DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 38 39 40 41 42 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Giurisici Fabian
post 7 May 2006, 12:50
Post #1171


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




verifica tensiunea de incarcare si bobina nu se poate sa nu mearga eu am un bu din 97 pe masina pe care l-am plimbat pe mai multe montaje de aprinderi si il am si acum nu s-a ars.


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 7 May 2006, 12:54
Post #1172


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




aaa si mai verifica si ca nu cumva sa nu dea la masa tranzistorul unde se prinde pe tabla aia eu am facut mai multe delcouri cu malvina si decit una nu a mers din cauza la bc alea


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 May 2006, 07:13
Post #1173


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Gata, am montat CDI-aia a lui John Clarke via Dodobird.
Cu delco cu senzor Hall.
In acelasi timp am adaptat si o Malvina pentru cuplare directa la delco Hall.
Concluzii:
Cu distanta 1-1,1 mm ambele functioneaza bine, dupa pornire putind introduce socul complet iar motorul functioneaza, la 500 rpm, dar functioneaza.

O problema pe care o aveam cu o Malvina pe delcoul cu platina: pe la 5000 rpm, turatiaincepea sa scada, eu crezind ca e din cauza platinelor. NU!, si pe Hall face la fel, deci e ceva din Malvina. Mentionez ca la asta Hall am schimbat R=15 ohm cu 47 ohm, cum am vazut pe aici, si am pus si acea rezistenta de 200 ohm intre BE BU526.

La CDI fenomenul nu apare, urcind (eu) pe loc pina la 6000-6200 rpm, mai mult neavind curaj.
Multumiri celor ce m-au ajutat si inteles si au avut rabdare cu mine.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 May 2006, 07:25
Post #1174


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(diaconuliviu @ 8 May 2006, 08:13)
, dupa pornire putind introduce socul complet iar motorul functioneaza, la 500 rpm, dar functioneaza.

*



Eu o pornesc fara soc, si sta imediat dupa pornire.
In rest la drum cum merge? ai avut timp de teste? trage la regimuri joase de turatie?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 May 2006, 09:05
Post #1175


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ieri montat, facut probe pe loc, azi dimineata venit cu ea la servici, 16 km.
Merge bine. Chiar tr 5 la 1300-1500 testat accelerarea..tinde sa traga, sa urce in ture, in 3-5 secunde accelereaza...asta cu motor la 40 grade.
Mai vad..si mai spun.

A, la mine obturatorul e SIGUR sub gaura de progresiune, ca sa aiba efect sigur EEBIO.. deci nu sta tot timpul fara soc.

This post has been edited by diaconuliviu: 8 May 2006, 09:10


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 8 May 2006, 14:06
Post #1176


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




la mine Malvina urca in sarcina la peste 5000 de ture in treptele 1-2-3 (am 4 si n-am avut unde sa testez a 4-a ca n-am mai iesit de mult din bucuresti)

deci s-ar putea sa fie altceva daca zici ca iti scade turatia. ce motor ai? de 1.4? abia astept sa termin clarke sa vad daca imi urca si mie mai sus smile.gif

la mine relantiul e un pic cam sus, sub 900 nu pot sa-l dau ca se balbaie rau, ce sa fie? motorul e cam obosit, eu banuiesc supapele, pentru ca imi da din cand in cand rateuri mici la toba care trag hartia.

