Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
![]() ![]() ![]() |
Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........
maddan |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|||
Kunzite |
![]()
Post
#302
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Laur: Mai, n-am nimic cu cei carora le place dieselul, de unde-ai scos-o si p-asta?
Ma exasperezi cu modul in care o tot intorci si o sucesti pe toate partile. Iar acum tocmai ai afirmat (ca si Ashu) ca-s tare nashpa benzinarele astea ca nu 'trag' la fel de bine la 5500rpm cum o face un diesel la turatia de cuplu maxim ![]() Ca sa fie clar: n-am nimic cu cei carora le place dieselul, n-am nimic cu masinile diesel in sine doar ca mie nu-mi plac. Mai tarziu, cand voi mai imbatrani ![]() Ashu, finally! Incepem sa ne intelegem! Taaare as vrea sa pricep de ce se intampla astfel (n-am mai zis asta?). Cu masuratori, grafice ![]() This post has been edited by Kunzite: 23 Nov 2005, 11:46 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
MariusI |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai, ca masuratorile si graficele nu te ajuta..trebuie sa pui mana sa conduci, ca degeaba iti explica cineva ce gust are Fanta de gutui daca tu n-ai gustat. Si trebuie sa conduci suficient de mult, sa treci peste perioada de acomodare.
Edit: de exemplu, eu nu mi-as lua orice diesel . Printre cele cu 'nu' sunt cele de 1.9/2.0 de la vag si cel de 1.7 de la opel.. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#304
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
MariusI, masuratorile si graficele sunt utile, ele fac diferenta dintre aspectul subiectiv (feeling) si cel obiectiv (viteza, acceleratie). De acord, 'gustul' nu poate fi explicat.
De ce nu ai lua in considerare acele variante? |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
MariusI |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca le-am condus pe amandoua si sunt prea zgomotoase, plus ca cel de la Opel nu m-a incantat nici prin performante.
In schimb as lua un PSA de 1.6 110, sau un GM de 1.9, sau un Renault de 1.5/100 sau 1.9, de exemplu. Dar nu vreau sa insist pe subiectul asta, am combatut destul pe alt topic..important e sa conduci, si dupa aia sa decizi ca iti plac sau nu, si aceea o sa fie concluzia justa, indiferent de grafice.. Edit: graficele (pentru mine) sunt importante in faza initiala de filtrare, sa stiu ce motoare s-ar putea potrivi la ce caut eu |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#306
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Inteleg... in privinta 1.9TDi-ului asta-i si concluzia la care am ajuns eu, performant dar zgomotos.
This post has been edited by Kunzite: 23 Nov 2005, 12:16 |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#307
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Si cum ai ajuns matale la concluzia aia cu TDI-ul daca nu l-ai condus?...adica daca n-ai condus niciodata un diesel? posturile astea ale domniei tale imi amintesc de niste posturi la un topic despre folosirea luminilor de intalnire pe orice vreme...si apare asa, la un moment dat, un stimabil care din vasta lui experienta ca biciclist, cum singur recunostea, sustinea sus si tare ca folosirea lor e o prostie, ca pe el nu-l ajuta...mai baga si chestii cu soarele, etc.
Daca ti-as da volanul meu pe mana, l-ai scapa si te-ai trezi in portbagaj daca nu ai fi atent cu pedala...asta sa stii si s-o calci...da' dupa cum recunosti domnia ta, la vasta experienta ce-o ai, nu ti-as da masina pe mana nici sa fii frate-meu...no offence ![]() This post has been edited by dacicuss: 23 Nov 2005, 12:23 |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
Kunzite |
![]()
Post
#308
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Dacicuss, am mers ca pasager cateva sute de km intr-o astfel de masina. Stiu, nu-i cine stie ce realizare dar am simtit reprizele foarte bune si am auzit zgomotul motorului.
|
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#309
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Cu adevarat, cateva sute de km sunt mai mult decat suficienti!
