DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 144 145 146 147 148 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Motorola
post 25 Jun 2008, 12:37
Post #4351


Om cu idei (dar nu idiot)


Group: Members
Posts: 59
Joined: 28 March 08
From: Romanica




Ba nu. tongue.gif Aici dupa cum se vede, daca nu merge ceva la masina se face un upgrade, icon_mrgreen.gif dupa care "hopa sus" pe "net" cu intrebari de genul " oare de la ce-o fi" laugh.gif sau "oare de ce nu merge?" blink.gif si pe urma se discuta cam ceva de genul toti vorbesc si nu mai asculta nimeni, sau cine asculta " e varza"!!! radmasa.gif nu intelege nimic, ptr. ca se vorbeste in limbaj tehnic (strain ptr. multi dintre noi), sau "limbaj popular" care poate insemna orice, numai semnificatia reala nu.! laugh.gif


--------------------
masina care merge 4 roti - ********
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 25 Jun 2008, 14:18
Post #4352


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Motorola ma mir ca pe tine liviu sau argon nu te pedepseste la cati Smiley ai pus se vede domnule liviu se vede.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Jun 2008, 14:55
Post #4353


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Io nu mai sint moderator, renuntat la el din cauza unuia asemanator tie. Da' unora le e greu sa citeasca (si mai ales sa scrie).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 25 Jun 2008, 15:23
Post #4354


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Hai n-o da in tragic... toti gresim si fiecare din noi invata cate ceva de la ceilalti. E drept ca unora le e LENE sa citeasca tot si posteaza aiurea... asa eram si eu la inceput. Nu e motiv sa ne suparam... eventual sa indrumam tineretul.

Revenim la motoarele noastre: acest topic s-a lungit enorm de mult si finalitatea lui inca nu se vede. Adica nu poti trage inca o concluzie clara cu privire la aprinderi, dar nici la ce trebuie verificat inainte de a monta un asemenea dispozitiv.

Reusim sa concluzionam mai aproape de concret si sa expunem variantele?

Sa stie tot userul ce are de facut si dece face acel lucru.

In ceea ce ma priveste, eu siu ce am de facut, am facut si merge totul brici; merge motorul... nici nou nu mergea asa frumos (atat la rece cat si la cald). Urmeaza al doilea pas de upgrade, urmat indeaproape de cel de-al treilea (delco pur electronic si gestiune aprindere si dwell cu presetari la curba de avans).


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 25 Jun 2008, 15:24
Post #4355


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Bingo !!


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 25 Jun 2008, 23:12
Post #4356


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




elementar, poate pe unii intereseaza....

http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html

26 Jun 2008, 22:09:
fratilor, f smechera figura...

Bobina de tico, + rezistenta de 2Ohm + Malvina Modificata,... excelent...


recomand tuturor...., insa racire tapana l aprindere... eu am radiator de CPU.

27 Jun 2008, 00:33:
maine, iau alte 2 rez de 2Ohmi, le pun in || ca sa obtin coeficient termic dublu, iar tranzistorul de putere din aprindere in inlocuiesc cu 2SC5857.
iar rezistenta principala cu 18Ohm, 10W. si cea mica dintre cracii tranzistorului de 100O/3W o elimin.

de asemenea, planuiesc ca bobina impreuna cu aprindrea sa le bag in cutie de al de sursa PC si sa aiba racire activa cu cooler protejat cu o rezistnta... asta pt ca sunt mici ansamblurile si va arata interesant...

revin cu concluzii si consum...

This post has been edited by tzepesch: 27 Jun 2008, 00:33


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 27 Jun 2008, 09:09
Post #4357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(tzepesch @ 25 Jun 2008, 23:12)
<span class='edit'>27 Jun 2008, 00:33:</span>
si cea mica dintre cracii tranzistorului de 100O/3W o elimin.
*



Nu o elimina!
Pune una de putere mai mica (1/2W) daca ai probleme cu spatiul (nu inteleg, la ce trebuie de 3W?).


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Jun 2008, 11:19
Post #4358


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu nu inteleg de ce multi ati pus acea rezistenta de 100 ohmi in baza tranzistorului final ? Daca era necesar se punea de la inceput din faza de proiectare , asadar ea limiteaza curentul la un tranzistor care nu accepta curenti mai mari pe baza peste 2-3A cum era si vechiul tranzistor Bu... Oricum curentul de comanda e limitat prin acea rezistenta din colectorul prefinalului implicit curentul care se scurge prin tranzistorul final si bobina.

