incalzire la nova
![]() ![]() ![]() |
incalzire la nova
BMA |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|||
anndi |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Eu iti recomand din experienta termostatul de 86 de grade ca daca o calci un pic mai mult pe coada o sa se incalzeasca prea tare si e pacat ca o sa iti scuipe din antigel afara. aceeasi problema am avuto si eu cu nova numai ca la mine erau imbarligate furtunele la incalzire si se batea circuitul de apa cap in cap si firtunele se incalzeau car radiatorul era caldut doar. bafta! daca mai ai probleme cu nova, suntem din acelasi orash...poate te mai pot ajuta.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
paulica |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuze de intârziere BMA. Exact ala e din poza. Acu' la vara vezi tu. Da' n-ar trebui sa fie belele.
Spor la munca P.S. Mai uita-te si la meteo. Acu' nu stiu cât de mult sa te increzi in prognozele lor. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
BMA |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
acu vin de la masina. am schimbat termostatul. cel vechi intr-adevar era de 86. am schimbat termostat, am aerisit. si acu astept un drum mai lung sa vad ce face. am incalzit motorul pe loc sa deschida termostatul sa termin aerisirea. si apoi l-am mai tinut cateva minute. am dat drumu' la caldura dar sufla aer caldut. n-am mai vrut sa stau cu el pornit pe loc ca nici benzina nu am prea multa. dar astept weekendu celalalt sa fac un drum de vreo 100 km sa vad ce face. Cam dupa cati km ar cam trebui sa sufle maximul de caldura ? aveti idee ?
EDIT: Pe termostatul vechi scria DAUPHINOISE THOMSON FRANCE 100100 si era de 86 grade. dar are niste crapaturi pa marginea exterioara de la partea in care se afla arcul ala mare. DECI NU CAPSULA ! This post has been edited by BMA: 1 Dec 2005, 11:59 |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#35
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Aerisirea dureaza pana la 20 de min ... motorul trebuie sa se incalzeasca la temperatura normala de functionare. Chiar si pe loc trebui sa bage caldura, daca sistemul e etans si in stare buna de functionare. Cand am facut aerisirea la mine, am lasat si ventilatorul pornit, iar in cel mult 20 de min, in masina aveam 30 de grade.
![]() ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Dreamer, la nova nu se face aerisirea ca la berlina. Caloriferul e mai jos, asa ca scoate aerul din el imediat. Se desface doar surubul de la pompa de apa pana nu mai scoate aer, si dupa ce deschide termostatul se completeaza in vasul de expansiune(de obicei cam jumatate de litru).
La nova nu are cum sa prinda aer ca la berlina in instalatie. Problema cu caldura a cel mai probabil de la clapeta de dirijare a aerului prin calorifer. Termostatul de berlina se potriveste pe nova. Eu as recomanda de 86-87 grade. Termostatul se monteaza cu capsula in jos, spre pompa. In mod normal caldura baga in 5 minute. Cam atat dureaza sa ajunga motorul la temperatura normala de functionare. This post has been edited by cristidb: 3 Dec 2005, 08:53 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
BMA |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gti98 @ 18 Nov 2005, 20:24) Stimate coleg, Daca spui ca furtunele sunt fierbinti la intrarea SI la iesirea din calorifer - adica acolo unde intra furtunele prin panoul dintre motor si habitaclu-popular: cabina- circulatia de "apa" e ok. Mult mai des apare alt defect: clapeta care dirijeaza fluxul de aer prin radiatorul caloriferului sau pe linga el - pentru ventilare cu aer neincalzit- nu-si face treaba. La Nove, nu mai exista robinet care sa opreasca apa, adiatorul acela fiind fierbinte tot timpul, vara ca si iarna. Cald sau rece se obtine prin dirijarea aerului prin calorifer sau printr-un tub care-l ocoleste. Daca ai elan, curaj, sau si mai bine un garaj incalzit pe undeva poti incerca sa demontezi in partea dreapta grila prin care vine aer la picioare si vei gasi acolo niste cabluri din alea mecanice. Dai din butonul cald-rece si vezi care se misca si daca face cursa. E posibil sa fie sarit de pe buton- dar s-ar fi invartit usor, in gol, si inteleg ca nu e cazul. Sau se misca din prinderea camasii si nu actioneaza pirghia ce misca clapeta aia in interior. Sau, mai rau, e ceva defect la mecanismul clapetei si trebuie demontata aproape toata cascarabeta