Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Minel |
![]()
Post
#6421
|
||
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|||
RIVE |
![]()
Post
#6422
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca poti face o poza din partea cealalta (aripa stanga fata), sa vedem firele de la aprindere; verifica: daca pompa de benzina baga cum trebuie, nivelul la carburator,capacul delcou sa nu fie condensat in interior (atunci cand nu porneste) ,pozitia lamelei rotor fata de ploturi (fazarea), carbunele capacului delcou daca calca pe lamela rotorului,contactul e posibil sa faca figuri(cand electromotorul invarte, sa nu se alimenteze aprinderea de fiecare data). Aerul, pe unde si-l trage, prin tubulatura de aluminiu sau din compartimentul motor (clapeta filtrului inchisa). Pe timp rece prin tubulatura (direct de afara) nu este recomandat.
Incearca sa-i faci pe plac, adica: inainte sa o opresti, mai las-o un pic sa mearga la relanti, ca sa-si refaca nivelul in carburator (sa fie pregatita pentru urmatoarele porniri);la pornire, trage-i socul mai mult sau mai putin, in functie de temperatura de afara, da-i 3 pedale, apasa pedala de ambreiaj si porneste-o (presupun ca asa faci). ![]() |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
Minel |
![]()
Post
#6423
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Firele exact cum sunt functioneaza asa de cel putin un an si jumatate si nu am avut treaba niciodata , ma repet atat carburatia cat si alimentarea cu carburant iese din discutie , simptomele sunt clare ca ar fi ceva de la aprindere, am precizat si mai sus , daca ar fi de la alimentare-carburatie , la un moment dat ar da semn ca ar porni ( gen balbait ) ,eeee , aici nimic , parca invarti cu demarorul si atat , de aici si nedumerirea mea ....
![]() Capacul de delcou este mai mult decat okey, chiar si cu el spart ar porni in 2-3 pistoane , dar ar porni ( s-ar simti in ralanti ) luleaua la fel , contactul este NEIMAN frantuzesc ,aerul la fel ,pana porneste nu prea conteaza de unde si-l trage , cel putin 30 secunde de la pornirea motorului nu se simte .....ideea este ca ar fi trebuit sa porneasca si ceea ce este cel mai ciudat ca nu face asa decat foarte foarte rar ..... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
RIVE |
![]()
Post
#6424
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
E posibil sa fie chiar contactul de vina, tu nu ai cum sa-l controlezi in momentul de fata, deoarece nu desfaci capota mereu cand dai la automat sa vezi ledul lui AT011 daca se aprinde si se stinge. De asemenea, poti sa o legi pe clasic in ultima varianta, dar inainte de aceasta, mai incearca asa: montezi provizoriu un led sau beculet la bord care sa fie alimentat de la plusul aprinderii si urmaresti la fiecare pornire ( cand functioneaza electromotorul) daca se aprinde acel led sau beculet. In felul acesta o sa poti vedea, atunci cand nu porneste, daca problema este din contact sau circuitul de plus care alimenteaza aprinderea.
This post has been edited by RIVE: 14 Dec 2009, 17:39 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6425
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
![]() La mine nu a condensat niciodata capacul de delco si stau si intr-o zona cu lac -umezeala bla bla... |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6426
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Vad ca ai verificat jumatate de masina, dar o fisa sa o scoti afara sa vezi daca ai scanteie ai verificat?, pe urma mergi pana la bobina de inductie si masa. Cu ochiul liber nu ai cum sa verifici o instalatie electrica. Vezi sa nu atinga ceva pe firul de la senzor sau delcou. Mai urmareste senzorul sa nu se fi adunat pilitura de la ulei motor (zic si eu, desi nu am mai auzit decat azi de la cineva dar care si-aschimbat si fisele si nu e concludent). Mai vezi sa nu-ti "fure" scanteie pe undeva de la secundarul bobinei de inductie, mai ales acum noaptea, se vede orice scapare de curent. Daca ai cadere de tensiune pe contact, demarorul invarte bine fara nici o problema. Am intalnit multe faze de genul asta, adica pe pozitia de demaror nu se alimenteaza bobina iar cand eliberezi contactul se alimenteaza, asa ca nu conta cat invarteai, ci daca aduceai repede cheia de contact pe motor pornit. Trebuiesc 2 oameni sa verifici instalatia cum trebuie, sau singur daca stii ce sa faci si ce sa urmaresti.!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
RIVE |
![]()
Post
#6427
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Pentru Djasu82,mie mi-a facut condens si nu o data, mergea motorul de parca ai fi inversat fisele la bujii, plus ca exista riscul sa-l si fisureze. Am rezolvat aceasta problema, cumparand o solutie pe care o folosesc de doua ori pe an.
