DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> delcou Dacia-curbe avans

hadrian_
post 12 Oct 2005, 11:53
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




Salut
A "lucrat" careva la curbele de avans cel centrifugal in special precum si cel vacumatic?Ce se poate obtine daca modifici curbele astea?Acasa,in conditii de amator cum poti masura avansul la diferite turatii?Citeam pe undeva ca o asa zisa modificare de ECU la masinile pretentioase,se reduce de fapt la marirea avansului la limita superioara la toate turatiile si modificarea raportului aer-benzina de la cel economic(schiometric,parca) la cel de putere maxima.Vacumul cum il poti regla acasa?


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 12 Oct 2005, 12:04
Post #2


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




1. raportul se cheama "stoichiometric"
QUOTE
Stoichiometric Combustion
Stoichiometric or Theoretical Combustion is the ideal combustion process during which a fuel is burned completely. A complete combustion is a process which burns all the carbon © to (CO2), all hydrogen (H) to (H2O) and all sulfur (S) to (SO2). If there are unburned components in the exhaust gas such as C, H2, CO the combustion process is uncompleted.

2. masinile cu ECU citesc turatia (in functie de care regleaza avansul) direct de pe volanta, deci nu au nevoie de circuite de avans vacuumatic sau centrifugal (neavand desigur nici delco).
3. daca vrei sa-ti mearga motorul la parametri cat mai optimi, tu ai grija sa reglezi cum trebuie avansul static si sa te asigur ca avansul vacuumatic nu e defect. Mare lucru nu ai ce ajusta la el si atat timp cat functioneaza corect e cel mai bine sa-l lasi in pace.

This post has been edited by bertro: 12 Oct 2005, 12:06


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 13 Oct 2005, 16:38
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pentru a masura avansul la diferite turatii ai nevoie de stroboscop.
In principiu e bine ca avansul sa fie la limita detonatiei.
La aprinderea clasica, avansul e aproximat prin doua drepte. Pantele dreptelor sunt date de constantele de elasticitate ale arcurilor din delco. Evident ca avansul nu are valoarea ideala la majoritatea turatiilor.
Reglarea avansului dupa ureche e destul de dificila, dar e posibil.
Avansul centrifugal se regleaza indoind tabla de care este prins cel de al doilea arc. Primul arc trebuie sa nu fie tensionat cand motorul este oprit.
Avansul vacuumatic se regleaza din rotita dintata.
Un simptom ca avansul vacuumatic e mare sunt detonatiile in frana de motor.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 13 Oct 2005, 18:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




adica daca vreau detonatii si rateuri rele de tot in frana de mana tre sa dau avansul vacumatic mai mare ? dar cum il reglez la loc daca l-am marit ?si mai precis cum fac aceasta operatiune,eu fiind incepator dar dornic de cunoastere.ms anticipat


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 13 Oct 2005, 23:40
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




ufff.bineinteles ca stiu cum se regleaza avansul atat static cat ci cel vacumatic din rotitza si cel centrifugal din arcuri.Mi-am ridicat curba de avans pe turatii la un banc bosh in zarnesti,brasov,acum vreun an si ceva.Bineinteles ca nu era cum trebuie,era o idee mai mic avansul la toate turatiile.Ce ma intereseaza e cum ar merge sa ridicam curba de avans acasa,fara standul ala,ca costa cam 350000 cu curatat si reglat carburator cu tot.Plus as fi interesat cam cum ar fi bine sa reglam,fara sa respectam exact cartea,adica spre un maxim de performanta.De ex poate exista cineva care stie alte valori ale avansului care duc la performante mai bune.Oricum eu ramin la parerea ca in amaritul asta de "delco" al daciei sunt ceva secrete care pot fi exploatate destul de elegant.


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 14 Oct 2005, 20:29
Post #6


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




incearca o aprindere electronica cu senzor pe volanta, de la un renault, si arunca delco-ul de dacie.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 15 Oct 2005, 22:37
Post #7


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




QUOTE(B-34-SGM @ 14 Oct 2005, 22:29)
incearca o aprindere electronica cu senzor pe volanta, de la un renault, si arunca delco-ul de dacie.
*



De la ce renault-uri merge luata si care sunt componentele acestui tip de aprindere?


