DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages « < 9 10 11 12 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eterna lupta benzina vs motorina, Split de la motorina mai scumpa ........

maddan
post 23 Nov 2005, 11:32
Post #301


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Multam laur pentru raspuns!

Cat despre faza cu "discutiile prostesti" ti-am scris pe pm, imi pare rau ca m-ai inteles gresit wink.gif

O sa fac un drive-test cu motorasul ala si apoi mai vorbim...


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 23 Nov 2005, 11:35
Post #302


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Laur: Mai, n-am nimic cu cei carora le place dieselul, de unde-ai scos-o si p-asta?
Ma exasperezi cu modul in care o tot intorci si o sucesti pe toate partile. Iar acum tocmai ai afirmat (ca si Ashu) ca-s tare nashpa benzinarele astea ca nu 'trag' la fel de bine la 5500rpm cum o face un diesel la turatia de cuplu maxim blink.gif
Ca sa fie clar: n-am nimic cu cei carora le place dieselul, n-am nimic cu masinile diesel in sine doar ca mie nu-mi plac. Mai tarziu, cand voi mai imbatrani biggrin.gif iar 6000rpm nu va mai insemna mare lucru pentru mine nu-i imposibil sa aleg chiar un diesel.

Ashu, finally! Incepem sa ne intelegem!
Taaare as vrea sa pricep de ce se intampla astfel (n-am mai zis asta?). Cu masuratori, grafice tongue.gif - tot tacamul. Nu cred ca minte constructorul cand scrie specificatiile alea... asadar, ce se intampla? De ce concluziile voastre sunt in discordanta cu specificatiile tehnice?

This post has been edited by Kunzite: 23 Nov 2005, 11:46


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 23 Nov 2005, 11:56
Post #303


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Tocmai, ca masuratorile si graficele nu te ajuta..trebuie sa pui mana sa conduci, ca degeaba iti explica cineva ce gust are Fanta de gutui daca tu n-ai gustat. Si trebuie sa conduci suficient de mult, sa treci peste perioada de acomodare.

Edit: de exemplu, eu nu mi-as lua orice diesel . Printre cele cu 'nu' sunt cele de 1.9/2.0 de la vag si cel de 1.7 de la opel..


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 23 Nov 2005, 12:05
Post #304


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




MariusI, masuratorile si graficele sunt utile, ele fac diferenta dintre aspectul subiectiv (feeling) si cel obiectiv (viteza, acceleratie). De acord, 'gustul' nu poate fi explicat.
De ce nu ai lua in considerare acele variante?


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 23 Nov 2005, 12:09
Post #305


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Pentru ca le-am condus pe amandoua si sunt prea zgomotoase, plus ca cel de la Opel nu m-a incantat nici prin performante.

In schimb as lua un PSA de 1.6 110, sau un GM de 1.9, sau un Renault de 1.5/100 sau 1.9, de exemplu.

Dar nu vreau sa insist pe subiectul asta, am combatut destul pe alt topic..important e sa conduci, si dupa aia sa decizi ca iti plac sau nu, si aceea o sa fie concluzia justa, indiferent de grafice..

Edit: graficele (pentru mine) sunt importante in faza initiala de filtrare, sa stiu ce motoare s-ar putea potrivi la ce caut eu


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 23 Nov 2005, 12:12
Post #306


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Inteleg... in privinta 1.9TDi-ului asta-i si concluzia la care am ajuns eu, performant dar zgomotos.

This post has been edited by Kunzite: 23 Nov 2005, 12:16


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacicuss
post 23 Nov 2005, 12:21
Post #307


Mare Vrajitor KKK


Group: Members
Posts: 299
Joined: 3 August 04
From: Poplaca




Si cum ai ajuns matale la concluzia aia cu TDI-ul daca nu l-ai condus?...adica daca n-ai condus niciodata un diesel? posturile astea ale domniei tale imi amintesc de niste posturi la un topic despre folosirea luminilor de intalnire pe orice vreme...si apare asa, la un moment dat, un stimabil care din vasta lui experienta ca biciclist, cum singur recunostea, sustinea sus si tare ca folosirea lor e o prostie, ca pe el nu-l ajuta...mai baga si chestii cu soarele, etc.
Daca ti-as da volanul meu pe mana, l-ai scapa si te-ai trezi in portbagaj daca nu ai fi atent cu pedala...asta sa stii si s-o calci...da' dupa cum recunosti domnia ta, la vasta experienta ce-o ai, nu ti-as da masina pe mana nici sa fii frate-meu...no offence wink.gif

