Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Sorin_18 |
![]()
Post
#5521
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|||
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5522
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
esti tu asa de sigur? Stii...delcoul tot aceleasi bucse le are si tot cam la fel se uzeaza....
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5523
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Pai, tocmai asta este, senzorul nu prea tine cont de uzura radiala a delcoului, el citeste unghiular. (pozitia unghiulara a axului delcou)!!!
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Myhay1 |
![]()
Post
#5524
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 24 October 07 From: Iasi ![]() |
Gotronic a raspuns promt la ce inf. am cerut asa ca nu mai spuneti ce si cum ... . Apropo tehnologia de pe dacie este invechita dati pe youtube sa vedeti ce aprinderi sau inventant pe delcou ce a facut gotronic este de admirat pt ca senzorul ala are un raspuns mult mai promt decat platina aia aiurea ...
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#5525
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
ZTV |
![]()
Post
#5526
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5527
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la cdi se fol de preferat bobine cu circuit magnetic inchis tip Tico. acestea au dimensiuni mici pt ca miezu lucreaza in impulsuri scurte . cdi-pt turatii mari ,desi scinteia e mai puternica si constanta in toate regimuile.la dacie daca nu margi f turat ajung at-uri cu bobine cu miez deschis la care energia se acumuleaza in bobina nu in condensatorul din cdi
scuze de bagatura |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5528
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
de parca bobina de tico nu ar lucra perfect si pe at011 . Am folosit-o am rulat 10.000 km cu aprinderea at011 si bobina de tico si in final am vandut masina ... tineam prea multe pe stoc. Mie cdi-ul ma incantat de la a la z fara senzor si cu senzor goronic sau optic fiindca am avut si senzor optic inainte sa intru pe acest forum.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5529
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
n-am spus ca nu e buna, doar ca e proiectata pt cdi , oricum e fiabila mai ales daca se fol cu rez aditionala; senzorii fara cuntact mecanic(hall,optici)e de inteles ca sunt de preferat platinei cu conditia sa fie de calitate.
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
ionut_09_RWX |
![]()
Post
#5530
|
![]() Membru...din pasiune Group: Members Posts: 143 Joined: 26 January 09 From: olteni-ph ![]() |
salut,
am pe masina aprindere AT01 gotronic pe o bobina cu carcasa metalica fara nici o stanta sau vreun inscris. Nu stiu ce inseamna probleme cu bobina pentru ca decand i-am facut motorul poneste foarte bine ...acum cu AT01 si un Rombat Cyclon de 66A nou, cat ar fi de frig porneste la sfert mai ales dimineata pe gaz, pe benzina nu stiu... In sfarsit... azi am ""pus mana "" pe o bobina invelita in ebonita cu bornele dispuse una langa alta si inscris SFANTUL GHEORGHE si stanta IMEA numai ca la borne nu scrie -/+ scrie la cea din stanga 1 iar in dreapta nimic... Cum pun aprinderea?? Am gasit odata in topicul asta similarul pentru -/+ dar nu m-a interesat asa ca am uitat pagina iar in sera asta n-am citit decat vre-o 60(cu placere). Sunt foarte nerabdator sa o vad la lucru, bobina e noua nu a fost folosita niciodata... Fotografii_0001.jpg ( Size: 17.68k ) Number of downloads: 472 Fotografii_0002.jpg ( Size: 15.32k ) Number of downloads: 491 Fotografii_0003.jpg ( Size: 17.96k ) Number of downloads: 489 Fotografii_0004.jpg ( Size: 17.98k ) Number of downloads: 495 Fotografii_0005.jpg ( Size: 17.84k ) Number of downloads: 486 Fotografii_0006.jpg ( Size: 13.61k ) Number of downloads: 98 This post has been edited by ionut_09_RWX: 12 Feb 2009, 21:31 |
--------------------
Dacia
1310 cl break
dec 1998, GPL Marini
- PH-09-RWX io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=)) |
|
gotronic |
![]()
Post
#5531
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
"Faine" poze.
