Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
BLK |
![]()
Post
#1321
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|||
dyogenes |
![]()
Post
#1322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Kinetix, aprinderea functiona in mod multispark, 400 de scantei/sec cand am reusit sa aprind hartia cu ea. Sa stii ca la distante mici (in bujie de ex, la 1,1mm) nici la mine scanteia nu e albastra. La distanta mica devine putin rosiatica si groasa. Doar la distanta mare e albastra si subtire. Nu stiu daca ideea de a pune condensatorul pe bobina e cea care da un plus de putere, poate. Cert e ca, si am mai spus-o, scanteia mi se pare aproape comparabila cu cea de la CDI. In orice caz, e fierbinte. De exemplu, daca las aprinderea sa merga in mod multispark si pun in tre borna centrala si borna - o bucata de fludor, cu distanta de 4-5mm, scanteia topeste fludor-ul in aprox 15 secunde. Mie mi se pare ca merge ok pentru o inductiva. Practic, daca vrei sa o faci cat de simpla posibil, poti renunta la E555 si cei doi tranzistori. In locul rez de 1K din baza BD-ului pui o rez de putere de vreo 56 ohmi pt autocuratire. Se poate renunta la LED, eu il pun in ideea de a face avansul "la marginea santului"
![]() Din cate vad eu, ai experimentat deja si tu destul de multe aprinderi, insa nu ai una care se ta satisfaca. Esti convisns ca bobina ta e OK? Sa stii ca sunt diferente fff mari intre diverse bobine. Eu am un nene la dezmembrari care ma lasa sa le testez inainte de al le cumpara, altfel nu le cumpar. Si ica ceva, desei s-a ma discutat si asta.... Un delcou cu senzor Hall, valoreaza aur. Eu de cand l-am facut, am uitat cum arata platina. Singura mea gresala a fost folosirea de senyori romanesti. Dar sfatul meu prietenesc este sa lasi dreq' platina, ca e concept de anii '60. Am vazut de curand un delcou optic facut de fabrica, pe o Dacie adusa din Ungaria. Scula e supersimpla, o elice de plastic negru ce se pune peste axul cu came si un optocuplor. Daca vreti, pot posta niste poze. Nu stiu de ce, poate nejustificat, dar ideea de delcou optic mi se pare oarecum fragila.... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1323
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Mersi mult, dyogenes!
Aha, deci era un mic truc acolo ![]() Ideea cu platina era doar pentru a testa fiabilitatea montajului. Eu am realizat deja un delcou optic pe care vreau sa il cuplez la aprindere, dar numai dupa ce ma asigur ca e buna. Am avut deja multe probleme cu o malvina care mergea aleator si eu cautam hiba la adaptorul optic... Ieri am pus condensatorul in paralel pe bobina si nu am observat diferente. E drept ca nu am inversat polii bobinei. Inseamna ca asta o fi de fapt, sau combinatia celor doua. Acuma e drept ca si calitatea condensatorului si a bobinei conteaza... Am masurat condensatorul cu capacimetrul digital si avea valoarea nominala, iar bobina doar cu ohmmetrul. Tu cum le verifici la nenea de la dezmembrari? This post has been edited by Kinetix: 25 May 2006, 19:44 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Ma lasa sa le pun la o aprindere electronica, sa vad cat e de lunga scanteia. Cat despre multispark, sa stii ca ajuta enorm la pornire. Am un prieten caruia ii pornea greu masina, pe deasupra i s-a mai stricat si electromotorul, de-abia mai invartea. A avut mare noroc cu multispark-ul, ca i-a pornit la prima invartire. Altfel ramanea in intersectie. I-am schimbat bucsele la electromotor, i-am facut delcou electromagnetic, de atunci ii pleaca la prima cheie, fara probleme. Eu nu prea inteleg de ce vrei tu sa elimini modulul multispark, e o chestie supersimpla si eficienta. Dar ma rog... tu iti stii planurile...
