FRANE LOGAN, eficienta franarii
![]() ![]() ![]() |
FRANE LOGAN, eficienta franarii
rue |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.709 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|||
dRg |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
Nu cred ca ma multumeste faptul ca pe gheata franeaza in 255 m (cu mult mai putin decat cu ABS) , daca acei metri duc direct intr-un gard, sau altceva.
Cred ca mai de graba ma satisface sa am controlul asupra masini decat sa franeze in X metri! This post has been edited by dRg: 29 Nov 2005, 16:31 |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
DFA |
![]()
Post
#123
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(rue @ 29 Nov 2005, 17:11) fie cum vreti voi! dar roata blocata in cautarea stratului cu aderenta masina nu mai poate fi controlata.. menirea de baza a ABS ului sunt normale situatiile cu distantele, daca nu ai conduita nu te opreste nimic brusc. Ceea ce demonstrează faptul că, contrar concepțiilor populare, ABS-ul nu micșorează distanța de frânare decât în condiții optime de aderență, în condiții vitrege de aderență fiind un factor de risc. Ideea este... cu și fără ABS tot trebuie să conduci preventiv, să reduci viteza, să folosești frâna de motor, etc. și să nu te bazezi pe mașină să te scoată din posibile accidente. Că dacă te culci pe o ureche și te lași în baza ABS-ului... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
DFA |
![]()
Post
#124
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(dRg @ 29 Nov 2005, 17:30) Nu cred ca ma multumeste faptul ca pe gheata franeaza in 255 m (cu mult mai putin decat cu ABS) , daca acei metri duc direct intr-un gard, sau altceva. Cred ca mai de graba ma satisface sa am controlul asupra masini decat sa franeze in X metri! Faci aceiași greșeală..., trebuie să iei în seamă faptul că cei 255 de metri sunt parcurși cu roțile blocate, adică cu aderență minimă. Neavând ABS, știind pericolul lipsei de aderență, ai fi folosit ușor frâna de picior și mai ales frâna de motor, în loc să te bazezi că "ABS-ul mă scoate la liman...". Ei bine, nu te-ar scoate..., pentru că ABS-ul tinde să păstreze starea de non-aderență (de aici și distanța lungă de frânare cu ABS), și nu să "profite" de ea, cum ar face un șofer fără ABS. De aceea e important să mergi la fel de "normal" și cu ABS, nu numai fără!!! ABS-ul nu te scutește de a conduce preventiv, nici pe departe! Te poți baza pe el numai în condiții bune, și trebuie să fii conștient că pe vreme rea te poate băga exact acolo unde nu vrei să ajungi. Deci pe o asemenea vreme trebuie să uiți că ai ABS! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#125
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Era un link undeva pe forum pe aici catre un PDF care continea un studiu profesionist facut de o institutie americana autorizata cu privire la ABS. Ei, eu l-am citit deci la o adica am un spate in ceea ce zic. Cine ma contrazice sa citeasca intai acel document (are vreo 72 - 77 pagini daca-mi mai amintesc) si sa se documenteze inainte sa faca afirmatii gratuite.