This post has been edited by djasu82: 27 Jun 2008, 11:20


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Motorola
post 27 Jun 2008, 11:29
Post #4359


Om cu idei (dar nu idiot)


Group: Members
Posts: 59
Joined: 28 March 08
From: Romanica




Nu-ti mai da tu cu parerea AIUREA (sfatuiesti prea multa lume, si o duci in eroare). Acea rezistenta din baza TREBUIE (cum spunea si ceacu), ea este pentru descarcarea capacitatilor (intrinseci) si parazite, din jonctiunea BE a tranzistorului atunci cand se blocheaza. Altfel acele capacitati mentin tranzistorul in conductie pana se descarca si nu mai COMUTA, ci se blocheaza incet (lent), incalzindu-se puternic pana la distrugere (la curenti si tensiuni mari cum este aici). In plus nu ai fronturi de comutatie bune.!!!!

This post has been edited by Motorola: 27 Jun 2008, 13:09


--------------------
masina care merge 4 roti - ********
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 27 Jun 2008, 18:12
Post #4360


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




kitul de aprindere in stadiul de productie... mai am cateva de adaugat si asta e... test.

am probat-o la relanti si-n turatie mare pe loc. merge f bine. nu se incing radiatoarele si bobina... sunt calde doar.

scanteia fisei centrale o da la 2, 2.2 cm de masa...
scanteia bujiei este perfect albastra, iar bujia fata de masa da scanteie albastra cam la 1.8-2cm


i present u, Denso Power Ignition... hahaha DPI radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

se simt vibratiile curentului cand trece prin fisa. se si aude cum tacane.
sunt curios cu capac transparent cum se vede... icon_mrgreen.gif





This post has been edited by tzepesch: 28 Jun 2008, 01:34

Attached thumbnail(s)
DSC04766__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 87.72k ) Number of downloads: 1357
DSC04792__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 152.8k ) Number of downloads: 1384
DSC04793__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 122.79k ) Number of downloads: 1365
DSC04794__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 140.13k ) Number of downloads: 1302
DSC04795__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 196.67k ) Number of downloads: 1302
DSC04796__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.55k ) Number of downloads: 907
DSC04797__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.23k ) Number of downloads: 256
DSC04798__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 105.87k ) Number of downloads: 223
DSC04799__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 91.66k ) Number of downloads: 227
DSC04800__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 121.48k ) Number of downloads: 228
DSC04801__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.43k ) Number of downloads: 232
DSC04802__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 162.26k ) Number of downloads: 216
DSC04803__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 161.55k ) Number of downloads: 213
DSC04804__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 179.56k ) Number of downloads: 258
DSC04805__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 184.87k ) Number of downloads: 251
DSC04807__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 255.1k ) Number of downloads: 634
DSC04810__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 177.09k ) Number of downloads: 343
DSC04811__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 201.42k ) Number of downloads: 782
Imagine_0503.jpg ( Size: 391.86k ) Number of downloads: 350


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Jun 2008, 20:09
Post #4361


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Motorola @ 27 Jun 2008, 12:29)
Nu-ti mai da tu cu parerea AIUREA (sfatuiesti prea multa lume, si o duci in eroare). Acea rezistenta din baza TREBUIE (cum spunea si ceacu), ea este pentru descarcarea capacitatilor (intrinseci) si parazite, din jonctiunea BE a tranzistorului atunci cand se blocheaza. Altfel acele capacitati mentin tranzistorul in conductie pana se descarca si nu mai COMUTA, ci se blocheaza incet (lent), incalzindu-se puternic pana la distrugere (la curenti si tensiuni mari cum este aici). In plus nu ai fronturi de comutatie bune.!!!!
*


