Se fura la pompa de GPL?, ...pot sa ne fure astia la gaz?
![]() ![]() ![]() |
Se fura la pompa de GPL?, ...pot sa ne fure astia la gaz?
madcos |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
||
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|||
sorin77 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 January 06 ![]() |
![]() Referitor la umplerea cu GPL, cantitatea de GPL care intra poate diferi in functie de temperatura exterioara. Pentru mai multe detalii rog sa analizati poza pa care am atasat-o. Contine date deosebit de interesante privitor la evolutia gazului in butelie -din sursa de incredere (manual Lovato/Cielo GPL). ATENTIE : Cifrele respective sunt relevante daca problema e cam asa: VOLUMUL de gas este CONSTANT (nu se consuma din el) dar se variaza TEMPERATURA. Cu consecinta directa in cresterea/descresterea PRESIUNII din butelie!!! In anumite limite fraudele remarcate la pompa GPL sunt relevante in conditii de temperatura relativ similare (+/- 5 gr C) ![]() 1.Eurooilul la care s-a petrecut intamplare, nu are conectata pompa cu casa de marcat. Este totusi o benzinarie intr-un sat si data in folosinta de aproape 10 ani -timp in care patronul nu a facut investitii. 2.dupa intamplarea cu pricina a alimentat la Mol(pornind din conditii simimilare conform cu compu de bord al Loganului) in SB pe Alba Iulia si acolo nu s-a repetat experienta cu Eurooilul din Brad. Tocmai asta l-a determinat pe tata sa mearga pa protectia consumatorului! .. mai mult eu nu mai comentez pe marginea acestui fapt. This post has been edited by sorin77: 1 Mar 2006, 19:36 Attached thumbnail(s) nivel_GPL_in_butelie.jpg ( Size: 113.68k ) Number of downloads: 27 |
--------------------
Daewoo
CIELO GLE/AC
- 01 sb abc
|
|
LYM |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Ultima data am bagat GPL de la LukOil-ul de langa Casa Scanteii.
Azi mi s-a terminat brusc .. ma duc sa ma uit in portbagaj si acul inca indica destul de multicel in butelie ( dupa aproximatiile mele > 3-4L ). Nu mi s-a mai intamplat niciodata asa. De obicei, cand se termina, era acul jos de tot. Se poate sa nu fi bagat cu presiunea corespunzatoare si sa nu mai poata fi folosit ala de-a ramas ? This post has been edited by LYM: 3 Mar 2006, 19:43 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Indicatiile asupra cantitatii de gaz din rezervor variaza foarte mult cu inclinarea masinii. Am vazut la o pompa ca inclinarea unde se alimenta era de 15-20 grade. Eu m-am bagat aiurea, adica busonul de gaz in partea ridicate si mi-au intrat cred ca cu 10 l mai putin decat ma asteptam. Imi iesise un consum de 5 pe 300 km cu masina plina si mers foarte tare.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu in ultima perioada am alimentat de la Petrom-ul de pe Vitutii. Intra de fiecare data 46.5l dat fiind ca ma duc cu rezervorul gol la ei.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
madcos |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
am promis ca intreb pe cineva care a lucrat la gpl,daca se poate fura:NU.mi-a mai spus ca daca se alimenteaza cu presiune mica,intra mai mult,si va forta supapa.daca se alim cu pres mai mare,intra mai putin.ce am scris este veridic 100%.
