia principala... Chiar imi trebuie citate din carti pt o amarata de impartire?!? Deci... i0=3.65/2.23=1.63 Concluzia: o Dacie 1310 poate obtine viteza maxima intr-o treapta de viteza cu raportul 2.23 (adica muuuult diferit de 1) cu conditia ca raportul transmisiei principale sa fie 1.63 (valoare teoretica pt ca practic, cum ai zis si tu, se ia cea mai apropiata valoare realizabila cu 2 roti dintate)... Te anunt ca e ultimul reply care ti-l dau in problema asta, n-am nici un motiv sa mai continui sa ma contrazic cu tine. Ca fapt divers, uita-te ce-o scris initiatorul topicului in primul post... QUOTE Si vorbeste frumos ca eu inca nu am injurat pe nimeni. Aici o sa trebuiasca sa-mi explici tu mie... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
Pai ii dai cate ture te tine buzunaru.Daca vrei mers economic la 3000ture schimbi vitezele si nu ii dai mai mult de 120.Daca vrei sa te dai mare ii dai cam 6000ture ca duce bine si atunci o sa ai vitezele cam asa:1-40/45Km/h , 2-85km/h max 3-120km/h 4-150/160km/h si a 5 a restu.Da daca ni ii pui un radiator de dacie diesel cand ai schimbat a 4 a deja incepe sa fiarba.Eu la a mea iam dat 170km/h pe autostrada , motor de 1.6 cu carburator monocorp de nova.Daca vrei vino pe la mine si dam o tura
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#56
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Muttley, ai dreptate, am uitat si aspectul de optimizare a transmisiei principale. Porneste un topic de transmisii si mai vb acolo daca vrei. Scuza pt divagatie.
Nu a ars nimeni supapa de evacuare forjand motorul la peste 5000 rot/min? La cilindrul 1 parca se intampla......... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#57
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu-ti inchipui cum ma abtin sa nu-ti citez semnatura...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
pai stai sati explic. eu am o dacie din 88 motor 1.6 , 5 viteze. practic constructorul da puterea maxima a motorului la 5500 ture , dar pentru o dacie e destul 3500 la depasirii. totusi eu avand mania vitezei si placera de a depasii un bmw la drum intins ma face sa ii dau mai mult de 5500 de ture. practic motorul de dacie daca e bine reglat poate fi dus la 7000 dure linistit , eu am reusit pe Bucuresti-Pitesti , 7100 de ture intra 4 si aproape de 170km/h in bord cu cauciucuri de 165/60/13.motorul duce dar zgomotul din masina nu poate fi reprodus decat daca esti de fata. mai e problema ca daca mergi la mai mult de 5000 de ture acul de la apa nu mai coboara sub 85 asta cu electroventilator(dotarea masinii).totusi pentru o dacie e destul 3500 ture mai ales daca e in 5 trepte pentru ca la 3500 intra 5 ai aproape 135km/h si un consum rezonabil. acum depinde de bugetul pentru benzina si de nebunia soferului
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
AlexM. |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai in general in momentul in care schimbi viteza ti cont de turatia la care ai puterea maxima si cuplul maxim. La un motor 102-13 de 1397 cc ai cuplul maxim de 102 nm la 3500 rpm si puterea maxima de 62.5 cp la 5000 rpm. Ideea este ca atunci cand intrii in viteza sa fi in jurul turatiei la care ai cuplul maxim si sa iesi in jurul turatiei unde ai putere maxima. Daca faci asa crede-ma pe cuvant ca o sa ramai impresionat de ce scoate daciauta ta.
![]() ![]() Multa bafta |
--------------------
DACIA
1310 L Break
- B 42 GEA Zambeste!! Maine va fi si mai rau!! Azi pierzi o piulita!! Maine tot motorul!!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#60
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce impresionat o sa fii sa vezi ca prinde suta in 20 de secunde. Am mai mers eu in "masini" care faceau zgomot ca si cum ar fi demarat foarte repede dar abia se miscau (si nu erau Dacii). Schimba la turatia de putere maxima (sau vreo 200 rpm sub ea) daca urca motorul pana acolo si asta e.
Dar de fapt, de ce a fost dezgropat topicul? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2025 - 12:32 |