DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

50 Pages « < 20 21 22 23 24 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia 1310 -Green Frog, 1984

johnybic
post 16 May 2016, 15:31
Post #631


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




filtru MANN
w914/2 cu diametru de 93 si inaltime de 95 si supapa de deschidere la 1,2 bar


filtru MANN
w920/7 cu diametrul de 93 inaltime de 69 si supapa la 1,2 bar


filtru MANN
w920 diametru exterior de 93 inaltime de 95 si supapa de deschidere la 2,5 bar


astea 3 le-am gasit doar pe MANN

This post has been edited by johnybic: 16 May 2016, 15:33


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 16 May 2016, 16:37
Post #632


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




da-le dracului radmasa.gif ,eu m-am lamurit,si la logan aceeasi poveste,azi am verificat,supureaza usor..... sad.gif
pun eu altul dar momentan am alte trebi....iar pierdea ulei la rahatul ala de teu la sonde....am impresia ca e o mica eroare pe undeva,ori gaura filetata din bloc nu e plan-perpendiculara pe el sau teul ala nu e frezat la unghiuri de 90 corect.....in fine,am pus garnituri de marsit de 1,5mm la sonde iar intre teu si bloc am pus saibe de aluminiu "decalite" ca sa fie mai moi si sa preia "unghiul",am strans la maxim 30nm(dupa mana mea) si am stat la panda cu lanterna pe sub masina cu motorul pornit.....se pare ca nu mai curge deloc,cel putin pe moment....

btw: chiar n-are nimeni niste cleme de alea ce prind ornamentele la prag ? is niste plastice rosii ! contra-cost desigur.....as face eu din sarma de inox dar nu gasesc asa subtire nicaieri.....

This post has been edited by sobolan: 16 May 2016, 16:42


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 16 May 2016, 19:04
Post #633


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




Dacă nu te grăbești tare sâmbătă mai dau o raită prin cutii și dacă le găsesc pe cele făcute de mine ți le dau cu placere ca oricum nu mai îmi fac trebuință,important este sa le găsesc ,cum am mai zis le-am pus atât de bine ca sunt de negasit ,Îți dădeam sarma da nu mai am decat vreo jumate de metru și nu îți ajunge

16 May 2016, 19:06:
Vezi și câte Îți trebuie câte găuri sunt 5 cu 5 sau 6 cu 6?

This post has been edited by johnybic: 16 May 2016, 19:06


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 16 May 2016, 20:37
Post #634


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




daca gasesti 6 e ok,pun 3 cu 3 si gata.....or sta ele....ce sa fac daca nu gasesc sarma ?

azi am verificat si nivelul in cutie ca-mi pierde pe la planetare.....am scos busonul de sus,am bagat o sarma ruginita drept joja si am constatat ca intr-o mie de km mi-a pierdut maxim 150 de grame,deci e ok,peste inca 500 km completez,eram imbracat curat si nu m-am riscat.....
Eu merg cu dacia zi de zi.....m-am tampit complet....M-a prins azi o ploaie torentiala cu dacia pe sosea de nu mai faceau fata stergatoarele IPAS de 5cm lungime radmasa.gif pe treapta 2,teroare curata,cat pe ce sa trag dreapta sa las ploaia sa-si faca de cap.....aventuri,masina din anii 80 cu dotari din anii 70 pe sosele mai rele ca in anii 80 in prezent in anul 2016 radmasa.gif .......unde mai pui ca-i dacie,mereu ai ceva de mesterit la ea,dar totusi e fiabila,consuma putin,ai si loc cat de cat in ea si te duce la destinatie mereu.....