|
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
crazyahmed |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 13 April 05 ![]() |
QUOTE(madcos @ 12 Feb 2006, 15:18) imi pare rau ptr tine,dar ca si restul berbecilor preferati sa injurati personalul de la peco si sa aratati cu degetul decat sa cautati.eu lucrez la mol si vreau sa marturisesc ptr toti ce vin cu povesti nefondate ca intr-un rezervor de logan intra 60 l asta in conditiile in care tac-tu vrea sa il faca plin ochi.constructorul cand zice ca are 50l se refera la capacitatea utila a rez +UN SPATIU LIBER care are rolul de a proteja rezervorul in cazul aparitiei gazelor ca sa nu iti faca pres in el prea mare.deci plin inseamna atunci cand declanseaza pistolul primele 2 ori,nu cu insistente sa stai inca 10 minute sa-i pui pana in "gura" .exemple:vw-intra in spatiu liber inca 15 l,tico,matiz-inca 10 l(desi inebunesti pana pui),skoda-15l,audi-15l.......la toate aceste masini,propritarii cred ca aia este o rezerva ![]() ![]() corect, in rezerov de 50 de litri (golf) au intrat 63 plin ochi si asta la shell in germania unde nu cred ca se fura |
--------------------
Golf + Dacia
1300/ '71
- sb 03 tro
|
|
crazyahmed |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 13 April 05 ![]() |
|
--------------------
Golf + Dacia
1300/ '71
- sb 03 tro
|
|
Rover |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 26 August 07 ![]() |
dezgrop topicul: unde trebuie sa te uiti ca sa vezi presiunea de la pompa?
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
Tossi |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Sunt 2 manometre la instalatiile de gpl: unul pe instalatia de sub rezervor si unul pe statia unde iti arata cat te taxeaza. M-am luat odata de unul ca era presiunea mare(~15bari) si s-a conformat imediat, mai inchizand de un robinet, ca " nu vazuse ca s-a dereglat".... deci se poate.
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Sfat personal....evitati pompele "de cartier" si din spatele blocului.
Au aparut deja destule statii (Luckoil, Mol) care vand gpl, statii care tind eu sa cred ca respecta intr-o masura destul de buna standardele si legile. Eu bag doar de la LUCKOIL. |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Nu am avut rabdare sa citesc toate posturile, decat cateva. Eu cand fac plinul sa plec la drum lung, in butelie intra 53 L, plus sau minus 5 L (am butelie daia mare, si o data a intrat la pompa si 61 L, undeva la focsani am ramas fara gaz si a trebuit sa bag de la prima pompa. Chiar am ramas masca, dar asta e). Am alimentat de cand ma stiu, si cel care a avut masina la fel, numai de la SHELL. Deci pe buteliile de gaz care scrie SHELL pe ele. Si merge bine, iarna o pornesc direct pe gaz, la a doua cheie este in picioare, indiferent de cat de frig este. Eu merg zi de zi cu ea, poate conteaza mult si asta pe timp de iarna. Numai bine
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Mai fratilor, nu mai debitati atatea prostii pe cm patrat, poate va aude cineva si va crede. Variatia cantitatii de gpl care intra in butelie variaza in functie de mai multi factori:
1. cand presiunea este mai mica, intra mai mult gpl 2. cand ramaneti aproape pe 0, la 99,9999% dintre instalatii se blocheaza multivalva in jos, ea nemainchizand la 80% din capacitate. Ganditi-va ca pompele sunt verificate metrologic si sigilate dupa, iar abaterea maxima la care poate fi dusa (reglata mecanic) pompa este de 1%. Deci, la 100 l alimentati, sa zicem ca va fura un litru. Pentru cultura voastra, pompa se regleaza din 4 suruburi din interiorul pompei , care daca sunt stranse prea tare (adica va fura pe voi cunsumatorii) blocheaza pompa. Nu va mai duceti pe la OPC, pt ca e posibil sa va luati chiar voi amenzi dupa ![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
ageana |
![]()
Post
#44
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
|
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Te invit la o proba.
![]() ![]() Daca ai tu dreptate, dau eu lada de bere, daca nu, o dai tu ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
ageana |
![]()
Post
#46
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Ciudat... mi se pare logic ca la o presiune mai mare, sa intre mai mult gaz (sau orice alta materie ce se comprima) intr-un recipient decat la o presiune mai mica.
