Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
bygy007 |
![]()
Post
#1681
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Attached File(s) |
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
dyogenes |
![]()
Post
#1682
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Da, problema histerezisului am observat-o si eu, imi reducea din avansul efectul capsulei vacuumatice. Practic am fost nevouit sa modific cursa pargiei vacuumaticului prin pilirea orificiului limitator din platou si schimbarea arcului de la capsula. Desi nu mi-am trasat curbele de avans, masina pare ca merge bine acum. Sincer, eu nu am avut curaj sa ma bag la fototranzistor-LED de teama prafului si uleiului din delcou. Dar probabil ca un LED IR bun, merge OK. M-a pus serios pe ganduri ce a zis Fabian, ca cel cu LED+fototranzistor, a-propos de precizie. Poate o sa incerc si eu o varianta optica, mai ales ca am o "elice" facuta de fabrica pentru acest scop (Dintr-un delcou de Dacia adusa din Ungaria si dezmembrata)
Liviu, daca iti amintesti, iti vorbeam si eu de senzori cu 4 iesri, dintre care 1 nu stiam ce face. la tipul meu de senzor, pare sa fie enable/diasble, daca o leg la + iesirea se comporta normal, ca la TLE4905, daca o leg la masa, iesirea nu mai face nimic, nici la masa, nici la +. In legatura cu piesele din dezmembrari, eu frecventez des aceste adevarate "temple". Singurele chestii care nu le iau niciodata de acolo sun piesele pentru frana si directie Alea le iau numai noi, din magazin. In rest, bobine, carburatoare, delcouri... No problem. Mi-am luat un delcou de si-a facut Gotronic cruce cand l-a vazut... Zicea ca asa joc mare nu a mai vazut la nimeni. Da la mine, cu Hall, merge perfect. Nu va ingrijorati, delcoul bun il tin in portbagaj, de rezerva ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1683
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
dyogenes daca iei un delcou il cureti bine de vaselina aia dinauntru si apoi ii pui tu nitica pe la lagare sa se unga totusi nu ai nici o problema eu l-am avut pe asta cu fototranz pe masina aprox 2500 de km din care 1300 facuti prin tara in concediu si a mers excelent nu a intrat nici pic de praf si nici ulei sau altceva.la ultimul delcou asta cu obturatorul asta din tabla am observat ca trebuia sa ii dau avans mult mai mare din cauza histerezisului lucru care la celalalt delcou cu magneti pe bucsa nu se intampla chiar asa.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1684
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
parerea mea este ca la cel cu magnet si senzor magnetic ori cit ai regla avansul tot va fi o diferenta de timp intre aparitia fantei si iesirea semnalului electric la cel optic nu este diferenta asta
as incerca ceva si anume un senzor de proximitate This post has been edited by bygy007: 20 Jul 2006, 21:17 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1685
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
bigi pana la urma ai vazut ca merge perfect, maine sa vii cu mine sa il montez la loc pe ala cu foto sa facem diferenta.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1686
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
bine ca o fi greu sa ajung la tine
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1687
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 20 Jul 2006, 21:20) [...]la ultimul delcou asta cu obturatorul asta din tabla am observat ca trebuia sa ii dau avans mult mai mare din cauza histerezisului lucru care la celalalt delcou cu magneti pe bucsa nu se intampla chiar asa. 1. Pai trebuia testat cu acele semne, facute pe delco, ca el sa deschida ferm acolo unde trebuie. 2. Cineva a scris pe aici ceva interesant legat de avansul vacuumatic. L=ALFA*PI*R/180 L=Lungimea sectorului de cerc cuprinsa in unghiul la centru ALFA. R=raza cercului. Bun, de aici==> ALFA=180*L/(PI*R)= K* L/R Bun, la Dacia avansul vacuumatic se face prin deplasarea CVASI-LINIARA a platinei mobile si nu prin rotirea platoului, ca la BOSCH. Acea cursa L' este limitata de acea fanta patrata din platou, acolo unde este si excentricul pentru reglaj Dwell. Deci, L'=constant.=> L=constant (cvasi constant). Acuma intervine surpriza. R este constant dar intr-o situatie data. Adica, R=8 mm in cazul pintenului platinii clasice, asigurind acel maxim de 14-15 grade vacuumatic. In cazul bucsei de 22mm, R=11+distanta intre bucsa si senzor, deci R creste, ALFA scade. La atac cu disc crestat, R creste probabil mai mult, ALFA scade la fel, pina la urma AV-VAC max ajunge la doar 5-6-7 grade in loc de MACAR 9-13, cit e in scripte. De aici necesitatea unui static mai mare sau a pilirii acelei ferestre. Atentie! Acel calcul nu este exact, in realitate avind deplasari cvasiliniare, pe niste arce de cerc asimilabile unor segmente, la unghiuri mici. Am pus formulele asa pentru simplificarea si intelegerea fenomenului. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1688
