Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
![]() ![]() ![]() |
Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
AND |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|||
Tigris |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
pai nu e cutie de Megane II?
|
--------------------
just
a
- car Cat Pride World Wide
|
|
Codrin |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu-i nimic, te razbuna un 1.6 contra 2.0 dti
![]() e doar ABS-ul de M2 This post has been edited by Codrin: 13 Nov 2005, 13:50 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Tigris |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
just
a
- car Cat Pride World Wide
|
|
AND |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@Codrin : Ma indoiesc
![]() Am un prieten (membru daciaclub) care s-a dat cu 1.6 MPi-ul lui cu o gramada de diesel-uri , si cele cu 100 sau mai multi cp l-au facut. Ca de ex , incearca tu sa te ti dupa un Cordoba TDi 101cp ...vai de mine , sa vezi cum pune 2 masini intre voi inca de la start! |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
Codrin |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma indoiesc de indoiala ta. Ia vezi.
![]() nu stiu pe cine am batut cel mai greu, dar mi-a fost frica de Accent care in primele 2 viteze avea o masina in fata. This post has been edited by Codrin: 13 Nov 2005, 14:26 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Tigris |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Codrin @ 13 Nov 2005, 14:06) Nu uitati ca mai e vorba si de soferie. Degeaba poate masina daca soferul nu stie sa scoata totul din ea. Oricum am vazut si eu link-ul tau Codrine. Sa inteleg ca enumerarile alea ti-au cazut victime?...daca-i asa chiar ca felicitari cum scria userul de mai jos ![]() si in toate cazurile (mai putin accordul B ala despre care nu stiu care nimic, deci nu-mi dau cu parerea), fisa tehnica te indreptatea sa castigi. Astra de 100 CP era singurl care ar fi putut sa-ti faca probleme, eventual daca ratai plecare de pe loc, nu? Pe care din masinute ai batut=o cel mai greu? |
--------------------
just
a
- car Cat Pride World Wide
|
|
ashu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o mare nedumerire. Vad ca atunci cand vine vorba de diesel vs benzinar, toata lumea vorbeste de care e mai rentabil. Ce sa inteleg din asta, ca toti folositi masina in scopuri lucrative, nimeni nu are autoturism pentru nevoile sale personale? Daca faceti taximetrie sau daca aveti papuc si carati marfa cu el atunci inteleg sa vorbim de rentabilitate; cati bani faceti cu ea, cati bani mananca, cu cati bani ramaneti in mana, care motorizare maximizeaza profitul.
Eu nu fac nici un ban cu masina, doar bag bani in ea. Asa ca imi aleg o masina pe care mi-o permit si care imi face placere s-o folosesc. La fel cum cand imi iau televizor imi iau ce televizor imi place, nu il iau pe ala cu diagonala mai mica ca consuma mai putin curent. Parerea mea... |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#39
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai d-aia pentru majoritatea, prima optiune este o masina pe benzina si abia apoi intervin alte costuri.
Chiar daca motoarele turbo diesel au fost introduse si in intrecerile automobilistice, acestea nu au avut rezultate remarcabile. Deci fazele teribile cu liniutele de la semafor, n-au nici o relevanta. Pretul benzinei si motorinei fiind aproximativ egal, mai ramane in discutie doar comnumul la suta de kilometri. Un sofer normal schimba vitezele pana in 4000 de ture, atat la Otto cat si la Diesel, de aici si impresia puternica a unui posesor de diesel. Sunt curios cati din cei care folosesc motoare pe benzina, schimba vitezele pe zona rosie a turometrului. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Cornel001 |
![]()
Post
#40
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Dar totusi o sa ti-l iei p-ala care, la aceeasi marime a diagonalei, va avea cel mai mic cost semnificativ, raportat la cost de achizitie+consum de curent specific ? Ignoram restul detaliilor TV-ului (cate canale prinde, etc)... ca nici masinile nu se diferentiaza doar dupa motor.
|
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
laur |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
Ashu-le, eu ma consideram fan diesel, dar sint mic copil pe linga tine....
