DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> xenoane pe logan

IRONICK
post 7 Apr 2016, 19:01
Post #91


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(b76bgaarh @ 7 Apr 2016, 16:00)
de aia nu le place lumina de la leduri si cica halogen rulz.
*


Acum ce faci? Psihologie inversa? Sa dau din casa?

Chiar le-am dat clasa americanilor la leduri PnP in cateva locuri. Apropo, farurile de Acura chiar sunt cautate si se vand pentru retrofit. Si costa ceva, la un roman cu tractor sehas evident ca ii stau in gat 4-500$ doar farurile.

Honda Accord

https://www.youtube.com/watch?v=0-zpwVzNPn0


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 7 Apr 2016, 19:43
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




Sa le explici ălora de la iihs ca tu te pricepi mai bine decât ei.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 7 Apr 2016, 21:32
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




QUOTE(VladSoare @ 7 Apr 2016, 11:10)
Testezi cumva și funcționarea reglajului automat? Verifici dacă în momentul aprinderii farurilor ele fac niște mișcări de inițializare în sus și în jos?
Sau nu-i obligatoriu să se întîmple asta? unsure.gif
Spălătorul îl verifici? Adică dai din spălător cu farurile aprinse pînă cînd pornește și ăla de faruri? Sau e suficient să vezi căpăcelul pe bară?
*


Moaaa, pai la cate intrebari mi-ai pus, ca sa-ti raspund in detaliu, mi-ar trebui cateva pagini de topic. blush.gif
Incerc sa fiu succint.
Nu prea am cum sa verfic sistemul auto-leveling.Acesta are o, cum naiba sa-i spun, o anumita latenta, sau inertie, sau intarziere, iu neim it, in reactii.Corectia pozitiei elementelor mobile ale farurilor nu se face chiar in timp real.Daca s-ar face corectia respectiva instantaneu, ai bolunzi de cap!La fiecare denivelare sa se miste fasciculele luminoase.Iti dai seama cam ce nebunie ar fi?Io ma multumesc sa verific farurile asa cum a fost prezentata masina pentru inspectie.Am grija doar sa-mi ajustez corect aparatul de faruri.Despre planeitatea/orizontalitatea podelei nu-mi fac griji.Le-am cerut, in mod expres!, si am fost de fata cand s-a turnat/elicopterizat planseul podelei.Sunt abateri de ordinul a cativa mm in cei cca 55 de metri lungime, cat masoara statia.
Si, hai sa zici, te apuci apuci sa scuturi de masina, ne suim trei insi in ea si asteptam sa vedem reactiile sistemului.Chiar ne crezi nebuni? happy.gif
Cu masinile mici am lamurit-o, zic.Dar ce ma fac cu un cap-tractor de 15 tone?Nici nu-mi bat capul!Sa vezi cum face cand il bag in standul de frana.Abia apuca sa coboare bine puntea in stand, ca si incep sa fasaie si sa pasaie o mie si una de supape.Au zeci de senzori ce se ocupa de treaba asta.In cateva secunde, sasiul dihaniei devine paralel cu podeaua, in ciuda faptului ca una dintre punti se afla mai jos cu cca 15 cm fata de cealalta.
Mai departe;initializarea.Nu am de unde sa stiu cum se comporta fiecare sistem in parte.Unele fac acel parcurs sus/jos, altele nu.Iara nu ma doare capu'.Daca pe ecranul aparatului de faruri e totul ok, nu am nimic de comentat.
Daca nu uit,verific si spalatoarele de faruri.Dar numai la alea mici.La alea mari, m-am linistit. sleep.gif
Am vrut io odata sa fac pe desteptul, si i-am zis la un sofer de MB Actros sa-mi arate ca-i functioneaza spalatorul de faruri.Si mi-a aratat baiatu'!Eu eram in fata capului tractor, la cca un metru de farul din stanga.Zeama aia de spalat, a ricosat de pe dispersoarele farurilor cam peste tot.Pe jos, pe peretii statiei, pe ochelarii si in tenisii mei, pe aparatul de faruri,etc.Am stat juma' de ceas sa curat. mad.gif De atunci ma abtin sa mai repet experiente de gen. blush.gif


