Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
diaconuliviu |
![]()
Post
#5851
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
Siconi |
![]()
Post
#5852
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ca o completare la ce a mentionat Gelu (gotronic): Orice fir care transporta inalta tensiune (de ex. fisele de la bujii, cea de la bobina la delco si altele) au nevoie de o izolare cat mai mare si mai buna. Din cauza tensiunilor atat de mari, apar si inductante mari, de aici apar paraziti si va mirati ca aprinderea nu functioneaza bine/deloc. Ca o regula: FIRELE DE TENSIUNE INALTA ale sistemului de aprindere NU TREBUIE SA ATINGA NIMIC, chiar daca este de plastic. Cu cat sunt mai ferite de contact cu alte lucruri, cu atat inductantele sunt mai mici si parazitii mai inexistenti.
Asa ca nu fiti capsomani si ascultati sfaturile ce vi se dau. Sunt oameni cu experienta. Daca pana acuma nu s-a intamplat nimic, ziceti mersi si multumesc. Daca ati fi patit-o cu siguranta va spun ca cei mai multi de aici nu ar fi descoperit problema... sau poate ca doar unii in mod cu totul intamplator. Firele cu tensiune inalta au nevoie de spatiu si izolatie. Chiar daca sunt izolate si totusi ating pe metal, prin acea izolatie se poate crea efectul de ionizare si sa apara scurgeri de curent, ceea ce duce la slabirea performantelor sistemului de aprindere. Ca idee, intre cer si pamant exista atata spatiu cu aer, care este un bun izolator si, cu toate acestea, fulgerul trece prin el ca prin branza (stiu, e vorba de zeci si sute de mii de volti). Macar acuma va faceti o impresie despre ce inseamna o izolatie pe partea de inalta tensiune. Si acuma va intrebati ce legatura are ce am zis cu firul de la senzor la aprindere: are o legatura mare pentru ca, fiind vorba de un senzor, se transporta pe firul acela semnale mici (la fel de sensibile ca si tensiunea inalta) care pot fi "intimidate" de firele de inalta tensiune si inductantele ce apar si pot da peste cap buna functionare a senzorului. E bine ca partile sensibile sa fie ferite cat mai mult de contact cu alte lucruri, mai ales daca dau catre sau la MASA. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#5853
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu am filtrat si amplificat semnalul generat de senzor pentru cdi... oricum foloseam fise siliconate.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#5854
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 10 May 2009, 17:00) Bobina de filtrare de la intrare. Acum intra in oscilatie ![]() De acea m-am gandit sa fac acea protectie cu o rezistenta si condensator dupa mosfet. PS:Eu nu am pus condensatoarele dupa bobina(acelea de 10 uF la 100v). pot sa un unele normale? This post has been edited by tilix_boss2008: 11 May 2009, 20:23 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5855
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Vrei sa faci ceva cauta schema remodificata de mine si pusa pe forum la scheme eletronice. Sau daca ai bani sa arunci pe mosuri e problema ta... Mai bine faci un montaj cu 2 mosuri in contratimp si cu un tiristor comanzi descarcarea condensatorului pe bobina de inductie si gata cu cdi-ul.
