DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 145 146 147 148 149 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

djasu82
post 29 Jun 2008, 20:59
Post #4381


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Kinetix vrei putere la scantee dupa finalul din aprindere leaga un tranzistor pentru comutatie curent de peste 20A ori mos ori bipolar si renunta la rezistenta aditionala , sper sa-ti reziste ploturile de la capac.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 30 Jun 2008, 11:43
Post #4382


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Iata o idee mai simpla de a augmenta puterea scanteii:
aprindere_hibrida_Tico_cu_diode.JPG ( Size: 41.5k ) Number of downloads: 1313

Functionarea cred ca ar fi cam asa:
- oscilatorul functioneaza permanent si incarca condensatorul de 3uF la 300-350V
- in mod obisnuit, nu are loc nici o descarcare pe bujii la cateva sute de volti
- cand aprinderea electronica standard a masinii determina aparitia scanteii pe bujii, se formeaza o "punte" de electroni prin care se descarca si condensatorul de 3uF
- in acest fel, se creste energia scanteii fara sa se streseze sistemul standard de aprindere (bobina, capac si rotor delcou, fise)

Problema mare este de unde gasim niste diode potrivite pentru aplicatia asta? Am pus in schema diode 1N4007, dar cred ca trebuie ceva cu tensiune inversa mult mai mare, eventual cateva inseriate. Pe traiectul de descarcare a condensatorului, diodele folosite ar trebui sa aiba si un curent redresat mai mare si/sau sa inseriem o rezistenta de valoare mica/putere mare.

Ideea este inspirata de pe alte forumuri.
Acolo, ei folosesc un invertor de masina in locul oscilatorului din schema. Diodele alea de putere, ei le iau de la cuptoare cu microunde...

This post has been edited by Kinetix: 30 Jun 2008, 19:15


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 30 Jun 2008, 13:55
Post #4383


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ca sa intelegem cand apare inalta pe prima bujie pune in scurt arcul eletric format intre eletrozi bujiiei implicit se pune in scrut acel condensator de 3uF care a fost incarcat ,e vident polaritatea lui se v-a schimba cand se v-a pune in scrut automat. Eu am descarcat acum cateva luni pe bobina de inductie un condensator de 100uF care era incarcat la 400V nu a mai fost scantee doar un arc eletric forte groas iar local aerul s-a ionizat. Poti folosi diode de comutatie rapida by 359 lucreaza la un curent de 15A si tensiune nominala 1500V.

This post has been edited by djasu82: 30 Jun 2008, 13:56


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Jun 2008, 15:30
Post #4384


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Kinetix @ 29 Jun 2008, 20:06)
1. Da, Liviu, ai dreptate: aprinderea de Tico este o reusita. Nu ma plang de ea. [...]

2. In partea de jos se vede mufa bobinei de inductie si modul ei de conectare in schema.


1. Atunci n-o mai modifica, fa-ti rost de reluctor pt 4 cilindri sau modifica la 4 came un reluctor de Tico
2. Aia e!!!!... de acolo se deduce; inainte de asta am si masurat cu un ohmetru cu 3 zecimale rezistenta secundar-plot1, secundar-plot2, sa vad unde e +. A iesit la fel.
QUOTE(djasu82 @ 29 Jun 2008, 20:59)
Kinetix vrei putere la scantee dupa finalul din aprindere leaga un tranzistor pentru comutatie curent de peste 20A ori mos ori bipolar si renunta la rezistenta aditionala , sper sa-ti reziste ploturile de la capac.