This post has been edited by BLK: 8 May 2006, 14:07


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 May 2006, 14:56
Post #1177


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Repet: cu CDI urca la 6000 lejer, cu Malvina pe acelasi delco, la 5000 se bilbiie, da inapoi turometrul...deci e ceva din Malvina. Pe Malvina+platina, banuiam platina, avea ea bubele ei. E posibil sa fie ceva defect in Malvinica. In fine, Malvina va fi doar pentru reglaje strobo (ca e monoscinteie) si pentru, doamne-feri, caz de forta majora.
Oricum, o perioada tin si Malvina-platina pe masina precum si delco clasic in portbagaj.
A, motorul meu e 1,3.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 8 May 2006, 15:08
Post #1178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




reglajele de avans nu prea se mentin la cdi clarke, spune si el in articolul sau ca s-ar putea sa trebuiasca reglat...

poate e ceva din malvina pe care o ai, sa fie ceva pe duca sau cine stie. ca altfel nu-mi imaginez de ce la mine urca peste 5000 in sarcina, pe loc n-am incercat dar de curiozitate o sa incerc, poate se manifesta la fel pe loc, cine stie...


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 8 May 2006, 17:18
Post #1179


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 8 May 2006, 08:13)
Gata, am montat CDI-aia a lui John Clarke via Dodobird.
Cu delco cu senzor Hall.
In acelasi timp am adaptat si o Malvina pentru cuplare directa la delco Hall.
Concluzii:
Cu distanta 1-1,1 mm ambele functioneaza bine, dupa pornire putind introduce socul complet iar motorul functioneaza, la 500 rpm, dar functioneaza.

O problema pe care o aveam cu o Malvina pe delcoul cu platina: pe la 5000 rpm, turatiaincepea sa scada, eu crezind ca e din cauza platinelor. NU!, si pe Hall face la fel, deci e ceva din Malvina. Mentionez ca la asta Hall am schimbat R=15 ohm cu 47 ohm, cum am vazut pe aici, si am pus si acea rezistenta de 200 ohm intre BE BU526.

La CDI fenomenul nu apare, urcind (eu) pe loc pina la 6000-6200 rpm, mai mult neavind curaj.
Multumiri celor ce m-au ajutat si inteles si au avut rabdare cu mine.
*



ce senzor hall ai folosit pana la urma bs057 sau tle4905 ?



--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 8 May 2006, 20:50
Post #1180


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(diaconuliviu @ 8 May 2006, 15:56)
Repet: cu CDI urca la 6000 lejer, cu Malvina pe acelasi delco, la 5000 se bilbiie, da inapoi turometrul...deci e ceva din Malvina. Pe Malvina+platina, banuiam platina, avea ea bubele ei. E posibil sa fie ceva defect in Malvinica. In fine, Malvina va fi doar pentru reglaje strobo (ca e monoscinteie) si pentru, doamne-feri, caz de forta majora.
Oricum, o perioada tin si Malvina-platina pe masina precum si delco clasic in portbagaj.
A, motorul meu e 1,3.
*



Nu stiu schema CDI-lui pe care o folosesti, dar daca te ajuta cu ceva (si ai) poti folosi un "gotronic AT 01" ca final astfel: Borna RUP (care venea pe platina) o legi la masa, iar comanda o dai pe Borna +12 Vcc (firul rosu) cu un tranzistor pnp de cel putin 300 mA (un BD 136-140 este perfect). Nu mai trebuie nimic la final (zennere, condensatori pe bobina) iar turatia poti s-o urci pana rupi vibrochenul, din pct de vedere al finalului.

Daca e bine primit pot adauga si valorile componentelor( 100 ohmi intre baza si emitor si 680 ohmi in baza pentru c-da, daca se mai doreste un histerezis se mai poate pune o rezistenta de 10 Kohmi intre Borna B.I. a aprinderii si baza BD-ului.)
Daca se doreste sa functioneze si cu platina tot acest montaj, se adauga o rezistenta de cca 150-180 ohmi si minim 2-3 wati intre platina si +12V (pentru autocuratire). ESTE VERIFICATA SI MERGE FOARTE BINE.

P.S. daca nu ai AT 01 i-ti pot trimite eu una GRATIS.

Cu TLE 4905 poti ataca direct BD-ul, prin acea rezistenta de 680 omi. Mie nu mia placut ideea cu 4 magneti desi motorul merge mult mai rotund si se tureaza mult mai sus. Am ales alta varianta, pe care pana nu o finalizez ptr. serie nu pot discuta pe forum. Este vorba de AT 011.

