DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 162 163 164 165 166 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

djasu82
post 23 Sep 2008, 19:12
Post #4891


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




daca faci cum ti-am spus nuvei mai avea problme cum nu am mai avut nici eu . Eu din cauza ca pica pe firul si pe contact am renuntat sa mai leg partea de putere (adica bobina si finalul din aprindere) la firul care vine la contact . Numai partea de comanda se poate lega la acl fir care vine de la cheie ( contact). Inca ceva bobina se inseriaza cu o siguranta pentru protectie . Siguranta e de 5A.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 24 Sep 2008, 15:15
Post #4892


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




siguranta la aprindere?Poate vrei sa ramai fara scantee cand ti-o fi lumea mai draga...
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 24 Sep 2008, 16:10
Post #4893


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Mda, nici eu nu cred ca e cea mai buna idee sa montezi o siguranta pe alimentarea sistemului de aprindere. S-ar putea ca, din cine stie ce motive sau varfuri de curent, sa se arda si Doamne-fereste sa te prinda intr-o depasire sau intr-o situatie nasoala cand CHIAR AI nevoie sa te scoata, asa cum poate masina asta, Dacia. Voi faceti cum va indeamna Cel de Sus... dar eu, unul, nu as monta siguranta.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 24 Sep 2008, 18:55
Post #4894


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Si daca iti ia foc toata aprinderea dintr-o alta cauza sa spunem ce te faci ?plangi langa masina daca nu ai o alta bobina la schimb. Curentul prin at011 + bobina de tico nu o sa creasca peste 5A in funcionare si la turati peste 6000 de ture . Curnetul o sa creasca la 10A doar daca finalul din aprindere ia foc sau bobina de inductie se defecteaza. Eu asa am rulat cu cdi-ul care imi loa la 3500 de ture vreo 7A si at011 tot cu siguranta la care curentul nu a urcat peste 2-3A daca am folosit si acea rzistenta de balast.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Sep 2008, 22:01
Post #4895


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Azi am incercat aprinderea cu "plasma" pe masina lui gaba.! smile.gif Tebuie sa ne "resemnam", nu am vazut nici cea mai mica diferenta la relanti. Cuplam si decuplam plasma peste AT011 si senzor 011. La ochi si sunet se vedea pe capacul transparent ca este mai puternica scanteia dar motorul nu "schita" nici un gest, dar absolut nici unul. Nici cea mai mica deviere a turatiei. sad.gif Condensatorul de descarcare ptr. plasma era de 0,22 microfarazi. Si fara plasma, cu fise sarma, scanteia uzeaza mult capacul delcou si pipa, asa ca nu am pus condensator mai mare. La turatii mai mari se intampla un fenomen ciudat.!!! Apar rateuri in toba, foarte puternice, usor compensate din avans si schimbarea capacului de delcou transparent (care desi era nou, avea niste urme pe el).
Rateurile le pun pe seama descarcarii condensatorului direct pe bujii cand acestea se umezesc de la admisia ciclului urmator, iar condensatorul incarcat se descarca pe suprafata bujiei provocand exploziile respective.! (necontrolate)
Poze si videoclip nu am mai avut chef sa fac.! sad.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 26 Sep 2008, 09:15
Post #4896


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Multumim pentru comunicare, gotronic.
Cred ca tensiunea condensatorului trebuie aplicata direct pe bujii, NU pe capacul delcou (la fisa centrala). O parte a energiei (si asa modeste, vreo 17mJ) a lui se descarca/consuma pe eclatorul din interiorul delcoului...
Se pare, deci, ca ideea de inductiva cu plasma este un drum infundat... sad.gif
Nu-i nimic, exista alte moduri de a obtine plasma care s-au dovedit functionale. Ele reusesc sa imbunatateasca mersul motorului si sa mentina o descarcare ferma chiar la turatii mari. Iata AICI o mostra destul de graitoare a ceea ce am spus. Se poate observa cum creste turatia de ralanti un pic, atunci cand se cupleaza plasma.
De asemenea, se observa si o idee foarte faina pentru izolarea lantului de diode (s-o numim "Fisa Semiconductoare"): introducerea lui intr-un furtun siliconic (probabil folosit la stropit in gradina, etc).
Toate cele bune!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 26 Sep 2008, 13:47
Post #4897


