Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
ceacu |
![]()
Post
#1081
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|||
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1082
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
ha,ha ha hai ca m-am distrat copios la faza cu cuptorul o sa pun delcoul langa tava cu prajituri sa vad care se coace mai repede ![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Gaba |
![]()
Post
#1083
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Salutare tuturor . Dupa citeva zile de citit la forumul asta mi-am dat seama ca nu e prea grozav bagajul de cunostinte ce il am despre instalatia de aprindere si reglarea ei.... oricum m-am "luminat" enorm de mult legat de subiectul asta.
Oricum va cer o parere legata de o schema ce am gasit-o mai de mult printr-un tehnium antic. Schema am testat-o (fara reglaje la platina si la buji -nu stiam pe atunci ca trebuie si asa ceva-) si se simtea o imbunatatire in mersul motorului. Dupa o peripetie cu un papuc rupt si citeva ore de stat in mijlocul pustietatii la 12 noaptea am abandonat aprinderea printr-un morman de piese... Ce m-ar interesa e o parere din partea voastra despre ea , mai ales vreau sa stiu daca este capacitiva (sunt electronist de duminica ![]() ![]() Ce am mai gasit printr-un tehnium mai recent este si o schema de platina electronica... dar lipsa unui strungar bun... si timpul ... au facut ca sa nu o testez pe "viu" oricum am sa o pun aici in citeva zile daca va intereseaza ![]() Attached thumbnail(s) Aprindere_electronica.JPG ( Size: 55.7k ) Number of downloads: 2056 cablaj.JPG ( Size: 16.7k ) Number of downloads: 1568 componente.JPG ( Size: 55.27k ) Number of downloads: 1778 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1084
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai, schema pare logica si supersimpla. Nu are de ce sa nu mearga. Eu unul, in locul tau, as incerca-o. Tranz. final ar fi bine sa il pui pe radiator, mai ales ca vine vara. Singurul meu dubiu e daca acele rezistente de la intrare sunt suficient de mici pentru a asigura autocuratarea platinii. Initial eu nu eram adeptul inlocuirii platinii cu un sistem electromagnetic, dar nu mi se autocurata calumea, aparea un praf alb fin pe contacte, turometrul "vibra", asa ca am preferat sa renunt la platina. Sunt foarte multumit de actualul meu delcou electromagnetic, si, cu certitudine, mi-a scazut putin si consumul. (sau o fi din cauza ca mi-am schimbat jiglerele si am curatat carbul?)
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1085
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Fabian, am gasit acel CNY 17 dar e un optpcuplor, adica un cuplu fototranzistor-led infrarosu incapsulate si etansate fata de ambient. Nu se poate interveni din afara asupra fluxului luminos ci este folosit doar pt separarea galvanica a doua circuite. Astfel ca nu merge folosit pt aprindere.
Am gasit insa un CNY 70 care e un senzor reflex, adica fototranzistorul e comandat de fluxul trimis de led si care este reflectat de o suprafata a unui obiect in miscare. Da, mai exista senzorii optoelectronici cu fante si care cred ca sunt cei mai potriviti pt scopul nostru, insa nu se gasesc la Iasi (doar la comanda, minim 10buc/30000-65000ROL per bucata...). Ma gandesc sa incerc un CNY 70. In acest caz sa pun oare una din schemele de la fig 13 din datasheet (il atasez) inainte de integratul 4093 in locul lui BC107 sau sa schimb doar valorile rezistentelor? O chestie faina la acest senzor e faptul ca, prin design, este protejat fata de lumina ambientala daca distanta pana la disc este de pana la 2mm, iar parametrii de functionare nu se modifica semnificativ pana pe la 70-80grade temperatura ambient (parca asa scrie in datasheet). Eu il voi monta "cu capul in jos" asa ca se diminua semnificativ si problema prafului. ![]() Discul ar putea fi cu fante (caz in care senzorul citeste diferenta de flux luminos intre suprafata discului si suprafata platoului cu platini ca "fundal" "vazut" prin fantele taiate in disc), sau cu dungi negre vopsite. Electronistii ce mai zic? ![]() Toate cele bune! This post has been edited by Kinetix: 13 Apr 2006, 21:33 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
dex lada |
![]()
Post
#1086
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu te complica aiurea cu optcuplor,senzorul magnetic (hall) e sfant.