![]() http://www.gotronic.ro/new/images/stories/at01a.pdf @krapcarasu. Imi place cum ganditi.!!! (desi, bobinele de Tico au fost "gandite" ptr, aprindere electronica cu unghi dwell variabil, care tot in impulsuri sunt alimentate) LE. Atasament. (in caz ca mai pica netul) This post has been edited by gotronic: 13 Feb 2009, 16:03 Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5532
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 12 Feb 2009, 17:38) n-am spus ca nu e buna, doar ca e proiectata pt cdi , [...] NU! QUOTE(gotronic @ 12 Feb 2009, 22:53) [...](desi, bobinele de Tico au fost "gandite" ptr, aprindere electronica cu unghi dwell variabil, care tot in impulsuri sunt alimentate) DA!, adica tot pentru "inductive". Partea "frumoasa" si "usoara" este ca acele bobine de inductanta joasa merg bine pe CDI, fara calcul de aditionale, dwell, etc, fara sa se incinga. Adica pui bobina, dai cheie si gata. Singura observatie, la eventualele supratensiuni, sa nu aiba scapari de scintei. Pe inductive, trebuie facute calcule/adaptari. Dar asta nu inseamna ca acele bobine gen Tico "au fost facute pt CDI". This post has been edited by diaconuliviu: 13 Feb 2009, 08:50 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5533
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
in instalatia originala la tico bobina e folosita cu rez aditionala.la cdi nu trebe rez , de-aia am crezut asa.Miezul din manunchi de sarme a bobinelor clasice are nevoie de un curent mai mare pt a intra in saturatie , dar si energia inmagazinata e mai mare. la cdi stim ca energia inmag e pe condensator (a carui timp de incarcare e mai scurt); bobina are rol numai de traf de impulsuri fiind mai putin solicitata termic .
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5534
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Energia nu e proportionala cu manunchiul de sirme ci cu inductanta. Asta pe primar, pe secundar, miezul inchis sau deschis are o influenta, numita randament.
E drept, L IAME=9-12 mH iar LTico=3,8 mH parca. Dar si curentii prin primar is altii: I IAME=4A, I Tico= 11A. Evident, se limiteaza sa nu ajunga la mai mult de 8 A (depinde pe inductiv si de tranzistorul folosit), dar pt asta e necesar control Dwell-time. Avantajul la IAME e ca la relanti inmagazineaza mai mult fara sa se arda, dar avantajul e net in favoarea lui Tico, la care timpul de incarcare e mai mic, ca atare la turatii mari reuseste sa se incarce. This post has been edited by diaconuliviu: 13 Feb 2009, 12:49 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5535
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu ma intelegeti gresit, nu iau partea unei bobine anume , incercam sa spun ca sirmele alea nu sunt din zgircenie ci pt ca au suprafata ciclului de magnetizare mare , dure magnetic si asta contribuind la marirea L
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5536
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bobinele romanesti si unele nemtesti sunt cu circuit magnetic deschis iar cele coreene - sau franceze au circuit magnetic inchis si de aceea randamentul e net superior fiindca nu pierd din energie pe cand cele cu miez magetic deschis pierd jumatate din energia imagazinata. Flux inchis si flux deschis .
Ce sa mai spune una alta am pus bobina de tico si pe cdi si pe at011 cu si fara rezistenta aditionala a rulat perfect nu s-a ars nimic. Nici pe injectie nu porneste cum pornea pe carburatie D: nici nu apuca sa invarta 2 secunde eletromotorul si motorul o loa asta inseamna cdi si o bobina buna. Cu plasma la fel... numai ca acolo erea energia multmai mare generata ... de am parlit un capac de delco cel transparent ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5537
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Iar duci lumea in eroare. Nu cred ca ai pus bobina de Tico pe direct cu AT011.!!! Te-ai exprimat "in fuga".!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#5538
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pune, dar cu rez aditionala
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5540
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Am si eu nevoie de o rezistenta aditionala, de 0.8Ohmi. Ma poate ajuta cineva?