This post has been edited by dacicuss: 23 Nov 2005, 12:23


--------------------
VW Passat 1.9TDI - ww-00-XXX
A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 23 Nov 2005, 12:30
Post #308


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Dacicuss, am mers ca pasager cateva sute de km intr-o astfel de masina. Stiu, nu-i cine stie ce realizare dar am simtit reprizele foarte bune si am auzit zgomotul motorului.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacicuss
post 23 Nov 2005, 12:41
Post #309


Mare Vrajitor KKK


Group: Members
Posts: 299
Joined: 3 August 04
From: Poplaca




Cu adevarat, cateva sute de km sunt mai mult decat suficienti! biggrin.gif ...cat despre cine e mai inversunat aici...io zic (,) ca domnia ta e..iote cum stai la panda zi lumina aci biggrin.gif ...simplu, cred ca topicul era mai mult decat ok daca fiecare isi dadea cu parerea strict din experienta proprie, feelinguri si simtiri in diverse masini pe post de sofer nu de numarator de plopi in dreapta, punct! Fara contre, fara abureli cu grafice si cupluri...mai lipseste sa vina unu si sa zica "maaaama, ce feeling am avut io in acest punct de pe verticala la curba"...
Sau altfel: mie imi plac masinile din clasa medie...alea sport sau SUV deloc, nu-mi place designul, etc...adica nu vad nimic la ele sa ma incante.As fi tare subiectiv. Daca s-ar deschide un topic pe tema asta si as apare si as da din tastatura pe tema asta, desi subiectiv si niciodata pus popoul in scaunul soferului, ar fi o dovada de lipsa de bun simt...sa nu-i zic altfel!
Si-mi dau cuvantul meu de om ca asta e ultimul meu post aici, ca deja frizeaza penibilul discutia...parerea mea!

This post has been edited by dacicuss: 23 Nov 2005, 12:42


--------------------
VW Passat 1.9TDI - ww-00-XXX
A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 23 Nov 2005, 13:11
Post #310


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Mr. Dacicuss, din moment ce m-am "plans" doar de zgomot (nu neaparat de volum ci si de tonalitate) in privinta respectivei masini nu vad care-i problema? Pasagerii au cumva urechile infundate?
Stii, initial chiar mi-am dat cu parerea "din experienta proprie", vorbeam ceva despre feeling-ul avut cand conduci masini cu motoare de turatie; dar cine baga in seama astfel de detalii? Dar cand mi se neaga aceasta experienta, dreptul la opinie spunandu-se ca diesel rulz PUNCT, scuza-ma insa am dreptul sa cer explicatii.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 23 Nov 2005, 13:23
Post #311


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Eu n-am vazut pe nimeni aici sa zica ca 'dizelul rulz'. Ba chiar mai multi au spus ca fiecare isi ia ce vrea.
Sau ma depaseste pe mine total topicul asta..


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 23 Nov 2005, 13:30
Post #312


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




QUOTE(AND @ 17 Nov 2005, 13:56)
Placerea de a conduce un diesel este muult peste cea cand conduci un benzinar PUNCT!



--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 23 Nov 2005, 13:38
Post #313


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Topicul ăsta a luat-o rău pe arătură...

Luați-vă oameni buni ce vrea suflețelul vostru, dar numai după ce puneți mâna pe fiecare în parte, nu din vorbe, zvonuri și "se zice"...

Că tot mașini cu 4 roți sunt, indiferent de motorizare!

O zi bună la toată lumea de p-aici!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cabera
post 23 Nov 2005, 13:53
Post #314


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(maddan @ 23 Nov 2005, 09:59)
laur, te tii de discutii prostesti si nu vrei sa-mi raspunzi si mie la o intrebare simpla-simpla: motorasul matale, care se regaseste pe C3, cum e?
Si ma refer in primul rand la :
1. in trafic aglomerat
2. reprize intre 60-100, 100-130
3. consum afara/urban
4. fiabilitate (ai schimbat ceva la el, etc.)

