DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 183 184 185 186 187 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Sorin_18
post 10 Feb 2009, 22:37
Post #5521


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Feb 2009, 22:32)
cam ce pierde mai exact daca sistemul de aprindere clasic e bine pus la punct?
De la cea cu senzor poate pierde ceva, aici nu pot sa imi dau cu parerea, inca ma tot gandesc daca sa cumpar senzorii de la gotronic sau nu pentru teste. Cumva, ma tot gandesc ca e mai precisa platina si ma tot razgandesc pentru ca imi tot ramene in minte conceptia ca "la turatii mari platina da rateuri".

Cand o sa am timp de teste o sa comand vreo 3 senzori si o sa expermentez diverse aprinderi, dar sunt convins ca nu o sa vad nu stiu ce mare imbunatatire. Nu cu cdi-ul din dotare oricum.
*


pey ,scapi de reglajul aprinderi,o data reglat nu se va mai deregla in veci


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Feb 2009, 22:54
Post #5522


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




esti tu asa de sigur? Stii...delcoul tot aceleasi bucse le are si tot cam la fel se uzeaza....


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 Feb 2009, 06:45
Post #5523


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Pai, tocmai asta este, senzorul nu prea tine cont de uzura radiala a delcoului, el citeste unghiular. (pozitia unghiulara a axului delcou)!!! smile.gif Daca delcoul este "varza" tot da scanteie, si nici nu "rateaza" vreo una (fata de platina), si da scanteie de la turatii "zero". Asa ca....nu se compara cu nici o platina, in plus nu se uzeaza sau deregleaza.!!! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Myhay1
post 11 Feb 2009, 08:47
Post #5524


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 24 October 07
From: Iasi




Gotronic a raspuns promt la ce inf. am cerut asa ca nu mai spuneti ce si cum ... . Apropo tehnologia de pe dacie este invechita dati pe youtube sa vedeti ce aprinderi sau inventant pe delcou ce a facut gotronic este de admirat pt ca senzorul ala are un raspuns mult mai promt decat platina aia aiurea ... smile.gif) oricum dacia tot dacie ramane, o sa mai treaca 50 de ani pana cand o sa ajunga la nivelu la un bmw sau un vw(uitati-va de exemplu la un bmw din 92 are cam tot ce are loganu acum:))) deci ganditi-va ce decalaj este intre tehnologia de la noi si cea de la ei asa ca nu vb aiurea biggrin.gif) asa ca mergem cu ce avem si asta este biggrin.gif Sper ca acest link sa lamureasca nedumeritii ( se adreseaza celor care stiu ceva nu care se baga in seamana aiurea aici pe forum ca se plictisesc acasa smile.gif) )http://www.youtube.com/watch?v=F1PFb46gKlc. Imi cer scuze ca sunt putin offtopic


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 11 Feb 2009, 13:22
Post #5525


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Feb 2009, 22:54)
esti tu asa de sigur? Stii...delcoul tot aceleasi bucse le are si tot cam la fel se uzeaza....
*


ti-a raspuns gotronic


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 12 Feb 2009, 01:05
Post #5526


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Feb 2009, 22:54)
esti tu asa de sigur? Stii...delcoul tot aceleasi bucse le are si tot cam la fel se uzeaza....
*






poti sa-mi explici te rog care treaba cu aprindere CDI si de unde pot sa cumpar, si cam cat ma costa? Si daca e mai performant decat AT011+senzor 011 ?


mc pt raspunsul


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 12 Feb 2009, 16:28
Post #5527


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




la cdi se fol de preferat bobine cu circuit magnetic inchis tip Tico. acestea au dimensiuni mici pt ca miezu lucreaza in impulsuri scurte . cdi-pt turatii mari ,desi scinteia e mai puternica si constanta in toate regimuile.la dacie daca nu margi f turat ajung at-uri cu bobine cu miez deschis la care energia se acumuleaza in bobina nu in condensatorul din cdi
scuze de bagatura


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Feb 2009, 16:44
Post #5528


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




de parca bobina de tico nu ar lucra perfect si pe at011 . Am folosit-o am rulat 10.000 km cu aprinderea at011 si bobina de tico si in final am vandut masina ... tineam prea multe pe stoc. Mie cdi-ul ma incantat de la a la z fara senzor si cu senzor goronic sau optic fiindca am avut si senzor optic inainte sa intru pe acest forum.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 12 Feb 2009, 17:38
Post #5529


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




n-am spus ca nu e buna, doar ca e proiectata pt cdi , oricum e fiabila mai ales daca se fol cu rez aditionala; senzorii fara cuntact mecanic(hall,optici)e de inteles ca sunt de preferat platinei cu conditia sa fie de calitate.