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Da asa este, am vrut sa intervin si eu mai inainte dar am fost putin ocupat. La senzorul Hal cu orice fel de magnet, practic nu acel histerezis deranjeaza, ba este f. bun, ci distanta (raza) mare care pentru acea deplasare liniara a platinii de cca 1mm, reduce drastic avansul vacumatic. Daca ii maresti avansul static compensezi ceva dar nu se mai respecta curba avansului centrifugal si daca pentru turatii mici cum este relanti-ul motorul merge bine, la turatii mai mari si sarcina incepe sa-ti bata avansul. Raza nu este numai a bucsei ci cea de la centrul axului pana la suprafata senzorului.(care este mult mai mare). La platina clasica trebuie luat in considerare raza de la centrul axului pana la cercul descris de pintenul platinii cand aceasta este inchisa. De aici rezulta ca raza activa este mult mai mica, iar avansul vacumatic la aceeasi deplasare de cca 1mm este mult mai mare decat cel calculat teoretic.
![]() Mai aveti putina rabdare, ca prin august o sa primesc cam 500 buc. senzori care citesc forma camei, si o sa scot "platina electronica" care se pare ca merge f. foarte bine. Deocamdata nu este pusa decat pe 3 masini, si avansul vacumatic lucreaza mai mult decat impecabil. Gaba ar putea povesti cred, dar si el ca si ceilalti care au primit cate ceva, odata ce nu mai au probleme cu aprinderea "s-au ascuns" nu mai sunt "activi" pe forum. P.S. Nu este sensibila la uzura si jocurile delcoului. This post has been edited by gotronic: 21 Jul 2006, 08:24 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Gaba |
![]()
Post
#1689
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Vinovat.
![]() ![]() ![]() Si apoi... motorul meu merge putin mai ciudat... Gotronic a remarcat si el lucru asta... ceva de genul... pornesti motorul... il lasi sa mearga putin apoi accelerezi brusc... rezultatul e ca dupa revenire am relantivul mai scazut cu aproape 200 de rot/min ... ciudat nu ? oricum legat de avans... intradevar la tipul de senzor pe care il are gotronic nu se modifica absolut nimic... deschiderea maxima a avansului este exact ca si la clasic... Ce ma impresioneaza pe mine este precizia cu care citeste cama ... este o minune @ Gotronic in mod normal cam cit ar trebui sa se incalzeasca bobina? ca mi se pare ca cam frige ![]() oare daca maresc distanta platinii fixe nu ar trebui sa scada putin temperatura ei? sau invers nu stiu exact ![]() scuze inca o data ... cind am timp o sa mai postez ... si nu am reusit sa intreb inca de cochilie... (tehnologul notru e in concediu cred ca luni va veni la lucru ... oricum cind aflu ceva te anunt ) |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1690
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Gaba, Pentru problema cu turatia motorului te rog sa vii sa-ti dau un delcou nou de Sacele, pentru incalzirea bobinei este un reglaj mai sofisticat al unghiului dweel, si anume trebuie sa modifici pozitia platinei fata de centrul axului delcoul-ui din "rozeta" avansului vacumatic inainte (unghiul dwell este in pozitia initiala maxim de cca 71 l%). Pentru micsorarea unghiului dwell trebuie sa deplasezi platina inspre partea de contact cu cea fixa. La tine pe masina nu am reglat nimic, am pus "platina electronica" si am pornit motorul sa vedem cum stam si asa a ramas. Asa as dori sa se intample si la serie. De accea vreau sa vad pzitia (dimensiunile) optime ale "platinei electronice", pentru a se monta daca se poate fara nici o modificare. Daca vrei poti sa incerci orice varianta de reglaj a platinei, inclusiv distanta fata de cama, pentru ca Dacia din cauza faptului ca nu se mai fabrica si nu numai, este din punctul acesta de vedere un unicat. Doresc sa achizitionez date de pe mai multe autoturisme, in asa fel ca varianta finala sa nu puna prea multe probleme de montaj la utilizator.
