DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 216 217 218 219 220 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

gotronic
post 2 Jan 2010, 22:58
Post #6511


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu vor fi probleme. Bobinele de IAME ptr. Dacia au 5,6Kohmi in secundar. Am cumparat si masurat eu zeci de bucati. Care au mai mult dau scanteia mai slaba. (Nu trebuie sa fie neaparat peste 10..12Kohmi ca sa dea scanteie buna). Am bobine de inductie ptr. CDI-urile de la scootere si au secundar de 2..3 Kohmi si primar de 0,5 ohmi. Scanteie este ok pe aprindere cdi, pe aprindere inductiva e "chioara" si rosiatica de maxim 2..3 mm. Concluzia, nu admite tensiuni mari de autoinductie si se satureaza repede miezul.!(alta explicatie nu vad).
Fisele "merg" si pana la 50Kohmi, dar scanteia este slaba si rosiatica, iar daca capacul delcou este un pic murdar sau alta fisa are rezistenta mai mica, e posibil ca scanteia sa se "duca" spre masa prin alta parte decat pe la bujia care trebuie.!
LE.
In profilul meu gasiti mai multe date de contact.!

This post has been edited by gotronic: 2 Jan 2010, 23:16


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 3 Jan 2010, 03:42
Post #6512


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Cateva lamuriri suplimentare legate de alimentarea prin releu a bobinei de inductie:
* caderea de tensiune spre bobina de inductie nu se refera in primul rand la contactele proaste. Problema e ca s-au calculat sectiunile conductoarelor doar din punctul de vedere al incalzirii. Doar ca la lungimea pe care au pe traseul de la baterie la bobina de inductie, genereaza o cadere prea mare de tensiune ce putea fi evitata cu sectiuni mai mari. Deci problema nu e la contactul cu cheie unde oricum o cadere de tensiune de 0,3...0,5V de care vorbea cineva pe acest forum e excesiva, ceva nu e in regula acolo.
* Pierderea de tensiune se mentine cam la aceleasi valori si la actionarea demarorului. Deci, la pornire,cand pe baterie raman 10...11V, la bobina pot sa ajunga in unele cazuri chiar 8 V.Aici e rolul releului prin care se alimenteaza bobina direct din alternator sau baterie. La 10 V energia scanteii e cu peste 50% mai mare ca la 8V.
* Valoarea de 14V la alimentarea bobinei de inductie nu e chiar critica pentru ca in functionare intensitatea medie scade la cresterea turatiei. Intensitatea maxima este cu motorul oprit, contactul pus si platina inchisa. Insa atunci nu pot fi nici 14V.
* Foarte corect , si releul se poate defecta. Le prefer pe cele cu carcasa de aluminiu din dezmembrari. Cu cele in carcasa de plastic uzuale azi prin magazine am avut experiente neplacute: defectare dupa 2 ore. Iar de problemele pe care le-am discutat pe forum, ma ocup serios de 13...14 ani.
* Inainte de utilizare prefer sa demontez releul din carcasa pentru a verifica starea si reglajul contactelor. Si nu uitati, sa cupleze sigur la 7V.
* In 29. 12. 2009 a aparut o schema pe forum cu doua relee, unul pentru alimentarea directa a bobinei si celalalt pentru scurtcircuitarea rezistentei aditionale la pornire.
* Masura de siguranta: conductorul care pleaca de la releu la bobina, sa fie lipit la baza papucului tata de pe releu. In caz de defectare se muta firul care vine de la contactul cu cheie direct pe acest papuc.
* Caderea de tensiune pana in bobina devine cu releu in jur de 0,15V.
* Legat de pornire, la rece vascozitatea uleiului creste ingreunand pornirea. Uleiul 20W40 e garantat pana pe la -9 grade. Mai indicat e 15W 40 garantat la -18 grade sau chiar uleiuri mai fluide la rece. Eu utilizez 15W40 Lubrifin Versus care e foarte performant mai ales pe Diesel si foarte ieftin. Iar intervalul de schimb poate ajunge la 20 000 km in parcurs interurban. Il folosesc si la Mercedes Sprinter.