Nu inteleg cum e posibil sa se intample ceea ce zici tu, dar te cred pe cuvant. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
adrianne |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Spun sigur ca acum 1 an se fura la Agip-ul de pe Virtutii, si cei de acolo stiau. Se poate, nu ma convinge nimeni, se poate fura si in piata, ca cantar (doar ca uneori exista si cantarul pietei, sau de control.
Bineinteles ca "pompele sunt verificate metrologic si sigilate dupa", altfel nu primesc autorizatia de functionare. Dar se poate fura!, iar daca se constata o abatere de mai mult de 5% fata de capacitatea nominala a buteliei, se poate considera inselatorie! "cand ramaneti aproape pe 0, la 99,9999% dintre instalatii se blocheaza multivalva in jos, ea nemainchizand la 80% din capacitate" - eu fac parte din cei 0,0001%, si mai cunosc 2 persoane ce face parte din aceasta, deoarece NICIODATA nu mi s-a blocat valva, intrand 45 (80%) + 11,25 (20%) = 56,25 litri in rezervor! |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Care e faza cu aia 20%? Iti intra sau ce e cu ei?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
adrianne |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
nu
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
Sofer pe Ambulanta Dacia 1310 S |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 22 June 08 ![]() |
Sa nu alimentati la Butan Gasul de la intrarea/iesirea din Lugoj de pe Strada Buziasului.AU un combustibil de proasta calitate cum sa mai spus aici si cum de altfel m-am convins si personal.
|
--------------------
Dacia 1310
Autoturism Dacia 1310 tip autosanitara
1986
- B-65-AMB
|
|
Eastman |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 July 08 ![]() |
practic, gazul in stare lichida nu e compresibil. adica poate e, ca si apa e compresibila, dar la un nivel neglijabil. cand iti scrie acolo ca a intrat o cantitate mai mare decat capacitatea rezervorului, chestiile necurate sunt mai mult decat evidente, caci ceea ar trebui contorizat e lichidul.
This post has been edited by Eastman: 11 Jul 2008, 21:23 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- DJ-99-DSM
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
am si eu o problema la masina lu' tata.....dupa "enshpe" alimentari la pompe de cartier cu presiune de alimentare intre 8 si 12 bari a constatat ca din 36 de litri cat are butelia nu mai intra in ea decat 20l explicatia gasind-o la un amic de la o statie GPL (OMV) care sustine ca are aer in butelie si ca acesta trebuie eliberat pe la o supapa speciala ce se afla pe butelie; se pare ca aceasta operatie se face numai dupa ce s-a golit complet butelia de GPL.... a mai facut careva asa ceva pan' acu'?
L.E.: Presiune maxima vara 8 bar si iarna 10 bar, se pare ca asa scrie in actele instalatiei de alimentare cu GPL de la orice firma. This post has been edited by Loganel_AG: 14 Jul 2008, 08:10 |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
Concluzia: Da, se fura la greu!...
L-am invatat pe tata sa verifice inotdeauna presiunea de la pompa inainte sa alimenteze... |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Ciudat ar fi sa nu se fure!
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Laur_mask |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 7 July 10 ![]() |
Salut baieti, am citit toata conversatia, si in cunostinta de cauza (inginer auto) va pot confirma urmatoarele:
1 calitatea GPL-ului difera, lucru remarcat din distanta parcursa 2 puterea motorului difera in functie de reglaj la instalatiile noi. (trebuie doar sa mergeti la un service de gaz si sa ii spuneti sa va mai scada consumul, sau sa va creasca performatele, lucru posibil bineinteles in limita unor parametri pentru a nu afecta bunul mers al motorului) 3 faza cu presiunea de alimentare nu stiu ce sa spun, incerc sa fac cercetari, un lucru il pot confirma referitor la nush ce valva din rezervor care se blocheaza......aberatii...... in rezervor incape 80% si atat. daca ti seblocheaza dute la service ca sari in aer cu masina!!! In documentatia oricarui proiect, siguranta este pe primul loc, iar o valva care se blocheaza este inadmisibila!!!! 4 motorul functioneaza mai bine, polueaza fff putin, catalizatorul reduce la 0 toate emisiile poluante, (dioxidul de carbon nu este poluant) 5 aprinderi necontrolate (detonatii) exista fara doar si poate, lucru datorat calitatii gazului. se poate depune funingine si in galeria de admisie, intrebarea este: de unde funingine ??? ca din gaz nu!!! trebuiesc verificate diverse, insa este posibil tot din calitatea gazului. Aceste depuneri se pot sesiza cand motorul este rece si sta greu la ralanti. Aprinderile necontrolare inseamna clar vibratii!! 6 Daca se poate fura??? logic! ideea este sa gasiti un furnizor care sa va convina si alimentand numai de acolo sa il incurajati sa nu faca prostii |
--------------------
Dacia
Lagan
2006, 1.6l
|
|
XanRO |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 16 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Da.