This post has been edited by sobolan: 16 May 2016, 20:40


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 16 May 2016, 21:38
Post #635


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Pentru petele de rugina de pe camasi, nu e ok sa le ti in ulei ars, e acid; trebuie sa le pui in motorina cateva zile, dupa care sa incerci sa le cureti manual cu o carpa mai aspra, periuta de nailon/plastic, eventual pasla abraziva, fara smirghel ca e posibil sa distrugi rizurile de honuire. Daca totusi honuirea a fost usor erodata de rugina, va trebui refacuta cu un dispozitiv dedicat inainte de montaj.
Pentru filtre, e alta discutie lunga; eu am renuntat la filtrele Mann pentru cealalta masina care o am, respectiv celelalte masini de care ma mai ocup. De vreo 6 ani folosesc doar filtre Mahle / Knecht, fara nici cea mai mica problema (Austria 100%). La un moment dat filtrele mann au inceput sa nu mai incapa in carcase, sa aiba garnituri mai largi decat trebuie, sa fie lucrate prost in general si prin Taiwan.
Totusi in urma cu o luna cand am facut schimbul de ulei la dacie, am pus filtru mann, ca a venit in 2 ore, iar mahle venea doar in 2 zile. Deocamdata in 30 de km cat am miscat dacia anul asta nu am sesizat nici o scurgere sau anomalie. Trebuie acordata atentie mare la strangere, neaparat se unge garnitura cu ulei, se strange cu mana maxim posibil + jumatate de tura cu cheia de filtru. Daca se insista cu cheia, se spinteca garnitura si nu mai inchide veac. Asadar in locul filtrelor mann W 914/2 puteti folosi Mahle OC4 (cod vechi) echivalent cu Mahle OC 384 (cod nou).
Pentru etansarea manocontactului se poate folosi cu succes saiba de bujie.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 16 May 2016, 22:47
Post #636


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




stiu ca uleiul ars e acid,eu l-am pastrat ca mai ung vreo garnitura cu el ceva,vreo balama de usa pe la casa etc.....e o poveste mai lunga cu uleiul ala in care tin camasile acum.....nu e ars de tot sa zic asa, fostul meu e46 a ajuns la un amic care i-a facut schimbul punand si el ca omu' 10w40 ca asa i-a zis "gigel" nustiucare.......l-am dat jos dupa doua zile(maxim 30km a mers) si i-am pus eu castrol c3 magnatec 5w40.....cu ala a mers bine mereu masina aia si nici nu manca ulei....
filtrele de ulei la strang tare la mana,cheia o pun la desfacut doar,probabil aici am gresit desi nu am mai avut probleme pana acum cu alte filtre.....
saiba de bujie pentru sonde...m-am gandit la asta dar uite ca mi-a scapat.....asta e....tine bine cu marsit deocamdata vad......

din ce spui tu ar trebui sa le duc camasile alea doua la un atelier la masina de honuit.....pai sa vorbesc maine acolo dar daca-mi ia din ele mai mult de 40-50 de sutimi deja is noi dar uzate sau care e cota minima la ele ??? s-dea dracii n ele radmasa.gif
sau varianta 2 mai de colt de strada ma gandeam sa dau cu smirghel de 2000 pe ud(ud adica ulei in cazul meu) la mana sa vad de se iau petele naibii.....asta in caz ca nu se iau cu periuta de plastic cum ai scris tu.....

This post has been edited by sobolan: 16 May 2016, 23:34


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 17 May 2016, 01:17
Post #637


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.244
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Camasile sa le stergi cu o carpa cu TIX cu duritate mica, adica de culoare alba (este praf de marmura), apoi frecate cu ulei. Nu e nevoie de vreo honuire. Tix-ul ala vechiul de culoare maroniu-cenusiu (nu se mai gaseste) era din roci vulcanice, mult mai dur dar tot preferabil fata de schmirghel.

This post has been edited by BLUE R 19: 17 May 2016, 01:18


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 17 May 2016, 12:55
Post #638


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




daca rugina este de suprafata si superficiala se poate curata cu partea verde de la un burete de vase de preferabil dupa ce a fost folosit la spalatul vaselor o vreme ,il inmoi in ulei auto si freci usor cu el si sa vezi lucru wink.gif eu am facut lucrul asta la niste segmeni piston frantuzesti apoi i-am scufundat in ulei auto si acolo sunt si acum


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 17 May 2016, 14:37
Post #639


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




astea de uzina.....3 camasi arata la fel,una e impecabila....cred ca is irecuperabile.....asa arata dupa ce le-am frecat cu smirghel de 2000 pe ud(cu ulei) ....ce parere aveti ?

celalalt set e impecabil.... smile.gif a avut vaselina....

