minimul necesar de scule
![]() ![]() ![]() |
minimul necesar de scule
cezarb |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|||
Sir_Alex |
![]()
Post
#32
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cei care vor sa nu aiba "mare greutate de scule" in portbagaj, sau sa nu ocupe mult spatiu prin oras, puteti face ca taica-miu. El are cat merge in oras, un ciocan si doua surubelnite, iar cand pleaca isi muta debaraua in masina. Pe vremea asta, sincer cred ca cel mai util la drum lung este un telefon mobil....si niste benzina sa nu ingheti pe camp.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
Omul a iatrebat de dotarea minima cu piese de schimb , si voi ii dati liste de piese , cabluri , surubelnite si chei fixe !
![]() Cel mai util e sa ai o sufa de remorcare , e cea mai utila si e dotarea minima de care ai nevoie , daca nu esti mecanic . ![]() E drept ca pe vremea primei mele Dacii 1310 am acumulat incet , incet o intrega colectie de piese si scule , unele foarte folositoare, ca o curea de alternator sau un capac de delcou , altele inutile , diversi condensatori sau platine cumparate din talioc si pe care fiece mecanic mi le-a azvarlit la prima nevoie , a preferat sa dea cu smirghel pe aia vehe ... ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
cezarb |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
Mai pe scurt:
1. Daca cunostintele tale despre masini se reduc la pornit, condus, oprit si bagat benzina: - telefon mobil (ca sa chemi un prieten, dacia service, etc.) - alea obligatorii (trusa medicala, triunghi reflectorizant,un extinctor de doamne-fereste) - roata de rezerva, cric si manivele/cheie de desfacut roata (nu-s obligatorii, are sigur prietenu' ) ![]() Dezavantaje: dupa un timp este posibil ca prietenii si vecinii sa se sature ... 2. Varianta 1 upgradata (cele de sus plus): -cablu de remorcare - cabluri de pornire Macar nu te mai injura nimeni in gand ca n-ai nici macar ceva sa te ia la remorca sau sa te urneasca din drum... 3. Varianta 2 - cunostinte de baza: - surubelnita dreapta si in cruce, patent, becuri si sigurante de rezerva, antigel, ulei si lichid de frana de completat (daca stii pe unde sa le torni ![]() Pentru cei care stiu de unde se deschide capota si pot face diferenta intre motor, baterie si radiator. Si au invatat sa sufle in jiglorul de ralanti.. 4. Varianta 3- cunostinte medii : Deja in aceasta categorie poti fi mandru ca stii sa schimbi bujiile, schimba fisele, curata bornele bateriei, etc. Poti alege din listele de mai sus uneltele si piesele pe care crezi ca le poti schimba fara un vecin "specialist" care sa-ti dea peste mana. 5. Varianta 4 - spre doctor in Dacii Deja iti poti cumpara cutie de scule si s-o garnisesti cu ce crezi de cuviinta. Maruntaiele Daciei mai au doar putine taine pentru tine. Depinde doar cat de sonat esti si cat incape in portbagaj ![]() Valabil ptr.toate variantele de mai sus: nu uitati de eterna si fascinanta carpa-face minuni.... |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#35
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru varianta 4 exista acel dulapior magic montat in spatele banchetei de berlina, unde poti sa le tii ordonate. Azi la un laborator, mi s-a zis :
"Dacia a facut din roman mecanic". Cat e de adevarat........... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
FLP |
![]()
Post
#36
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
QUOTE(west @ 26 Nov 2005, 06:06) Am vazut ligheanul respectiv la mai multi posesori de dacii, la ce foloseste ? In sensul ca bateria, ![]() This post has been edited by Armandos: 11 Mar 2006, 07:29 |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
gti98 |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Armandos @ 11 Mar 2006, 17:28) Am vazut ligheanul respectiv la mai multi posesori de dacii, la ce foloseste ? In sensul ca bateria, ![]() Releul regulator mai face "figura" de a "regla" tensiunea de fierbe bateria: electrolitul curge afara si "arde" tot ce ajunge si e metalic; doar daca nu ai... ati ghicit, lighean de plastic! Plus ca ala nu doar cat bateria ci mai mare si poate primi diverse chestii mizerabile (bidoane de ulei etc.) PS La modele mai recente (la Nova mea, de ex. ) bateria are sub ea o tavita din plastic buna pentru sus-numita protectie la acid. E drept ca nu e asa incapatoare ca ligheanu' dar... This post has been edited by gti98: 11 Mar 2006, 19:36 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
