DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 213 214 215 216 217 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Minel
post 14 Dec 2009, 12:05
Post #6421


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Se pare ca ma confrunt cu o problema daca se poate spune asa , ciudata ..... unsure.gif

In ce consta , este vorba de pornirea motorului la rece , uneori invarte de o iau toti dracii si nu porneste ( mi s-a intamplat de 2 ori pana acum la temeraturi de -1 grad) a 2 oara a pornit adica azi dar dupa vreo 5 chei ... wacko.gif , in rest la sfert o ia de fiecare data la rece ma refer ...
Simptomele care le manifesta sunt clare si indica spre partea de aprindere , invarte dar nu porneste...de ce nu si carburatie, daca ar fi de la ea , ar da semne ca ar vrea sa porneasca si apoi sa moara , ceva de genu' ,eeee ....aici nimic ....
Verificat in prealabil tot ce tine de carburatie si alimentare totul se prezinta impecabil ... motorul functioneaza ireprosabil atat in ture cat si in ralanti .. rolleyes.gif

Apoi am trecut la aprindere ( AT011+senzor +bobina de oltcit cu rezistenta aditionala ) C__2_.JPG ( Size: 432.21k ) Number of downloads: 1077
verificat bujii Equiem, capac delcou Doduco, lulea Ducellier, fise Tesla,senzorul , legaturile dintre ele , mase, contact cheie ,electromotor , desi invarte de numa , nu fura curent , nu nimic , TOT si nu am descoperit nimic .... sad.gif

Sa ma lase cumva ceva de la aprindere ,aveti ceva idei .... huh.gif

P.S.

Duminica dimineata a pornit la zero grade la sfert de cheie , si azi a trebuit sa cam dau la demaror ,nu am mai patit chestia asta de cand am masina nici macar pe clasic .... sad.gif

Daca se considera ca am postat gresit , rog mutarea postului la un topic mai adecvat .

This post has been edited by Minel: 14 Dec 2009, 14:38


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 14 Dec 2009, 14:18
Post #6422


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Daca poti face o poza din partea cealalta (aripa stanga fata), sa vedem firele de la aprindere; verifica: daca pompa de benzina baga cum trebuie, nivelul la carburator,capacul delcou sa nu fie condensat in interior (atunci cand nu porneste) ,pozitia lamelei rotor fata de ploturi (fazarea), carbunele capacului delcou daca calca pe lamela rotorului,contactul e posibil sa faca figuri(cand electromotorul invarte, sa nu se alimenteze aprinderea de fiecare data). Aerul, pe unde si-l trage, prin tubulatura de aluminiu sau din compartimentul motor (clapeta filtrului inchisa). Pe timp rece prin tubulatura (direct de afara) nu este recomandat.
Incearca sa-i faci pe plac, adica: inainte sa o opresti, mai las-o un pic sa mearga la relanti, ca sa-si refaca nivelul in carburator (sa fie pregatita pentru urmatoarele porniri);la pornire, trage-i socul mai mult sau mai putin, in functie de temperatura de afara, da-i 3 pedale, apasa pedala de ambreiaj si porneste-o (presupun ca asa faci). wink.gif


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 14 Dec 2009, 14:51
Post #6423


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Firele exact cum sunt functioneaza asa de cel putin un an si jumatate si nu am avut treaba niciodata , ma repet atat carburatia cat si alimentarea cu carburant iese din discutie , simptomele sunt clare ca ar fi ceva de la aprindere, am precizat si mai sus , daca ar fi de la alimentare-carburatie , la un moment dat ar da semn ca ar porni ( gen balbait ) ,eeee , aici nimic , parca invarti cu demarorul si atat , de aici si nedumerirea mea .... unsure.gif

Capacul de delcou este mai mult decat okey, chiar si cu el spart ar porni in 2-3 pistoane , dar ar porni ( s-ar simti in ralanti ) luleaua la fel , contactul este NEIMAN frantuzesc ,aerul la fel ,pana porneste nu prea conteaza de unde si-l trage , cel putin 30 secunde de la pornirea motorului nu se simte .....ideea este ca ar fi trebuit sa porneasca si ceea ce este cel mai ciudat ca nu face asa decat foarte foarte rar ..... huh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 14 Dec 2009, 16:31
Post #6424


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




E posibil sa fie chiar contactul de vina, tu nu ai cum sa-l controlezi in momentul de fata, deoarece nu desfaci capota mereu cand dai la automat sa vezi ledul lui AT011 daca se aprinde si se stinge. De asemenea, poti sa o legi pe clasic in ultima varianta, dar inainte de aceasta, mai incearca asa: montezi provizoriu un led sau beculet la bord care sa fie alimentat de la plusul aprinderii si urmaresti la fiecare pornire ( cand functioneaza electromotorul) daca se aprinde acel led sau beculet. In felul acesta o sa poti vedea, atunci cand nu porneste, daca problema este din contact sau circuitul de plus care alimenteaza aprinderea.