Multam.
*





Te pot ajuta eu ... un C3 1.4 HDI 70CP


Masina se comporta f bine, consumul este redus...undeva pe la 6.2 in oras la trafic aglomerat si 5.5 afara (de ex mie la un drum buc timisoara mi-a luat 5.5 cu 100 km pe autostrada la 150km/h (consumul instant a fost de 7l la viteza asta) .
Motorina OMV Euro 5 (ALpin Diesel acum)

Revizia la 15000km in jur de 3.5 mil.
Pana acum nu am avut nici o problema cu aceasta masina.Motorul porneste impecabil si la -15 grade (iarna trecuta) la prima cheie (cu toate ca am citit pe forumul citroen ca unele masini nu au pornit la temperaturi scazute).

Reprize f bune.
a I a ~ 20km/h
a II a 20-45 km/h (aproape 3000 ture la 45-50 km/h )
a III a 45-75
a IV a 75-100
a V a 100 - ...

Se poate ridica turatia lejer peste 3000 fara zgomote semnificative si chiar trage masina la peste 3000.
In viteza a IV a la 80-90 km/h consumul instant afisat este de 3.2 l
Motorul este putin zgomotos la rece.


viteza maxima cu aceasta masina a fost 170 km/h.(cu motorina din Romania - de afara nu am alimentat sa-mi fac o idee)

Citroen mai are disponibil un motor de 1.6 HDI dar cu 16 valve care are 110 CP dar care acum vad ca nu mai este disponibil pt C3.Cu ceva timp in urma era.






--------------------
Dacia 1310Li - B-77-XXX
Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 23 Nov 2005, 14:33
Post #315


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




eeexceleent! tongue.gif

Multam tuturor pentru raspunsuri! Uite ca threadul asta nu e chiar degeaba, pana la urma 04.gif


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 23 Nov 2005, 20:16
Post #316


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




daciuss, in afara de parerea subiectiva referitor la feeling, restul e praf in ochi. Nu ti se pare normal sa comparam si date tehnice ? Ca doar nu sunt puse de pomana. Una peste alta in atatea pagini am avut parte si de exemple si de contraexemple din experienta noastra sau a altora. Reusim sa tragem o concluzie fara sa o tinem asa la nesfarsit ?
Concluzia pe care o trag eu este destul de simpla: 2 motorizari diesel, respectiv benzinar, la aceeasi cai au performante echivalente. Plajele de turatii difera dar se compenseaza in sensul ca pentru o plaja mai restransa de turatii la diesel, se ofera o plaja mai buna de cuplu.
Avantajele si dezavantajele unui diesel sau unui benzinar difera in functie de cerintele personale ale fiecaruia. Diesel-ul poate avea avantaj clar referitor la consum pentru cei ce merg mult incat sa amortizeze rapid diferenta de pret si nici un avantaj pentru cei care isi iau o masina cu care se merge relativ putin si nu o tin mai mult de 5-10 ani (aproximativ). Al doilea aspect este feeling-ul, care are o cota destul de mare pentru anumite personalitati, dar feeling-ul !!! nu are nici o legatura cu realitatea privind performantele (cand spun asta, scot din calcul diferentele mici de performante care pot fi in favoarea unui diesel sau benzinar, diferente care apar in functie de motorizari, producatori, greutatea masinii, etc).
Astept contraziceri privitor la aceste concluzii, dar nu pentru detalii la sange, sau doar de dragul de a ma contrazice, ci daca se considera ca am facut vreo greseala majora.