This post has been edited by Tudor Badescu: 4 Jan 2010, 02:50


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
popasan
post 3 Jan 2010, 11:53
Post #6513


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 17 September 06




Cine este in stare sa-mi raspunda si mie?
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2203119

Multumesc.


--------------------
DACIA 1410 Sport 1984 - No.281
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Jan 2010, 13:08
Post #6514


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu zic ca este un sistem de aprindere la care curba de avans este gestionata electronic iar citirea se face electronic, (asta este parerea mea)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 3 Jan 2010, 14:56
Post #6515


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




Ignitorul inlocuieste platina cu senzor magnetic din cate se pare in poze, imbunatatire ce-i drept, dar asta face si senzorul Gotronic, plus aprinderea electronica, totul la pret de Rumania biggrin.gif.

123Ignition e o aprindere mai avansata, inlocuieste mecanismele din delcou - arcuri, greutati, platina si neajunsurile provocate de uzura etc. Are curbe de avans salvate electronic, pentru motoarele din familia Cleon (din care fac parte si motoarele Dacia). Pare smechera aprinderea, motorul probabil va merge mai bine, se va tura mai liniar, curba fiind la fix, DAR nu se pot modifica curbele de avans, deci nu prea ar avea rost pe motoare modificate, doar pe cele "stock" - e delcoul ideal stock tongue.gif.

Nu vad nici precizat pretul pe site la 123Ignition, daca e foarte mare si vrei ceva de genul asta poate s-ar merita mai mult ceva gen Megajolt (ignition ECU adevarat, cu o gramada de functii) dar care s-ar instala ceva mai greu blush.gif si ar fi ceva costuri aditionale, sau ceva gen cum are Muttley (citeste pe threadul lui de la inceput specifica de cine e facuta aprinderea lui).

This post has been edited by ment: 3 Jan 2010, 14:57


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 4 Jan 2010, 02:46
Post #6516


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Cateva date concrete privind caderile de tensiune la Dacia. Masurari pe masina mea, model '91, cu 4 faruri,bobina 3ohm. Aparat de masura digital cu eroare max.1%.
Caderi de tensiune:
* 0,06V pe contactul cu cheie;
de la baterie la borna de conexiuni de pe blocul de lumini:
* 0,15V cu contactul pus, fara releu la bobina,
* 0,45V daca se aprinde si faza lunga.
De la baterie la bobina, fara releu:
* 0,48V cu contactul pus,platina deschisa;
* 0,84V cu contactul pus, platina inchisa;
* 0,95V daca se porneste si ventilatorul;
* 1,16V daca se aprinde si faza lunga;
*1,41V la actionarea demarorului fara ventilator,faruri(10,5V baterie).
Daca se pune releu la bobina:
* 0,08V de la alternator la plusul bobinei.
Se observa ca releul creste energia scanteii cu cca. 30%. In plus se menajeaza contactul cu cheie si se alimenteaza cu mai putine pierderi indicatoarele de bord. Condensatorul de deparazitare de la alternator va lucra si pe borna"+" a bobinei imbunatatind deparazitarea.

This post has been edited by Tudor Badescu: 4 Jan 2010, 02:57


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanel17
post 4 Jan 2010, 13:33
Post #6517


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 28 December 09
From: Timisoara




salut si "La multi ani"!
am notat acum cativa ani o schema de aprindere electronica tranzistorizata dintr-o revista Connex. Are careva aprinderea asta? o fi buna? se aseamana cu gotronic at01 sau malvina? Atasez schema mai jos.
AE_K2543_Velleman.jpg ( Size: 181.73k ) Number of downloads: 1399

vad ca este de vanzare si pe site-ul revistei (mai scumpa ca o At01, aproape cat o At011+senzor): http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=23763


--------------------
Dacia 1310 1994 L - TM-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 4 Jan 2010, 16:27
Post #6518


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Decat mazgaleala aia, mai bine un AT011 si senzor si nu mai ai probleme, mai ales daca se apropie ca pret. Parerea mea. Si ai si control mai bun al scanteii, dat de senzorul montat in delco in locul platinei.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 4 Jan 2010, 16:58
Post #6519