Referitor la incalzirea bobinei de inductie, crezi ca este muult mai fierbinte decat pe clasic?. Ma bucur, ca esti inca "activ" pe forum unde avem toti de invatat si perfectionat in ale "automobilului". This post has been edited by gotronic: 22 Jul 2006, 15:33 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1691
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Matrafox, bine ai revenit printre noi.!!!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1692
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Te-am vazut, online.?!
Re edit. Doar atat?! This post has been edited by gotronic: 22 Jul 2006, 19:23 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Gaba |
![]()
Post
#1693
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Hmmm... pai bobina se incalzeste mai tare... in sensul ca nu pot sa tin mana mai mult de 2 sec pe ea... inainte se incalzea mai putin.. nu cu mult... dar se putea tine mana pe ea...
Legat de avansul vacumatic... pozitia initiala a vacumului era intre dintii 2-3 de pe cama (numarat de la partea cu dinti cea mai apropiata de centrul camei ) dar dupa o vreme un mecanic o umblat la ea... asa ca daca acuma e pe pozitia corecta sau nu.... nu stiu exact... dar o sa ma uit ![]() apropo... sistemul actual de fixare este "reglat" fata de partea fixa a platinii... nu s-ar putea modifica in asa fel incit sa iei ca punct de referinta zona in care se aseaza lamela platinii ? (in spatele cititorului platinii ) teoretic distanta dintre cama si acel "canal" este fixa sau cel putin cu o toleranta foarte mica ... pe cind pozitia fata de platina fixa poate sa ajunga pana la o deplasare de 2-3 mm in functie de cit era de uzata platina inainte ... toate astea numai pentru reglare... fixarea ramanind cea actuala ? PS. as prefera sa incerc sa repar delcoul original... m-as simtii mult prea aiurea daca as primii un delcou nou... si apoi daca pun unu nou i prea simplu... nu mai invat prea multe ![]() ![]() This post has been edited by Gaba: 22 Jul 2006, 23:51 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
mikip |
![]()
Post
#1694
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 15 July 06 From: Timisoara ![]() |
Urmaresc topicul de 2 saptamani.Atunci, in urma spalarii motorului,a sucombat AT01(dupa 3 ani).Asa este,nu a protejat platina.Dar siguranta si simplitatea, precum si pretul nu prea mare, au fost argumente "beton" pentru a-l avea.Si apoi Kadett D 12S/1983 al meu are condensatorul pe platou, in interiorul delcoului(filetul gaurii de fixare terminat).Orice aprindere care evita condensatorul, e OK.
Dupa "decesul" lui AT01, am scos de la naftalina vechiul meu CDI+"multispark" (cand s-a construit il chema mutiscanteie).Contine convertizor autooscilator comandat cu 2 buc.SDT9204 si comanda cu 3 buc.CDB4121.Deci la rupere, debiteaza 3 scantei."Ruperea" comandata cu versatester arata ca merge fara probleme pana la 15000 rot/min.Pe masina, totul e OK pana in zona turatiilor mari, cand fluturatul mecanic al platinii, il descalifica.Pornirea ultrasigura iarna si la -25grade,l-a salvat de la abandon.In diferite perioade a "slujit" pe Fiat850,Dacia 1300 si pe Kadett.Acum am mai cumparat un AT01(sta in rezerva) si dupa ce am citit toate postarile de pe topic, dati-mi voie sa ma simt in trupa asta.In partea de vest se poarta adaptarea diferitelor aprinderi din Schrott-uri(VW,Audi,BMW)din anii 80 cu delcouri cu sensori Hall si "Ignition module".Acum am sa incerc si eu cateva aprinderi, aduse la zi, amrecuperat o lada de piese din monitoare "repauzate".Oricum astept de la "Gotronic" sensorul care citeste cama. |
--------------------
OPEL
KADETT
1.2S/1983
- TM09BRD
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1695
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
In mod normal de la o spalare (fie ea si la motor), AT01 nu are voie sa se strice, se poate defecta daca nu este scos condensatorul de la platina sau daca valoarea rezistentei ohmice a primarului bobinei de inductie este sub 3 ohmi ori se uita cheia in contact pe motor pornit.
