DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 161 162 163 164 165 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Siconi
post 12 Sep 2008, 00:19
Post #4861


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Am un oscilator format dintr-un 555 care printr-un tranzistor de putere comanda traful ridicator. Urmeaza o punte redresoare de 20A si apoi circuitul cu tiristor si condensator. Condensatorul folosit momentan este unul de 470nF/600V. Tensiunea lui de lucru in montaj este undeva in jurul valorii de 350-380V. Schema este una mai veche postata de Dyogenes si cred ca se mai afla inca pe acest topic, undeva prin primele pagini, nu mai stiu exact. Am avut o bobina ruseasca dar era cam veche si m-a lasat balta. Acum merg pe una romaneasca, dar nu stiu sa iti zic de care e si ce parametri are. Am montat-o si a mers din prima. Asta a fost tot ce a contat (mi-a fost lene sa o masor si sa o analizez... sincer).

12 Sep 2008, 00:21:
LE: Aaa, am uitat sa precizez ca schema e prevazuta si cu multiscanteie la pornire printr-un alt oscilator format tot cu un 555 care comanda un tren de impulsuri printr-un BD parca direct in locul platinei. Nu mai retin. Ma voi uita peste schema sa nu vorbesc prostii.

This post has been edited by Siconi: 12 Sep 2008, 00:21


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 12 Sep 2008, 08:16
Post #4862


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, stiu schema lui Dyogenes. E buna.
Din cate imi aduc aminte, el spunea ca ii merge cu 12k respectiv 1.5k la rezistorii de temporizare a integratului 555. Tinand cont de aceste valori, frecventa de lucru a oscilatorului este de aproximativ 43KHz, ceea ce e bine. La frecventa asta poti incarca si un condensator mai mare in timp foarte scurt.
De pilda, cu valorile comunicate de tine, obtii o scanteie avand energia intre 28 si 34mJ. Tinand cont ca e nevoie de un minim de 20mJ pentru a realiza aprinderea amestecului carburant, iarasi e binisor.
Totusi, cred ca ai putea mari condensatorul de descarcare macar la 1uF. Eu folosesc acum 2.2uF si obtin o scanteie foarte faina (energia scanteii 112 - 158mJ). Sa vedem cat o rezista tiristorul la stresul asta...
O alta idee ar fi sa verifici daca nu se incinge secundarul trafului ridicator, fiindca pe timpul descarcarii scanteii, iesirea lui este in scurcircuit. S-ar putea totusi sa nu se incinga, datorita faptului ca timpul de descarcare a condensatorului este foarte mic (cred ca sub 100us, poate si mai putin).

gotronic, in ce stadiu ai ajuns cu experimentele cu plasma?
Diodele folosite de tine (HV05-12) cred ca sunt destul de potrivite, dar costa o caruta de bani (10.4RON/buc la VITACOM)!!!...
Totusi, in loc de o dioda din aia, mai bine pui 10 x BY448 (4A, 1.5KV) si iesi mult mai avantajat si ca pret si ca performante.

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 12 Sep 2008, 08:47


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidius max
post 13 Sep 2008, 09:41
Post #4863


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 21 December 07
From: Iasi




Azi montez o bobina de tico pe dacia mea. Am aprindere gotronic, am pus rezistenta (1,5 ohmi la 17 w), siguranta, radiatoare, chiar si un ventilator wacko.gif Un singur lucru nu stiu: care este surubul de plus la alternator blush.gif Ma poate ajuta cineva? Sau mai sigur leg bobina prin rezistenta direct la borna de + a bateriei? (ca aia stiu care este smile.gif )

This post has been edited by ovidius max: 13 Sep 2008, 09:42


--------------------
Dacia 1300 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 Sep 2008, 10:20
Post #4864


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




ovidius max, alternatorul are doua suruburi: unul din ele (minusul, masa) este conectat la caroserie printr-un cablu tip tresa, iar celalalt (plusul) este conectat la baterie printr-un cablu izolat.
De ce vrei sa conectezi aprinderea la alternator??? O sa arzi aprinderea/bobina! La alternator ai plus permanent, din cate imi amintesc eu...
Foloseste firul de plus care vine la bobina originala, deoarece este trecut prin contactul cheii (cand scoti cheia din contact, se ia curentul de pe aprindere/bobina).
Citeste si instructiunile de montare ale aprinderii gotronic. Cred ca spune acolo cum o legi.
Succes!