QUOTE(gotty @ 7 Apr 2016, 11:34)
biggrin.gif
*


Da, bre, da!Stiu ca esti baiat destept! tongue.gif
Am de facut niste drumuri la Bucuresti.Sa-mi iau un kil de pene cu mine? sleep.gif
Btw, Adriana tot cu rotile alea urate circula iarna?

QUOTE(IRONICK @ 7 Apr 2016, 13:56)
[...]
Sigur ai fi sesizat cand le aprinzi. Instant.
*



Glumeam! biggrin.gif
Masinile echipate top, ajung tarziu la mine in statie.Cand sunt noi, li se face itp-ul in reprezentantele de marca.La mine ajung, de obicei, abia sh dupa circa 3-4 verficari.
QUOTE(VladSoare @ 7 Apr 2016, 15:04)
Și nu s-a plîns nimeni de asta. E normal să faci niște cheltuieli dacă vrei să iasă ca lumea.
Dar în afară de asta, RAR mai impune și o condiție care-i imposibil de îndeplinit. Că na, RAR-ul nostru e cel mai deștept, le știe pe toate cel mai bine...
*


Exact ce spuneau si colegii mai sus:cei de la RAR nu au cum sa verifice toate cele necesare unei echipari retrofit.De aia cer girul unui service autorizat.Eu, personal, nu am vazut pana acum vre-un CIV in care sa fie precizat faptul ca masina a fost echipata cu xenoane montate ulterior echiparii initiale.Or fi, dar io nu am vazut.
Si acum sa v-o spun p-a dreapta!
Cazul expus de colegul marksmann este unul idealist.Da, poate sunt unii care isi doresc cu ardoare un anume echipament, si ar face o multime de eforturi ca sa-si doteze masina cu respectivul retrofit.Tot respectul, jos palaria.Dar acestia sunt o minoritate.Ca refuza si reprezentanta si RAR-ul sa-i puna in legalitate, este frustrant dar nu-s io in masura sa judec.
Io as dori sa ma refer(prin prisma propriei experiente) la marea majoritate a "csenonistilor".Sunt, in general, persoane tinere la care nu le trebuie xenoane ca nu vad bine cu farurile in echiparea de origine.Dar sunt fitza si dau bine la aspect.Egal ca le pica tablele de pe pisicute, sau au gumele praf.Daca isi baga xenoane chinezesti in faruri si doo benzi de leduri sub ele, sunt über-cool.Ce mai conteza ca se imprastie pe pereti daca le sare un cap de bara?
Alta categorie:cei cu farurile distruse.In loc sa-si reconditioneze farurile, sau sa le schimbe, pun xenoane in ele pe motiv ca:"nu vad, dom'le, nimic cu mizeriile astea de faruri".Si astia mi-s dragi de nu mai pot! mad.gif
Fix cum spunea colegul bucatzel:la astia de mai sus, le arat poarta fara nicio strangere de inima!
Cazul suprem: o "raba" de 16 tone(TM,nu stiu cat, ARO) cu xenoane.N-am avut-o in statie, dar am intalnit-o de cateva ori prin oras, seara, pe Rebreanu.Fras capatam!!
Mai este o categorie, mult mai mica, de oameni care si-au cumparat masinile gata "garnisite" cu xenoane, fara sa stie ca nu sunt admise.Acestie se uita siderati la mine cand la spun ca nici nu intra pe poarta statiei si sunt deja respinsi.De astia chiar imi pare rau, dar n-am ce sa le fac.