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Gelu pai da ce sa faci cu 022uf biggrin.gif si vrei sa spui ca nu a schitat nimic deci nu ai folosit capacitate cat trebuia. Te inteleg ca nu ai vrut sa distrugi capacul la delco + rotorul asa cum am patit eu prima data cand am probat. Dar dupa ce am modificat capacul adica am loat un alt carbune care sa nu mai fie presat de arc iar distanta lui sa fie aproape dublu cat sa faca usor atingere cu rotorul am rezolvat acesta problema. Iar cu rotorul am dublat lamela. Eu am folosit CDi-ul care imi asigura si tensiunea inalta pentru a amorsa condensatorul separat la mine s-a simtit cum motorul rula ca si cum ar fi fost pe injectie iar la turatie mare nu da rateuri asa cum ai patit tu. Deci ori at0011 face figuri sau capacitatea.

This post has been edited by djasu82: 26 Sep 2008, 13:50


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 26 Sep 2008, 14:37
Post #4898


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@ Kinetix, djasu82. Eu nu inteleg nimic din clipul care l-ai prezentat. Vad doar o bujie in exterior care face "plasma", alimentata de la o sursa externa. Motocicleta aia merge in 2 cilindri si unul are bujia scoasa??? Oricum, daca alimentezi din sursa externa, se poate ca sa suplineasca ceva din energia alternatorului si astfel sa creasca turatia.!!! Eu vad un exemplu bun acela in care totul este alimentat din sursa de energie a automobilului , nu cu surse externe, ca atunci nu este nimic relevant.!!! Iar "plasma", nu depinde de Aprinderea inductiva cum zici tu, se poate si cu inductiva, depinde de unde descarci condensatorul. Eu am ales varianta de pe inductiva. Se vede clar in aer si pe capacul delcou (la incercarea mea) ca scanteia este net superioara (dar atat) sad.gif . Este posibil ca din mai multe motive sa nu fi functionat la turatii mari la testul facut.! O sa revin cu incercari cand o sa-mi fac un pic timp. Dar nici nu ma gandesc sa consum ptr. aprindere sute de wati din alternator (acumulator), ca atunci trebuiesc redimensionate toate prin instalatia electrica. In plus inclin sa cred ca am avut si am dreptate cand afirm ca odata aprins amestecul carburant, nu mai conteaza energia scanteii (trebuie acel minim incat sa functioneze, ce-i in plus este risipa sau rezerva)


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 26 Sep 2008, 16:28
Post #4899


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




cine a alimentat extern ? eu totul am alimentat din baterie-alternator a ca aprinderea cdi are si invertor da si el tot din baterie e alimentat .Curentul fata de inductiva era cu 1-2 A mai mare + incarcarea acelui condesator de 4.4uF . Voi puneti inainte de toate in balanta consumul eu pun inainte de toate sa pot scoate ceva sa simt o schimbare si dupa aceea vine restul. Cd-iul l-am modificat de 20 de ori pana cand am optinut untul din el functionad la rece fiindca asa cum era el dat in schema de baza functiona la cald pe alocuri excesiv. Aici a inclus si bani pentru piese de calitate superioara , care nu prea se gasesc pe la noi .
Plasma a fost conceputa aici pentru a dezintegra apa introdu-sa in motor cu ajutorul carburatorului sau injectorului.
Oricum o sa ne dea peste nas tot straini iar noi vom comenta ca nu se poate sau multi vor sa-si apere un produs si aici e lesne de inteles.