This post has been edited by Kinetix: 13 Sep 2008, 10:21


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidius max
post 13 Sep 2008, 10:26
Post #4865


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 21 December 07
From: Iasi




aprinderea am avut-o montata dar acum ii pun bobina de tico. pentru asta am folosit schema din atasament. acolo vine un fir la bobina (prin rezistenta) de la alternator. Aprinderea e alimentatat numai cand se inchide contactul. Sa-mi spuneti daca e vreo problema va nu vreau sa fac vreo boacana! excl.gif

Attached thumbnail(s)
aprinderea_at_011_legata_la_bobina_de_tico_cu_separare_alimentari.JPG ( Size: 90.95k ) Number of downloads: 642


--------------------
Dacia 1300 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 Sep 2008, 10:40
Post #4866


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Daca aprinderea e cu senzor, atunci se schimba un pic situatia.
Cu platina ar fi fost altfel.
Totusi, daca ai avut montata aprinderea si pana acum, nu vad de ce nu montezi bobina de Tico (cu tot cu rezistenta aditionala) pur si simplu in locul vechii bobine?
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 13 Sep 2008, 10:41


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidius max
post 13 Sep 2008, 10:43
Post #4867


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 21 December 07
From: Iasi




Da, e cu senzor.

S-au discutat pe aici mai multe variante si s-a ajuns la concluzia ca aceasta solicita mai putin contactul. (trece un curent mai mic)


--------------------
Dacia 1300 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 13 Sep 2008, 20:54
Post #4868


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Ptr gotronic: As dori si eu o aprindere AT011 cu senzor daca se poate.
Am recurs la aceasta cale pentru ca nu pot trimite PM-uri. Nu am destule posturi.
Sau un nr de tel pe pm ca sa putem lua legatura?


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Sep 2008, 00:19
Post #4869


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Eu, unul, sunt mi greu de cap si nu inteleg o chestie: de ce e legat un fir de la bobina de Tico direct la plus (borna de plus de pe alternator)? De ce sa stea in permanenta alimentata bobina aia?
Cum zicea Kinetix, mai simplu si mai eficient, zic eu, era sa se monteze in locul vechii bobine si gata. Eventual, daca chiar vrei sa eviti niste curenti pe contatul de cheie, poti folosi un releu si astfe separi linia de putere de linia de comanda, adica circuitul de alimentare a bobinei respectiv contactul cheii. Ce e asa de greu?!

Kinetix, am consatat si eu ca acel condenstor e cam micut si, ca urmare, i-am mai conectat un frate geaman, adica i-am dublat capacitatea punandu-i inca unulin paralel de aceeasi valoare. Si mie mi s-a parut buna frecventa de lucru pentru incarcarea condensatorului. Nu am ajuns sa calculez ce energie rezulta prin descarcarea condesatorilor. Mersi de sfat.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Sep 2008, 00:49
Post #4870


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Siconi @ 14 Sep 2008, 00:19)
Eu, unul, sunt mi greu de cap si nu inteleg o chestie: de ce e legat un fir de la bobina de Tico direct la plus (borna de plus de pe alternator)? De ce sa stea in permanenta alimentata bobina aia?
Cum zicea Kinetix, mai simplu si mai eficient, zic eu, era sa se monteze in locul vechii bobine si gata. Eventual, daca chiar vrei sa eviti niste curenti pe contatul de cheie, poti folosi un releu si astfe separi linia de putere de linia de comanda, adica circuitul de alimentare a bobinei respectiv contactul cheii. Ce e asa de greu?!
*



Merge si asa. Daca "tai" alimentarea aprinderii AT011, practic finalul este blocat, astfel nu ramane alimentata bobina chiar daca este conectata cu + (plusul) direct la + alternator (+Baterie).!!! In partea spre minus la masa finalul se comporta ca si o intrerupere de circuit atata timp cat nu are comanda pe el. Este un pic riscant daca se distruge finalul si ramane scurtcircuitat. Atunci intradevar bobina ramane tot timpul sub tensiune si se pot "duce": bobina de inductie , rezistenta aditionala si acumulatorul. Siguranta nu se duce si nu protejeaza decat scurtcircuitele accidentale.