Iauzi de cand pana cand un tranzistor de 1 mhz are capacitati parazite intre baza si emitor biggrin.gif Din cate se stie doar intre colector si emitor exista o anumita capacitate si aceea e de obicei intre 50-250 pF. Acesta mica decuplare se realizeaza doar la frecvente inalte nu la 50-150 Hz la cat lucreaza o aprindere eletronica inductiva de aceea s-a montat acel condensator intre coletor si emitor de 33nF desi e foarte mic pentru a decupla si mai bine oscilatiile parazite. Motorola nu te mai da cocos ca pun osciloscopul in functiune si vedem ce se intampla pe malvina . Apropo montajul prefinal si final e de tip darlinton cu siguranta nu ai auzit. Incalzirea excesiva a tranzistorului final e datorat oscilatiilor parazite care se creeaza intre bobina de inductie si capacitatile care sunt in tranzistor colector emitor . Aceste oscilati se reduc cu o celula cebsev sau marirea condensatorului de la 33nF la 220nF. Dupa un scurt rulaj al motorului am scos bujiile si eletrodul era alb maroniu iar aprinderea si bobina erau caldute .

This post has been edited by djasu82: 27 Jun 2008, 22:07


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 28 Jun 2008, 14:55
Post #4362


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




tzepesch, la datele pe care le comunici tu, se pare ca ai o scanteie foarte puternica. Felicitari!

Baieti, am nevoie de un sfat, o sugestie.
As vrea sa fac o aprindere CDI hibrida, astfel:
- voi face un oscilator cu un 555 si un MOS, pe o frecventa ridicata, supraacustica
- traf pe miez de ferita, sa scoata vreo 300-350V in secundar (raport 1:25-1:29)
- condensator de 3-4uF/400V
- triggerarea (comanda) si descarcarea se va face prin aprinderea electronica a masinii (Tico) si prin bobina de inductie a acesteia (1.2 Ohm in primar).
aprindere_Tico.JPG ( Size: 92.42k ) Number of downloads: 453


Credeti ca se poate arde ceva in aprinderea de Tico? Nu stiu ce fel de tranzistor final este acolo...
Mersi mult.

This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 17:15


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 28 Jun 2008, 15:08
Post #4363


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




merci Kinetix... dar am avut putin ajutor din partea lui Dj... multam si lui.

da, e altceva... trage f frumos... la un momnet dat s-au departat platinile si aveam 06/ mergea f bine in continuare dar o apuca putin tremuratul la relanti.

i-am pus ledul acela de stare pe firul de - al aprinderii, astfel incat pot face avansul cu el.


68km in buc cu 5L. deocamdata...

<span class='edit'>28 Jun 2008, 15:09:</span>
bine, combinat... si cu si fara trafic.

This post has been edited by tzepesch: 28 Jun 2008, 15:09


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Jun 2008, 17:43
Post #4364


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu ti-as recomanda reducerea in primul rand a condensatorului final la 1-2uF ..3 sau 4 e destul de mare si nu stiu daca iti v-a face fata in primul rand oscilatorul si dupa aceea tranzistorul final adica la 3000-5000 de ture sa ai tensiunea de comanda tot pe la 350V. Uite in poza de mai jos eu asa ti-as recomanda sa legi tranzistorul final si condensatorul dupa punte. Cu acest montaj se poate pune si at011 in functiune malvina si alte aprinderi inductive.

Attached thumbnail(s)
Hf98276.jpg ( Size: 77.25k ) Number of downloads: 503


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 28 Jun 2008, 18:50
Post #4365


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Mersi, djasu, pentru sugestii.
De vreme ce un 555 poate fi facut sa oscileze pana la maxim 500KHz, mi se pare ca e destul de eficient si ar putea sa incarce si un condensator mai mare. Cred ca rapiditatea incarcarii tine in primul rand de un voltaj si de o frecventa mare. Pe de alta parte, am mai facut o aprindere CDI cu 1uF, parca, si nu am fost prea impresionat de puterea scanteii. Iar 1uF nu ar face mai mult decat ce face aprinderea de Tico acum, care da scantei albe de 2cm la 12V.
Da, finalul aprinderii va fi legat dupa puntea redresoare, in locul tiristoarelor obisnuite, sau a tranzistorului IRF740 din schema postata de tine. Sper sa reziste finalul aprinderii...
Toate cele bune.