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




@gotronic: cu aprinderea "AT011 si senzor" montata pe masina, practic capsula vacumatica nu mai are niciun sens.... este logic, nu? se poate renunta la aceasta si la furtunul de depresiune de sub clapeta carburatorului


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 4 Jan 2010, 17:29
Post #6520


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu se renunta la nimic, senzorul inlocuieste platina si atat (si condensatorul, dar ala oricum se scoate la toate aprinderile electronice), restul functiilor delcoului se pastreaza (avansul vacumatic si centrifugal).!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Jan 2010, 18:23
Post #6521


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Minel @ 24 Dec 2009, 10:06)
Ma gandesc din ce in ce mai mult sa fac aceasta alimentare a bobinei cat si a aprinderii electronice prin acest releu ...... nedumerire.gif  ( dar din cate stiu , tensiunea pe bobina , nu trebuie sa depaseasca 14 V , iar in felul acesta, tensiunea va fi practic cat incarcarea ... unsure.gif  )

*



Gata, am montat releul .... rolleyes.gif ( releu HELLA DE 40 Ah ) ramane de vazut cum voi avea pornirile de acum inainte ..... nedumerire.gif

QUOTE(Tudor Badescu @ 3 Jan 2010, 03:42)
Cateva lamuriri suplimentare legate de alimentarea prin releu a bobinei de inductie:
* caderea de tensiune spre bobina de inductie nu se refera in primul rand la contactele proaste. Problema e ca s-au calculat sectiunile conductoarelor doar din punctul de vedere al incalzirii. Doar ca la lungimea pe care au pe traseul de la baterie la bobina de inductie, genereaza o cadere prea mare de tensiune ce putea fi evitata cu sectiuni mai mari. Deci problema nu e la contactul cu cheie unde oricum o cadere de tensiune de 0,3...0,5V de care vorbea cineva pe acest forum e excesiva, ceva nu e in regula acolo.
* Pierderea de tensiune se mentine cam la aceleasi valori si la actionarea demarorului. Deci, la pornire,cand pe baterie raman 10...11V, la bobina pot sa ajunga in unele cazuri chiar 8 V.Aici e rolul releului prin care se alimenteaza bobina direct din alternator sau baterie. La 10 V energia scanteii e cu peste 50% mai mare ca la 8V.
* Valoarea de 14V la alimentarea bobinei de inductie nu e chiar critica pentru ca in functionare intensitatea medie scade la cresterea turatiei. Intensitatea maxima este cu motorul oprit, contactul pus si platina inchisa. Insa atunci nu pot fi nici 14V.
* Foarte corect , si releul se poate defecta. Le prefer pe cele cu carcasa de aluminiu din dezmembrari. Cu cele in carcasa de plastic uzuale azi prin magazine am avut experiente neplacute: defectare dupa 2 ore. Iar de problemele  pe care le-am discutat pe forum, ma ocup serios de 13...14 ani.
* Inainte de utilizare prefer sa demontez releul din carcasa pentru a verifica starea si reglajul contactelor. Si nu uitati, sa cupleze sigur la 7V.
* In 29. 12. 2009 a aparut o schema pe forum cu doua relee, unul pentru alimentarea directa a bobinei si celalalt pentru scurtcircuitarea rezistentei aditionale la pornire.
* Masura de siguranta: conductorul care pleaca de la releu la bobina, sa fie lipit la baza papucului tata de pe releu. In caz de defectare se muta firul care vine de la contactul cu cheie direct pe acest papuc.
* Caderea de tensiune pana in bobina devine cu releu in jur de 0,15V.
* Legat de pornire, la rece vascozitatea uleiului creste ingreunand pornirea. Uleiul 20W40 e garantat pana pe la -9 grade. Mai indicat e 15W 40 garantat la -18 grade sau chiar uleiuri mai fluide la rece. Eu utilizez 15W40 Lubrifin Versus care e foarte performant mai ales pe Diesel si foarte ieftin. Iar intervalul de schimb poate ajunge la 20 000 km in parcurs interurban. Il folosesc si la Mercedes Sprinter.
*