14 Dec 2009, 19:32: Chestia cu scosul fisei nu cred ca da rezultate (Minel spune ca face foarte rar, adica ca la doctor, cand te vezi la el, nu mai te doare). As spune ca nu-i vine tensiune la aprindere, de fiecare data cand electromotorul invarte. Contactele astea sunt foarte proaste, al meu e nou si trebuie decat sa "ciupesc" alimentarea electromotorului din cheie, daca o duc pana la capat pe pozitia "D"(electromotor), imi taie plusul de la aprindere (adica are o pornire din aia ciudata, motorul porneste la revenirea cheii). De aici reiese ca multe contacte nu au sincronizata partea mecanica cu cea electrica. Poate al lui Minel fiind frantuzesc, nu are aceasta problema, dar totusi trebuie verificat cum am spus in postul de mai sus. This post has been edited by RIVE: 14 Dec 2009, 19:32 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6428
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Da da, exact asta e simptomul.!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Minel |
![]()
Post
#6429
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 14 Dec 2009, 17:51) Tu vrei sa spui ca bobina o data la , sa zic un an , are bube .... ![]() Oricum , o sa tin fenomenul sub o stricta observatie .... ![]() QUOTE(gotronic @ 14 Dec 2009, 18:56) Daca ai cadere de tensiune pe contact, demarorul invarte bine fara nici o problema. Am intalnit multe faze de genul asta, adica pe pozitia de demaror nu se alimenteaza bobina iar cand eliberezi contactul se alimenteaza, Ca sa verific ceea ce ati relatat mai sus , am montat un aparat de masura pe pozitia 20V cu borna pozitiva a aparatului am legat-o la "+" -ul bobinei iar "-" -ul la borna de minus a bateriei , am pus contactul undeva la 12,1 si dat cheie , pt vreo jumate de secunda a scazut la 10 V iar apoi a crescut undeva la 13,9 V , tensiunea de incarcare fiind mai mare cu 0,4 V decat cea de pe bobina ! Ca sa verific daca am scanteie , am demontat capacul de delcou , luleaua , cat si fisa centrala iar cu o lera dupa punerea contactului o treceam de vreo 2 ori prin dreptul senzorului pt a vedea scanteia si era una cam mare ... ![]() Maine o sa verific inca o data dar muuult mai amanuntit ( de fapt o sa il fac bucatele ) contactul electric si om vedea dupa ! This post has been edited by Minel: 14 Dec 2009, 21:02 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
RIVE |
![]()
Post
#6430
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum ai conectat tu aparatul de masura, nu ai verificat decat la O SINGURA PORNIRE daca iti vine tensiune pe "+"-ul aprinderii, or tie iti face rar figuri la pornire, deci trebuie monitorizat o perioada mai lunga "+"-ul aprinderii. Cum ai conectat acum aparatul, conectezi un led cu rezistenta inseriata in locul lui si vezi in timp (monitorizezi) daca ai "+" la aprindere la fiecare pornire. Degeaba desfaci contactul bucatele.