L.E:
M-am gandit cum se va face sincronizarea semnalului de la reluctor cu aparitia scanteii la modulul CDI. Nu e bine... Forma semnalului e variabila cu turatia, in asa fel incat avansul scanteii va creste odata cu turatia, in plus fata de cresterea data de sistemul centrifugal...
semnal_scanteie_Tico.JPG ( Size: 42.08k ) Number of downloads: 342

De aceea, cred ca va trebui sa folosesc pentru descarcarea condensatorului un tranzistor de putere separat (un IRF740, de ex), care va primi comanda de la finalul aprinderii.

Voi ce credeti, e bine asa?

This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 22:11


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Jun 2008, 19:51
Post #4366


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




degeaba iti da tie scantee alba la 2 cm daca in camera de ardere acea scantee nu poate arde complet amestecul in asa fel in cat flama sa devina albastra. Daca la vechiul cdi montai 2uF trebuia modificat in primul rand transformatorul dupa aceea tranzistori mos si puntea redresoare. Voi pune imagini video filmate din bujia colortune . In locul irf740 poti monta IRFPC 60 pentru a comuta bobina de inductie , iar pentru oscilator poti folosi IRFP 250 . Doar asa vei avea stabilitate la CDi eu am incercat si a dat rezultatele pe care mi le-am dorit. Ideea ar fi tot o aprindere multiscnatee care sa lucreze si la turati joase si la turati inalte.
Apropo schema pusa de mine mai sus se poate adapta usor la un senzor gotronic .

This post has been edited by djasu82: 28 Jun 2008, 19:53


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 28 Jun 2008, 20:31
Post #4367


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




djasu, sa nu exageram. Nu cred ca o scanteie alba de 2cm e "degeaba". Cate Dacii se pot lauda cu performanta asta? Si nu ma refer doar la modelul de serie.
Culoarea flamei la care te referi tu nu depinde doar de scanteie ci si de dozarea amestecului carburant si de calitatea benzinei. Poti sa ai o SUPERscanteie si o ardere proasta daca ai plutitorul spart sau reglat gresit. Un amestec prea bogat pur si simplu nu are timp sa arda complet, chiar daca e aprins bine la inceput.
Dar sa lasam asta acum.
Nu cunosc tranzistoarele de care spuneai, insa cred ca 2SK3067 merge pentru traful ridicator, iar IRF740 sau 2SK2828 merg bine pe etajul de descarcare a condensatorului.
Iata cum m-am gandit sa cuplez cele doua scheme de aprinderi electronice:
aprindere_hibrida_Tico_CDI.JPG ( Size: 41.99k ) Number of downloads: 344


Pentru protectia tranzistoarelor MOSFET oare ar trebui sa pun cate o dioda (1N4007 sau BA159) antiparalel cu primarul trafului ridicator si cu primarul bobinei de inductie, sau merge si fara?
Oare va functiona corect?

This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 20:49

Attached File(s)
Attached File  datasheet_2SK3067.pdf ( 151.16k ) Number of downloads: 100
Attached File  datasheet2SK2828.pdf ( 48.23k ) Number of downloads: 43
Attached File  IRF740.pdf ( 90.65k ) Number of downloads: 55


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Jun 2008, 21:42
Post #4368


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tzepesch @ 27 Jun 2008, 18:12)
kitul de aprindere in stadiul de productie... mai am cateva de adaugat si asta e... test.


Bobina are 2 papuci perpendiculari; care l-ai legat la +? Iti scriu eu marti, ca-s plecat d'acas' ...
QUOTE(Kinetix @ 28 Jun 2008, 14:55)
[...]Credeti ca se poate arde ceva in aprinderea de Tico? Nu stiu ce fel de tranzistor final este acolo...

In schema nu apare dar in alta, tot din manual Tico, scrie ca ARE rezitor de balast extern. Schema e simplificata, fara balast. Adica, fara acel rezistor arzi bobina sau finalul. Iar acea aprindere e specifica unui reluctor, cu crestere de Dwell la turatii mari.