This post has been edited by djasu82: 26 Sep 2008, 16:34


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 26 Sep 2008, 18:06
Post #4900


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Nu e vorba de "dat peste nas", de cate ori trebuie sa o spun???
Aici NU e o cursa contracronometru pentru a dovedi cine e DESTEPTUL PAMANTULUI!!!
E un efort de grup pentru a obtine sisteme eficiente, cu beneficii pentru toata lumea. excl.gif
gotronic, explicatia cu privire la videoclip e simpla:
- omul a alimentat generatorul de plasma dintr-o sursa exterioara, pentru simplul motiv ca nu avea alt ridicator de tensiune care sa ii incarce condensatorul. Altii folosesc invertoare sau modulele CDI pentru a face asta, dar el nu avea altceva.
- motorul este monocilindric; el a inseriat o a doua bujie pe traseul de inalta tensiune (obtinand un "eclator" ca sub capacul delcoului) pentru a observa daca descarcarea de inalta tensiune are loc atunci cand porneste acea sursa exterioara.
Sper sa fi fost de folos.
Pe de alta parte, daca djasu (si altii) au aplicat plasma pe motor si au zis ca merge mai bine, inseamna ca se merita experimentat in continuare.
Da, la un amestec "normal" (14:1) probabil ca o scanteie mai puternica nu face o diferenta prea mare. Dar care o fi situatia la proportii diferite? Oare nu aprinde mai bine amestecuri saracite/imbogatite? Asta ar putea avea repercusiuni asupra dinamicii si/sau economicitatii automobilului.

In ce ma priveste, testele continua. Am refacut traful ridicator, mai puternic si urmeaza sa vad eficienta.
Intre timp am realizat niste fise fara rezistenta. Efect: accelereaza mai bine motorul la depasiri, etc. Insa imi pacaleste o electrovalva de ralanti accelerat... sad.gif

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 26 Sep 2008, 18:51


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 26 Sep 2008, 18:24
Post #4901


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu am spus odata ca daca se poate face bujii pentru motoare care lucreaza cu motorina fiindca are compresia foarte mare cu siguranta o sa porneasca frumos pe apa cuinjectie de apa.
Cel mai bine e sa se faca 4 montaje cu acl lant de diode care se alimenteaza dintr-un invertor . Ca randament mare euam spus si am observat ca si cativa americani daca ridici tensiunea la iesirea din invertor poti scade capacitatea de la 470uF la 4-10UF minim 2uF.
Sub aceasta valoare chiar daca ridici tensiunea nu mai obti energie pentru a dezintegra cu succes apa sau amestecul de carburant.
Acest sistem ma gandesc acuma sa-l aplic la super nova .
Ca fise eu am folosit cablu cu sarma litata de 2.5mm pentru fiecare bujie si pot spune ca ploturile nu au avut problme ... o sa fac poze la capacul de delco . O sal vedeti doar parlit pe centru fiindca atunci cand am incercat prima data sistmul nu mi-a rezistat arcul care preseaza carbunele si s-a incins dilatand putin platicul . Vedeti ca rotoarele (lulele pipe) cele de reno au rezistenta interna si nu va apare de loc plasma biggrin.gif .
Plasma cand apare pe ploturi in capacul de delco totul devine alb biggrin.gif chiar frumos . Am fost fraier ca nu am loat aparatul video sa fac un mic filmulet. Dar voi incerca pe un motor monocilindric in 4T.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 26 Sep 2008, 18:38
Post #4902


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




ok, kinetix, asta nu intelegeam.! Cat despre djasu82....iar ai sarit la cap.!!! (ma refeream strict la videoclipul postat) Eu nu am avut de ce sa fac videoclip, tu vad ca nu ai avut ce-ti trebuie la indemana.!

This post has been edited by gotronic: 26 Sep 2008, 18:41


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Sep 2008, 07:28
Post #4903


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eram nerabdator si nu eram acasa ci la servici iar masina trebuia sa o dau , nu e vorba ca sar la cap sau centrez ci doar ca trebuie studiat mai profund. Apropo mai trebuie un analizor de gaze , costa scump dar cu el iti poti da seama cu adevarat daca functioneaza generatorul de plasma .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 27 Sep 2008, 11:54
Post #4904


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




De ce nu iei o sonda Lambda si ii faci un montaj cu uC ca s vezi nivelul gazelor pe evacuare? Stiu ca monitorizezi doar cantitatea de oxigen cu asta, dar, la urma urmei, chiar asta ne intereseaza. Ce zici?
... sau cand ai spus analizor de gaze te-ai referit la sonda asta?


