Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Siconi |
![]()
Post
#4861
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
Kinetix |
![]()
Post
#4862
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, stiu schema lui Dyogenes. E buna.
Din cate imi aduc aminte, el spunea ca ii merge cu 12k respectiv 1.5k la rezistorii de temporizare a integratului 555. Tinand cont de aceste valori, frecventa de lucru a oscilatorului este de aproximativ 43KHz, ceea ce e bine. La frecventa asta poti incarca si un condensator mai mare in timp foarte scurt. De pilda, cu valorile comunicate de tine, obtii o scanteie avand energia intre 28 si 34mJ. Tinand cont ca e nevoie de un minim de 20mJ pentru a realiza aprinderea amestecului carburant, iarasi e binisor. Totusi, cred ca ai putea mari condensatorul de descarcare macar la 1uF. Eu folosesc acum 2.2uF si obtin o scanteie foarte faina (energia scanteii 112 - 158mJ). Sa vedem cat o rezista tiristorul la stresul asta... O alta idee ar fi sa verifici daca nu se incinge secundarul trafului ridicator, fiindca pe timpul descarcarii scanteii, iesirea lui este in scurcircuit. S-ar putea totusi sa nu se incinga, datorita faptului ca timpul de descarcare a condensatorului este foarte mic (cred ca sub 100us, poate si mai putin). gotronic, in ce stadiu ai ajuns cu experimentele cu plasma? Diodele folosite de tine (HV05-12) cred ca sunt destul de potrivite, dar costa o caruta de bani (10.4RON/buc la VITACOM)!!!... Totusi, in loc de o dioda din aia, mai bine pui 10 x BY448 (4A, 1.5KV) si iesi mult mai avantajat si ca pret si ca performante. Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 12 Sep 2008, 08:47 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#4863
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Azi montez o bobina de tico pe dacia mea. Am aprindere gotronic, am pus rezistenta (1,5 ohmi la 17 w), siguranta, radiatoare, chiar si un ventilator
![]() ![]() ![]() This post has been edited by ovidius max: 13 Sep 2008, 09:42 |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4864
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
ovidius max, alternatorul are doua suruburi: unul din ele (minusul, masa) este conectat la caroserie printr-un cablu tip tresa, iar celalalt (plusul) este conectat la baterie printr-un cablu izolat.
De ce vrei sa conectezi aprinderea la alternator??? O sa arzi aprinderea/bobina! La alternator ai plus permanent, din cate imi amintesc eu... Foloseste firul de plus care vine la bobina originala, deoarece este trecut prin contactul cheii (cand scoti cheia din contact, se ia curentul de pe aprindere/bobina). Citeste si instructiunile de montare ale aprinderii gotronic. Cred ca spune acolo cum o legi. Succes! This post has been edited by Kinetix: 13 Sep 2008, 10:21 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#4865
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
aprinderea am avut-o montata dar acum ii pun bobina de tico. pentru asta am folosit schema din atasament. acolo vine un fir la bobina (prin rezistenta) de la alternator. Aprinderea e alimentatat numai cand se inchide contactul. Sa-mi spuneti daca e vreo problema va nu vreau sa fac vreo boacana!
![]() Attached thumbnail(s) aprinderea_at_011_legata_la_bobina_de_tico_cu_separare_alimentari.JPG ( Size: 90.95k ) Number of downloads: 642 |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#4866
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Daca aprinderea e cu senzor, atunci se schimba un pic situatia.
Cu platina ar fi fost altfel. Totusi, daca ai avut montata aprinderea si pana acum, nu vad de ce nu montezi bobina de Tico (cu tot cu rezistenta aditionala) pur si simplu in locul vechii bobine? Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 13 Sep 2008, 10:41 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#4867
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Da, e cu senzor.
S-au discutat pe aici mai multe variante si s-a ajuns la concluzia ca aceasta solicita mai putin contactul. (trece un curent mai mic) |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
kaput |
![]()
Post
#4868
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Ptr gotronic: As dori si eu o aprindere AT011 cu senzor daca se poate.