This post has been edited by gotronic: 9 May 2006, 20:24


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 May 2006, 07:58
Post #1181


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dex lada @ 8 May 2006, 18:18)
ce senzor hall ai folosit pana la urma bs057 sau tle4905 ?
*


TLE 4905 cu 4 magneti ceramici de cap optic CDROM, mi-a fost mai comod, intrucit "pornisem" montura pentru TLE,cu care am "antidwell"=30-32 grade, deci dwell 58-60 grade. O sa incerc si o montura cu BS057 si magneti metalici.

Bun, despre Malvina Hall:
este o Malvina modificata asa:
rezistenta de 150 ohm (autocuratirea) inlocuita cu 1K, adaugata una de 100 ohm pentru +Hall..asta e la fel ca in CDI.
Acuma, nu mai gasesc schema aia de Malvina modificata, desi o am printata, oare Fabian s-o fi pus? E vorba NUMAI de adaugat un 200 ohm intre BE BU526 si inlocuire 16 ohm/5W cu un 47 ohm/5 W.
Acuma am mai vazut pareri-100 ohm intre BE BU, si 16 ohm lasat pe loc.
Cine a postat modificarea la 200 si 47 ohm, rog sa spuna rationamentul, poate de acolo sa fie ratarile de la 5000? Desi Malvina de pe platina e alta, cu piesele cu care a fost fabricata, folosita pe platina, deci..posibil ca "familia" Malvina sa aiba la mine ceva probleme.
Avansul l-am refacut, evident.

This post has been edited by diaconuliviu: 10 May 2006, 11:23


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 10 May 2006, 16:53
Post #1182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 10 May 2006, 08:58)
TLE 4905 cu 4 magneti ceramici de cap optic CDROM, mi-a fost mai comod, intrucit "pornisem" montura pentru TLE,cu care am "antidwell"=30-32 grade, deci dwell 58-60 grade. O sa incerc si o montura cu BS057 si magneti metalici.

Bun, despre Malvina Hall:
este o Malvina modificata asa:
rezistenta de 150 ohm (autocuratirea) inlocuita cu 1K, adaugata una de 100 ohm pentru +Hall..asta e la fel ca in CDI.
Acuma, nu mai gasesc schema aia de Malvina modificata, desi o am printata, oare Fabian s-o fi pus? E vorba NUMAI de adaugat un 200 ohm intre BE BU526 si inlocuire 16 ohm/5W cu un 47 ohm/5 W.
Acuma am mai vazut pareri-100 ohm intre BE BU, si 16 ohm lasat pe loc.
Cine a postat modificarea la 200 si 47 ohm, rog sa spuna rationamentul, poate de acolo sa fie ratarile de la 5000?  Desi Malvina de pe platina e alta, cu piesele cu care a fost fabricata, folosita pe platina, deci..posibil ca "familia" Malvina sa aiba la mine ceva probleme.
Avansul l-am refacut, evident.
*



eu zic ca bs057 nu merita incercat datorita temperaturii de lucru.
0-70 grade ,cum se va comporta la -10 grade ?

problema cu hysteresis cum ai rezolvat-o, nu e prea sensibil senzorul la campul magnetic care se produce ?

Senzorul comuta cand magnetul este in dreptul lui sau in "apropriere" ?

This post has been edited by dex lada: 10 May 2006, 17:15


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 May 2006, 17:09
Post #1183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Liviu, modificarile pe care le-ai facut tu la Malvina sunt din schema postata de Fabian, pe care am atasat-o la postul #1131.
Ma bucur ca lui i-a mers bine cu acele valori, dar voi atasa acum un datasheet pentru BU526 din care reiese ca rezistenta B-E trebuie sa fie maxim 100 ohmi. Verifica si tu.
Succese!

