FRANE LOGAN, eficienta franarii
![]() ![]() ![]() |
FRANE LOGAN, eficienta franarii
Xplode |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|||
george_slz |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Daca nu ai calcaiul pe podea ca sa poti sa dozezi apasarea, eu nu stiu cum franezi tu?! Parca apesi ambreiajul can franezi nu?!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
tomycta |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 ![]() |
QUOTE(Stavreschi @ 11 Nov 2005, 11:34) Stiu ca s-a mai discutat dar, as vrea sa aud niste pareri mai recente !!! Sunt complet nemultumit de cum franeaza masina, la orice frana cat de cat mai energica rotile se blocheaza ![]() ![]() Nu o sa incep cu amintiri din copilarie... dar conduc de peste 25 de ani si am mers cu multe tipuri de masini, dar o senzatie de nesiguranta mai mare nu am avut cu nici o masina.... Pur si simplu imi este frica sa accelerez un pic, deoarece in cazul unei franari bruste, masina se duce ca o sanie, indiferent de suprafata pe care rulez. Daca ma duc la service o sa imi spuna fara tagada ca frana este foarte buna, conform testului de pe stand... nu cred ca standul poate sa imi spuna mie de ce se blocheaza rotile. In primu rand e un logan care valoreaza max. 8000 euro.Probabil ai fost invatat pe masini mult mai bune cu mai multe sisteme de protectie/siguranta..etc...si crezi ca loganu nu-i bun..in fine e parerea ta.. In al doilea rand ai ABS??Dc aveai ABS nu cred ca iti mai derapa masina asa cum zici tu... Eu am mers si cu viteze destul de mari in oras si chiar nu imi este frica...si nu am abs.Daca stii ce poate masina ta .. apreciaz-o si iti dai seama cum trebuie sa franezi. Si nu numai la logan , la toate masinile... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|
tomycta |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 11 Nov 2005, 15:20) Exact Klaus. Nu e corelata cursa pedalei cu deplasarea pistonului de la etrier. Cel putin asa cred eu.... Era sa ma rastorn din cauza asta .....huh... si pe fondul unui fenomen ce nu mi-l pot explica nici in ziua de azi...aveam 110-120 si am piscat-o putin si ea s-a dus sanie cu scirtiituri si gume lasate pe asfalt... Atunci aveam cam 2000 km, intre timp am mai incercat-o cu frinari bruste, voite, in locuri unde nu era trafic...si parca si-a mai dat drumul. Cand vrei sa franezi.. inceaca sa o faci din timp dc se poate si dc se poate incearca sa nu calci frana la maxim cand tragi prea mult dreapta sau stanga de volan ca asa iti scapa de sub control de cele mai multe ori... incarca sa o eviti...redresezi pe directia ta de mers apoi franezi la maxim ... asta este parerea mea.. si din cate am simtit eu la o masina fara abs... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|
tomycta |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 ![]() |
Inca ceva... dc aveti cauciucurile intr-o stare avansata de uzura ar fii bine sa le schimbati deorece va "fuge" spatele masinii in anumite situatii , chiar si fata ...depinde de situatie...
Numai bine! |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|
B 45 GAO |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 2 September 05 ![]() |
Si despre eficacitatea franarii ma alatur voua!Este execrabila eu am intrat in spatele unui "ML" 2005.Doar cand am vazut ca la 60km/h cu o distanta considerabila fata de el masina nu se opreste am inceput sa fac patinaj artistic cu masina.Mai aveam putin si faceam si un triplu salt peste el numai sa nu intriu in el.Oricum tot l-am atins usor.Bine ca fost intelegator omu si ca nu a fost nimic grav!
|
--------------------
DACIA Logan 1,4/
SEAT Leon 1,6 16V/
TOYOTA Aygo 68CP
- B 45 GAO Te tin franele sa ne tragem?
|
|
shefful |
![]()
Post
#37
|
![]() Cititor de forum Group: Members Posts: 134 Joined: 14 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am Michelinuri din fabrica si nu sunt extrem de incantat de cum franeaza. ABS-ul intra uneori si la 15-20km/h la frana brusca (pe betonul de la sina de tramvai si pe piatra cubica, chiar perfect uscate, nici nu exista alta varianta!). Am condus un Megane (modelul vechi) si am fost uimit, la 50km/h a carait ABS-ul de vreo 3 ori si ma propteam in parbriz daca nu aveam centura
![]() |
--------------------
Maybach
ZKR Ambition 1.6MPI
Sedan 2005
- Gri Perla
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#38
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
ABS rulz !