This post has been edited by RIVE: 14 Dec 2009, 17:39


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Dec 2009, 17:51
Post #6425


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif minel dupa mine bobina de inductie are bube , poti sunta experimental rezistenta bobinei de inductie atata timp cat dai la eletromotor iar dupa ce ai decuplat eletromotorul sa se decupleze si releul care sunteaza rezistenta aditionala .
La mine nu a condensat niciodata capacul de delco si stau si intr-o zona cu lac -umezeala bla bla...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Dec 2009, 18:56
Post #6426


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Vad ca ai verificat jumatate de masina, dar o fisa sa o scoti afara sa vezi daca ai scanteie ai verificat?, pe urma mergi pana la bobina de inductie si masa. Cu ochiul liber nu ai cum sa verifici o instalatie electrica. Vezi sa nu atinga ceva pe firul de la senzor sau delcou. Mai urmareste senzorul sa nu se fi adunat pilitura de la ulei motor (zic si eu, desi nu am mai auzit decat azi de la cineva dar care si-aschimbat si fisele si nu e concludent). Mai vezi sa nu-ti "fure" scanteie pe undeva de la secundarul bobinei de inductie, mai ales acum noaptea, se vede orice scapare de curent. Daca ai cadere de tensiune pe contact, demarorul invarte bine fara nici o problema. Am intalnit multe faze de genul asta, adica pe pozitia de demaror nu se alimenteaza bobina iar cand eliberezi contactul se alimenteaza, asa ca nu conta cat invarteai, ci daca aduceai repede cheia de contact pe motor pornit. Trebuiesc 2 oameni sa verifici instalatia cum trebuie, sau singur daca stii ce sa faci si ce sa urmaresti.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 14 Dec 2009, 19:06
Post #6427


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Pentru Djasu82,mie mi-a facut condens si nu o data, mergea motorul de parca ai fi inversat fisele la bujii, plus ca exista riscul sa-l si fisureze. Am rezolvat aceasta problema, cumparand o solutie pe care o folosesc de doua ori pe an.

14 Dec 2009, 19:32:
Chestia cu scosul fisei nu cred ca da rezultate (Minel spune ca face foarte rar, adica ca la doctor, cand te vezi la el, nu mai te doare). As spune ca nu-i vine tensiune la aprindere, de fiecare data cand electromotorul invarte. Contactele astea sunt foarte proaste, al meu e nou si trebuie decat sa "ciupesc" alimentarea electromotorului din cheie, daca o duc pana la capat pe pozitia "D"(electromotor), imi taie plusul de la aprindere (adica are o pornire din aia ciudata, motorul porneste la revenirea cheii). De aici reiese ca multe contacte nu au sincronizata partea mecanica cu cea electrica. Poate al lui Minel fiind frantuzesc, nu are aceasta problema, dar totusi trebuie verificat cum am spus in postul de mai sus.

This post has been edited by RIVE: 14 Dec 2009, 19:32


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Dec 2009, 19:45
Post #6428


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Da da, exact asta e simptomul.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 14 Dec 2009, 20:57
Post #6429


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(djasu82 @ 14 Dec 2009, 17:51)
biggrin.gif minel dupa mine bobina de inductie are bube ,
*




Tu vrei sa spui ca bobina o data la , sa zic un an , are bube .... huh.gif

Oricum , o sa tin fenomenul sub o stricta observatie .... nedumerire.gif



QUOTE(gotronic @ 14 Dec 2009, 18:56)
Daca ai cadere de tensiune pe contact, demarorul invarte bine fara nici o problema. Am intalnit multe faze de genul asta, adica pe pozitia de demaror nu se alimenteaza bobina iar cand eliberezi contactul se alimenteaza,
*




Ca sa verific ceea ce ati relatat mai sus , am montat un aparat de masura pe pozitia 20V cu borna pozitiva a aparatului am legat-o la "+" -ul bobinei iar "-" -ul la borna de minus a bateriei , am pus contactul undeva la 12,1 si dat cheie , pt vreo jumate de secunda a scazut la 10 V iar apoi a crescut undeva la 13,9 V , tensiunea de incarcare fiind mai mare cu 0,4 V decat cea de pe bobina !