This post has been edited by Kinetix: 10 May 2006, 17:10

Attached File(s)
Attached File  BU526data.pdf ( 235.08k ) Number of downloads: 227


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 10 May 2006, 17:31
Post #1184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




as fi marit si eu rezistenta aia din colectorul prefinalului, deja e "ars" cablajul in jurul ei. chiar e nevoie de aproape 1A pentru saturarea finalului?

la mine schema clasica cu prefinalul inclocuit cu un bd139 si finalul bu508af urca la aproape 6000 fara filtru de aer. l-am scos ieri ca am schimbat iar garnitura de la carburator (aia dintre corpuri) si tot musteste benzina pe acolo, e normal?

deci nu cred ca e schema, poate o piesa ciudata la tine.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 10 May 2006, 20:16
Post #1185


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




la mine merge cu 47 de ohmi si 200 de ohmi B-e iar tranz se satureaza.rezistenta intradevar se pune mai mica de 100de ohmi dar la scheme unde el lucreaza in comutatie la frecventa mare de ordinul Khz pentru a elimina sarcinile pozitive din baza cat mai rapid si a intra in starea blocat.rezistenta aia de 47 de ohmi am schimbat- ca se ardea cablajul sub ea si imi era fica sa nu arda BD ul oricum liviu poti sa o tatonezi incearca cu 22 si 36 de ohmi vezi ce se intampla.daca puneam inca 100 de ohmi in emitorul Bd ului la masa mai aveam inca 100 si ceva de Ma pe el si chiar imi era frica sa nu ramin pe undeva prin pustietati.asa am mai crescut un pic valoarea.si oricum eu nu o turez decit pina pe la 4000 de ture rar cind mai o duc peste dar si asa nu mi-a facut nici o figura


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 10 May 2006, 20:57
Post #1186


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




cred ca o cresc si eu, o zi doua pana e gata CDI... daca mai apuc sa mai umblu la malvina.

merge cam aiurea masina, nu stiu ce a patit, platina nu e impuscata, dar pare ciudata, ce sa fie? asa mi s-a intamplat si cu celelalte aprinderi, la alea rez la platina era mai mica, aveam cam 200mA prin ea si tot asa neagra era, sa fie impuscata sau murdara?


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 May 2006, 21:58
Post #1187


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




BLK, la mine cand se oxideaza platina (nu folosesc aprinderea electronica pt ca inca mai lucrez la ea iar platina e romaneasca) are un aspect gri-plumburiu-argintat iar suprafata e un pic rugoasa (nu lucioasa, cum e normal). Poate la tine arata asa pt ca suprafata contactelor o fi murdarita de ulei, ceva. Poate calibrul de distanta (lera) are ulei sau grasime pe ea si cand verifici jocul platinelor cu ea le murdaresti si apoi oxideaza. Fii sigur ca platinile sunt intotdeauna curate: sterge-le cu ceva inmuiat in diluant sau chiar benzina.

Cu privire la garnitura de la carburator, e posibil ca supapa de refulare din CNC sa nu blocheze bine si arunca un jet de benzina in sus cand apesi brusc acceleratia, udand garnitura. Eu am descoperit asta la masina unui prieten.
Sau poate ca stutul pompei de repriza nu e bine fixat (strans) pe garniturile alea de cupru si mai scapa benzina si pe acolo.
Verifica si nivelul in CNC inca o data. Sa nu fie prea mare cumva. Asa se intampla daca reglezi distanta "ca la carte" dar ai plutitor mai greu "ca la carte" sau arcul (cel care tine bila) cuiului poantou nu e suficient de tare. excl.gif

BLK, ai respectat intocmai valorile si tipul pieselor din schema "Dwell-control"? Vreau sa descopar de ce nu ti-a mers bine. E prea simpla ca sa nu mearga. smile.gif

Atasez mai jos o discutie despre BU526 copiata de pe un alt forum. Sper sa fie de vreun folos...

