Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Kinetix |
![]()
Post
#1231
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Attached thumbnail(s) normal_aprindere_electronica_IPA.jpg ( Size: 39.7k ) Number of downloads: 1172 aprindere_simpla.jpg ( Size: 13.87k ) Number of downloads: 1248 Attached File(s) ![]() ![]() |
||
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|||
gotronic |
![]()
Post
#1232
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
EDIT dupa gotronic:
sa fi fost ala facut de iprs bun, dar bu932 de acum, facut de o firma de renume din china?! numai dupa standarde nu cred ca e facut, daca se gasea ceva bun mai ziceam, dar asa cred ca un bu508af facut pentru TV din cate imi aduc aminte, e mai aproape de realitate, si e numai 50.000 sau pe acolo. [/quote] Stiu si am mai scris pe aici ca am cumparat 4.000 (ptru mii de bucati), in ambalaj de Thomson dar pe stand nu am gasit 2 la fel din zece, plus ca dupa cca 5 min. de functionare "la limita", au picat TOTI 10., problema sa rezolvat amiabil cu importatorul, pe care mi lea schimbat cu Thomson. Chiar imi pare rau ca nu am pastrat cateva sute de BU 932 Thomson(cand am schimbat tehnologia de fabricatie), care vi le-as fi dat cu drag pentru incercarile voastre, dar nu mai folosesc asa ceva. Am trecut pe tehnologia SMD si componente specializate facute numai la comanda ce suporta curenti continu de 20 A (60A) in impuls.( not china). Chiar si BU 932 Thomson nu se fabrica decat la comanda (min. 10.000buc.), termene de livrare peste 2 luni sau mai mult. Daca "sap" un pic pe la distribuitorii lui Thomson poate gasesc ceva la preturi mai domestice, dar daca nu este cantitate mare pretul nu poate fi mic. This post has been edited by gotronic: 18 May 2006, 22:20 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1233
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 18 May 2006, 22:56) gotronic, e adevarat ce spui dar nu ma gandisem sa trag firele pana in bord. O sa pun comutatorul pe (langa) carcasa aprinderii. ceacu, nu mai fac schema "Dwell-control" pentru ca nu am gasit finalul original si nici un echivalent rezonabil (e Darlington, are rezistentele si dioda incorporate). O sa fac ceva de genul "IPA", la care intr-adevar ii pun un BU526 (atasez schemele). Rezistenta din baza lui e de 22-28ohmi. Voi folosi carcasa si radiatorul de la...Malvina. dex lada, din pacate nu am gasit in Iasi nici BU930 sau 932... Totusi, ma intereseaza parerea electronistilor: nu conteaza hfe la tranzistorul final? Cum pot sa pun BU526 (cu hfe=6 la 4A) in locul lui BUX37 (cu hfe=100 la 7A)? ![]() Daca ai integratul pentru asa ceva te ajut eu cu finalul, sunt curios cum functioneaza si ce rezultate obtii. Sau poti folosi schema dupa urmatorul montaj: Nu stiu schema CDI-lui pe care o folosesti, dar daca te ajuta cu ceva (si ai) poti folosi un "gotronic AT 01" ca final astfel: Borna RUP (care venea pe platina) o legi la masa, iar comanda o dai pe Borna +12 Vcc (firul rosu) cu un tranzistor pnp de cel putin 300 mA (un BD 136-140 este perfect). Nu mai trebuie nimic la final (zennere, condensatori pe bobina) iar turatia poti s-o urci pana rupi vibrochenul, din pct de vedere al finalului. (Stan Patitul) Daca e bine primit pot adauga si valorile componentelor( 100 ohmi intre baza si emitor si 680 ohmi in baza pentru