De ce crezi ca in industria auto se folosesc senzori hall si nu optici ? |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1087
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
stiu ca cny 70 este capsulat indeamna ca si celelalte cu fanta pot merge bine tot la acea temperatura.m-am gandit sa experimentez si varianta asta cu led nu neaparat ca sa ma complic dar acu daca nu am mai facut nimic de 3 ani la delcou ma gandesc si la altceva ca m-am cam plictisit incerc si eu marea cu degetu. azi am incins cu un pistol de aer cald un montajel facut in graba la munca cu ce o sa fie in noul delcou. deabia pe la 130 de de grade incepe sa o i-a razna putin in rest pe la 90 de grade nu are nimic.problema cu prafu nu este asa mare ca nu merge-ti fara capac de delcou sa intre praf in el ca in sacul de aspirator,delcoul are 2 gauri jos sub avansul centrifugal si 2 gauri sunt in capac cat praf intra pe acolo. mai degraba sa nu fie vaselina sau ulei asa ca mai inainte de toate trebe spalat tot delcoul cu motorina pe dinauntru de mizerie. sper sa am timp sa il fac pana de Pasti sa dau o tura cu el
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#1088
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Iata revin cu o mare realizare a lui Dodobird:
-aprinderea multiscanteie profesionala, parte a unui proiect in curs de realizare Delcoul Electronic cu Aprindere Electronica Multiscanteie (DEAEM). detali: http://www.renault8.3xforum.ro/post/10/2/Dacia_1300/ spre sfarsitul paginei. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1089
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Mda, Mihai, schema aia a lui Dodo e faina, dar mi se pare cam pentru "meseriasi"
![]() Eu am realizat modulul de adaptare al optocuplorului CNY 70 la aprinderea Malvina, dar... nu mi-a mers. Nu imi dadea nici un semnal la iesirea montajului de adaptare. Asta e... Bine, e adevarat ca Malvina mea merge numai cand vrea ea (adica se opreste aleator si porneste la fel in timp ce pe clasic merge fara probleme motorul) dar cand am probat adaptorul optic facusem deja proba cu malvina pe platina si mergea. Cred ca nu am gasit traductorul optic potrivit, voi incerca si cu un Hall pana la urma. Fabian, pana una-alta, spune-mi, te rog, daca duc la platina mobila (in loc sa mearga la senzor) capatul de la rezistenta de 120 ohmi din schema pt senzor Hall postata de tine, crezi ca merge? Adica faptul de a interpune (conform schemei) integratul 4093 intre platina obisnuita si aprindere (si de a schimba tranzistoarele C337 cu BC 107) crezi ca aduce vreun beneficiu? Electronistii ce parere au? ![]() Sa aveti o fericita sarbatorire a Pastelui alaturi de familiile voastre! Hristos a inviat! ![]() This post has been edited by Kinetix: 23 Apr 2006, 09:36 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
dex lada |
![]()
Post
#1090
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Adevarat a inviat !