![]() ![]() Sau altfel: mie imi plac masinile din clasa medie...alea sport sau SUV deloc, nu-mi place designul, etc...adica nu vad nimic la ele sa ma incante.As fi tare subiectiv. Daca s-ar deschide un topic pe tema asta si as apare si as da din tastatura pe tema asta, desi subiectiv si niciodata pus popoul in scaunul soferului, ar fi o dovada de lipsa de bun simt...sa nu-i zic altfel! Si-mi dau cuvantul meu de om ca asta e ultimul meu post aici, ca deja frizeaza penibilul discutia...parerea mea! This post has been edited by dacicuss: 23 Nov 2005, 12:42 |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
Kunzite |
![]()
Post
#310
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Mr. Dacicuss, din moment ce m-am "plans" doar de zgomot (nu neaparat de volum ci si de tonalitate) in privinta respectivei masini nu vad care-i problema? Pasagerii au cumva urechile infundate?
Stii, initial chiar mi-am dat cu parerea "din experienta proprie", vorbeam ceva despre feeling-ul avut cand conduci masini cu motoare de turatie; dar cine baga in seama astfel de detalii? Dar cand mi se neaga aceasta experienta, dreptul la opinie spunandu-se ca diesel rulz PUNCT, scuza-ma insa am dreptul sa cer explicatii. |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
MariusI |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu n-am vazut pe nimeni aici sa zica ca 'dizelul rulz'. Ba chiar mai multi au spus ca fiecare isi ia ce vrea.
Sau ma depaseste pe mine total topicul asta.. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#312
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 13:56) Placerea de a conduce un diesel este muult peste cea cand conduci un benzinar PUNCT! |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
DFA |
![]()
Post
#313
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Topicul ăsta a luat-o rău pe arătură...
Luați-vă oameni buni ce vrea suflețelul vostru, dar numai după ce puneți mâna pe fiecare în parte, nu din vorbe, zvonuri și "se zice"... Că tot mașini cu 4 roți sunt, indiferent de motorizare! O zi bună la toată lumea de p-aici! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Cabera |
![]()
Post
#314
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(maddan @ 23 Nov 2005, 09:59) laur, te tii de discutii prostesti si nu vrei sa-mi raspunzi si mie la o intrebare simpla-simpla: motorasul matale, care se regaseste pe C3, cum e? Si ma refer in primul rand la : 1. in trafic aglomerat 2. reprize intre 60-100, 100-130 3. consum afara/urban 4. fiabilitate (ai schimbat ceva la el, etc.) Multam. Te pot ajuta eu ... un C3 1.4 HDI 70CP Masina se comporta f bine, consumul este redus...undeva pe la 6.2 in oras la trafic aglomerat si 5.5 afara (de ex mie la un drum buc timisoara mi-a luat 5.5 cu 100 km pe autostrada la 150km/h (consumul instant a fost de 7l la viteza asta) . Motorina OMV Euro 5 (ALpin Diesel acum) Revizia la 15000km in jur de 3.5 mil. Pana acum nu am avut nici o problema cu aceasta masina.Motorul porneste impecabil si la -15 grade (iarna trecuta) la prima cheie (cu toate ca am citit pe forumul citroen ca unele masini nu au pornit la temperaturi scazute). Reprize f bune. a I a ~ 20km/h a II a 20-45 km/h (aproape 3000 ture la 45-50 km/h ) a III a 45-75 a IV a 75-100 a V a 100 - ... Se poate ridica turatia lejer peste 3000 fara zgomote semnificative si chiar trage masina la peste 3000. In viteza a IV a la 80-90 km/h consumul instant afisat este de 3.2 l Motorul este putin zgomotos la rece. viteza maxima cu aceasta masina a fost 170 km/h.(cu motorina din Romania - de afara nu am alimentat sa-mi fac o idee) Citroen mai are disponibil un motor de 1.6 HDI dar cu 16 valve care are 110 CP dar care acum vad ca nu mai este disponibil pt C3.Cu ceva timp in urma era. |
--------------------
Dacia
1310Li
- B-77-XXX Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!
|
|
maddan |
![]()
Post
#315
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
eeexceleent!
![]() Multam tuturor pentru raspunsuri! Uite ca threadul asta nu e chiar degeaba, pana la urma ![]() |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#316
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
daciuss, in afara de parerea subiectiva referitor la feeling, restul e praf in ochi. Nu ti se pare normal sa comparam si date tehnice ? Ca doar nu sunt puse de pomana. Una peste alta in atatea pagini am avut parte si de exemple si de contraexemple din experienta noastra sau a altora. Reusim sa tragem o concluzie fara sa o tinem asa la nesfarsit ?