Dupa cum v-am spus, am o bobina de la MSD Parts si are urmatoarele date tehnice: Primary Resistance: 0.7 Ohms Secondary Resistance: 4.7 kOhms Maximum Voltage: 45kV Inductance: 8mH Turns Ratio: 100:1 Peak Current: 140mA Spark Duration: 350us Operating Voltage: 10-15V *need a ballast resistor (0.8 Ohms) Ma puteti ajuta cu balastul asta? This post has been edited by Siconi: 13 Feb 2009, 17:15 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
soulraven |
![]()
Post
#5541
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
fa din mai multe rezistente, vezi ca sunt rezistente de 17 si 30 si ceva de Wati. Inseriezi 2-3 si ajungi la valoare
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5542
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
As face, dar nu am de nici unele. Platesc pentru ele, numai sa am pe ce pune mana sa sui sus bobina asta sa vad de ce e in stare.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
am eu rez dar curentul de vf de 140 mA e prea mic pt clasic , e o bobina de cdi
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5544
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Da mai multe date, ca tot la CDI ajunge si asta
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5545
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5546
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(ZTV @ 12 Feb 2009, 01:05) poti sa-mi explici te rog care treaba cu aprindere CDI si de unde pot sa cumpar, si cam cat ma costa? Si daca e mai performant decat AT011+senzor 011 ? mc pt raspunsul Pai baga o tensiune nesimtita in bujie. Poate ca suficient incat sa aprinda uleiul daca e cazul. Ca idee: aprinderea e mai performanta decat at011 daca avem un delcou bun si o platina care sa nu dea rateuri. Nu stiu exact cum sa ma exprim...deci da o scanteie mai puternica care te ajuta daca e foarte frig afara si bujiile sunt umede. In mersul normal nu simti nici o diferenta, ma refer dupa ce motorul s-a incalzit. Nu stiu daca cu un senzor de al lui gotronic se pot obtine performante si mai mari. Vreau sa experimentez, dar deocamdata inca lucrez la confort intrior si benzina de asemenea e destul de scumpa. Poate peste vreo luna. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#5547
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la at011 cu senzor sa zis ca senzorul citeste vf camei ; sta finalu in conductie inrest? (dwel mare , cit de mare?)
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5548
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
senzor gotronic optic si mai ales optic e foarte precis numai ca e mult de munca si nu se merita asa ca ramane senzorul gotronic.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5549
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Cand aud de "precizie" (ceva de genul 0,1 grade), sau de cdi cu "energii" colosale la bujii, ma apuca "dracii". Asta ptr. ca : la 1 grad precizie , motorul aproape ca nu "simpte" nimic, iar la "energii" mai mult de 500% la bujii (fata de minim cat ar fi sa functioneze un motor normal), iarasi mi se pare o absurditate. (Mai ales daca vorbim de functionarea unui motor in regimuri normale). In plus chiar daca este aprindere cdi, (mult mai scumpa), daca bobina de inductie nu este de calitate, tot "degeaba". Ptr. Dacii, la regimul lor normal de functionare, o aprindere cu regim "clasic" de functionare, dar "SIGUR", mai mult nu cred ca trebuie, restul sunt "UTOPII". Mai mult nu se obtine din aprindere.!!!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#5550
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pentru regim normal de masina de familie sau servici nu e nevoie de mai mult. Pentru o masina cu pretentii de competitii, deci si cu un motor pregatit cum se cuvine, aprinderea face mult mai mult decat in cazul unei masini de familie/servici. Cum noi nu mergem cu daciile noastre la competitii, nu vad rostul unor aprinderi cu plasma, de ex. E investitie si energie utilizata la doar 20% din potential. Resstule doar ca sa am cu ce ma lauda. Iar daca bobina nu e de calitate foarte buna, se duce pe apa sambetei investitia in CDI sau plasma. E utopic. De banii aia, mai bine cumperi o bobina mai scumpa dar eficienta si in parametri, bujii calitative si consumabile la delco de calitate. Eventual o aprindere tranzistorizata ar face treaba buna in plus. Eu am AT011+senzor si pornete la prima cheie, cu socul DOAR la jumatate, la temperaturi de -15grC. Totul e sa ai restul elementelor din aprindere in stare foarte buna.
Sunt de acord cu tine, gotronic. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 08:41 |