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1696
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
marianrec, ai montat aprinderea AT011?
![]() This post has been edited by gotronic: 23 Jul 2006, 16:31 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
mikip |
![]()
Post
#1697
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 15 July 06 From: Timisoara ![]() |
Gotronic ai dreptate, AT01 "defect" este in regula.Taiasem papucul de pe firul de alimentare si-l inlocuisem cu un papuc mama sertizat acolo si care s-a dovedit a fi de fier acoperit cu un metal galben ca si alama.Bineinteles ca l-am gasit ruginit si cu rezistenta de multi ohmi.Cu ocazia asta am aruncat cam jumatate din papucii noi, care au picat la proba cu magnetul.Faptul ca nu a pornit motorul dupa spalare in spalatorie e de domeniul coincidentei.Noroc ca "institutia" cu pricina este peste drum de blocul meu.Cum masina am impins-o "acasa", am schimbat imediat aprinderea AT01 cu cea CDI si multispark, cu care motorul a pornit instantaneu si nervos.Daca ma gandesc in urma la cei 4 ani cat am mers cu AT01, intotdeauna platina s-a epuizat mecanic, respectiv pintenul de textolit s-a uzat inaintea contactelor.Bobina este Delco din acela cu miez E+I si are primarul de 1.5ohmi si se pare ca AT01 nu are nimic impotriva.Oricum acum pana subiectul este "cald",
am sa incerc AT01 ca final, cum ai amintit.Pentru lucrari de electronica sant oarecum utilat, fiind electronist pe radarul meteo(SIMIN) din Timisoara.Radarul are o aprindere electronica uriasa care debiteaza impulsuri de 70kvolti cu putere in impuls de cca 700kW(de vreo 600 ori/s). Oricum astept cu interes senzorul care citeste cama.Daca intarzie mult va dispare o mare parte din parcul care ar beneficia de acesta |
--------------------
OPEL
KADETT
1.2S/1983
- TM09BRD
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1698
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La Opel, cu bobinele respective chiar daca rezistenta bobinei este de 1,5 ohmi, eu stiu ca mai are o rezistenta in bord pe firul de alimentare. De multe ori cand montam AT01, trageam plusul separat de la un electroventil. S-ar putea sa nu fie alimentata la +12Vcc. Se poate masura cu contactul pus, platina inchisa si de vazut daca pe bobina ajunge tensiunea de la baterie fara pierderi semnificative.