Ca sa verific daca am scanteie , am demontat capacul de delcou , luleaua , cat si fisa centrala iar cu o lera dupa punerea contactului o treceam de vreo 2 ori prin dreptul senzorului pt a vedea scanteia si era una cam mare ... happy.gif

Maine o sa verific inca o data dar muuult mai amanuntit ( de fapt o sa il fac bucatele ) contactul electric si om vedea dupa !

This post has been edited by Minel: 14 Dec 2009, 21:02


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 14 Dec 2009, 21:43
Post #6430


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Asa cum ai conectat tu aparatul de masura, nu ai verificat decat la O SINGURA PORNIRE daca iti vine tensiune pe "+"-ul aprinderii, or tie iti face rar figuri la pornire, deci trebuie monitorizat o perioada mai lunga "+"-ul aprinderii. Cum ai conectat acum aparatul, conectezi un led cu rezistenta inseriata in locul lui si vezi in timp (monitorizezi) daca ai "+" la aprindere la fiecare pornire. Degeaba desfaci contactul bucatele.


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Dec 2009, 22:57
Post #6431


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Minel @ 14 Dec 2009, 20:57)
1. Tu vrei sa spui ca bobina  o data la , sa zic un an , are bube .... huh.gif 
Oricum , o sa tin fenomenul sub o stricta observatie .... nedumerire.gif 

2. Ca sa verific daca am scanteie , am demontat capacul de delcou , luleaua , cat si fisa centrala iar cu o lera dupa punerea contactului o treceam de vreo 2 ori prin dreptul senzorului pt a vedea scanteia si era una cam mare ... happy.gif

*



1. O bobina (ca cea de Oltcit) daca are papuci (nu suruburi) mai ales pe rezistenta aditionala, e posibil o problema de contact. Mai ales daca sunt papuci "sertizati" cu patentul si nu lipiti (acasa). In plus daca nu a fost nici noua, nu se stie ce este cu rezistenta si bobinajele dupa o perioada de timp, dar nu invinuim bobina neaparat, o luam in "evidenta".! smile.gif
2. Daca ai demontat capacul si fisa centrala, unde ai vazut ca ai scanteie? Ai verificat si fisele? (masurat), ca daca scanteia e maaare si fisele cu rezistente maaari, scanteia cateodata fuge pe unde poate mai usor spre masa sau alt cilindru. Vezi scanteia prin delcou direct la bujii sa vezi daca ajunge acolo si cam, cum arata.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecsutz03
post 15 Dec 2009, 08:32
Post #6432


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 2 March 09
From: BRASOV




gotronic...da-mi te rog PM cu pretul unei aprinderi cu senzor...am cautat la mine in oras dar nu am gasit!multumesc


--------------------
Seat Toledo mk1 1993 - bc98yry
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Dec 2009, 09:14
Post #6433


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Incercati sa comandati la magazine sa aduca. Multe dintre ele habar nu au de asa ceva!
(Ai PM).!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 15 Dec 2009, 09:24
Post #6434


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Minel , si la mine face asa din citeodata , si la mine e de la pompa de benzina , de la suspape . Si ce e interesant e ca altfel porneste la sfer de cheie , de fierbea de ciuda vecinu cu opelu din 94 , ca la el trebe sa i invarta ... biggrin.gif
Ca idee ... se pare ca daca ramane nivelul mai mic in camera de nivel constant din carburator , si nu inchide cuiul ponton , benzina se scurge inapoi in rezervor findca supapa de la corpul de benzina nu inchide perfect (cred ca se evapora si cea din camera de nivel al carburatorului tot pe acelasi circuit ) si astfel dimineata desi imi clipeste ledul de la aprindere nu o ia pana nu ajunge benzina in carburator (mai exact 3-6 rotiri ale motorului) .
Ma tot bate gindul sa iau o pompa de damas ... dar mi se pare cam scumpa smile.gif . daca vezi ca nu o ia din sfertu de cheie... fa un test si da la cama si vezi daca o ia apoi la sfert ...
Bafta si sa zici daca i-ai dat de capat


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 15 Dec 2009, 10:27
Post #6435