@Kinetix Referitor la "plasma" eu cred ca ar fi o varianta mai buna decat cdi (deoarece mare parte din energia scanteii este direct proportionala cu energia din condensator, nemaidepinzand de bobina de inductie). Astfel de combinatii se folosesc demult in tehnica sudurii electrice clasice cu electrod ptr. amorsarea arcului electric mai repede si fara "rateuri". Am folosit si eu candva asa ceva.
Am incercat si eu o varianta de "plasma". Cand o sa am ceva "palpabil" va dau de veste. Am fost plecat in concediu si nu am mai facut nimic.!

LE:

@kaput , Ti-am trimis un PM.! (ieri am uitat sa-ti specific)

This post has been edited by gotronic: 14 Sep 2008, 17:19


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 18 Sep 2008, 10:07
Post #4871


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Sa mai inviorez un pic topicul. smile.gif
AT011 cu "plasma". Poze cu "plasma" si fara, plus un clip convertit de pe un mobil (cam nereusite).!
Ce se vede este o singura scanteie nu mai multe.!!!! blink.gif icon_mrgreen.gif (prima poza este cu scanteia normala)

[b]RE RE EDIT. Clip.!!![/b]

This post has been edited by gotronic: 18 Sep 2008, 22:14

Attached thumbnail(s)
Imagine323.jpg ( Size: 751.08k ) Number of downloads: 749
Imaginea_5.jpg ( Size: 298.05k ) Number of downloads: 690
Imaginea_4.jpg ( Size: 74.64k ) Number of downloads: 606
Imaginea_3.jpg ( Size: 311.21k ) Number of downloads: 550
Imaginea_2.jpg ( Size: 138.54k ) Number of downloads: 164
Imaginea_1.jpg ( Size: 138.66k ) Number of downloads: 131
Imagine002.jpg ( Size: 138.54k ) Number of downloads: 112
Imagine001.jpg ( Size: 71.42k ) Number of downloads: 158
Imagine000.jpg ( Size: 138.66k ) Number of downloads: 169


Attached File(s)
Attached File  Plasma.wmv ( 1.64mb ) Number of downloads: 179


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Sep 2008, 11:20
Post #4872


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Faina treaba.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CodeXS
post 18 Sep 2008, 15:30
Post #4873


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 30 May 07
From: Timisoara




Multe fire pe langa at11 si bobina, ce elemente de circuit mai implica generarea plasmei din imagini pe langa diodele acelea?
Oh, si AIA DA SCANTEIE !

(ai nevoie de beta-testeri? biggrin.gif )


--------------------
DACIA 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 18 Sep 2008, 17:11
Post #4874


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




arata super! pe bujie ai pus-o? tin electrozii? la cat se face deschiderea? 1,2mm mai mult?
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 18 Sep 2008, 17:19
Post #4875


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu am masina de proba decat saptamana viitoare. Este prea mare scanteia ptr. bujii, le topeste la turatie mare. Trebuie sa minimizez energia la valoarea care sa nu strice ceva pe-acolo.! icon_mrgreen.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 18 Sep 2008, 19:34
Post #4876


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Gotronic, cum ai fotografiat o singura scanteie cu un telefon mobil? Intreb din punct de vedere tehnic, daca zici ca ce se vede e DOAR o singura scanteie. Nu spun ca nu cred, ma intereseaza procedeul in sine. Sau scanteia a durat cateva secunde si ai apucat sa-i faci mai multe poze?
In fine, e interesant si filmuletul. Ce ai folosit pe langa AT011 (care ma gandesc ca era pe post de driver)?
Deduc din ce am vazut eu pe acolo prin poze, ca daca vrei sa reduci din energie, poate ca e mai convenabil sa scoti jumatate din numarul de condensatori, eventual sa micsorezi capacitatea totala. Tu stii mai bine. Asta e doar parerea mea si as vrea sa imi spui daca gandesc bine.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 18 Sep 2008, 19:54
Post #4877


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Poate a luat cadre din filmulet.
Nu am inteles de ce sa se reduca energia scanteii??? Batalia este pentru a creste energia! Trebuie sa notam si faptul ca plasma va lucra intr-un mediu diferit de cel atmosferic. Inconjurati de vapori, cred ca electrozii in cilindru nu vor suferi prea mult...
Oricum, Siconi, si tu poti sa iti faci plasma foarte simplu.
De fapt, orice CDI poate fi transformata in generator de plasma.
Ideea e simpla:
Maresti condensatorul la 1-2.2uF (sau mai mult, daca convertorul reuseste sa-l incarce), conectezi condensatorul atat la primarul bobinei cat si la electrodul central al bujiei (aici e nevoie de lantul acela de diode). Descarcarea condensatorului se va face pe primarul bobinei, va genera varful de inalta tensiune (scanteia normala) care strapunge amestecul gazos dintre electrozii bujiei, apoi, in timp ce tensiunea pe bujie scade spre cateva sute de volti, se asociaza si descarcarea de inalta intensitate ("plasma") a restului de energie din condensator, direct pe bujie.