A plouat zilele astea in Iasi iar eu... mai capcaun din fire n-am apucat sa-mi adaptez stiul de condus imediat si m-am trezit de vreo 2 - 3 ori ca aud caraitul de la ABS. Nu pierzi aderenta, pastrezi controlul si franezi oricum cat de bine se poate avand in vedere circumstantele. N-am simtit o crestere a distantei de franare cu ABS in conditii de carosabil ud. In concluzie ABS-ul e o chestie mai mult decat utila iar combinatia cu cauciucurile Michelin Eco 3 de pe Ambition e una fericita. This post has been edited by DigitalScribe: 13 Nov 2005, 20:22 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
AND |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Kormoranele sunt de 2 lei .......
Si inca ceva haios .. inainte franele tineau mult mai bine! Adica apasam putin pedala si deja ma baga cu capu in volan (chiar imi placea) , doar ca in perioada aia mi s-au blocat rotile la frane de cel putin 4 ori. In ultima vreme franele s-au lasat si pot apasa destul de mult pedala pana cand masina sa franeze cum ar fi facut-o daca doar o ciupeam acum 2-3 luni. Datorita faptului ca s-a mai lasat pedala de frana , pot sa stau linistit ca nu se vor mai bloca rotile la cea mai mica frana brusca! Si sa nu uit..Kormoranele sunt de 2 lei! ... VECHI! ![]() Edit : Am folosit cuvantul "frana" de 6 ori ![]() This post has been edited by AND: 13 Nov 2005, 20:45 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
klaus |
![]()
Post
#40
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As vrea sa mentionez un lucru mai putin cunoscut: Kormoranele se pun pe Logan, de o anumita perioada incoace pentru ca dau mai bine in vest (ca nume), nu pentru ca nu ar fi tot aceleasi Montana...Repet, aceleasi...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AL |
![]()
Post
#41
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
bun, e clar din discutiile de pana acum ca eficienta franarii depinde mult de cauciucuri, insa va rog sa nu transformati acest topi intr-unul despre calitatea si alegerea cauciucurilor ... exista subiecte dedicate pentru asta! ... din acest moment orice discutie care nu se refera la franare va fi stearsa
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
ghc |
![]()
Post
#42
|
..:::Cautatorul:::.. Group: Members Posts: 411 Joined: 9 December 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Hai sa fiu iarasi "Gigi contra"...
Am mai spus cand aveam 300 km, acum am 1000 km si inca nu am "reusit" sa blochez rotile. Sunt multumit de eficienta franarii, am avut ocazia sa franez brusc si pe carosabil uscat si pe umed (dimineata la 1-2 grade). Ce ma deranjeaza putin dar pana la urma m-am obisnuit este ca dupa o cursa a pedalei unde franarea este usoara si creste proportional cu apasarea apare un moment in care "prinde" mult mai puternic. Toate astea pe un Laureate 1.4 cu Kormorane. |
--------------------
ZKR (Logan by Dacia)
BaLaureate 3.14
1907 toamna
- CJ-01-GHC
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#43
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Mai fratilor nu stiu cum e la voi dar eu sunt foarte multumit de cum franeaza cel putin loganul meu. Aseara a iesit unu in fata mea fara sa-mi acorde prioritate si am fost nevoit sa franez brusc de pe la 50 km la ora .si vreau sa va spun ca desi s-au blocat rotile masina nu a derapat lateral ci a mers pe directie. Nu franez asa de obicei da eram cam adormit dar si asa la frana brusca franarea a fost impecabila.