Deci se poate si cu AT 01 fara sa "manance" platina in mod semnificativ. Problemele apar acolo unde delcoul este "varza". In plus mi se pare ca la Opel platina nu aluneca una pe cealalta si de aici poate si rezultatele. Referitor la "Platina electronica", aceasta este facuta sa se monteze pe Dacii, ma refer la sistemul de prindere care practic este o "Platina" turnata ce nu atinge axul delcoului. Este drept ca "pierd" o serie de posibili clienti. Nu stiu cum sa fac sa poata fi "Universala". Poate imi dati voi ceva idei. ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
mikip |
![]()
Post
#1699
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 15 July 06 From: Timisoara ![]() |
Da, am o carte din Germania, cu Kadett D, modelele benzinare si in schema instalatiei electrice apare o rezistenta de 1.8ohmi .Numai la pornire se aduce +12V de pe baterie direct, cu ajutorul releului de anclansare de la demaror.Se pare ca merge bine si CDI-ul cu tensiune redusa.Cum am scris la prima postare se pare ca mai sant putine modele cu aprinderi clasice si se mai imputineaza cu
ocazia actiunii guvernamentale.Am primit un "reluctor pickup" de Skoda, deci delcoul complet, fara electronica.Trebuie sa vad cat este de compatibil din punct de vedere al dimensiunilor cu cel existent pe Opel.Ar fi interesant de introdus in joc.Nu stiu despre el decat ca rezistenta bobinei este de 7kohmi.Maine dau o fuga sa cumpar fise noi si sa vizitez vreo 2 schrotturi sa vad niste aprinderi de VW sau Audi, delco(hall)+ICU(Ignition control unit).Si astea sant la masinile anilor '80, inaintea primelor computere de bord. Delcoul clasic la Opel e simplu, platoul este gol si ai loc de intors Dacia acolo, nu exista peretele lateral.Capacul distribuitor este inalt si tine loc si de pereti laterali. Asa ca totul este extrem de accesibil. |
--------------------
OPEL
KADETT
1.2S/1983
- TM09BRD
|
|
Gaba |
![]()
Post
#1700
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Poze cu platina care citeste cama . Sistemul functioneaza perfect cu AT 011 (aprinderea cu 4 fire a lui Gotronic)
Copyright Gotronic 2006* ![]() This post has been edited by Gaba: 24 Jul 2006, 08:00 Attached thumbnail(s) Foto_1.jpg ( Size: 61.53k ) Number of downloads: 645 Foto_2.jpg ( Size: 72.5k ) Number of downloads: 712 Foto_3.jpg ( Size: 101.13k ) Number of downloads: 672 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1701
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Gaba, pentru delcoul nou ti-am zis sa vii pentru a elimina ca si cauza jocul delcoului, dupa care poti sa-ti pui delcoul tau. Eventual sa-l repari. La "platina electronica " cu AT 011 m-am gandit sa fac un "videoclip scurt" sa fie mai reprezentativ, dar asta dupa ce voi face cochila de injectare, iar "piesa" va arata ca cea finala.
Re edit: Rozeta de la vacumatic poti sa o dai spre maxim, astfel se modifica un pic avansul general (se mareste), si se micsoreaza unghiul dwell. Distanta fata de ax nu influenteaza semnificativ nimic, e bine sa fie cat mai mica pentru siguranta (dar nu mai mica de cca 0,3 mm sa nu atinga axul) La urmatoarele o sa montez senzorul direct in suport mai decalat de axul delcoului, sa nu mai trebuiasca modificat nimic. This post has been edited by gotronic: 24 Jul 2006, 11:24 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
calinutz |
![]()
Post
#1702
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 June 06 From: Oradea ![]() |
Vreau sa modific un capac delco cu 4 senzori SM235in locul contactelor pt. fise, respectiv cu 4 bobine si 4 aprinderi. Pe pipa vine fixat un magnet care activeaza succesiv cei 4 senzori. Platina inca nu as vrea sa o modific.
Cam la ce temperaturi poate sa ajunga un delcou? In catalog zice ca temperaturile de functionare ale senzorului sint intre 0-70C. ![]() Incalzirea ar trebui sa vina numai de la motor pt. ca nu o sa mai am scantee la contactele fiselor in capacul delco. |
--------------------
Dacia,Logan,Clio
1300,Laureate,Simbol
1980,2004,2006
- BH04_ _ _ BH08_ _ _ motorul merge bine dar are probleme cu piesa dintre volan si pedale
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1703
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
cumpara TLE 4905 lucreaza intre -40 si150 de grade celsius
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#1704
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Calinutz, vezi ca eu am patit-o. Probabil nu ai citit posturile mai vechi. Eu am folosit initial BS570 si am avut probleme din cauza temperaturii delcoului. Se incalzeste destul de tare. Cel mai bine e sa folosesti senzori straini gen TLE4905. Sunt ieftini si rezista fara probleme atat sub 0 cat si peste 80 de grade.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1705