Kinetix, tine rezistenta acolo, e mai bine si nu mai lega nimic. Ori folosesti bobina Tico cu aprinderea ei, asa cum scrie cartea (ramine acea rez aditionala) ori cu un CDI ca atare ori, cu Malvina... sa inlocuiesti finalul cu un IGBT corespunzator, mosfet-ii is mai sensibili, eu unu nu-i agreez ca finali de aprindere INDUCTIVA! Si nu numai eu.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 30 Jun 2008, 18:23
Post #4385


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pai daca ai fi facut o celula cbsev sau un circuit clamp cum se folosesc la trafurile de inalta tensiune cu siguranta ai fi lucrat cu mosurile. Daca ai dat foc de 3 -4 ori ti s-a loat de mosuri .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jul 2008, 06:18
Post #4386


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Auzi, ia fa tu celule si clampari, poate iti iese. Eu ramin la ce merge sigur.
Oare, de ce nu fac celule firmele producatoare de aprinderi? de ce prefera un IGBT decit un MOS (fie vorba intre noi, ca pret e mult mai scump un IGBT decit un MOS, cel putin la nivel de Romania). A, da, pentru avantajele lui.

QUOTE(tzepesch @ 28 Jun 2008, 23:21)
bob de tico




QUOTE(Kinetix @ 29 Jun 2008, 20:06)
[...]
Pentru clarificarea modului de conectare a aprinderii de Tico si a bobinei acestuia, urmariti diagrama asta:
[attachmentid=1627458267]
In partea de jos se vede mufa bobinei de inductie si modul ei de conectare in schema.


Din cele doua reiese ca tepes a legat-o pe dos.

This post has been edited by diaconuliviu: 1 Jul 2008, 06:32


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 1 Jul 2008, 06:53
Post #4387


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




si, logic nu ar fi trebuit sa nu mearga?

eu m-am luat dupa manual....


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jul 2008, 07:31
Post #4388


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Schema e gresita fiindca am vazut pe tico sau matiz avand plusul la plus 12V iar borna de minus intra in tranzistorul final.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jul 2008, 07:32
Post #4389


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Logic da scinteia PUTIN mai mica. Dupa care manual te-ai luat? Ca in poza lui Kinetix e exact desenata mufa, in alta parte n-o gasesti. Indiferent de cum deseneaza diverse surse + si - pe bobinele de inductie (si aici ma refer EXACT la bobinele de inductie, adica cele cu priza comuna primar/secundar) + este punctul comun. Restul sint reinventari. Se leaga asa incit autoindusa din secundar sa se insumeze (deci cu acelasi semn) cu cea din primar iar sensul scinteii sa fie + la electrodul central (e o teorie si acolo, cu argumente pro + si pro -, unde partea de + cistiga prin aport global). Teoria se refera la solutia "bobina de inductie". NU LA bobine jumo, tip transformator, unde, din alte cauze, polarizarea "pierde" in fata altor avantaje.

Care schema e gresita? Pe schema aia a lui Kinetix e bine desenat, reiese si din masuratori. Iar cine stie sa citeasca isi da seama ce e cu acele 37 si 41. Acel X5(7) e + 12, aduce alimentare modulului de aprindere.

This post has been edited by diaconuliviu: 1 Jul 2008, 07:39


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jul 2008, 07:35
Post #4390


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




In fine sa puna si invers cuplajul si vede el eu momentan nu am masina cu mine la servici . Oare sti cat te costa un tranzistor IGBT adus din afara pe comanda ? Mie mi s-a spus ca 500 de mii cea ce eu zic ca e mult .

This post has been edited by djasu82: 1 Jul 2008, 07:37


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jul 2008, 07:42
Post #4391


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, 57 ron pt unul de 1200V si ...25 A??? parca. Numai ca nu mi-a placut modul de prezentare al individului, spunea ca le aduce de prin Ucraina, etc. Nici nu stia daca are sau nu clamping intern, nici macar n-a schitat un gest de cautare pe datasheet. Deci, teama de teapa m-a facut sa renunt. Zicea ca la 15 ron se gasesc IGBT de 50-80 V. repet, MIE mi-a fost teama de teapa, e posibil ca individul sa fi spus corect ce a spus. Dupa ce zici, 50 ron, pare pret apropiat....