This post has been edited by Kinetix: 10 May 2006, 22:04

Attached File(s)
Attached File  discutie_despre_BU526.doc ( 26k ) Number of downloads: 157


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 10 May 2006, 22:25
Post #1188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




curat maine platina cu ceva benzina, sau mai bine cu alcool izopropilic, sa vedem daca se curata.

si inca o chestie misto, sau nu sad.gif capacul beru si rotorul beru pe care le-am montat de curand nu prea s-au inteles. rotorul a mancat din contactele din capac, doar din 2, de la pistonul 1 si 3, de la ce sa fie oare? o sa incerc sa fac un desen ca nu m-am dumirit cum trebuie sa vina rotorul pe contactele din capac. postez mai tarziu, ma duc sa desenez. am observat ca am joc pe verticala in axul de la delco, adica pot sa ridic de el destul de mult, e de rau? mai am un delco la care nu merge avansul vacumatic, l-as desface intai pe asta sa prind experienta dupa care l-as da jos pe ala de pe masina, dar mi-e ca nu-l mai pun la loc, sau daca il pun, nu reusesc sa-l mai regelz, ce ziceti?

supapa de refulare e cuiul pontou? ala s-ar putea sa fie un pic cam uzat, o sa il schimb sa vedem. stutul pompei de repriza e tevusca aia mica care "scuipa" pe clapeta de acceleratie? are 2 garnituri de cupru? ca la ultima desfacere ramasesem cu o garnitura in plus si am tot incercat sa o montez colo colo si n-a intrat decat acolo, si am pus asa, garnitura, tevusca, garnitura si apoi am infiletat surubul. biggrin.gif

nivelul in cnc era inainte pe la 5 mm, acum l-am marit la 6 mm (practic s-a miscorat, nu?).

daca te referi la schema aia simpla data de mine pe undeva prin urma, prima aprindere a fost exact ca acolo, totul. a doua, pe care nu mergea nici turometrul si care mi s-a parut mie intr-un final ca merge nasol avea condensatorul ala de 300nF inlocuit cu unul de 220nF. n-am stat sa depanez, am facut malvina si aia a fost smile.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 May 2006, 08:01
Post #1189


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@BLK
Raspunde-mi la asta:
Platina ta este cu aspect lucios cu exceptia unor mici puncte/liniute negre, ca de funingine dar care nu se sterg cu mina ci doar cu smirghel?
Si din cauza carora in timp ai (cu malvina) salturi de turometru insotite de zguduieli?
Daca da, se pare ca e de la felul cum calca platinele una pe alta-nu sint "paralele". Pina nu am strimbat putin inclusiv platina mobila nu am reusit alinierea, asta chiar si cu platina ventilata. Acuma e OK. Ai undeva platoul strimb sau macar una din axele pe care se prinde platina mobila sau cel pe care se prinde bratul de vacuum.

ordinea e 1342, OK? daca "sapa" in 1 si 3, e clar ca ceva e dezaxat, as banui ca "luleaua" are gaura mai larga, fixarea facindu-se cu lama elastica putin inclinat-atentie, nu excentric, aia ar sapa in toate. Sau, capac excentric (mai degraba)sau ax deformat.
Jocul pe verticala al axului arata ca ai joc in articulatiile contragreutatilor.

DexLada:
Am scris ca am folosit magneti ceramici, un pic mai slabi ca cei metalici. Da, ataca mai devreme de "centru" si inchide mai tirziu
Daca vrei detalii-latime 2,5 mm magnet ceramic de cap optic cu care per total am 30-32 grade deschidere. Poate cu metalici de HDD avind cimp paralel as fi obtinut rezultate la fel de bune, dar..febra finalizarii..stii tu, m-a tinut pe linia pe care pornisem. blush.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 11 May 2006, 08:50
Post #1190