This post has been edited by marian-j: 7 Apr 2016, 22:32


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 7 Apr 2016, 22:35
Post #94


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marian-j @ 7 Apr 2016, 21:32)
se uita siderati la mine cand la spun ca nici nu intra pe poarta statiei si sunt deja respinsi
*
Ai respectele mele pe viata!
QUOTE(b76bgaarh @ 7 Apr 2016, 13:26)
e mai slaba decat xenon, e cam ca un halogen decat ca e alb. in cazul de mai sus (honda accord de hamerica) lumineaza mai prost decat halogenu.
*

Din testele lor nu rezulta ca lumina ledului este mai proasta ca cea produsa de halogen. Si nici mai slaba.
Ci doar niste faruri de LED tip reflector care ori nu sunt reglate cum trebuie (rezulta o problema de distanta), ori nu imprastie lumina cum trebuie.

This post has been edited by IRONICK: 8 Apr 2016, 13:09


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 8 Apr 2016, 10:22
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




si care e menirea farului, pe masina?

ps mijto faza ca nu e reglate cum trebuie, pe masina noo.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Apr 2016, 13:07
Post #96


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Aia ziceau pe site ca ei le verifica cum le iau de la dealeri, nu ii intereseaza daca sunt dereglate.

Sa o luam altfel. Sunt doua tipuri de faruri: proiector sau reflector.
Proiectoarele au lupa, asta te ajuta la distanta, dar calitatea si luminozitatea luminii scade.
Modelul cu reflector nu bate bine la distanta, dar calitatea luminii este mai buna (nu ma refer la lumeni).

Ce au testat ei a fost tip proiector.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 8 Apr 2016, 15:23
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




am inteles, trebuie sa albesti farurile cu led, e bune domne, bat bine, ce daca nu vedeti nimic, va dam niste morcovi, noi mergem pe incredere.

astept sa vad ce scuze le mai gasesti.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Apr 2016, 17:52
Post #98


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Dupa logica ta intre doua motoare chiar daca este diferenta de capacitate sau solutii tehnice, ala cu puterea mai mica este prost.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 9 Apr 2016, 07:42
Post #99


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Oricat de bizar ar parea, de data asta ii dau deptate lui arhi.
Comparatia e buna, da' nu prea.

Pentru ca nu e acelasi lucru intre un motor cu 100 CP vs unul de 130 CP si un far care iti lumineaza mai bine vs unul care lumineaza mai slab. Desi motorul de 100 CP e mai slab, te descurci cu el chiar daca nu obtii performantele celui de 130.

Insa cand vine vorba de lumina de pe drum, acolo trebuie sa ai maximumul pe care il poti obtine dpdv constructiv. Ori sa pui o varianta mai slaba desi stii ca exista o varianta mai buna nu mi se pare in regula. Doar pentru ca ce? E mai noua, e mai cool, e mai cum?

Nu, in cazul asta inseamna ca varianta mai noua nu este inca dezvoltata atat de bine, caz in care o bagi inapoi in laborator si o "pritocesti" pana iese. Pentru ca este un element cu trimitere directa asupra sigurantei rutiere, nu vorbim de un buton din bord care e mai ergonomic sau de un scaun cu o tapiterie mai smechera.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 Apr 2016, 10:55
Post #100


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(vallixx @ 9 Apr 2016, 07:42)
inseamna ca varianta mai noua nu este inca dezvoltata atat de bine, caz in care o bagi inapoi in laborator si o "pritocesti" pana iese.

Sunt mai multe variante constructive....printre care si varianta lowcost!
La Renault se foloseste varianta cu putine led-uri (chiar si un singur).....fata de alte marci (BMW) unde pe o placuta sunt pana la 36 de led-uri!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Apr 2016, 23:00
Post #101


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu-s 36 de leduri, dar pe aproape. Uite cum arata un far de BMW de tip reflector:

bmw_m3_m4_LED_lights_XL.jpg ( Size: 154k ) Number of downloads: 417


Low Beam

IMG_5414.jpg ( Size: 124.96k ) Number of downloads: 424


IMG_5419.jpg ( Size: 96.24k ) Number of downloads: 420


High Beam

IMG_5424.jpg ( Size: 130.61k ) Number of downloads: 412


--

IMG_5421.jpg ( Size: 106.94k ) Number of downloads: 411


Mai sunt si cele de la angelais, dar nu le luam in calcul.