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_09_RWX
post 12 Feb 2009, 21:30
Post #5530


Membru...din pasiune


Group: Members
Posts: 143
Joined: 26 January 09
From: olteni-ph




salut,
am pe masina aprindere AT01 gotronic pe o bobina cu carcasa metalica fara nici o stanta sau vreun inscris. Nu stiu ce inseamna probleme cu bobina pentru ca decand i-am facut motorul poneste foarte bine ...acum cu AT01 si un Rombat Cyclon de 66A nou, cat ar fi de frig porneste la sfert mai ales dimineata pe gaz, pe benzina nu stiu... In sfarsit... azi am ""pus mana "" pe o bobina invelita in ebonita cu bornele dispuse una langa alta si inscris SFANTUL GHEORGHE si stanta IMEA numai ca la borne nu scrie -/+ scrie la cea din stanga 1 iar in dreapta nimic...
Cum pun aprinderea?? Am gasit odata in topicul asta similarul pentru -/+ dar nu m-a interesat asa ca am uitat pagina iar in sera asta n-am citit decat vre-o 60(cu placere).
Sunt foarte nerabdator sa o vad la lucru, bobina e noua nu a fost folosita niciodata...
Fotografii_0001.jpg ( Size: 17.68k ) Number of downloads: 472
Fotografii_0002.jpg ( Size: 15.32k ) Number of downloads: 491
Fotografii_0003.jpg ( Size: 17.96k ) Number of downloads: 489
Fotografii_0004.jpg ( Size: 17.98k ) Number of downloads: 495
Fotografii_0005.jpg ( Size: 17.84k ) Number of downloads: 486
Fotografii_0006.jpg ( Size: 13.61k ) Number of downloads: 98


This post has been edited by ionut_09_RWX: 12 Feb 2009, 21:31


--------------------
Dacia 1310 cl break dec 1998, GPL Marini - PH-09-RWX
io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 12 Feb 2009, 22:53
Post #5531


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




"Faine" poze. biggrin.gif Vedeti aici cum se conecteaza!! (desi scrie si in instructiuni cum).!!! Masurati primarul bobinei de inductie inainte. S-a mai postat pe aici, bobinele respective sunt de 2 feluri: cu rezistenta aditionala (2 ohmi +rezistenta) si fara rezistenta aditionala (4 ohmi). Vedeti ce aveti !!!
http://www.gotronic.ro/new/images/stories/at01a.pdf

@krapcarasu. Imi place cum ganditi.!!! (desi, bobinele de Tico au fost "gandite" ptr, aprindere electronica cu unghi dwell variabil, care tot in impulsuri sunt alimentate)

LE. Atasament. (in caz ca mai pica netul)

This post has been edited by gotronic: 13 Feb 2009, 16:03

Attached File(s)
Attached File  at01a.pdf ( 146.25k ) Number of downloads: 34


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2009, 08:48
Post #5532


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(krapcarasu @ 12 Feb 2009, 17:38)
n-am spus ca nu e buna, doar ca e proiectata pt cdi , [...]

NU!

QUOTE(gotronic @ 12 Feb 2009, 22:53)
[...](desi, bobinele de Tico au fost "gandite" ptr, aprindere electronica cu unghi dwell variabil, care tot in impulsuri sunt alimentate)

DA!, adica tot pentru "inductive".

Partea "frumoasa" si "usoara" este ca acele bobine de inductanta joasa merg bine pe CDI, fara calcul de aditionale, dwell, etc, fara sa se incinga. Adica pui bobina, dai cheie si gata. Singura observatie, la eventualele supratensiuni, sa nu aiba scapari de scintei.
Pe inductive, trebuie facute calcule/adaptari.
Dar asta nu inseamna ca acele bobine gen Tico "au fost facute pt CDI".