Iti dai seama ca o singura scanteie nu are cum sa aprinda hartia! Ideea insa era ca scanteile sunt eficiente, fierbinti. P.S. Turometrul trebuie sa iti functioneze, indiferent cum pui bobina! Pana la urma, bobina nu e polarizata, sunt marcate acele borne pentru ca tensiunile induse in secundar sa se sumeze cu cele din primar (cred). This post has been edited by dyogenes: 25 May 2006, 12:13 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
kinetix poti sa faci o poza cu delcoul tau cu fototranz sa il vad si eu
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
dyogenes, sunt convins ca modulul multispark este o chestie faina si eficienta, dar eu prefer simplitate cu performante maxime (atat cat e posibil...). Adica daca mie imi porneste la prima cheie si iarna (cu soc si 2 pedale) de ce sa mai fac multisparkul?
![]() Intr-adevar, am probat si eu doua bobine azi: una din ele face o scanteie buna doar pana pe la 1 cm de masa, iar cealalta pana pe la 1.5 cm. E o diferenta...asa ca mi-am propus sa fac un dispozitiv de masurare exacta a lungimii scanteilor pentru acuratete. gotronic, diodele le-am pus in serie (3 diode), intre baza si emitorul finalului, cu "varful" (sensul de conductie) spre baza tranzistorului. Nu s-a intamplat nimic rau, doar ca nu am vazut un efect notabil. Static, cu platina inchisa, pe jonctiunea C-E a finalului caderea de tensiune e de 0.3V, iar pe B-E am 1.025V, montajul fiind alimentat la bateria masinii. Or fi bune valorile astea? Nu am inteles cum se coreleaza valorile din datasheet cu cele masurate (sau calculate). Fabian, noua aprindere (de tipul IPA, postat mai demult de Dodo) e pe masina de doua-trei zile. Acum o folosesc cu platina si inca e in teste. Daca nu "crapa" intr-o saptamana, o leg la adaptorul optic. Atunci o sa fac si poze. Oricum, nu e complicat: senzorul sta lipit pe o platina mobila modificata (gaura aia ovala e largita prin pilire), lamela arc e scurtata un pic la capatul care era nituit pe platina, iar pe axul delcoului se fixeaza bucsa de alama cu cele 4 dungi negre. Toate aceste informatii sunt postate cu cateva pagini in urma si ilustrate cu atasamente. Promit sa revin cu poze cand fac montarea. Toate cele bune! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
BLK |
![]()
Post
#1327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
degeaba pui diodele alea in baza tranzistorului. bipolarele se deschid in curent nu in tensiune ca mos-urile. daca in baza ai tensiune (sa zicem 5V) atunci in functie de cat curent suge prin baza, tensiunea baza emitor poate varia un pic, dar in general e in jur de 0.6-0.7V. depinde acum si ce rezistenta ai in baza, ca daca e prea mare nu se deschide complet, daca e prea mica se poate arde, dar tensiunea Vbe e teoretic aceeasi si egala cu 0.6-0.7V
cu diodele in serie pe b-e poti face o sursa de curent constant, daca pui rezistenta din colector in emitor, sau daca muti diodele pe baza colector... in fine, intru in detalii neinteresante. This post has been edited by BLK: 25 May 2006, 20:47 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
uite malvina mea facuta intr-un releu de incarcare.tranzistorul e dintr-o aprindere de la un volvo dar care era facuta praf si nu am luat decit cateva piese din ea tranzistorul e bosch are emblema pe el si mai scrie un cod 120008 am schimbat batrinul bu526 de acum nu stiu cati ani.
