1988 Nissan Patrol GR y60, undeva intre masina si camion
![]() ![]() |
1988 Nissan Patrol GR y60, undeva intre masina si camion
einstein1984 |
![]()
Post
#361
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
dizzy |
![]()
Post
#362
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.078 Joined: 11 February 04 ![]() |
aca aici or fi curbele bune:
https://www.automobile-catalog.com/curve/20...0/bmw_530d.html https://www.automobile-catalog.com/curve/19...2_8_td_swb.html TD-ul de 2,8 de Nissan e zdravan mai slab la cuplu decat pemfeul DAR: Pe unde am citit mai demult despre adaptarile astea, din memorie, ca nu am timp acum de cautat, era destul de "cu cantec" in sensul ca multi se laudau ca au facut dar nu prea le-a iesit. Parca niste polonezi aveau kituri din astea In plus, e o mare belea sa treci in carte motorul asta. https://fastmotion.eu/product/full-conversi...57-y60-and-y61/ https://fastmotion.eu/f-a-q-bmw-m57-patrol/ Ai in mod normal urmatoarele variante: 0) Diagnostic corect: Masurare de compresie uscat si ud (cu siringa pui nitel ulei in camere) ca sa vezi cat are scapari pe la segmenti. Prespunanad ca ai compresie slaba: 1) Reparat cel vechi: Dai jos motorul de pe galeata, desfaci, masori, vezi ce ai pe acolo, schimbi ce e de schimbat, remontat, ulei, rodaj. Chinuiala zero cu actele, dar iti trebuie meserias bun. 2) Schimbat cu motor la fel dar bun: Chinuiala minima cu actele, timp redus de executie dar nu stii ce tarfa iei. Pui un radiator mare, electroventilator comandat si din masina si aia e. 3) Schimbat cu orice alt motor: Chinuiala maxima cu actele, spre imposibil, executie cu dans (flanse, placi, suporti, ambreiaj, etc..........) imperechere dificila cu electronica, nu stii ce tarfa iei. Daca ar fi masina mea - dar nu este si nu imi place sa dau oamenilor sfaturi pe banii lor - daca merge, cel mai bine ar fi sa te pui pe cautat un motor bun. Cu banii de un motor reparat ca la carte iei vreo 3 in stare de functionare. Poate ai in acte ca e motor fara serie si gata. This post has been edited by dizzy: 13 Mar 2019, 10:35 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
SiloS |
![]()
Post
#363
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ai punctat foarte obiectiv! OM606 este un motor recunoscut pentru fiabilitate si performanta!
In orice caz, nu ma grabesc, nu sunt fortat sa iau o decizie acum. Pentru inceput, vreau sa spal circuitul de racire, sa vad daca mai apar "muci/mizerie/mazga" si sa conectez OCC prin intermediul unui furtun cu robinet cu baia de ulei, sa imi devina mai simplu sa il golesc... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
einstein1984 |
![]() ![]()
Post
#364
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
imi aduc aminte ca unele masini (aka japonezele si land roverele) au motoare care se invart in sens invers decat alea europene. ca daca pui motor de merc G pe land rover defender obtii 5 viteze de mers inapoi.... sau trebui sa intorci puntile invers
tatabobu ma va contrazice, dar verifica daca nu e cazul si la nissanul tau. This post has been edited by einstein1984: 27 Mar 2019, 08:58 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#365
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Te contrazic doar atunci cand stiu ca e altfel decat spui. In cazul asta habar n-am, nu m-am lovit de subiect.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#366
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Se invarte in sensul "care trebuie".