O alta idee este sa luam curent alternativ de la o faza a statorului alternatorului, se ridica tensiunea cu un traf de retea banal (220V/6V, dar montat invers), redresare dubla alternanta, apoi se incarca un condensator (1 - 4.7uF/400-630V), care va lucra in paralel cu aprinderea inductiva pe care o avem fiecare pe masina, dupa principiul explicat mai sus.
Mai sunt si alte variante, dar asteptam comunicari de la cei care le stiu. wink.gif

Baieti, plasma va sta la indemana. Folositi-o!
Sper sa va fie de folos!

This post has been edited by Kinetix: 18 Sep 2008, 20:52


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 18 Sep 2008, 20:34
Post #4878


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@Siconi. Greu am prins scanteile, cu 2 telefoane au facut baietii mei poze "intr-o veselie" radmasa.gif Pana ia venit unuia in minte sa faca flashuri de cate 3..4...5 poze si sa aleaga pe aia care a prins scanteia.! smile.gif Se vede si dupa marcarea pozelor ca sunt doua tipuri de mobile.! (al doilea se vede in clip stanga ) Videoclipul l-am ales pe cel care mi s-a parut mie mai reusit.! Am folosit diodele si 2 condensatoare de 2,2 micro / 630 V. Cu 3 condensatoare nu am mai facut (clip) ca deja era enorma scanteia. Oricum nu stiu daca se merita asa ceva pe masina.! Am facut mai multe masuratori si am constatat ca nu conteaza energia inaltei tensiuni pe care o da bobina de inductie. Conteaza numai valoarea condensatorului de descarcare. Am mai discutat cu Kinetix si Liviu, am facut de fapt un montaj TDCI ( o combinatie intre TCI si CDI) ras hohote.gif Mai bun decat CDI (care este dependent si de calitatea bobinei) dar mai simplu.! Saptamana viitoare sper sa fac ceva clipuri si poze pe masina.! Ce am facut eu merge si cu aprinderea clasica pe platina avand o scanteie de cca 4 ori mai tare (ochiometric) smile.gif O sa finalizez si niste "accesorii" ce se pot pune pe orice fel de aprindere (electronica sau clasica) wink.gif

LE. Scuze nu se vad marcate altfel pozele decat la mine in calculator.! icon_mrgreen.gif
Si varianta you tube:


LE, LE.!! Atentie fisele trebuie sa fie sarma ca sa se produca plasma (asta in cazul in care se trece prin delcou)

This post has been edited by gotronic: 19 Sep 2008, 19:51


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 Sep 2008, 05:17
Post #4879


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pai primii pasi i-am facut deja: Am un CDI si am fise cu sarma de Cu, facute de nu-stiu-ce firma din Constanta. Uneori, din aceasta cauza am paraziti in instalatia audio, desi e bine filtrata.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ocnareasa
post 21 Sep 2008, 21:10
Post #4880


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 21 September 08




Scuzati`ma de post,vazut si pro si contra .. deci pana la urma ramane asta .. ? http://www.vitacom.ro/Products/13619/APRIN...IZATA-AUTO.html


--------------------
Dacia 1300 1983
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Sep 2008, 21:14
Post #4881


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




aprindere electronica tip At01.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rafi
post 21 Sep 2008, 22:06
Post #4882


e doua bleu!!


Group: Members
Posts: 1.204
Joined: 27 November 07
From: ™Bucharest™




Salutare am si eu o mica problema sper happy.gif din cate stiu eu trebuie sa am 12V in bobina eu cand am masurat am descoperit ca am decat 10V blink.gif de ce ? ce trebuie sa fac in acest caz ca totusi nu cred ca este de bine blink.gif adica scanteie ......... 1zhelp00.gif

This post has been edited by Rafi: 21 Sep 2008, 22:07


--------------------
Dacia™ 1310----CN---- --1996--
Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Sep 2008, 22:09
Post #4883


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cum ai masurat , singurul lucru care poate sa fie este contactul electric si firul sa fie subtire de la panoul de sigurante la bobina dupa care se duce la alternator + releu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rafi
post 21 Sep 2008, 22:21
Post #4884


e doua bleu!!