de la ventilatie. PS daca ventilatorul merge nasol, accesul la el se face pe sus: sub grila de aerisire din capota e un capac din plastic, prins cu suruburi: sub el e ventilatorul climatizarii. Vedeti ca trebuie demontata capota si partea de tabla dintre motor si anticamera sistemului de ventilatie, dar mi s-a parut muuult mai usor si simplu decat sa demontez cutia ventilatiilor de sub bord. Bafta. aveai si tu dreptate. dar nu era din cabluri ca alea stiam ca sunt puse bine de mine. am desfacut pe acolo tot si am observat ca atunci cand parghia trasa de cablu era la maxim clapeta aia nu inchidea de tot. ramanea cam 1 cm deschisa. am rezolvat-o si pe asta cu o modificare la parghie sa poata trage mai mult. e ok acum. etanseaza. asa cu motorul incalzit putin pe loc n-am putut sa vad rezultatul. astept un drum mai lung. multumiri. |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
paulica |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor, a dracului iar vrea sa fiarba. Da' n-o las. Si sa va zic ce minune se intâmpla. Se face un dop de aer exact in fata termostatului. Când vad ca vrea sa fiarba, opresc motorul, ma dau jos, desfac surubelul de la aerisire, oricum nu face nimic pâna nu slabesc usurel usurel dopu' de la vasul expansionist. Iese aerul si deja termostatul a deschis. Strâng dopul de la vas, infiletez surubelul, dar nu de tot, slabesc iar dopul de la vas pâna vad lichid pe lânga surubel, se strâng toate la loc si gata. Asta se intâmpla doar dupa ce sta mult motorul la rece adica noptile geroase.
Ce poate fi? TWILIGHT ZONE? Numa' bafta. This post has been edited by paulica: 5 Dec 2005, 19:22 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
paulp |
![]()
Post
#39
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Vezi mesajul 11 din postul asta
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
gti98 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(paulp @ 23 Nov 2005, 19:04) Garnitura de chiulasa ciupita. Crede-ma ca am schimbat 3 termostate, am aerisit de n-spe mii de ori, si pina n-am schimbat garnitura nu s-a rezolvat. Gti98, ca sa ajungi la ventilator nu trebuie demontata capota, ci doar tabla aia dintre compartimentul stergatoarelor si motor. E suficient ![]() Mea culpa, asa-i. Dar eu tot o demontez, ca-i vorba doar de 4 buc suruburi de M8, cheie de 13, si se lucreaza mult mai comod fara. Bafta. |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
gti98 |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(paulica @ 6 Dec 2005, 05:22) Mai fratilor, a dracului iar vrea sa fiarba. Da' n-o las. Si sa va zic ce minune se intâmpla. Se face un dop de aer exact in fata termostatului. Când vad ca vrea sa fiarba, opresc motorul, ma dau jos, desfac surubelul de la aerisire, oricum nu face nimic pâna nu slabesc usurel usurel dopu' de la vasul expansionist. Iese aerul si deja termostatul a deschis. Strâng dopul de la vas, infiletez surubelul, dar nu de tot, slabesc iar dopul de la vas pâna vad lichid pe lânga surubel, se strâng toate la loc si gata. Asta se intâmpla doar dupa ce sta mult motorul la rece adica noptile geroase. Ce poate fi? TWILIGHT ZONE? Numa' bafta. E corect ce s-a spus intr-un post mai inainte, spre deosebire de berlina, unde caloriferul e sus si aduna aerul in el, la Nova caloriferul e jos si nu mai are problema asta. In schimb, Nova are alta "belea": punctul inalt, unde se aduna aerul din instalatie e exact acolo unde e "surubelul" de aerisire, adica exact in fata termostatului!! De aceea,dopul de aer fiind izolator termic, termostatul nu se incalzeste, nu se deschide, lichidul incepe sa fiarba si arunca prin vasul de expansiune. Si eu m-am chiniut cu aerisirea de n ori, pana am aplicat un truc de la berlina: urcati masina cu rotile din dreapta pe bordura, inclinarea motorului scoate mult mai repede si complet aerul ( berlina o ridicam si din fata si din dreapta, oarecum pe diagonala- bun la aerisirea radiatorului prin vasul de expansiune) |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
cristidb |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nova nu are buba asta. Are ea altele saraca, dar asta nu e o problema. Solutia in cazul tau e banala. Unele termostate au o gaura de 1mm diametru in ele, prin care aerul care se poate acumula acolo este eliminat. Daca nu are fa o gaura mica in termostat, si monteaza termostatul cu acea gaura in sus.