c-da, daca se mai doreste un histerezis se mai poate pune o rezistenta de 10 Kohmi intre Borna B.I. a aprinderii si baza BD-ului.) Daca se doreste sa functioneze si cu platina tot acest montaj, se adauga o rezistenta de cca 150-180 ohmi si minim 2-3 wati intre platina si +12V (pentru autocuratire). ESTE VERIFICATA SI MERGE FOARTE BINE. P.S. daca nu ai AT 01 i-ti pot trimite eu una GRATIS. Cu TLE 4905 poti ataca direct BD-ul, prin acea rezistenta de 680 omi. Mie nu mia placut ideea cu 4 magneti desi motorul merge mult mai rotund si se tureaza mult mai sus. Am ales alta varianta, pe care pana nu o finalizez ptr. serie nu pot discuta pe forum. Este vorba de AT 011. This post has been edited by gotronic: 18 May 2006, 23:15 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ceacu |
![]()
Post
#1234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 18 May 2006, 22:56) gotronic, e adevarat ce spui dar nu ma gandisem sa trag firele pana in bord. O sa pun comutatorul pe (langa) carcasa aprinderii. ceacu, nu mai fac schema "Dwell-control" pentru ca nu am gasit finalul original si nici un echivalent rezonabil (e Darlington, are rezistentele si dioda incorporate). O sa fac ceva de genul "IPA", la care intr-adevar ii pun un BU526 (atasez schemele). Rezistenta din baza lui e de 22-28ohmi. Voi folosi carcasa si radiatorul de la...Malvina. dex lada, din pacate nu am gasit in Iasi nici BU930 sau 932... Totusi, ma intereseaza parerea electronistilor: nu conteaza hfe la tranzistorul final? Cum pot sa pun BU526 (cu hfe=6 la 4A) in locul lui BUX37 (cu hfe=100 la 7A)? ![]() O fi avand hfe 4 la 4A (eu stiam de 5 la 5A) dar se comanda cu 1A in baza (cu totul intamplator bobina de dacie suge doar 4A). Faptul ca nu este supracomandat (adica nu intra in saturatie) este benefic deoarece se blocheaza mai repede (cu un mic dezavantaj, in sensul ca nu se ajunge chiar la curentul maxim posibil in bobina si de asemenea creste putin puterea disipata pe final in conductie [dar scade cea din momentul blocarii deoarece nu se satureaza]). Daca la Malvina merge comandat cu 1A in baza, nu vad de ce nu ar merge si aici. Din moment ce sunt puse in paralel pe final diodele zenner de 2x150V (300V), nu mai conteaza ca nu are dioda inversa incorporata (se deschid in direct cele doua zennere inseriate). Oricum la cat costa si daca tot ai construit cablajul, merita incercat. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(BLK @ 18 May 2006, 22:40) [...] atat doar ca ma supara la culme platina aia , delcoul sau ce o fi, ca mereu e neagra, nu muscata, dar neagra, si nu se sterge usor, e arsa asa... il fac hall si termin si cu el. la hall se pastreaza vacumaticul? [...] Eeee, abia acum raspunzi la ce te intrebam demult. Platina neagra, ca de funingine dar incrustata in contacte. Asa facea si la mine. Am pus si platina ventilata si tot n-am eliminat problema total. Doar dupa o privire cu ochii cit chiftelele si o aliniere perfecta a platinelor. Ceva este dezaxat-acele bolturi de la bratul vacuumaticului, platinele in sine sau platoul. Da, pe Hall se pastreaza si vacuumaticul, se face "montura" lui incit sa fie in locul platinei mobile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#1236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Mersi, gotronic, e tentanta propunerea ta. Mai vedem.
