diode alternator, nova
![]() ![]() ![]() |
diode alternator, nova
bertro |
![]()
Post
#1
|
||
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|||
draku |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
dar nu poti schimba numai diodele? sau e distrus si "suportul"?
se gasesc diode si separat...(atentie cum le montezi, ca nu sunt de "+" si "-", ca cele metalice sint mai mici si ca sa le montezi bine se lipesc 3 intr-un fel, iar 3 in sens invers, nu stiu acum exact cum...) vezi ca alternatorul de nova mai are o semipunte cu 3 diode, suplimentara, e o chestie dreptunghiulara de plastic negru, cu 3 picioruse pe lateral daca cumperi un alternator de dacia normala, va trebui sa faci unele modificari la inst. electrica, pt ca nu are releul incorporat periile cred ca se potrivesc de la orice altern. de dacia |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
- Barkas
1989 Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
RIon |
![]()
Post
#3
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Si eu am trecut prin acest calvar cand aveam Nova...
Diodele de Nova sunt de 6, la berlina de 10 - am luat un capac de alternator berlina, l-am montat (a trebuit sa tai un picior de insurubare ca sa se potriveasca), si nu am mai avut probleme... |
--------------------
Skoda
Octavia 2
- de CJ
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP www.raresion.ro
|
|
electric |
![]()
Post
#4
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bertro @ 27 Nov 2005, 11:31) am reusit sa prind niste timp liber si am dat jos si desfacut alternatorul ca nu incarca deloc. am constatat ca blocul de diode e facut praf la propriu: diode crapate, desprinse, una rupta in 2. nu-mi inchipui ce "explozie nucleara" a fost prin alternatorul meu, probabil aceeasi care mi-a rupt si surubul pe care iesea masa. in fine, fiind nevoit sa iau alt bloc de diode, intrebarile mele sunt 2: 1. asta de nova e diferit de cele de la alte dacii, adica trebuie sa cer special de nova (caz in care sunt sigur ca am sanse mici sa gasesc), sau merge oricare atat timp cat forma e aceeasi ? 2. cat costa minunea asta ? ca sa stiu daca are rost sa trec maine pe la un magazin de piese sau sa astept pana la salariu.. in plus, am zis sa schimb si "periile" daca tot am desfacut alternatorul. aceleasi 2 intrebari si aci: daca se potrivesc la toate daciile si cat costa. multumesc. sper ca asta e singura problema si i-am dat in sfarsit de cap, ca m-a innebunit... ![]() LE: inca o intrebare pt ieseni (am vb cu cineva care mi-a spus ca blocul de diode trece de 1 milion si ca as putea cumpara mai ieftin un alternator cu totul de la dezmembrari): unde e un centru de dezmembrari in orasul nostru? blocul de diode de nova se gaseste fara probleme shi este destul de ieftin. eu am cumparat acum citeva zile si am dat 280 000 leiiar in legatura cu periile se potrivesc cele de dacie normala trebuie sa tai dor lamelele metalice ca cele de la nova. |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
bertro |
![]()
Post
#5
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
merci mult de raspunsuri, mai ales lui electric care m-a mai linistit
![]() pentru ca am un magazin de piese in drum spre work am trecut dimineata pe acolo si am intrebat. nu aveau blocul cu totul, aveau doar diodele separat la 15 mii bucata. l-am intrebat pe vanzator daca are idee cat ar fi blocul cu totul si a zis ca din cate stie el, costa peste 500 de mii (ceea ce e enorm pt 2 radiatoare si 6+3 diode). asa ca deja ma gandeam la ideea de a cumpara doar diodele si sa ma chinui sa dau jos resturile celorlalte si sa le montez pe astea. totusi, daca zici ca ai gasit bloc cu totul la ~30 ron, mi-ar conveni sa iau tot blocul, ca nu sunt sigur daca mai pot da jos resturile de diode de pe radiatoarele astuia, sunt sudate de metal in ultimul hal, m-am chinuit ieri cu letconul si o surubelnita de mi-au sarit ochii sa dau jos unele din bucatile respective. in plus, nici nu stiu in ce stare e puntea de semidiode, si aia nu se gaseste separat. ar fi o idee buna si aia cu capacul de berlina, poate la vara o implementez, dar acum o sa merg pe solutia cea mai rapida si ieftina. in alta ordine de idei (pentru viitor), oare nu s-ar putea fabrica "in casa" un alt bloc folosind diode obisnuite din comert (deci nu "pastilute" din astea). ce specificatii au astea de pe alternator? |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
electric |
![]()
Post
#6
