DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> incalzire la nova

BMA
post 30 Nov 2005, 11:22
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




din cate am vazut eu functioneaza. cablul e ok. parghia de care trage cablul si care misca acea clapeta functioneaza. daca dau pe aer neincalzit aerul vine pe langa radiator, spun asta pt ca aerul nu este cald, iar cand dau pe aer cald aerul automat se incalzeste, iar debitul de aer scade ca dovada ca intampina un obstacol prin care trebuie sa treaca (caloriferul). cum altfel pot sa verific ? fara sa desfac cutia in care se afla aceasta clapeta. pentru ca asta n-am reusit. adica trebuia sa golesc instalatia, sa scot caloriferul din schema, si e cam complicat. am spus, dupa cum se aude si se simte, clapeta muta pe aer prin calorifer sau pe langa el, dar nu stiu cat de etans incat sa nu scape si putin pe cealalta faza.
si de ce sa fiarba motorul daca vine aer rece ? nu stiu daca inteleg la ce te referi.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 30 Nov 2005, 19:59
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Eu iti recomand din experienta termostatul de 86 de grade ca daca o calci un pic mai mult pe coada o sa se incalzeasca prea tare si e pacat ca o sa iti scuipe din antigel afara. aceeasi problema am avuto si eu cu nova numai ca la mine erau imbarligate furtunele la incalzire si se batea circuitul de apa cap in cap si firtunele se incalzeau car radiatorul era caldut doar. bafta! daca mai ai probleme cu nova, suntem din acelasi orash...poate te mai pot ajuta.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 1 Dec 2005, 00:20
Post #33


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Scuze de intârziere BMA. Exact ala e din poza. Acu' la vara vezi tu. Da' n-ar trebui sa fie belele.
Spor la munca
P.S. Mai uita-te si la meteo. Acu' nu stiu cât de mult sa te increzi in prognozele lor.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 1 Dec 2005, 11:07
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




acu vin de la masina. am schimbat termostatul. cel vechi intr-adevar era de 86. am schimbat termostat, am aerisit. si acu astept un drum mai lung sa vad ce face. am incalzit motorul pe loc sa deschida termostatul sa termin aerisirea. si apoi l-am mai tinut cateva minute. am dat drumu' la caldura dar sufla aer caldut. n-am mai vrut sa stau cu el pornit pe loc ca nici benzina nu am prea multa. dar astept weekendu celalalt sa fac un drum de vreo 100 km sa vad ce face. Cam dupa cati km ar cam trebui sa sufle maximul de caldura ? aveti idee ?

EDIT: Pe termostatul vechi scria DAUPHINOISE THOMSON FRANCE 100100 si era de 86 grade. dar are niste crapaturi pa marginea exterioara de la partea in care se afla arcul ala mare. DECI NU CAPSULA !

This post has been edited by BMA: 1 Dec 2005, 11:59


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 2 Dec 2005, 08:38
Post #35


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Aerisirea dureaza pana la 20 de min ... motorul trebuie sa se incalzeasca la temperatura normala de functionare. Chiar si pe loc trebui sa bage caldura, daca sistemul e etans si in stare buna de functionare. Cand am facut aerisirea la mine, am lasat si ventilatorul pornit, iar in cel mult 20 de min, in masina aveam 30 de grade. smile.gif Termostatul e ca al tau smile.gif


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 3 Dec 2005, 08:51
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Dreamer, la nova nu se face aerisirea ca la berlina. Caloriferul e mai jos, asa ca scoate aerul din el imediat. Se desface doar surubul de la pompa de apa pana nu mai scoate aer, si dupa ce deschide termostatul se completeaza in vasul de expansiune(de obicei cam jumatate de litru).
La nova nu are cum sa prinda aer ca la berlina in instalatie.
Problema cu caldura a cel mai probabil de la clapeta de dirijare a aerului prin calorifer.
Termostatul de berlina se potriveste pe nova. Eu as recomanda de 86-87 grade.
Termostatul se monteaza cu capsula in jos, spre pompa.
In mod normal caldura baga in 5 minute. Cam atat dureaza sa ajunga motorul la temperatura normala de functionare.

This post has been edited by cristidb: 3 Dec 2005, 08:53


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 3 Dec 2005, 15:22
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