A, acea diferenta de scinteie nu se vede cu ochiul liber, doar in sarcina cind acei 400+400 V se simt la nevoie. Pe CDI Clarke nu se simte diferenta pt ca scinteia e duala (una de plus, una de minus).

This post has been edited by diaconuliviu: 1 Jul 2008, 08:04


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 Jul 2008, 10:30
Post #4392


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Cat dati pe IGBT-uri (smd din pacate) 20A clampate la 420V.!! tongue.gif
("glumez" bine inteles) smile.gif
Referitor la mosuri (MOS-uri), in afara de faptul ca nu sunt clampate, au si tensiuni de saturatie mai mari decat IGBT-urile (practic). De exemplu la cca 3....4 A prin el, un MOS are cu cca 0,3 V mai mare caderea de tensiune decat un IGBT. Deci se incalzesc mai tare.!

This post has been edited by gotronic: 1 Jul 2008, 10:41


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 1 Jul 2008, 11:05
Post #4393


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




deci , in concluzie, sa pun firele invers la bobina??? asa?

This post has been edited by tzepesch: 1 Jul 2008, 11:12

Attached thumbnail(s)
DSC04796__Rezolutia_desktop_ului_.JPG ( Size: 150.35k ) Number of downloads: 1359


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jul 2008, 12:50
Post #4394


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Dap, o sa cistigi aproape 1 mm la lungimea scinteii in aer...uneori tare necesar in anume conditii.

QUOTE(gotronic @ 1 Jul 2008, 10:30)
Cat dati pe IGBT-uri (smd din pacate) 20A clampate la 420V.!! [...]

Cit ceri?

MOS: da, caderi mai mari, la ele nici nu se da caderea ci rezistenta S-D. Adica acea cadere e proportionala cu I, cum zici. In plus, si la acumulari statice se comporta mai ciudat. Pe scurt, nu merita.

This post has been edited by diaconuliviu: 1 Jul 2008, 12:53


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 1 Jul 2008, 13:31
Post #4395


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




multumesc.

las bujiile la 08? platina e la 035


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jul 2008, 13:35
Post #4396


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, distanta o lasi.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 Jul 2008, 13:42
Post #4397


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@diaconuliviu. Glumeam, vazand preturile alea. Oricum ptr. mine renteaza si la 1/3 din preturile alea (cat o AT01) ras hohote.gif cu tot cu IGBT.!!!

This post has been edited by gotronic: 1 Jul 2008, 13:44


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jul 2008, 13:44
Post #4398


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Stiu, e pret mare; probabil "jmekerii" fiind tranzistor relativ nou pentru Romania, cer cit cred ei ca pot de mult.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jul 2008, 13:48
Post #4399


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pana la urma e vorba de gabaritul aprinderi si totusi se merita realizat un invertor pentru at011 la 400V.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 Jul 2008, 13:48
Post #4400


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu. Daca ccomanzi unul, probabil atata costa. Daca iei 20.000 buc. pretul este altul. Transportul costa cca 10 euro.!!! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jul 2008, 13:51
Post #4401


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pentru tine da pentru noi nu prea mai vad cauzul oricum siun bipolar de curent mare isi face treaba bine chiar daca pica 0.6V-1V la saturatie.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 1 Jul 2008, 19:47
Post #4402


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Prieteni, imi cer scuze ca intervin in mijlocul unor tranzactii atat de fructuoase, dar as aprecia mult sfatul vostru pentru finalizarea acestui proiect.
Asa cum spuneam, ideea este preluata dintr-o alta schema, care arata cam asa:
aprindere_cu_invertor_si_diode.JPG ( Size: 41.18k ) Number of downloads: 431

Aici se folosesc diode de 0.5A la 5000V, dar in combinatie cu un invertor de 110V.
In varianta pe care am propus-o, am preferat sa folosesc un oscilator cu 555 care incarca un condensator la 300-350V.
In schema originala, iesirea invertorului este legata la masa printr-o dioda, dar nu am inteles de ce e atat de importanta. In varianta propusa, sunt prevazute diode doar pe traseul de descarcare a condensatorului spre bujii.