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Pt BLK nivelul ar trebui sa fie 7mm, dar mai siur desfaci capacul la carb din cele 4 suruburi, dai la pompa pana se umple carbul, scoti capacul si te uiti pane unde vine benzina, ar trebui sa fie la inceputul planului inclinat, acesta este in spatele carbului unde este articulat plutitorul.
Daca aceasta metoda este complicata fa nivelul la 7 7,5 mm.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 11 May 2006, 09:47
Post #1191


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




pai in "CARTE" scrie 6 la motorul meu de 1.3. nu e bine asa? inainte aveam 5mm si masina mergea si atunci ok, fara consum prea mare, in afara chiar am scos pe la 6 la mers cu 90-100. acum e mai mic nivelul si tot la fel merge ok.

cu platina, nu stiu exact cum e ca n-am scos-o, dar am observat mereu ca nu prea calca una pe alta. asta ventilata beru mi se pare si mai aiurea, pentru ca am impresia ca nu prea calca una pe alta decat foarte putin. aia fixa e concava, dar aia mobila mi se pare tot dreapta, n-ar fi trebuit sa fie convexa? decat sa ma chinui sa le stramb mai bine fac un Hall sau ceva optic smile.gif

cu capacul nu stiu ce sa zic, inainte cu un capac oarecare, dar parca tot ceva nemtesc (nu l-am cumparat eu) si lulea normala n-am avut probleme de sapat. luleaua asta de la beru are inauntru lamela aia dar mi se pare ca se fixeaza foarte bine, nu mi se pare ca are joc, iar capacul, nu stiu ce sa zic. am zis sa iau beru, dar se pare ca tot mai bine cu alea simple, beru e prea bun pentru delcoul meu obosit smile.gif

e grav jocul ala pe verticala?

de reconditionare delco ce ziceti? sa ma bag sa-l defac eu?


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 11 May 2006, 10:20
Post #1192


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




La carbul IRM nivel 6mm IRMA 7mm


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 May 2006, 10:21
Post #1193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. De aia am grabit lucrarea sa termin delco Hall, din cauza platinelor. Culmea, chiar daca iei de la acelasi producator si prima a calcat bine, cealalta va calca cum va dori.
2. Scoate tablita de la lulea si vezi apoi daca are joc intre ea si ax; e posibil ca tocmai acea compensare de jocuri pe care o face tabla sa creeze problema.Dar am zis, poti avea si axul cu joc intr-o parte.
3. La acele contragreutati daca nu respecti exact pozitia de montaj, inclusiv arcurile sa fie in aceeasi pozitie, ii dereglezi curba de avans; in plus, acel joc se creaza prin largirea gaurilor din contragreutati, se preia prin inlocuire urmata de reglaj curba. Mai greu. Acuma, si la mine e joc axial, dar nu e imens.De la distanta nu pot spune ce uzuri ai tu.
4. "Nivelul" in carte e 6 mm la 32IRM, primele carburatoare Carfil pe Dacia 1300, consumul era destul de mare de aceea urmatoarea serie a fost 32 IRMA, la care "nivelul" e 7, alte jicloare, mai mic principalul, mai mare "aerul", parca si alt profil la emulsor. Ce tip ai, scrie pe carburator.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 11 May 2006, 10:47
Post #1194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Dragii mei, la mine am fixat cota statica plutitor-garnitura la 9.5mm masurat cu sublerul si merge bine. Am plutitor de alama, greu. La un prieten am tatonat cam aceeasi valoare si merge bine (tot plutitor de alama). Daca o maresc inca vreun milimetru da rateuri in carburator=amestec sarac, daca o micsorez cu un milimetru are nivelul benzinei la 1/3-1/2 din planul inclinat, deci cam mult. Incercati si voi. Se poate ca masinile sa nu fi fost in pozitie pefect orizontala desi am facut masuratorile si reglajul in diverse locatii si m-am straduit sa fie.
BLK, supapa de refulare (cred ca asa se numeste) de care ziceam e situata pe fundul CNC, spre jiclorul de ralanti, si are o bila in ea care ar trebui sa blocheze intoarcerea benzinei in CNC atunci cand apesi acceleratia. Cand nu reuseste, arunca un jet de benzina in sus. Se poate inlocui usor. Am vazut ca sunt doua modele: unul cu un orificiu foarte mic la baza supapei, transversal, iar al doilea fara. As zice ca e mai buna varianta cu acel orificiu. Am vazut la cineva care avea modelul fara ca ii picura incet benzina pe cioculetul (stutul, "tevusca") pompei de repriza cu motorul cald si oprit. Cand am inlocuit supapa, fenomenul a disparut. Voi ati intalnit asa ceva?
Ehei, dar asta se transforma in topic de carburatoare... laugh.gif
BLK, am citit un post pe un alt forum cu privire la aprinderea "Dwell-control". Baiatul zicea ca a pus-o pe o nova si ii merge foarte bine de vreo doi ani. Iarta-ma ca insist, dar ai folosit BD676 si BUX37?
Cu privire la calcule in aprindere poate e de folos referatul atasat. Voi il stiti?
Daca poate cineva clarifica, sa ne zica si noua, celorlalti... sleep.gif
Toate cele bune!