Cred ca nu am gasit traductorul optic potrivit, voi incerca si cu un Hall pana la urma. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1091
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Mai dex lada, tu nu esti baiat rau, numai ca ai modul tau particular de a incuraja
![]() - fototranzistorul il conectasem pe invers (nu m-am uitat bine in datasheet la pozitia pinilor ![]() - ledul era ars...; probabil ca l-am ars tot eu probandu-l... Buuun! Dupa ce am descoperit baiul si l-am remediat, am testat din nou si...de data asta a mers! ![]() Deci acuma imi da scanteie cand fototranzistorul e luminat si asta e bine daca folosesc un disc cu fante taiate, dar eu vreau sa folosesc o bucsa cu 4 dungi de 5.5-6.3mm vopsite in negru si care sa corespunda deschiderii platinei, asa ca ar trebui sa-mi dea scanteie cand fluxul luminos receptionat de fototranzistor e diminuat. Trebuie sa modific schema cu tranzistorul ala de dinainte de integratul 4093 si cred ca voi incerca una din datasheet. Si trebuie sa cumpar un senzor nou ![]() He he he, dex lada, acum imi dai o sugestie? Fabian, ceacu, dyogenes, ziceti si voi ceva. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1092
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
Salut si Hristos a inviat!nu am mai avut timp saptamina asta sa ma ocup de delcou ca sa il termin dar sper ca sapt viitoare sa fie gata plus ca strungul de la serviciu a fost defect si a trebuit sa improvizez o bucsa de la un vitezograf de la metrou(un fel de cutie neagra care inregistreaza viteza trenului)am gasit si o piesa interesanta care merge in delcou un fototranzistor si led amindoua intr-un plastic aliniate perfect.Kinetix am impresia ca daca legi platina in locul senzorului sa nu dea scinteia in momentul cand se face contactul platini ,eu am facut montajul astfel ca sa imi dea scanteia cand senzorul este atacat de magnet.asa il fac si delcoul cu optocuplor.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1093
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 23 Apr 2006, 18:17) am gasit si o piesa interesanta care merge in delcou un fototranzistor si led amindoua intr-un plastic aliniate perfect.Kinetix am impresia ca daca legi platina in locul senzorului sa nu dea scinteia in momentul cand se face contactul platini, eu am facut montajul astfel ca sa imi dea scanteia cand senzorul este atacat de magnet.asa il fac si delcoul cu optocuplor. Da, si eu caut un senzor din ala cu fanta, dar in Iasi nu se gasesc decat la comanda... Fabian, schema ta de adaptor pt senzor optic merge sigur la discul cu fante. Adica iti intrerupe curentul prin bobina cand lumina ajunge pe fototranzistor. Am probat eu azi. Spor la lucru! ![]() This post has been edited by Kinetix: 23 Apr 2006, 21:55 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1094
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
E GATA!! Kinetix maine il pun pe masina sa vad cum lucreaza .Am facut teste in casa cu o bobina si o aprindere de rezerva si functioneaza perfect maine o sa alerg prin oras sa vad cum merge motorul cu asta.sincer mai simplu de construit mi s-a parut cel cu senzor hall la asta e mai multa migala
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1095
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
am pus delcoul pe masina si merge perfect.m-am invatit prin Bucuresti cam 50 de kilometrii si a functionat perfect inafara de faptul cand am ridicat capota s-a oprit motorul pt ca am capac transparent si a intrat lumina de afara dar am rezolvat cu un capac din ebonita pana o sa ii micsorez sensibilitatea sau vopsesc protectia aia din plastic alb.relantiul il tine mai bine decit cel cu magneti iar acceleratia este mai buna. Kinetix ce ai mai facut l-ai terminat?
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
wo_name |
![]()
Post
#1096
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
Giurisici Fabian, ce dimensiuni are discul ala de textolit?
(diametru, latime fante) si cum arata sub? de ce l-ai prins cu suruburi? |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1097
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
diametru e de 30 mm si fantele 6 mm .sub textolit este o bucsa din aluminiu care se prinde pe axul delcoului cu un surub ingropat.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
wo_name |
![]()
Post
#1098
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
Giurisici Fabian, poti da si o schema sau e cu copyright
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1099
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 25 Apr 2006, 14:54) am pus delcoul pe masina si merge perfect.m-am invatit prin Bucuresti cam 50 de kilometrii si a functionat perfect inafara de faptul cand am ridicat capota s-a oprit motorul pt ca am capac transparent si a intrat lumina de afara dar am rezolvat cu un capac din ebonita pana o sa ii micsorez sensibilitatea sau vopsesc protectia aia din plastic alb.relantiul il tine mai bine decit cel cu magneti iar acceleratia este mai buna. Kinetix ce ai mai facut l-ai terminat? Felicitari pentru perseverenta! Probabil (din ce-mi dau seama din poze) ca ai pus fototranzistorul deasupra si led-ul dedesubt (de aicea problema cu lumina ambienta). A, si mai o observatie, avansul vacuumatic are acum cursa mai mica (din cauza maririi razei la care este montat traductorul fata de raza la care era actionata cama platinei). In principiu ar trebui marita cursa capsulei (pentru compensarea maririi razei) iar apoi mai urmeaza sa schimbi si arcul capsulei cu un arc de la clopotul pompei de benzina si ti-ai facut masina economica. Se simte vre-o inrautatire datorita micsorarii cursei avansului vacuumatic? This post has been edited by ceacu: 25 Apr 2006, 17:17 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
dupa ce o desenez frumos pe o hartie o sa o postez e free
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Ei, da, Fabian! Bravo! Mi-ai luat-o inainte.