Attached thumbnail(s) IMAG0028.JPG ( Size: 56.05k ) Number of downloads: 535 |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1329
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes) Sa stii ca la distante mici (in bujie de ex, la 1,1mm) nici la mine scanteia nu e albastra. La distanta mica devine putin rosiatica si groasa. La distanta mica, confirm, si la CDI apare violet, deci amestec de rosu/albastru. Acum sa zic; dupa aproape 100 km am scos bujiile 1 si 2, erau USCATE, cu ciocul roscat si izolatorul alb-rosietic, fara depuneri. Pe toba se depune un puf tare fin, negru-asta ma supara- dar care se ia pe deget, nu e stratul ala gros de calamina ci un strat insignifiant. Ma supara ca n-am reusit sa-l elimin si pe el, probabil ca pe carburatie nu-l voi elimina niciodata complet. Delcoul se incalzeste destul de tare, adevarat, insa am observat ca bucsa magnetica nu, decit dupa oprirea motorului; banuiesc "vinovata" miscarea de rotatie a sa, care raceste bucsa. Si se pare ca putin raceste si platoul cu senzorul, intrucit nici el nu-i cald. Bobina ramine rece; ieri, pe caldura aia torida era calduta. Sa-ti confirm si "polaritatea" bobinei: da, tensiunile se insumeaza la polarizarea indicata. Acum vine o stire noua: am ecranat acel montaj Strobopic V3.0, al francezului si montajul nu mai e parazitat de cimpul generat de fise. Ledurile lumineaza, totusi, cam slabut, desi sint 3 bucati, albe. O sa vad daca ramine asa (si vopsesc reperele cu alb) sau adaptez un flash cum era si pe site-ul sau, desi mi se pare ca era schema gresita. http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=10 @BLK Tranzistorii de descarcare se incalzesc usor atunci cind aprinderea functioneaza-asta doar pe masina; in casa, cu traf cuplat cum zici, pe post de generator de 1500 rpm, nu s-a incalzit timp de 20 minute (doar atit a fost testul, se incalzise alimentatorul ![]() This post has been edited by diaconuliviu: 25 May 2006, 22:18 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1330
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Kinetix, prima data am inteles ca ai pus diodele in serie cu baza tranzistorului, acum am inteles ca le-ai pus in paralel pa B-E. Dupa sensul cum l-ai descris, le-ai pus degeaba. Sunt polarizate tot timpul invers (ca si cum nu ar fi in schema), si nu te sfatuiesc sa le pui nici invers, ca atunci chiar dauneaza . Referitor la tensiunea C-E este foarte buna. Tensiunea B-E depinde numai de curentul care intra in baza tranzistorului si difera de la tranzistor la tranzistor si este crescatoare cu, curentul din baza. (in general la tranzistoarele de putere, pentru a duce finalul cat mai mult in saturatie, tensiunea cam pe acolo se situeaza). Poti incerca sigur urmatorul lucru : maresti rezistenta de putere din baza (valoarea ei) pana la valori ce nu produc cresteri de tensiune pe colector emitor peste 0,5 V. O sa obtii tensiuni pe baza mai mici si o valoare mai mica a puterii rezistentei din baza. (sau o sa se incalzeasca mult mai putin). In plus obtii timpi de comutatie ceva mai buni in final.(dar aproape insesizabili la aceasta aplicatie)
diaconliviu "Acum sa zic; dupa aproape 100 km am scos bujiile 1 si 2, erau USCATE, cu ciocul roscat si izolatorul alb-rosietic, fara depuneri. Pe toba se depune un puf tare fin, negru-asta ma supara- dar care se ia pe deget, nu e stratul ala gros de calamina ci un strat insignifiant. Ma supara ca n-am reusit sa-l elimin si pe el, probabil ca pe carburatie nu-l voi elimina niciodata complet." Nici pe injectie multipunct nu prea o sa ti se "albeasca" esapamentul daca benzina nu-i de treaba. Eu de noua am luat masina, si cat am bagat de la MOL cea mai scumpa intotdeauna, ma minunam ce esapament gri spre alb am. Dupa primul drum prin Moldova si La mare acum doi ani, cu benzina de unde am "putut ( gasit)", mi sa facut esapamentul aproape ca la diesel dupa cca 1500Km, mai toti la drum intins (in afara localitatilor cu un consum normal). |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1331