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(gotronic @ 14 Dec 2009, 22:57)
1. O bobina (ca cea de Oltcit) daca are papuci (nu suruburi) mai ales pe rezistenta aditionala, e posibil o problema de contact. Mai ales daca sunt papuci "sertizati" cu patentul si nu lipiti (acasa). In plus daca nu a fost nici noua, nu se stie ce este cu rezistenta si bobinajele dupa o perioada de timp, dar nu invinuim bobina neaparat, o luam in "evidenta".! smile.gif
2. Daca ai demontat capacul si fisa centrala, unde ai vazut ca ai scanteie? Ai verificat si fisele? (masurat), ca daca scanteia e maaare si fisele cu rezistente maaari, scanteia cateodata fuge pe unde poate mai usor spre masa sau alt cilindru. Vezi scanteia prin delcou direct la bujii sa vezi daca ajunge acolo si cam, cum arata.!
*



Sa o iau pe rand ..
- papucii de la fire sunt sertizati din fabrica prin presare nu cu patentul ,( am montat alte fire cu papuci )
- bobina este luata in evidenta , dar ma gandesc ca daca ar crea probleme ar trebui sa se simta si la mersul in ralanti ( zic eu ... )
-scanteia am vizualizat-o pe fisa centrala ,scotand fisa din capacul de delcou iar dupa ce am pus contactul am trecut cu lera prin fata senzorului..
-fisele sunt Tesla si au o rezistenta intre 2-7 kohmi , valoarea cea mai mare reprezentand-o fisa centrala !

Parerea mea , daca scanteia ar ajunge la masa si nu la bujii , lucrul acesta nu s-ar simti si la functionarea motorului in ralanti , sau in turatii .....? unsure.gif




QUOTE(Gaba @ 15 Dec 2009, 09:24)
Minel , si la mine face asa din citeodata , si la mine  e de la pompa de benzina , de la suspape . Si ce e interesant e ca altfel porneste la sfer de cheie , de fierbea de ciuda vecinu cu opelu din 94 , ca la el trebe sa i invarta ... biggrin.gif
Ca idee ... se pare ca daca ramane nivelul mai mic in camera de nivel constant din carburator , si nu inchide cuiul ponton  , benzina se scurge inapoi in rezervor findca supapa de la corpul de benzina nu inchide perfect (cred ca se evapora si cea din camera de nivel al carburatorului tot pe acelasi circuit ) si astfel dimineata desi imi clipeste ledul  de la aprindere nu o ia pana nu ajunge benzina in carburator (mai exact 3-6 rotiri ale motorului) .

Bafta si sa zici daca i-ai dat de capat
*



Sincer nu as dori sa mai "poluam " topicul cu probleme care nu prea au relevanta aici , dar totusi sa iti raspund ..
Chiar daca supapele din corpul pompei de benzina sunt okey si inchid , eu am montat preventiv o supapa de sens intre carburator si pompa de benzina ,supapa de sens de pe un motor de FORD speciala pt benzina ( probabil sa fi trebuit montata altundeva .... huh.gif inainte de pompa de benzina , dar atunci posibil sa se scurga pe retur ... ) asta mai ramane de discutat ... nedumerire.gif

This post has been edited by Minel: 15 Dec 2009, 10:37


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Dec 2009, 10:30
Post #6436


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Minel @ 14 Dec 2009, 12:05)
In ce consta , este vorba de pornirea motorului la rece , uneori invarte de o iau toti dracii si nu porneste ( mi s-a intamplat de 2 ori pana acum la temeraturi de -1 grad) a 2 oara a pornit adica azi dar dupa vreo 5 chei ... wacko.gif  ,  in rest la sfert o ia de fiecare data la rece ma refer ...
*



am deja-vu-uri, fix la fel imi facea cu aprinderea cu senzor, doar ca de fiecare data o lua greu sub 0 grade, nu uneori ca la tine. La -15 aproape-mi termina bateria unsure.gif Cu platina+aprindere At011 o lua instant huh.gif In rest, sau cand era cu plus afara mergea perfect si cu senzor.

This post has been edited by argon: 15 Dec 2009, 10:34


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 15 Dec 2009, 12:55
Post #6437


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




La varianta cu senzor, urmariti foarte bine firul care pleaca de la delcou la aprindere sa nu atinga nimic, daca e un pic de umezeala pe fir fuge curentul si pe izolatia conductorului. Si sub nici o forma sa nu aveti firul de la delcou la aprindere rasucit pe fisa centrala sau altceva, sa fie liber in aer pe cat posibil. Mai verificati si izolatia de trecere a surubului de M4 de la delcou. Mai urmariti prin delcou sa nu atinga tresa metalica a firului de masa acel surub de M4, sau lamela arcuita a senzorului (nitul acesteia) sa nu fie prea aproape de masa si la rece cine stie... sad.gif .