Argumentez, de amorul artei, prin cel mai pueril exemplu posibil: cand ambalez motorul, se inclina masina catre dreapta... adica in sarcina are "tendinta" sa ridice roata stanga fata. Am spalat radiatorul, au disparut mucii. Se pare ca fenomenul se explica prin faptul ca masina a stat mult timp pe perioada iernii fara radiator si fara antigel in instalatie. Fiind circuitul mare, s-au adunat multi "muci". Mai mult, am spalat si am deblocat/uns valvele din capacul de la radiator. Am inlocuit si vasul de expansiune, am pus unul de Suzuki Baleno. In sfarsit, dupa lupte seculare ce au durat de cand am luat masina pana in momentul de fata, masina asta are un sistem de racire ce functioneaza corect si pe care sa ma pot baza. Am facut permutarea anvelopelor MT pe jantele originale ale masinii, pe 7J. Pe jantele cromate de 10J am pus inapoi ATurile. Ca idee, ambele seturi de anvelope sunt aceeasi marime: cele de strada au 22 sau 23 de kilograme bucata, cele pentru off-road au 27 de kilograme. Asa se explica de ce o simteam mai puturoasa cu anvelopele de padure. Jantele originale ale masinii au primit o mana de vopsea rosie. Pe principiul tichiei de margaritar... Am mai rumegat problema motorului, daca initial eram incantat si ma batea gandul unui swap, acum inclin catre o reparatie. Attached thumbnail(s) 20190315_171518.jpg ( Size: 3.28mb ) Number of downloads: 835 20190320_181100.jpg ( Size: 2.32mb ) Number of downloads: 831 20190308_110831.jpg ( Size: 2.56mb ) Number of downloads: 808 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#367
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#368
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu la japonezo-unguroaica mea motoru' se invarte ca ceasu'.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#369
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Cu calm, imi respect planul. Dupa cum ziceam mai sus, puntea fata are nevoie de o revizie. Astazi am luat toate piesele necesare, inclusiv rulmentii de la roata. Cand o sa fac operatiunea, o sa ii schimb si discurile si cu placutele. Discurile le-am cumparat in 2017, dar nu am apucat sa le schimb.
Pe langa piesele necesare pentru punte, m-am pricopsit si cu o teava in Y, necesara continuarii traseului de evacuare. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
SiloS |
![]()
Post
#370
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am reusit sa fac revizia puntii fata, sa merg cu masina suficient de mult cat sa refac strangerea rulmentilor si cat sa ma declar absolut incantat de reparatie. Alta tinuta de drum, alta directie, alte frane... job well done !
Am fost la Nea Marinica sa continui traseul de evacuare. Bagandu-ma sub masina am observat ca un tendon superior al puntii spate este rupt. Am mai rupt unul in vara lui 2017. Deja stiam ce e de facut. Reparatie + ranforsare ! Am finalizat evacuarea! Super treaba. Chiar daca clapeta nu e etansa si se aude un pic de grohaiala in treptele 1, 2, 3, la viteza mai mare nu se mai aude nimic: sunetul vantului, anvelopelor, motorului acopera "imperfectiunea" clapetei. Se simte diferenta mare si in mersul motorului, analizand raspunsul la acceleratie, curba de cuplu, cuplul maxim ( popular, cu evacuarea libera trage mai de jos si trage mai tare ) si cantitatea de fum negru ( cu clapeta deschisa nu scoate prea mult fum/ cu clapeta inchisa scoate foarte mult fum, mai ales la turatie mica ). Controlul clapetei se face printr-un cablu de frana de bicicleta. Mi-a ramas sa finalizez comanda din cabina. Momentan am montat un schimbator de viteze de bicicleta, dar nu-mi face cursa suficienta. Ma gandesc la o maneta de acceleratie de motocultor.... M-am mai invartit pe langa motor si mi-a picat fisa. Busonul de la radiator are o singura garnitura! Am stat atatia ani ca prostul, am reparat si modificat circuitul de racire de atatea ori si nu am bagat de seama ca nu am garnitura mare de la buson. Am confectionat una. Am montat rotile de padure, anvelope MT 33 12.5 r15 pe jante 15x7. Atingeau in tendoane la viraj maxim. Am bibilit la suruburile de reglaj de la omocinetica. Acum vireaza in mod egal stanga dreapta fara sa am emotii. Am confectionat paracrengi. De sus de pe roof-rack pana pe capota. Am ales solutia cu montajul pe capota pentru a-mi facilita accesul la motor. Am mosmondit batraneste la ceasul suplimentar de apa. Cand l-am montat, apa nu trecea de 60 de grade. A mers asa o perioada scurta, dupa care "a decedat". Am cumparat o alta sonda. Eu am crezut ca am decalibrat sonda originala la montaj. Sa amintesc ca am