Totusi, cred ca nu m-am exprimat eu suficient de clar. Aprinderea nu e CDI, e inductiva, aceea cu reactie pe care a postat-o BLK pe la inceput si pe care eu am denumit-o "Dwell-control". E cu doua tranzistoare si nu cu integrat. Bine, ceacu, voi testa schema asta cu un BD 680/682 care comanda un BU526 pentru ca am facut deja cablajul si am si piesele (mai putin BUX-ul). Sa vedem ce iese... In caz ca e fiabila, vreau sa o conectez la adaptorul optic cu MMC4093. O sa va cer detalii pentru operatia asta mai tarziu. Attached thumbnail(s) aprindere_control_unghi_Dwell.jpg ( Size: 47.53k ) Number of downloads: 1243 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1237
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 20 May 2006, 00:14) Mersi, gotronic, e tentanta propunerea ta. Mai vedem. Totusi, cred ca nu m-am exprimat eu suficient de clar. Aprinderea nu e CDI, e inductiva, aceea cu reactie pe care a postat-o BLK pe la inceput si pe care eu am denumit-o "Dwell-control". E cu doua tranzistoare si nu cu integrat. Bine, ceacu, voi testa schema asta cu un BD 680/682 care comanda un BU526 pentru ca am facut deja cablajul si am si piesele (mai putin BUX-ul). Sa vedem ce iese... In caz ca e fiabila, vreau sa o conectez la adaptorul optic cu MMC4093. O sa va cer detalii pentru operatia asta mai tarziu. Am reluat ce am postat mai inainte. Referitor la schema atasata pot sa-ti spun ca am testat-o prin anii '83, '84 si merge foarte bine cu o exceptie - se incalzeste bobina de o ia dracu, plus tranzistorul final. (Nu are unghi dweel sau mai bine zis este maxim posibil), bobina este tot timpul sub tensiune cu exceptia duratei scanteii. Merge foarte bine la motoarele f. turate sau daca este utilizata la turatii peste 4-5000 rot/min(motoare cu 4 cilindri). In privinta componentelor ce-ti trebuiesc pentru teste nu te "abtine", pentru verificarea unor principii sau pentru demonstrarea unora pretul nu conteaza. Crede-ma. Daca ai timp si posibilitatati pentru testari, te ajut cu componente, cat pot de mult. PS Dacis, se plangea de probleme cu platina , i-am trimis o aprindere AT011 facuta prin 2002-2003, (cu 4 fire), cu un curent prin platina mic. Probleme tot a avut si prin discutii telefonice si e-mailuri, am rezolvat "problema". Dar mai bine ar fi sa detalieze el problemele avute, cum s-au rezolvat si cum merge motorul acum. This post has been edited by gotronic: 20 May 2006, 00:26 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1238
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
DUPA CE AM CITIT MAI DEVREME DESPRE APRINDERE BU 526A ESTE FOARTE BUN
Attached File(s) ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 20 May 2006, 00:14) Mersi, gotronic, e tentanta propunerea ta. Mai vedem. Totusi, cred ca nu m-am exprimat eu suficient de clar. Aprinderea nu e CDI, e inductiva, aceea cu reactie pe care a postat-o BLK pe la inceput si pe care eu am denumit-o "Dwell-control". E cu doua tranzistoare si nu cu integrat. Bine, ceacu, voi testa schema asta cu un BD 680/682 care comanda un BU526 pentru ca am facut deja cablajul si am si piesele (mai putin BUX-ul). Sa vedem ce iese... In caz ca e fiabila, vreau sa o conectez la adaptorul optic cu MMC4093. O sa va cer detalii pentru operatia asta mai tarziu. Ca sa nu iasa fum, R3=16-22Ohm/15W iar DZ1 si DZ2 paralel pe CE si nu pe CB la BU526A, T1 un mic radiator (estimez ca va disipa pe la 1W, deci ii trebuie neaparat si lui un radiator si sa fie departe fizic de R3). Si ca sa nu uit: R5 sa fie de 1W sau (si mai bine) doua bucati de 5,6k+4,7K inseriate (pe ea apar impulsuri de tensiune destul de inalta si pot aparea probleme din cauza umezelii sau calitatii rezistorului). This post has been edited by ceacu: 20 May 2006, 00:54 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1240