Attached File(s)
Attached File  ref006012.zip ( 84.73k ) Number of downloads: 205


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 May 2006, 10:57
Post #1195


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Kinetix, o corectie, aia e supapa de admisie, cea de refulare este cea care fixeaza "papagalul".


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 11 May 2006, 16:08
Post #1196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




Cu asta apar problemele?
frtitlu6sz.th.gif
Sau cu asta?
im0002922jo.th.jpg
Cea de-a doua e a mea si am explicat in Post #777 cat si ulterior, dar (se para) fara folos.

This post has been edited by ceacu: 11 May 2006, 16:12


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 11 May 2006, 16:52
Post #1197


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




da prima este pentru asa ceva tongue.gif


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 11 May 2006, 19:41
Post #1198


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 11 May 2006, 09:01)
@BLK
Raspunde-mi la asta:
Platina ta este cu aspect lucios cu exceptia unor mici puncte/liniute negre, ca de funingine dar care nu se sterg cu mina ci doar cu smirghel?
Si din cauza carora in timp ai (cu malvina) salturi de turometru insotite de zguduieli?
Daca da, se pare ca e de la felul cum calca platinele una pe alta-nu sint "paralele". Pina nu am strimbat putin  inclusiv platina mobila nu am reusit alinierea, asta chiar si cu platina ventilata. Acuma e OK. Ai undeva platoul strimb sau macar una din axele pe care se prinde platina mobila sau cel pe care se prinde bratul de vacuum.

ordinea e 1342, OK? daca "sapa" in 1 si 3, e clar ca ceva e dezaxat, as banui ca "luleaua" are gaura mai larga, fixarea facindu-se cu lama elastica putin inclinat-atentie, nu excentric, aia ar sapa in toate. Sau, capac excentric (mai degraba)sau ax deformat.
Jocul pe verticala al axului arata ca ai joc in articulatiile contragreutatilor.

DexLada:
Am scris ca am folosit magneti ceramici, un pic mai slabi ca cei metalici. Da, ataca mai devreme de "centru" si inchide mai tirziu
Daca vrei detalii-latime 2,5 mm magnet ceramic de cap optic cu care per total am 30-32 grade deschidere. Poate cu metalici de HDD avind cimp paralel as fi obtinut rezultate la fel de bune, dar..febra finalizarii..stii tu, m-a tinut pe linia pe care pornisem. blush.gif
*




deci se poate face sa atace senzorul in centru ?
As vrea sa stiu daca o sa mearga, gaurirea capacului delcoului in locul fiselor ce corespund pistoanelor si montare a 4 senzor (cu aprinderi si bobine aferente) pt fiecare cilindru si un magnet pe rotorul-distribuitor,astfel se elimina distribuitorul de scanteie si platina si se mareste "raza cercului" si se obtine o sincronizare mai buna a aprinderi.