Concluzia pe care o trag eu este destul de simpla: 2 motorizari diesel, respectiv benzinar, la aceeasi cai au performante echivalente. Plajele de turatii difera dar se compenseaza in sensul ca pentru o plaja mai restransa de turatii la diesel, se ofera o plaja mai buna de cuplu. Avantajele si dezavantajele unui diesel sau unui benzinar difera in functie de cerintele personale ale fiecaruia. Diesel-ul poate avea avantaj clar referitor la consum pentru cei ce merg mult incat sa amortizeze rapid diferenta de pret si nici un avantaj pentru cei care isi iau o masina cu care se merge relativ putin si nu o tin mai mult de 5-10 ani (aproximativ). Al doilea aspect este feeling-ul, care are o cota destul de mare pentru anumite personalitati, dar feeling-ul !!! nu are nici o legatura cu realitatea privind performantele (cand spun asta, scot din calcul diferentele mici de performante care pot fi in favoarea unui diesel sau benzinar, diferente care apar in functie de motorizari, producatori, greutatea masinii, etc). Astept contraziceri privitor la aceste concluzii, dar nu pentru detalii la sange, sau doar de dragul de a ma contrazice, ci daca se considera ca am facut vreo greseala majora. This post has been edited by Daedalus: 23 Nov 2005, 20:18 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
laur |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE Concluzia pe care o trag eu este destul de simpla: 2 motorizari diesel, respectiv benzinar, la aceeasi cai au performante echivalente. Plajele de turatii difera dar se compenseaza in sensul ca pentru o plaja mai restransa de turatii la diesel, se ofera o plaja mai buna de cuplu. Avantajele si dezavantajele unui diesel sau unui benzinar difera in functie de cerintele personale ale fiecaruia. Diesel-ul poate avea avantaj clar referitor la consum pentru cei ce merg mult incat sa amortizeze rapid diferenta de pret si nici un avantaj pentru cei care isi iau o masina cu care se merge relativ putin si nu o tin mai mult de 5-10 ani (aproximativ). Al doilea aspect este feeling-ul, care are o cota destul de mare pentru anumite personalitati, dar feeling-ul !!! nu are nici o legatura cu realitatea privind performantele (cand spun asta, scot din calcul diferentele mici de performante care pot fi in favoarea unui diesel sau benzinar, diferente care apar in functie de motorizari, producatori, greutatea masinii, etc). Corect. De acord 99 % ![]() |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
MARCI |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 29 October 05 From: Baia Mare ![]() |
|
--------------------
DACIA
SANDERO
STEPWAY 0.9 Tce
- MM XX GMT
|
|
DFA |
![]()
Post
#319
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(MARCI @ 24 Nov 2005, 12:20) ![]() Un motor diesel echivalent cu unul pe benzină consumă în medie cu 30% mai puțin decât cel pe benzină, în timp ce înainte de egalizare motorina era cu 3-4% mai ieftină, diferență semnificativă doar la foarte mulți Km parcurși. Dar diferența de aprox. 30% mai mică în consum se cunoaște imediat la buzunar! Deci, când o ajunge motorina cu 30% mai scumpă ca benzina, abia atunci să ne tragem părul din cap, că de ce ne-am luat tractorașe!... Ca de obicei presa nu excelează decât în sucirea și manipularea informației, ca să câștige și ei ceva din senzaționalul pe care îl caută cu disperare și cu care amplifică frica omului naiv... Când citiți ceva, luați cu voi solnița de sare, că tot timpul trebuie presărată..., să nu vi se facă greață... This post has been edited by DFA: 24 Nov 2005, 11:38 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
laur |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE(MARCI @ 24 Nov 2005, 11:20) Chiar No coment...idiotul ala care a scris articolul nu a aflat ca economia se face din diferenta de consum, nu din cea a carburantilor !!! |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
paulp |
![]()
Post
#321
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Nici macar. Eu nu fac economie deloc. Tot atitia bani cheltui pe luna. Doar ca merg mai mult
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
DFA |
![]()
Post
#322
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Kunzite |
![]()
Post
#323
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Nu, nu-i economie ca uzeaza mai mult cauciucurile
![]() Asadar, o parte din cei ce cauta un vehicul cat mai economic si ar fi ales diesel inainte de aceasta scumpire acum vor alege benzinare. So what? |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
paulp |
![]()
Post
#324
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Cei care cauta un autoturism economic, nu-si vor lua nici diesel nici benzinare, ci vor lua o garagarita cu cilindree mica, cu consum foarte mic indiferent de combustibil.