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1241
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ACEASTA SCHEMA ESTE CEA FACUTA DE IPA PE VREMEA LU CEAUSESCU MERGE FOARTE BINE CU VALORILE DIN SCHEMA ,LA O TENSIUNE DE 14 V CURENTUL PRINTR-O REZITENTA DE 470 OHMI ESTE DE 30 ma ADICA 0,03A
Attached thumbnail(s) aprindere_simpla.jpg ( Size: 13.87k ) Number of downloads: 1157 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1242
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 01:55) ACEASTA SCHEMA ESTE CEA FACUTA DE IPA PE VREMEA LU CEAUSESCU MERGE FOARTE BINE CU VALORILE DIN SCHEMA ,LA O TENSIUNE DE 14 V CURENTUL PRINTR-O REZITENTA DE 470 OHMI ESTE DE 30 ma ADICA 0,03A La acest curent de platina, ai avut probleme cu aceasta , sau ai auzit ceva de genul asta? PS. Cred ca unele valori de rezistente pe intrare sunt schimbate si ca valoare si ca putere.(inversate) This post has been edited by gotronic: 20 May 2006, 01:02 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
SCHEMA PUSA DE KINETIX NU IMI PLACE LA EA C ALA DE 100N PARCA IN BAZA PRIMULUI TRANZISTOR
This post has been edited by bygy007: 20 May 2006, 01:03 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1244
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 02:02) Acel condensator are rolul de a bloca tranzistorul final in momentul deschiderii platinei cat tine autoinductia bobinei de inductie(scanteia), dupa care finalul se satureaza pana la urmatoarea deschidere a acesteia. This post has been edited by gotronic: 20 May 2006, 01:12 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
REZISTENTELE ALEA SINT BUNE VALORILE . ELE ASIGURA PRIN PLATINA UN CURENT DE AUTOCURATARE DE O ANUMITA VALOARE DE APROX 130 MA PENTRU A TINE CONTACTELE CURATEALE PLATINEI CARE IN CAZU E FATA E PUR SI SIMPLU UN CONTACT ELECTRIC RUPEREA FACIND-O TRANZISTORU AM SI EU ACEEASI SCHEMA FACUTA DE IPA CU BD136 MERGE BINE CU BUX 80 DAR MERGE LA FEL DE BINE SI CU BU 526 EU AM PE EA ACM BU526CA BUX 80 S-A INTRERUPT MAI DE MULT FOARTE SUBIT
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
DIN CITE STU IN MOMENTUL DESCHIDERII PLATINEI APARE SCINTEIA IAR ACEST MONTAJ FACE ACELASI LUCRU CA PLATINA .CIND PLATINA E ICHISA TRAZSTORU E PARCURS DE CURENT SCHEMA AIA CU CONDESATOR S-AR PUREA SA DEA RATEURI LA TURATIE MARE A MOTORULUI
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1247
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 02:23) DIN CITE STU IN MOMENTUL DESCHIDERII PLATINEI APARE SCINTEIA IAR ACEST MONTAJ FACE ACELASI LUCRU CA PLATINA .CIND PLATINA E ICHISA TRAZSTORU E PARCURS DE CURENT SCHEMA AIA CU CONDESATOR S-AR PUREA SA DEA RATEURI LA TURATIE MARE A MOTORULUI Nu da rateuri, dupa ce tensiunea de autoinductie "este zero", tranzistorul final se satureaza prin R4 (10Kohmi) indiferent de pozitia platinei, practic lucreaza ca un monostabil care se comanda pe un front crescator (0-1) al intrarii, schema este foarte precisa (doar daca cablajul nu este executat defectuos). Rezistorul R5(10K) tine tranzistorul T1 blocat pe timpul autoinductiei, implicit si finalul. This post has been edited by gotronic: 20 May 2006, 09:33 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#1248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
gotronic, pai daca se incalzeste bobina, nu se poate gasi o solutie facila pentru asta? De exemplu, folosirea uneia cu rezistenta mai mare in primar sau inserierea unei rezistente de putere de 1-3 ohmi...