|
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6431
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Minel @ 14 Dec 2009, 20:57) 1. Tu vrei sa spui ca bobina o data la , sa zic un an , are bube .... ![]() Oricum , o sa tin fenomenul sub o stricta observatie .... ![]() 2. Ca sa verific daca am scanteie , am demontat capacul de delcou , luleaua , cat si fisa centrala iar cu o lera dupa punerea contactului o treceam de vreo 2 ori prin dreptul senzorului pt a vedea scanteia si era una cam mare ... ![]() 1. O bobina (ca cea de Oltcit) daca are papuci (nu suruburi) mai ales pe rezistenta aditionala, e posibil o problema de contact. Mai ales daca sunt papuci "sertizati" cu patentul si nu lipiti (acasa). In plus daca nu a fost nici noua, nu se stie ce este cu rezistenta si bobinajele dupa o perioada de timp, dar nu invinuim bobina neaparat, o luam in "evidenta".! ![]() 2. Daca ai demontat capacul si fisa centrala, unde ai vazut ca ai scanteie? Ai verificat si fisele? (masurat), ca daca scanteia e maaare si fisele cu rezistente maaari, scanteia cateodata fuge pe unde poate mai usor spre masa sau alt cilindru. Vezi scanteia prin delcou direct la bujii sa vezi daca ajunge acolo si cam, cum arata.! |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
alecsutz03 |
![]()
Post
#6432
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 2 March 09 From: BRASOV ![]() |
gotronic...da-mi te rog PM cu pretul unei aprinderi cu senzor...am cautat la mine in oras dar nu am gasit!multumesc
|
--------------------
Seat
Toledo
mk1 1993
- bc98yry
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6433
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Incercati sa comandati la magazine sa aduca. Multe dintre ele habar nu au de asa ceva!
(Ai PM).! |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Gaba |
![]()
Post
#6434
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Minel , si la mine face asa din citeodata , si la mine e de la pompa de benzina , de la suspape . Si ce e interesant e ca altfel porneste la sfer de cheie , de fierbea de ciuda vecinu cu opelu din 94 , ca la el trebe sa i invarta ...
![]() Ca idee ... se pare ca daca ramane nivelul mai mic in camera de nivel constant din carburator , si nu inchide cuiul ponton , benzina se scurge inapoi in rezervor findca supapa de la corpul de benzina nu inchide perfect (cred ca se evapora si cea din camera de nivel al carburatorului tot pe acelasi circuit ) si astfel dimineata desi imi clipeste ledul de la aprindere nu o ia pana nu ajunge benzina in carburator (mai exact 3-6 rotiri ale motorului) . Ma tot bate gindul sa iau o pompa de damas ... dar mi se pare cam scumpa ![]() Bafta si sa zici daca i-ai dat de capat |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Minel |
![]()
Post
#6435
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(gotronic @ 14 Dec 2009, 22:57) 1. O bobina (ca cea de Oltcit) daca are papuci (nu suruburi) mai ales pe rezistenta aditionala, e posibil o problema de contact. Mai ales daca sunt papuci "sertizati" cu patentul si nu lipiti (acasa). In plus daca nu a fost nici noua, nu se stie ce este cu rezistenta si bobinajele dupa o perioada de timp, dar nu invinuim bobina neaparat, o luam in "evidenta".! ![]() 2. Daca ai demontat capacul si fisa centrala, unde ai vazut ca ai scanteie? Ai verificat si fisele? (masurat), ca daca scanteia e maaare si fisele cu rezistente maaari, scanteia cateodata fuge pe unde poate mai usor spre masa sau alt cilindru. Vezi scanteia prin delcou direct la bujii sa vezi daca ajunge acolo si