crapat-o la montaj. Am facut diverse probe ajutandu-ma de un ibric cu apa fierbinte - fara rezultat. Asa ca mi-am amintit brusc ca "bun si ieftin nu se poate". Am comandat un alt ceas de apa. Pe setul de ceasuri am platit 170 Ron. Acum am dat 150 Ron doar pe ceasul de apa. L-am probat in ibric, e ok, dar inca nu e montat. Am modificat recamierul, i-am facut un spatiu special pentru scule. Rezultatul e cel dorit: accee mai facil la scule, o mai buna organizare a spatiului (si implicit mai mult loc pentru alte accesorii). Mi-a ramas timp sa si merg cu masina. Nu am putut si nu pot sa plec prea departe de casa din cauza unor probleme personale, dar am iesit la un gratar in tara Luanei, adica prin judetul Buzau. Am prins si un pic de ploaie, oricum a tot plouat zilele astea, asa ca pot sa-mi dau cu parerea si asupra anvelopelor. Sunt putin mai galagioase decat AT urile, dar sunt tolerabile. In teren schinba radical comportamentul, chiar ma simt mult mai stapan pe situatie cand am in fata o baltoaca. Impresii generale despre rezultatul muncii din ultimele luni: - in sfarsit urc linistit pe forestiere fara sa mai am probleme cu racirea. Ventilatoarele pornesc cand trebuie si fac treaba. - revizia puntii fata a schimbat mult comportamentul masinii. - evacuarea cu clapeta a fost o idee buna. Este practica si distractiva. - anvelopele reprezinta o cheltuiala utila, dar trebuie protejate prin schimbul rotile de asfalt. Ce a mai ramas de facut: - de terminat treaba cu ceasurile suplimentare/montat sonde - de terminat treaba cu OCC-ul - montat robinet scurgere catre baie. - difuzoare fata - jaluzele - poate webasto si a 2a baterie la toamna. Intre timp m-am hotarat sa pastrez motorul asta, sa trag de el atat cat poate duce. Asta e, imi asum consumul de ulei. Dupa care as pune alt motor de 2.8 sau sa il repar pe al masinii. Swap-ul cu motor de BMW implica mult prea multa munca si prea multi bani si, pentru ceea ce folosesc eu tractorul, nu merita. This post has been edited by SiloS: 8 May 2019, 16:54 Attached thumbnail(s) 20190504_181128.jpg ( Size: 3.32mb ) Number of downloads: 719 20190504_163721.jpg ( Size: 2.78mb ) Number of downloads: 711 fe69fad8_2798_485b_8d14_72a5b4e98ba8.jpg ( Size: 296.62k ) Number of downloads: 136 e8e63ca6_8ec4_4402_ab01_b6955d23ac06.jpg ( Size: 210.98k ) Number of downloads: 138 78d3b2ca_a303_4ee1_9e39_52495d14f405.jpg ( Size: 209.62k ) Number of downloads: 138 62f88616_2f0d_40d1_a536_77840f924742.jpg ( Size: 202.34k ) Number of downloads: 140 926c577e_7ef6_4c6e_9bee_1e525ab0322f.jpg ( Size: 367.39k ) Number of downloads: 140 a8b47bab_2fdd_432e_b1c4_474d561a44d5.jpg ( Size: 217.01k ) Number of downloads: 138 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#371
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
more pics!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sobolan |
![]()
Post
#372
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
sa-mi bag pla ce punte are
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by sobolan: 8 May 2019, 23:01 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#373
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ultimele zile au insemnat inca 2 drumuri pentru rabla: unul pana la Braila, cu A/T-urile si altul la off-road-eala, cu MT-urile.
In sfarsit, acum merge bine!!! A durat aproape 3 ani ca sa fie aproape cum imi doresc eu sa fie... mai e loc de imbunatatiri ( intotdeauna ) si mai sunt de facut cateva reparatii/operatiuni de mentenanta, dar per total, merge ceas! Am apucat sa modific si OCC-ul, i-am montat robinet de golire si furtun catre baia de ulei, l-am repozitionat astfel incat sa i se vada mai usor joja. Avand in vedere uzura motorului, trebuie sa tin sub observatie destul de des nivelurile de ulei din baie si din OCC. Attached thumbnail(s) b23c3bca_b704_4c2d_90f1_ddfe8e45dca3.jpg ( Size: 447.44k ) Number of downloads: 151 48cd31a6_6722_4c25_800d_153f87f166e4.jpg ( Size: 328.68k ) Number of downloads: 155 d0c5c75f_e6c3_48de_b38f_95646b045939.jpg ( Size: 565.56k ) Number of downloads: 143 a20ed1b0_3b13_4df9_bc08_4343d5df9166.jpg ( Size: 460.96k ) Number of downloads: 125 0785617a_24ee_421f_a7ae_aa8ccc50b7ab.jpg ( Size: 471.73k ) Number of downloads: 124 7d7f6467_1be7_44a1_a725_f4a3fc374331.jpg ( Size: 427.25k ) Number of downloads: 122 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
dizzy |
![]()
Post
#374
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.078 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cat de tare e prima poza, se simte ca mistrețul în noroi!