This post has been edited by sobolan: 17 May 2016, 14:38


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 17 May 2016, 14:46
Post #640


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Parerea mea este ca alea nu mai au ce cauta in motor, decat daca le duci la R1.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 17 May 2016, 16:58
Post #641


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




Și eu cred la fel ca sunt irecuperabil din moment ce au fost curățate și arata așa cum văd în poze înseamnă ca rugina nu a fost de suprafață și a pătruns și în adâncime dar tu știi mai bine cum se prezintă live


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 17 May 2016, 20:49
Post #642


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Exact cum mi-am inchipuit, nu mai prea merg aranjate;
In schimb merg alezate, honuite si bagate pistoane de 1.4 (76 mm) wink.gif


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 17 May 2016, 21:58
Post #643


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




alezarea si honuirea costa mai mult decat costa un set motor in stare buna ,in buzau se cere 150 pentru rectificarea vibrochenului (daca ai o masina la care costa vreo 1000 si ceva se merita) si eu am cumparat cu 200 nou la STD parerea mea ca nu se merita dar tu stii mai bine


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 17 May 2016, 23:07
Post #644


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(MuciX @ 17 May 2016, 15:46)
Parerea mea este ca alea nu mai au ce cauta in motor, decat daca le duci la R1.
*



r1 la camasi nu exista la dacie,nelu a spus mai jos: honuite si puse pistoane de 1400 ,aia ar fi un fel de r1 "romanesc"....


QUOTE(nelu_1985 @ 17 May 2016, 21:49)
Exact cum mi-am inchipuit, nu mai prea merg aranjate;
In schimb merg alezate, honuite si bagate pistoane de 1.4 (76 mm) wink.gif
*



stiu,am adus azi mecanicul acasa si tot asta mi-a zis si el,iar cu 1400 pe ele se cam subtiaza mult la baza,sub cota inelului de hartie....ultima cota....aia se subtiaza cam tare.....pana mea,el zicea ceva de genul : " merg puse pe o masina de om necajit care mai vrea sa traga de ea un an-doi si apoi s-o duca la rabla"....i le-am inmanat lui cu mare incredere radmasa.gif,da-le naibii,nu m-as apuca sa pun set de 1400 pe arborele meu cu palier mic.....
Chestia asta merge facuta la 1400 unde-s mai groase in carne camasile si le faci pentru pistoane de 1600,asa facui pe una mai demult....si mergea beton cool.gif

QUOTE(johnybic @ 17 May 2016, 22:58)
alezarea si honuirea  costa mai mult decat costa un set motor in stare buna ,in buzau se cere 150 pentru rectificarea vibrochenului
*



alezarea si honuirea le fac la pret de criza,am prieteni peste tot..... biggrin.gif

Cine are idee ??? pot face un bloc de 1300 sa pot pune pe el arbore cu palier marit ? sa-l dau la masina de honuit sau bohrstanga sa treaca cu ea prin capace ? teoretic ar merge,practic a facut careva ???

This post has been edited by sobolan: 17 May 2016, 23:21


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 17 May 2016, 23:38
Post #645


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




Atunci dacă ai amici și faci la preț de criza ești norocos


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 18 May 2016, 00:42
Post #646


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




oi fi biggrin.gif ...... acum studiam niste chestii pe la mahle....se pare ca au segmenti pe cote de reparatii,cu 5 zecimi + pe r1 la dacia 1300......habar n-aveam de asta.....

This post has been edited by sobolan: 18 May 2016, 00:43


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIOTUL_97
post 19 May 2016, 09:38
Post #647


Ne plac femeile,dar iubim masinile !