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bertro @ 28 Nov 2005, 09:07) merci mult de raspunsuri, mai ales lui electric care m-a mai linistit ![]() pentru ca am un magazin de piese in drum spre work am trecut dimineata pe acolo si am intrebat. nu aveau blocul cu totul, aveau doar diodele separat la 15 mii bucata. l-am intrebat pe vanzator daca are idee cat ar fi blocul cu totul si a zis ca din cate stie el, costa peste 500 de mii (ceea ce e enorm pt 2 radiatoare si 6+3 diode). asa ca deja ma gandeam la ideea de a cumpara doar diodele si sa ma chinui sa dau jos resturile celorlalte si sa le montez pe astea. totusi, daca zici ca ai gasit bloc cu totul la ~30 ron, mi-ar conveni sa iau tot blocul, ca nu sunt sigur daca mai pot da jos resturile de diode de pe radiatoarele astuia, sunt sudate de metal in ultimul hal, m-am chinuit ieri cu letconul si o surubelnita de mi-au sarit ochii sa dau jos unele din bucatile respective. in plus, nici nu stiu in ce stare e puntea de semidiode, si aia nu se gaseste separat. ar fi o idee buna si aia cu capacul de berlina, poate la vara o implementez, dar acum o sa merg pe solutia cea mai rapida si ieftina. in alta ordine de idei (pentru viitor), oare nu s-ar putea fabrica "in casa" un alt bloc folosind diode obisnuite din comert (deci nu "pastilute" din astea). ce specificatii au astea de pe alternator? vezi ca nu poti schimba diodele la blocul de nova intrucit ele vin lipite pe radiatotul de novadar poti face un suportdin plastic sau textolit u8nde sa pui cele 6 diode suport peste care se va pune cele 2 radiatoare. uitate la un grup de diode demontabil de dacie cel cu diode mici ca sa iti dai seama la ce ma refer. eu am in lucru o astfel de modificare. |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
aly |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
bertro |
![]()
Post
#8
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
QUOTE(electric @ 28 Nov 2005, 10:08) vezi ca nu poti schimba diodele la blocul de nova intrucit ele vin lipite pe radiatotul de nova mda, foarte "inteligenti" ca au lipit diodele de radiatoare si apoi au prins radiatoarele cu nituri... ![]() merci aly de raspuns. imi poti spune mai exact pe unde in bucium e luca? asta avand in vedere ca va trebui sa iau un mijloc de transp in comun pana acolo. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
aly |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Mergi pana la capat unde intorc autobuzele, maxi taxi etc si de acolo traversezi pe sensul opus si mergi inapoi spre oras vreo 100-200m, dupa care faci la dreapta si urmezi acel drum(o sa treci pe langa o scoala de asta de copii cu nevoi speciale).
Sau mai simplu odata ajuns in Bucium intrebi pe oricine ca acolo stiu cam toti de Luca. Bafta. |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
bertro |
![]()
Post
#10
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
ok, am reusit sa cumpar puntea (40 de lei cu tot cu semipunte) si am montat-o pe alternator. acum am alta problema, poate ma lamureste cineva:
am dat sa montez alternatorul si surubul ala mare de la prinderea pe blocul motor nu vrea in nici un fel sa nimereasca gaura filetata din capacul alternatorului. m-am chinuit jumatate de ora sa misc alternatorul in toate pozitiile, dar nu vrea si pace. capacele le-am aliniat corect la montaj (si am verificat si inainte sa pun alternatorul pe bloc si surubul nimereste). exista vreo tehnica speciala, vreun truc care sa faca mai usoara alinierea asta, sau e nevoie de 2 oameni, unul sa se uite cand e aliniat surubul si altul sa stranga? inteligenta specifica a celor de la Dacia, carora nu le-a trecut prin cap sa lase jumate de cm nefiletat la intrarea in capacul ala, ca sa poti potrivi surubul inainte sa il invarti... sau prostia mea ca nu stiu sa pun un surub ![]() in timp ce ma chinuiam de zor mi-a venit o idee alternativa: sa fac rost de un surub cu 2 cm mai lung dar de calibru mai mic (15 sau 16) cu piulita in capat si sa-l folosesc pe ala pentru a fixa alternatorul de suportul ala de pe bloc. e o idee buna sau risc sa apara mici jocuri acolo si care in timp sa produca efecte nedorite? merci anticipat si scuze de nepricepere ![]() This post has been edited by bertro: 7 Dec 2005, 11:39 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
draku |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
nu incerca cu surub mai subtire...
cel pe care il ai acum acolo a fost montat, deci trebuie sa intre vezi ca nu cumva sa existe totusi o foarte mica "descentrare" a capacelor alternatorului (de la montaj) asa incat cand il pui la loc (alternatorul) sa faca figuri. |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
- Barkas
1989 Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
bertro |
![]()
Post
#12
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
merci mult
![]() ![]() urmeaza sa potrivesc capacele cum trebuie si sper maine dimineata sa-l montez cat mai usor. LE: for joy! in sfarsit am din nou masinuta functionala. am montat alternatorul foarte usor, am 14.7V stabil cand turez (si cu consumatori si fara). sper sa nu se mai strice nimic la ea macar vreme de vreo 2 luni, pana uit de munca, banii si timpul pierdut de data asta ![]() This post has been edited by bertro: 8 Dec 2005, 11:20 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 17:22 |