Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
gotronic |
![]()
Post
#4681
|
||
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|||
djasu82 |
![]()
Post
#4682
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
E clar ! traiasca cei cu barba si par alb .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4683
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4684
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Lasa ca si cei batrani au mentalitatea lor de a da peste nas aiurea in alte situati.
In alta ordine de idei am probat ruperea de la invertor a tensiuni de pe condensatorul de la plasma cu ajutorul releului , lucreaza frumos totusi voi incerca si cu un tranzistor in locul releului. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
free-rider |
![]()
Post
#4685
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 8 July 08 ![]() |
Incearca sa bagi bujia cu electrozii in apa si vezi daca face ceva inaite de flama si apoi da scinteie vezi daca da sub apa .vezi sa folosesti releul cu 5 picioare ca sa decupleze bujia inainte de scinteie si sa pui apa atit cit sa acopere electrodul si in vas mic .Daca da scinteie sub apa inseamna ca merge si in cilindru .Dar nu sub vapori sau picaturi ,trebuie sa dea sb apa adica acoperita total cu apa .Sa pui apa putina dar sa acopere total electrodul ca altfel nu rezolvi nimic.pentru ca asta era ideea releului ca altfel mergea si fara si elimina rezistenta dintre punte si condensator ca daca decupleaza nu cred ca mai este nevoie de ea.Ai inteles ideea? Daca da sub apa plasma ai facut masina cu apa Restul este sa maresti puterea din condensatori .Studiaza si schema urmatoare si vezi daca este posibil sa functioneze fara sa distruga bobina de inductie
Incearca intai cu bobima singura fara condensatorul de 220v ca daca bobina nu da nu da nici condensatorul si inainte sa dai scinteie vezi daca nu cumva se descarca si bobina inainte de flama ca poate trebuie releu su la bobina si incearca cu apa distilata si apoi cu apa obisnuita . Daca nu marga putem sa renuntam la schema asta pentru ca nu este folositoare la masina cu apa si trebuie gasit ceva cum avea ala din filmulet. Masina functioneaza numai daca plasma este in stare sa creeze presiune sub apa adica sa dea amarita aia de scinteie sub apa Daca nu merge trebuie gindita o schema in care sa folosim traful de inalta din televizor ca am vazut ca da scinteie foarte puternica This post has been edited by free-rider: 10 Aug 2008, 10:18 Attached thumbnail(s) clip_image001.gif ( Size: 8.15k ) Number of downloads: 306 |
--------------------
logan
berlina
2007
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4686
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Traful de la televizor asigura inalta tensiune pana la 12-15kV , scanteia care o da tubul la carcasa lui metalica e alta vrajeala el fiind incarcat eletrostatic la fel ca un condensator
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#4687
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Sfatul meu e sa folositi contactori statici sau tranzistori pentru comutatea bujiei la inverter sau decuplarea ei. Releul mecanic se va duce destul de repede pentru ca nu e facut sa lucreze la aceste frecvente, osciland prea des timp indelungat. Eu, unul, as folosi varianta electronica. Muuult mai sigura si fiabila.
Cat despre tiristori, nu stiu cu ce ii veti stinge in momentul decuplarii. E nevoie de un ZERO pentru asta. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4688
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
De aceea am spus ca tiristori sunt direct cuplati la invertor care asigura direct 220V si dupa ei vine o punte de diode si restul montajului.
Sau se poate folosi partea de comanda de la un cdi realizat cu tiristoate ... datorita impulsului negativ dat de bobina prin diode el se va stinge . Iar comanda o poate loa direct de pe platina clasic sau de pe isirea de la aprinderea eletronica. This post has been edited by djasu82: 10 Aug 2008, 19:15 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4689
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Salutare tuturor.