IMG_5442.jpg ( Size: 85.89k ) Number of downloads: 66


QUOTE(vallixx @ 9 Apr 2016, 08:42)
Oricat de bizar ar parea, de data asta ii dau deptate lui arhi.
Comparatia e buna, da' nu prea.
*
Este o vorba: Mai bine tac si las impresia, decat sa deschid gura si sa risipesc orice urma de indoiala. Eu ma asteptam sa se discute despre condusul unei masini cu faruri LED, despre conceptie si modul de functionare, nu comentarii pe langa.

QUOTE(espacern @ 9 Apr 2016, 10:55)
Sunt mai multe variante constructive....printre care si varianta lowcost!
La Renault se foloseste varianta cu putine led-uri (chiar si un singur)....
*

Oare poate sa faca si Renault cum face Opel LED Matrix IntelliLux:

https://www.youtube.com/watch?v=JcgeLEa8Avk

This post has been edited by IRONICK: 10 Apr 2016, 23:48


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 11 Apr 2016, 07:09
Post #102


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 10 Apr 2016, 23:00)
Este o vorba: Mai bine tac si las impresia, decat sa deschid gura si sa risipesc orice urma de indoiala. Eu ma asteptam sa se discute despre condusul unei masini cu faruri LED, despre conceptie si modul de functionare, nu comentarii pe langa.

Da coane, sigur, e mult mai misto condusul unei masini cu farurui LED, conceptia si modul de functionare sunt cutting edge, ce mai conteaza ca in unele cazuri dau lumina mai slaba decat omoloagele pe halogen. Da-o dreaq de lumina, nici n-ai nevoie, doar ai LED si doar asta conteaza.

Insa conceptia si modul de lucru sunt beton.
Stiu foarte bine detaliile de functionare, stiu ce-i aia reflector vs proiector, insa nu te supara, la final conteaza scopul. Ce tre sa faca un far? Lumina! Face ala lumina? Face da' mai putin! Pai cum asa? Pai e reflector, e altceva, alta tehnologie! Pai pana mea, poate sa fie si cu lumina sfanta de Inviere si declansare prin rugaciune, daca exista um model de far care face mai multa lumina, atunci despre ce vorbim?

Degeaba tehnologia e mai avansata daca nu si-a atins scopul.
Macar de iesea in teste la fel. Atunci exista discutie, puteai compara, puteai sa-ti alegi modelul de far, puteam discuta despre tehnologie, despre experienta condusului.....etc
" bai, uite, ledul lumineaza la fel dar are alte avantaje , poate imprastie mai bine, poate e mai fiabil, poate orbesti mai putin, poate e doar mai cool, poate aia, poate ailalta....., dar repet, macar cand in test iesea la fel. Nu cand iese mai slab.

Dar ai dreptate, mai bine doar lasi impresia....

Ma rog, ma opresc aici pentru ca stiu si e o alta vorba: mi-e ca ma bati cu experienta....

This post has been edited by vallixx: 11 Apr 2016, 07:10


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 11 Apr 2016, 08:47
Post #103


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(vallixx @ 11 Apr 2016, 07:09)
Stiu foarte bine detaliile de functionare, stiu ce-i aia reflector vs proiector
*
Din ce ai scris se vede ca nu. Te inflamezi aiurea. Arhi stie el ce stie, nu degeaba a adus discutia. Tu iti dai cu parerea dupa un text de pe internet, nu dupa ce ai condus auto echipare LED si/sau macar vazut/dezmembrat partile componente.