This post has been edited by diaconuliviu: 28 Jun 2008, 21:44


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Jun 2008, 21:50
Post #4369


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Kinetix sti ce imi place mie de tine in afar de multe chesti ai acel soft care face automat o schema e eu le gandesc cu creion si le pun pe hartie . Nu faci nimic cu protectia mosului daca pui o dioda .
Se face o celula cebsev pentru a elimina impulsurile de inalta frecventa care e compusa dintr-o dioda schotky care e inseriat cu un condensator si o rezistenta si se leaga paralel pe bobina de inductie a primarului la fel si la ocilator tot intre drena si alimentare .
Rezistenta are valoare de 680 ohmi /1W iar condensatorul nepolarizat are vlaoare de 220nF/100V.
Poate faci rost de o bujie color tune si te convingi ... recomand la toata lumea CDi sau TCi.
Tepes are schema la boboina detico data de mine.
Uite si schema cum se leaga acea celula pentru protejarea mosului ca sa nu se mai arda in tensiune inversa.

This post has been edited by djasu82: 28 Jun 2008, 22:04

Attached thumbnail(s)
celula_cebsev.JPG ( Size: 28.34k ) Number of downloads: 386


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 28 Jun 2008, 22:09
Post #4370


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Liviu, interesant, ma intreb unde o fi montat rezistorul ala de balast... Nu l-am vazut pe nicaieri, iar modulul de aprindere e prea compact pentru a incapea acolo.
Unghiul ala variabil nu ma deranjeaza daca pun un tranzistor de descarcare separat. Timpul ala variabil cu turatia va fi timpul de incarcare a condensatorului. Descarcarea lui se va produce, cred (vezi schema sugerata de mine mai sus), atunci cand semnalul reluctorului trece prin zero, iar asta nu se modifica, nu-i asa?
Mersi, djasu. O sa mai studiez "cebsev-ul" ala mai in detaliu. Inteleg ca circuitul ala din drena este un circuit acordat, nu-i asa? Nu ar trebui dimensionat pentru aplicatia asta in mod special?

This post has been edited by Kinetix: 28 Jun 2008, 22:16


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Jun 2008, 22:14
Post #4371


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Rezistenta de balast e chiar in acel modul si e pusa pe radiator impreuna cu tranzistorul final. Altfel cum a spus si liviu ar loa foc si bobina si tranzistorul final .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 28 Jun 2008, 22:16
Post #4372


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(djasu82 @ 28 Jun 2008, 21:50)
Rezistenta are valoare de 680 ohmi /1W iar condensatorul nepolarizat are vlaoare de 220nF/100V.
*



Rezistorul se pune in paralel cu dioda, dioda sigur nu e schottky (ca au tensiunea inversa mica) ci e dioda cu timp de recuperare foarte scurt si care sa suporte repetitiv cel putin curentul prin primarul bobinei la momentul in care se blocheaza tranzistorul iar ca tensiune inversa cel putin maximul tensiunii ce poate aparea in primarul bobinei (sau pe tranzistor).

Condensatorul, de asemenea, trebuie sa aibe tensiunea maxima cel putin egala cu cea a diodei.

Daca pui rezistorul paralel cu dioda nu vei sunta (degeaba) primarul bobinei!

In concluzie dioda nu e buna (ca e de 1A mediu) si nici condensatorul nu e bun (ca e de 100V)!

Asta asa la prima vedere!

Cu dimensionarea valorilor R si C e o alta teorie!

Si in plus, toata 'chestia' se numeste "snubber network" si nu cebasev!

This post has been edited by ceacu: 28 Jun 2008, 22:28


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Jun 2008, 22:24
Post #4373


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pune o dioda de comutatie de tipul by228 apropo pune la masa varfurile inverse de tensiune le netezeste. Apropo e prea multa teorie mai si aplicati si vedeti ce iese.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 28 Jun 2008, 22:28
Post #4374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Baieti, cate o mica schemuta m-ar ajuta foarte mult, altfel riscati sa ma pierdeti in teorii minunate dar neinteligibile. smile.gif
Iar cu privire la incercat asa si asa, asta puteam sa o fac si singur, dar am vrut sa merg la sigur in ce priveste protectia montajului. Daca reusesc sa stric ceva pe acolo, ma va costa destul de scump modulul de aprindere. Se vinde doar delcoul complet si costa o groaza de bani...