Asta e economie. Un motor de 1.8 sau 2L nu e economic, indiferent ce combustibil foloseste. Ala il iei pentru putere nu ca sa te tirii cu 50/h. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
laur |
![]()
Post
#325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE Ala il iei pentru putere Fortosule !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Musculosule ! Spanac maninci???? |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
paulp |
![]()
Post
#326
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ti-e ciuda, ca nu te-am bagat in seama, hai ca trec si 1.4 pe lista desi e cam micut pentru gustul meu
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Liviu |
![]()
Post
#327
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
La subiect domnilor .. va rog
![]() cat despre Laurentiu Popa (ala de a scris articolul mentionat mai sus) nu pot spune decat ca e un jurnalist mic (ca sa zic asa) ... cum e posibil sa scrii un articol despre ceva, scotand in evidenta o caracteristica secundara si omitand total una principala (in cazul asta, consumul unui diesel)? |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
laur |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#329
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Paulp, ma refeream la cei pentru care costul de achizitie si de exploatare e unul din principalii factori, fie ca merg destul de mult (caz in care 'consum' si 'putere' pot fi imbinate intr-un mod armonios blah blah) fie ca strang cureaua la limita si vor 'gargarite' d-alea. Presupun ca cei ce umbla dupa gaze vor fi cei mai afectati.
Cand vorbesti de 'feeling' (fie ca ai diesel sau benzinar) sau performante iti bagi picioarele-n ea de scumpire. Daca o sa scada semnificativ vanzarile la dieseluri (nu cred, motorina nu-i inca atat de scumpa) poate vom vedea o 'renastere' a benzinarelor. In ultimul timp din cate bag de seama dieselele au luat partea leului in privinta R&D, standard au turbina, bujii smechere ca sa porneasca pe orice vreme si tot soiul de chestii ![]() |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
DFA |
![]()
Post
#330
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(MARCI @ 24 Nov 2005, 12:20) Răspuns (foarte prompt) de la autorul articolului respectiv, de la "Banii noștrii", dl. Laurentiu Popa, după ce i-am scris ceva foarte asemănător cu postul meu nr. 319 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17081949 QUOTE Buna ziua! Va multumesc pentru comentariile dvs. si pentru faptul ca ati citit materialul. Reactia dvs. ma face sa cred ca aveti o masina pe motorina. Sigur, din acest motiv cheltuiti mai putin pe combustibil decat un prieten sau coleg care are un model similar de masina, dar care merge pe benzina. Este un lucru stiut ca un motor diesel indiferent de cat de uzat ar fi tot are un consum mai redus decat unul pe benzina. Faptul asupra caruia am atras atentia in cadrul materialului este tendinta pietei in ceea ce priveste preturile combustibililor. Daca veti constata pe un grafic al evolutiei preturilor din ultimii ani (5, 15, 25 de ani...) motorina a fost intotdeauna mai ieftina. Situatia din prezent este ciudata si trebuie semnalata. Daca nici eu sau nici un coleg de presa nu ar fi observat asta, probabil ca ne-ati fi atras dvs atentia asupra situatiei mai tarziu, cand aceasta s-ar agrava. Cat despre consideratiile dvs asupra manevrarii informatiei, sper ca sunt la general. Cautarea senzationalului si exploatarea la maxim a unor evenimente il puteti intalni mai mult in unele talk-show-uri de la unele televiziuni mici care indiferent de subiectul tratat scriu pe ecran termeni de genul "incendiar", "senzational", "X rupe tacerea", "dezvaluiri spectaculoase", "exclusivitate" etc. Oamenii nu mai sunt atat de "naivi" precum la inceputul anilor 1990, iar cei a caror frica poate fi amplificata de un articol nu reprezinta publicul carora saptamanalul "Banii nostri" se adreseaza. Eu stiu ca informatiile prezentate in material corespund cu realitatea intru totul. Sunt sigur ca exista oameni care detin mai multe informatii decat mine sau decat dvs. si oameni care au alte puncte de vedere decat mine sau decat dvs. pe aceasta tema. Tocmai aceasta situatie are menirea de a crea si intretine o dezbatere civilizata. Cu aceleasi sentimente, Laurentiu Popa |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 22:16 |