Uite, ca sa ne demonstrezi ca stii foarte bine detaliile de functionare, spune-ne care este cel mai important factor de care se tine cont la proiectarea iluminatului cu LED.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 11 Apr 2016, 14:07
Post #104


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




N-am nevoie sa demonstrez nimic nimanui.

Ce am zis este un singur lucru, acela ca menirea unui far este aceea de a face lumina.
Si daca un far face lumina mai slaba, atunci degeaba dezbatem principii de functionare.

Lumina facuta de far inseaamna un cumul, adica distanta, impastiere (unghi), focalizare, glare....etc.

Trebuie sa le iei pe toate in calcul si sa faci cel mai bun compromis intre toti factorii. Nu poti zice " nu bate la distanta dar macar calitatea luminii e mai buna " , pentru ca si bataia, adica practic distanta, e unul dintre factori.

Iar de inflamat.....nu m-am inflamat deloc. Sunt deschis la discutii de idei oricand.
M-a deranjat un pic semi atacul la persoana, dar pentru ca sunt "batran si diplomat".....si modest evident biggrin.gif, am decis sa las de la mine in prima faza.

This post has been edited by vallixx: 11 Apr 2016, 14:10


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 11 Apr 2016, 14:21
Post #105


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Disiparea temperaturii. Pentru ca unui led i se scurteaza durata de viata destul de mult daca lucreaza peste o anumita valoare. Din cauza asta vi se si ard ledurile albastre cumparate din targ.

Dar, na. Tu nici nu ai vazut, nici nu stii cum functioneaza, dar iti dai cu parerea de batran si modest.

This post has been edited by IRONICK: 11 Apr 2016, 14:27


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 11 Apr 2016, 15:28
Post #106


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Tati, cand lucram eu cu leduri si faceam printre altele becuri de pozitii, plafoniere, module pentru iluminare interioara, de semnal, DRL-uri si alte bazaconii....si asta doar pentru auto, tu probabil nici nu stiai ce e aia o dioda.

Asa ca stai fumusel, bucura-te de ceea ce crezi ca stii si fii fericit.
Si eventual nu mai devia discutia catre un domeniu pe care ai impresia ca il stapanesti.

Vrei sa ne arati ca stii, foarte bine, este laudabil ca vrei sa stii cat mai multe.
Si zic asta fara sa fie deloc IRONICK. tongue.gif
Numa' nu mai face presupuneri despre altii, ca s-ar putea sa iti dea cu virgula.

Si apropo, discutia era depre altceva, nu despre particularitatile constructive ale farurilor cu LED, ci despre faptul ca un far inainte de toate trebuie sa aiba un scop de care sa se achite. Dupa ce se achita cu succes, incepem sa vorbim despre diferente versus alt far. Pana cand ele nu sunt macar pe picior de egalitate nu prea avem ce discuta.

Dar tu arata-ne inainte cat de priceput esti in leduri.

This post has been edited by vallixx: 11 Apr 2016, 15:30


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 11 Apr 2016, 16:09
Post #107


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Eu ti-am dat niste parghii tocmai sa demonstrezi ceea ce ai sustinut.
Pe baza unei informatii de pe net, si nu din experiente personale sau macar a unui studiu amanuntit, te-ai bagat in discutie aiurea.
Deci, ai ceva de spus care sa aduca un plusvaloare discutiei, sau bazai in continuare aiurea?

BMW X5 - proiectoare ceata (a se observa marimea radiatorului pentru cele doua leduri - scot impreuna ~1000lm)

1.jpg ( Size: 922.02k ) Number of downloads: 56
2.jpg ( Size: 781.73k ) Number of downloads: 55


This post has been edited by IRONICK: 11 Apr 2016, 21:37


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 11 Apr 2016, 22:19
Post #108


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Ok, ma lupt cu morile de vant.
Fie cum spui tu.......ca vorba aia, la cate studii amanuntite ai facut tu pe tema asta, cine sunt eu sa te contrazic.....

Succesuri!