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 15 Dec 2009, 16:10
Post #6438


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Am vazut multe masini care aveau firul negru care duce la delcou tras pe langa fisa centrala (adica prinse cu inele din cauciuc mai ales la cele de Urziceni). Eu nici cand aveam aprinderea clasica nu le tine-am impreunate.
Va rog daca are cineva prin casa bujii EYQUEM A12 C42S, sa-mi spuna si mie cati ohmi are electrodul central. Doresc sa cumpar un set de rezerva si daca au rezistenta incorporata nu le mai cumpar, deoarece fisele Tesla pe care le am, au rezistenta destul de mare si nu s-ar potrivi cu ele.


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Dec 2009, 16:51
Post #6439


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




eu nu am intalnit probleme la senzor sau aprinderea at011 au functionat la sfert indiferent de anotimp - iarna vara . Benzina ajunsa in carburator tot se evapora prin capacul carburatorului superior si implicit exterior prin filtru de aer. Daca s-ar fi obturat cand motorul era oprit era ok .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Dec 2009, 12:27
Post #6440


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(RIVE @ 15 Dec 2009, 16:10)
[...]
Va rog daca are cineva prin casa bujii EYQUEM A12 C42S, sa-mi spuna si mie cati ohmi are electrodul central. [...]


C42S ar trebui sa aiba 0 ohm. RC42S au rezistenta interna, 4-5K. Am avut pe fosta dacie si mergeau bine.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Dec 2009, 01:54
Post #6441


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@Minel.
Ce ai mai rezolvat??? sad.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Dec 2009, 09:10
Post #6442


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(gotronic @ 19 Dec 2009, 01:54)
@Minel.
Ce ai mai rezolvat??? sad.gif
*



Benzina are, scanteie la fisa centrala ii ditamai de mare dar nu a pornit la -12 grade la 8 dimineata si -18 in noaptea asta .. sad.gif
Dupa vreo 5-6 invarteli a murit si bateria de a pornit si alarma de la variatiile de tensiune cat dadeam la automat ...
Acum mi-s in casa cu bateria la incarcat ... wacko.gif

De verificat ii verficata toata masina ,carburatie, aprindere , alimentare, instalatie electrica , cred ca o sa schimb in final bateria ... dry.gif

This post has been edited by Minel: 19 Dec 2009, 17:09


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 19 Dec 2009, 11:45
Post #6443


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Minel incearca sa dai la pompa cand vezi ca nu porneste. Doar asa ca idee, ca si eu am aceleasi simptome, dar la mine prinde benzina si imi pleaca.
Cred ca mai bine rezolvam problema cu o pompa de benzina electrica.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 Dec 2009, 16:39
Post #6444


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Minel, Dar la bujii ajunga scanteia aia fantastica de la fisa centrala?! Bujiile sunt ok? Verificate? La avans nu ai umblat cumva?
Intreb in speranta ca poate ti-am amintit vreun lucru neverificat si il poti remedia relativ usor.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Dec 2009, 17:08
Post #6445


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(iuliano_smile @ 19 Dec 2009, 11:45)
Minel incearca sa dai la pompa cand vezi ca nu porneste. Doar asa ca idee, ca si eu am aceleasi simptome, dar la mine prinde benzina si imi pleaca.
Cred ca mai bine rezolvam problema cu o pompa de benzina electrica.
*



Cu o seara inainte am dar eu la cama la pompa de benzina ( motorul fiind atunci rece ) stiind ca il voi porni dimineata asta si sa numai zic ca vazand ca nu porneste , am scos furtunul de la carburator si ave benzina sa mi se scuze expresia , cacalau ... happy.gif
So, iese din discutie nealimentarea sau carburatorul .....

QUOTE(Siconi @ 19 Dec 2009, 16:39)
Minel, Dar la bujii ajunga scanteia aia fantastica de la fisa centrala?! Bujiile sunt ok? Verificate? La avans nu ai umblat cumva?
Intreb in speranta ca poate ti-am amintit vreun lucru neverificat si il poti remedia relativ usor.
*



Bujiile sunt verificate Eyquem A-12 ( au fost verificate marti ) si din nou azi-dimineata dupa ce am lasat bateria la incarcat vreo 2 ore ( trebuia azi neaparat sa plec la tara ) inainte de a da cheie si a pornit fara probleme ....

