0-100/h la DSN, SLZ, si alte minuni
![]() ![]() ![]() |
0-100/h la DSN, SLZ, si alte minuni
FLEX |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|||
Sergiu |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Ideea e ca la masinile astea, nu are rost sa schimbi viteza in sus din alta grija decat ca spargi motorul (asta cand depasesti riscant). Sau ca intra limitatorul...
Explicatie: cuplul poate fi in scadere, iar dc. ai schimbat sa fie mai mare. Dar trebuie sa tii cont si de rapoartele de multiplicare ale cutiei de viteze. La DSN cel putin, cu graficul si rapoartele in fata, rezulta clar ca schimbi cand intra limitatorul. Intr-adevar, la motoare nu-stiu-de-care (am gasit pe net exemple) se intampla sa scada cuplul asa de mult incat sa necesite schimbarea vitezei la anumite puncte determinate. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
FLEX |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Intr-adevar, la motoare nu-stiu-de-care (am gasit pe net exemple) se intampla sa scada cuplul asa de mult incat sa necesite schimbarea vitezei la anumite puncte determinate. Mda, vezi mai sus curbele de putere si cuplu de la Matiz! ala e! |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Da FLEX! Ai dreptate... Am facut calculele pentru Matiz si intr-adevar asa este. Dar numai la schimbarea din 4 in 5 si cu o diferenta asa de mica, incat nu stiu dc. se pune... 4 si 5 par mai apropiate conform datelor pe care le-am gasit. Asta presupunand ca am avut acces la datele corecte referitoare la rapoartele cutiei...
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
FLEX |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Sergiu, ce calculezi mata acolo? as putea deduce ca ai o formula de calculat viteza functie de turatie si treapta de viteza? ai putea sa mi-o dai pe MP?
Problema mea nu e din 4 in 5, ci din 2 in 3 si din 3 in 4 la depasiri in scurt, deoarece jigania are cuplu foarte sus si-l pierde repede, adica incep depasirea la 70 in 3, ca sa am cuplu, ajung repede la 100 si trebuie sa-i dau 4 daca n-am terminat depasirea, fiindca la 110 se blegeste ca **** . Un algoritm turatie/treapta/viteza mi-ar fi de real folos pina i-oi pune ceas cu cuc de-mi arata turatia titirezei. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Am inteles ce zici tu... Aveam si eu o banuiala ca se cam taie inainte sa intre limitatorul (presupun ca graficele alea frumoase sunt frumoase si atat), pardon! Se sufoca...
![]() Ideea e ca pentru acceleratii cat mai puternice, trebuie sa stai in jurul turatiei de putere maxima. O sa incerc sa calculez care sunt vitezele in cazul Matiz-ului, dar nu sunt 100% convins de formula mea, pe de alta parte nici nu stiu daca datele care sunt pe net sunt corecte. Sau, mai bine, o sa incerc intr-o zi sa fac un tutorial ca sa-si poata calcula fiecare... 8) |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
FLEX |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Graficele sint din manualul de service al Matizului ... desenate de fabricant ... cred ca sint cele mai corecte posibil!
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#68
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE OFF TOPIC: interesanta e curba consumului de combustibil, apropo de discutia de pe alt topic: se vede ca la relanti, consumul este mai mare decit in plaja de turatii uzuale (3000-3800), ca apoi sa inceapa sa creasca iar destul de mult. Tot offtopic, legat de consum. La mine la masina am constatat un lucru ciudat. La venirea din Oradea in Austria, la o viteza medie pe autostrada de circa 170km/h (cu distante destul de lungi parcurse cu 180-190km/h) si stat in vama cu motorul pornit aproximativ 2 ore, am putut parcurge 650km pina cind s-a aprins semnalul de benzina. Dupa exact 702km am alimentat. Am zis ca datorita timpului mare de stat pe loc (2 ore) cu motorul pornit si datorita vitezei mari, distanta parcursa a fost relativ mica. Data urmatoare am stat in vama aproximativ 30minute, iar viteza medie pe autostrada a fost de 140km/h, nedepasind in general 160km/h. Si... surpriza! :shock: Dupa EXACT 650km s-a aprins semnalul de benzina si dupa EXACT 702km am alimentat, in acelasi loc :shock: Aveti careva o explicatie a acestui fenomen? PS. Masina e pe benzina. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
asarban |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Hmm..Poate ca a doua oara a fost mult mai frig?
Asta ar fi o explicatie, temperatura de afara sa fie muuult mai mica si pe cale de consecinta sa-ti creasca consumul. Sau poate ca a doua oara ai avut vant puternic din fata.. Sau consumatori mai multi, desi nu cred ca au fost atat de multi incat sa faca diferenta... Poate ca prima data ai avut aerul pe Eco? Poate nu ai facut plinul full a doua oara? (daca nu ai bagat si in kkt-ul ala suplimentar, mai ai si de acolo 7L diferenta) Sa fie de la comp? Sau i-o fi placut masinii benzinaria aia si a vrut tot de acolo! ![]() ![]() PS! Cate lampi de ceata ti se aprind pe spate? 2 sai 1(stanga)? Ca eu am constatat ca doar spate stanga si nu stiu daca "asa face toate" sau e ceva busit! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#70
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
A doua oara a fost mult mai frig.