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 12 Apr 2016, 01:21
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Deci pînă la urmă înțeleg că farurile cu LED sînt o loterie. Simplul fapt că sînt cu LED nu garantează nimic. Pot fi bune sau proaste, după cum ți-e norocul.
Problema este că din cîte am observat, fabricanții care au LED în gamă nu mai oferă xenon. Deci dacă e bun LED-ul, bine. Dacă nu, ghinion de neșansă, tre' să te duci la alții.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 12 Apr 2016, 01:51
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




Poti apela la BMW. Au in oferta atat faruri halogen cat si cu xenon si LED.


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Apr 2016, 07:13
Post #111


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(VladSoare @ 12 Apr 2016, 01:21)
Deci pînă la urmă înțeleg că farurile cu LED sînt o loterie. Simplul fapt că sînt cu LED nu garantează nimic. Pot fi bune sau proaste, după cum ți-e norocul.
Problema este că din cîte am observat, fabricanții care au LED în gamă nu mai oferă xenon. Deci dacă e bun LED-ul, bine. Dacă nu, ghinion de neșansă, tre' să te duci la alții.
*


In mod normal nu este o loterie.

Problema este ca LED-urile, desi aduc cateva avantaje incontestabile (consum mic, durata de viata, nu sunt afectate de temperarurile scazute, nu au nevoie de perioada de incalzire pana cand sa-ti dea intensitatea maxima, controlul mult mai exact al luminozitatii ....etc) au totusi niste restrictii, cele mai mari doua fiind faptul ca se inclzesc puternic si ca atare trebuie racite plus bataia extrem de scurta, motiv pentru care trebuie sa folosesti mai multe leduri carora sa le focalizezi lumina intr-o oglinda dupa care oarecum "insumata" desi e impropriu zis, sa o trimiti in ce directie vrei tu.

Ledul nu se monteaza cu fata catre directia de mers, e ineficient. E bun pentru lumini gandite sa fii vazut, gen pozitie, frana, DRL.......dar nu pentru a-ti face tie lumina sa vezi in fata. De asta se folosesc faruri tip reflector.

Ca sa depasesti aceste restictii trebuie sa proiectezi foarte destept farul. Daca nu o faci, ajugi sa ai un far cu LED, care este inferior unuia cu halogen, in special ca distanta, pentru ca aproape nu sunt probleme.

This post has been edited by vallixx: 12 Apr 2016, 07:22


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 12 Apr 2016, 07:53
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




Sefu,cita dreptate aveti! worship.gif
Ma,eu tot ce pot sa spun ca am condus si masini cu csenon,si cu leji.
Sincer,nu mi se pare mare brinza fata de farurile halogen.
Or consuma mai putin,dar lumina....... wacko.gif
Basca,una cu csenon am avut ocazia sa o conduc pe ploaie.
Mi s-a parut dezastru. wacko.gif
Daca ar fi sa aleg,eu as alege tot halogen.
Parerea mea !™


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 12 Apr 2016, 08:26
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Eu nu prea înțeleg de ce se face atîta tam-tam cu consumul mai mic. Mașinile astea n-au alternatoare? Alternatoarele alea nu fac față la cîteva zeci amărîte de wați? Ce să spun, mare spanac, trage alternatorul mai greu și consumă mașina cu 0,001% mai mult, cîțiva stropi de benzină în plus la fiecare plin. rolleyes.gif
Chiar nu văd de ce aș alege un anumit tip de far pe criteriul consumului de curent. wacko.gif

Cît despre xenoane și ploaie, am auzit că ar fi dezastruoase, dar ultima oară cînd am mers la Brașov era noapte și ploua, iar mie mi se părea că luminau foarte bine în condițiile date; mai bine decît ar fi luminat halogenele de pe Mondeo. Acuma nu știu, poate mai contează și alte condiții, că n-am mers încă prin toate ploile posibile, dar primul meu contact cu xenonul pe ploaie a fost un succes, în ciuda așteptărilor. După cum povestea lumea, mă așteptam ca pe ploaie să nu văd nimic, să-mi bag degetele în ochi. Nici vorbă de așa ceva.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 12 Apr 2016, 08:39
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




De,oi fi avind matale ochii mai buni. smile.gif
Sau deștele' mai scurte. tongue.gif
Experienta mea aia a fost,nașpa cu csenoanele pe ploaie.
Ori or fi fost nasoale farurile,cine stie,era o Toyota Camry,de maxim un an vechime.

