Chituire si revopsire Dacia 1300, Prezentarea modului de lucru si rezultatul final
![]() ![]() ![]() |
Chituire si revopsire Dacia 1300, Prezentarea modului de lucru si rezultatul final
sobolan |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
||
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|||
BLUE R 19 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 12 Mar 2016, 23:39) La chituri conteaza mult finetea(aspectul de gras cum se intinde untul pe paine) prospetimea fara cocoloase, astfel incat sa poti intinde straturi cat mai putin grosiere. La chituri eu cel mai multumit am fost de brandul grecesc Body Si eu am fost uimit de chitul "BODY" de finisat; se intareste complet in timp scurt si se slefuieste foarte usor, insa necesita o precautie, "o posibila problema", eu am folosit odata din comoditate intaritorul altui chit, rezultatul...mi-a plouat peste chitul intarit si s-a umflat...trebuind indepartat complet, ca altfel nu m-am inteles cu el. |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#33
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Grundul se aplica direct pe metal, apoi chituiesti si slefuiesti.
Daca la slefuirea chitului, razi pe alocuri si grundul (ceea ce ar fi necesar de evitat) spritzchitul il poate inlocui fara probleme, pentru ca are aceeasi proprietati de aderare si protectia metalului exact ca un grund de calitate. Parerea mea este ca spritzchitul trebuie folosit by default si nu numai la nevoie. In primul rand te ajuta in cazul in care vopseaua veche nu este compatibila cu ceea ce vrei sa folosesti. Si apoi asa cum ziceam inainte, cu spritzchit acoperi defectele fine ramase de la slefuirea zonelor chituite si matuirea vechii vopsele. Recomand un spritzchit cu intaritor. Referitor la intaritorul de vopsea si de spritzchit, acesta nu declanseaza reactia de intarire cum face intaritorul de chit, mai exact el confera o duritate si rezistenta mecanica mult superiora pentru stratul de vopsea si nu o accelerare relevanta a procesului de uscare a acesteia. Eu am folosit vopsea si spritzchit 2K adica cu intaritor, la care am constatat un timp de uscare sensibil mai mare fata de varianta fara intaritor... in schimb la slefuire se vede de la o posta calitatea. This post has been edited by tunderbird: 13 Mar 2016, 00:11 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Deci daca fac tabla la luciu, apoi dau grund, chit (fibra pentru profunzime, poliesteric si cel de finisaj pentru suprafata, apoi spritzchit cu intaritor pe toata suprafata masinii si in final vopsea (gri83) 1k + lac iese bine? Dupa ce dau vopseaua nu trebuie sa o mai slefuiesc pentru lac, nu? Dar spritzchitul parca trebuie slefuit inainte de straturile de vopsea, nu? Iar alte firme de vopsea/lac ce recomandati? (Ceva care sa se gaseasca la noi, pe net, nu sa dau comanda din Belgia
![]() |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
sobolan |
![]()
Post
#35
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu stiam ca chitul prinde bine direct pe tabla....da' ma rog.....sunt diverse scenarii si aici la un posibil retus sau alte celea.....dupa ce dai vopseaua nu slefuiesti nimic,dai lacul......daca ai scurs vopseaua slefuiesti acolo unde e buba cu 800 apoi 3000 si apoi dai lac.....dar evita lucrul asta !
poti folosi o vopsea 1k(adica doar vopsea la care mai adaugi doar diluant fara intaritor) si gata....depinde de ce pretentii ai si de cati bani dispui pentru masina....sa ai cel putin 1000E pusi deoparte,cel putin daca vrei sa apara a masina !!! This post has been edited by sobolan: 13 Mar 2016, 01:06 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#36
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Spritzchitul se slefuieste obligatoriu. Vopseaua inainte de lac se slefuieste in functie de ce pereche vopsea/lac folosesti. Exista variante in care lacul se da destul de repede astfel incat sa faca priza cu vopseaua cruda. Exista si vopsea care se slefuieste profesional dupa care se vopseste din nou si iar se slefuieste si tot asa de vreo 6-10 ori inainte de lacuire.
La nuanta gri83 iti recomand sa iei vopsea 2K lucioasa,, ca sa nu mai dai lac dupa aceea. Personal nu imi plac deloc masini D1300 vopsite cu lac... sunt masini clasice carora le sta bine sa fie vopsite cum se vopseau in vremea lor. Dar gusturile nu se discuta... Si in afara de mia de euro sa tii cont ca daca vrei sa iasa bine, trebuie sa muncesti mult si migalos la ea si trebuie sa te dotezi cu compresor si pistol de vopsit de calitate. Si mai este un lucru essential: locul unde pregatesti si vopsesti masina trebuie sa fie curat, bine ventilat si ferit de praf si de ploaie. This post has been edited by tunderbird: 13 Mar 2016, 01:25 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Mai revin cu o intrebare, ca in 2 sapt ma apuc de treaba si vreau sa fiu pregatit, cel putin teoretic
![]() |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Cum adica sa aplici lacul doar in cuptor?
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Este lac cu intaritor, deci e ok din punctul asta de vedere. Vopseaua este fara intaritor...Nu ma pricep prea bine in domeniu, de asta am intrebat, ca sa stiu ce fac in continuare. Deci daca aplic vopseaua normal si apoi lacul cu intaritor ar trebui sa iasa ok (adica sa nu se cojasca dupa cateva zile) si la cat timp dupa ultimul strat de vopsea trebuie aplicat lacul?