Am recurs la aceasta cale pentru ca nu pot trimite PM-uri. Nu am destule posturi. Sau un nr de tel pe pm ca sa putem lua legatura? |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#4869
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu, unul, sunt mi greu de cap si nu inteleg o chestie: de ce e legat un fir de la bobina de Tico direct la plus (borna de plus de pe alternator)? De ce sa stea in permanenta alimentata bobina aia?
Cum zicea Kinetix, mai simplu si mai eficient, zic eu, era sa se monteze in locul vechii bobine si gata. Eventual, daca chiar vrei sa eviti niste curenti pe contatul de cheie, poti folosi un releu si astfe separi linia de putere de linia de comanda, adica circuitul de alimentare a bobinei respectiv contactul cheii. Ce e asa de greu?! Kinetix, am consatat si eu ca acel condenstor e cam micut si, ca urmare, i-am mai conectat un frate geaman, adica i-am dublat capacitatea punandu-i inca unulin paralel de aceeasi valoare. Si mie mi s-a parut buna frecventa de lucru pentru incarcarea condensatorului. Nu am ajuns sa calculez ce energie rezulta prin descarcarea condesatorilor. Mersi de sfat. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
gotronic |
![]()
Post
#4870
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Siconi @ 14 Sep 2008, 00:19) Eu, unul, sunt mi greu de cap si nu inteleg o chestie: de ce e legat un fir de la bobina de Tico direct la plus (borna de plus de pe alternator)? De ce sa stea in permanenta alimentata bobina aia? Cum zicea Kinetix, mai simplu si mai eficient, zic eu, era sa se monteze in locul vechii bobine si gata. Eventual, daca chiar vrei sa eviti niste curenti pe contatul de cheie, poti folosi un releu si astfe separi linia de putere de linia de comanda, adica circuitul de alimentare a bobinei respectiv contactul cheii. Ce e asa de greu?! Merge si asa. Daca "tai" alimentarea aprinderii AT011, practic finalul este blocat, astfel nu ramane alimentata bobina chiar daca este conectata cu + (plusul) direct la + alternator (+Baterie).!!! In partea spre minus la masa finalul se comporta ca si o intrerupere de circuit atata timp cat nu are comanda pe el. Este un pic riscant daca se distruge finalul si ramane scurtcircuitat. Atunci intradevar bobina ramane tot timpul sub tensiune si se pot "duce": bobina de inductie , rezistenta aditionala si acumulatorul. Siguranta nu se duce si nu protejeaza decat scurtcircuitele accidentale. @Kinetix Referitor la "plasma" eu cred ca ar fi o varianta mai buna decat cdi (deoarece mare parte din energia scanteii este direct proportionala cu energia din condensator, nemaidepinzand de bobina de inductie). Astfel de combinatii se folosesc demult in tehnica sudurii electrice clasice cu electrod ptr. amorsarea arcului electric mai repede si fara "rateuri". Am folosit si eu candva asa ceva. Am incercat si eu o varianta de "plasma". Cand o sa am ceva "palpabil" va dau de veste. Am fost plecat in concediu si nu am mai facut nimic.! LE: @kaput , Ti-am trimis un PM.! (ieri am uitat sa-ti specific) This post has been edited by gotronic: 14 Sep 2008, 17:19 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#4871
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Sa mai inviorez un pic topicul.