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(gotronic @ 25 May 2006, 23:13) [...] Nici pe injectie multipunct nu prea o sa ti se "albeasca" esapamentul daca benzina nu-i de treaba. [...] Mda, cum banii nu ma dau afara din casa, am pus doar la primul drum de M.Ciuc 99+, vreo 15 l si, daca ma gindesc bine parca a ars mai bine (ma refer la depuneri) si admitea si avansul mai mare o idee. Azi am vrut sa bag iar 99+ dar era pompa defecta. Iar tanti de acolo incerca sa ma convinga sa nu bag asa ceva la Dacia ca "va arde tot, si garnituri, si supape, TOT"...mi-a fost lene sa stau sa-i explic ca 99+ e cu un pic mai mult decit 98 de pe vremuri. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1332
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 26 May 2006, 01:22) Mda, cum banii nu ma dau afara din casa, am pus doar la primul drum de M.Ciuc 99+, vreo 15 l si, daca ma gindesc bine parca a ars mai bine (ma refer la depuneri) si admitea si avansul mai mare o idee. Azi am vrut sa bag iar 99+ dar era pompa defecta. Iar tanti de acolo incerca sa ma convinga sa nu bag asa ceva la Dacia ca "va arde tot, si garnituri, si supape, TOT"...mi-a fost lene sa stau sa-i explic ca 99+ e cu un pic mai mult decit 98 de pe vremuri. Eu inainte, dar si acum pe un Oltcit, numai Fara Pb bag si nu mai stiu ce este carburatorul (tinand seama ca, carburatoarele de Oltcit sunt f. pretentioase la benzina murdara)-- se infunda repede datorita jigloarelor mai mici. De vreo trei ani numai fara Pb bag,si esapamentul la drum intins, daca nu o calc f. tare (peste 130) arata de multe ori chiar aproape spre gri albicios. Inainte cu benzina cu Pb, si nu de la statia amintita, saptaminal eram cu jiglarele in "gura" cel putin odata pana mi sau stricat filetele de la capacul de carburator, ca a trebuit sa maresc gaurile si sa schimb suruburile. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#1333
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Uite ca m-am uitat in a mea aprindere facuta acu 2 ani si am diode redresoare astfel incat sa am intre BE tensiunea de deschidere respectiv 2V, montate cu varful in jos , se comporta ca un zener, nu am avut nici o problema. Ce sa dauneze daca comut tranzistorul cu tensiunea lui recomandata de 2V, nimic altceva decat ca comuta repede.
Am folosit BU208a. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1334
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Diodele cu "varful in sus" nu se pun ptr, stabilizarea sau limitarea tensiunii pe baza, ci pentru protectia tranzistorului la tensiuni negative pe baza mai mari de cca -5V cat suporta jonctiunea baza emitor polarizata invers. Se recomanda acolo unde nu se pun diode zener in paralel pe CE. sau la c-da finalului cu elemente inductive.(bobine, transformatoare etc)
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ceacu |
![]()
Post
#1335
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 25 May 2006, 23:12) Acum sa zic; dupa aproape 100 km am scos bujiile 1 si 2, erau USCATE, cu ciocul roscat si izolatorul alb-rosietic, fara depuneri. Pe toba se depune un puf tare fin, negru-asta ma supara- dar care se ia pe deget, nu e stratul ala gros de calamina ci un strat insignifiant. Ma supara ca n-am reusit sa-l elimin si pe el, probabil ca pe carburatie nu-l voi elimina niciodata complet. Cui ii mai arata asa bujiile (facem exceptie la una ca papa ulei cilindrul respectiv)? im0004703tk.th.jpgim0004758wh.th.jpg Cele afisate provin de la o masina pe gaz (in stare jalnica motorul) dar la fel aratau si ale mele (pe benzina), daca ma gandesc mai bine sunt chiar ale mele (masina imprumutata [a cumnatului meu] le avea jalnice [ce-mi plac oamenii care se zgarcesc la un set de bujii, si repara totul cu sarma] asa ca le-am montat pe ale mele). Masina a circulat doar in Timisoara (mai mult a stat pe la cozi). Pariez ca daca circula afara ar fi avut esapamentul albastrui (este chiar vechea masina a lui taica-miu de prin 79, si daca-mi amintesc bine [din timpurile copilariei] pe vremuri chiar avea esapamentul albastrui-cenusiu [dupa un drum afara]). N-are nici o legatura cu aprinderea (este montata