Toti va uitati la niste date, importante de felul lor, dar care sint totusi doar niste date.... Va uitati la care prinde mai repede 100 km/h, dar asta in practica efectiv nu conteaza; apoi 0-1000 m, e interesanta data, dar nici asta nu zice mare lucru decit doar pt liniute; foarte interesante sint datele (mai rar de gasit) despre reprize, gen cite sec. de la 60 la 100 km/h, astea sint mai aproape de condusul de zi cu zi. Si un exemplu, doar exemplu: am mers pina la mare cu un prieten, el cu DSN, eu cu a mea. 75 Cp DSN, 68 Cp 206. Demaraj (dupa catalog ) mai bun la DSN. Reprize - nu cunosc datele. Doar atita va zic: cind eu eram in fata, el se tinea greu de mine (exceptie doar o fractiune de secunda, pina mai prindea citeva ture pejoul. Cind era el in fata, trebuia sa am grija sa nu il ating din spate ![]() Amuzant a fo in Mangalia, cind el a trebuit sa alimenteze iar eu mai aveam aproape jumatate de rezervor ![]() |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
ashu |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 13 Nov 2005, 18:54) Sunt curios cati din cei care folosesc motoare pe benzina, schimba vitezele pe zona rosie a turometrului. Foarte putini, fii sigur. D-aia nu prea stau in picioare argumentele astea cu performantele din carte. Imi permit sa ma citez tot pe mine dintr-un thread mai vechi, nu de alta dar unii poate nu erau inscrisi pe atunci pe forum si eu am obosit sa va dau aceleasi argumente tot timpul. QUOTE(ashu) Ufff, iar incepem. Bai Marius, spune-mi si mie cine isi tine masina la 6000 de ture in mod normal, cand se duce dimineata la servici sau pleaca cu nevasta la film? Ce naiba mai baieti, o tot dati cu performantele din carte, cu cate secunde face suta ca asa scrie in brosura, etc. Dar nu tineti cont ca alea nu sunt niciodata conditiile normale de trafic. Fac pariu ca 90% dintre posesorii de Logan isi tin masina 99% din timp undeva intre 2000 si 3000 de ture. Turatie la care masina nu are nici pe departe performantele din brosura. Pe cand dieselul da. La 2000 de ture te bucuri de o acceleratie buna, pe cand la benzina nu. Si majoritatea pe aici isi tin turatia masinii la drum normal, in oras. In concluzie, eu unul nu m-as uita atunci cand imi cumpar masina la cum s-ar comporta daca as face liniute, ci la cum se comporta la mersul normal, ca doar d-aia o cumpar, sa ma deplasez, nu sa particip la concursuri. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17030074 |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
BAC |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
La mine in oras Lukoil are benzine la 3.22, 3.23 si 3.50 RON si motorina la 3.22. Nu stiu MOL si Petrom.
Referitor la caracteristicile motoarelor, am avut o perioada pe mana un VW Polo 1.9SDI. M-a impresionat vivacitatea motorului. Era extraordinar de prompt, nici un fel de "delay" la turarea motorlui, demarajul era super. Cred ca ar face un 1.4MPI. In fine, la TopGear au testat pe pista doua BMW-uri, un 535TDI si un 545i. In prima faza, la demaraj, benzinarul a luat-o in fata, pe viraje lupta a fost foarte stransa dieselul statea in curul celeilalte. La finish insa 545 a terminat cu cateva lungimi de masina. Mai este un alt aspect, turbodieselurile(sau mai bine zis orice masina cu motor turbo) are o intarziere la raspunsul acceleratiei, nu acelasi lucru e insa la aspirate. Un motor pe benzina are de partea sa si inertia mai mica a componentelor motorului (pistoane, volanta,...), data de greutatea lor mai mica. Si Loganul 1.5dCi are volanta mai mare decat 1.6MPI. |
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
Tigris |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Benzina isi permite sa speculez spatii mult mai restranse intre doua masini care trec decat un diesel. Iar la traficul care e in Bucuresti, ai de multe ori nevoie sa te bagi repede. Ori daca masina pleaca cu greu, trebuie sa astepti ocazia urmatoare cand intervalul dintr 2 masini e mare....daca ai noroc. Deci ori benzina ori un diesel puternic.