Group: Members
Posts: 1.204
Joined: 27 November 07
From: ™Bucharest™




QUOTE(bygy007 @ 21 Sep 2008, 22:09)
cum ai masurat , singurul  lucru care poate sa fie este contactul electric si firul  sa fie subtire de la panoul de sigurante la bobina dupa care se duce la alternator + releu
*


cum adica sa masor smile.gif cum am masurat si la baterie si imi arata 12.8v nu stiu daca are legatura firul daca e subtire mellow.gif


--------------------
Dacia™ 1310----CN---- --1996--
Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Sep 2008, 23:08
Post #4885


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




minusul de unde l-ai luat de la bobina sau de la baterie , pe firul ala daca ai platina icchisa ai 7-8A (bobina si alternatorul) si acel fir de 0,5-0,7 (este vorba de sirma ) el se prezinta ca o rezistenta , apare o cadere de tensiune la capetele lui de o animita tensiune in functie de curentul care il strabate asa ca daca este contactul defect si acel fir subtire poate ajunge si 10V cum ai tu , probleme cu incarcarea nu ai? tensiune mai mare de 14,4 pe bornele bateriei cu masina turata ?

This post has been edited by bygy007: 21 Sep 2008, 23:09


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rafi
post 21 Sep 2008, 23:14
Post #4886


e doua bleu!!


Group: Members
Posts: 1.204
Joined: 27 November 07
From: ™Bucharest™




probleme cu incarcarea nu am adica turata am max 13.8..9 platina la fel nu am pt ca am aprindere elect si da -am luat de pe bobina exact la capetele ei am masurat


--------------------
Dacia™ 1310----CN---- --1996--
Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Sep 2008, 00:02
Post #4887


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




banuiesc , cind ai masurat motorul mergea , atunci ai masurat o tensiune relativa deoarece acolo apar impulsuri de tensiune de 12V , iar daca ai masurat cu motorul oprit acolo mai ai caderea de tensiune de pe tranzistorul aprinderii , daca vrei sa vezi masoara intre +bobinei si masa


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rafi
post 23 Sep 2008, 10:55
Post #4888


e doua bleu!!


Group: Members
Posts: 1.204
Joined: 27 November 07
From: ™Bucharest™




sa mai masor astazi intr-o alta modalitate ..sa vedem tot citesc pe aici despre bobina aia de tico ma cam incata idea blush.gif


--------------------
Dacia™ 1310----CN---- --1996--
Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Sep 2008, 15:34
Post #4889


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




iauzi Gelu in sfarsit ai dat foc si tu cu plasma biggrin.gif e ceva apropo aveti grije cum modificati capacul de delco si luleaua . Din experinta am scos arcul care amortizeaza carbunele din capacul de delco fiindca incalzeste excesiv capacul ia foc aviz celor transparente .
Rafi faci legaturile cum am pus eu o schema mai demult in legatura cu bobina si aprinderea at011 si va functiona perfect.

This post has been edited by djasu82: 23 Sep 2008, 15:36


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rafi
post 23 Sep 2008, 16:59
Post #4890


e doua bleu!!


Group: Members
Posts: 1.204
Joined: 27 November 07
From: ™Bucharest™




QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2008, 15:34)
iauzi Gelu in sfarsit ai dat foc si tu cu plasma biggrin.gif e ceva apropo aveti grije cum modificati capacul de delco si luleaua . Din experinta am scos arcul care amortizeaza carbunele din capacul de delco fiindca incalzeste excesiv capacul ia foc aviz celor transparente .
Rafi faci legaturile cum am pus eu o schema mai demult in legatura cu bobina si aprinderea at011 si va functiona perfect.
*


sa dea Cel de sus sa mearga ca numai pot cum au venit frigurile hop si problemele saraca aprindere trag de ea da numai face fata motoru meu de c@c@ uda asa tare bujiile incat cred ca autogenu o sa le mai usuce sad.gif poate cu bobina asta de tico o sa am o scanteie mai capabila unsure.gif


--------------------
Dacia™ 1310----CN---- --1996--
Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 161 162 163 164 165 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 04:48
Forum Renault