ceacu, o rezistenta de 15W nu intra in cutia de la Malvina, asa ca voi pune in paralel doua de 47ohmi/5W sau una de 47ohmi si una de 68ohmi la cate 5W. Care ar fi avantajul montarii diodelor Zenner pe C-E fata de dispunerea lor pe C-B? Pe C-E as pune o dioda BA159. E vreo problema daca folosesc un comutator de 6A/125V pentru comutarea electronic-clasic? Sper sa pot face montajul astazi... |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1249
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 20 May 2006, 13:37) gotronic, pai daca se incalzeste bobina, nu se poate gasi o solutie facila pentru asta? De exemplu, folosirea uneia cu rezistenta mai mare in primar sau inserierea unei rezistente de putere de 1-3 ohmi... ceacu, o rezistenta de 15W nu intra in cutia de la Malvina, asa ca voi pune in paralel doua de 47ohmi/5W sau una de 47ohmi si una de 68ohmi la cate 5W. Care ar fi avantajul montarii diodelor Zenner pe C-E fata de dispunerea lor pe C-B? Pe C-E as pune o dioda BA159. E vreo problema daca folosesc un comutator de 6A/125V pentru comutarea electronic-clasic? Sper sa pot face montajul astazi... Rezistenta aceea va disipa cam 15w daca are valoarea de 15Ohm (deoarece prin ea trece curentul practic in permanenta cu exceptia momentelor in care apare scanteia), daca pui valoare ceva mai mare (22Ohm) ea va disipa mai putin dar tranzistorul final mai mult. Daca pui zennerele pe C-E, nu mai are rost sa pui BA159, vor conduce in direct zennerele (pe impulsul negativ dat de bobina), iar tranzistorul final va iesi mai rapid din conductie (el trebuie sa iasa cat mai rapid din conductie, daca se injecteaza curent in baza sa chiar si pentru a-i cobora tensiunea la care apare strapungerea secundara [pentru a nu se distruge] se intarzie acest lucru), problema este ca la conectarea zennerelor pe C-E in loc de C-B la varfurile de tensiune care pot aparea (datorita inductantei de scapari a bobinei si/sau a intreruperii cai de descarcare a secundarului bobinei [caz in care tensiunea secundara creste si implicit si cea reflectata in primar] prin intreruperea vreunei fise a bujiilor sau deconectarea de la bujie) energia acestor varfuri de tensiune este disipata in zennere in loc sa fie disipata in tranzistor si mult mai putin in zennere. Sa urmaresti incalzirea tranzistorului final si tensiunea care apare pe acesta in conductie (tensiunea intre borna negativa a bobinei si masa [atentie sa nu declansezi accidental o intrerupere caz in care poti prajii multimetrul care este pus probabil pe scala de 2V]), trebuie sa fie sub 1V, daca este mult mai mare trebuie micsorata valoarea rezistentei R3 (asta daca o pui mai mare de 15Ohm). |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
gotronic |
![]() ![]()
Post
#1250
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 20 May 2006, 13:37) gotronic, pai daca se incalzeste bobina, nu se poate gasi o solutie facila pentru asta? De exemplu, folosirea uneia cu rezistenta mai mare in primar sau inserierea unei rezistente de putere de 1-3 ohmi... ceacu, o rezistenta de 15W nu intra in cutia de la Malvina, asa ca voi pune in paralel doua de 47ohmi/5W sau una de 47ohmi si una de 68ohmi la cate 5W. Care ar fi avantajul montarii diodelor Zenner pe C-E fata de dispunerea lor pe C-B? Pe C-E as pune o dioda BA159. E vreo problema daca folosesc un comutator de 6A/125V pentru comutarea electronic-clasic? Sper sa pot face montajul astazi... Daca mai pui rezistente in serie cu bobina (la 2 ohmi trebuie o rezistenta de cca 20-30 wati minim, depinde de bobina) pierzi din energia scanteii. Vad cu nu "suportati" tranzistorii darlington, asa ca pe langa rezistentele de putere mare din aprindere, daca mai pui si cea de pe bobina, faci un "resou" antaia in compartimentul motorului. ![]() Comutatorul e bine sa fie de 220 Vca sau mai mare.(daca prinzi comutarea de pe clasic cand a dat scanteia se poate suda contactul.) ![]() This post has been edited by gotronic: 20 May 2006, 18:56 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#1251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Ehei, gotronic, eu as "suporta" cu brio niste Darlingtoane de putere, numai ca...nu le am