cam, cum arata.! Sa o iau pe rand .. - papucii de la fire sunt sertizati din fabrica prin presare nu cu patentul ,( am montat alte fire cu papuci ) - bobina este luata in evidenta , dar ma gandesc ca daca ar crea probleme ar trebui sa se simta si la mersul in ralanti ( zic eu ... ) -scanteia am vizualizat-o pe fisa centrala ,scotand fisa din capacul de delcou iar dupa ce am pus contactul am trecut cu lera prin fata senzorului.. -fisele sunt Tesla si au o rezistenta intre 2-7 kohmi , valoarea cea mai mare reprezentand-o fisa centrala ! Parerea mea , daca scanteia ar ajunge la masa si nu la bujii , lucrul acesta nu s-ar simti si la functionarea motorului in ralanti , sau in turatii .....? ![]() QUOTE(Gaba @ 15 Dec 2009, 09:24) Minel , si la mine face asa din citeodata , si la mine e de la pompa de benzina , de la suspape . Si ce e interesant e ca altfel porneste la sfer de cheie , de fierbea de ciuda vecinu cu opelu din 94 , ca la el trebe sa i invarta ... ![]() Ca idee ... se pare ca daca ramane nivelul mai mic in camera de nivel constant din carburator , si nu inchide cuiul ponton , benzina se scurge inapoi in rezervor findca supapa de la corpul de benzina nu inchide perfect (cred ca se evapora si cea din camera de nivel al carburatorului tot pe acelasi circuit ) si astfel dimineata desi imi clipeste ledul de la aprindere nu o ia pana nu ajunge benzina in carburator (mai exact 3-6 rotiri ale motorului) . Bafta si sa zici daca i-ai dat de capat Sincer nu as dori sa mai "poluam " topicul cu probleme care nu prea au relevanta aici , dar totusi sa iti raspund .. Chiar daca supapele din corpul pompei de benzina sunt okey si inchid , eu am montat preventiv o supapa de sens intre carburator si pompa de benzina ,supapa de sens de pe un motor de FORD speciala pt benzina ( probabil sa fi trebuit montata altundeva .... ![]() ![]() This post has been edited by Minel: 15 Dec 2009, 10:37 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#6436
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Minel @ 14 Dec 2009, 12:05) In ce consta , este vorba de pornirea motorului la rece , uneori invarte de o iau toti dracii si nu porneste ( mi s-a intamplat de 2 ori pana acum la temeraturi de -1 grad) a 2 oara a pornit adica azi dar dupa vreo 5 chei ... ![]() am deja-vu-uri, fix la fel imi facea cu aprinderea cu senzor, doar ca de fiecare data o lua greu sub 0 grade, nu uneori ca la tine. La -15 aproape-mi termina bateria ![]() ![]() This post has been edited by argon: 15 Dec 2009, 10:34 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6437
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La varianta cu senzor, urmariti foarte bine firul care pleaca de la delcou la aprindere sa nu atinga nimic, daca e un pic de umezeala pe fir fuge curentul si pe izolatia conductorului. Si sub nici o forma sa nu aveti firul de la delcou la aprindere rasucit pe fisa centrala sau altceva, sa fie liber in aer pe cat posibil. Mai verificati si izolatia de trecere a surubului de M4 de la delcou. Mai urmariti prin delcou sa nu atinga tresa metalica a firului de masa acel surub de M4, sau lamela arcuita a senzorului (nitul acesteia) sa nu fie prea aproape de masa si la rece cine stie...
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
RIVE |
![]()
Post
#6438
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut multe masini care aveau firul negru care duce la delcou tras pe langa fisa centrala (adica prinse cu inele din cauciuc mai ales la cele de Urziceni). Eu nici cand aveam aprinderea clasica nu le tine-am impreunate.