QUOTE(gti98 @ 18 Nov 2005, 20:24)
Stimate coleg,
Daca spui ca furtunele sunt fierbinti la intrarea SI la iesirea din calorifer - adica acolo unde intra furtunele prin panoul dintre motor si habitaclu-popular: cabina- circulatia de "apa" e ok. Mult mai des apare alt defect: clapeta care dirijeaza fluxul de aer prin radiatorul caloriferului sau pe linga el - pentru ventilare cu aer neincalzit- nu-si face treaba. La Nove, nu mai exista robinet care sa opreasca apa, adiatorul acela fiind fierbinte tot timpul, vara ca si iarna. Cald sau rece se obtine prin dirijarea aerului prin calorifer sau printr-un tub care-l ocoleste. Daca ai elan, curaj, sau si mai bine un garaj incalzit pe undeva poti incerca sa demontezi in partea dreapta grila prin care vine aer la picioare si vei gasi acolo niste cabluri din alea mecanice. Dai din butonul cald-rece si vezi care se misca si daca face cursa. E posibil sa fie sarit de pe buton- dar s-ar fi invartit usor, in gol, si inteleg ca nu e cazul. Sau se misca din prinderea camasii si nu actioneaza pirghia ce misca clapeta aia in interior. Sau, mai rau, e ceva defect la mecanismul clapetei si trebuie demontata aproape toata cascarabeta de la ventilatie.
PS daca ventilatorul merge nasol, accesul la el se face pe sus: sub grila de aerisire din capota e un capac din plastic, prins cu suruburi: sub el e ventilatorul climatizarii. Vedeti ca trebuie demontata capota si partea de tabla dintre motor si anticamera sistemului de ventilatie, dar mi s-a parut muuult mai usor si simplu decat sa demontez cutia ventilatiilor de sub bord.
Bafta.
*



aveai si tu dreptate. dar nu era din cabluri ca alea stiam ca sunt puse bine de mine. am desfacut pe acolo tot si am observat ca atunci cand parghia trasa de cablu era la maxim clapeta aia nu inchidea de tot. ramanea cam 1 cm deschisa. am rezolvat-o si pe asta cu o modificare la parghie sa poata trage mai mult. e ok acum. etanseaza. asa cu motorul incalzit putin pe loc n-am putut sa vad rezultatul. astept un drum mai lung.
multumiri.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 5 Dec 2005, 19:22
Post #38


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mai fratilor, a dracului iar vrea sa fiarba. Da' n-o las. Si sa va zic ce minune se intâmpla. Se face un dop de aer exact in fata termostatului. Când vad ca vrea sa fiarba, opresc motorul, ma dau jos, desfac surubelul de la aerisire, oricum nu face nimic pâna nu slabesc usurel usurel dopu' de la vasul expansionist. Iese aerul si deja termostatul a deschis. Strâng dopul de la vas, infiletez surubelul, dar nu de tot, slabesc iar dopul de la vas pâna vad lichid pe lânga surubel, se strâng toate la loc si gata. Asta se intâmpla doar dupa ce sta mult motorul la rece adica noptile geroase.
Ce poate fi? TWILIGHT ZONE?
Numa' bafta.

This post has been edited by paulica: 5 Dec 2005, 19:22


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 5 Dec 2005, 21:26
Post #39


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Vezi mesajul 11 din postul asta wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 10 Dec 2005, 17:26
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(paulp @ 23 Nov 2005, 19:04)
Garnitura de chiulasa ciupita.
Crede-ma ca am schimbat 3 termostate, am aerisit de n-spe mii de ori, si pina n-am schimbat garnitura nu s-a rezolvat.

Gti98, ca sa ajungi la ventilator nu trebuie demontata capota, ci doar tabla aia dintre compartimentul stergatoarelor si motor. E suficient wink.gif
*



Mea culpa, asa-i. Dar eu tot o demontez, ca-i vorba doar de 4 buc suruburi de M8, cheie de 13, si se lucreaza mult mai comod fara.
Bafta.


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 10 Dec 2005, 17:41
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(paulica @ 6 Dec 2005, 05:22)
Mai fratilor, a dracului iar vrea sa fiarba. Da' n-o las. Si sa va zic ce minune se intâmpla. Se face un dop de aer exact in fata termostatului. Când vad ca vrea sa fiarba, opresc motorul, ma dau jos, desfac surubelul de la aerisire, oricum nu face nimic pâna nu slabesc usurel usurel dopu' de la vasul expansionist. Iese aerul si deja termostatul a deschis. Strâng dopul de la vas, infiletez surubelul, dar nu de tot, slabesc iar dopul de la vas pâna vad lichid pe lânga surubel, se strâng toate la loc si gata. Asta se intâmpla doar dupa ce sta mult motorul la rece adica noptile geroase.
Ce poate fi? TWILIGHT ZONE?
Numa' bafta.
*



E corect ce s-a spus intr-un post mai inainte, spre deosebire de berlina, unde caloriferul e sus si aduna aerul in el, la Nova caloriferul e jos si nu mai are problema asta. In schimb, Nova are alta "belea": punctul inalt, unde se aduna aerul din instalatie e exact acolo unde e "surubelul" de aerisire, adica exact in fata termostatului!!
De aceea,dopul de aer fiind izolator termic, termostatul nu se incalzeste, nu se deschide, lichidul incepe sa fiarba si arunca prin vasul de expansiune. Si eu m-am chiniut cu aerisirea de n ori, pana am aplicat un truc de la berlina: urcati masina cu rotile din dreapta pe bordura, inclinarea motorului scoate mult mai repede si complet aerul ( berlina o ridicam si din fata si din dreapta, oarecum pe diagonala- bun la aerisirea radiatorului prin vasul de expansiune)