![]() Am stat pana mai tarziu ieri si am terminat aprinderea cu Dwell-ul. La schema originala am facut urmatoarele modificari: - T1 = BD680 (e tot Darlington) - T2 = BU526 - R1 = 150 ohmi/5W (inainte era de 120 ohmi/3w si se incingea rau) - R3 = 23.5 ohmi/10W (doua rez de 47/5W in paralel) - R5 (reactia) e la 0.25W - C2 = 0.22micro (cel de pe delcou) - diodele Zenner = PL200Z + PL150Z montate ca in schema, pe B-C (cablajul avea traseele deja realizate si nu aveam loc) - dioda BA159 pe C-E finalului - am montat bobina invers: minusul la aprindere si plusul la baterie. Am testat schema in casa, folosind un bec de 12V/5W in loc de bobina de inductie si un acumulator de vreo 15V (de la o masina de gaurit). Observatii: - BD-ul se infierbanta, cum a prezis ceacu; i-am pus un mic radiator si s-a rezolvat (o bucata de tabla de aluminiu de aprox 1.5X2cm si vreo 0.5mm grosime) - R1 se incalzeste acceptabil - R3 se incinge foarte tare (80-90grade, dar apa nu "sfaraie" pe el), asa ca l-am scos inafara carcasei - becul sta aprins tot timpul, indiferent de pozitia firului de comanda (la masa sau in aer); asta ar insemna ca reactia aia isi face treaba, nu? - T2 nu se incalzeste mai deloc, iar tensiunea pe C-E era mult mai mica decat 1V (vreo 0.05V parca). Azi am facut o scurta deplasare cu masina (4-5Km, drumul pana la biserica si inapoi ![]() - a pornit bine, de la prima incercare; - motorul merge binisor, dar nu "zboara" - ralantiul sta la aceeasi valoare si persista acele rateuri aleatorii care le aveam si inainte - nu da intreruperi in frana de motor, ca lui BLK - am turat un pic peste 4000rot/min fara sa apara probleme - se evidentiaza o tendinta de transformare in "resoul" lui gotronic ![]() - porneste bine si la cald - apare trenul de scantei pe bujie cand "frec" firul de comanda de masa - am scos fisa centrala din delcou si am bagat o bujie in ea pe care am pus-o pe capacul culbutorilor: cand desfac contactul comenzii (de la platina) da o scanteie subtire si slab vizibila intre electrozi ![]() Concluzia mea: - nu cred ca voi mentine configuratia asta. Schema seamana cu cele doua "IPA" pe care le-am atasat la un post anterior, asa ca voi face mici modificari (T1 il pun BD 138, scot reactia, pun o dioda PL24Z pe B-C la T1, etc, etc) si scap de incingerea bobinei ![]() Voi ce ziceti? Toate cele bune! This post has been edited by Kinetix: 21 May 2006, 21:48 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1252
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
[I]Concluzia mea:
- nu cred ca voi mentine configuratia asta. Schema seamana cu cele doua "IPA" pe care le-am atasat la un post anterior, asa ca voi face mici modificari (T1 il pun BD 138, scot reactia, pun o dioda PL24Z pe B-C la T1, etc, etc) si scap de incingerea bobinei ![]() Voi ce ziceti? Toate cele bune![/I] Bine faci , poti sa nu mai pui zenerul de 24 V, ca poti avea probleme cu scantei nedorite daca apar varfuri (spituri) de tensiunea pe acumulator mai mari de 24 V si se mai poate duce si tranzistorul mai mult ca sigur. Vad ca esti online, Darlingtoane nu mai am, dar nu vrei sa incerci o AT 01 pe post de final?, am scris mai sus cum , si scapi de toate , il ataci cu un BC sau BD. Daca nu ai, da-mi adresa pe PM parca, nu am mai folosit. This post has been edited by gotronic: 21 May 2006, 22:08 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
BLK |
![]()
Post
#1253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