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu vad diferenta intre platina clasica si cea pe care o ai tu
constructiv este la fel in momentul uzurii va face gaura in textolitul ala si va fi mai greu de pilit si opropos curentul de pe bobina tot prin platina trece ai vre-un fir de la chestia aia rosie la masa?? eu nu vad This post has been edited by bygy007: 24 Jul 2006, 22:37 Attached thumbnail(s) Foto_2.jpg ( Size: 80.56k ) Number of downloads: 605 Foto_3.jpg ( Size: 107.58k ) Number of downloads: 559 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Gaba |
![]()
Post
#1706
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Pai intre platina si cama este putina distanta.... se vede mai bine in prima poza ... in a doua nu se vede datorita pozitiei aparatului in momentul fotografierii ... de fapt a doua poza este doar ca sa isi fac o parere lumea despre forma si marimea prototipului... poate ofera cite o sugestie constructiva
![]() da este un fir care merge la masa la releul de incarcare . ![]() Attached thumbnail(s) Foto_4.jpg ( Size: 52.2k ) Number of downloads: 209 Foto_5.jpg ( Size: 81.89k ) Number of downloads: 200 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1707
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Adica senzorul ala functioneaza cam ca "senzorul Tyndal"? Un spot luminos si un fotoelement cu axe la 90 grade?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#1708
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Stimati colegi de forum. Nu exista nimic in contact cu axul delcoului, singura frecare este intre platina fixa si cea mobila de unde se ia minusul. Exista doar un fir de iesire ca si la platina normala prin care trece un curent de cativa miliamperi. Comanda este in curent (pentru specialisti), adica un curent de o anumita valoare pentru "zero logic" si alt curent pentru "unu logic". Intre "platina electronica" si axul delcoului exista o distanta de la 0.3 pana la cca 1,5 mm unde senzorul lucreaza, dar este bine sa fie pusa pe minim pentru siguranta. Nu este nimic de genul la 90 grade. In poze nu se vede dar mai este un conductor negru(minusul), langa cel rosu. Poate gaba sa pozeze eventual si separat?. Aprinderea este AT 011 (cu patru fire), in aceeasi cutie rosie, dar marcata AT011. Poate o sa fac un videoclip (cand am putin timp liber), dupa cum am spus mai inainte ca sa fiu mai explicit. Sa nu credeti iar ca este o ecscrocherie(unii dintre voi).
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Re edit. Scuze dar nu am vazut ultimele poze a lui gaba de unde se vede clar atat firul negru(minusul) cat si distanta fata de axul delcoului a "platinii electronice". This post has been edited by gotronic: 25 Jul 2006, 07:51 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1709
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(gotronic @ 25 Jul 2006, 08:40) [...] singura frecare este intre platina fixa si cea mobila de unde se ia minusul. [...] Nu este nimic de genul la 90 grade. In poze nu se vede dar mai este un conductor negru(minusul), langa cel rosu. [...] Adica preiei masa prin platina? Prin "acel dispozitiv imperfect care cind conduce, cind nu?"... Adica scapi, de una dai de alta. Sincer, masa senzorului se ia din MONTAJ, fara legatura cu delcoul (scria ceacu parca sau Fabian mai inainte multe pagini asta). Deci nu e Tyndal, atunci posibil "reluctor" - bobina cu miez din magnet si intrefier mic, ca un cap de cass. ![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ceacu |
![]()
Post
#1710
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 25 Jul 2006, 09:16) Adica preiei masa prin platina? Prin "acel dispozitiv imperfect care cind conduce, cind nu?"... Adica scapi, de una dai de alta. Sincer, masa senzorului se ia din MONTAJ, fara legatura cu delcoul (scria ceacu parca sau Fabian mai inainte multe pagini asta). Deci nu e Tyndal, atunci posibil "reluctor" - bobina cu miez din magnet si intrefier mic, ca un cap de cass. ![]() Subscriu si eu: masa senzorului (intregului montaj) NU trebuie sa aibe nici o legatura cu masa delcoului! cu atat mai putin prin contactele alunecatoare (avans vacuumatic) si vibrante (vibratii motor)! Nu mi se pare OK renuntarea (pe motivul economiei-castigului) la un amarat de fir. Off topic: Incepand de ieri sunt (ne)fericitul posesor al unei Dacii din 98, asa ca reintru in joc (toata lumea rade si ma intreaba de ce mi-am luat iar Dacie)! De nebun! Pentru experimentare. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 04:52 |