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 19 Oct 2005, 12:08
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




chiar nimeni nu e preocupat?Inseamna ca toata lumea e multumita de avansul ce il are delcoul personal. biggrin.gif


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 19 Oct 2005, 12:55
Post #9


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Eu sunt mai incepator, deci vreau sa va intreb ceva... Voi vorbiti de rotirea delcoului???

This post has been edited by Yva: 19 Oct 2005, 12:56


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 20 Oct 2005, 07:34
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




nu draga,nu de rotirea delcoului vorbim.Daca te uiti in delcou,o sa vezi ca are niste mecanisme care au un rol.Etc...


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 20 Oct 2005, 12:04
Post #11


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Aha... ok, eu din greseala am vazut ca daca rotesc de delcou, creste putin turatia si motorul merge mai rotund. smile.gif Dar inauntru, am curatat doar carbunele, mai mult de atat nu am umblat. smile.gif


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 21 Oct 2005, 21:22
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Ar fi o solutie prin a ingreuna cele doua contragreutati.Astfel,avansul se va modifica de la o turatie mult mai mica.


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 23 Oct 2005, 08:33
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




Da,e o solutie sa cresti greutatea celor doua...contragreutati.Asa vei avea o alta curba de avans,paralela cu cea initiala,cu un plus de avans la toate turatiile.Treaba e cu cat sa cresti aceasta greutate,cat permite cresterea avansului,etc.De ex,nu imi e foarte clar ce se obtine prin cresterea avansului.Un randament mai bun,un plus de putere,cat e acest plus,etc.Citeam pe undeva ca cica arcurile de la avansul centrifugal,sunt de doua feluri,unul subtire si altul mai gros,si ca unul are un rol,celalalt alt rol,etc.Oricum,eu de cand am masurat odata curba de avans centrifugal,si a fost reglata merge f bine masina.Ceea ce as vrea e sa imping avansul la maximul admis,chiar putin peste.Poate mai vine cineva cu idei.Oricum,la o masina cu calculator,ECU,etc,tot treaba asta se face,adia modificarea curbei de avans in functie de turatie,plus raportul aer-benzina si toata treaba costa de la una suta euro in sus.

Pt Yva- avansul lasat unde merge motorul la ralanti cu turatie mai mare si mai rotund,nu e bun,trebuie dat putin inapoi.Fa reglajul cu becul si e sfant.Chiar daca multi zic ca nu merge bine masina reglata asa,cauza e ina lata parte,chiar de la ce vorbim in acest topic,avansul vacumatic,centrifugal.


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 23 Oct 2005, 10:04
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Hadrian,am vorbit de curand cu un fost copilot de raliuri din vremurile glorioase ale Daciei in Campionatul de Raliuri intern si am discutat cu el despre aceasta tema.Spunea ca ingreunau cele doua greutati centrifugale cu jumatate din greutatea lor.Asa ca daca le demontezi si le studiezi umpic s-ar putea sa gasesti solutia. wink.gif


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 23 Oct 2005, 10:40
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




ei,uite ca un punct de plecare avem deja..deci o greutate cu juma mai mare.Treaba care se impune sa aflam e alta...faceau asta pe masina cu aceleasi raport de compresie?Adica cresterea asta de avans era la acelasi raport sau aveau unul mai mic(f putin probabil)?Am un delco de rezerva si o sa il analizez iar,ca l-am mai analizat biggrin.gif Treaba faina e sa poti masura reultatele dupa ce ai facut o modificare,sa vezi cat s-a modificat curba de avans.Eu am facut la un service unde era un tip super si dotat,dar costa.Cred ca se poate si cu o lampa strobo simpla si sa pui hartiutze pe volanta la nu stiu cate grade,etc.,nu e complicat,se poate.Ideea e ca astia din fabrica la mama lor si-au luat masuri de prevedere sa nu apara detonatia niciodata si au facut o curba de avans centrifugal cat mai sigura,adica cu un avans mic.El se poate creste usor usor spre limita maxima suportata fara mari riscuri.Asa ca o idee personala,cred ca se si poate depasii putin limita data de carte,mai ales daca nu ai o chiuloasa din care s-a frezat.Sa vedem ce idei si sugestii mai apar.
salutari tuturor