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 28 Sep 2008, 18:45
Post #4905


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures






--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 28 Sep 2008, 20:40
Post #4906


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Gotronic, te tii de glume? Energia electrica consumata pentru vaporizarea apei este mult mai mare decat cea mecanica obtinuta. E doar un motor cu aburi, dar in loc sa pui lemne pe foc, ii dai curent.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 28 Sep 2008, 21:14
Post #4907


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




nedumerire.gif Da am vazut si eu .! Dar autorul zice ca nu este asa. El zice ca apa injectata pe acel "focar" de temperatura se descompune in H si O la temperatura de 900 grade. Eu stiam ceva de 1700 grade.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Sep 2008, 14:23
Post #4908


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(gotronic @ 25 Sep 2008, 22:01)
1. Azi am incercat aprinderea cu "plasma" pe masina lui gaba.!  smile.gif  Tebuie sa ne "resemnam", nu am vazut nici cea mai mica diferenta la relanti. [...]

2.  La turatii mai mari se intampla un fenomen ciudat.!!! Apar rateuri in toba, foarte puternice, usor compensate din avans si schimbarea capacului de delcou transparent (care desi era nou, avea niste urme pe el).
Rateurile le pun pe seama descarcarii condensatorului direct pe bujii cand acestea se umezesc de la admisia ciclului urmator, iar condensatorul incarcat se descarca pe suprafata bujiei provocand exploziile respective.! [...]



QUOTE(Kinetix @ 26 Sep 2008, 18:06)
[...]
3. Da, la un amestec "normal" (14:1) probabil ca o scanteie mai puternica nu face o diferenta prea mare. Dar care o fi situatia la proportii diferite? Oare nu aprinde mai bine amestecuri saracite/imbogatite? Asta ar putea avea repercusiuni asupra dinamicii si/sau economicitatii automobilului.

[...]

1. Pai, amestecul odata aprins FERM de scinteie, arde, nu ai ce sa simti de la o continuare a plasmei.
2. Daca tii minte, spuneam odata de acel eclator in "bula" de sticla folosita la primele aprinderi "jumo" care facea atunci ca descarcarea sa se faca la o tensiune mai mare. Tu ai descarcat condensatorul ala pe bujii sau pe fisa?
Daca direct pe bujii si o simpla tensiune de sub 1kV aprinde prin descarcare pe "umezeala" de pe bujii, ceva nu e "cusher". Daca pui pe fisa centrala, apare acel eclator care "omoara" o descarcare initiata de la sine la 300-500 V.
Totusi, cred ca explicatia pt rateurile alea e de la altceva. Un rateu in toba ar apare de la o aprindere tardiva sau ratarea aprinderilor (stii tu, platina murdara, amestec in toba, aprinderea lui de la gazele fierbinti ce urmeaza ..etc).
3. Daca-ti amintesti, acea miscare turbionara a amestecului in cilindri generata de arhitectura ansamblului galerie-poarta supapei-camera de ardere ar face ca amestelul sa se aprinda in mai multe puncte si la o multiscinteie.
Dar, atit. In rest, un amestec mai sarac, sa zicem ca ar fi ajutat la inflamare de o plasma, desi o scinteie puternica il inflameaza sigur (nu si in afara limitei de inflamare, unde nici sf. duh nu-l aprinde). La unul bogat, insa, adica cu oxigen putin, nu vad rostul plasmei: amestecul oricum l-ai aprinde, tot nu are oxigen si nu va arde complet.


Acea "plasma".. in esenta ei o "automentinere" a unei descarcari (adica o prelungire a fazei inductive a scinteii), cam ca la "neon" POATE ar reusi putin sa descompuna ceva vapori de apa in elemente componente care sa se recombine... ma rog, iar ajungem la energii..etc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Sep 2008, 18:25
Post #4909


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu am vazut motorul lui rusetel in functiune a fost expus in bucuresti la targul de inventi.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 29 Sep 2008, 20:28
Post #4910


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Asa, se vede treaba ca nu esti ardelean... E drept ca e off-topic, da macar zi-ne si noua cateva detalii. Ce evacua? abur sa gaze de esapament? (de fapt daca e cum zice gotronic, nu ai ce vedea, iese tot apa. Doar ca ii trebuie ditai sursa de energie electrica. Avea ceva acumulatori mari pe langa? Sau nu l-ai vazut functionand? Era doar expus si atat?