eu nu aveam intreruperi in frana de motor, doar zgaltaieli
![]() platina e intr-un fel impuscata la mine, adica chiar daca sterg negreala repede cu smirghel, ramane un loc foarte foarte mic pe ambele contacte care pare ars. dar nu e ciupitura ca pe clasic. o sa incerc sa reglez o platina noua sa calce bine si daca nu reusesc, ma apuc de hall. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1254
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Postasem cu cateva pagini in urma o schema de aprindere inductiva care nu incingea bobina si nici finalul (SU169) si care se "pupa" bine cu senzorul Hall. In ceea ce priveste senzorul Hall, trebuie atentie la temperatura de lucru, eu am necazuri cu hall-urile romanesti (BS570), dau rateuri la delcouri incinse. Voi pune un alt senzor (TLE probabil)
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1255
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 22 May 2006, 12:09) Postasem cu cateva pagini in urma o schema de aprindere inductiva care nu incingea bobina si nici finalul (SU169) si care se "pupa" bine cu senzorul Hall. In ceea ce priveste senzorul Hall, trebuie atentie la temperatura de lucru, eu am necazuri cu hall-urile romanesti (BS570), dau rateuri la delcouri incinse. Voi pune un alt senzor (TLE probabil) Ce-mi place e ca ati facut misto de mine cand v-am spus sa incercati in cuptor (cel din bucatarie) functionarea captorului (e drept ca m-am referit la cel optic in speta fototranzistor). Trebuiesc cautate niste componente active (tranzistoare, Hall, foto-[tranzistoare-diode], LED-uri IR etc., ma refer la cele care se baga in delcou) cu domeniu extins de temperatura (specificatie militara -50..+125grd C). Trebuie apoi testat montajul la temperatura maxima posibila de functionare (care cred ca este 120grd C daca se merge cu antigel, ca la mai mult nu se poate incalzi decat daca ar fierbe tot lichidul de racire). Grele conditii de functionare. P.S. Sa vedeti ce soc veti avea cand veti vedea pretul componentelor cu specificatie militara (x10..x20 ori pretul versiunii comerciale)! Atentie la puterea disipata (a componentelor active respective) la acea temperatura ambianta de lucru! This post has been edited by ceacu: 22 May 2006, 11:26 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Eu nu am ras de tine, dar, sincer sa fiu, nici nu credeam sa fie chiar asa dura treaba cu temperatrurile de lucru. Adevarul e ca eu mi-am inlocuit aproape toate intrerupatoarele de la iluminaree cu comutatoare cu senzor Hall + LED-uri albastre. Asta-iarna am avut surpriza sa gasesc dimineata o plafoniera aprinsa, am crezut ca s-a bulit senzorul. D fapt acum imi dau seama ca era aceeasi problema... Pacat!... ca aveam o punga de plastic plina de BS570. Dar asta este... Oricum, delcoul electromagnetic e o chestie super beton, eu nu as mai renunta la el pentru nimic in lume. Trebuie doar facut cu un senzor calumea.
M-am mai gandit la o solutie simpla: sa dau gauri de aerisire in delcou. Ma gandesc ca vreo cateva gauri de 4mm dispuse circular in peretele delcoului ar rezolva problema. Cred insa ca cea mai comoda rezolvare ramane un senzor hall calumea. This post has been edited by dyogenes: 22 May 2006, 13:52 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1257
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
N-am testat inca BS570- posibil sa faca urit la temperatura; pe EEBIO am pus E555 plastic si betaM339, pentru ca n-am gasit e555capsula metalica si nici M139, cu gama larga de temperatura; si n-am probleme cu el nici vara nici iarna; a, un mic bug are:daca rece realimentarea se face la 1450 rpm iar apoi daca accelerezi trebuie sa cresti la 1600 rpm (histerezis de 150 rpm), cald histerezisul creste la 250 rpm. dar nu deranjeaza si nici nu-s sigur ca e de la integrate si nu de la pasive.