Daca in ce priveste generatorul de hidrogen, rezultatele inca intarzie sa apara, in legatura cu generatorul de plasma se fac mici progrese. Dupa lupte seculare (deh, am alta specialitate decat electronica...) am reusit sa obtin niste descarcari gen plasma de...5mm. Am facut o mica FILMARE (scuze pentru calitatea imaginilor, facute in graba, lumina slaba, etc), in care eclatorul este fixat la 3mm. Am incercat sa cresc aceasta distanta, dar peste 5mm nu mai apare descarcarea de joasa tensiune, desi scanteia de inalta tensiune se mentine pana pe la 15mm. Am folosit o bobina Bosch, veche, avand caracteristici asemanatoare celei de Dacie. Descarcarea inaltei tensiuni s-a facut printr-o fisa cu rezistenta interna de vreo 12kOhm. Condensatorul pentru scanteia de inalta este de 1uF/630V, iar cel de descarcare a plasmei este de 4.7uF/630V. Pentru a nu se incinge lantul de diode (15x1N4007), am legat in serie cu ele o bobina pe miez toroidal de ferita, avand 23 spire/Cu 1mm. Deocamdata nu am observat incingerea diodelor. Descarcarea CDI se face prin tranzistorul IRF740 (care sta rece fara radiator), protejat cu Zenner de 6.8V pe G-S si de 360V pe D-S. De asemenea, am pus si o dioda BA159 antiparalel pe D-S. Fara "accesoriile" astea, am reusit sa "parlesc" doi tranzistori (IRF70 si 2SK2828). In paralel cu diodele inseriate (1N4007) si cu Zenner-ele de protectie a MOS-ului, am pus rezistente de 500K. Nu am pus diode pe fisa centrala a bobinei. Am gandit ca rezistenta interna a secundarului insumata cu cea a fisei, vor impiedica descarcarea condensatorului de 4.7uF in aceasta directie. Intrebari: - Ce sugestii aveti pentru a obtine plasma (sau ce-o fi aia, vorba lui Motorola) si la deschideri mai mari ale eclatorului? - Stiti vreun model/firma producatoare de bujii pentru Tico (M14, filet lung), cu rezistenta interna ZERO? Am masurat un Brisk si un Champion si au 10K... Mersi tare mult! Haideti, baieti, cu plasmele! ![]() This post has been edited by Kinetix: 11 Aug 2008, 18:59 Attached thumbnail(s) modul_descarcare.JPG ( Size: 1.13mb ) Number of downloads: 350 oscilatorul.JPG ( Size: 1023.55k ) Number of downloads: 322 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Motorola |
![]()
Post
#4690
|
Om cu idei (dar nu idiot) Group: Members Posts: 59 Joined: 28 March 08 From: Romanica ![]() |
Trebuia pus "eclatorul" pe ceva inchis la culoare (ptr. contrast).!
|
--------------------
masina
care merge
4 roti
- ********
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4691
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 11 Aug 2008, 10:59) - Stiti vreun model/firma producatoare de bujii pentru Tico (M14, filet lung), cu rezistenta interna ZERO? Am masurat un Brisk si un Champion si au 10K... Mersi tare mult! Am si eu o intrebare. Bujiile astea cu rezistenta la electrodul central, asa trebuie sa fie ele?, sau sunt niste rebuturi. Daca da, de ce? Merci! |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4692
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Rezistenta de deparazitare inclusa in bujie
Ai sa vezi si fise rezistive (asta stiai sigur) dar chiar si "distribuitor" sau "lulea" rezistiva. Bucegi si Carpati aveau capetele de fisa (pipele) chiar in forma de pipa, in partea dinspre fisa avind inclus demontabil o rezistenta bobinata cu capete-capacel, fara terminale, de 2k sau 4 k (eram copil cind am masurat). In unele bujii era pe electrodul central un eclator. Ala cu alt scop, n-am mai vazut, s-o fi renuntat. This post has been edited by diaconuliviu: 12 Aug 2008, 06:51 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#4693
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Bun.! Asta inseamna ca daca se pun fise "sarma", nu mai bruiaza radio.? Poate incerca cineva chestia asta?. Ca atunci e rezolvata problema fiselor cu rezistenta mare (siliconice). Care sunt si scumpe.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ceacu |
![]()
Post
#4694