Group: Members
Posts: 1.649
Joined: 8 July 13
From: Bd-ul Dacia




De ce nu cauti un bloc cu palier marit daca vrei sa bagi set de 1400 ?

This post has been edited by DACIOTUL_97: 19 May 2016, 09:39


--------------------
Dacia 1310/Logan/ MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008
"Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi#
Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 May 2016, 21:32
Post #648


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




am si un motor pe injectie pe-acasa,cu tot cu cutie si instalatia electrica aferenta completa.....n-are rost,ar mai fi originala ??? le tin si eu acolo ca planuiesc altceva cu ele,masina va ramane neschimbata....deajuns ca are linie audio Alpine+hu Alpine si alarma....e suficient.....
daca vreau palier marit apoi la urmatorul rk chelesc blocul,il duc la bohrstanga ,il fac palier marit si gata...mult mai simplu si fara batai de cap pe la rar si bani aruncati.....




Azi am centrat bine capota fata din balamale ca sa cada perfect cu aripile(am gresat bine si bucsile de la suruburile m10) .....am schimbat si robinetul de la calorifer cu unul nou asam radmasa.gif da' vad ca-i ok,ala vechi mergea actionat cu ranga doar, de acolo si clapeta rupta de la climatizare(am pus alta acum ceva timp in urma de mi-am belit dejtele pe sub bord in table si sufe).....acuma,in sfarsit,pot da si eu cald-rece de la bord smile.gif ......cu ocazia asta am pus si antigel pe circuit ca mergeam cu apa plata de la ultimul schimb de garnitura biggrin.gif

Ramane valabil ,cand ai dacie si mergi cu ea zi de zi gasesti ceva de facut la ea mereu biggrin.gif

Motorul a inceput sa traga bine de tot,il simt,probabil ca acum s-a pasuit perfect tot prin el....acum cateva zile am dat jos uleiul mobil 15w40 din ea si am pus elf 15w40....in general elf e de kko da' pe dacia 1300 bate orice ulei.....puneti-va uleiuri scumpe la dacia 1300 si puteti spune ca ati risipit banii aiurea....
De cand nu mai pierde ulei pe la filtru /teu sonde nu mi-a scazut presiunea la ulei mai jos de 4 la ralanti cu apa la 80-85......daca o accelerez f.f.putin sare la 6 imediat.....

Nu stiu daca am mai scris: Toba finala de inox....zornaia...am taiat-o cu flexu sa vad ce are in ea.....doua tevi tot de inox gaurite cu multe gauri,un separator tot de inox si mult span de la strung tot de inox.....zornaia una din tevi in separator,am dat jos din ea 1cm si am scos spanul ala idiot de tot,am incheiat-o la loc cu electrozi rutilici 318L in c.a. cu traf normal ,rezultat fara zgomote,toarce lin,scoate fumul mai liber.....

usor,usor aranjez tot pe ea.... happy.gif ...un turo pe bord i-as mai pune ca sa fie treaba buna.....


Nu-i inteleg frate pe unii de la bursa,ma tot chinui sa gasesc niste cleme de alea ce tin ornamentele de la praguri,e cineva la bursa care are,tot ii las mesaje ca vreau si eu contra-cost da' nu primesc raspuns.....parca am face trafic de droguri...... sleep.gif .....ce treaba tampita !

This post has been edited by sobolan: 20 May 2016, 21:46


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan.alex78
post 20 May 2016, 21:47
Post #649


Membru autentic


Group: Members
Posts: 509
Joined: 2 July 14
From: Giurgiu




Domn sobolan, daca doriti va ajut eu cu niste cleme din plastic. Sunt facute la imprimanta 3d din ABS si au in mare parte aceeasi forma ca cele originale. Daca doriti imi spuneti in privat.


--------------------
Dacia 1300 1978 - GR 01 VVO
Dacia 1300/'78 076/8831/526
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex1300BV
post 20 May 2016, 22:05
Post #650


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 20 November 08




de la ce vine pseudonimul?