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 25 Oct 2005, 13:08
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Prin modificarea greutatii in sensul maririi a celor doua greutati centrifugale se obtine :
- avansul centrifugal va intra mai repede in fuctiune,
- si desigur se va plafona la o turatie mult mai mica.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 25 Oct 2005, 20:20
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(hadrian_ @ 23 Oct 2005, 10:40)
ei,uite ca un punct de plecare avem deja..deci o greutate cu juma mai mare.Treaba care se impune sa aflam e alta...faceau asta pe masina cu aceleasi raport de compresie?Adica cresterea asta de avans era la acelasi raport sau aveau unul mai mic(f putin probabil)?Am un delco de rezerva si o sa il analizez iar,ca l-am mai analizat biggrin.gif Treaba faina e sa poti masura reultatele dupa ce ai facut o modificare,sa vezi cat s-a modificat curba de avans.Eu am facut la un service unde era un tip super si dotat,dar costa.Cred ca se poate si cu o lampa strobo simpla si sa pui hartiutze pe volanta la nu stiu cate grade,etc.,nu e complicat,se poate.Ideea e ca astia din fabrica la mama lor si-au luat masuri de prevedere sa nu apara detonatia niciodata si au facut o curba de avans centrifugal cat mai sigura,adica cu un avans mic.El se poate creste usor usor spre limita maxima suportata fara mari riscuri.Asa ca o idee personala,cred ca se si poate depasii putin limita data de carte,mai ales daca nu ai o chiuloasa din care s-a frezat.Sa vedem ce idei si sugestii mai apar.
salutari tuturor
*





eu nu prea inteleg:

Din cate cred eu, la masinile preparate de Dacia, mareau raportul de compresie. Un motor cu raport mai mare de compresie, are o variatie mai mica a avansului centrifugal, adica la turatie mai mare, are avans mai mic decat unul similar cu compresie mai mica. Ori daca maresti greutatile de la delcou, la turatie mare obtii un avans mai mare. Cred ca eventual le usurau cu 1/2 din greutatea lor, nu le ingreunau.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 26 Oct 2005, 14:46
Post #18


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




QUOTE(Yva @ 20 Oct 2005, 12:04)
Aha... ok, eu din greseala am vazut ca daca rotesc de delcou, creste putin turatia si motorul merge mai rotund. smile.gif Dar inauntru, am curatat doar carbunele, mai mult de atat nu am umblat. smile.gif
*


Scuze de intrebare cam off topic: unde ai gasit tu carbune in delco?

This post has been edited by Tonyus: 26 Oct 2005, 14:48


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 26 Oct 2005, 15:05
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




In capac, in dreptul fisei centrale.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 26 Oct 2005, 17:21
Post #20


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




Inca o intrebare (stupida se pare): de ce trebuie curatat carbunele din capacul delco?


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 29 Oct 2005, 10:18
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




of.nimeni nu pare interesat de curbele astea de avans:).Eu totusi cred ca e ceva important cum merge pipi asta de delcou mecanic de la dacia.Nu stiu ce plyus de putere obtii marind usor avansul.Are idee cineva?