This post has been edited by djasu82: 11 May 2009, 21:18 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5856
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
This is the easy way! E cel mai simplu CDI pe care l-am putea confectiona. Si cred eu ca si cel mai fiabil, chiar daca performantele lui nu se ridica la cele ale unuia mai avansat.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5857
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(tilix_boss2008 @ 11 May 2009, 20:15) Bobina aia o gasesti "de gata" pe placile de baza PC, torurile alea multe de vreo 15-18 mm diametru. Poti pune ci C "normanli" (electrolitic polarizat). Numai ca in timp e posibil sa nu reziste atita. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#5858
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Multumesc tutor pentru ajutor. Am realizat eu o bobina cu sarma CuEm de 1.4mm si 13 spire.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5859
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Siconi @ 11 May 2009, 22:41) This is the easy way! E cel mai simplu CDI pe care l-am putea confectiona. Si cred eu ca si cel mai fiabil, chiar daca performantele lui nu se ridica la cele ale unuia mai avansat. Ba se poate ridica chiar foarte bine .. schema realizata de dorin dodo se poate transplanta rapid cu tranzistori mos sau mai sunt 2-3 puse de mine tot cdi cele mai simple .. Tranzistorii functioneaza in contratimp si oscileaza pe o anumita frecventa in functe de sarcina pe care o are in secundar ... cand sarcina nu e cuplata curentul de lucru prin montajul contratimp e foarte mic in jurul a 20 mA in sarcina poate urca la 3-10A . Miezul trafului trebuie sa fie din ferita puterea lui trebuie sa fie de 100W .. Miezurile de ferita de putere mare se procura din sursele tv cele in comutatie... pc-urile au miezurile cam mici si riscul e sa-ti ia foc daca bobinezi cu o srama prea subtire . De aceea eu la cdi am montat in traf de ferita mare in jur de 80W putere utila. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#5860
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 12 May 2009, 17:28) Ba se poate ridica chiar foarte bine .. schema realizata de dorin dodo se poate transplanta rapid cu tranzistori mos sau mai sunt 2-3 puse de mine tot cdi cele mai simple .. Tranzistorii functioneaza in contratimp si oscileaza pe o anumita frecventa in functe de sarcina pe care o are in secundar ... cand sarcina nu e cuplata curentul de lucru prin montajul contratimp e foarte mic in jurul a 20 mA in sarcina poate urca la 3-10A . Miezul trafului trebuie sa fie din ferita puterea lui trebuie sa fie de 100W .. Miezurile de ferita de putere mare se procura din sursele tv cele in comutatie... pc-urile au miezurile cam mici si riscul e sa-ti ia foc daca bobinezi cu o srama prea subtire . De aceea eu la cdi am montat in traf de ferita mare in jur de 80W putere utila. Eu am pus doar calculatorul pe un UPS care imi arata puterea consumata, si imi arata cam in jur de 150w. Deci ar cam suficient supa parerea mea. Alta intrebare: pot sa folosesc tranzistorii din sursa pentru invertor? Momentan folosesc niste mosfeturi care au 70A la 30v, dar puterea disipata de 150w This post has been edited by tilix_boss2008: 13 May 2009, 15:49 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5861
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(gotronic @ 5 May 2009, 21:43) Eu tot nu inteleg de ce numai intre 2500 si 3000 rpm face figuri motorul si in rest nu. Sa nu se fi umblat pe la cursa vacumaticului si sa iasa din plaja de sesizare a senzorului. Daca nu se reuseste nimic, trimiteti senzorul si aprinderea sa le verific si eu pe stand si vi le retrimit, cu rezultatele ce am gasit eu.! ![]() @yohny Ce ati mai facut (rezolvat) cu aprinderea, ca nu mi-ati trimis-o sa o verific (eventual repar, schimb), daca gesesc ceva in neregula la ea.!!! ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#5862
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Gotronic te intreb pe tine asa scanteia generata in mediu exterior motorului unde presiunea e alta fata de motor iar scanteia e alba-albastruie in motor tu crezi ca se mai mentine aceeasi culoare a scantei ?
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
soferincepator |
![]()
Post
#5863
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 2 January 09 From: Brasov ![]() |
Problemele la pornire din pacate au ramas.
Am vorbit cu fostul proprietar al masinii si mi-a zis ca el tragea socul tot timpul, fie iarna, fie vara pt ca altfel nu ii statea la ralanti. El presupune ca avansul vacumatic ar fi de vina. ![]() Cum imi pot da seama daca avansul ar fi problema? Am inteles ca acesta poate afecta si functionarea senzorului... |
--------------------
dacia 1310
berlina
1998/1397
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5864
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
@soferincepator:
pune avansul la punct asa cum zice in cartea berlinei alea, adica o scoti din viteza, cu motorul oprit, invarti de paleta pompei de apa, pana vezi in gaura de vizitare a volantei tesitura de pe ea, ca e o continuare a liniei de pe cutia de viteze. Asta inseamna ca cilindrul 1 si 4 sunt in punctul mort superior si la cilindrul 1 sau 4 urmeaza sa iti dea bobina de inductie scanteie. E mai putin important la care. Ca sa te asiguri de alinierea corecta a reperelor, da jos capacul delcoului, chestia aia de protectie de plastic negru si burete si lasa doar luleaua pe ax. Cu volanta la semn, duci delcoul in stanga maxim. Apoi incepi sa misti de el spre dreapta (spre habitaclu). Te opresti in momentul in care intre fisa centrala, aia de la bobina si sa zicem suportul alternatorului iti da scanteie. Evident, fisa va fi tinuta la 1cm de capacul alternatorului. Acolo te opresti, dai cheie si pleci. Eventual, daca motorul trepideaza la relanti, poti sa mai mijti de el cam 1 cm maxim spre dreapta. Cred ca ceva de genul asta zice si gotronic in prospectul aprinderii lui. Nu ca misti de delcou pana se stinge led-ul ala cu motorul oprit. Edit...ca porneste greu dupa ce sta masina...vezi si tu pompa de benzina, ca porneste greu la cald, vezi pompa de benzina, carburatorul...nu neaparat aprinderea. This post has been edited by Mr_Devil83: 22 May 2009, 23:28 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#5865
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am facut rost de o bobina ruseasca, la prima masuratoare (pe un aparat analog) i-mi arata 3 ohmi (pe + si -), iar intre fisa centrala si plus ceva mai mult ... cam 6-7 ohmi.