![]() Ma bucur ca ti-a mers. De fapt, ma asteptam la asta. Daca merge cu magneti, de ce sa nu mearga si cu infrarosu? ![]() E faina observatia lui ceacu. Cred ca se mai poate pili un pic din excentricul ala de aluminiu care limiteaza cursa pt vacuum ca sa revii la parametrii initiali, nu-i asa, ceacu? Iata o alta observatie: la diametrul de 30mm al discului, fanta de 6mm corespunde unui unghi de deschidere de 22.91 grade. Asta inseamna ca unghiul de inchidere e mai mare, adica bobina are timp sa se "incarce" cu energie chiar si la turatii mari. Totusi, oare de ce se da in carti valoarea normala de 30-35 grade a celui de deschidere? ![]() Oricum, discul cu diametrul marit fata de axul cu came are avantajul micsorarii gradului de eroare unghiulara a realizarii fantelor. Nu cred ca trebuie sa reduci sensibilitatea senzorului, ca asta garanteaza promptitudinea comenzii. Mai degraba vopsesti discul de plastic, sau ii lipesti pe dedesubt un carton, ceva. In ce ma priveste, am realizat pt senzor adaptorul cu tranzistor pnp (BC 177B) din datasheet care are fototranzistorul intre baza si masa, a carui iesire am cuplat-o la intrarea lui 4093 (oare mai era nevoie de integratul asta?). In configuratia asta, senzorul poate citi niste dungi vopsite in negru de pe o suprafata reflectiva (fata laterala a unei bucse de bronz), asa cum am mai spus. Ramane ca maine sa cumpar un nou senzor si sa incerc sa-l montez pe masina, ca bucsa deja e realizata. Mult succes tuturor! This post has been edited by Kinetix: 25 Apr 2006, 19:11 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 25 Apr 2006, 20:06) Totusi, oare de ce se da in carti valoarea normala de 30-35 grade a celui de deschidere? ![]() Oricum, discul cu diametrul marit fata de axul cu came are avantajul micsorarii gradului de eroare unghiulara a realizarii fantelor. Unghiul de deschidere e bine daca este mai mic decat valoarea data in carti (pentru platina) deoarece aicea nu mai apare problema scanteilor intre contacte si a tolerantelor camelor precum si jocului radial al axului (singurii factori care limiteaza inferior unghiul respectiv). Cu privire la pilitul excentricului totusi este o masura radicala (eu am practicat-o si la mine mergea mai bine desi aveam tot contacte), dar intradevar aicea ar trebui marita cursa ca sa ramana in parametrii (macar cei originali) curba de avans. Totusi eu as fi mai conservator si mi-as procura doar suportul port-contact cu excentricul respectiv pe care l-as pili (ca mi-e mila ce frumos arata delcoul). Totusi recomand (ca sunt CAPOS si am testat deja pe doua masini a mea [fosta], si una de imprumut [pe gaz] si se simte diferenta) si schimbarea arcului de la capsula. Ca o paralela (off-topic) am devenit (intr-o saptamana) expert in tunat/reglat instalatie de gaz Lovato (electronica fara vacuum ce se vinde in prezent dar cu reglaj de ralanti), si am descoperit ca cei ce o vand/instaleaza (o ruda de-a mea lucreaza acolo) HABAR N-AU sa o regleze corect (si nici n-au documentatie). Instalatia reglata (si carburatorul reglat in privinta aerului plus o mica modificare de-a mea la furtunul cu diuza prin care sa se suga aer din afara printr-un filtrulet de aer separat [de fapt e de benzina]) corect da amestec mai corect decat chiar carburatorul (sunt CAPOS dar mi-am schimbat parerea), si permite consumuri mici fara sacrificarea performantelor. Daca e cineva interesat pentru detalii/experimente mutam discutia pe topicul de gaz. This post has been edited by ceacu: 25 Apr 2006, 20:48 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
LYM |
![]()
Post
#1103
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Un prieten a binevoit a-mi face niste poze la vestita aprindere a mult laudatului Nea` Ioan.