QUOTE(Tudor Badescu @ 4 Jan 2010, 02:46)
Cateva date concrete privind caderile de tensiune la Dacia. Masurari pe masina mea, model '91, cu 4 faruri,bobina 3ohm. Aparat de masura digital cu eroare max.1%.
  Caderi de tensiune:
            *  0,06V pe contactul cu cheie;
      de la baterie la borna de conexiuni de pe blocul de lumini:
            * 0,15V cu contactul pus, fara releu la bobina,
            * 0,45V daca se aprinde si faza lunga.
      De la baterie la bobina, fara releu:
            * 0,48V cu contactul pus,platina deschisa;
            * 0,84V cu contactul pus, platina inchisa;
            * 0,95V daca se porneste si ventilatorul;
            * 1,16V daca se aprinde si faza lunga;
            *1,41V la actionarea demarorului fara ventilator,faruri(10,5V baterie).
        Daca se pune releu la bobina:
            * 0,08V de la alternator la plusul bobinei.
  Se observa ca releul creste energia scanteii cu cca. 30%. In plus se menajeaza contactul cu cheie si se alimenteaza cu mai putine pierderi indicatoarele de bord. Condensatorul de deparazitare de la alternator va lucra si pe borna"+" a bobinei imbunatatind deparazitarea.
*




Toata stima pt d-voastra , prea multe detalii ptr. a nu monta acel releu , parere strict personala ! smile.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 4 Jan 2010, 18:32
Post #6522


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Dle Gotronic, poate spun o prostie blush.gif - mi se pare ca s-a mai discutat pe undeva - dar nu s-ar (ati) putea perfectiona gotronic-ul AT011 sa gestioneze si avansul la aprindere?

Ma gandesc la un µP care sa stie curbele de avans ale motorului (motoarelor 1,3 1,4 1,6L) - ideal ar fi sa se poata modifica ulterior cumpararii produsului aceste curbe cu unele "custom" wink.gif - si la un dispozitiv care, in functie de aceste curbe, sa modifice in mod "dinamic" - in timpul functionarii motorului - avansul.

Ma gandesc ca este loc de foarte multe inovatii in acest sens si de putin ... curaj.

PS: Nu dati cu pietre... biggrin.gif Am expus o idee numai tongue.gif

This post has been edited by dacia_slk: 4 Jan 2010, 18:36


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 4 Jan 2010, 20:05
Post #6523


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Parerea asta s-a mai discutat.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 4 Jan 2010, 23:06
Post #6524


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




dacia_slk iam spus si eu....dar nu ma asculta Domnul Gotronic laugh.gif . Pai cum sa asculte si vocea poporului blush.gif care zbiara dupa o atentie mica facuta cu un microcontroler si curba de avans programabila+ AT011 happy.gif .

Si acum lasand caterincala o parte, cred ca sar cumpara intro veselie acea aprindere programabila. Ar fi aur curat pentru cei Old School. Cum sa vezi ca te depaseste o dacie pe carb caruia ii merge motorul impecabil, tu avand injectie. Cred ca tiai baga picioarele, tiai vinde masina si la aceeasi bani tiai lua o dacie si tiar ajunge si sa mai bagi benzen in rezervor.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 4 Jan 2010, 23:47
Post #6525


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Am mai discutat. S-au facut combinatii de AT011 cu senzor 011 ( Mihai a facut si functioneaza pe masini de competitie). Ce am vrut eu si nu s-a reusit cu softul ( se blocheaza la accelerari bruste), este sa bag totul in cutia rosie si sa se poata face reglajul static ca pe clasic. (fara nici o modificare). Au lucrat mai multe "trupe" ca sa zic asa. Poate daca fac eu o concesie la functionare (eventual sa mai fac o bucsa pe cama delcoului) se poate sigur. Softul exista, schema este, mai trebuie un pic "coafat" ptr. serie. Sau se mai poate daca in soft se tine cont si de momentul in care "inchide" senzorul in ON. Dar aici apare problema in practica, ca nu toate delcourile sunt la fel si nici reglajele. Atunci este posibil ca fiecare motor sa fie prea "personalizat" in scrierea softului. O sa vedem, deocamdata poate o sa va fac o surpriza cu ceva Pertronix, la pret de gotronic.!!! smile.gif (duc tratative, sa vedem ce iese). O sa primesc ceva mostre si sa vad ce combinatii ies din tot ce avem! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 5 Jan 2010, 01:02
Post #6526


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Draga Minel, daca ai experienta tehnica, pot parea prea multe amanunte, dar aceiasi experienta arata ca tocmai detaliile pot face diferenta dintre reusita si nereusita si nu toti carora m-am adresat au neaparat experienta. In plus am dorit sa se vada ca nu-mi dau pareri "dupa ureche" ci e vorba de analize riguroase.