Nu stiu de pe ce masina vine aceasta bobina, probabil moskvitch sau lada, poate cunoaste cineva ![]() Pe sistemul clasic de aprindere al daciei merge ok, dar am aprindere de la Gotronic si nu vreau sa risc ![]() HPIM0073.JPG ( Size: 309.59k ) Number of downloads: 513 HPIM0074.JPG ( Size: 556.21k ) Number of downloads: 504 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5866
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca nu e uscata e o bobina buna. De regula, bobinele astea rusesti au tinut mult si bine si faceau si treaba foarte buna.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
pcostica |
![]()
Post
#5867
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 28 May 2009, 08:51) Am facut rost de o bobina ruseasca, la prima masuratoare (pe un aparat analog) i-mi arata 3 ohmi (pe + si -), iar intre fisa centrala si plus ceva mai mult ... cam 6-7 ohmi. Nu stiu de pe ce masina vine aceasta bobina, probabil moskvitch sau lada, poate cunoaste cineva ![]() Pe sistemul clasic de aprindere al daciei merge ok, dar am aprindere de la Gotronic si nu vreau sa risc ![]() HPIM0073.JPG ( Size: 309.59k ) Number of downloads: 513 HPIM0074.JPG ( Size: 556.21k ) Number of downloads: 504 poate 6-7 k.Cu 3 ohmi in primar ar trebui sa mearga. Bafta! This post has been edited by pcostica: 28 May 2009, 18:13 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#5868
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Nu e uscata, are ulei in ea
![]() Astept si o parere de la Domnul Gelu ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5869
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Functioneaza bine e ca in genul bobinelor de pe daciile 1310 model 99 numai ca acele bobine erau realizate la noi in tara iar asta e realizata la rusi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#5870
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Din punctul meu de vedere (rezistenta de 3 ohmi in primar si 6..7 Kohmi in secundar) este OK. Trebuie vazuta "scanteia la masa" atat la cald cat si la rece. Daca este alb albastra si la o distanta de peste 1 cm, este OK.
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#5871
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ca in cilindru tot rosie ramane
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
IQ5 |
![]()
Post
#5872
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 25 May 09 ![]() |
Tinand cont ca sunt 196 de pagini din acest topic nu am cum sa le citec pe toate rapid asa ca imi cer scuze daca s-a mai vorbit despre acest subiect. Intrebarea mea este daca a folosit cineva aceasta aprindere cu senzor optic: http://aprindere.3x.ro/aprindere/index.php?content=prima.php
si ce avantaje are fata de una obisnuita cu tranzistori? |
--------------------
Dacia
1310
Berlina
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5873
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ceva aseamanator am facut eu acum cativa anii inainte sa apara pe acel site si da functioneaza perfect . Daca ai timp poti trece la realizarea ei.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
IQ5 |
![]()
Post
#5874
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 25 May 09 ![]() |
Ma intereseaza ce avantaje (dezavantaje) are fata de cel cu tranzistori care se adapteaza la platina. Din ce am citit eu acolo avantajul ar fi ca s-ar elimina platina definitiv. Dar din ce am citit la inceputul acestui topic a rezultat ca platina nu mai este supusa arcurilor electrice. Din acestea doua ar rezulta ca lipsa platinei sau nefolosirea ei e acelasi lucru
![]() Gresesc?? ![]() |
--------------------
Dacia
1310
Berlina
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5875
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Exista varinata cu senzor magnetic si aprindere electronica (tranzistorizata) care functioneaza perfect pe motoarele Dacia 1.3, 1.4, 1.6. Nu e nevoie de nici o modificare, de nici o constructie de cleme sau alte piese. Scoti platina, pui senzorul in locul ei, montezi aprinderea si gata treaba de juma' de ora. Se numeste GOTRONIC AT011+senzor.
