Motor facut, gaze de carter - intrebare
![]() ![]() ![]() |
Motor facut, gaze de carter - intrebare
M_jr |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#32
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci te-ai lamurit cum este cu uleiul romanesc ieftin!?
This post has been edited by tunderbird: 16 May 2016, 02:24 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
M_jr |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 16 May 2016, 03:23) Pai, hmm... da, m-am lamurit... cu precizarea ca nici nu ma asteptam la mai mult ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
qestro |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 18 May 15 ![]() |
Am facut si eu recent motorul, abia daca am 500 de km, si tot asa imi sare si mie ulei pe la joja si un pic pe sus pe la busonul de ulei, cand il scot, dar si un pic de gaze pe la furtunasul de la culbutori.
Compresie am aproximativ 13 bari (posibil 14 bari, ca aparatul meu, desi e nou, mai pierde pe la imbinari) la toti cilindri, deci eu zic ca nu cred ca ar trebui sa-ti faci griji cu gazele din crater. Cand sufla tare, ajungi sa-ti sara si busonul de la ulei pe la 4-5000 rpm, iar joja sta ca pluta de la undita. Setul meu este setcar cu segmenti goetze, biele lustruite cat de cat, ansamblu biela-bolt-piston maxim 1g diferenta intre ele. Primul ulei a fost hexol 15w40 tinut vreo 200km, mai mult pentru spalat motorul si un fel de pre-rodaj, apoi ELF 10w40 pe care nu il tin nici 1000 de km, si intentionez sa merg pe 5w40. In mod normal schimb uleiul la 5000km, mers doar urban din pacate. Vara mai ies prin tara, in rest semafoare, si aglomeratie. Filtru de ulei am folosit ceva de buzau, numai retin exact. Cand motorul e nou sunt de parere ca uleiul trebuie sa fie si el de calitate. Cand motorul e pe duca si esti la ultimul schimb, il bagi cel mai ieftin. Se gasesc atat de greu unele piese de motor pentru dacie, mai si muncesti sa-l faci, ca apoi sa-i dai un ulei ieftin... Ultimul ulei pe care l-am avut a fost elf 5w40 cu care n-am mai putut face mai mult decat cateva sute de km in regim urban. Aveam garnitura de chiulasa arsa si segmentii praf. Am pus un furtun lung la capacul de culbutori tras pe sub masina, pt ca ieseau gaze cu spuma cu un debit de abia puteai respira, dar nici in carburator nu-l puteam baga, pentru ca pornea greu si mergea prost. La cati km ai ajuns si cum se comporta masina? This post has been edited by qestro: 7 Jun 2016, 02:59 |
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(paul_p @ 4 May 2016, 01:22) [...]Recomandata unde? Nu prea am vazut asemenea recomandare in nici un manual de service. Cu atat mai putin nu cred ca se recomanda ca in perioada de rodaj sa se puna aditivi care reduc frecarea, deoarece rodajul nu se mai face asa cum a fost gandit de fabricant. [...] Spre stiinta ta, rodajul de fabrica al motoarelor Dacia se facea cu "ulei de rodaj", un ulei aditivat fix cu "de tine blamata" bisulfura de molibden. Evident, pina a inceput cretinitatea de economie cu orice pret, cind ori era diluat, cu ulei ordinar ori nu mai avea bisulfura. QUOTE(M_jr @ 4 May 2016, 12:42) [...]Asa ca am pus camasile cele noi, iar segmentii i-am scos de pe pistoanele noi din set si i-am pus pe pistoanele mele.