Vreo șansă să monitorizezi nivelul de ulei în timp real? Sau măcar la fiecare pornire? |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Ov |
![]()
Post
#375
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
baga si tu un video cu porcoiu in noroi, arata tare bine
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Agrig |
![]()
Post
#376
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 13 Mar 2019, 08:49) un motor de nissan patrol 2003 gen in 4 cilindri nu gasesti, cu tot cu transmisie si cutie transfer? ZD3 parca ii zicea, s-a pus si pe renault mascott. Nu, ala chiar nu`i fiabil, e cel de 3l/4L 153Cp, cei ce se dau in 4x4 ii spun la motorul ala "grenada". Abia ultimele versiuni CR sint OK, primele le`au schimbat indiferent de nr de Km, a fost o pierdere imensa pentru ei. Nu stiu cum e motorul de la Y60, 2,8l/6L dar ala de Y61 se crede motor de avion, turatia maxima la el e pe la 5400rpm si e Diesel, trage bine de pe la 3000rpm in sus... Bun si fiabil era cel de 4,2l/6L de la Nissan, pus pe Y60, putine au fost aduce la noi in tara din alea. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#377
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ZD3ul a fost ok pe ultimele serii, au avut initial ceva probleme cu cadrul care tinea cuzinetii. Dar unul ajuns in zilele noastre ori a fost deja reparat, ori e bun din fabrica
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
.........
Attached thumbnail(s) FB_IMG_1557845871289.jpg ( Size: 68.46k ) Number of downloads: 162 FB_IMG_1557845874528.jpg ( Size: 76.91k ) Number of downloads: 177 FB_IMG_1557845877303.jpg ( Size: 67.24k ) Number of downloads: 154 |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
MuciX |
![]()
Post
#379
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
E swap, sau asa e de la mama lui? 2.7 e benzinarul lenes, se tureaza cat un diesel.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
marksman |
![]()
Post
#380
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Ala e un Patrol scurt, optzecist?
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
Agrig |
![]()
Post
#381
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 14 May 2019, 09:37) ZD3ul a fost ok pe ultimele serii, au avut initial ceva probleme cu cadrul care tinea cuzinetii. Dar unul ajuns in zilele noastre ori a fost deja reparat, ori e bun din fabrica Probleme de ungere, nu s`a reparat nimic, inlocuit motorul cu unu nou de catre Nissan. Venea motorul fara accesorii si era apoi schimbat. Nissanul din foto pare a fi un 160 remotorizat. Pe alea si seria urmatoare au avut cele mai fiabile motoare Diesel, 3,3l/6L si 3,3l/6L turbo. Altele mai fiabile nu au mai facut ca motoarele alea... Am uitat, aveau pompa de injectie in linie! This post has been edited by Agrig: 14 May 2019, 18:14 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Ov |
![]()
Post
#382
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tomageorgian @ 14 May 2019, 17:06) s-a pus un 3 l de bmw si pe aro (de uzina), masina exista si "trage" si in ziua de azi ![]() https://www.facebook.com/pg/AROmania244 This post has been edited by Ov: 14 May 2019, 18:50 Attached thumbnail(s) 14468527_1646888635601960_70877298881070468_o.jpg ( Size: 230.16k ) Number of downloads: 177 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MuciX |
![]()
Post
#383
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Pare m30. The big six, s-a pus pe serii 5, 6 și 7 din anii 70-80.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#384
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#385
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
MuciX |
![]()
Post
#386
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Acum nu stiu in ce an e fabricat aro ala, dar motor rau nu e. Din contra, daca ii dai ulei bun si nu il tii fara lichid de rarice, duce mult si bine.