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Feb 2009, 08:50


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Feb 2009, 11:16
Post #5533


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




in instalatia originala la tico bobina e folosita cu rez aditionala.la cdi nu trebe rez , de-aia am crezut asa.Miezul din manunchi de sarme a bobinelor clasice are nevoie de un curent mai mare pt a intra in saturatie , dar si energia inmagazinata e mai mare. la cdi stim ca energia inmag e pe condensator (a carui timp de incarcare e mai scurt); bobina are rol numai de traf de impulsuri fiind mai putin solicitata termic .


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2009, 12:47
Post #5534


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Energia nu e proportionala cu manunchiul de sirme ci cu inductanta. Asta pe primar, pe secundar, miezul inchis sau deschis are o influenta, numita randament.
E drept, L IAME=9-12 mH iar LTico=3,8 mH parca. Dar si curentii prin primar is altii: I IAME=4A, I Tico= 11A. Evident, se limiteaza sa nu ajunga la mai mult de 8 A (depinde pe inductiv si de tranzistorul folosit), dar pt asta e necesar control Dwell-time.

Avantajul la IAME e ca la relanti inmagazineaza mai mult fara sa se arda, dar avantajul e net in favoarea lui Tico, la care timpul de incarcare e mai mic, ca atare la turatii mari reuseste sa se incarce.

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Feb 2009, 12:49


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Feb 2009, 15:01
Post #5535


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




nu ma intelegeti gresit, nu iau partea unei bobine anume , incercam sa spun ca sirmele alea nu sunt din zgircenie ci pt ca au suprafata ciclului de magnetizare mare , dure magnetic si asta contribuind la marirea L


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 Feb 2009, 15:39
Post #5536


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




bobinele romanesti si unele nemtesti sunt cu circuit magnetic deschis iar cele coreene - sau franceze au circuit magnetic inchis si de aceea randamentul e net superior fiindca nu pierd din energie pe cand cele cu miez magetic deschis pierd jumatate din energia imagazinata. Flux inchis si flux deschis .
Ce sa mai spune una alta am pus bobina de tico si pe cdi si pe at011 cu si fara rezistenta aditionala a rulat perfect nu s-a ars nimic. Nici pe injectie nu porneste cum pornea pe carburatie D: nici nu apuca sa invarta 2 secunde eletromotorul si motorul o loa asta inseamna cdi si o bobina buna.
Cu plasma la fel... numai ca acolo erea energia multmai mare generata ... de am parlit un capac de delco cel transparent biggrin.gif ... eu unu m-am lasat ... poate voi mai experimenta pe a lu bunicu la valcea tongue.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 13 Feb 2009, 16:07
Post #5537


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Iar duci lumea in eroare. Nu cred ca ai pus bobina de Tico pe direct cu AT011.!!! Te-ai exprimat "in fuga".! biggrin.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 13 Feb 2009, 16:11
Post #5538


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(gotronic @ 13 Feb 2009, 16:07)
Iar duci lumea in eroare. Nu cred ca ai pus bobina de Tico pe direct cu AT011.!!! Te-ai exprimat "in fuga".! biggrin.gif
*


asta inseamna ca nu merge bobina de tico pe at011,eu vreau sa pun asa ceva


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Feb 2009, 16:53
Post #5539


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




pune, dar cu rez aditionala


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 13 Feb 2009, 17:06
Post #5540


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Am si eu nevoie de o rezistenta aditionala, de 0.8Ohmi. Ma poate ajuta cineva?

Dupa cum v-am spus, am o bobina de la MSD Parts si are urmatoarele date tehnice:

Primary Resistance: 0.7 Ohms
Secondary Resistance: 4.7 kOhms
Maximum Voltage: 45kV
Inductance: 8mH
Turns Ratio: 100:1
Peak Current: 140mA
Spark Duration: 350us
Operating Voltage: 10-15V
*need a ballast resistor (0.8 Ohms)



Ma puteti ajuta cu balastul asta?