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
Stavreschi |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 13 February 05 From: GALATI ![]() |
QUOTE(juristul2000 @ 14 Nov 2005, 12:28) Mai fratilor nu stiu cum e la voi dar eu sunt foarte multumit de cum franeaza cel putin loganul meu. Aseara a iesit unu in fata mea fara sa-mi acorde prioritate si am fost nevoit sa franez brusc de pe la 50 km la ora .si vreau sa va spun ca desi s-au blocat rotile masina nu a derapat lateral ci a mers pe directie. Nu franez asa de obicei da eram cam adormit dar si asa la frana brusca franarea a fost impecabila. Pai vezi "nenea Juristu2000" exact de asta ma plang si eu !!! Franez brusc la viteze de 40-50 Km/h si rotile se blocheaza, iar masina se duce ca o sanie (nici la stanga si nici la dreapta) drept inainte..... La Oltcit, Dacia sau Dacianova am fost mult mai multumit de franarile la aceste viteze si asta este motivul din care nu sunt multumit cu explicatia (motivatia!) cauciucurilor neperformante. Cred ca este altceva ( de genul: reparatizare defectuoasa a franarii spate fata, se lasa masina prea mult pe fata la franari, cursa prea scurta a pedalei de frana, sau un defect de proiectare... ) si in afara de solutia cu o viteza mult redusa fata de cea cu care eram obisnuit sa circul, nu vad alta rezolvare pana acum ![]() ![]() |
--------------------
dacia Logan 1,6 l
GTI
- Gl xx xxx
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#45
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
ABS-ul include si acea parte de EBD (Electronic Brake Distribution) care ajusteaza dinamic raportul de franare fata-spate in asa fel incat sa minimizeze fenomenul de blocare al rotilor (pe langa functia principala de modulare a franei).
La variantele fara ABS raportul de franare fata-spate e fix, poate cei cu probleme ar trebui sa ajustati in asa fel incat sa franeze un pic mai tare spatele decat e acum insa fara a ajunge in a bloca rotile spate inaintea celora de pe fata pentru ca e mai rau. Avantajul la EBD (inclus in ABS) e ca se ajusteaza acest raport si in felul asta franarea e adaptata la raportul de incarcare fata-spate. This post has been edited by DigitalScribe: 14 Nov 2005, 15:14 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
hash |
![]()
Post
#46
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Eu nu prea inteleg ce vreti sa ziceti cu "mi s-au blocat rotile la masina" cand franati, fiind la volan .. de unde stiti care roti s-au blocat ? Eu am vazut ca pieton un Logan franand la o trecere si i s-a blocat (cu scrasnet) numai roata din dreapta fatza. Nu a deviat de la traiectorie.
Mai cred ca fara EBD si ABS va trebui sa va invatati cu acest comportament ... ca nu aveti ce-i face. Eventual (da, stiu, s-a ras-discutat), niste cauciucuri de peste 200 de lei bucata. |
--------------------
-
-
-
|
|
kurupt |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE Eu nu prea inteleg ce vreti sa ziceti cu "mi s-au blocat rotile la masina" cand franati, fiind la volan .. de unde stiti care roti s-au blocat ? Eu am vazut ca pieton un Logan franand la o trecere si i s-a blocat (cu scrasnet) numai roata din dreapta fatza. Nu a deviat de la traiectorie. Cand se blocheaza rotile la franare si tu ca sofer vrei sa eviti de ex o alta masina care s-a bagat in fata ta, o sa ai neplacuta surpriza sa observi ca masina nu raspunde la comanda de la volan, [din cauza rotilori blocate] deci masina va merge frumos drept, in loc sa ia in dreapta sau stanga cum ai vrea tu, adica direct in masina respectiva, si asta din cauza ca rotile au fost blocate. Pt evitarea acestui fenomen s-a inventata ABS-ul ![]() Iar cand sunt rotile blocate la franare, nu deviaza de la "traiectoria" initiala, vezi explicatia de mai sus, cand masina trage pe o parte in timpul franarii poate sa fie din cauza presiunilori inegale in pneuri, sau din cauza unor defectiuni la sistemul de franare. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
Loghy |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Motivul pentru care Loganul franeaza (si nu numai) mai bine plin decat gol l-a comunicat nu stiu ce nene de la Dacia la nu stiu ce emisine pe la TV si anume:
Loganul a fost proiectat astfel incat tinuta de drum sa fie optima in momentul in care masina este incarcata (5 persoane + bagaje). |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2004 - Ambition
- B XX RRJ Good things come to those who wait...
