DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> distributie

geutu12
post 23 Oct 2015, 18:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 October 15




Buna seara , am si eu un papuc ( din 98) care a stat ceva vreme deoparte si am decis sa il folosesc in alte scopuri , si am decis sa umblu la ea , am pornit foarte repede neasteptat de repede , si stiam ca acum cativa ani buni un mecani a schimbat distributia si de atunci masina nu mai avea aceiasi putere si consuma mult mai mult , infien vreme a trecut si a ramas asa ...
si am decis sa umblu la distributie si exact cum banuiam distributia era decalata cu un dinte , dupa cum am verificat eu , si am pus-o la punct dar sunt doua probleme :
1 roata dintata dupa arborele cotit nu are semnul + pe ea si mam luat dupa primul piston dinspre radiator ,ca atunci cand e sus de tot ar trebui sa fie la punct .
2 . dupa ce am facut treaba asta am pornit a pornit fara probleme dara nici o modificare doar ca are un trepidat ca si cum ar merge in 3 pistoane , nu se mai ambaleaza puternic , si problema grava nu mai are putere aproape deloc .
intrebarea mea ce ar putea fi ? am pus distributia tot prost ? cea ce e cel mai probabil ,dar cum as putea sa o pun la punct fara semnul acela + lipseste de pe rotita respectiva , lantu e bun intinzatorul la fel , nu sa mers mai mult de 2000 de km cu distributia asta .
am cautat pe forum dar peste tot e alinierea + cu . dar nu am acel +


--------------------
dacia 1310li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 24 Oct 2015, 06:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




Cateva idei (posibil ca nici una sa nu fie buna, in cazul tau):
1. Acel semn "+" poate fi de fapt un punct "." obtinut prin poansonare.
2. Roata dintata are doua fete, poate semnul este marcat numai pe fata cealalta. Scoate pinionul si intoarce-l.
3. Cumpara un alt pinion, nou sau second hand cu uzura neglijabila. Probabil ca te va costa max. 30 de lei si merita efortul, decat sa o bajbai in continuare.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geutu12
post 24 Oct 2015, 07:34
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 October 15




da dar daca ar fi invers ar veni semnu respectiv pe partea opusa , ar mai fi mers ? ca nu cred ca mai pornea , iar daca porneste , pararea mea e ca e decalat putin daca era mai mult nu cred ca mai pornea motorul
si doi pana la urma dupa ce piston se regleaza ? 1 dar care e ala multi spun ba e ala dinstre radiator ba dinspre volanta ( inspre ambreaj )

This post has been edited by geutu12: 24 Oct 2015, 07:36


--------------------
dacia 1310li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 24 Oct 2015, 07:59
Post #4


torquemada


Group: Members
Posts: 1.902
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Pistonul 1 e ăla la care ai bujia 1 și ghici unde ai bujia 1, întotdeauna spre volantă.

Ce îmi plac mecanicii amatori care merg pe "mulți spun" în loc să caute documentație (minim un Mondiru) înainte de a demonta și a se plânge pe forum.


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geutu12
post 24 Oct 2015, 16:54
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 October 15




serios ? uite ca eu dupa primul piston de la prima bujie dinspre radiator am facut prima masurare si era decalata cu un dinte , si am pus la loc si azi am umblat iar , roata dintata e la locul iei nu e inversata , si dupa ce am motat totul am schimbat si capacul de la delcou si fisele a pornit nemaipomenit de bine si trage foarte bine am testato urcand un deal a patinat ca era abrupt dar nu a dat nici un semn de oboseala , deci cred ca , cartea de mecanica ar cam trebuii sa o citesti tu .....
ca daca nu era cum spun eu nu mai pornea nici motorul si daca pornea nu mai mergea asa bn ..
orcum multumesc pt implicare


--------------------
dacia 1310li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 24 Oct 2015, 18:45
Post #6


torquemada


Group: Members
Posts: 1.902
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Asta spune tot:

dupa cum am verificat eu , si am pus-o la punct dar sunt doua probleme :
1 roata dintata dupa arborele cotit nu are semnul + pe ea si mam luat dupa primul piston dinspre radiator ,ca atunci cand e sus de tot ar trebui sa fie la punct .
2 . dupa ce am facut treaba asta am pornit a pornit fara probleme dara nici o modificare doar ca are un trepidat ca si cum ar merge in 3 pistoane , nu se mai ambaleaza puternic , si problema grava nu mai are putere aproape deloc .


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 24 Oct 2015, 20:42
Post #7


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.223
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




@geutu12: te inflamezi degeaba, cilindrul si pistonul 1 e cel dinspre volanta (sau dinspre sofer, poate asa ti-e mai usor). Poate ti-ar fi fost mai usor si sa gasesti o rezolvare, dac-ai fi folosit functia de cautare.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 24 Oct 2015, 22:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(geutu12 @ 24 Oct 2015, 17:54)
serios ?  uite ca eu dupa  primul piston de la prima bujie  dinspre radiator... deci cred ca , cartea de mecanica ar cam trebuii sa o citesti tu .....
ca daca nu era cum spun eu nu mai pornea nici motorul si daca pornea nu mai mergea asa bn ..
*


Dacă încă nu ți-ai dat seama că pistoanele 1 și 4 vin sus în același timp( doar că au timpi motor decalați cu 360 gr) ar trebui să pui mâna pe carte chiar dacă a pornit motorul și merge așa bn.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 25 Oct 2015, 00:03
Post #9


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(torquemada @ 24 Oct 2015, 08:59)
Pistonul 1 e ăla la care ai bujia 1 și ghici unde ai bujia 1, întotdeauna spre volantă.

*




asa e dar,1 e la fel de sus ca si 4 ,diferenta la pms o face axa cu came....la o tura de motor axa se invarte doar 1/2 biggrin.gif ,valabil cam la orice motor ....
Semnele de pe axa si arbore se alineaza perfect cand 1 e in PMS,adica supapele de la 1 is neatacate ,pipa de la delc e pe 1 si volantul e la semn !

This post has been edited by sobolan: 25 Oct 2015, 00:05


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geutu12
post 25 Oct 2015, 12:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 October 15




bine :
1 - imi cer scuze pt respunsul respectiv
2 : va multumesc tuturor
faza e ca motorul functiona doar ca nu avea putere si avea un consum maricel , iar cand am desfacut capacu de transmisie am facut masurarea asa cum am stiut (chiar daca era gresit ) si dupa masurarea respectiva am vazut ca era decalat cu un dinte , nu a trebuit decat sa mut putin roata dintata de la axu cu came .
infine , va multumesc mult . tuturor

This post has been edited by geutu12: 25 Oct 2015, 12:51


--------------------
dacia 1310li 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 29 Oct 2015, 00:17
Post #11


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




da' ce masuratoare ? pui o rigla si te uiti la aliniamentul semnelor....am intalnit dacii cu + pe pinionul mic si o pe ala mare si am gasit unele(cum e si a mea) cu + si + .....dai puncte cu marker alb pe semne,pui o rigla si te uiti atent.....un decalaj de 2mm acolo e normal(se mai uzeaza si lantul) ,n-or sa cada PERFECTE niciodata dupa rigla dar daca e sarita un dinte sigur n-ai cum sa nu observi..... mellow.gif
fa-i si un test de compresie,din ce spui tu ai si vreo supapa afumata....

This post has been edited by sobolan: 29 Oct 2015, 00:18


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 23:54
Forum Renault