[...] Aici mare greseala ai facut. Trebuia sa scoti pistoanele vechi. Bielele le incalzeai pe un RESOU electric cu o bucata de Lp40-Lp60 pe fiecare. Cind se topea bucata, montaj rapid. Deci NU flacara. Poate era necesara si scula aia Mot 225 parca, de montaj bolturi. Tin minte ca imi facusem una, pentru 1400 trebuia pusa inca o saiba de 1,5 mm pe care n-am mai fabricat-o, acutam una plata de dimensiuni convenabile. O am pe acasa pe undeva. Stroboscopul cu reglaj de unghi, ala cu PIC l-am imprumutat unuia care plingea pe forum si dus a fost cu el cu tot. QUOTE(sobolan @ 4 May 2016, 18:44) [...]Cu aditivul m-a pus dracu' ![]() Si ce chiraiam io la voi sa nu bagati kkturi in motoare ca "nu IE bune"... QUOTE(M_jr @ 16 May 2016, 01:20) Vreo 2500 am facut deja ![]() Am scos uleiul romanesc pe la 1000 km si am revenit la Mobil Delvac 15W40, cu filtru Mann. [...] Nu cunosc uleiul ala, nici n-am chef sa caut. Nu fac nici reclama si nici nu vind uleiuri. Dupa ce inlocuisem setul la o veche Dacia si dupa ce am constatat ca nu papa ulei, am trecut la ELF 10W40 (da, semisintetic) pe care-l schimbam pe la 7000. Stiu, anormal, de fapt la Dacia se schimba la 5000 indiferent de ulei. De ce? Hai sa mai zic o data: Dacia este motor de generatie veche; ca atare, datorita materialelor si tehnologiei folosite, au fost proiectate cu anumite ajustaje, mai pe romaneste cu jocuri MARI fata de un motor de generatie noua. In plus, amestecul aer-benzina se face cu carburator (adica imperfect fata de injectie). Cele doua coroborate dau o cantitate mare de gaze arse si contaminate cu benzina care pot ajunge in carter, adica in ulei. Uleiul se contamineaza mai repede, ca atare trebuie schimbat la acei 5000. Maxim 7000 daca se circula destul in afara. This post has been edited by diaconuliviu: 7 Jun 2016, 13:28 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
uponten |
![]()
Post
#36
|
![]() Arhanghel M Group: Members Posts: 56 Joined: 14 April 16 ![]() |
Nu-i pui, nu-i pui aditiv, dar uleiurile actuale au aditivi la greu....deci care-i treaba cu kkkaturile, e prost de la inceput uleiul ? ca are aditivi ?!
![]() This post has been edited by uponten: 8 Jun 2016, 14:39 |
--------------------
Dacia
1300
1976
- 1-SB-4116 „De la orice om ai întotdeauna de învățat, chiar și când tace.“ De la tine ce invat ?
|
|
sobolan |
![]()
Post
#37
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Jun 2016, 14:23) Si ce chiraiam io la voi sa nu bagati kkturi in motoare ca "nu IE bune"... Dacia este motor de generatie veche; ca atare, datorita materialelor si tehnologiei folosite, au fost proiectate cu anumite ajustaje, mai pe romaneste cu jocuri MARI fata de un motor de generatie noua. In plus, amestecul aer-benzina se face cu carburator (adica imperfect fata de injectie). Cele doua coroborate dau o cantitate mare de gaze arse si contaminate cu benzina care pot ajunge in carter, adica in ulei. Uleiul se contamineaza mai repede, ca atare trebuie schimbat la acei 5000. Maxim 7000 daca se circula destul in afara. bine te-am regasit p-aci liviule....da.intr-adevar ca un ulei bun nu mai necesita nimic in plus,un ulei prost nici macar atat doar ca-l dai jos mai repede....aditivii aia is prostii folosite pentru a masca temporar bataile de linie la vanzare poate sau pentru a mai prelungi boala pana se coace poama... Ceea ce ai zis despre uleiuri la dacie e adevarat.......iar ca si paralele DA,si carburatia joaca un rol.....pai alea pe injectie au acelasi motor si la 200oookm il faci,sau mai mult,la carburatie e cam mort pe la 90oookm....am mai scris pe undeva ca injectia aia primitiva monopunct de la bosch e net superioara carfilul-ui dar se pare ca si eu uneori scriu da' nimeni nu citeste..