Tinand cont de aceste modificari, as aprecia mult de tot orice sugestie pentru a obtine o varianta functionala.

Pana acum nu am gasit nici o dioda potrivita. Cea mai apropiata de scopul propus pe care am gasit-o in magazine, este BY448 (4A/1500V). Ar trebui sa pun cate 4 (sau mai multe) inseriate in montaj in locul uneia "dedicate"?
Totusi, daca circuitul lucreaza cu zecile de KV ai secundarului bobinei, de ce autorul a folosit diode de numai 5KV???

Multumesc tare mult pentru atentia acordata!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jul 2008, 21:08
Post #4403


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Sa nu pui in serie diodele fiindca difera de la una la cealata parametri . Totusi cauta by 359 tine la curent de 15A conductie directa 1500 V iar tensiunea inversa e foarte mare depaseste 15 kv. Si vreau sa te intreb de ce tot folosesti oscilatorul cu 555 ? nu are controlul tensiuni de iesire mai bine un ir2155 sau unu si mai simplu cu un singur mos dar cu control automat al tensiuni de iesire Uc3845. Acest ultim circuit vroiam sa-l folosesc ca drivere la at011 pentru invertor. Azi pe seara am cuplat at011 la bobina de tico printr-o rezistenta aditionala , partea de putere am trecutor direct la + de la borna de la alternator evident printr-o siguranta iar partea de curent mic prin contactul de la cheie . Am ramas masca a loata fara sa apas acceleratia nimic , doar cheie si 500 de ture stabil. Rezistenta aditinoala e de 0.8 ohmi.
Schema de la invertor cu Uc 3845.

This post has been edited by djasu82: 1 Jul 2008, 21:11

Attached thumbnail(s)
inverter_dc_dc.gif ( Size: 5.26k ) Number of downloads: 470


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 1 Jul 2008, 22:14
Post #4404


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Folosesc oscilatorul 555 din motive de simplitate si economie. Pentru aplicatia data, cred ca o mica instabilitate pe iesire nu ma deranjeaza. Daca imi incarca condensatorul in 50 sau in 100 de microsecunde, e tot aia.
Ce bine ar fi ca BY359 sa reziste la 15KV! Din nefericire, tensiunea inversa e doar 1500V...
Nu cred sa apara probleme cu inserierea diodelor. Vor fi toate de acelasi tip. Tensiunile inverse se insumeaza, iar curentul va fi cel nominal (4A pentru BY448).
Salutari.

This post has been edited by Kinetix: 1 Jul 2008, 22:18


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 Jul 2008, 22:21
Post #4405


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




In paralel apar problemele de care vorbea djasu, in serie pot fi si diferite diodele. Daca una se "strapunge" functioneaza ca un zenner pana la un anumit curent (nedistructiv), deci merg fara probleme.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Jul 2008, 23:56
Post #4406


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




TV 18 dau 20 daca mai exista diode de inalta tensiune dar tot nu prea am gasit o coerenta la acea schema? mai degraba pare ceva in 2 timpi , e ceva gresit pe acolo (cea cu distribuitorul )

This post has been edited by bygy007: 1 Jul 2008, 23:59


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Jul 2008, 06:59
Post #4407


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Kinetix, totusi, la ce serveste montajul ala?
Energie a scinteii? mai bine o aprindere buna si gata. Chiar crezi ca ai nevoie de energii imense? Apoi, ca sa fie clar: scinteia are doua "perioade" sau "portiuni": una abrupta, scurta, de tensiune inalta, numita "capacitiva" (aia conteaza la aprinderea amestecului); alta lenta, de tensiune si curent joase, numita si "inductiva", pe care de fapt vei injecta acei 350V. Nu mai serveste la nimic.

