DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> tija schimbator CV rupt!, s-a rupt in drum in pustietate

Pedala
post 7 May 2005, 12:54
Post #1


pedal2theMetal


Group: Members
Posts: 78
Joined: 24 June 04
From: Galati




PIC_0008.JPG ( Size: 58.53k ) Number of downloads: 990
PIC_0008.JPG ( Size: 58.53k ) Number of downloads: 990
Am o berlina din '98 - 5 trepte. Mergeam eu ieri, linistit prin campia Baraganului pe un asfalt nu prea stalucit si simt cum se mareste cursa la schimbator, si s-a marit, s-a marit pana cand am vrut sa bag a 5-a si am ramas cu el in mana, si cutia a ramas intr-a 4-a.
Am oprit incetisor pe dreapta si ma gandeam cum sa fac ca sa nu-mi petrec noaptea in camp.Mi-am luat vreo doua surubelnite din porbagaj, am demontat casetofonul, tunelul de plastic, am vazut cat de frumos s-a rupt tija exact de deasupra bilei de plastic (rotula) si inevitabil, mi-am creat un nou schimbator cu o subelnita care am proptit-o deasupra bilei - povestea cu surubelnita o stiam de la tata de cand eram mic, o patise si el la Dacia lui de prin '81.
Am exersat putin noul schimbator super sport si am plecat la drum incetisor si ma rugam sa nu-mi sara surubelnita din locul ei din cauza gropilor ca sa nu incep s-o caut pe jos pe intuneric.
Am ajuns cu bine la GL si a urmat cautarea de tija noua. Am gasit o varianta complet echipata (cu tija si cu tot cu partea aia de aluminiu, cu burduf, cu arc) - 780mii lei si varinta numai tija cu bila - 70-80mii care nu mi-a inspirat deloc incredere pentru ca erau facute SRL-uri anonime si erau deja ruginite pe alocuri, dar am cumparat-o. Tre sa cobor acum la garaj s-o montez.

Intrebarea mea este: ce pot sa fac ca sa previn o noua rupere a schimbatorului???

PS: am atasat o poza ca sa vedeti si voi cum am mers 150 km cu un super schimbator.


--------------------
Dacia & Opel Logan 1.4 Laureate 2005, 1310 CL 1.4 1998 - AstraG 1.6i 3 usi
"Fac sport extrem cu Dacia, o calc, imi place senzatia!" - Ombladon. - posesor Dacia 1310 CL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 7 May 2005, 13:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




nu am mai auzit de asa ceva...e tare faza, dar nu as vrea sa mi se intample...
sigur nu ai fortat schimbarea treptelor?


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 7 May 2005, 14:11
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




bine ca nu s-a rup "motul" de dedesubt, care tine bieleta


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin-g3
post 7 May 2005, 18:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 26 August 04
From: BaileGovora ; BUCURESTI




In ianuarie am patit aceeasi treaba. De schimbat, l-a schimbat tata. Nu cred ca ai cum sa il intaresti in vreun fel, iar de rupt nu cred ca o sa se rupa prea repede.

This post has been edited by catalin-g3: 7 May 2005, 18:18


--------------------
AsconaC/AstraF BERLINA 85/96
"Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 7 May 2005, 19:56
Post #5


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Daca vrei sa nu se mai rupa...da-i mai cu mila ! Poate nu ai fost primul proprietar...ma rog de acum da mai cu mila in schimbator ! Reteta nu da gres !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 8 May 2005, 19:47
Post #6


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Eu am fortat levierul si acum am timoneria ciudata la cutie. Sta mai in fatza. Cred ca am indoit ceva. Ce anume nu stiu. Va ramane loc de dat cu parerea. Multumesc.