Si acum pentru Tunel 17. Schema aceea prezinta si complicatii inutile.
Cateva sugestii:
* Nu se recomanda grupari paralel de rezistente; arderea uneia "ameteste" functionarea si poate chiar genera defecte in lant. Se pune o singura rezistenta cu valoarea gruparii.
* R1, R2, se inlocuiesc cu una de 150...200 ohm/1...2W. O valoare mai mica produce o pulbere pe platina, ca la Malvina. Cu aceasta valoare platinile vor ramane lustruite.
* R5, R6, R7, dau valoare prea mare. Pune 10...11 ohm/16W cu T1 de cel putin 2A si cu ceva radiator. Asa se deschide foarte bine T2.
* Intre baza si emitorul lui T2 monteaza 20...150ohm/0,5W. Numai asa T2 rezista la tensiunea maxima din catalog. Si sa fie de cel putin 800V/5A.
* ZD1,ZD2 sunt insuficiente pentru bobinele moderne. Pune 3 diode.
* Grupul R3, D1,D2 se inlocuieste cu un simplu conductor,R4 se elimina. Astfel condensatorul de la platine poate sigur sa ramana cuplat.
* D3 de cel putin 2A. *Citeste,te rog,si posturile mele din 20 si 23 XII.

This post has been edited by Tudor Badescu: 5 Jan 2010, 22:43


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 5 Jan 2010, 05:57
Post #6527


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Placebo sau nu , la -6 grade , adica acum jumatate de ora , a pornit la sfert ...... icon_mrgreen.gif , ( cea mai faina pornire la rece pe care am avut-o iarna asta ... wub.gif )



--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 5 Jan 2010, 11:48
Post #6528


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Aprindere programabila... si eu vreau ... ceva sa scap de avansul centrifugal si vacumatic ... cred ca mi-as da toata "alocatia" pe o luna sa am asa ceva biggrin.gif ... daca se poate cu axa stock sa si urce in 8000 de ture fara modificari biggrin.gif
Acum .. ultima parte e gluma dar prima ar fi foarte importanta ... sa scap de amaritele alea de arcuri din delcou , si de parghia aia de la vacumatic...

This post has been edited by Gaba: 5 Jan 2010, 11:54


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 5 Jan 2010, 12:25
Post #6529


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Gaba @ 5 Jan 2010, 11:48)
Aprindere programabila... si eu vreau ... ceva sa scap de avansul centrifugal si vacumatic ... cred ca mi-as da toata  "alocatia" pe o luna sa am asa ceva biggrin.gif ... daca se poate cu axa stock sa si urce in 8000 de ture fara modificari biggrin.gif
*


Îhî... icon_mrgreen.gif cam asa ceva ... aprindere programabila pe care s-o poti seta cum vrei tu, cu ce curbe de avans iti trec prin cap... silly1.gif si sa duca macar un 6-7000rpm, dar cred ca asta tine mai mult de echilibrarea organelor motorului. biggrin.gif


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Myhay1
post 5 Jan 2010, 13:50
Post #6530


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 24 October 07
From: Iasi




Multumesc mult Gotronic merge bine aprinderea se observa ca ii electronica.Acum trage masina si pe treapta a 3 pana acum pe a 3 era morta smile.gif)...>:) Felicitari pentru inventie smile.gif. Mihai


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
phun
post 6 Jan 2010, 18:29
Post #6531


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 29 April 09
From: Bucuresti




Daca ai aprindere electronica trage mai bine masina? biggrin.gif


--------------------
DACIA 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 6 Jan 2010, 19:29
Post #6532