Va rog daca are cineva prin casa bujii EYQUEM A12 C42S, sa-mi spuna si mie cati ohmi are electrodul central. Doresc sa cumpar un set de rezerva si daca au rezistenta incorporata nu le mai cumpar, deoarece fisele Tesla pe care le am, au rezistenta destul de mare si nu s-ar potrivi cu ele. |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6439
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
eu nu am intalnit probleme la senzor sau aprinderea at011 au functionat la sfert indiferent de anotimp - iarna vara . Benzina ajunsa in carburator tot se evapora prin capacul carburatorului superior si implicit exterior prin filtru de aer. Daca s-ar fi obturat cand motorul era oprit era ok .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6440
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(RIVE @ 15 Dec 2009, 16:10) [...] Va rog daca are cineva prin casa bujii EYQUEM A12 C42S, sa-mi spuna si mie cati ohmi are electrodul central. [...] C42S ar trebui sa aiba 0 ohm. RC42S au rezistenta interna, 4-5K. Am avut pe fosta dacie si mergeau bine. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#6441
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@Minel.
Ce ai mai rezolvat??? ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Minel |
![]()
Post
#6442
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(gotronic @ 19 Dec 2009, 01:54) Benzina are, scanteie la fisa centrala ii ditamai de mare dar nu a pornit la -12 grade la 8 dimineata si -18 in noaptea asta .. ![]() Dupa vreo 5-6 invarteli a murit si bateria de a pornit si alarma de la variatiile de tensiune cat dadeam la automat ... Acum mi-s in casa cu bateria la incarcat ... ![]() De verificat ii verficata toata masina ,carburatie, aprindere , alimentare, instalatie electrica , cred ca o sa schimb in final bateria ... ![]() This post has been edited by Minel: 19 Dec 2009, 17:09 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6443
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Minel incearca sa dai la pompa cand vezi ca nu porneste. Doar asa ca idee, ca si eu am aceleasi simptome, dar la mine prinde benzina si imi pleaca.
Cred ca mai bine rezolvam problema cu o pompa de benzina electrica. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6444
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Minel, Dar la bujii ajunga scanteia aia fantastica de la fisa centrala?! Bujiile sunt ok? Verificate? La avans nu ai umblat cumva?
Intreb in speranta ca poate ti-am amintit vreun lucru neverificat si il poti remedia relativ usor. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Minel |
![]()
Post
#6445
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 19 Dec 2009, 11:45) Minel incearca sa dai la pompa cand vezi ca nu porneste. Doar asa ca idee, ca si eu am aceleasi simptome, dar la mine prinde benzina si imi pleaca. Cred ca mai bine rezolvam problema cu o pompa de benzina electrica. Cu o seara inainte am dar eu la cama la pompa de benzina ( motorul fiind atunci rece ) stiind ca il voi porni dimineata asta si sa numai zic ca vazand ca nu porneste , am scos furtunul de la carburator si ave benzina sa mi se scuze expresia , cacalau ... ![]() So, iese din discutie nealimentarea sau carburatorul ..... QUOTE(Siconi @ 19 Dec 2009, 16:39) Minel, Dar la bujii ajunga scanteia aia fantastica de la fisa centrala?! Bujiile sunt ok? Verificate? La avans nu ai umblat cumva? Intreb in speranta ca poate ti-am amintit vreun lucru neverificat si il poti remedia relativ usor. Bujiile sunt verificate Eyquem A-12 ( au fost verificate marti ) si din nou azi-dimineata dupa ce am lasat bateria la incarcat vreo 2 ore ( trebuia azi neaparat sa plec la tara ) inainte de a da cheie si a pornit fara probleme .... Avansul nu a mai fost atins mai bine de 1 an , nu am de ce , atunci am reglat-o ultima oara ... ![]() This post has been edited by Minel: 19 Dec 2009, 18:42 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#6446
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(gotronic @ 15 Dec 2009, 12:55) La varianta cu senzor, urmariti foarte bine firul care pleaca de la delcou la aprindere sa nu atinga nimic, daca e un pic de umezeala pe fir fuge curentul si pe izolatia conductorului. Si sub nici o forma sa nu aveti firul de la delcou la aprindere rasucit pe fisa centrala sau altceva, sa fie liber in aer pe cat posibil. Mai verificati si izolatia de trecere a surubului de M4 de la delcou. Mai urmariti prin delcou sa nu atinga tresa metalica a firului de masa acel surub de M4, sau lamela arcuita a senzorului (nitul acesteia) sa nu fie prea aproape de masa si la rece cine stie... ![]() @gotronic, eu personal nu prea am inteles o chestie, acel papuc inel (cu tresa) care se leaga la surubul de la platina fixa (cea veche), n-are nimic daca da la masa sau face contact pe acolo cu alte alea? mai trebuie sa izolam acea impletitura cu niste banda IZO panzata sau ceva de genu? 1. ce bujii pentru Dacia se pupa cel mai bine cu aprinderea asta cu senzor, in urma testelor facute de voi in laborator? 2. aprinderea este valabila 2 ani incepand cu data la care a fost achizitionata (Bon Fiscal)? 3. garantia se acorda doar daca aceasta este montata intr-un service autorizat si se face dovada cu factura + deviz sau se acorda daca o montam noi in fata blocului sa zic asa, si se ia in calcul ipoteza nr. 2? ![]() This post has been edited by membru_DC: 19 Dec 2009, 17:52 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6447
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@Minel.