This post has been edited by Daedalus: 23 Nov 2005, 20:18


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 23 Nov 2005, 22:02
Post #317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE
Concluzia pe care o trag eu este destul de simpla: 2 motorizari diesel, respectiv benzinar, la aceeasi cai au performante echivalente. Plajele de turatii difera dar se compenseaza in sensul ca pentru o plaja mai restransa de turatii la diesel, se ofera o plaja mai buna de cuplu.
Avantajele si dezavantajele unui diesel sau unui benzinar difera in functie de cerintele personale ale fiecaruia. Diesel-ul poate avea avantaj clar referitor la consum pentru cei ce merg mult incat sa amortizeze rapid diferenta de pret si nici un avantaj pentru cei care isi iau o masina cu care se merge relativ putin si nu o tin mai mult de 5-10 ani (aproximativ). Al doilea aspect este feeling-ul, care are o cota destul de mare pentru anumite personalitati, dar feeling-ul !!! nu are nici o legatura cu realitatea privind performantele (cand spun asta, scot din calcul diferentele mici de performante care pot fi in favoarea unui diesel sau benzinar, diferente care apar in functie de motorizari, producatori, greutatea masinii, etc).

Corect. De acord 99 % smile.gif


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MARCI
post 24 Nov 2005, 11:20
Post #318


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 29 October 05
From: Baia Mare






--------------------
DACIA SANDERO STEPWAY 0.9 Tce - MM XX GMT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 24 Nov 2005, 11:37
Post #319


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(MARCI @ 24 Nov 2005, 12:20)


biggrin.gif Nici nu mă miră, autorul articolului a uitat să spună că o mașină cu motor diesel consumă mai puțin, și nu din prețul combustibilului se economisește mult, ci din consum, acolo e grosul economiei.

Un motor diesel echivalent cu unul pe benzină consumă în medie cu 30% mai puțin decât cel pe benzină, în timp ce înainte de egalizare motorina era cu 3-4% mai ieftină, diferență semnificativă doar la foarte mulți Km parcurși.

Dar diferența de aprox. 30% mai mică în consum se cunoaște imediat la buzunar!

Deci, când o ajunge motorina cu 30% mai scumpă ca benzina, abia atunci să ne tragem părul din cap, că de ce ne-am luat tractorașe!...

Ca de obicei presa nu excelează decât în sucirea și manipularea informației, ca să câștige și ei ceva din senzaționalul pe care îl caută cu disperare și cu care amplifică frica omului naiv...

Când citiți ceva, luați cu voi solnița de sare, că tot timpul trebuie presărată..., să nu vi se facă greață...

This post has been edited by DFA: 24 Nov 2005, 11:38


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 24 Nov 2005, 11:37
Post #320


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE(MARCI @ 24 Nov 2005, 11:20)

Chiar No coment...idiotul ala care a scris articolul nu a aflat ca economia se face din diferenta de consum, nu din cea a carburantilor !!!


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 24 Nov 2005, 11:43
Post #321


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Nici macar. Eu nu fac economie deloc. Tot atitia bani cheltui pe luna. Doar ca merg mai mult 243.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 24 Nov 2005, 11:50
Post #322


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(paulp @ 24 Nov 2005, 12:43)
Nici macar. Eu nu fac economie deloc. Tot atitia bani cheltui pe luna. Doar ca merg mai mult 243.gif
*



biggrin.gif Tot economie se cheamă...

La câți mai mulți Km!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 24 Nov 2005, 12:04
Post #323


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Nu, nu-i economie ca uzeaza mai mult cauciucurile tongue.gif
Asadar, o parte din cei ce cauta un vehicul cat mai economic si ar fi ales diesel inainte de aceasta scumpire acum vor alege benzinare. So what?


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 24 Nov 2005, 12:08
Post #324


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Cei care cauta un autoturism economic, nu-si vor lua nici diesel nici benzinare, ci vor lua o garagarita cu cilindree mica, cu consum foarte mic indiferent de combustibil.
Asta e economie.

Un motor de 1.8 sau 2L nu e economic, indiferent ce combustibil foloseste. Ala il iei pentru putere nu ca sa te tirii cu 50/h.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 24 Nov 2005, 12:14
Post #325


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE
Ala il iei pentru putere

Fortosule !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Musculosule ! Spanac maninci????