Malvina cea cu schema postata de mine), dar are legatura fantastica cu carburatia, mai precis relantiul si progresiunea (atat la benzina cat si la gaz). I-mi pare rau ca nu le-am facut poza pe cand mai aveam masina mea, pe benzina (erau ALBE, cu riscul de a strica motorul [amestec prea sarac]). Consum urban sub 8% atat pe benzina cat si pe gaz. Performante dinamice nesacrificate (repet tine de relanti si progresiune). Modificat doar avansul vacuumatic (ca sa mearga asa de bine cu amestec sarac). Acuma dupa ce vad pe aicea (referitor la benzina 99+, asta era de pe vremuri [98] cand era esapamentul albastrui), mai bine puneti-va gaz (dar nu orice model), ca are COR 110-120 si costa pe jumatate decat benzina fara PB de 95. Daca o sa am nervi (nu-mi place sa explic, la scoala aveam 4 la compunere), o sa explic pe topicul de GPL cum se regleaza instalatia si care este buna. As fi curios cum arata bujiile la un motor (modern) pe injectie MPI? This post has been edited by ceacu: 26 May 2006, 14:13 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
BLK |
![]()
Post
#1336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
intr-un final am reusit sa fac sa functioneze normal cdi clarke. o mica greseala in cablaj mi-a dus un integrat care n-a picat imediat, a parut ca merge, dar mergea in valuri. incropesc o cutie si sus pe masina cu ea.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Gaba |
![]()
Post
#1337
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Am o rugaminte.... care puteti sa postati o schema cu un tle4905 ptru un delcou magnetic.... sau sa ma indrumati spre una...
si pote imi spuneti si cam la ce distanta trebuie sa stea fata de magneti? (magnetii vor fi de hardisk.. conteaza?) multumesc |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu am schema asta si sunt foarte multumit de cum functioneaza.magnetii pot sa fie cam la 1mm de senzor si cu polul sud spre senzor .trebuie sa fie toti de aceeasi marime si camp magnetic altfel se poate sa iti dea scanteie un pic cam aiurea
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dacis |
![]()
Post
#1339
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1340
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dacis @ 27 May 2006, 18:37) Stiu ca este off topic, dar daca tot ai amintit asta, in ce fel l-ai modificat ? Eventual PM. Multumesc. Post #16 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1341
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 27 May 2006, 13:21) eu am schema asta si sunt foarte multumit de cum functioneaza.magnetii pot sa fie cam la 1mm de senzor si cu polul sud spre senzor .trebuie sa fie toti de aceeasi marime si camp magnetic altfel se poate sa iti dea scanteie un pic cam aiurea Daca pui TLE 4905, poti sa scoti mai mult de jumatate din piesele folosite, pentru ca senzorul nu mai are nevoie de 2 (doua) formatoare de impuls, ce vad eu in schema. Merge foarte bine direct cu o aprindere cu doi tranzistori. Problema delicata ramane pozitionarea magnetilor (pentru noi electronistii), si nu gasim inca cele mai simple si sigure variante. (parerea mea). Eu aici ma necajesc de vreo cativa ani (nu continu, ci cat imi permite timpul pentru asa ceva), cu foarte multe tipuri de senzori. This post has been edited by gotronic: 28 May 2006, 17:23 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1342
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ceacu @ 26 May 2006, 14:54) Cui ii mai arata asa bujiile (facem exceptie la una ca papa ulei cilindrul respectiv)? [...] Pai cam asa trebuie sa arate bujiile. La mine parca izolatorul e un pic mai deschis la culoare, desi poate fi si de la aparatul foto aparenta diferenta de nuanta sau de la cei doar 1000 km parcursi. @ BLK Deci ai decoperit. Sa ne spui cum merge. Am testat putin StroboPIC; am descoperit ca la relanti am numai 9 grade vacuumatic, chiar si cu arc subtire, adica la limita inferioara. De asemenea la 3900 rpm ating cele 28 grade care ar fi aferente unei turatii de 3000 rpm. Deci, de aia ii place cu avans static marit. Dupa reglaje povestim. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#1343