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Loghy @ 14 Nov 2005, 23:25) Motivul pentru care Loganul franeaza (si nu numai) mai bine plin decat gol l-a comunicat nu stiu ce nene de la Dacia la nu stiu ce emisine pe la TV si anume: Loganul a fost proiectat astfel incat tinuta de drum sa fie optima in momentul in care masina este incarcata (5 persoane + bagaje). cred ca e cam puerila explicatia asta.. acum tre sa ma plimb mereu cu neamurile ca sa am frane bune..?!? probabil e un defect de proiectare.. cred ca ar trebui umblat cumva la repartitorul de franare.. |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#50
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Asta cu franele tine si de sofer . Daca apesi brusc , ciobaneste se blocheaza automat rotile la orice viteza . Daca esti controlat in reactie si apesi cu simt pedala poti frana foarte eficient . Eu in 6000 de kilometri nu am blocat rotile in mod necontrolat . Deci depinde si de sofer .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#51
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
QUOTE(Stavreschi @ 14 Nov 2005, 13:25) Pai vezi "nenea Juristu2000" exact de asta ma plang si eu !!! Franez brusc la viteze de 40-50 Km/h si rotile se blocheaza, iar masina se duce ca o sanie (nici la stanga si nici la dreapta) drept inainte..... La Oltcit, Dacia sau Dacianova am fost mult mai multumit de franarile la aceste viteze si asta este motivul din care nu sunt multumit cu explicatia (motivatia!) cauciucurilor neperformante. Cred ca este altceva ( de genul: reparatizare defectuoasa a franarii spate fata, se lasa masina prea mult pe fata la franari, cursa prea scurta a pedalei de frana, sau un defect de proiectare... ) si in afara de solutia cu o viteza mult redusa fata de cea cu care eram obisnuit sa circul, nu vad alta rezolvare pana acum ![]() ![]() Nu ca spun da vreau sa zic ca nu se poate face comparatie intre franele de pe berlina sau oltcit cu astea de pe logan.Asa este normal sa faca daca apesi brusc pedala ,trebuie sa se franeze (blocheze)rotile, problema mare ar fi la apasare brusca sa nu franeze.Eu am avut o vectra din 94 care nu avea abs si tot asa facea la apasari bruste bloca ca aia era comanda.Daca nu vrei sa blocheze nu apasa brusc sau ia un abs care nu blocheaaza roata.La masinile enumerate de tine asa functioneaza frana ca eun model mai vechi de pompa de frana si nu e asa eficient plus ca la berlina mea nu prindea pe toate rotile in mod egal frana si avea rendinta de a derapa in lateral.Prearea mea este sa get use to it ca e super ok cel putin a mea |
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
ender644 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 14 September 05 From: Tecuci ![]() |
QUOTE Asta cu franele tine si de sofer . Daca apesi brusc , ciobaneste se blocheaza automat rotile la orice viteza . Daca esti controlat in reactie si apesi cu simt pedala poti frana foarte eficient . Eu in 6000 de kilometri nu am blocat rotile in mod necontrolat . Deci depinde si de sofer . Nici mie nu mi s-a intamplat pana acum, dar am dat cuiva masina si ala mi-a zis ca a patit chestia cu trasul in stanga la franare cu blocarea rotilor (oricum, nu i-o mai dau de acum). Pe mine nu ma afecteaza asa de tare chestia asta pentru ca sunt destul de prudent, dar poti sti... Totusi nu inteleg de ce nu franeaza eficace si cu rotile din spate. Chiar trebuie sa merg cu masina plina pentru a frana cu toate rotile?? Cum mai ziceam si mai sus: sunt sigur ca daca si rotile de pe spate ar frana mai eficient blocarea rotilor din fata ar interveni mult mai tarziu. Asa...daca pe cele din fata e solicitarea maxima ce poti sa le mai ceri?? Poti sa ai si mama cauciucurilor... Oare e din cauza suspensiilor prea moi si a centrului de greutate inalt care fac in asa fel incat o mare parte din masa masinii sa fie transferata la puntea fata in momentul franarii sau o fi vreo repartizare incorecta a fortei de franare intre cele doua punti??? Adica mai pe romaneste, la voi se intampla chestia asta (sa franeze mult rotile fata, iar cele spate mai deloc) sau franeaza toate patru la fel? Precizez ca atunci cand am "testat-o" am fost cu un pasager in dreapta si atat. This post has been edited by ender644: 15 Nov 2005, 09:54 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Ambiance
- gl xx xxx
|
|
george_slz |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Unii dintre voi spuneti ca franele sunt proaste, altii ca numai bune sunt. Ce inseamna asta? Ei bine nu toti le aveti reglate din fabrica bine. Cand mergeti la revizii cereti un test de frana. Va spun asta ca si eu aveam solenza mea in situatia voastra.