Avansul nu a mai fost atins mai bine de 1 an , nu am de ce , atunci am reglat-o ultima oara ... smile.gif

This post has been edited by Minel: 19 Dec 2009, 18:42


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 19 Dec 2009, 17:43
Post #6446


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(gotronic @ 15 Dec 2009, 12:55)
La varianta cu senzor, urmariti foarte bine firul care pleaca de la delcou la aprindere sa nu atinga nimic, daca e un pic de umezeala pe fir fuge curentul si pe izolatia conductorului. Si sub nici o forma sa nu aveti firul de la delcou la aprindere rasucit pe fisa centrala sau altceva, sa fie liber in aer pe cat posibil. Mai verificati si izolatia de trecere a surubului de M4 de la delcou. Mai urmariti prin delcou sa nu atinga tresa metalica a firului de masa acel surub de M4, sau lamela arcuita a senzorului (nitul acesteia) sa nu fie prea aproape de masa si la rece cine stie... sad.gif .
*


@gotronic, eu personal nu prea am inteles o chestie, acel papuc inel (cu tresa) care se leaga la surubul de la platina fixa (cea veche), n-are nimic daca da la masa sau face contact pe acolo cu alte alea? mai trebuie sa izolam acea impletitura cu niste banda IZO panzata sau ceva de genu?

1. ce bujii pentru Dacia se pupa cel mai bine cu aprinderea asta cu senzor, in urma testelor facute de voi in laborator?
2. aprinderea este valabila 2 ani incepand cu data la care a fost achizitionata (Bon Fiscal)?
3. garantia se acorda doar daca aceasta este montata intr-un service autorizat si se face dovada cu factura + deviz sau se acorda daca o montam noi in fata blocului sa zic asa, si se ia in calcul ipoteza nr. 2? blush.gif

This post has been edited by membru_DC: 19 Dec 2009, 17:52


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Dec 2009, 23:14
Post #6447


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@Minel.
Vezi sa nu ai apa in benzina cumva sau benzina proasta, baga niste alcool tehnic ptr. siguranta.!
@membru_DC.
La tresa respectiva ma refeream sa nu atinga altceva decat masa (ca oricum e legata la masa, deci nu trebuie izolata de masa, ci doar "pozata" frumos pe dupa platina fixa sa nu atinga firul de la senzor care iese din delcou).!
1. Din incercarile altor firme de service si montaj, bujiile cele mai bune (fara rebuturi si venit inapoi la service dupa cca 100..200Km ca merge in 3, 2 .. cilindri sau se afuma), s-a constat ca EYQUEM A12 sunt cele mai bune. In rest cam toate au venit in proportie de 50...100% inapoi cu probleme de bujii. Sunt contrafacute multe si de aia, astea inca nu, probabil. (asa am inteles din discutia cu service-urile). In "laborator" (pe stand in atelier), mai putin pot sa vad cum se comporta, pe masina este cel mai relevant.!
2. Buna intrebare, in mod normal cand o cumperi o si montezi cat mai repede. In garantie asa scrie, ca 2 ani de la data cumpararii, dar in ideea ca o montezi pe masina, nu o tii de rezerva pana se strica aia de pe masina. Asa poti sa o montezi si dupa 5 ani. Sau mai poti fi si "roman". Iti faci o relatie la un service si pui stampila cand vrea muschii tai.! (5..10...20 de ani smile.gif )
3. Eu personal, si nu numai eu, ci orice firma sau persoana autorizata sa desfasoare o activitate comerciala, nu poate sti ce este in mintea celui care o monteaza (poate fi rea vointa, sau poate nestiinta, crezand ca este ceva banal, si ptr. foarte multi asa este). Asa ca montarea intr-un service autorizat este ceva normal (vorba vine, ca si acolo sunt "tolomaci" care fac prostii mai mari decat unul care si-ar monta-o singur, respectand instructiunile de utilizare si are un bagaj minim de cunostinte in domeniu). Astfel eu pot sa ma apar de unii rai "binevoitori" sau daca este firma, pot sa verific daca are personal calificat. Daca se intampla des la aceeasi firma sa-mi "gaseasca" aprinderi defecte, pot apela la RAR, cu care lucrez si eu si sa-i verifice daca sunt autorizati, sau daca este ceva in neregula cu ei.! In mod normal (eu personal), daca nu sunt greseli grosolane (pus in scurt pe baterie, bobine de inductie necorespunzatoare la rezistenta ohmica), mai "inchid ochii" si le schimb, ptr. o buna colaborare. In plus, toate garantialele se inregistreza intr-un registru "Reclamatii clienti" (obligatoriu). In cazul in care aceste "garantiale sunt prea multe, ma "ia la rost" RAR-ul. Ca de ce? si cum? si chestii din astea. Sunt niste legi, care trebuie sa le respectam cu totii, atat producatorii cat si consumatorii. Daca eu sunt obligat sa reomologhez si recertific produsul in fiecare an, dupa niste standarde (care costa si cere timp), as avea si eu pretentia ca aceste produse sa fie montate dupa aceleasi standarde. (Unitati service autorizate). In plus mi se cere si mie (legal) acelasi lucru, sa schimb "in garantie" numai produsele care au certificatele de garantie completate corect. In caz contrar, trebuie sa dau "declaratii". Unele ptr. RAR, altele ptr. fisc.! sad.gif
Nu stiu daca m-am facut cat de cat inteles.
In concluzie, tot ce schimb "in garantie" fara sa fie montate in service-uri autorizate RAR (dar si ptr. electric, nu numai mecanic), le suport eu pe "barba mea" sad.gif