This post has been edited by Siconi: 13 Feb 2009, 17:15


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 13 Feb 2009, 17:14
Post #5541


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




fa din mai multe rezistente, vezi ca sunt rezistente de 17 si 30 si ceva de Wati. Inseriezi 2-3 si ajungi la valoare


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 13 Feb 2009, 17:16
Post #5542


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




As face, dar nu am de nici unele. Platesc pentru ele, numai sa am pe ce pune mana sa sui sus bobina asta sa vad de ce e in stare.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Feb 2009, 18:59
Post #5543


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




am eu rez dar curentul de vf de 140 mA e prea mic pt clasic , e o bobina de cdi


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 13 Feb 2009, 19:02
Post #5544


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Da mai multe date, ca tot la CDI ajunge si asta laugh.gif


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Feb 2009, 19:58
Post #5545


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




SANY0933.jpg ( Size: 745k ) Number of downloads: 141
e de pe o bobina de sf gh. Are aprox 0.8 ohm


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 14 Feb 2009, 08:47
Post #5546


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




QUOTE(ZTV @ 12 Feb 2009, 01:05)
poti sa-mi explici te rog care treaba cu aprindere CDI si de unde pot sa cumpar, si cam cat ma costa? Si daca e mai performant decat AT011+senzor 011 ?
mc pt raspunsul
*




Pai baga o tensiune nesimtita in bujie. Poate ca suficient incat sa aprinda uleiul daca e cazul.

Ca idee: aprinderea e mai performanta decat at011 daca avem un delcou bun si o platina care sa nu dea rateuri.

Nu stiu exact cum sa ma exprim...deci da o scanteie mai puternica care te ajuta daca e foarte frig afara si bujiile sunt umede. In mersul normal nu simti nici o diferenta, ma refer dupa ce motorul s-a incalzit.

Nu stiu daca cu un senzor de al lui gotronic se pot obtine performante si mai mari. Vreau sa experimentez, dar deocamdata inca lucrez la confort intrior si benzina de asemenea e destul de scumpa. Poate peste vreo luna.



--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 14 Feb 2009, 10:31
Post #5547


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




la at011 cu senzor sa zis ca senzorul citeste vf camei ; sta finalu in conductie inrest? (dwel mare , cit de mare?)


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Feb 2009, 19:05
Post #5548


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




senzor gotronic optic si mai ales optic e foarte precis numai ca e mult de munca si nu se merita asa ca ramane senzorul gotronic.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Feb 2009, 23:44
Post #5549


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Cand aud de "precizie" (ceva de genul 0,1 grade), sau de cdi cu "energii" colosale la bujii, ma apuca "dracii". Asta ptr. ca : la 1 grad precizie , motorul aproape ca nu "simpte" nimic, iar la "energii" mai mult de 500% la bujii (fata de minim cat ar fi sa functioneze un motor normal), iarasi mi se pare o absurditate. (Mai ales daca vorbim de functionarea unui motor in regimuri normale). In plus chiar daca este aprindere cdi, (mult mai scumpa), daca bobina de inductie nu este de calitate, tot "degeaba". Ptr. Dacii, la regimul lor normal de functionare, o aprindere cu regim "clasic" de functionare, dar "SIGUR", mai mult nu cred ca trebuie, restul sunt "UTOPII". Mai mult nu se obtine din aprindere.!!!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 14 Feb 2009, 23:59
Post #5550


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pentru regim normal de masina de familie sau servici nu e nevoie de mai mult. Pentru o masina cu pretentii de competitii, deci si cu un motor pregatit cum se cuvine, aprinderea face mult mai mult decat in cazul unei masini de familie/servici. Cum noi nu mergem cu daciile noastre la competitii, nu vad rostul unor aprinderi cu plasma, de ex. E investitie si energie utilizata la doar 20% din potential. Resstule doar ca sa am cu ce ma lauda. Iar daca bobina nu e de calitate foarte buna, se duce pe apa sambetei investitia in CDI sau plasma. E utopic. De banii aia, mai bine cumperi o bobina mai scumpa dar eficienta si in parametri, bujii calitative si consumabile la delco de calitate. Eventual o aprindere tranzistorizata ar face treaba buna in plus. Eu am AT011+senzor si pornete la prima cheie, cu socul DOAR la jumatate, la temperaturi de -15grC. Totul e sa ai restul elementelor din aprindere in stare foarte buna.
Sunt de acord cu tine, gotronic.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 183 184 185 186 187 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 08:41
Forum Renault