Vezi sa nu ai apa in benzina cumva sau benzina proasta, baga niste alcool tehnic ptr. siguranta.! @membru_DC. La tresa respectiva ma refeream sa nu atinga altceva decat masa (ca oricum e legata la masa, deci nu trebuie izolata de masa, ci doar "pozata" frumos pe dupa platina fixa sa nu atinga firul de la senzor care iese din delcou).! 1. Din incercarile altor firme de service si montaj, bujiile cele mai bune (fara rebuturi si venit inapoi la service dupa cca 100..200Km ca merge in 3, 2 .. cilindri sau se afuma), s-a constat ca EYQUEM A12 sunt cele mai bune. In rest cam toate au venit in proportie de 50...100% inapoi cu probleme de bujii. Sunt contrafacute multe si de aia, astea inca nu, probabil. (asa am inteles din discutia cu service-urile). In "laborator" (pe stand in atelier), mai putin pot sa vad cum se comporta, pe masina este cel mai relevant.! 2. Buna intrebare, in mod normal cand o cumperi o si montezi cat mai repede. In garantie asa scrie, ca 2 ani de la data cumpararii, dar in ideea ca o montezi pe masina, nu o tii de rezerva pana se strica aia de pe masina. Asa poti sa o montezi si dupa 5 ani. Sau mai poti fi si "roman". Iti faci o relatie la un service si pui stampila cand vrea muschii tai.! (5..10...20 de ani ![]() 3. Eu personal, si nu numai eu, ci orice firma sau persoana autorizata sa desfasoare o activitate comerciala, nu poate sti ce este in mintea celui care o monteaza (poate fi rea vointa, sau poate nestiinta, crezand ca este ceva banal, si ptr. foarte multi asa este). Asa ca montarea intr-un service autorizat este ceva normal (vorba vine, ca si acolo sunt "tolomaci" care fac prostii mai mari decat unul care si-ar monta-o singur, respectand instructiunile de utilizare si are un bagaj minim de cunostinte in domeniu). Astfel eu pot sa ma apar de unii rai "binevoitori" sau daca este firma, pot sa verific daca are personal calificat. Daca se intampla des la aceeasi firma sa-mi "gaseasca" aprinderi defecte, pot apela la RAR, cu care lucrez si eu si sa-i verifice daca sunt autorizati, sau daca este ceva in neregula cu ei.! In mod normal (eu personal), daca nu sunt greseli grosolane (pus in scurt pe baterie, bobine de inductie necorespunzatoare la rezistenta ohmica), mai "inchid ochii" si le schimb, ptr. o buna colaborare. In plus, toate garantialele se inregistreza intr-un registru "Reclamatii clienti" (obligatoriu). In cazul in care aceste "garantiale sunt prea multe, ma "ia la rost" RAR-ul. Ca de ce? si cum? si chestii din astea. Sunt niste legi, care trebuie sa le respectam cu totii, atat producatorii cat si consumatorii. Daca eu sunt obligat sa reomologhez si recertific produsul in fiecare an, dupa niste standarde (care costa si cere timp), as avea si eu pretentia ca aceste produse sa fie montate dupa aceleasi standarde. (Unitati service autorizate). In plus mi se cere si mie (legal) acelasi lucru, sa schimb "in garantie" numai produsele care au certificatele de garantie completate corect. In caz contrar, trebuie sa dau "declaratii". Unele ptr. RAR, altele ptr. fisc.! ![]() Nu stiu daca m-am facut cat de cat inteles. In concluzie, tot ce schimb "in garantie" fara sa fie montate in service-uri autorizate RAR (dar si ptr. electric, nu numai mecanic), le suport eu pe "barba mea" ![]() This post has been edited by gotronic: 19 Dec 2009, 23:46 Attached thumbnail(s) Delcou_20Dacia_20cu_20platina_20sau_20senzor.jpg ( Size: 508.57k ) Number of downloads: 688 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6448