Va da rezultate ?

This post has been edited by dex lada: 11 May 2006, 20:18


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 11 May 2006, 23:18
Post #1199


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




ceacu eu am malvina ta modificata, si merge bine, am spus si mai sus, urca aproape de 6000 rpm fara filtru de aer, si aproape de 5500 cu filtrul pus. in frana de motor doar un pic de zgaltaiala, nu stiu daca fara modificarile tale ar fi fost altfel, daca vrei musai sa testez le scot si pun rezistenta aia la loc smile.gif

acum nu stiu daca carburatorul e irm sau irma, dar cand l-am avut la curatat m-am uitat pe carcasa si apoi in manual si scria 6 mm. o sa incerc sa reglez in functie de planul inclinat, ca deja sunt maestru la desfacut carb, cu pasiune, am invatat multe lucruri despre masinuta, si am jurat ca o voi pastra cat pot de mult, chiar daca imi iau alta masina, sper sa pot. tare frumos e sa cobori dimineata sa mai surubaresti ici colo, sa vezi cum toarce motorul biggrin.gif

o sa incerc sa schimb si supapa aia. sa-mi spuna si mie cineva, sunt 2 inele de cupru, saibe, garnituri, sau cum s-or numi tehnic, unde vin in carburator? la stutul de la pompa de sprit cum le-am pus eu? sau unde?

kinetix am folosit bd680 (tot din familia aia) si un bux14 parca de la dodobird, deci final special pentru aprinderi. incearca schema originala, si daca vrei fa si o malvina si compara, da-mi si mie de stire, chiar sunt curios.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 12 May 2006, 00:00
Post #1200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(BLK @ 12 May 2006, 00:18)
ceacu eu am malvina ta modificata, si merge bine, am spus si mai sus, urca aproape de 6000 rpm fara filtru de aer, si aproape de 5500 cu filtrul pus. in frana de motor doar un pic de zgaltaiala, nu stiu daca fara modificarile tale ar fi fost altfel, daca vrei musai sa testez le scot si pun rezistenta aia la loc smile.gif

acum nu stiu daca carburatorul e irm sau irma, dar cand l-am avut la curatat m-am uitat pe carcasa si apoi in manual si scria 6 mm. o sa incerc sa reglez in functie de planul inclinat, ca deja sunt maestru la desfacut carb, cu pasiune, am invatat multe lucruri despre masinuta, si am jurat ca o voi pastra cat pot de mult, chiar daca imi iau alta masina, sper sa pot. tare frumos e sa cobori dimineata sa mai surubaresti ici colo, sa vezi cum toarce motorul biggrin.gif

o sa incerc sa schimb si supapa aia. sa-mi spuna si mie cineva, sunt 2 inele de cupru, saibe, garnituri, sau cum s-or numi tehnic, unde vin in carburator? la stutul de la pompa de sprit cum le-am pus eu? sau unde?

kinetix am folosit bd680 (tot din familia aia) si un bux14 parca de la dodobird, deci final special pentru aprinderi. incearca schema originala, si daca vrei fa si o malvina si compara, da-mi si mie de stire, chiar sunt curios.
*



Despre testare nu tin neaparat (doar daca n-ai ce face). Daca ceva merge bine lasa-l in pace (eu nu prea respect regula asta si aproape intotdeauna am platit un pret).

Asa-i, la masinutele moderne nu prea ai ce le face (doar daca ai documentatie si esti si super-priceput la mecanica/electronica/soft).

Inelele alea vin unul sub si altul deasupra ciocului ala de papagal (stutul de descarcare de la pompa de acceleratie).


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 38 39 40 41 42 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 16:42
Forum Renault