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
multumesc pentru schema
ma intereseaza partea de platina.... banuiesc ca pot sa pastrez totul pana la rezistenta de 10k (inclusiv) si vreau sa pun dupa ea o aprindere capacitiva, eventual multiscanteie apropo... aprindere capacitiva fara transformator... nu exista? nu de alta da nu ma prea impac cu transformatoarele.... habar n-am cum se fac ![]() This post has been edited by Gaba: 31 May 2006, 06:25 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Gaba @ 31 May 2006, 07:14) apropo... aprindere capacitiva fara transformator... nu exista? nu de alta da nu ma prea impac cu transformatoarele.... habar n-am cum se fac ![]() Gaba, incearca schema atasata de la Post#1161. Poti folosi un transformator toroidal 220V/6-9V/3A cumparat deja bobinat. Conditia e sa-ti mearga alternatorul (sa nu ai vreo dioda de putere arsa, etc). Eu as fi incercat-o, dar nu am gasit transformatorul pe stoc la magazine. Mai astept (pandesc ![]() Succese! dyogenes, din poza aprinderii tale CDI se pare ca ai folosit un condensator de descarcare ceramic (cel de 0.5microfarazi). Asa e? Eu credeam ca trebuie tot din acelea pentru impulsuri... |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1345
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Nu, ceramic sigur nu e! Condensatorul folosit de mine la CDI e unul mai ciudat, din RFG-ul anilor '60. Arata ca o cutiuta metalica de 5X5 cm, cu doua borne izolate cu sticla la partea superioara. Nu mai stiu exact cum sunt pozele alea (acum scriu de la serviciu), dar acel cond de descarcare nu e pe placuta, e prins cu un surub pe "urechea" de fixare a bobinei. Eu cred ca acel cond e cu hartie. Oricum, scrie pe el ca rezista la 500 V curent alternativ. Ori, cum eu il fol in curent continuu... l-am dus si la 800 V si nu s-a strapuns. Daca vrei, pot sa fac azi o poza pe masina, sa vezi exact cum e montat.
P.S. Am facut ieri niste teste cu diverse bobine. Cred ca de fapt raspunsul la problema ta cu scanteia e bobina. Am primit de la vecinul meu, Csabi, o bobina din aceea in ebonita neagra. Pare absolut noua, scrie pe ea Ducellier. I-am dat jos rezistorul de balast si am conectat-o direct la CDI. Frate, asa ceva n-am mai vazut niciodata. Fara fisa centrala, cand senzorul magnetic da impuls, scanteia sare de la iesirea bobinei la bornele de 12V. Practic lungimea scanteii e de peste 5 cm. Am mers cu masina prin oras ieri, crezand ca se va incalzi bobina. Nici gand! Bobina a ramas absolut rece. Si nici condensatorul nu parea sa sufere in vreun fel. Am pus ulterior o BOBINA NOUA, scanteia nu era mai lunga de 3 cm. Asa ca vezi... tre sa testezi mai multe bobine pana gasesti una super-buna. Eu unul, am ramas placut surprins de bobinele astea negre de ebonita, chiar daca sunt vechi. This post has been edited by dyogenes: 2 Jun 2006, 08:03 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
calinp |
![]()
Post
#1346
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Bobinele vechi, cu balast, au raportul de transformare mai mare decat cele noi si din cauza asta merg mai bine cu cdi. Stiu pe cineva care foloseste cu cdi o bobina de motor cu injectie (seamana cu cea de cielo - aprindere cu control dwell) si e f multumit de rezultate.
|
-------------------- |
|
dyogenes |
![]()
Post
#1347
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Uite, asta e condensatorul pe care il fol eu la CDI...COND.jpg ( Size: 256.18k )
Number of downloads: 470
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
nu stiu de unde il ai dar eu am mai vazut asa ceva intr-un transformator cum au cei din provincie ca sa alimenteze diverse prin casa si in acelasi timp tine si tensiunea constanta pe iesire, am desfacut o hardughie din asta si inauntru era asa asemanator dar nu m-am uitat la valoare dar arata la fel
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#1349
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Deci o bobina din ebonita se gaseste doar la dezmembrari? Cred ca voi incerca si una din alea.