laur, te cred ca dupa 160km/h il pierdeai pe cel cu DSN dar in final, nu ajungeai in Constanta cu mai mult de 10 minute inaintea lui. ![]() BAC te asigur ca sunt destule benzinare care au intarziere la raspunsul acceleratiei. Dar totul este te obisnuiesti si nu mai ai probelme. Si nu te supara pe mine, dar daca SDI-ul de la Polo e vivace si are demaraj super inseamna ca ori nu esti tu pretentios ori ai avut VW-ul dupa o dacie Berlina This post has been edited by Tigris: 13 Nov 2005, 23:52 |
--------------------
just
a
- car Cat Pride World Wide
|
|
laur |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Tigris |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(laur @ 14 Nov 2005, 00:05) voiam sa zic daca v-ati fi luat la intrecere si tu ai fi folosit la max ce poate dieselul si el benzina, dupa cum ar fi reiesit si din timpul pe care l-am folosit in exprimare....dar daca pretferam sa fim tafnosi....asta e This post has been edited by Tigris: 14 Nov 2005, 00:20 |
--------------------
just
a
- car Cat Pride World Wide
|
|
BAC |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
VW nu a fost al meu, l-am folosit la firma. La vremea respectiva aveam Cobra de 3000 cmc iar inainte am avut un R21 pe benzina de 1721 cmc. Parea mea poate fi subiectiva, fara indoiala, nu am condus o Supernova sau o Solenza dar fata de un Logan sigur e mai rapid, pe asta l-am condus.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
Tigris |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BAC @ 14 Nov 2005, 00:23) VW nu a fost al meu, l-am folosit la firma. La vremea respectiva aveam Cobra de 3000 cmc iar inainte am avut un R21 pe benzina de 1721 cmc. Parea mea poate fi subiectiva, fara indoiala, nu am condus o Supernova sau o Solenza dar fata de un Logan sigur e mai rapid, pe asta l-am condus. daca zici tu ![]() |
--------------------
just
a
- car Cat Pride World Wide
|
|
Liviu |
![]()
Post
#49
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Tinand cont ca aici discutiile au inceput ca o stire referitoare la pretul benzivei vs. cel al motorinei si s-a ajuns la eterna dilema/cearta benzina versus diesel .. TOPIC CLOSED TEMPORAR (pana se face split).
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Liviu |
![]()
Post
#50
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Dupa cum am promis, am facut split ..
Va invit sa va argumentati inclinatiile pro motorina sau benzina dar fara atacuri la persoana sau alte minuni din astea caci pe langa un TOPIC CLOSED se vor imparti si WARN-uri/BAN-uri fara discriminare ... Succes in dezbaterea ideilor ! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
walleye |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 159 Joined: 28 June 05 From: Timisoara ![]() |
acu sa nu va inchipuiti ca doar tractorasele au cuplul maxim la ralanti, w8 de la VAG are cuplul maxim pe la 2750 de ture si puterea maxima undeva pe la 4500, vechiul bentley continental T avea un V8 cu caracteristici de diesel, 400 CP @ 4000 rpm, 700 Nm @ 2000 rpm. dar observati va rog, toate motoare mari, consum mare. ca sa scoti ceva zaft din astea sub doi litri cu care ne comparam noi tdi-urile ai de urcat turatia catre 6000 si chiar peste. mai apoi tineti cont de diferenta aspirat/supraalimentat, un benzinar cu turbina are caracteristici de cuplu foarte apropiate de un motorinar, 1.8T tot de la VAG avea 235 Nm de la 1900 rpm pina catre 5000 rpm, turatia de putere maxima. iar daca compari preturile turbo-diesel cu turbo-benzina, eu zic ca dieselul iese in avantaj.
in concluzie, un 90 de cai benzina e mai ieftin decit un 90 de cai diesel pentru un motiv foarte simplu: e mai putin performant. daca aia 90 de cai benzinari ar fi obtinuti dintr-o curba de cuplu capabila sa-l bata la popou pe diesel atunci respectivul motor ar fi sau de o capacitate cilindrica mai mare ca a dieselului sau cu turbo => mai scump. parerea mea? banii pe care-i dati pe sprinteneala masinii mai bine viriti-i in clime, scaune incalzite si alte conforturi si echipamente de siguranta. plus ca eu personal as dori ca in mod normal sa nu poti conduce decit masini care din fabricatie sa fie capabile de maxim 120-130 la ora (deci vreo 50 de cai) si pentru ceva mai fioros sa fii nevoit sa dai un examen mult mai dur si amanuntit decit cel de permis. cam ca la piloti, certificat de zbor pe un singur motor, multimotor, reactiv, vizual, instrumental, etc. sa dovedesti ca esti in stare sa stapinesti herghelia. dar asta-i deja alt subiect si offtopic. |
--------------------
Alco
Century
628
- Monon 404 nu hraniti moderatorii
|
|
AIX |
![]()
Post
#52
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Vara trecuta am putut sa fac o comparatie intre Supernova si un Polo TDI 1,4 75 CP; greutate - cam pe acolo amandoua (Polo un pic mai greu), drum - am facut cateva sute de km. Pot sa spun ca se simtea ca Polo are motorul mai elastic - de ex. reusea sa urce de la 90/100 la 120/130 km/h mai repede decat Supernova, si asta vedeam clar in depasiri. Depasirile cu Polo consumau mai putin timp => siguranta mai mare. Iar pe dealuri - heh, il vedeam si aici cum se duce, eu retrogadam
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
maddan |
![]()
Post
#53
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
...de fapt asta doream si eu sa-i intreb pe dieselisti.