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(uponten @ 8 Jun 2016, 15:37) Nu-i pui, nu-i pui aditiv, dar uleiurile actuale au aditivi la greu....deci care-i treaba cu kkkaturile, e prost de la inceput uleiul ? ca are aditivi ?! ![]() 1. Nu prea inteleg "limba romana neaosa" in care scrii. 2. relatia de cauzalitate este asa: am un motor care trebuie uns->ii trebuie un ulei care: -sa unga -sa nu oxideze -sa fie stabil.....etc Ca atare voi crea un ulei cu aditivii necesari. NICIODATA nu voi crea un ulei caruia sa-i adaptez un motor la "ce poate uleiul". Deci, retine: Ulei crat pentru un scop. Pentru perioada de rodaj, se creaza un alt ulei, dedicat scopului. Uleiul ala era aditivat cu MoS2. De la ma-sa, din fabrica de uleiuri. Din cauza economiilor de pe vremea ailalta, uleiul ala a disparut; nu stiu sigur daca si din fabrica sau numai de la "ciorditorii din fabrica"... Ca atare, lumea din afara fabricii facea rodajul post-reparatie ori cu ulei "obisnuit", ori procura MoS2 si aditiva uleiul din comert. Ca atare, uleiul creat pentru motoarele alea va fi suficient aditivat incit sa corespunda scopului propus. Restul "kkturilor" gen "dura-lube", "aditiv cu teflon" si alte kkmak sint solutii de fraierit lumea, ca si magnetii pusi pe furtunul de alimentare pe post de economizor si vinduti la pret bun, peste 100 euro. In rest, cu mineral si aditivare...numa' tu stii ce ai vrut sa scrii, am recunoscut ca nu inteleg asa bine "romana elevata" in care scrii. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
uponten |
![]()
Post
#39
|
![]() Arhanghel M Group: Members Posts: 56 Joined: 14 April 16 ![]() |
Da multumesc, era vorba de idee, dezbatere de idei, ca nu ne intelegem in romana, e alta treaba, dar nu inteleg de ce trebuie sa fii acid si plin de sine, eu nu asta am dorit-peace man
![]() This post has been edited by uponten: 13 Jun 2016, 09:47 |
--------------------
Dacia
1300
1976
- 1-SB-4116 „De la orice om ai întotdeauna de învățat, chiar și când tace.“ De la tine ce invat ?
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
N-am intentionat a fi acid cu orice pret, doar ca am pretentia ca daca eu pot scrie pe inteles, sa pot intelege si eu, la rindu-mi, pe celalalt. Cer asa mult?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sobolan |
![]()
Post
#41
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
un ulei bun are tot ce-i trebuie ca sa-si fac treaba cu succes.....terminati cu prostiile gen aditivi de ulei cu teflon,rahat si alte tampenii,exact cum a zis si liviu :unii dau bani buni pe magneti orbi ca sa si-i puna la naiba ca sa consume masina la jumate....
![]() La dacie un ulei bun testat de mine e MOBIL 1 15w40,un ulei mediocru dar bun si el este ELF 15w40...astea-s mai scumpe dar tin cam 5000km maxim.....vreti mai ieftin puneti romanesc si-l tineti maxim 2500km si gata......chiar credeti ca Magnatec-ul ajuns la noi in tara are nustiu ce particule magnetice in el care il tine "lipit" oarecum de camasi si protejeaza la prima pornire ? o fi,da' nu la noi in tara...mare filozofie ! This post has been edited by sobolan: 14 Jun 2016, 01:23 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. DA, gradul de cultura/cunostinte din ce in ce mai slab e vinovatul de "tepele" cu dispozitive minune.