--------------------
Dacia 1410 1991 1397 cmc TLX Break - xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan.alex78
post 20 May 2016, 22:22
Post #651


Membru autentic


Group: Members
Posts: 509
Joined: 2 July 14
From: Giurgiu




https://en.m.wikipedia.org/wiki/Acrylonitri...tadiene_styrene. Un polimer plastic ce are temperatura de topire destul de joasa, ca sa se poata printa cu el.


--------------------
Dacia 1300 1978 - GR 01 VVO
Dacia 1300/'78 076/8831/526
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 May 2016, 07:37
Post #652


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




Ieri n-a mers forum-ul la mine,mersi de intentie,daca poti "scapa" de vreo cateva din stocul tau contra-cost e perfect,masina mea are 7 gauri per prag da' le pot prinde si in mai putine,cate te lasa inima si poti sa-mi dai.......

Ieri am facut rost de o rampa completa de culbutori ca noua(sh dar buna,de uzina),model nou de aia cu siguranta pe ambele parti....aia a mea era cu dop pe capat la fluier....am inlocuit-o ,aia a mea avea fluierul praf de uzura,culbutorii fusesera planati in incercarea de a prelua "gropile" din ei,de aici si jocurile excesive pe culbutori in sensul ca tot reglam eu jocurile dar in mers se mai modificau parca......am pus si tije noi peste tot,acuma e mai silent motorul,stropeste mai bine cu ulei in mers pe sub capac,jocurile le-am facut la ochi,n-am dat de lera,posibil ca zace pe undeva si n-o s-o gasesc decat cand nu am nevoie de ea ca asa patesc mereu....daca am gresit vreun joc si e mai mic m-am ras laugh.gif ,din ce am vazut la cald jocurile se maresc,posibil sa-i fi facut cam 0.15 peste tot.....

alta problema idioata,la cald aud lantul parca...nu tare dar se aude,zornaie el acolo....ala a ramas oem,gasisem niste porcarii de lanturi cand am facut motorul si am zis pas,decat alea mai bine asta vechi......am luat lant SACHS,daca o fi original e bun......sa caut saiba aia care blocheaza surubul pinionului axei cu came(ca la cat am frecat-o pe aia de pe motor posibil sa cedeze la indoire ) si l-oi schimba si pe ala cand oi avea chef,nu consider asta o urgenta......mai duce mult,zic eu...

This post has been edited by sobolan: 22 May 2016, 07:45


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 22 May 2016, 11:03
Post #653


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Daca ai reglat jocul la 0,15 si admisie si evacuare, e gresit; la cald jocul se reduce din cauza dilatarii pieselor si risti sa ramana supapele deschise si sa se arda. Iti dai seama imediat cum se incalzeste motorul, o sa tremure tare si apar rateuri. Eu reglez la 0.20 admisie, respectiv 0.25 evacuare intotdeauna, si merg foarte rotund motoarele; jocurile mici nu sunt ok la motoare uzate/piese cu uzura refolosite. Neaparat sa nu uiti sa invarti tijele dupa reglaj sa nu fie strambe.
Despre zornaiala lantului iar e de scris; lanturile din comert pe care scrie sachs sunt petarde; inainte sa-l montezi , il pui pe un pinion bun (cu dinti neascutiti), il strangi la baza cu mana si verifici diametral opus daca-l poti misca pe pinion; daca il poti ridica/misca nu e ok, o sa zornaie de nou.
Lant nou OEM Renault poti cumpara de pe bursa ca tot apar mereu, eu am cumparat cu 30 lei parca. Deasemenea poti comanda la piese import, se gaseau Febi, Ruville la vreo 50 lei bucata.
Intinzator gasesti tot la piese import, pe Ruville era 120 lei, dar daca nu esti dispus sa dai banii aia, iei un intinzator nou de Arcomp de la care iei patina care o montezi pe butucul si arcul original. De cele mai multe ori arcul vechi e mai tare decat cel nou.
Atentie, prima data montezi intinzatorul fara lant si-l strangi pe bloc si verifici daca culiseaza corect. 99.99% trebuie polizata patina ca iti va freca in bloc si dupa pornire, la prima accelerare a motorului, intinzatorul va ramane blocat pe spate si lantul zornaie in voie.
Un alt zgomot urat al motoarelor cu tacheti in bloc este cel de tachet blocat. Este acel tacanit enervant de care nu te vei putea scapa decat dupa inlocuirea axului cu came, a tachetului si a tijei. La montarea tachetilor refolositi, se verifica pe fundul lor acel cerc descris de invartirea tachetului. Este obligatoriu sa se curete/verifice locasurile din bloc unde lucreaza tachetii si sa se verifice rotirea lor usoara. Tachetii, tijele, supapele se rotesc in tot timpul functionarii lor; la montarea tuturor pieselor se va folosi ulei pentru ungerea acestora si se vor face verficari manuale prin rotire, apasare, tragere in functie de modul de funtionare al fiecarei piese. Trebuie acordata atentie sporita la curatarea blocului motor si a chiulasei in special al traseelor de ungere. Este obligatoriu ca toate canalele sa fie verificate, desfundate, curatate, spalate, suflate cu aer. La motoarele la care s-au folosit aditivi, canalele de ungere sunt colmatate in proportie foate mare, deasemenea toate piesele vor fi incarcate de depozite de particule din acei aditivi.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 May 2016, 13:15
Post #654