gti98 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 6 Dec 2005, 03:19) Pentru varianta 4 exista acel dulapior magic montat in spatele banchetei de berlina, unde poti sa le tii ordonate. Azi la un laborator, mi s-a zis : "Dacia a facut din roman mecanic". Cat e de adevarat........... Peerfect adevarat!! Singurul loc unde nu am umblat in 20 si de ani de birjarit Dacia a fost cutia de viteze. Trusa minimala: Sarma moale fier, 2mm grosime, chei 10,13,17,19,22, becuri (far, para(21W), cireasa (5W)) surubelnita dreapta si in cruce medii, patent, cleste papagal mic. Ar fi utila o lampa cu cablu de vreo 5 m cu crocodili (e mai buna o lanterna dar trebuie avuta grija bateriilor) ceva sfoara, si cateva carpe. Setul de "obligatorii" triunghi, trusa medicala (gasiti acolo un foarfece) roata de rezerva (am avut ocazia sa vad persoane care nu posedau asa ceva), cric, cheie de roti (atentie, la vulcanizari au niste scule tepene si am rupt cheia fabricii incercand sa desfac o roata; noroc ca nu facusem pana), pompa aer cu manometru..La capitolul piese, curea, jiclor relanti (desi benzina e mai putin murdara de cand este concurenta intre benzinarii si orice sofer serios are vreo 2-3 filtre) si ce credeti voi ca merita... Murphy a constatat: cumpara o piesa de rezerva si sigur aia nu se va mai strica...In general, daca se cunoaste modul de functionare al automobilului si se mai si urmareste un pic modul de functionare al subansamblurilor, defectarea se produce foarte rar "subit". Problema e sa ne hotaram ca uzura unei anumite piese e destul de inaintata si sa o inlocuim (sau baremi sa o cumparam) inainte de a se defecta... Ar mai fi o serie de scule "de garaj": cheie de filtru, de busoane ulei, prese de arcuri de rulmenti si de pivoti, capre, bascule etc., etc. |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#39
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Culmea e ca sunt persoane care au masini livrate din fabrica fara roata de rezerva. Oare cum pot sa mearga pe strada?
![]() ![]() ![]() Glumesc, sper ca nu te superi! Oricum,o masina normala nu ar trebui sa vina cu instructiuni de reparare (altele decat schimbarea unei roti). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am cric, cheie de roti, set de surubelnite, set de chei inelare, set chei fixe, patent, si cam atat
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Scule:
Am cric, roata de rezerva, cheie tubulara pentru prezoanele de la roti, ceva scularaie pentru bricolat pe la motor (chei de 6, de 10, de 12, de 13, etc.), patent si sarma (foarte utile), precum si surubelnite lata si in cruce. Toate acestea le completez cu un briceag multifunctional. La capitolul piese de rezerva am: - set becuri de schimb - paletele originale din tabla (mi-am pus palete amarate din plastic pentru a nu uza prematur capacul pompei de apa) - garnituri pentru suruburile de la capacul rampei de colbutori (da stiu sunt piese foarte putin probabile defectarii) - capac delco - bujii - cheie de bujii - piulite prezoane roti (excelente iarna, nici nu stii cum se duraiesc prin zapada) - set sigurante fuzibile La capitolul consumabile de schimb: - jumatate de bidon de ulei de motor - bidon lichid de frana - o sticla de 1L de amestec antigel preparat - filtru de benzina din cel ieftin de la Petrom (4RON) O zi buna si la cat mai putine incidente rutiere, Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
ilikecheese |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
Eu am in dotare urmatoarele:
-chei fixe de 10,11,13,14,18 -chei inelare de 8,9,10,11,13,14 -surubelnite:lata,mica,cruce -patent -patent din ala de cabluri si fire -bujii 4 -cheie bujii -bobina -un delco(e al meu ca pe masina e unul care e imprumutat ![]() -cabluti si diverse fire electrice -becuri semnalizare -set sigurante -cric -cheie roti -sarma -banda izoliera -vaselina -lichid de frana -ulei motor 1l(motoru meu manaca ulei pe paine ![]() -on bidonas pet 0.5 taiat juamte in care am suruburi,piulite,saibe(de toate neamurile) -buretel de sters parprizul pe timp de iarna cand se face condens -carpe multe -hartie igienica ![]() -glasspapir din ala sau cum se scrie(fin si mai abraziv) Si cam atat. Oricum le tin intr-o trusa hand made care troncane de fiecare data cand iau o hartoapa. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#43
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Mama , mama dar ce greu e sa ai Dacia 1300 !