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
maho |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Fa intai o proba pe o bucata de tabla care sa nu apartina masinii, ca sa nu-ti para rau dupa.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sobolan |
![]()
Post
#41
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu stiam ca lacul se da amestecat cu intaritor(il faci atunci pe loc ca se usuca repede) pe vopsea dupa 10 minute....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Daca e cald afara(30+ grade) eu il dai dupa ce termin vopseaua si prepar lacul, adica de ex. incep cu capota fata si termin mana la portbagaj, incep tot de pe capota imediat ca se zvanteaza deja
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Pana una alta, pare cam capricioasa vremea de afara... mai bine nu ma risc sa o fac acum, astept pana la vara si o fac direct la tinichigiu... totusi, as vrea sa-mi fac rotile acum... am pus mana pe un set de anvelope 165 cu 70 parfum, nerulate, la doar 300 (cu toate ca voiam 155 cu 80, astea erau o ocazie prea buna)... cele de pe masina sunt neschimbate de prin 2005
![]() This post has been edited by Dinica Mihnea: 22 Apr 2016, 22:04 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Gata jentile, revopsite cu lovitura de ciocan, in final data la pistol... prima oara le-am dat la pensula, a iesit nesatisfacator (se vedea in dare, neuniform, desi diluasem vopseaua era tot groasa si dupa 2 zile nu se uscase), apoi le-am curatat si am dat cu pistol electric... le-am pus tubeless cu anvelope noi si le-am asortat si niste romburi frumusele... zic eu ca a iesit mai mult decat decent pentru o lucrare facut neprofesional, acasa. (se scuza mizeria de pe masina, a stat 1 sapt pe butuci sub copac
![]() Attached thumbnail(s) 20160429_100549.jpg ( Size: 4.66mb ) Number of downloads: 373 20160429_132741.jpg ( Size: 1.34mb ) Number of downloads: 380 20160429_134850.jpg ( Size: 3.77mb ) Number of downloads: 389 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Trebuie sa ma apuc cat de curand de facut tinichigeria cum trebuie...asta presupunand, bineinteles, table noi, pe alocuri... Credeti ca daca pun elemente conex protejate anticoroziv vor tine? Sau sa ma apuc sa caut table bune de pe alte masini si sa le decupez? Din ce se vede in pozele mai vechi (daca se vede ceva) ce imi recomandati sa inlocuiesc? La o prima analiza ma gandeam: podeaua de sub scaun pe dreapta (trebuie decupata de alta masina,nu?), aripa stanga sudata unde e problema, aripa dreapta indreptata putin, tabla la fusta spate unde e gaura (am si tabla mare de portbagaj de inlocuit), posibil pasaj (sau cum se cheama zona aia unde se termina aripa spate si vine gaura pt roata) spate stanga (daca nu se poate reface acesta)...la fetele de usi nu m-as baga, par bune, cu toate ca nu au fost sudate la unghiul corespunzator cand au fost schimbate...mai e zona ruginita urat, peste aeroterma, sub grila de aerisire...acolo e tabla dreapta, deci se face usor...
Voi posta si poze cum decurge treaba, nu stiu cand ma apuc (trebuie sa-i fac si mecanica si directia, bucsaraia...prin iulie cel tarziu) |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
maho |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Poti trata anticoroziv elementele de caroserie conex noi, dar depinde cum sunt dpdv dimensional: aripile fata (de ex.) facute de ei au prostul obicei sa fie putin mai mici (mai scurte) la dimensiuni, si-atunci te trezesti ca nu pica bine sau lasa lufturi mari - vezi pe topicul meu, partea din service, schimbarea aripilor fata cu conex.
Din cateva poze de acum un an, e greu de spus ce-ar trebui schimbat si ce reparat... |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Aripile mele sunt chiar groase, sanatoase in tabla, fiind vechi, si ca atare nu le-as schimba... Dreapta se indreapta sigur, cel mult stanga sa o schimb, fiind afectata uratel de rugina la imbinarea cu usa, clasica lor problema... Rugina de anul trecut nu a mai avansat, am curatat-o de atunci cat am putut la mana... Acum o iau la flex si o duc la tinichigiu
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#48
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
La aripa spate, daca te referi la partea de jos, poti cumpara o aripa noua si inlocuiesti doar partea "mancata", avand grija sa fie lasata libera gaura de scurgere a apei (daca se umple de mizerie, apa nu se mai scurge, balteste acolo si rugineste iar tabla).Sau, poti modela bucata aceea dintr-o foaie de tabla de 1.5mm grosime (sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar nu mai stiu exact grosimea). De preferat ar fi prima varianta, dar acum depinde si de cum iti doresti tu sa iasa la final (toata masina), si mai ales de bugetul alocat unei asemenea lucrari de amploare la partea de tinichigerie.
|
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Ce era acolo era doar ruginit, nu corodat...fara sa curat prea mult am vopsit-o atunci si nu a reaparut rugina dupa 1 an, deci s-ar putea sa nu fie nevoie de sudare...gaura de scurgere n-am vazut sa fie, posibil de asta a ruginit...voi vedea cam in 2 saptamani despre ce e vorba, acum sunt la partea de mecanica... Am cam abandonat topic-ul asta, m-am mutat la RESTAURARI
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
Reno95 |
![]()
Post
#50
|
![]() Safranist serios Group: Members Posts: 288 Joined: 24 November 08 From: BUCURESTI ![]() |
bravo
|
--------------------
Renault/DACIA
Safrane/1310LI
1995/2004 SAFRANE: [I]Laissez le plaisir conduire.[/I]
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 02:00 |