Cu TLE vad ca functioneaza delcoul bine. Si are si BC 337 in el. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#1258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, gotronic, eram online, dar eram si taaare obosit la ora aia, asa ca am inchis internetul inainte sa citesc edit-ul la mesajul tau. Daca vrei, pot sa incerc si o AT01, dar crezi ca se imbunatateste energia scanteii? Nu uita ca eu caut acea minunata scanteie albastra, groasa si atotinflamabila...
![]() ![]() Azi am turat vreo cateva secunde motorul la peste 5000rot/min la deal fara probleme in treapta a doua. Nu apar probleme nici cu turometrul. Oare daca pun un BU932 in loc de BU526 (si R3 de valoare mai mare, adica 68-82 ohmi) ar creste puterea scanteii semnificativ cu aceeasi schema? Am gasit pe comanda la Vitacom si zice ca e doar 70mii. Dar daca scot reactia (R5) nu se transforma intr-o schema de aprindere banala? Cel putin as scapa de prajitul bobinei. BLK, mi se pare ciudat ca acel mers neregulat sa fie datorita contactelor platinii. Doar folosesti o aprindere electronica, nu? Inteleg ca scaderea de putere datorita oxidarii platinilor apare doar pe clasic, unde contactul e parcurs de un curent semnificativ si ar aparea o cadere importanta de tensiune... ![]() Dyogenes, am postat si eu cateva idei de racire a delcoului cu vreo doua pagini in urma (postul #1078 si #1082). Poate te inspira vreuna. La admisia de aer in delcou cred ca ar merge pus un mic filtru (gen filtru de benzina din ala transparent). ceacu, stai linistit din partea mea. Eu nu intru pe forum ca sa fac misto de ideile vreunuia, ci doar sa le verific si sa le imbogatesc pe ale mele si (de ce nu) pe ale altora. Acuma as avea o rugaminte la cei care au aprinderi cu acumulare inductiva: nu ati putea sa analizati aspectul scanteii pe o bujie in mod static (adica desfacand contactul manual de cateva ori) si sa descrieti caracteristicile ei? Poate am eu asteptari nejustificate de la aprinderile inductive... Multumesc. This post has been edited by Kinetix: 22 May 2006, 15:07 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1259
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
La EEBIO, problema nu-i asa de mare, el se incalzeste putin (disipa putin) si sta in mediul de sub capota (temperatura maxima de genul 60grd C), la delcou in schimb carcasa metalica (chiar delcoul) se incalzeste la temperatura motorului (optim 90-110grd C), aicea-i problema.
Oricate gauri de aerisire s-ar practica in corpul delcoului, majoritatea caldurii vine prin conductie termica prin metal (corpul si piciorul delcoului) si doar o mica parte se va ventila prin acele gauri (ca sa nu socotim si caldura radiata catre montaj), deci trebuie construit montajul ca sa MEARGA la acele temperaturi (se poate face asta dar COSTA). |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1260
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 22 May 2006, 15:46) BLK, mi se pare ciudat ca acel mers neregulat sa fie datorita contactelor platinii. Doar folosesti o aprindere electronica, nu? Inteleg ca scaderea de putere datorita oxidarii platinilor apare doar pe clasic, unde contactul e parcurs de un curent semnificativ si ar aparea o cadere importanta de tensiune... ![]() [...] Ba e exact de la platine; am si scris mai sus ca in sfirsit BLK scrie si descrie aceeasi problema avuta de mine: acea 'funingine-arsura". E datorata inerentului curent de autocuratare - mic dar existent - si mai ales contactului punctiform, datorat "calcarii pe o parte" a platinelor. Am spus ca pina nu le-am aliniat bine nu s-a potolit. Cu Hall nu face asa - am facut citeva teste. Edit: Ceacu, acum am vazut postul tau. am oprit masina si la 5-10 minute am repornit-o; delcoul la oprire era fierbinte (fata de temperatura miinii); in timpul ala, datorita lipsei curentului de aer transferul termic dintre motor si delco e mai mare; cu toate astea, la repornire a functionat ireprosabil-am spus, cu TLE si BC 337 in delco. This post has been edited by diaconuliviu: 22 May 2006, 14:58 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 10:09 |