Eu unul am condus numai benzinare, si desi am fost pasager in TDI-uri, nu prea pot sa-mi dau seama de reprize. Asadar: intre 60-110km/h cine trage mai tare si mai repede? (intre 2 masini relativ similare ca motorizare, una pe benzina, alta pe diesel). Intre 120-150km/h, la fel, cine trage mai tare si mai repede? Intreb pentru ca doresc ca in primavara sa cumpar un diesel si am doua manii: sa ma strecor prin trafic in oras (in fine, de asta poate scap) si sa am reprize bune cand merg in afara si ma angajez in depasiri. La a mea am de exemplu un cuplu de 170Nm la 2600 turatii, iar CP max 115/5200 turatii. Prima secunda masina pleaca greu de pe loc. In a doua secunda insa acceleratia este ca din tun. Nu sunt insa prea multumit de reprizele in depasiri, unde trebuie sa retrogradez in a III-a ca sa pot depasi rapid in plaja de viteze 60-110km/h. Iar cu a IV-a intre 110-150km/h depasirile cam dureaza... Un DTI de 2.0 (de exemplu de pe Vectra B 2.0) sau chiar un Astra de 1.7 DTI sunt mai sprintare in depasiri? Multumesc pentru raspunsuri... cu scuze ca habar n-am. Dar chiar ma intereseaza ![]() |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
AND |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru depasiri scurte , la viteze pana in 110-120 , un turbo diesel este perfect! Depasirea este un vis intr-un Passat 1.9 TDi de 130 cai .. se duce ala ca din pusca. La viteze maxime , benzinarul castiga de obicei.
PS: maddan coane , ce buget iti sacrifici pentru diesel-ul care-l vei lua in primavara? ![]() This post has been edited by AND: 14 Nov 2005, 17:07 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
laur |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE Asadar: intre 60-110km/h cine trage mai tare si mai repede? (intre 2 masini relativ similare ca motorizare, una pe benzina, alta pe diesel). Intre 120-150km/h, la fel, cine trage mai tare si mai repede? Parerea mea e ca dieselul. Benzinarul e bun la liniute. In oras e parca putin mai placut benzina 1,4 decit diesel 1,4 (depinde si de cutie aici), dar in afara e mai fain dieselul. Iar la puteri peste 100 cp, dieselul e mai fain oricind, la putere sau cilindree egale. This post has been edited by laur: 14 Nov 2005, 17:09 |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
maddan |
![]()
Post
#56
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
AND, vizez un Vectra B de 2.0 DTI de prin 2001, deci in jurul a 9000-9500eur.
![]() Multumesc pentru raspunsuri! Dieselul ma atrage din ce in ce mai mult. Ramane sa-mi fac si calculele tinand cont si de scumpirea motorinei, si de faptul ca nu mai suport un motor sub 100 de cai, si de faptul ca nu vreau sa dau prea multi bani pe o masina... ufff. Greu, greu! ![]() |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
paulp |
![]()
Post
#57
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Nu va mai luati diesele. Va rog eu mult. Ca daca or sa mai fie multe, iar scumpesc astia motorina
![]() In rest, eu sint multumit de tractorul meu. Chestiile de cuplu si putere se simt a naibii de bine cind ai mai multa nevoie de ele, catarare prin munti, iesit din situatii nasoale in rampa, mutat tot neamu cu catel si purcel ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
MariusI |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut pana acum numai masini pe benzina, dar urmatoarea o sa fie un diesel. Si spun asta dupa ce am mers cu mai multe dieseluri de generatie noua (Renault/Opel/Skoda).
Iar prima revelatie in domeniu a fost cand incercam sa ma tin dupa o cucoana cu un Polo diesel si la depasiri ma lasa cu ochii in soare ![]() |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
ashu |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Ia uite domne ce chestie, nu-s singurul caruia ii face placere sa conduca un diesel.
![]() Cum era treaba cum ca-ti iei diesel numai pentru consum, ca sa faci economie la buzunar? ![]() |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
maddan |
![]()
Post
#60
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Primul lucru care ma intereseaza este modul in care se misca masina.
Economia este un lucru relativ. Ajungi sa fii disperat cu consumul, sa scoti cat mai putin, dar apoi "uiti" ca numai cauciucurile noi te costa mai mult decat benzina pe 1 an, "uiti" ca impozitele, asigurarea si altele te costa mult mai mult decat combustibilul si asa mai departe... Si daca tot marci banu', macar sa ai o masina cu care sa te simti bine. Costurile sunt doar o parte a ecuatiei. Cam asta-i filozofia mea din acest moment... |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:55 |