![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
BMA |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
mai baieti problema e alta. am facut in weekend drumuri de 100 km. tot rece e aerul. nu e vorba de clapeta de aer . aerul e dirijat cum trebuie, prin calorifer. se intampla altceva.
Cand dau drumu' la ventilator vine aer cald. e ok, dar in timp (foarte scur. aprox 1 min), aerul vine tot mai rece. practic atunci cand dau drumu la ventilator vine aer cald, caloriferul se raceste si atunci vine numai aer rece. daca opresc ventilatorul cateva minute si apoi il pornesc din nou, iar vine cald si se raceste. de fapt aerul adus de ventilator raceste repede caloriferul care nu se mai incalzeste decat cu ventilatorul oprit. Aerul este tras din interior! Clapeta este pe aer din interior, si functioneaza! Ce poate fi ? ce sa-i fac, ca acel calorifer sa stea cald in permanenta pentru a incalzi aerul ? |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
BMA |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
nici o idee ?
|
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
bertro |
![]()
Post
#45
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
aceeasi faza si la mine. cand am pornit ventilatorul vine aer cald 2-3 minute, apoi se stabilizeaza la o temp mai scazuta (nu chiar rece, dar nici ca in alte masini in care stai in tricou). Avand in vedere ca nici temperatura apei nu urca prea tare in mers (se stabilizeaza acul undeva putin dupa verticala si acolo ramane), un amic a recomandat carton la radiator. Nu stiu daca e o solutie prea buna, o sa testez intr-o zi, dar avand in vedere locul unde sta acul de temperatura nici nu ma mir ca nu e "sauna" in masina...
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
costi |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
termostatul deschide prea devreme sau calorifer colmatat
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bertro |
![]()
Post
#47
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
mda, si eu banui termostatul. o sa fac un test. caloriferul pare ok, ca am si teava de intrare si cea de iesire fierbinti. in plus, daca turez pe loc, se incalzeste destul de bine in masina dupa ce urca acul de la apa unde trebuie.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
cristidb |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai degraba calorifer infundat. Nu trece suficienta apa prin el.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
paulica |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Draga tizule PaulP, am schimbat alaltaieri garnitura de chiulasa. Vrei sa stii concluzia? Am schimbat-o degeaba.
This post has been edited by paulica: 18 Jun 2006, 07:00 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
cristidb |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Paulica, daca problema e dopul de aer din fata termostatului, atunci scoate termostatul si da o gaura de 1mm diametru in el, intr-o margine, si monteaza-l cu gaura aia in sus. Va scoate tot aerul pe gaura aia. Unele termostate au deja acea gaura.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
paulica |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dom Cristi sa stii ca asa facui. Da' nu prea mi se pare normal.
Clar pe undeva intra aer. Si mi-e ciuda ca umblai degeaba la garnitura. Poate fi si de la capacul pompei de apa, sa nu-l fi etansat ca lumea când mi-a schimbat-o anul trecut. In plus cam de o luna juma' am facut si by-pass la calorifer. Cam tot un drac era, p-orma am scos termostatul. In zilele alea cu ploaie am experimentat mersul cu temp la apa sub minim si cu aprinderi ale martorului de injectie la greu. Oricum sunt in RK acum. Mai vorbim, Bafta This post has been edited by paulica: 18 Jun 2006, 07:05 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
cristidb |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu e normal sa intre aer in circuit. Oricum gaura aia nu strica. Totusi daca intra aer pe la capacul pompei sau prin alta parte, atunci ar trebui sa curga si apa pe acolo. La mine intra pe langa simeringul de la pompa cand se uzase si avea joc, dar se vedea si o dunga neagra pe capota, de la antigelul care curgea pe la pompa. Ai verificat daca e perfect plana chiulasa si fara nici o zgarietura pe suprafata?(probabil ca ai verificat
![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
paulica |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai Cristi nu mi-a facut asa pâna acu cca 1 an când mi-a schimbat capacul la pompa si termostatul. Deci pâna acu 11 luni era plana chiulasa. De la ce sa se fi dus planeitatea?
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
bertro |
![]()
Post
#54
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
nu tot timpul curge apa pe unde poate intra aerul. de ex eu am caloriferul gaurit asa ca prin primavara l-am scos din circuit si am unit furtunele cu o bucata de teava si 2 coliere. unul din coliere nu l-am strans cum trebuie si ma tot trezeam cu aer in circuit, desi apa nu iesea deloc pe acolo. am strans cum trebuie si n-am mai avut probleme.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 01:20 |