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 9 May 2005, 06:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




am rupt si eu un levier de schimbator (cred c-a cedat de batranete) si i s-a mai spart si lui tata la masina carcasa de antimoniu a bilei( nu-mi pot da seama de ce); se mai intampla


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 9 May 2005, 07:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(Pedala @ 7 May 2005, 11:54)
PIC_0008.JPG ( Size: 58.53k ) Number of downloads: 990
PIC_0008.JPG ( Size: 58.53k ) Number of downloads: 990
Am o berlina din '98 - 5 trepte. Mergeam eu ieri, linistit prin campia Baraganului pe un asfalt nu prea stalucit si simt cum se mareste cursa la schimbator, si s-a marit, s-a marit pana cand am vrut sa bag a 5-a si am ramas cu el in mana, si cutia a ramas intr-a 4-a.
Am oprit incetisor pe dreapta si ma gandeam cum sa fac ca sa nu-mi petrec noaptea in camp.Mi-am luat vreo doua surubelnite din porbagaj, am demontat casetofonul, tunelul de plastic, am vazut cat de frumos s-a rupt tija exact de deasupra bilei de plastic (rotula) si inevitabil, mi-am creat un nou schimbator cu o subelnita care am proptit-o deasupra bilei - povestea cu surubelnita o stiam de la tata de cand eram mic, o patise si el la Dacia lui de prin '81.
Am exersat putin noul schimbator super sport si am plecat la drum incetisor si ma rugam sa nu-mi sara surubelnita din locul ei din cauza gropilor ca sa nu incep s-o caut pe jos pe intuneric.
Am ajuns cu bine la GL si a urmat cautarea de tija noua. Am gasit o varianta complet echipata (cu tija si cu tot cu partea aia de aluminiu, cu burduf, cu arc) - 780mii lei si varinta numai tija cu bila - 70-80mii care nu mi-a inspirat deloc incredere pentru ca erau facute SRL-uri anonime si erau deja ruginite pe alocuri, dar am cumparat-o. Tre sa cobor acum la garaj s-o montez.

Intrebarea mea este: ce pot sa fac ca sa previn o noua rupere a schimbatorului???

PS: am atasat o poza ca sa vedeti si voi cum am mers 150 km cu un super schimbator.
*



Ca sa nu ti se mai rupa tija inlocuieste-o cu una din otel plin. Cumperi de la un magazin de accesorii pentru mobila o tija cromata sau nichelata, de 8 mm diametru parca, iti cumperi o maciulie frumoasa si n-o sa mai ai probleme cu tija niciodata. N-o s-o mai rupi pe asta nici daca schimbi vitezele lovind cu ciocanul in tija. biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 May 2005, 11:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(rtulea @ 9 May 2005, 07:51)
Ca sa nu ti se mai rupa tija inlocuieste-o cu una din otel plin. Cumperi de la un magazin de accesorii pentru mobila o tija cromata sau nichelata, de 8 mm diametru parca, iti cumperi o maciulie frumoasa si n-o sa mai ai probleme cu tija niciodata. N-o s-o mai rupi pe asta nici daca schimbi vitezele lovind cu ciocanul in tija. biggrin.gif
*



Si "bila-nuca" cum o montezi?
sau vrei sa spui ca infigi tija de 8 in levierul din teava? Levierul e indoit, cum faci sa intre tija?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 9 May 2005, 13:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(diaconuliviu @ 9 May 2005, 10:03)
Si "bila-nuca"  cum o montezi?
sau vrei sa spui ca infigi tija de 8 in levierul din teava? Levierul e indoit, cum faci sa intre tija?
*



Poti infige tija in levierul din teava daca-ti mai ramane ceva din el, cat mai aproape de bila nuca. Daca ai sansa sad.gif sa ti se rupa de langa bila atunci improvizezi ceva, faci un filet sau daca nu poti atunci lipesti cu Moment pentru metal.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 10 May 2005, 19:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




In urma cu 10 ani tata a venit 650 km cu surubenita in loc de schimbator. Cea mai buna metoda ca sa reziste e sa fii mai bland cu schimbatorul.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 11 May 2005, 07:53
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(TheSaiLor @ 10 May 2005, 18:53)
In urma cu 10 ani tata a venit 650 km cu surubenita in loc de schimbator.  Cea mai buna metoda ca sa reziste e sa fii mai bland cu schimbatorul.
*



Stai tu linistit. Fostul meu director din liceu avea o surubelnita in loc de tija si pe toata perioada cat am fost eu la liceu asa a mers. Trebuia sa se aplece mai mult ca sa schimbe vitezele dar nu-l deranja.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CJ-77-ERG
post 19 May 2005, 19:28
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 19 May 05




haha, si se zice ca romanu nu-i inventiv smile.gif)


--------------------
Dacia / VW 1300/Passat - CJ-77-ERG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 19:09
Forum Renault