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gotronic @ 12 Aug 2008, 07:04) Bun.! Asta inseamna ca daca se pun fise "sarma", nu mai bruiaza radio.? Poate incerca cineva chestia asta?. Ca atunci e rezolvata problema fiselor cu rezistenta mare (siliconice). Care sunt si scumpe.! ![]() Nu prea se rezolva! ![]() Sau oricum ar trebui masurata (radiatia EMI), si e cam scumpa aparatura si camera de masura ecranata! Toate masinile cu calculator (ECU) la motor au bujiile cu rezistor intern. Chiar ma enerveaza ca nu se mai gasesc bujii de performanta (iridium, ...) decat cu rezistor incorporat (doar se adreseaza masinilor mai noi care au calculator cam de 15 ani). Fisele de asemenea au si ele rezistor. In 2 variante: Cei de la grupul VAG (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche) prefera fise cu rezistor "concentrat" adica plasat in serie cu conductorul fisei la capetele acesteia (cum spunea Liviu ca era mai de mult la Carpati si Bucegi), de asemenea mansonul terminal al fisei are un ecran metalic conectat la masa. Ceilalti prefera fisele cu rezistor "distribuit", cel clasic si arhicunoscut, cazul Tesla de exemplu. Aici sunt iarasi 2 variante dar ajungem se repetam ceea ce am scris si (re)scris. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4695
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Am masurat 2 din bujiile care le-am schimbat pe Solenza (EYQUEM din fabrica). Un are 4Kohmi si cealalta 2,4Kohmi.!!! Si aici ca si la fise (aiurea valorile, ma asteptam sa fie cam la fel)
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#4696
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Bujiile masurate erau cele noi sau cele deja uzate ce le-ai dat jos?! Ca si la asta e o chestie. Dupa cum ai spus, am inteles ca erau bujiile deja uzate. E normal sa nu mai fie in parametri, desi aparent nu ar avea nici o legatura uzura lor cu rezistenta interna. Si totusi...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4697
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ba are, ca si la fise, creste in timp functie de parametrii locali (o bujie mai slaba, distanta mai mare, amestec neuniform local, "eclator" la ploturile din capac (la delco) diferit-asta e cazul unui ax excentric, etc)
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#4698
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cum spuneam in incheiere, SI TOTUSI... ARE! Corect!
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Kinetix |
![]()
Post
#4699
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Pai, prieteni, inseamna ca bujiile astea sunt... ANTI-PLASMA.
![]() De vreme ce plasma (sau SUPERscanteia) are nevoie de intensitate mare pentru a se forma, ce sanse are pe o bujie chiar cu numai 2.4K? Daca un condensator e incarcat la 400V, sa zicem, atunci curentul nu va depasi 0.16A. Unde mai pui ca si lantul de diode mai reduce din tensiunea de descarcare? Adio, PLASMA!... |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4700
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
O sa incerc maine sa vad ce scanteie se vede pe bujiile astea (scoase din motor, dar arata impecabil) cu aprindere electronica normala si fise rezistive.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
scorpion |
![]()
Post
#4701
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut ,
urmaresc topicul asta de ceva vreme. Eu am incercat sa fac o serie de imbunatatiri fix in zona bujie+fise. Acum folosesc bujii NGK BPR6ES care au rezistor incorporat de peste 5000 ohmi ( pe site-ul lor scrie 5000 ohmi iar masurate toate au toate intre 5,5kO si 5,6kO !!!) , deci clar pierd sanatos din energia care trebuia sa-mi ajunga la bujii.... si-atunci m-am apucat si-am facut rost de conductor siliconic de inalta tensiune pt reclame si mi-am confectionat din el un set de fise pt Oltcit. Oltcitul este o masina care scoate in evidenta foarte usor diferentele intre fise bune si fise proaste pt ca lungimea celor 4 fise creste enorm de la cea pt cilindrul 1 care are cam 30cm pana la cea de pe cilindrul 4 