15 May 2019, 11:05: Si porneste de fiecare data. Am inteles ca alea de aro nu prea se deranjau, mai ales pe frig. Bine, stim cu totii cum erau intretinute si reparate masinile pe vremea aia. This post has been edited by MuciX: 15 May 2019, 11:05 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#387
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.381 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
motorul e brrici, dar ca si aea cu V6 Ford cosworth nu erau ce avea nevoie un aro totusi.....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ov |
![]()
Post
#388
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MuciX @ 15 May 2019, 11:03) Problema era doar la alea cu motor de "brasov", adica diesel-ul D127 care echipa si tractoarele mai mici si care avea o singura bujie incandescenta infipta in galeria de admisie ![]() Sub ele faceai focul iarna ca sa le pornesti. Diesel-ul de campulung (L27) nu avea problema asta, dar avea alte probleme. Chiuloasa era facuta cu dosul si se incingea intr-o veselie, practic motorul ala era un motor pe benzina (L25) cu o alta chiuloasa, blocul e la fel. Zicea un nene de la CTC din uzina ca vreo 40% din motoarele alea erau rebut ![]() ![]() Alea pe benzina erau ok (ca in fond la baza erau jumatate de motor de autocamion Carpati care oricum era o licenta de motor ford y block), dar evident erau gurmande rau. Carburatorul "dublu" defapt erau 2 carburatoare in aceeasi carcasa. In galeria de admisie e un mic perete care separa cilindrii 2 cate 2 si fiecare camera a carburatorului alimenta 2 cilindri. Spre anii 2000 pe baza aceluiasi motor s-a facut L30 care ajungea pe la 100 de cai si evident era si mai gurmand ![]() Astea erau motoarele romanesti, pe langa ele s-au pus si multe motoare aduse de afara: andoria, ford, peugeot, toate cu aceeasi problema: scumpe ![]() S-au facut multe combinatii pe ARO, aia de la CESAR chiar produceau tot timpul cate ceva nou, au avut si carburatoare progresive, si aduse de afara (solex-uri), au pus si turbo pe L27 (TDX), idei erau multe, realizarea era mai problematica si lumea oricum nu le intretinea. ARO nu este o masina careia ii arati cheia si treci dupa 15.000 km pe la service sa-i schimbi uleiul si filtrele. ARO e o masina care trebuie condusa de un sofer, adica unul cu meseria de sofer. In manualul de intretinere te sperii daca vezi ce si cate activitati trebuie facute la intervale destul de scurte (2-3 mii km) sau in cazul in care te dai cu ea in teren chiar dupa fiecare iesire, si nu ma refer la spalat temeinic ci la desfacut sistemul de franare, stranse 1000 de suruburi prin diferite locuri (punti, diferentiale, etc), plus clasica gresare in vreo 20 de locuri ![]() Ciobanii nu prea se oboseau cu asa ceva, aia ii dadeau apa, paie si bataie. gresare: 1gresare.JPG ( Size: 144.73k ) Number of downloads: 139 verificari periodice: 2v1.JPG ( Size: 89.16k ) Number of downloads: 109 2v2.JPG ( Size: 83.42k ) Number of downloads: 98 2v3.JPG ( Size: 39.65k ) Number of downloads: 82 This post has been edited by Ov: 16 May 2019, 09:25 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MuciX |
![]()
Post
#389
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Uoau. Nu stiam. Pai asta nu pare masina de condus, e mai degraba o masina de intretinut. Misto de jucarie.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Agrig |
![]()
Post
#390
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
La D127 in galerie in fapt era un termostarter, o scula buna, cind functiona.
Se alimenta cu motorina de la pompa se alimentare, motorina pe care o arunca pe un filament de bujie incandescent, scotea un fum gros de motorina care ajuta pornirea, problema era ca fiabilitatea acelui termostarter era mica, dar nici releul de comanda nu era mai bun. Daca motorul era in parametrii si dispozitivul la fel pornea bine si iarna, la -10C sau pe acolo nu erau probleme cu el, asta din experienta. In rest...gresaje o tona, aproape nimeni nu la facea, nu mai stiu daca nu erau si la 500Km, asa erau la M461. Oricum, puncte de gresaj au si Patroalele, in speta cardanul, la Mitsu mai vechi aveau si pivoti cu gresor, din aia fara moarte... |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 09:49 |