This post has been edited by M.C.: 12 Apr 2016, 08:41


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Apr 2016, 09:04
Post #115


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(vallixx @ 11 Apr 2016, 22:19)
Ok, ma lupt cu morile de vant.
Fie cum spui tu.......ca vorba aia, la cate studii amanuntite ai facut tu pe tema asta, cine sunt eu sa te contrazic.....

Succesuri!
*




QUOTE(vallixx @ 12 Apr 2016, 07:13)
In mod normal nu este o loterie.

Problema este ca LED-urile, desi aduc cateva avantaje incontestabile (consum mic, durata de viata, nu sunt afectate de temperarurile scazute, nu au nevoie de perioada de incalzire pana cand sa-ti dea intensitatea maxima, controlul mult mai exact al  luminozitatii ....etc) au totusi niste restrictii, cele mai mari doua fiind faptul ca se inclzesc puternic si ca atare trebuie racite plus bataia extrem de scurta, motiv pentru care trebuie sa folosesti mai multe leduri carora sa le focalizezi lumina intr-o oglinda dupa care oarecum "insumata" desi e impropriu zis, sa o trimiti in ce directie vrei tu.

Ledul nu se monteaza cu fata catre directia de mers, e ineficient. E bun pentru lumini gandite sa fii vazut, gen pozitie, frana, DRL.......dar nu pentru a-ti face tie lumina sa vezi in fata. De asta se folosesc faruri tip reflector.

Ca sa depasesti aceste restictii trebuie sa proiectezi foarte destept farul. Daca nu o faci, ajugi sa ai un far cu LED, care este inferior unuia cu halogen, in special ca distanta, pentru ca aproape nu sunt probleme.
*



Vezi ca inghiti galuste pe nemestecate. Din disperarea de a avea dreptate ai copiat cateva dezavantaje din ce am spus eu mai sus, dar intr-un mod gresit. Folosirea mai multor leduri este o limitare datorata Lm/W. Toata lumea astepta ca sa creasca acest raport, sa se ajunga la o singura sursa punctiforma de lumina. Chiar si un proiector cu lupa are un reflector in componenta. Reflectorul se foloseste pentru orice sursa de lumina, dar nu pentru marirea distantei, ci pentru concentrarea ei.

This post has been edited by IRONICK: 12 Apr 2016, 10:40


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 12 Apr 2016, 09:07
Post #116


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.564
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(VladSoare @ 12 Apr 2016, 08:26)
Eu nu prea înțeleg de ce se face atîta tam-tam cu consumul mai mic.
*


Se face pentru ca la momentul actual instalatiile electrice ale masinii sunt deja destul de solicitate.
Sunt consumatori multi, este mult mai multa electronica in masini decat era acum niste ani.

AC, geamuri electrice, dezaburire, scaune electrice cu incalzire (consumatori mari) , plus toti ceilalti consumatori care mananca putin, da's multi. Jde mii de computere, controllere, senzori, iluminare interioara, injectoare, borduri pline de luminite si holograme biggrin.gif , cutii automate, sisteme electronice de asistenta, camere video, navigatie, sisteme media cu o gramada de incinte....etc.

Intr-un timp chiar se vorbea de trecerea masinilor pe 24V, pentru ca doar montarea unui alternator mai mare nu e solutia. Pune mai mult stres pe motor, care deja incepe sa fie gatuit de toate normele UE, nUE, mUE.......
Si nu e doar un consum cu x% mai mare ci si de putere cu X% mai mica, inertia alternatorului mai mare.