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 12 Dec 2005, 09:39
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nova nu are buba asta. Are ea altele saraca, dar asta nu e o problema. Solutia in cazul tau e banala. Unele termostate au o gaura de 1mm diametru in ele, prin care aerul care se poate acumula acolo este eliminat. Daca nu are fa o gaura mica in termostat, si monteaza termostatul cu acea gaura in sus. wink.gif


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 12 Dec 2005, 10:11
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




mai baieti problema e alta. am facut in weekend drumuri de 100 km. tot rece e aerul. nu e vorba de clapeta de aer . aerul e dirijat cum trebuie, prin calorifer. se intampla altceva.
Cand dau drumu' la ventilator vine aer cald. e ok, dar in timp (foarte scur. aprox 1 min), aerul vine tot mai rece. practic atunci cand dau drumu la ventilator vine aer cald, caloriferul se raceste si atunci vine numai aer rece. daca opresc ventilatorul cateva minute si apoi il pornesc din nou, iar vine cald si se raceste. de fapt aerul adus de ventilator raceste repede caloriferul care nu se mai incalzeste decat cu ventilatorul oprit. Aerul este tras din interior! Clapeta este pe aer din interior, si functioneaza!
Ce poate fi ? ce sa-i fac, ca acel calorifer sa stea cald in permanenta pentru a incalzi aerul ?


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 12 Dec 2005, 20:17
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




nici o idee ?


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 13 Dec 2005, 10:06
Post #45


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




aceeasi faza si la mine. cand am pornit ventilatorul vine aer cald 2-3 minute, apoi se stabilizeaza la o temp mai scazuta (nu chiar rece, dar nici ca in alte masini in care stai in tricou). Avand in vedere ca nici temperatura apei nu urca prea tare in mers (se stabilizeaza acul undeva putin dupa verticala si acolo ramane), un amic a recomandat carton la radiator. Nu stiu daca e o solutie prea buna, o sa testez intr-o zi, dar avand in vedere locul unde sta acul de temperatura nici nu ma mir ca nu e "sauna" in masina...


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 13 Dec 2005, 10:26
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




termostatul deschide prea devreme sau calorifer colmatat


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 13 Dec 2005, 10:30
Post #47


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




mda, si eu banui termostatul. o sa fac un test. caloriferul pare ok, ca am si teava de intrare si cea de iesire fierbinti. in plus, daca turez pe loc, se incalzeste destul de bine in masina dupa ce urca acul de la apa unde trebuie.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 13 Dec 2005, 11:18
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Mai degraba calorifer infundat. Nu trece suficienta apa prin el.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 17 Jun 2006, 20:11
Post #49


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Draga tizule PaulP, am schimbat alaltaieri garnitura de chiulasa. Vrei sa stii concluzia? Am schimbat-o degeaba.

This post has been edited by paulica: 18 Jun 2006, 07:00


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Jun 2006, 20:28
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Paulica, daca problema e dopul de aer din fata termostatului, atunci scoate termostatul si da o gaura de 1mm diametru in el, intr-o margine, si monteaza-l cu gaura aia in sus. Va scoate tot aerul pe gaura aia. Unele termostate au deja acea gaura.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 18 Jun 2006, 07:02
Post #51


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Dom Cristi sa stii ca asa facui. Da' nu prea mi se pare normal.
Clar pe undeva intra aer. Si mi-e ciuda ca umblai degeaba la garnitura. Poate fi si de la capacul pompei de apa, sa nu-l fi etansat ca lumea când mi-a schimbat-o anul trecut. In plus cam de o luna juma' am facut si by-pass la calorifer. Cam tot un drac era, p-orma am scos termostatul. In zilele alea cu ploaie am experimentat mersul cu temp la apa sub minim si cu aprinderi ale martorului de injectie la greu. Oricum sunt in RK acum. Mai vorbim,
Bafta

This post has been edited by paulica: 18 Jun 2006, 07:05


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 18 Jun 2006, 09:21
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nu e normal sa intre aer in circuit. Oricum gaura aia nu strica. Totusi daca intra aer pe la capacul pompei sau prin alta parte, atunci ar trebui sa curga si apa pe acolo. La mine intra pe langa simeringul de la pompa cand se uzase si avea joc, dar se vedea si o dunga neagra pe capota, de la antigelul care curgea pe la pompa. Ai verificat daca e perfect plana chiulasa si fara nici o zgarietura pe suprafata?(probabil ca ai verificat biggrin.gif )


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 18 Jun 2006, 10:05
Post #53


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mai Cristi nu mi-a facut asa pâna acu cca 1 an când mi-a schimbat capacul la pompa si termostatul. Deci pâna acu 11 luni era plana chiulasa. De la ce sa se fi dus planeitatea?


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 19 Jun 2006, 14:34
Post #54


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




nu tot timpul curge apa pe unde poate intra aerul. de ex eu am caloriferul gaurit asa ca prin primavara l-am scos din circuit si am unit furtunele cu o bucata de teava si 2 coliere. unul din coliere nu l-am strans cum trebuie si ma tot trezeam cu aer in circuit, desi apa nu iesea deloc pe acolo. am strans cum trebuie si n-am mai avut probleme.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 01:20
Forum Renault