Acuma, daca din pura pasiune vrei sa faci ceva cu mana ta, acest lucru este bine venit si il incurajez. Gasesti o serie de scheme aici pe topicul acesta, pe care tie ti-e lene sa il citesti cap-coada. Avantajele unui sistem de rupere fara platini constau in faptul ca ruperea alimentarii bobinei se face mult mai rapd si, deci, curba de rupere a alimentarii este mult mai abrupta. Acest fapt generaza o tensiune mai mare in secundarul bobinei de inductie, deci o scanteie mai buna si o ardere mai completa decat in versiunea cu platina, unde contactul nu se deschide ferm ci prezinta o oarecare vibratie. Pe aceasta tema, se pierde energie electrica si puterea scanteii scade. Acuma depinde si de ce tip de bobina vei folosi. Poti face si aprinderea lu' Peshte" daca bobina e gata sau nu corespunde parametrilor sai de baza. Mult succes si spor la treaba. Merita timpul si investitia intr-un proiect de hobby pe tema asta. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
IQ5 |
![]()
Post
#5876
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 25 May 09 ![]() |
Siconi nu mai inteles
![]() Lene nu am sa citesc dar la un moment dat te plictisesti sa citesti numai offtopic-uri pagini intregi :| Edit: daca mi-ai zice cu aproximatie pe la ce pagina se afla vreo schema ti-as fi recunoscator:P This post has been edited by IQ5: 31 May 2009, 14:36 |
--------------------
Dacia
1310
Berlina
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5877
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai diferente intre ce vrei tu sa faci si ceea ce Gelu Olaru (alias Gotronic) a facut nu vei gasi. Poate doar faptul sa senzotul lui e mai fiabil, cele optice fiind supuse riscului de murdarire (praf, ulei etc). In rest, nu vad ce avantaje ai putea obtine in plus.
Aaa, daca faci si un ridicator de tensiune si descarcarea lui printr-un condensator (CDI) poate atunci vei vedea ceva diferente. Altfel, nici una din punctul meu de vedere. Aceleasi efecte, aceleasi setari la amestec, acelasi randament la turatii etc. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
IQ5 |
![]()
Post
#5878
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 25 May 09 ![]() |
Gata am inteles
![]() Si daca citesc toate cele 196 de pagini spui ca voi gasi schema electrica completa a lui Gotronic?Ca vreau sa o fac cu mana mea ![]() |
--------------------
Dacia
1310
Berlina
|
|
Siconi |
![]()
Post
#5879
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
N-am spus asta, dar parca era si ea postata la un moment dat... nu mai retin exact. Sper sa mai fie. Mai sunt si alte scheme, inclusiv de adaptare a senzorului la aprinderi CDI
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#5880
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Siconi @ 31 May 2009, 15:45) Pai diferente intre ce vrei tu sa faci si ceea ce Gelu Olaru (alias Gotronic) a facut nu vei gasi. Poate doar faptul sa senzotul lui e mai fiabil, cele optice fiind supuse riscului de murdarire (praf, ulei etc). In rest, nu vad ce avantaje ai putea obtine in plus. Aaa, daca faci si un ridicator de tensiune si descarcarea lui printr-un condensator (CDI) poate atunci vei vedea ceva diferente. Altfel, nici una din punctul meu de vedere. Aceleasi efecte, aceleasi setari la amestec, acelasi randament la turatii etc. Iti spun eu care e avantajul rupe foarte bine ![]() ![]() Pusa in functiune sa vezi ce frumos toarce motorul si ce demaraj are , eu voi flosi la mobra acel montaj . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th May 2025 - 04:15 |