Toata lumea te fura. Acu mai poti sa dormi noaptea? |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.6
2006
- B-XX-XXX
|
|
LVR-u |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 ![]() |
Lucrez in domeniul asta de 4 ani!toata lumea se crede pacalit la pompa de gpl, dar nimeni nu se gandeste ca pompele astea sunt si ele verificate de o autoritate si anume:metrologia!ca masina sa nu consume 13 /100km trebunie reglata corect (aprindere,reglajul gpl-ului, schimbarea filtrului de aer, etasarea esapamentului) dupa cele enumerate in paranteza masina va consuma corect!
Presiunea optima la pompa trebuie sa fie intre 8-10 atm, nu exista gunoaie, apa sau alte chestii in gaz, pentru ca sunt site peste tot:la cisterna,la pompa, inlusiv la instalatia masinii! Si eu aveam impresia ca ma pacalesc la pompa cand imi pusesem prima oara gaz pe masina, dar dupa ce am reglat totul, sunt fff multumit masina consuma cam 7/100km, gaz alimentat de la pompa unde lucrez! Totul acum la o pompa de gpl este electronic,capsulat deci nu se poate umbla asa cum vrea cineva,sunt ff performante sistemele, asa ca, eu cunoscand domeniul zic ca nu se poate maslui o pompa....asta e parerea mea si o spun in cunostinta de cauza! This post has been edited by LVR-u: 8 Jul 2010, 07:53 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- DB-04-LVR
|
|
elm |
![]()
Post
#58
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Singura masluire care se poate face (zic eu) este impurificarea gpl-ului cu alte gaze, cu alta densitate. Daca acel gaz are o presiune de lichefiere mai mare, atunci va fi nevoie de mai mult din acel gaz pentru a umple rezervorul, deci contorul se va duce mai mult. Evident, si motorul va merge mai prost, cu acel gaz de adaos.
Altfel, numele gpl spune ca este lichefiat iar lichidele sint incompresibile. De asemenea, daca vorbim de plutitor pentru indicarea nivelului in butelie, atunci nu indica nivelul gazului (asta este o aberatie) ci nivelulul lichidului, care sa fie maxim 80% - logic daca ne gindim ca la cresterea temperaturii volumul va creste, iar acei 20% de rezervor gol vor permite aceasta crestere). PS: apa nu se poate comprima neglijabil, ea nu se poate comprima deloc. Ceea ce intr-adevar se comprima sint gazele dizovate in apa PPS: care este treaba cu clickurile la pompa de benzina, ca eu nu stiu de ele ![]() |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
tribunul |
![]()
Post
#59
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
yhattori |
![]()
Post
#60
|
![]() * Group: Members Posts: 522 Joined: 18 August 09 ![]() |
QUOTE(elm @ 8 Jul 2010, 10:01) PS: apa nu se poate comprima neglijabil, ea nu se poate comprima deloc. Ceea ce intr-adevar se comprima sint gazele dizovate in apa gazele alea dizolvate in apa sint asa ca niste bule mici, microscopice, care se fac si mai mici si mai microscopice atunci cind comprimezi apa, este? zic bine? |
--------------------
*
*
*
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:08 |