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Normal. Daca vei studia un pic efectele, vei intelege de ce.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 6 Jan 2010, 20:15
Post #6533


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 November 09




rolleyes.gif Pai trage mai bine motorul pentru ca temperatura la care ajunge scanteia este muult mai mare ... neexistand pierderi de energie cool.gif


--------------------
logan 1.5 dci 2006
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 6 Jan 2010, 21:12
Post #6534


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(Gaba @ 5 Jan 2010, 11:48)
daca se poate cu axa stock sa si urce in 8000 de ture fara modificari biggrin.gif
*


Vise biggrin.gif ....deja la 8000 de ture ai pierderi masive de putere si cuplu. Ca sa ajungi acolo trebuiesc regandite curbele de avans, arcurile supapelo intarite, teava de evacuare cu serpisori....si multe altele.
Nu am zis ca nu e posibil excl.gif , ca am vazuto cu ochii mei cum sa dat turometrul peste cap si sa mai turat motoru in continuare si nu avea nimica dupa aceea radmasa.gif . Pe vremea aia aveam turometru tip vechi, pana la 6000ture. Dar sunt ferm convins ca a atins 8000 de ture biggrin.gif .
QUOTE(surube @ 6 Jan 2010, 20:15)
rolleyes.gif Pai trage mai bine motorul pentru ca temperatura la care ajunge scanteia este muult mai mare ... neexistand pierderi de energie  cool.gif
*


Energia este mai mare si mai precisa, chiar si cand e rece motorul.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 6 Jan 2010, 22:06
Post #6535


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(iuliano_smile @ 6 Jan 2010, 22:12)
...  Dar sunt ferm convins ca a atins 8000 de ture biggrin.gif ...
*


in sarcina sau in gol? in tr 4 sau in tr 5?


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 6 Jan 2010, 22:13
Post #6536


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(pcostica @ 6 Jan 2010, 22:06)
in sarcina sau in gol? in tr 4 sau in tr 5?
*


In treapta I blush.gif


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 7 Jan 2010, 14:13
Post #6537


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ce ar fi sa vorbiti despre aprinderi nu despre cum trage si in ce treapta trage mai bine !


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 8 Jan 2010, 18:04
Post #6538


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Si uite la cat am laudato.....sa suparat si a pus botu la motor sleep.gif .
A inceput cu un tremurat, apoi continuanduse cu intreruperi. Am observat ca aveam energie prea mare pe pistonul 4 blink.gif . Bun, am luat lera, am pus bujia respectiva la 1 si am pornito. Mai stranuta putin, dar am scos putin fisa de la 4 si mergea ok motorul wub.gif . Apoi alaltaieri intrerupea urat rau. Am luat al verificat...nimica blink.gif . Totul era in ordine. Am pus bujiile la 0.7 si am scos fisele la toate pistoanele pana auzeam ca face scanteie intre fise si bujie. Leam scos pe toate mergea motorul frumos. Astazi nici da draq nu a mai pornit. Concluzia: nu mai da scanteia. Am dat pe clasic, la fel. Am verificat fise, bujii, capac, lulea, bobina. Nimic totul era bun.
Voi ce credeti ca ar avea, ca am inebunit. Simt ca nu mai pot 022.gif


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 8 Jan 2010, 19:55
Post #6539


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Scanteia la bobina ai verificat daca ai? Pui o sarma masiva in locul fisei centrale, cealalta parte o pui la odistanta de cca 1 cm de masa (carcasa bobinei). Trebuie sa ai o scanteie alb albastra si un pocnet puternic.! Fisele le-ai masurat, capacul delcou e curat si intreg, carbunele de la capacul delcou mai este acolo si sta bine???


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 8 Jan 2010, 21:47
Post #6540


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Scanteie nam deloc. Abia o scanteiuta mica....nici de cum una puternica. Aprinderea e buna ca am verificato si cu ea pusa si pe clasic. Am luat si alta fisa dupa o alta masina care merge bine.
Aseara aveam scanteie foarte buna. Exact cum trebuie sa dea. Astazi nu mai am deloc.
Capacul este bun, lam verificat. Fisele au 4-5 kiloohmi.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 216 217 218 219 220 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 06:41
Forum Renault