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




Tachetii aveau acel cerc descris de tine pe fund,is ok,daca aveau o linie dreapta sapata in ei era nasol,ii aruncam....
Jocurile tot la 20 cu 25 le reglez si eu,mereu fac asa,chiar ma contraziceam cu cineva pe aici referitor la asta.....acu nu gasii lera si i-am facut la ochi,vad ca la cald merge bine,cred ca i-am nimerit icon_mrgreen.gif
Patina e noua,e armcomp,si DA,a trebuit oleaca pilita pe ici colea ca se mai bloca uneori daca o lasam cum a venit ea.....surubul din kit era mai lung,etc....
Lantul cred si eu ca e petarda,la 25ron ce pretentii sa ai? e sachs pe eticheta....
La unix au kit-uri ok de distributie de Dacia,is scumpe da' is ok,o sa ma risc sa iau pinioanele,un lant si o patina.....ma sare de 100E dar asta e,erau ok si piesele noastre romanesti odata si mai ieftine,acuma is de kkt !!!Romania=Shit,industria e la pamant,nimic ok nu mai avem,importam toate rahaturile chinezesti de unica folosinta.
Blocul motor a fost curatat bine,prin canalele de ungere am folosit o sarma ca erau depuneri....stiu eu ce fac smile.gif

Azi fiind nevoit am incarcat-o un pic....asta e,vad ca stie sa care radmasa.gif

BTW: bai nelule da' esti meserias adevarat nu gluma,mai frate dai sfaturi obiective mereu !!! up.gif

This post has been edited by sobolan: 22 May 2016, 23:53


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 22 May 2016, 23:01
Post #655


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.244
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




QUOTE(nelu_1985 @ 22 May 2016, 12:03)
Tachetii, tijele, supapele se rotesc in tot timpul functionarii lor;

*



Foarte bune sfaturile dar... numai tachetii se rotesc, fiind atacati excentric, la tije si supape e pur hazard, ele nu se rotesc functional, ci se misca sau se pot misca, mai ales tijele ca supapele nu prea.

sobolan asta masina folosita constant.