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Jun 2008, 22:32
Post #4375


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Protejarea moduluilui l-ai facut deja introducant acel irf740 dupa tranzistorul final din modul asa ca nu ai ce sa strici restu depinde de tine cat de binefaci cdi si cat de bine mentine tensiunea mare pe bobina chiar la turati inalte. Apropo as face pentru inceput ca sa capete bobina de inductie mai multa forta dupa final as pune direct irf740 si as lega primarul de la bobina si rezistenta aditional si prins la 12v asa cu siguranta caderea pe mos v-a fi infima la comutari rapide. Totusi as cauta tranzistori mos cu rezistenta in conductie directa intre drena si sursa la o valoare sub 0.05 ohmi.

This post has been edited by djasu82: 28 Jun 2008, 22:38


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 28 Jun 2008, 23:21
Post #4376


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




bob de tico

29 Jun 2008, 16:47:
am luat si capac transparent de delcou. o sa pun un filmulet cu scanteile date in interior.

This post has been edited by tzepesch: 29 Jun 2008, 16:47

Attached thumbnail(s)
bob_tico_foto.jpg ( Size: 154.92k ) Number of downloads: 360
bob_tico.jpg ( Size: 49.35k ) Number of downloads: 338


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 29 Jun 2008, 19:24
Post #4377


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




tzepesch, multumesc pentru schema cu bobina.

In urma discutiei cu Gelu, am mai descoperit o problema a schemei propuse:
- semnalul reluctorului face ca finalul aprinderii originale sa intre in conductie cu mult dupa ce scanteia s-a stins (la ralanti), acest interval micsorandu-se usor, odata cu cresterea turatiei; asta e bine, dar...
- pe durata dintre stingerea scanteii si pana la intrarea din nou in conductie a finalului la Tico, MOSFET-ul meu ar fi in conductie sad.gif , scurtcircuitand iesirea ridicatorului de tensiune. Aici se pierde energie in mod inutil... Ce as putea face pentru a sincroniza blocarea MOSFET-ului cu stingerea scanteii (descarcarea condensatorului)? 1zhelp00.gif
Mersi mult pentru participarea voastra de pana acum.

This post has been edited by Kinetix: 29 Jun 2008, 19:28


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Jun 2008, 19:52
Post #4378


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Kinetix @ 28 Jun 2008, 22:09)
[...]
Unghiul ala variabil nu ma deranjeaza daca pun un tranzistor de descarcare separat. [...]


Prin manualul Tico scrie "rezistor extern"..
Tocmai ansamblul reluctor+aprindere Tico + bobina Tico face sa nu mai ai nevoie de CDI, crescind unghiul Dwell cu turatia vei avea sinteie puternica si la 5000 rpm.
QUOTE(tzepesch @ 28 Jun 2008, 23:21)
bob de tico
[...]

Ai dedus acel + si -? sau ai citit polarizarea in manual? Am zis ca ce am dedus corespunde cu ce scrie in manual, dar bobina e acasa, marti voi scrie polarizarile.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 29 Jun 2008, 20:06
Post #4379


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, Liviu, ai dreptate: aprinderea de Tico este o reusita. Nu ma plang de ea. Asa cum am mai spus, la 12V face scantei albe de 2cm. Probabil ca la 13.8 - 14V situatia e mult mai buna.
Doar am vrut sa experimentez altceva.
Daca nu merge cu descarcare pe MOSFET, as putea incerca cu un tiristor de 8-12A/400-800V.
Am gasit un model, dar nu stiu daca e rapid. Atasez un PDF, poate va lamuriti voi.
Mersi mult.

P.S:
Pentru clarificarea modului de conectare a aprinderii de Tico si a bobinei acestuia, urmariti diagrama asta:
schema_conectare_aprindere_tico.JPG ( Size: 75.06k ) Number of downloads: 1718

In partea de jos se vede mufa bobinei de inductie si modul ei de conectare in schema.

This post has been edited by Kinetix: 29 Jun 2008, 20:15

Attached File(s)
Attached File  datasheetTIC126_tiristor.pdf ( 113.72k ) Number of downloads: 105


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 29 Jun 2008, 20:52
Post #4380


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




din manual. nu am vrut sa risc ca o iau pe ghicite

scanteia pe plot



si bujia cilindrului care papa putin ulei, la relanti

This post has been edited by tzepesch: 29 Jun 2008, 21:18

Attached thumbnail(s)
bujia_la_relanti.JPG ( Size: 83.54k ) Number of downloads: 1308


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 144 145 146 147 148 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 14:11
Forum Renault