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Minel @ 19 Dec 2009, 17:08) Cu o seara inainte am dar eu la cama la pompa de benzina ( motorul fiind atunci rece ) stiind ca il voi porni dimineata asta si sa numai zic ca vazand ca nu porneste , am scos furtunul de la carburator si ave benzina sa mi se scuze expresia , cacalau ... ![]() Pai degeaba ai dat seara, daca o porneai de dimineata. Ti-am zis sa dai de dimineata inainte sa o pornesti, deoarce benzina putea sa se evapore(mai putin probabil, dar......e bine sa verifici) This post has been edited by iuliano_smile: 19 Dec 2009, 23:26 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6449
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Legat de aprinderea electronica cred utile cateva precizari.
* Distanta dintre electrozii bujiei trebuie sa asigure scanteii un volum mare ca sa "prinda" cat mai multe molecule de amestec carburant. De asemenea, flacara rezultata trebuie sa iasa cat mai rapid si sigur dintre electrozi, lucru ce mai depinde si de geometria acestora. * O distanta mare asigura plecarea rapida a flacarii dintre electrozi. Dar pentru aceasta e necesara o tensiune mare pe care nu orice bobina o poate asigura fie ea si comandata electronic. Deci utilizarea unei aprinderi electronice nu e neaparat legata de cresterea distantei dintre electrozii bujiei. In plus la cresterea turatiei tensiunea furnizata de bobina scade. Exceptie face utilizarea unui sistem de aprindere electronic cu acumulare capacitiva. In cazul sau energia scanteii nu depinde de turatie si practic nici de bobina. * Distanta marita intre electrozi favorizeaza pierderile, mai ales pe vreme umeda si poate pune in pericol izolatiile. La Dacia clasica efectul tipic al distantei mari intre electrozieste arderea capacului delcoului. Pierderi apar si pe izolatorul electrodului central mai ales daca e ancrasat. Astfel, pana tensiunea e suficienta pentru a declansa scanteia, pe izolator apar scurgeri de curent care fura din energia ei. Distanta mai mare intarzie aparitia scanteii si creste timpul pentru scurgerile de curent, iar la limita scanteia nu mai apare sau apare ca scaneie taratoare pe suprafata izolatorului. Un spatiu liberi intre fisa si bujie elimina din acest efect pentru ca energia ajunge la bujii cand tensiunea e suficienta pentru scanteie, rezultand o concentrare a energiei pe scanteie. Exista si bujii cu electrodul central intrerupt (cu eclator). Pe vremuri soferii inseriau nasturi intre fisa si bujie. De altfel, de multe ori o bujie ancrasata incepe sa lucreze cand se departeaza putin fisa de ea. Prin magazine se gaseste o componenta ca un mic butoias negru ce se monteaza pe capacul delcoului unde se infige fisa centrala. Are acelasi rol ca si eclatorul. * O distanta prea mica duce la o scanteie cu volum mic, iar flacara iese greu dintre electrozi. Valoarea de 0,6...0,7 mm e considerata a realiza un compromis optim intre volumul scanteii si rapiditatea cu care flacara paraseste spatiul dintre electrozi. De altfel, constructorii n-au prea mers