![]() AT011 cu "plasma". Poze cu "plasma" si fara, plus un clip convertit de pe un mobil (cam nereusite).! Ce se vede este o singura scanteie nu mai multe.!!!! ![]() ![]() [b]RE RE EDIT. Clip.!!![/b] This post has been edited by gotronic: 18 Sep 2008, 22:14 Attached thumbnail(s) Imagine323.jpg ( Size: 751.08k ) Number of downloads: 749 Imaginea_5.jpg ( Size: 298.05k ) Number of downloads: 690 Imaginea_4.jpg ( Size: 74.64k ) Number of downloads: 606 Imaginea_3.jpg ( Size: 311.21k ) Number of downloads: 550 Imaginea_2.jpg ( Size: 138.54k ) Number of downloads: 164 Imaginea_1.jpg ( Size: 138.66k ) Number of downloads: 131 Imagine002.jpg ( Size: 138.54k ) Number of downloads: 112 Imagine001.jpg ( Size: 71.42k ) Number of downloads: 158 Imagine000.jpg ( Size: 138.66k ) Number of downloads: 169 Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4872
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Faina treaba.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
CodeXS |
![]()
Post
#4873
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Multe fire pe langa at11 si bobina, ce elemente de circuit mai implica generarea plasmei din imagini pe langa diodele acelea?
Oh, si AIA DA SCANTEIE ! (ai nevoie de beta-testeri? ![]() |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
pcostica |
![]()
Post
#4874
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
arata super! pe bujie ai pus-o? tin electrozii? la cat se face deschiderea? 1,2mm mai mult?
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4875
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu am masina de proba decat saptamana viitoare. Este prea mare scanteia ptr. bujii, le topeste la turatie mare. Trebuie sa minimizez energia la valoarea care sa nu strice ceva pe-acolo.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#4876
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Gotronic, cum ai fotografiat o singura scanteie cu un telefon mobil? Intreb din punct de vedere tehnic, daca zici ca ce se vede e DOAR o singura scanteie. Nu spun ca nu cred, ma intereseaza procedeul in sine. Sau scanteia a durat cateva secunde si ai apucat sa-i faci mai multe poze?
In fine, e interesant si filmuletul. Ce ai folosit pe langa AT011 (care ma gandesc ca era pe post de driver)? Deduc din ce am vazut eu pe acolo prin poze, ca daca vrei sa reduci din energie, poate ca e mai convenabil sa scoti jumatate din numarul de condensatori, eventual sa micsorezi capacitatea totala. Tu stii mai bine. Asta e doar parerea mea si as vrea sa imi spui daca gandesc bine. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Kinetix |
![]()
Post
#4877
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Poate a luat cadre din filmulet.
Nu am inteles de ce sa se reduca energia scanteii??? Batalia este pentru a creste energia! Trebuie sa notam si faptul ca plasma va lucra intr-un mediu diferit de cel atmosferic. Inconjurati de vapori, cred ca electrozii in cilindru nu vor suferi prea mult... Oricum, Siconi, si tu poti sa iti faci plasma foarte simplu. De fapt, orice CDI poate fi transformata in generator de plasma. Ideea e simpla: Maresti condensatorul la 1-2.2uF (sau mai mult, daca convertorul reuseste sa-l incarce), conectezi condensatorul atat la primarul bobinei cat si la electrodul central al bujiei (aici e nevoie de lantul acela de diode). Descarcarea condensatorului se va face pe primarul bobinei, va genera varful de inalta tensiune (scanteia normala) care strapunge amestecul gazos dintre electrozii bujiei, apoi, in timp ce tensiunea pe bujie scade spre cateva sute de volti, se asociaza si descarcarea de inalta intensitate ("plasma") a restului de energie din condensator, direct pe bujie. O alta idee este sa luam curent alternativ de la o faza a statorului alternatorului, se ridica tensiunea cu un traf de retea banal (220V/6V, dar montat invers), redresare dubla alternanta, apoi se incarca un condensator (1 - 4.7uF/400-630V), care va lucra in paralel cu aprinderea inductiva pe care o avem fiecare pe masina, dupa principiul explicat mai sus. Mai sunt si alte variante, dar asteptam comunicari de la cei care le stiu. ![]() Baieti, plasma va sta la indemana. Folositi-o! Sper sa va fie de folos! This post has been edited by Kinetix: 18 Sep 2008, 20:52 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#4878
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@Siconi. Greu am prins scanteile, cu 2 telefoane au facut baietii mei poze "intr-o veselie"