La o aprindere CDI nu merge sa folosim si 3-4 condensatori de delcou in paralel? Ar fi doar problema de volum si de izolare a conexiunilor, poate. Condensator ca al tau, dyogenes, poate pe la ateliere de reparatii sau prin bazar sa fie... Intre timp am mesterit un "eclatometru", adica un dispozitiv simplu pentru masurarea exacta a lungimii scanteilor aprinderii. Pe "ciocurile" pentru masurarea diametrelor interioare ale unui subler de plastic am montat doua piese metalice: o "masa" si un "electrod". Am folosit o bucata de tabla de conserva si o bucata de sarma de otel indoita. Piesa de tabla se pune in contact cu masa masinii (motor, ceva...), iar de electrodul de sarma am legat un conductor multifilar izolat, al carui capat face contact cu cel al fisei de la bobina de inductie. Cu acest sistem am facut cateva masuratori ale scanteilor pe clasic, apoi cu aprindere IPA (post#1233), apoi cu gotronicAT01. Ei bine... - pe clasic scanteia ajunge la 12mm - cu IPA ajunge la 14mm - cu gotronic ajunge la...14mm! Deci gotronicul nu e doar o "sarma" cum se spunea pe aici, sau o fi o "sarma supraconductoare" ![]() Totusi, nedumerirea e ca ambele aprinderi au marit scanteia doar cu 2mm! Hm, ma asteptam la mai mult, dar poate are dreptate dyogenes cu bobina. Am folosit una Bosch veche tare (cred ca are mai mult de 10 ani), cu rezistenta in primar de 3 ohmi si ceva. Am o banuiala ca gotronicul comuta un pic mai repede (cand am crescut distanta la 15mm a ratat mai putine scantei decat IPA), de aceea ma gandesc sa o folosesc si pe post de tranzistor final. gotronic, ai putea sa desenezi schema pentru asa ceva? Ai spus de doua ori pe forum, dar eu nu m-am lamurit. De fapt as vrea sa stiu si daca pot sa o pun in locul finalului de la schema postata la #1233 (prima de acolo). Mai testez si mai revin cu date. P.S.: Am mai gasit pe la mine prin calculator o schema de aprindere inductiva cu mmc4093. Nu mai stiu de unde am luat-o. Voi ce spuneti despre ea? Ar merita incercata? Poate, candva... ![]() This post has been edited by Kinetix: 6 Jun 2006, 21:47 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1350
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
O poti folosi foarte bine ca final chiar in schema postata, imediat dupa (in colectorul BD-lui, care poate fi 136-140 conectezi firul rosu +12V, iar borna RUP o legi la masa).
Daca ai bobina buna scoti scanteie si fara fisa centrala (intre fisa centrala si una din bornele + sau - ale bobinei. Este testata.) Turatia si fronturile de la AT 01 sunt foarete bune, ptr. ca nu este condensator pe final. Poti urca cu turatia pana la 12.000 rot/min sau si mai mult, totul tine de bobina si unghi dwell. Daca pui aprinderea pe un simulator " merge bine " pana peste 500 Hz. Curentul prin platina este mare , dar nu mai vreau sa discut despre asta . Am facut teste si cu AT 011 cu un curent de cca 100 mA, si dupa un drum de 500 Km, culmea, platina este afumata. Se pare ca si calitatea platinei conteaza (contactul).Este doar frumoasa cand o cumperi dar nu stii din ce material este facuta.?! This post has been edited by gotronic: 6 Jun 2006, 22:14 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 21:58 |