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 24 Nov 2005, 12:16
Post #326


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ti-e ciuda, ca nu te-am bagat in seama, hai ca trec si 1.4 pe lista desi e cam micut pentru gustul meu 243.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 24 Nov 2005, 12:24
Post #327


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




La subiect domnilor .. va rog smile.gif.

cat despre Laurentiu Popa (ala de a scris articolul mentionat mai sus) nu pot spune decat ca e un jurnalist mic (ca sa zic asa) ... cum e posibil sa scrii un articol despre ceva, scotand in evidenta o caracteristica secundara si omitand total una principala (in cazul asta, consumul unui diesel)?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 24 Nov 2005, 12:31
Post #328


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi





[FONT=Arial]
QUOTE(paulp @ 24 Nov 2005, 12:16)
Ti-e ciuda, ca nu te-am bagat in seama, hai ca trec si 1.4 pe lista desi e cam micut pentru gustul meu 243.gif
*


post-336-1110552475.gif
Mai omule, daca vroiam sa fiu cipandel faceam culturism si cresteam mare biggrin.gif ...si eram si pe gustul tau, nu? tongue.gif


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 24 Nov 2005, 12:36
Post #329


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Paulp, ma refeream la cei pentru care costul de achizitie si de exploatare e unul din principalii factori, fie ca merg destul de mult (caz in care 'consum' si 'putere' pot fi imbinate intr-un mod armonios blah blah) fie ca strang cureaua la limita si vor 'gargarite' d-alea. Presupun ca cei ce umbla dupa gaze vor fi cei mai afectati.
Cand vorbesti de 'feeling' (fie ca ai diesel sau benzinar) sau performante iti bagi picioarele-n ea de scumpire.

Daca o sa scada semnificativ vanzarile la dieseluri (nu cred, motorina nu-i inca atat de scumpa) poate vom vedea o 'renastere' a benzinarelor. In ultimul timp din cate bag de seama dieselele au luat partea leului in privinta R&D, standard au turbina, bujii smechere ca sa porneasca pe orice vreme si tot soiul de chestii smile.gif pe cand la motoarele pe benzina si 4 supape pe cilindru pare o realizare.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 24 Nov 2005, 14:06
Post #330


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(MARCI @ 24 Nov 2005, 12:20)


Răspuns (foarte prompt) de la autorul articolului respectiv, de la "Banii noștrii", dl. Laurentiu Popa, după ce i-am scris ceva foarte asemănător cu postul meu nr. 319 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17081949

QUOTE
Buna ziua!

Va multumesc pentru comentariile dvs. si pentru faptul ca ati citit materialul. Reactia dvs. ma face sa cred ca aveti o masina pe motorina. Sigur, din acest motiv cheltuiti mai putin pe combustibil decat un prieten sau coleg care are un model similar de masina, dar care merge pe benzina.
Este un lucru stiut ca un motor diesel indiferent de cat de uzat ar fi tot are un consum mai redus decat unul pe benzina. Faptul asupra caruia am atras atentia in cadrul materialului este tendinta pietei in ceea ce priveste preturile combustibililor. Daca veti constata pe un grafic al evolutiei preturilor din ultimii ani (5, 15, 25 de ani...) motorina a fost intotdeauna mai ieftina. Situatia din prezent este ciudata si trebuie semnalata. Daca nici eu sau nici un coleg de presa nu ar fi observat asta, probabil ca ne-ati fi atras dvs atentia asupra situatiei mai tarziu, cand aceasta s-ar agrava.

Cat despre consideratiile dvs asupra manevrarii informatiei, sper ca sunt la general. Cautarea senzationalului si exploatarea la maxim a unor evenimente il puteti intalni mai mult in unele talk-show-uri de la unele televiziuni mici care indiferent de subiectul tratat scriu pe ecran termeni de genul "incendiar", "senzational", "X rupe tacerea", "dezvaluiri spectaculoase", "exclusivitate" etc. Oamenii nu mai sunt atat de "naivi" precum la inceputul anilor 1990, iar cei a caror frica poate fi amplificata de un articol nu reprezinta publicul carora saptamanalul "Banii nostri" se adreseaza. Eu stiu ca informatiile prezentate in material corespund cu realitatea intru totul.
Sunt sigur ca exista oameni care detin mai multe informatii decat mine sau decat dvs. si oameni care au alte puncte de vedere decat mine sau decat dvs. pe aceasta tema. Tocmai aceasta situatie are menirea de a crea si intretine o dezbatere civilizata.

Cu aceleasi sentimente,

Laurentiu Popa


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12 Pages « < 9 10 11 12 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 22:16
Forum Renault