care are cam 130cm... ![]() Cu adevarat am avut ceva paraziti radio dar i-am eliminat punand o singura fisa din cele vechi , cu rezistenta interna de 2-3 kOhmi , si anume cea de la bobina la distribuitor , celelalte 4 au ramas cele home-made fara rezistenta electrica. Acum cateva zile m-a batut gandul sa incerc o marca noua de bujii : Champion. Am luat un model potrivit pt masina mea ( filet , lungime a lui...) si l-am intrebat pe vanzator daca sunt cu rezistor sau nu . Omul habar nu avea , deci le-am luat fara bon , sa le masor si daca n-au rezistor le pastrez , daca au le aduc inapoi.... Bunnn , ajung eu la job , pun multimetru pe ele si surpriza : 160 kO , 154 kO , 50 kO si 27,7 kO. Cam mare atat rezistenta interna cat si plaja pe care se arunca.... ![]() Cred ca nu erau in regula , pt ca NGK-urile erau mult mai grupate ca valori si am masurat 8 bucati , inainte si dupa ceva mii de km si sunt aproape identice in jurul lui 5,5 - 5,6 kO bucata... Oricum sa revin la comportarea motorului : cu fisele cu rezistenta zero ( au cam 0,1 - 0,2 Ohmi/metru ) probabil ca am o scanteie mai buna pt ca merge clar mai rotund si-a crescut ralantiul cand le-am pus cam cu 80-100 ture. La fel tot cu 80-100 ture a crescut si cand in locul setului de NGK normale am pus un set de NKG cu electrodul gaurit si-n plus masina este mai dinamica , se arunca sensibil mai bine. Pt cine vrea detalii mai multe , asta-i link-ul catre discutia cu bujiile gaurite de pe forumul Oltcit : http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=8555&start=0 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4702
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Oare ce bujii champion ai loat fiindca ale mele erau LY87 si aveau rezistenta 0 .
Kinetix da daca ai rezistenta pe bujie pa flama de plasma . Eu prima data am probat direct cu fisele care pleaca din delco la bujii si nu da flama . Eram sigur ca prin 5K nu va mai apre flama la nici o bujie doar scanteia produsa de bobina. Ideia e sa pleci cu un multimetru la piata pentru a masura bujiile ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
free-rider |
![]()
Post
#4703
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 8 July 08 ![]() |
Evrica,am reusit sa explodez apa.Dupa ce m-am chinuit toata ziua folosind toate combinatiile posibile folosind 3 relee un condensator de 450uf unul de 220uf si bobina de inductie si tensiune de la retea, ca invertorul a patit ceva ca scoate 680v si trebuie sa-l repar Nu am avut curaj sa-l folosesc cu tensiunea aia.Dar fara sacrificii nu exista glorie.Ce este important am incercat pina si descarcarea condensatorului pe bobina m-am si curentat nitel dar am reusit sa fac apa sa explodeze .Plasma da la greu fara apa ,dar cu apa se schimba situatia.Daca condensatorul ramine cuplat la invertor se incalzesc diodele si poti sa distrugi invertorul cum am patit eu,plus ca apa incepe sa fiarba in loc sa explodeze .In final am folosit schema cu releul dar a trebuiet sa folosesc 3 relee si unul din ele modificat ca sa faca ce trebuie sa faca un releu cu doua pozitii Alea cu 5 au doua piciare comune deci nu poate fi folosit ca in schema ,trebuie modificat,ca atunci cind da scinteie sa nu fie cuplatai reteaua sau invertorul .Am pus ambele condensatoare in paralel si am folosit o bujie veche la care am atasat o teava de pexal cam de 60 cm ca sa nu-mi bubuie in fata.Vreau sa spun ca in momentul scinteii arunca apa aproape 4 metri .am pus si un dop pe care deasemenea la proiectat 3 metri.In ultima faza am taiat teava si am lasat cam 6 centimetri am bagat cam 5ml apa si am pus dopul,efectul a fost exploziv si dopul a zburat cam tot cit a zburat si prima data dar faza este ca nu era perfect etans si pierdea presiunea pe linga el.In toata afacerea asta exista un singur secret pentru a functiona fara de care te poti chinuii ca si mine sau poate si mai mult ca eu eram gata sa renunt daca nu imi trecea prin cap sa mai incerc folosind .............care a facut ca apa sa explodeze.Nu