This post has been edited by gotronic: 19 Dec 2009, 23:46

Attached thumbnail(s)
Delcou_20Dacia_20cu_20platina_20sau_20senzor.jpg ( Size: 508.57k ) Number of downloads: 688


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 19 Dec 2009, 23:25
Post #6448


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(Minel @ 19 Dec 2009, 17:08)
Cu o seara inainte am dar eu la cama la pompa de benzina ( motorul fiind atunci rece  ) stiind ca il voi porni dimineata asta si sa numai zic ca vazand ca nu porneste , am scos furtunul de la carburator si ave benzina sa mi se scuze expresia , cacalau ... happy.gif
*


Pai degeaba ai dat seara, daca o porneai de dimineata. Ti-am zis sa dai de dimineata inainte sa o pornesti, deoarce benzina putea sa se evapore(mai putin probabil, dar......e bine sa verifici)

This post has been edited by iuliano_smile: 19 Dec 2009, 23:26


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 20 Dec 2009, 01:31
Post #6449


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Legat de aprinderea electronica cred utile cateva precizari.

* Distanta dintre electrozii bujiei trebuie sa asigure scanteii un volum mare ca sa "prinda" cat mai multe molecule de amestec carburant. De asemenea, flacara rezultata trebuie sa iasa cat mai rapid si sigur dintre electrozi, lucru ce mai depinde si de geometria acestora.
* O distanta mare asigura plecarea rapida a flacarii dintre electrozi. Dar pentru aceasta e necesara o tensiune mare pe care nu orice bobina o poate asigura fie ea si comandata electronic. Deci utilizarea unei aprinderi electronice nu e neaparat legata de cresterea distantei dintre electrozii bujiei. In plus la cresterea turatiei tensiunea furnizata de bobina scade. Exceptie face utilizarea unui sistem de aprindere electronic cu acumulare capacitiva. In cazul sau energia scanteii nu depinde de turatie si practic nici de bobina.
* Distanta marita intre electrozi favorizeaza pierderile, mai ales pe vreme umeda si poate pune in pericol izolatiile. La Dacia clasica efectul tipic al distantei mari intre electrozieste arderea capacului delcoului. Pierderi apar si pe izolatorul electrodului central mai ales daca e ancrasat. Astfel, pana tensiunea e suficienta pentru a declansa scanteia, pe izolator apar scurgeri de curent care fura din energia ei. Distanta mai mare intarzie aparitia scanteii si creste timpul pentru scurgerile de curent, iar la limita scanteia nu mai apare sau apare ca scaneie taratoare pe suprafata izolatorului. Un spatiu liberi intre fisa si bujie elimina din acest efect pentru ca energia ajunge la bujii cand tensiunea e suficienta pentru scanteie, rezultand o concentrare a energiei pe scanteie. Exista si bujii cu electrodul central intrerupt (cu eclator). Pe vremuri soferii inseriau nasturi intre fisa si bujie. De altfel, de multe ori o bujie ancrasata incepe sa lucreze cand se departeaza putin fisa de ea. Prin magazine se gaseste o componenta ca un mic butoias negru ce se monteaza pe capacul delcoului unde se infige fisa centrala. Are acelasi rol ca si eclatorul.
* O distanta prea mica duce la o scanteie cu volum mic, iar flacara iese greu dintre electrozi. Valoarea de 0,6...0,7 mm e considerata a realiza un compromis optim intre volumul scanteii si rapiditatea cu care flacara paraseste spatiul dintre electrozi. De altfel, constructorii n-au prea mers pe marirea distantei dintre electrozi ci pe cresterea grosimi scanteii cu bobine de inalta energie. Exista si bobine clasice construite special pentru 0,8...0,9 mm intre electrozii bujiei. O situatie deosebita o prezinta sistemele de aprindere electronice cu acumulare capacitiva. Acestea nu incalzesc bobina care astfel poate suporta tensiuni mai mari si distanta de 1mm intr electrozii bujiei nu pune probleme si chiar e recomandata pentru ca energia scanteii nu mai scade la cresterea turatiei.