Tin sa mentionez ca este a 3-a aprindere arsa in decurs de 1 luna: - prima a picat a doua zi - a doua a tinut 3 zile - ultima a tinut ~ 3sapt, pana cand s-a ars si aia. Acum s-a bagat picioarele si a desfacut-o, ca a dat mai mult pe benzina dus-intors pana la moshneag decat pe toata aprinderea ![]() La cele spuse mai adaug si faptul ca am fost posesorul aprinderii electromagnetice a acestui individ, pe care mi-am luat banii inapoi ca nu era buna de nimic. Apelez la voi sa va dati cu parerea. Nu ma pricep deloc la electronica; poate va prindeti voi ce a incropit mosul ala nemernic pe-acolo. This post has been edited by LYM: 25 Apr 2006, 20:44 Attached thumbnail(s) P1010056.JPG ( Size: 137.66k ) Number of downloads: 1696 P1010055.JPG ( Size: 143.73k ) Number of downloads: 1540 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Totusi, cat ar fi unghiul de deschidere minim pentru ca bobina sa aiba timp sa descarce pe bujie toata energia acumulata pe timpul trecerii curentului prin ea? Presupun ca depinde de turatie, nu? In cazul asta, hai sa presupunem un plafon al turatiei la 5000-6000rot/min.
This post has been edited by Kinetix: 25 Apr 2006, 20:55 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(LYM @ 25 Apr 2006, 21:41) Un prieten a binevoit a-mi face niste poze la vestita aprindere a mult laudatului Nea` Ioan. Tin sa mentionez ca este a 3-a aprindere arsa in decurs de 1 luna: - prima a picat a doua zi - a doua a tinut 3 zile - ultima a tinut ~ 3sapt, pana cand s-a ars si aia. Acum s-a bagat picioarele si a desfacut-o, ca a dat mai mult pe benzina dus-intors pana la moshneag decat pe toata aprinderea ![]() La cele spuse mai adaug si faptul ca am fost posesorul aprinderii electromagnetice a acestui individ, pe care mi-am luat banii inapoi ca nu era buna de nimic. Apelez la voi sa va dati cu parerea. Nu ma pricep deloc la electronica; poate va prindeti voi ce a incropit mosul ala nemernic pe-acolo. La prima impresie se pare ca mosul a uitat sa lege colectorul la unul din tranzistorii finali dar le-a legat bazele in paralel (inseriate printr-o dioda) deci curentul de baza se divide (relativ inegal) intre cele doua tranzistoare finale dar curentul de colector trece doar printr-unul, mai departe folositi-va imaginatia. (in teorie daca s-ar fi deconectat baza tranzistorului pus de decor, marginal [adica la limita] montajul putea functiona ceva mai mult timp [repet in teorie ca n-am putut citi toata schema]) La o privire mai atenta a caracteristicilor tranzistorului final (in special zona sigura de functionare) se pare ca nu putea functiona doar cu un tranzistor, dar in mod sigur cu cei doi tranzistori in paralel dar numai baza-emitor functiona si mai putin. Daca mosul tot a pus doi tranzistori in paralel trebuia sa puna si ceva rezistente de egalizare a curentului de colector in emitoare fiindca poate aparea situatia dezechilibrarii distributiei curentului de colector intre cele doua tranzistoare (tranzistorul care se incalzeste mai tare prezinta tensiune BE mai mica deci va conduce o parte mai mare a curentului de baza si de colector si deci se va incalzi si mai tare s.a.m.d. pana la distrugere). Propun sa mai postezi cateva poze (in special cu partea cu piese) luate din cateva unghiuri ca sa putem intelege mai bine montajul. QUOTE(Kinetix @ 25 Apr 2006, 21:54) Totusi, cat ar fi unghiul de deschidere minim pentru ca