E foarte usor sa ne contrazicem pe cheltuiala forumului dar la ce bun daca nu ajungem la o concluzie ? Era vorba de ABS ca nu scurteaza tot timpul distanta de franare si nimic mai mult. Nu era vorba in ce gard ajungi daca nu pastrezi directia masinii. In plus eu am patit-o cu zapada cand practic nu aveam frana deloc iar amicul cu Laureate-ul frana intr-o veselie si radea de mine cu tot cu ABS. Cred ca e timpul sa vorbim pe chestii concrete sau in cel mai nefericit caz sa trimitem mesaj celor de la MythBusters de pe discovery (au si ei un forum, daca o sa cautati o sa-l gasiti) sa demonstreze ca ABS-ul uneori creste destul de drastic distanta de franare contrar miturilor urbane. Si daca tot va simtiti fericiti si veseli cititi definitia ABS-ului de pe site-u www.audi.com si linistiti-va. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
dRg |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(DFA @ 29 Nov 2005, 17:55) Faci aceiași greșeală..., trebuie să iei în seamă faptul că cei 255 de metri sunt parcurși cu roțile blocate, adică cu aderență minimă. Neavând ABS, știind pericolul lipsei de aderență, ai fi folosit ușor frâna de picior și mai ales frâna de motor, în loc să te bazezi că "ABS-ul mă scoate la liman...". Ei bine, nu te-ar scoate..., pentru că ABS-ul tinde să păstreze starea de non-aderență (de aici și distanța lungă de frânare cu ABS), și nu să "profite" de ea, cum ar face un șofer fără ABS. De aceea e important să mergi la fel de "normal" și cu ABS, nu numai fără!!! ABS-ul nu te scutește de a conduce preventiv, nici pe departe! Te poți baza pe el numai în condiții bune, și trebuie să fii conștient că pe vreme rea te poate băga exact acolo unde nu vrei să ajungi. Deci pe o asemenea vreme trebuie să uiți că ai ABS! Nu am afirmat nici un moment ca nu conduc preventiv pentru ca am ABS. Problema se pune alfel: e de ajuns un pic de rupere de aderenta pentru a pierde controlul asupra masini ,asta in situatii limita. Acest lucru e minimalizat de ABS ca pentru ca impiedica exact acest lucru. Pt. DigitalScribe: asta e si esenta unui forum: sa se discute, chiar si in contradictoriu daca este cazu. Daca se pune problema ca vezi doamne se cheluie MB degeaba pentru discutii sterile, atunci va rog sa-l inchideti! Oricum eu imi mentin parerea prefer sa conduc preventiv + ABS, si nimeni nu ma poate face sa ma razgandesc!! |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
DFA |
![]()
Post
#127
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(dRg @ 29 Nov 2005, 18:12) Stai liniștit că nu m-am referit la tine, ci în general, ca concept. Nu am de unde să știu cum preferi să conduci tu personal, ce mașină ai, cu sau fără ABS, etc.! Nu încerc să-mi fac prozeliți sau să schimb părerea nimănui. Doar expuneam o problemă a acestui sistem. Sunt destui șoferi care gândesc că ABS-ul e vreun fel de Superman care-i ia de subțiori și-ii scoate din accidente, în orice situație, nu contează: "Am ABS și sunt tătic..., vă fac pe toți, etc., etc., etc." This post has been edited by DFA: 29 Nov 2005, 17:28 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
B47CVJ |
![]()
Post
#128
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 25 November 05 From: Bucuresti ![]() |
in unele cazuri ABS-ul poate mari distanta de franare, dar macar ai control asupra masini (poti face stanga - dreapta), lucru pe care nu il poti face cu un sistem de franare fara ABS, doar daca inveti sa ti loc de ABS apasand si ridicand de mai multe ori piciorul de pe pedala de frana. In rest va recomand pentru iarna niste gume de iarna orice model si orice marca, numai cauciucuri sa fie.
|
--------------------
Dacia
Logan
- B47CVJ
|
|
radioman |
![]()
Post
#129
|
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
Si uite asa , tot dandu-ne cu parerea , devenim formatori de opinie , si dintr-un singur mare adevar, facem mai multe si mai marunte....ABS-ul asa cum ii zice si numele se bazeaza pe un fenomen si o marime fizica , asa ca mai pe romaneste BLOCAREA rotilor in procesul de franare conduce inevitabil la MARIREA distantei( suprafetei ) de franare, sau pana la acceleratie zero, sau invers spus ABS intervine in sensul in care rotile sa NU se blocheze, MICSORAND distanta de franare, astea fiind foarte limpezi, sa nu mai insistam ca sunt cazuri cand ABS se poarta mai rau decat la o masina fara, etc, etc, sau ca ar avea alt rol decat in procesul de decelerare, de franare a masinii, si aici desi lucreaza simbiotic sa nu il substituim sau confundam sistemelor celelalte de siguranta ( EDB, ESP,TRAKTIONKONTROLLE, etc)
![]() |
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
klaus |
![]()
Post
#130
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu-i asa?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#131
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
QUOTE(B47CVJ @ 29 Nov 2005, 17:56) singurul loc unde ABS-ul mareste distanta de franare e pe pietris si pe zapada afanata, unde roata blocata "scurma", dar si aici e doar cu cateva mici procente, iar situatia se intalneste destul de rar in traficul de zi cu zi. |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
DFA |
![]()
Post
#132