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() LE. Scuze nu se vad marcate altfel pozele decat la mine in calculator.! ![]() Si varianta you tube: LE, LE.!! Atentie fisele trebuie sa fie sarma ca sa se produca plasma (asta in cazul in care se trece prin delcou) This post has been edited by gotronic: 19 Sep 2008, 19:51 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#4879
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai primii pasi i-am facut deja: Am un CDI si am fise cu sarma de Cu, facute de nu-stiu-ce firma din Constanta. Uneori, din aceasta cauza am paraziti in instalatia audio, desi e bine filtrata.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ocnareasa |
![]()
Post
#4880
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 21 September 08 ![]() |
Scuzati`ma de post,vazut si pro si contra .. deci pana la urma ramane asta .. ? http://www.vitacom.ro/Products/13619/APRIN...IZATA-AUTO.html
|
--------------------
Dacia
1300
1983
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#4881
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aprindere electronica tip At01.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Rafi |
![]()
Post
#4882
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
Salutare am si eu o mica problema sper
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by Rafi: 21 Sep 2008, 22:07 |
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4883
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cum ai masurat , singurul lucru care poate sa fie este contactul electric si firul sa fie subtire de la panoul de sigurante la bobina dupa care se duce la alternator + releu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Rafi |
![]() ![]()
Post
#4884
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 21 Sep 2008, 22:09) cum ai masurat , singurul lucru care poate sa fie este contactul electric si firul sa fie subtire de la panoul de sigurante la bobina dupa care se duce la alternator + releu cum adica sa masor ![]() ![]() |
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4885
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
minusul de unde l-ai luat de la bobina sau de la baterie , pe firul ala daca ai platina icchisa ai 7-8A (bobina si alternatorul) si acel fir de 0,5-0,7 (este vorba de sirma ) el se prezinta ca o rezistenta , apare o cadere de tensiune la capetele lui de o animita tensiune in functie de curentul care il strabate asa ca daca este contactul defect si acel fir subtire poate ajunge si 10V cum ai tu , probleme cu incarcarea nu ai? tensiune mai mare de 14,4 pe bornele bateriei cu masina turata ?
This post has been edited by bygy007: 21 Sep 2008, 23:09 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Rafi |
![]()
Post
#4886
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
probleme cu incarcarea nu am adica turata am max 13.8..9 platina la fel nu am pt ca am aprindere elect si da -am luat de pe bobina exact la capetele ei am masurat
|
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4887
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
banuiesc , cind ai masurat motorul mergea , atunci ai masurat o tensiune relativa deoarece acolo apar impulsuri de tensiune de 12V , iar daca ai masurat cu motorul oprit acolo mai ai caderea de tensiune de pe tranzistorul aprinderii , daca vrei sa vezi masoara intre +bobinei si masa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Rafi |
![]()
Post
#4888
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
sa mai masor astazi intr-o alta modalitate ..sa vedem tot citesc pe aici despre bobina aia de tico ma cam incata idea
![]() |
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4889
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
iauzi Gelu in sfarsit ai dat foc si tu cu plasma
![]() Rafi faci legaturile cum am pus eu o schema mai demult in legatura cu bobina si aprinderea at011 si va functiona perfect. This post has been edited by djasu82: 23 Sep 2008, 15:36 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Rafi |
![]()
Post
#4890
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 23 Sep 2008, 15:34) iauzi Gelu in sfarsit ai dat foc si tu cu plasma ![]() Rafi faci legaturile cum am pus eu o schema mai demult in legatura cu bobina si aprinderea at011 si va functiona perfect. sa dea Cel de sus sa mearga ca numai pot cum au venit frigurile hop si problemele saraca aprindere trag de ea da numai face fata motoru meu de c@c@ uda asa tare bujiile incat cred ca autogenu o sa le mai usuce ![]() ![]() |
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 04:48 |