Later edit>> Asarban >> Se aprinde o lampa de ceata pe partea soferului. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
MoGas |
![]()
Post
#71
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Referitor la fenomenul de oprire a alimentarii cu benzina la turatii mari, treaba sta cam asa (la majoritatea marcilor): La depasirea unei anume turatii (considerata periculoasa pentru motor) computerul taie injectia (in engl: "Fuel cut off") pana ce turatia scade in domeniul admis. Daca ramanem cu piciorul in pedala, imediat ce turatia coboara suficient reincepe injectia si tot asa, pana o lasi moale. Oprirea injectiei se mai produce si cand esti in frana de motor (turatie peste o anumita limita si pedala de acceleratie neapasata), ca n-are rost sa arda benzina cand tu vrei sa franezi.
|
-------------------- |
|
FLEX |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu personal m-am cam lamurit cum e cind am vazut o schema electrica de Matiz in care apare "fuel cut-off switch" si probabil ca asta intervine la 6600 rpm, motorul moare la repriza deoarece nu are palier de cuplu. Curba aia de consum se refera la cantitate combustibil/CP.ora, este curba de consum specific ca sa-i zic asa, dependenta de turatie/putere, deci mi-e destul de clar ca o data cu cresterea puterii dezvoltate de motor creste si consumul de combustibil, exista insa o plaja de turatii in care exista un palier de consum si probabil acolo ar trebui sa te situezi pentru un mers economic; poate ca Money Talks a nimerit exact pe 2 astfel de paliere de consum de i-a iesit atit de aiurea socoteala, basca temperatura exterioara.
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Fuel cut-off switch este de obicei o chestie care intrerupe alimentarea cu carburant in caz de soc. Sau poate la Matix este si un buton de unde intrerupi tu...
Intreruperea de la injectie se face prin nedeschiderea injectoarelor si gata! Ar fi aberant sa comande calculatorul un buton....... DOAR daca aceasta taiere nu se face din calculator ci printr-o protectie suplimentara - atunci posibil... Nu ma mai leg de Matriz. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
FLEX |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Ba leaga-te, Sergiu, te rog, poate asa ma lamuresc si eu de multe chestii ... n-am condus pina acum masini pe injectie si orice informatie despre subiect e bine venita pentru mine! mi-e clar ca masina e mai "desteapta" decit mine, electronica asta face o sumedenie de chestii, eu vreau doar sa exploatez cit mai bine ceea ce stie ea sa faca.
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Matiz nu e pe injectie? Eu asa stiu ca ar fi...
La tata cand a avut accident in Austria nu ii mai mergea motorul. Nu stia ce s-a intamplat pana au venit aia de la un service si i-au apasat pe "butonul" magic si masina si-a dat drumul (care in imaginatia unor maimute - mult spus maimute - de la fostul service Dacia 1 din TM intrerupea si curentul in intreaga masina - il apasau cand nu mai avea curent bateria - alta poveste). Nu stiu exact cum merge, dar e clar ca bazat pe un principiu inertial, probabil ca e o bila tinuta cumva cu un arc, iar daca e socul prea puternic sau se rastoarna masina - iasa din locul ei. Asta ca sa nu mai mearga pompa de benzina imersata in rezervor si sa stropeasca cu benzina, in ideea de tevi taiate/crapate... Deci - ajuta la evitarea incendiilor in caz de accident. Am mai auzit insa de Golf-uri mai vechi (asta chiar pe auzite, nu stiu nimic) unde se putea dezactiva electric limitatorul de turatie nu stiu cum, dar electric/electronic. Adica, fara sa reprogramezi calc. de injectie ci cu fire/alte componente. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
FLEX |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Matiz e pe injectie! poate trebuia sa spun ca pina la Matiz n-am condus masini pe injectie! Toate bune!
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
..IcemaN.. |
![]()
Post
#77
|
![]() membru drept superior Group: Members Posts: 38 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti-Dristor ![]() |
am citit mai demult....in cartea tehnica parca...nu-mi aduc aminte sigur...ca la Dacia berlina 1310 cuplul maxim e la 3000-3500.....
asa e? chiar sunt curios.... eu schimb cam la 3200 mereu(si schimb dupa sunet...nu ma uita la turometru decat cand mi se pare ceva ciudat)......doar cand ii dau 5 o duc la 4000 ca imi intra mai greu 5 ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
1997, 1.4 L
- B- -ICE CHOKE!!!
on my exhaust smoke ! :)) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 04:32 |