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(-Scorpio- @ 30 Nov 2005, 01:00) Pe pietriș, zăpadă, gheață și pe orice suprafață cu aderență scăzută (pânze de apă, piatră cubică umedă, etc). Adică în toate cazurile în care ar trebui să rulezi cu mare precauție, cu reducerea vitezei și folosirea frânei de motor la nevoie, în loc să apeși pe pedala de frână. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#133
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
: definitie ABS :
A.B.S. acronim - Antilock Braking System. Sistem de franare cu prevenirea blocarii rotilor. : pe romaneste : ABS-ul e bun pentru ca pastreaza aderenta rotii la asfalt la franare exclusiv. Prin urmare pastreaza si controlul in momentul franarii. : pe larg : In termeni putin mai stiintifici e vorba de frecarea statica versus frecarea dinamica. Se stie ca frecarea statica e mult mai mare decat cea dinamica prin urmare ABS-ul exploateaza frecarea statica maximizand astfel eficienta franarii. Acum ca acest lucru sa se intample, trebuie ca suprafata de rulare sa fie rigida si nu fragmentata sau compusa din particule cum e zapada, nisipul sau prundisul. Aici ABS-ul e pacalit pentru ca el reactioneaza imediat din presupunerea ca se ruleaza pe o suprafata rigida. Pentru o astfel de suprafata compusa din particule frecarea statica apare intre particule care trebuiesc compactate intr-un anumit grad pentru a se "coagula" si a forma temporar o suprafata rigida (frecarea statica e direct proportionala cu forta perpendiculara aplicata celor 2 suprafete in contact). ABS-ul pastrand roata in miscare acest fenomen de compactare sau de maturare eventual nu are loc sau are loc mai putin deci ABS-ul "te fura" la frana. In cazul unei suprafete umede frecarea statica este prezenta desi e mai mica decat in lipsa umezelei si oricum este mai mare decat frecarea dinamica. Frecarea dinamica pe o suprafata umeda este minima umezeala actionand ca un lubrefiant de unde si tendinta de acvaplanare pe care ABS-ul o inlatura. Anvelopa trece lejer prin stratul de apa fata de un strat mai gros de zapada, nisip sau prundis. Se pastreaza si oarece umezeala intre suprafetele de contact care poate avea efecte variate in functie de cat praf, nisip este pe calea de rulare. In cazul suprafetelor umede deci ABS-ul este benefic. : lectia de fizica : frecarea statica >> frecarea dinamica (se citeste: frecarea statica mult mai mare decat frecarea dinamica) Frecarea dinamica apare intre 2 suprafete care se afla in miscare una fata de cealalta. Frecarea statica este forta minima care face ca 2 suprafete stationare una fata de cealalta sa inceapa sa se miste. (forta minima care pune in miscare 2 corpuri aflate in contact) Se subintelege ca cele 2 suprafete sunt ale unor corpuri cu anumite mase aflate in contact ferm datorita unor forte opuse si perpendiculare pe planul suprafetei de contact. Ca exemplu: imaginati-va ca mutati mobila prin alunecare. (exclus role) La inceput e greu de impins dar odata miscata mobila merge mai usor. This post has been edited by DigitalScribe: 30 Nov 2005, 12:28 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
george_slz |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Nu asta e explicatia corecta, e vorba de frecarile: la alunecare si de cea la rostogolire.
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
TMihai |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 947 Joined: 1 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma Loganu' mai franeaza eficient sau nu?
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 MPI
2005 Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#136
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(george_slz @ 30 Nov 2005, 13:12) Si frecarea la rostogolire cum e ? Nu lua in calcul acum tot subansamblul roata, frana ci doar roata care se rostogoleste pe calea de rulare. Nu e frecare statica cumva ? Si ce daca se rostogoleste ? Presupui ca roata se rostogoleste cu viteza constanta si aplici o forta suplimentara in directia de miscare. Forta maxima pe care o poti aplica pana roata pierde aderenta fara ca sa se invarta mai repede este fix forta de frecare statica. Exact ceea ce se intampla la franare cu ABS. Incerci sa pastrezi o viteza minima a rotii la care mai ai inca aderenta in timp ce disipi energie cinetica in discul de frana si placute. This post has been edited by DigitalScribe: 30 Nov 2005, 14:24 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
G.R. |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
QUOTE(Chrome @ 30 Nov 2005, 13:14) Tu cum simți, frânează Logan sau nu? Eu zic că da, dar aici au început băieții să cam despice firul de păr în patru. Fii liniștit, condusul preventiv e mai bun decât cel mai sofisticat sistem ABS asociat cu cele mai de calitate anvelope. Cel mai adevărat lucru este că frâna Logan este puternic asistată, de aici toate blocările de roți ș.a.m.d. Intervine și calitatea anvelopelor dar și asta în funcție de suprafața de rulare. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
DFA |
![]()
Post
#138
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Chrome, G.R. are dreptate, frânele Logan-ului sunt bune dar prea "tari" reglate, deci trebuie să ai grijă cum le "calci", mai ușor așa..., nu cu grabă. Chestie de obișnuință cu mașina!