bobina sa aiba timp sa descarce pe bujie toata energia acumulata pe timpul trecerii curentului prin ea? Presupun ca depinde de turatie, nu? In cazul asta, hai sa presupunem un plafon al turatiei la 5000-6000rot/min. Exista posibilitatea ca la o anumita turatie chiar cu unghiul minim zero sa nu fie suficient timp ca sa se incarce bobina (curentul prin bobina creste exponential, am explicat parca cu ceva timp in urma, in prezent am uitat formula ca nu putem fi doctori in toate, deci teoretic niciodata bobina nu se incarca complet [se incarca in curent ca sa-mi fie scuzata exprimarea]). Depinde de tensiunea de alimentare de inductanta si rezistenta bobinei de pragul de curent la care consideram ca bobina s-a incarcat destul (cu energie) si de timpul disponibil (pentru incarcare). This post has been edited by ceacu: 25 Apr 2006, 21:20 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Bun, atunci sa pun altfel problema:
care e durata maxima de descarcare a bobinei pe bujie, sau cat dureaza de fapt scanteia? Ma intereseaza pt a dimensiona cu mai mare acuratete dungile (fantele) pe urmatoarea bucsa definitiva. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 25 Apr 2006, 22:16) Bun, atunci sa pun altfel problema: care e durata maxima de descarcare a bobinei pe bujie, sau cat dureaza de fapt scanteia? Ma intereseaza pt a dimensiona cu mai mare acuratete dungile (fantele) pe urmatoarea bucsa definitiva. Cateva sute de microsecunde (considera 500uS) dar depinde de valoarea condensatorului si de valoarea inductantei bobinei. Exista riscul sa apara probleme la comutarea fototranzistorului si a urmatorului tranzistor ce va comanda aprinderea. Dar parerea mea daca nu merge bine se ia pila si se degajeaza fantele pe flancul posterior (in sensul rotatiei). Daca ma gandesc mai bine montajul acesta se imperecheaza perfect cu aprinderea cu reactie pozitiva prezentata cu ceva timp in urma (si dispare grija unghiului). This post has been edited by ceacu: 25 Apr 2006, 21:31 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, m-am gandit si eu la asta, chiar voiam sa o construiesc, dar m-a descurajat faptul ca nu i-a mers lui BLK. Tu spuneai ca ai simulat schema si ti-a dat rezultate promitatoare...
Pentru siguranta, ca sa nu se intample problemele alea de comutare, cred ca voi alege un unghi de 30 de grade. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
sorry, am apasat gresit
This post has been edited by Kinetix: 25 Apr 2006, 21:45 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 25 Apr 2006, 22:41) Da, m-am gandit si eu la asta, chiar voiam sa o construiesc, dar m-a descurajat faptul ca nu i-a mers lui BLK. Tu spuneai ca ai simulat schema si ti-a dat rezultate promitatoare... Pentru siguranta, ca sa nu se intample problemele alea de comutare, cred ca voi alege un unghi de 30 de grade. Totusi fa fantele mai inguste si daca e nevoie le pilesti rapid. Daca o sa am posibilitatea o sa modific o Malvina ca sa me folosesc de carcasa, radiator, bucse izolante si tot tacamul (posibil si tranzistorul final din Malvina), dar deocamdata inca nu mi-am gasit masina iar pe cea de imprumut a trebuit s-o dau inapoi si in plus mi-am gasit si un job full-time in care o sa fac programare deci o sa cam uit din electronica (deh varsta, ce-as da inapoi macar vre-o 10 ani timpul). |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 18:39 |