2. Stii povestea aia spusa de un coforumist (ca cineva, cunostinta a lui, facea SUB eticheta de pret de pe capac o gaura fiiiiiiina, tragea dura-lube de acolo apoi boteza cu ulei si relipea o alta eticheta cu pretul sa astupe gaurica. Ala o facea cu seringa. In cazul in care uleiul vine "vrac" (vezi cazul ELF, care se ambala la Lubrifin, si nu numai) o galeata-doua de altceva..nu se mai baga in seama, e RO, ce naiba... Sau...pt cine a fumat/fumeaza: tigarile gen Marlboro produse in RO si cele produse in alte tari EU au aroma/gust diferite, raportat la "severitatea" CTC si "cit de vocali" sit consumatorii. La noi se tace in nestire.. This post has been edited by diaconuliviu: 14 Jun 2016, 08:09 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dstdan |
![]()
Post
#43
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
![]() ![]() This post has been edited by dstdan: 14 Jun 2016, 22:16 |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
sobolan |
![]()
Post
#44
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Apropo de acelesi brand-uri dar in tari diferite,am fumat o tigara Marlboro lung necartonat din Turcia chiar ieri...doar una a fost deajuns,e mult mai tare si aroma e alta......Am baut Cola de la cehi,incomparabil cu pishatul asta din RO......uleiul Elf sau lubrifin e tot aia,am mai scris eu pe undeva,nu dati banii pe eticheta ca continutul e tot ala......treaba cu seringa si trasul din bidon am auzit-o si eu,am luat teapa odata cu un magnatec 5w40 pus in logan,noroc ca ma mai uit la joja si am vazut culoarea lui dupa o zi,era maroniu cand alt castrol luat din alt loc nici dupa 10000km nu era maroniu in motorul meu.....am spurcat motorul,noroc ca mi-am dat seama.....ulei bun am avut castrol luat din Italia,alta treaba,motorul era silent dupa cateva secunde chiar si iarna,ce culbutori reglati la ochi si care mai troncaneau de regula ?aia nu mai existau cu uleiul ala
![]() ![]() Eu nu ma uit la televizor,nu mai pun botul la reclame si consider ca un motor uzat e tot motor uzat orice i-ai face pana nu il repari.....asa ca sa lungesti boala ii pui o marmelada de aia in ulei sau ca sa il pacalesti pe unul cand o vinzi dar efectul tot o sa vina,e treaba de timp si nu dureaza mult ,eu am explicat mai sus ce am patit iarna de la ulei cu aditiv de ala in el.....de atunci nu mai cred nimic......sa-i creada bunica ![]() Ma tot gandesc daca ar trebui sau nu sa folosesc un aditiv in benzina ca sa curat injectoarele si supapele in mers,ma gandesc ca un injector de benzinar nu-i asa de pretentios dar nici nu-l poti curata asa usor,nici macar la ultrasunete(alta tampenie vazuta de mine)...poate asa sa le curat 5% in timp,n-am probleme cu ele ......ma gandesc ca benzina de 95 nu e chiar de 95 in realitate si un plus pe combustibil n-ar strica ,macar doua plinuri,daca stric injectoarele va anunt. This post has been edited by sobolan: 15 Jun 2016, 01:51 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
uponten |
![]()
Post
#45
|
![]() Arhanghel M Group: Members Posts: 56 Joined: 14 April 16 ![]() |
Pune-i linistit, in 60.000 km la un diesel PD care avea deja 45.000 ( la care mentioneaza clar ca nu merge cu biodiesel !!!, daca tot ne luat dupa cartile lor tehnice...aviz sa nu punem aditivi) dar la pompele de oriunde gasim doar carburant cu 6% biodiesel si fara sulf (sigur ataci PD-urile / injectoarele, catalizatorul , etc.), asa ca merg curat cu aditivi in carburant, fara probleme (cum n-ajuta,asa nu strica !)
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1976
- 1-SB-4116 „De la orice om ai întotdeauna de învățat, chiar și când tace.“ De la tine ce invat ?
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
|
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:24 |