Asa ca daca poti sa inlocuiesti un consmator mare, farurile cu halogen, 55W per bec, cu niste leduri care papa mult mai putin.....atunci ai un castig mare sa te joci cu extra puterea ramasa.

This post has been edited by vallixx: 12 Apr 2016, 09:19


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Apr 2016, 09:10
Post #117


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(M.C. @ 12 Apr 2016, 07:53)
Sefu,cita dreptate aveti! worship.gif
Ma,eu tot ce pot sa spun ca am condus si masini cu csenon,si cu leji.
Sincer,nu mi se pare mare brinza fata de farurile halogen.
Or consuma mai putin,dar lumina....... wacko.gif
Basca,una cu csenon am avut ocazia sa o conduc pe ploaie.
Mi s-a parut dezastru. wacko.gif
Daca ar fi sa aleg,eu as alege tot halogen.
Parerea mea !™
*


Cu led din fabrica sau PnP? Si ledurile pot avea temperatura de culoare ca a unui bec cu halogen.
Dar, cum orice sursa de lumina are un CRI, daca aceea sursa sta prost la capitolul asta, cu cat lumina reflectata de obiecte este mai "altfel", cu atat tu percepi mai mult acel dezastru.
Iar csenonul este dezastru.


Light source CCT (K) CRI
Low-pressure sodium (LPS/SOX) 1800 -44
Clear mercury-vapor 6410 17
High-pressure sodium (HPS/SON) 2100 24
Coated mercury-vapor 3600 49
Halophosphate warm-white fluorescent 2940 51
Halophosphate cool-white fluorescent 4230 64
Tri-phosphor warm-white fluorescent 2940 73
Halophosphate cool-daylight fluorescent 6430 76
"White" SON 2700 82
Quartz metal halide 4200 85
Tri-phosphor cool-white fluorescent 4080 89
Ceramic discharge metal-halide lamp 5400 96
Incandescent/halogen bulb 3200 100

This post has been edited by IRONICK: 12 Apr 2016, 09:32


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 12 Apr 2016, 09:24
Post #118


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Masini cu faruri cu led nu am condus, insa cu xenon da. Am avut la Lancer faruri cu halogen cu becuri albe Osram Night Breaker Plus. Farurile cu xenon sunt departe, indiferent de vreme. Culmea am intalnit si diferente de calitate la farurile cu xenon, la aceeasi marca. De exemplu la un E-klasse W211, s-au schimbat farurile stoc cu cele de la modelul cu facelift si pana azi sunt cele mai tari faruri cu xenon de pe masinile conduse de mine si de colegul meu. Amandoi avem acum cate un E-klasse W212 si la birou avem si un S-klasse W221 si farurile sunt sub cele de la W211.


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 12 Apr 2016, 09:25
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




QUOTE(IRONICK @ 12 Apr 2016, 11:10)
Cu led din fabrica sau PnP?


Echipare cu leji de fabrica,sunt sigur.Apropitaru' camilar nu prea avea timp si chef sa monteze d-astea de la obor.Un pamfeu nu stiu de care,d-asta nou,ditamai salupa.
Si am spus ca nu m-au impresionat,avind in vedere ca sunt ultima creatie,nu ca lumina era proasta.Ma asteptam sa fie mult mai sclipicioase,sa se vada mult mai bine,in comparatie cu halogenele.
Pe ploaie nu am condus cu leji,doar in conditii normale.

This post has been edited by M.C.: 12 Apr 2016, 09:32


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Apr 2016, 09:34
Post #120


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(M.C. @ 12 Apr 2016, 09:25)
Ma asteptam sa fie mult mai sclipicioase
*
Nu se poate, pentru ca normele spun ca orice far trebuie sa aiba o valoare maxima de lumeni.

This post has been edited by IRONICK: 12 Apr 2016, 09:35


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 19:46
Forum Renault