This post has been edited by BLUE R 19: 22 May 2016, 23:04


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 May 2016, 23:30
Post #656


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




Supapele nu prea as inclina sa cred nici eu ca se invart....poate isi mai schimba ele pozitia dar nu constant.....tijele se invart totusi,eu asa cred,daca-s strambe sau excentrice din fabrica intre cupa si bila stau pe aceeasi pozitie mereu si rar se mai rotesc,cand am luat la demontat motorul in toamna era una in asa halat biggrin.gif ,cum de a ajuns asa habar n-am,posibil ca a fost strans jocul sau inexistent,oricum supapele erau afumate cam toate biggrin.gif ,meseriasii de romania ca sigur batranul nu si-a bagat nasu' in ea.....mai exista un scenariu si am intalint tacheti defecti din nastere sau uzati aiurea de la jocuri prea mari,inauntru in pahar nu mai era gaura aia conturata perfect pentru bila tijei ci practic se strivise parca,in cazul ala adio reglare joc,il lasi mai mare si asta e.....is o mie si una de cauze si scenarii pe un motor uzat,bine ca n-am avut parte la a mea de asa ceva......
Tachetii se invart mereu,asa e normal,daca au fundul scobit sau zgariat(partea care intra pe contact cu axa) se inlocuiesc,daca-s uzati normal ramane la apreciere.....mai demult se mai puneau pe o piatra plana si la mana ii mai scoteai de inca 70000km......la fel si culbutorii,tot la piatra...ideea e ca si ai mei fusesera corectati dar am inlocuit rampa ca aveau joc mare radial pe fluier si fluierul era "scobit" rau in dreptul unde ei se invarterau pe el.....
La chiulasa : scaunele se pasuiesc cu freze,supapele merg corectate pe strung,eu am ales metoda clasica si am pasuit fiecare supapa pe scaunul ei cu pasta de rodat si un furtun,la bormasina si apoi la mana,iti mananca ceva timp treaba asta .......
O sa-mi caut lera sa-i refac jocurile desi e al naibii de silentios asa,am mers vreo 10km prin oras cu ea si pare a merge ok,parca raspunde mult mai ok la accelerari bruste,daca s-a afumat vreo supapa am rupt-o la fericire dry.gif ,repet ca i-am facut la ochi la pura mea apreciere,nu i-am facut voit la o anumita valore,poate se ia vreunu dupa mine si apoi plange ca tre' sa dea chiulasa jos.....
Eu zic ca totusi ei la cald isi maresc jocul,la carte au valori de reglaj la cald mai mari....deci,ce sa mai inteleg ?

This post has been edited by sobolan: 22 May 2016, 23:42


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 25 May 2016, 12:10
Post #657


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




alaltaieri am reusit sa scot si flapsul din stanga,avea aceeasi boala cu ala din dreapta,se rotea prezonul in gol,asta iarna n-am putut sa-l dau jos si-am vopsit pe langa el,normal ca rugina incepuse sa se simta ca la ea acasa in jurul gaurii de prindere la aripa.....am curatat bine,am dat cu spritchit dar la pensula,am finisat si apoi am vopsit ,am retusat doar local......cand s-o usca bine ii fac un polish si sper sa nu se mai cunoasca trecerea......nu folosesc diluant de degazare si nici nu recomand,e "solutia" lenesului si numai batai de cap creeaza apoi....flapsul e rezolvat,astept sa se usuce vopseaua.....
Si alte ceasuri,mai "old-school" smile.gif

This post has been edited by sobolan: 25 May 2016, 20:51


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 26 May 2016, 12:55
Post #658


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




si cam asta e.....urmeaza sa-i pun flapsul si gata....ma apuc sa schimb uleiul in compresor,are cam 70 de ore de functionare si fiind primul ulei ca un fel de rodaj il dau jos mai repede smile.gif

This post has been edited by sobolan: 26 May 2016, 12:56


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnybic
post 26 May 2016, 13:58
Post #659


dacia si atat


Group: Members
Posts: 617
Joined: 6 December 13
From: Buzau




coolspeak.gif


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 31 May 2016, 15:06
Post #660


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




Am retusat aripa fata,e iesit beton,am pus flapsul,masina e completa smile.gif si "for sale " dry.gif , ecuatia e simpla : daca o dau ramane data ,daca nu o tin ....

This post has been edited by sobolan: 31 May 2016, 15:17


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
50 Pages « < 20 21 22 23 24 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 05:35
Forum Renault