Ieri am testat in aceleasi conditii bobina de Tico si bobina Cielo, adica descarcare in aer, 25 mm, incarcare 1,8 ms. Ei, "audio-vizual", scinteia Tico pare mai groasa, pocnitura e cam la fel. Scinteile Cielo is tot albastre dar mai subtiri. Practic oscilatorul lucreaza la 150Hz cu Dwell 1,8 ms, iar la Cielo ai un snop de scintei subtiri, de parca fiecare scinteie alege alt traseu, la Tico ai o scinteie mai groasa, de parca toate aleg acelasi traseu.
Asta cu NGB8204.

This post has been edited by diaconuliviu: 2 Jul 2008, 07:01


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 2 Jul 2008, 09:13
Post #4408


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




bygy007, nu prea merg diodele TV aici, pentru ca au un curent foarte mic. Pentru a obtine rezultatele scontate, avem nevoie de cativa amperi... Oricum, multumesc de sugestie.
Asa cum spuneam, montajul serveste la augmentarea energiei scanteii, in incercarea de a obtine plasma intre electrozi.
Liviu, nu cumva e invers? Adica intai vine partea inductiva (inalta tensiune), apoi vine descarcarea capacitiva (300V), care intretine plasma aia. Chiar ajuta cei 300V, odata ce scanteia a fost initiata de bobina de inductie. De fapt, poti avea arc electric si la cativa zeci de volti. Totul e sa initiezi cumva descarcarea. Uite AICI.
La ce foloseste?
Intentionez sa introduc in galeria de admisie si ceva vapori de apa si este nevoie de o scanteie FOARTE puternica (plasma) pentru a disocia vaporii aia si a arde apoi gazele obtinute din disociere. Uite AICI si AICI cam ce poate face plasma.

Totusi, nu stiu daca in configuratia sugerata in schema o sa mearga... S-ar putea sa apara o problema: dupa initierea scanteii si descarcarea condensatorului, iesirea trafului ridicator e "in scurt" pe electrozii bujiei, intre care se manifesta puntea de electroni la acel moment. Asta ar putea duce la intretinerea descarcarii prin pompare de electroni direct din puntea redresoare...si scanteia nu se mai opreste...
Voi ce spuneti, este posibil? Este doar o estimare.
Daca asta e adevarat, atunci va trebui sa fac descarcarea condensatorului cu un tiristor, ceva, dupa o schema clasica de aprindere CDI monoscanteie.

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 2 Jul 2008, 09:17


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Jul 2008, 10:32
Post #4409


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ma mai holbez o data in cursul de EEEA, dar inalta e capacitiva din ce stiu, adica electrozii sint un condensator, care se strapunge, curentul curge intre ei prin "bobina" creata de flux. Deci, ne referim la zona de descarcare cind spunem "zona capacitiva" si "zona inductiva", nu la altceva.
Dar, pentru eliminare dubii, mai citesc diseara o data cursul (mare minune ca l-am pastrat, de vreo 20 de ani).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 2 Jul 2008, 10:52
Post #4410


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Liviu, se prea poate sa ai dreptate in ce ai spus. Eu ma refeream doar la aspectul superficial, observabil, al fenomenului. Nu ma hazardez sa intru in detalii pentru ca specializarea mea e in cu totul alt domeniu. blush.gif
bygy007, uite inca doua scheme cu care se "joaca" baietii pe un forum englez:
aprindere_cu_diode_si_invertor.JPG ( Size: 27.28k ) Number of downloads: 1631

aprindere_cu_diode_si_invertor1.jpg ( Size: 29.06k ) Number of downloads: 1585


Iar AICI (ultimul post de pe pagina) un experimentator blocheaza inalta tensiune cu tiristori inseriati. Interesant... Uf! De ce n-oi fi invatat si eu electronica la Casa Pionierilor?... rolleyes.gif

This post has been edited by Kinetix: 2 Jul 2008, 11:28


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 145 146 147 148 149 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 14:09
Forum Renault