pe marirea distantei dintre electrozi ci pe cresterea grosimi scanteii cu bobine de inalta energie. Exista si bobine clasice construite special pentru 0,8...0,9 mm intre electrozii bujiei. O situatie deosebita o prezinta sistemele de aprindere electronice cu acumulare capacitiva. Acestea nu incalzesc bobina care astfel poate suporta tensiuni mai mari si distanta de 1mm intr electrozii bujiei nu pune probleme si chiar e recomandata pentru ca energia scanteii nu mai scade la cresterea turatiei. * Personal am construit in timp peste 50 de module electronice de aprindere, proiecte proprii, calculate pentru 0,6...0,8 mm la electrozi, mergand pe sporirea energiei,atat cat e posibil. O posibilitate consta in utilizarea unei bobine cu rezistenta aditionala (variator) reducand valoarea variatorului la jumatate. * Dacia, in particular, prezinta o situatie mai speciala: de la baterie la bobina pierderile pot ajunge spre 2V desi standardele acceptate in lume admit maxim 0,5V de la sursa la consumator in circuitele de 12 V. Deci la Dacia bobina de inductie e alimentata mai slab iar tensiunea si asa scade cand se actioneaza demarorul. Rezolvarea consta in alimentarea bobinei printr-un releu de la borna + a alternatorului. Releul sa cupleze sigur si la 7V. Daca se utilizeaza aprinderea electronica se poate utiliza o schema de conexiuni astfel incat sa preia si rolul releului. Rezultatele sunt spectaculoase in ce priveste pornirea. * Mai apare o problema la modulele de aprindere de tip ruptor electronic.Pe tranzistorul final apare o cadere de tensiune. La un sistem performant intre borna "-" a bobinei si masa, cu contactul pus si platina inchisa trebuie sa fie de maxim de 0,5V la instalatiile de 12V si 0,3V la cele de 6V. De aceea nu e indicat un etaj final Darlington pentru ca nu se satureaza sub 1V chiar cu o comanda puternica. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Minel |
![]()
Post
#6450
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(gotronic @ 19 Dec 2009, 23:14) @Minel. Vezi sa nu ai apa in benzina cumva sau benzina proasta, baga niste alcool tehnic ptr. siguranta.! Referitor la alcool tehnic , incepand din noiembrie am inceput tratamentul ... ![]() ![]() ![]() Numai ce am venit de jos, am indurat un pic de frig , am pornit-o , ca de obicei , greu ....( AT011+ senzor ) am fugit la un loc mai ferit de intemperii si montat in locul senzorului platina ,reglat din nou avans, merge foarte bine in ralanti cat si in sarcina , ramane de vazut maine dimineata cum va porni ... ![]() Dupa 2 ani de functionare cu senzor , am trecut in locul lui la AT011+platina ... ![]() QUOTE(iuliano_smile @ 19 Dec 2009, 23:25) Pai degeaba ai dat seara, daca o porneai de dimineata. Ti-am zis sa dai de dimineata inainte sa o pornesti, deoarce benzina putea sa se evapore(mai putin probabil, dar......e bine sa verifici) De ce sa fi dat degeaba , din moment ce motorul era inghetat bocna cand am executat operatiunea , fii sigur ca nu avea unde sa se duca sau mai ales sa se evapore. Multumesc tuturor de sfaturi , ramane sa mai studiez problema si sa incerc si cu platina in loc de senzor sa observ ce si cum .... ![]() This post has been edited by Minel: 20 Dec 2009, 12:59 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:08 |