This post has been edited by dyogenes: 29 Sep 2008, 20:30


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 30 Sep 2008, 10:21
Post #4911


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.628
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




@gotronic : cum pot sa verific daca o aprindere(cea cu senzor de la tine) e defecta? sau daca senzorul e intrerupt sau nu e in parametri?


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 30 Sep 2008, 15:14
Post #4912


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




In primul rand, cum face?
1. vezi daca se aprinde si se stinge LED-ul cand rotesti delcoul. Daca da, senzorul este bun.
2. Cu un aparat de masura pus pe volti, masori tensiunea pe borna RUP (minusul bobinei de inductie) fata de masa. Ar trebui ca atunci cand LED-ul este aprins tensiunea sa fie maxim 1 V, si cand este stins cca 12V (tensiunea bateriei).!
3. daca senzorul nu merge, pui platina, si la fel masori tensiunea pe minusul bobinei de inductie cu LED-ul aprins (platina inchisa) si stins (platina deschisa). ATENTIE !! Cand se deschide platina (respectiv se stinge LED-ul), se declanseaza si tensiunea in primarul bobinei (respectiv secundar), deci implicit se produce si scanteia.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 2 Oct 2008, 13:08
Post #4913


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




No, ce ati rezolvat.?? Ati "descoperit" ce are, sau daca are ceva aprinderea sau senzorul???
Asreptam detalii.! unsure.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 2 Oct 2008, 13:17
Post #4914


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.628
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




nu am avut timp sa ma ocup! nu am sustinut ca e defecta... doar vreau sa o verific preventiv! senzorul functioneaza ok... desi se stinge cateodata in alt loc si se aprinde in alt loc decat a fost in alta zi...asta nu stiu sa o explic prea bine! o sa masor si aprinderea exact sa vad!


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Oct 2008, 13:22
Post #4915


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




o sa-ti dea masuratoare buna, senzorul asa e, nu e asa precis ca platina dpdv al momentului 'cuplarii' cand trec camele, dar nu te afecteaza in mers. Variaza aleator cam 2-3 grade, cel putin la mine. Cum imi dau seama? dupa pozitia semnului de pe volanta cand (de)cupleaza ->o data e la semn, altadata la mijloc, la aceasi cama, ca sa excludem uzura neuniforma.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 2 Oct 2008, 13:45
Post #4916


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Si cu cama cat ti-a dat.??? Cel mai bine este cu stroboscopul, atunci vezi dinamic, altfel poate sa fie o eroare a jocurilor care nu se preiau la rotirea manuala.

LE. Cum si cu ce ai masurat.??

This post has been edited by gotronic: 2 Oct 2008, 13:47


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Oct 2008, 13:47
Post #4917


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05






cu ce cama? ziceam pe una anume, aceasi, nu percuteaza senzorul in acelasi loc al semnului in fereastra de vizitare(si cu platina da), oricum tocmai d'aia ziceam ca nu afecteaza in mers.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 2 Oct 2008, 13:48
Post #4918


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Pardon, platina am vrut sa spun. smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Oct 2008, 13:50
Post #4919


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sorin1983, cum ai ajuns la ideea de a masura, si ai observat ca "se stinge" in alt loc, nu mergea bine, sau ce?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 2 Oct 2008, 13:56
Post #4920


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Cu senzorul este posibil deoarece fata de platina nu mai are cine sa "franeze" axul delcoului, dar in timpul functionarii este un pic altfel.
Referitor la pozitia LED-ului acesta nu ramane aprins cam la fel in fiecare dimineata, depinde cum s-a oprit vibrochenul (seara).! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 162 163 164 165 166 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 07:12
Forum Renault