Ce se intampla cand spatele nu franeaza bine? Tot greul cade pe rotile din fata care preiau toata sarcina si sunt suprasolicitate tocmai din cauza faptului ca apesi mai tare frana pt ca ai senzatia ca nu tine. Plus ca suspensia fata suporta o solicitare mai mare. Dupa ce ati reglat frana senzatia de fuga a spatelui nu mai apare asa des, plus ca veti bloca mai rar rotile la franare, asa ca mergeti si service si faceti ce trebuia sa faceti de mult. This post has been edited by george_slz: 15 Nov 2005, 10:40 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
Sony |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Eu ajung destul de rar in situatia in care intra ABS-ul in functiune si franarea mi se pare eficienta. In schimb, cand merg cu Laureate parca am frane mai slabe.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#55
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Nu stiu daca lgn-ul are acel repartitor de forta cum avea berlina care nu bloca spatele daca nu era incarcata masina decat in caz de franare puternica.Atunci se explica de ce franeaza numai fata cand masina e goala
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
rtulea |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
O mica observatie domnul "juristul2000". Repartitor are orice masina cu 4 roti deoarece rolul repartitorului este de a distribui fluidul hidraulic catre AMBELE roti spate. Ceea ce s-ar putea sa nu aiba, desi cred ca are, se numeste LIMITATOR franare si are rolul de a limita presiunea fluidului pe rotile spate functie de incarcarea puntii spate.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
klaus |
![]()
Post
#57
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Are de toate...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Loghy |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
@ alex_axn:
Puerila sau nu asta a fost explicatia lor. Probabil au facut vreun studiu de au ajuns la concluzia asta. Oricum stiu persoane care cu berlina mergeau cu sacii de nisip in portbagaj. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2004 - Ambition
- B XX RRJ Good things come to those who wait...
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#59
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Asa de limitator vorbeam,merci pt completare.As vrea insa sa-i intreb pe cei care sustin sus si tare ca franarea ar avea ceva de a face cu cauciucurile (adica daca nu e cauciucul bun ok derapeaza si implicit nu are aderenta) dar ce legatura are cauciucul cu blocarea prematura a rotilor ca eu tot nu inteleg?Adica daca pun ultimul model de Continetal sau altceva nu o sa se mai blocheze rotile?Am vorbit cu mai multi posesori de logan care s-au plans de aceasi problema blocarea prematura a rotilor la o apasare mai tare a pedalei.Cand ma duc la Rar am sa cer si un test de franare sa vedem ce se intampla.
![]() |
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
DFA |
![]()
Post
#60
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Blocarea roților firește că nu are legătură cu calitatea anvelopelor, ci cu forța de aplicare a frânei.
Ruperea aderenței la o frânare fără a bloca roțile are legătură directă cu calitatea anvelopelor. Se pare că la Logan există o disproporționalitate între cursa pedalei de frână și forța aplicată etrierilor pe discul de frână - adică o cursă mică a pedalei duce la o strângere rapidă și puternică a discului de frână, de unde și frânarea prematură, iar dacă se adaugă și o calitate slabă a calității anvelopelor, la o frânare puternică - dar înainte de a se bloca roțile - se rupe aderența, rezultă o frânare ineficientă, posibil periculoasă. Dacă frânarea prematură duce la blocarea roților, atunci calitatea anvelopelor e mai puțin importantă, pentru că oricum se rupe aderența și distanța de frânare/derapare se lungește sau se scurtează funcție de calitatea anvelopelor și suprafața de rulare. Deci cele 2 probleme, frânarea prematură și calitatea slabă a anvelopelor se cumulează și generează această situație de frânare ineficientă, care se poate rezolva fie prin obișnuința de a nu mai "călca" tare frâna, fie prin a regla raportul dintre cursa pedalei cu forța aplicată discului de frână - care nu se știe dacă se poate regla, cum sau de către cine... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2025 - 06:07 |