vreau sa dezvalui tot pentru ca sunt pe aici meseriasi care cred ca nimic nu este posibil si ca nu se poate sa functioneze cu apa .Ceea ce am realizat astazi imi demonstreaza ca acum 200ani oamenii erau mai increzatori si ceva mai destepti decit criticii din ziua de azi care nu fac decit sa te descurajeze..Kinetix si djasu82, pentru ca nu sunteti atit de naivi precum marea majoritae care se tin numai de misto ,si pentru bunavointa voastra am sa va spun ceea ce am descoperit astazi ca sa nu va mai chinuiti si voi .Putem vb pe mess .Id calut70 .Saptamina asta testez si pe masina daca reusesc sa fac invertorul
|
--------------------
logan
berlina
2007
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#4704
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
domnule gotronic v-am trimis un pm pentru o comanda de at011 cu senzor
|
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4705
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#4706
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
free-rider felicitari ma mir cum de ai trecut direct pe 220V , asa am facut si eu dupa ce m-am chinuit cu convertizorul de 1kw fiindca nu aveam cu ce sa-l alimentez. Dupa 220 am trecut la un traf de 110V , totusi tot pe 220 a rulat bine sau pe 480V.
Free-rider acuma ramne de vazut pe motor eu nu mai am dacia . Voi incerca cat de curand spre pe un motogenerator. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
scorpion |
![]()
Post
#4707
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Oare ce bujii champion ai loat fiindca ale mele erau LY87 si aveau rezistenta 0 bujiile Champion au codul : OE 006 RN9YC . Nu stiu daca merg pe Dacie , dar pe Oltcit nu le pun nici sa explodeze. Desi par facute ok , de Federal Mogul , diferentele mari de rezistenta electrica imi dau de banuit : cred ca-s niste falsuri , nu de alta dar nu-mi vine sa cred ca o marca asa mare precum Champion face bujii cu caracteristici asa de alandala... ![]() Bafta cu explozia apei , cum vin din concediu intru in "cursa spre green car" ! |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4708
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Bravo, free-rider!
Incearca sa atasezi un filmulet pe youtube, sau pe altundeva. Da, putem discuta pe mess, dar m-as bucura daca ai posta aici, pentru ca sa beneficieze cat mai multi. E adevarat ca exista si colegi care privesc suspicios si cu spirit critic. In locul lor, poate as face la fel, tinand cont de pregatirea tehnica pe care o au la baza si de tiparele de gandire formate in facultate. Nu e ceva de acuzat. Asa au mers lucrurile intotdeauna... Fiecare facultate e o "scoala de gandire". Cu toate acestea, eu am fost ajutat de multe ori de ei, atunci cand ajungeam in "impas tehnic". In ce ma priveste, proiectul realizat de mine functioneaza excelent ca aprindere CDI: pe bobina aia veche am obtinut scantei "pocnitoare" de 20mm (!), dupa ce am crescut condensatorul de descarcare la 4.7uF. Problema este ca nu se declanseaza plasma (inafara de cei 3mm...), desi condensatorul corespunzator se incarca la 320V. Probabil ca tine de polarizarea impulsului de inalta tensiune relativ la tensiunea de pe condensator. Deh, mai este si problema gasirii unor bujii potrivite, pentru a monta sistemul pe motor. Testele continua, in limita timpului. Mult succes tuturor! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4709
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
O sa bagi si tu in oltcit apa
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
crismotorsport |
![]()
Post
#4710
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 26 January 08 From: RESITA, CS ![]() |
Am o problema cu bobina,cred ca se incalzeste prea tare,nu poti tine mana pe ea
Cand motorul este cald nu porneste sau porneste foarte greu Am uitat odata contactul pus Masina functioneaza cu gpl Astept sugesti Multumesc anticipat |
--------------------
dacia
1310
1985
- cs11cri
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:05 |