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 30 Oct 2005, 21:04
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




QUOTE(hadrian_ @ 29 Oct 2005, 10:18)
of.nimeni nu pare interesat de curbele astea de avans:).Eu totusi cred ca e ceva important cum merge pipi asta de delcou mecanic de la dacia.Nu stiu ce plyus de putere obtii marind usor avansul.Are idee cineva?
*


Nu este chiar asa hadrian.Am sa cumpar un delco cat de curand de la dezmembrari si am sa ingreunez cele doua greutati centrifugale din delcoul meu de pe masina.sunt si eu ff curios sa vad exact ce efect ar avea aceasta modificare pe un motor deocamdata standard de 1300cmc.Cei de la raliuri modificau diagrama distributiei in paralel cu marirea raportului de comprimare,cu modificarea diagramei de distributie si alte multe modificari ce erau admise de regulamentul din acea vreme,modificari care au fost discutate si enumerate pe acest forum si chiar puse in aplicare de unii membrii pe masinile lor.Am sa revin cu detalii.


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 31 Oct 2005, 11:28
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Prin modificarea greutatilor se obtine acelasi lucru cu montarea unor arcuri mai moi.
Ideea pe care nu o intelegeti voi este ca intr-adevar avansul centrifugal va creste mai repede DAR nu peste avansul maxim initial de
42 de grade RAC, Chiar ajunge la aceasta valoare mai repede.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 31 Oct 2005, 11:31
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(hadrian_ @ 29 Oct 2005, 10:18)
of.nimeni nu pare interesat de curbele astea de avans:).Eu totusi cred ca e ceva important cum merge pipi asta de delcou mecanic de la dacia.Nu stiu ce plyus de putere obtii marind usor avansul.Are idee cineva?
*


Recomand sa nu se umble la arcurile avansului centrifugal, curbele au fost foarte bine calculate de cei de la renault! Ce crezi ca vei obtine in plus? Poate o scadere a puterii, aparitii de detonatii, etc!


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 22 Nov 2005, 22:53
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




Normal ca stiu ca curbele de avans au fost bine gandite de renault acum 40 de ani toamna.Problema e ca nu sunt nici macar cum le-au gandit aia,dar sa mai fie si usor imbunatatite,Daca nu crezi,fa o ridicare curbelor de avans in functie de turatie si o sa vezi.Pe mine ma interesa daca cineva stie cam ce curbe putem avea ,ce avans la 3000 de ture de ex ,pt performante crescute.


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Nov 2005, 12:30
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@hadrian
Spui ca ai ridicat acele curbe; cum ai facut asta?
Centrifugalul l-ai ridicat cu furtunul de vacuum scos?
Apoi, cum ai verificat-asta e cel mai interesant- curbele vacuumatice?
Ai tinut cont de influenta curbei centrifuge asupra lui?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadrian_
post 24 Nov 2005, 00:34
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 05




Nu domnule,nu se face cu vacumul pus.Se ridica,adica se masoara avansul centrifugal la diferite turatii,pe un tester care permite treaba asta si iese curba.La mine era cu trei grade mai mica la toate turatiile.Apoi se pune vacumul,la 500 de ture,cand nu intra ala centrifugal si se masoara avansul.La vacum nu se masoara curbe.Din ce am mai citit,asa cum am mai spus,e de preferat sa mergi spre limita maxima a avansului ,chiar usor peste.In plus,poti face ca pina la o anumita turatie sa ai un avans ca cel prescris,apoi altul,cum ar venu,curba rezultanta sa nu fie paralela cu cea teoretica.


--------------------
dacia 1 - 16
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Nov 2005, 08:04
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(hadrian_ @ 24 Nov 2005, 00:34)
Nu domnule,nu se face cu vacumul pus.


Citeste ce am scris, nici n-am afirmat asta, ca s-ar face cu "vacuUmul " pus.

DACA te vei uita in una din cartile ce trateaza Dacia vei vedea cu stupoare ca exista curbe si la vacuumatic; ce nu stie majoritatea este ca se pot ridica si regla, de aceea se spune prin carti "se verifica doar un punct"- ala de care spui, de vacuum maxim.

Cit despre mersul ca limita superioara a curbei, de acord cu tine pina la detonatii si zbor de platini. Asta nu mai depinde decit de calitatea carburantului, motor, etc.

This post has been edited by diaconuliviu: 24 Nov 2005, 08:06


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th June 2025 - 23:55
Forum Renault