Și cu ABS-ul are dreptate, conducerea preventivă e mai bună decât orice sistem ajutător, în orice condiții! This post has been edited by DFA: 30 Nov 2005, 15:20 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
G.R. |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
Mulțumesc, DFA. M-am mai contrazis cu cineva pe aici când am susținut că am condus un Golf IV peste 70k km și nu m-a crezut că nu am avut efect ABS în tot acest timp, în afară de ocaziile când m-am jucat să văd cum e când intră ABS. Și susțin că se poate. În condiții de iarnă foloseam în special frâna de motor, ca și cum ABS nici nu ar fi. Am avut mai multă încredere în experiența mea de condus, decât în ABS, deși este un lucru foarte bun.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
hash |
![]()
Post
#140
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Intr-adevar, ABS serveste si ca 'semnal de alarma' indicand un stil de condus la limita aderentei. Foarte util.
Masina cu ABS este mai buna decat una neechipata in 99% din cazuri. Lipsa sa se poate solda cu abaterea masinii de la traiectoria propusa de sofer si iesirea in decor (care poate consta in parapeti, copaci sau .. pietoni !) De aici accidentele grave ale caror consecinte pot fi limitate drastic in prezenta ABS-ului (practic se scapa cu viata dar cu masina zob). Daca mai ramasese ceva ne-spus: http://www.carbibles.com/brake_bible.html http://www.brennanlaw.com/lemonlaw/absjury.htm http://www.whnet.com/4x4/abs.html (asta are si poze ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
ICET |
![]()
Post
#141
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
E o chestie cam "periculoasa" cu abs-ul asta de la logan,din cauza super asistentei la franare,pe limbajul celor de la renault A.F.U sau pe romaneste(asa cum bine remarcase klaus intr-un post)cursa prea scurta a pedalei de frana si implicit blocarea rotilor prea repede!Un rol important il au si pneurile,aderenta buna a acestora(in functie de anotimp/carosabil) facand prea putin simtita prezenta abs-ului.Din pacate,pe logan,nu sunt prezente pneuri de calitate(in afara de michelin,si astea sunt cam proaste pe polei/zapada)asa ca cel mai bine tebuie sa ai o pereche de pneuri de vara si una de iarna(in functie de anotimp)si in mare masura problema franarii pot spune ca este rezolvata(pneuri achizitionate de posesorul masinii).Mai ramane viteza adaptata traficului/carosabilului,indemanarea soferului si de ce nu,un gram de noroc ![]() |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
aproapeom |
![]()
Post
#142
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 25 November 05 ![]() |
bine ca ati plecat de la franele loganului si ati ajuns sa explicati ce`i ala abs . de parca daca stiu ce inseamna abs si cum functioneaza el ( oricum n`am , dar vorbesc ipotetic ) cand o sa cobor din masina ala din fata mea , pe care l`am lovit o sa zica :
- ai abs ? - da ! - e pai atunci asta e , hai la o bere . si ca sa fiu ontopic : nu am condus prea multe masini , dar la logan ( il am de 6 zile ) e cu totul altceva cand franezi . franele sunt bune , cauciucurile sucks . ale mele nici macar nu scartaie , ceea ce inseamna ( din MICA mea experienta la masini ) ca sunt penale . |
--------------------
dacia
logan 1.4
- b xx wor
|
|
george_slz |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
La servo frana se poate regla cursa pedalei si implicit taria de franare. Puteti umbla foarte usor , scoateti servo si insurubati/defaceti surubul de reglaj din sfert in sfert de tura pana ajungeti la reglajul dorit. Eu am avut probleme la berlina cu reglajul franei dupa ce am schimbat servo, a trebuit reglata dupa ce a fost instalata. Solenza e destul de bine reglata, cred ca e chestie de adaptare pana la urma.