* Personal am construit in timp peste 50 de module electronice de aprindere, proiecte proprii, calculate pentru 0,6...0,8 mm la electrozi, mergand pe sporirea energiei,atat cat e posibil. O posibilitate consta in utilizarea unei bobine cu rezistenta aditionala (variator) reducand valoarea variatorului la jumatate.
* Dacia, in particular, prezinta o situatie mai speciala: de la baterie la bobina pierderile pot ajunge spre 2V desi standardele acceptate in lume admit maxim 0,5V de la sursa la consumator in circuitele de 12 V. Deci la Dacia bobina de inductie e alimentata mai slab iar tensiunea si asa scade cand se actioneaza demarorul. Rezolvarea consta in alimentarea bobinei printr-un releu de la borna + a alternatorului. Releul sa cupleze sigur si la 7V. Daca se utilizeaza aprinderea electronica se poate utiliza o schema de conexiuni astfel incat sa preia si rolul releului. Rezultatele sunt spectaculoase in ce priveste pornirea.
* Mai apare o problema la modulele de aprindere de tip ruptor electronic.Pe tranzistorul final apare o cadere de tensiune. La un sistem performant intre borna "-" a bobinei si masa, cu contactul pus si platina inchisa trebuie sa fie de maxim de 0,5V la instalatiile de 12V si 0,3V la cele de 6V. De aceea nu e indicat un etaj final Darlington pentru ca nu se satureaza sub 1V chiar cu o comanda puternica.



--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 20 Dec 2009, 08:51
Post #6450


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(gotronic @ 19 Dec 2009, 23:14)
@Minel.
Vezi sa nu ai apa in benzina cumva sau benzina proasta, baga niste alcool tehnic ptr. siguranta.!
*



Referitor la alcool tehnic , incepand din noiembrie am inceput tratamentul ... happy.gif , in fiecare luna ii adaug in rezervor continutul unui recipient de izopropil de la 2+2 , dpdv al meu ii foarte bun ,( si mai ales ca ar trebui sa se simta si in functionarea motorului atat la ralanti cat si in sarcina daca ar avea apa ... dry.gif )ceea ce la mine nu se intampla, merge perfect atat la ralanti cat si in sarcina .... rolleyes.gif

Numai ce am venit de jos, am indurat un pic de frig , am pornit-o , ca de obicei , greu ....( AT011+ senzor ) am fugit la un loc mai ferit de intemperii si montat in locul senzorului platina ,reglat din nou avans, merge foarte bine in ralanti cat si in sarcina , ramane de vazut maine dimineata cum va porni ... unsure.gif

Dupa 2 ani de functionare cu senzor , am trecut in locul lui la AT011+platina ... mellow.gif


QUOTE(iuliano_smile @ 19 Dec 2009, 23:25)
Pai degeaba ai dat seara, daca o porneai de dimineata. Ti-am zis sa dai de dimineata inainte sa o pornesti, deoarce benzina putea sa se evapore(mai putin probabil, dar......e bine sa verifici)
*



De ce sa fi dat degeaba , din moment ce motorul era inghetat bocna cand am executat operatiunea , fii sigur ca nu avea unde sa se duca sau mai ales sa se evapore.


Multumesc tuturor de sfaturi , ramane sa mai studiez problema si sa incerc si cu platina in loc de senzor sa observ ce si cum .... nedumerire.gif

This post has been edited by Minel: 20 Dec 2009, 12:59


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 213 214 215 216 217 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 13:08
Forum Renault