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
sincer daca pun in masina tot ce a zis fiecare aici... ori ramane un amarat de coupe ori eventual merg singur si cu 40 ca atarna alea
![]() parerea mea:o surubelnita(la 40 de mii cu 6 capete),putina sarma(fir,cablu),banda izolatoare si un patent! oricum daca ai 99 la suta din piesele de pe masina in portbagaj se va strica aia pe care nu o ai ![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Si daca-ti intretii masina cum trebuie si cu simt de raspundere, cu siguranta nu te va lasa in drum (cureaua de la pompa de apa si alternator este obligatorie in portbagaj, precum si roata de rezerva, eventual bujii).
Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
sebybv |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Tata are la berlina lui din 84 in portbagaj o cutie mare, metalica, plina cu o gramada de scule si piese de schimb, e grea de iti cad oo.le pe jos cand o ridici - o mai ridicam cand curatam in portbagaj - are cam 30 si ceva de kile. Un prieten de-al lui are cam la fel dar mai mare, plus dulapior... ai zice ca masinile sunt praf dupa cate cara dupe ei, insa, culmea, nu se intampla decat foarte rar sa ramana cu ele in drum - chiar sunt ingrijite. Ideea e ca acu 2 ierni, prietenul asta a ramas cu masina in pana cand venea cu familia de la tara undeva in camp, la minus x grade si cu nameti de juma de metru... a reparat cutia de viteze in cca 5 ore (reparat = demontat cutie + desfacut cutie + inlocuit/reglat elemente + asamblat cutie + montat cutie) si a plecat spre casa....tata i-a zis ca-i dus cand a auzit isprava...deh la dacie se mai intampla sa te lase in drum.
PS: Nu, canal si macara de scos motorul inca nu si-a pus in portbagaj, dar studiaza cu interes problema... ![]() This post has been edited by sebybv: 8 Aug 2006, 14:06 |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
driverx |
![]()
Post
#47
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Eu am o cutie de viteze in portbagaj.
This post has been edited by driverx: 8 Aug 2006, 14:17 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sebybv |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
argon |
![]()
Post
#49
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cred ca unii exagerati cu multitudinea de scule si piese pe care le carati dupa voi, acum sincer, daca masina e in stare buna si nu cazatura, nu ai nevoie doar de un cric, o cheie de roti, un patent, o surubelnita, si eventual o platina si un condensator. In rest...la o cazatura de Dacie, nustiu ce sa zic, daca masina mea ar fi in o asa stare incat sa car jumate de portbajaj de scule/piese, as lua trenul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#50
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tarzy |
![]()
Post
#51
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai ... aia CV-ul lui Driverx intra la categoria lest nu la piese de schimb
i-a zi domnule driverX nu-i asa ca acum iei curbele mai cu tupeu? |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#52
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
Ma apuc sa-mi completez trusa
![]() Ar mai fi nevoie de setul de chei completat curea de ventilator set lere cablu remorcare cablu pornire vasilina banda izoliera sigurante ulei lichid de frana cam lunga lista nu ? ![]() |
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
driverx |
![]()
Post
#53
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(tarzy @ 8 Aug 2006, 17:17) Aha. Cu muuult tupeu. Ma gandesc sa mut cutia in logan. QUOTE(cannavaro @ 8 Jul 2007, 13:31) Ma apuc sa-mi completez trusa ![]() Ar mai fi nevoie de setul de chei completat curea de ventilator set lere cablu remorcare cablu pornire vasilina banda izoliera sigurante ulei lichid de frana cam lunga lista nu ? ![]() Ai uitat de pompa benzina, delcou, carburator, lichid de racire, lichid parbriz, coliere toate dimensiunile ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
si daca tot faceti o treaba... nu ar fi bun si un set de segmenti, ceva supape, niste cuzineti, o pompa de ulei... ca cine stie?? doar pleci pana la carrefour
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#55
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
pompa de benzina si delcou chiar am din intamplare in portbagaj, ptr ca tocmai le-am schimbat. Lichid de parbriz hmm, 2l apa
![]() |
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:55 |