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
TMihai |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 947 Joined: 1 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(G.R. @ 30 Nov 2005, 15:11) Tu cum simți, frânează Logan sau nu? Eu zic că da, dar aici au început băieții să cam despice firul de păr în patru. Fii liniștit, condusul preventiv e mai bun decât cel mai sofisticat sistem ABS asociat cu cele mai de calitate anvelope. Mah, eu zic ca se opreste mai devreme sau mai tarziu ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 MPI
2005 Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare |
|
ccezar2004 |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
"mult zogomot pentru nimic"
acu ma bag si eu ca doar de aia e forum.... cea mai mare stupizenie pe care am putut-o citi pe aici este legata de INEFICENTA ABS-ului... oameni buni .... reveniti-va.... daca voi nu aveti ABS nu insemana ca nu e bun..... chiar credeti ca degeaba se investesc atatia bani in aceste sisteme?.... si mai lasati-ma draq cu experienta voastra la volan si cu ce buni soferi sunteti si cum franati doar piscand pedala si cum folositi frana de motor.... va garantez eu.... la 80-90 (sau mai mult) la ora cand iti apare ceva in fata CALCI FRANA ... nu deschizi carnetelul cu situatii extreme ca sa vezi cum procedezi.... pentru asta este ABS-ul... asa ca nu va mai kkti pe voi si mai bine discutati chestiuni eficiente.... P.S. am logan cu ABS.... si ABS-ul m-a scos din rahat, nu o data, de mai multe ori.... P.S. mai uitati-va pe la televizor pe canale educative (gen Discovery) si mai analizati.... This post has been edited by ccezar2004: 1 Dec 2005, 15:33 |
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
AND |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Bai ma lesi! Doar ca ai tu ABS nu inseamna ca-i mai bun in toate situatiile.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
DFA |
![]()
Post
#147
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
os |
![]()
Post
#148
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
QUOTE(AND @ 1 Dec 2005, 16:53) Off-Topic: Nu pot sa nu admir obiectivitatea si mai ales finetea intelectuala a acestui argument. La mai mare! On-Topic: Aceasta discutie (cu/fara ABS) a mai fost purtata cu varii argumente. Ceea ce noi omitem este ca nu suntem Schumacher, Sainz [introduceti aici numele pilotului Dv. preferat]. Daca se poate, cumparati fratilor ABS, servodirectie, climatizare etc. Daca nu: acceptati ca aceste sisteme sunt importante (desi nu toata lumea si le permite, ceea ce e de inteles). Nu cautati sa va autoconvingeti ca strugurii sunt acri, ca nu-s. Sunt dulci. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DFA |
![]()
Post
#149
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(os @ 1 Dec 2005, 17:48) Aceasta discutie (cu/fara ABS) a mai fost purtata cu varii argumente. ........................ Nu cautati sa va autoconvingeti ca strugurii sunt acri, ca nu-s. Sunt dulci. Discuția interesantă nu este că, vezi doamne, strugurii sunt acrii, ci e legată de credința oarbă că un sistem sau altul o să te scoată din necaz, și ca atare, poți circula cu o viteză mai mare în orice condiții, că doar "ABS-ul/sau_ce_vreți_voi o să mă scoată din rahat". Nu-i așa???? Aici e marea problemă a sistemelor de asistență, că le dau șoferilor o falsă încredere și o oarecare invincibilitate, că atâta timp cât au "chestia" o să fie bine! Exemple grăitoare ale acestei credințe găsești în răspunsuri foarte proxime pe acest topic... This post has been edited by DFA: 1 Dec 2005, 17:03 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
os |
![]()
Post
#150
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Dragul meu,
iti inteleg perfect argumentul. Bineinteles ca *nimic* nu inlocuieste creierul. Bineinteles ca *nimic* nu poate face ca dintr-o data legile inexorabile ale naturii sa-si piarda valabilitatea. Dar nu despre asta vorbeam ci despre atitudinea "Eu stiu mai bine". Citi experti in economie are Romania? Dar in agricultura? Dar in constructia si mai ales in conducerea automobilelor? Daca nu stii, te informez eu: circa 22 milioane. Despre asta e vorba. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 04:51 |