DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 218 219 220 221 222 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

mrc0268
post 16 Jan 2010, 20:50
Post #6571


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 20 January 04




am si eu o aprindere electronica si sunt foarte multumit de ea. distanta la buji este de 1. masina va ajunge anul acesta la remat deci daca e cineva interesat de ea : mircealacatus@yahoo.com e la oferta.. aprinderea, fisele siliconice si capacul delcou bosh


Attached thumbnail(s)
IMG_2337aprindere.jpg ( Size: 521.97k ) Number of downloads: 1587


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 16 Jan 2010, 21:00
Post #6572


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




la bursa te rog sa pui anuntul.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 16 Jan 2010, 21:31
Post #6573


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Daca poza e recenta, nu arata rau compartimentul motorului, banuisc ca si in rest e multumitoare. Pacat, sunt pe drum masini mai rele.! Asta e.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 16 Jan 2010, 21:32
Post #6574


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




PENTRU Nolomit :Daca e Malvina,areprobleme de fiabilitate.Am postat la pagina 216 despre punerea ei la punct.Alimenteaz-o prin releu(citeste si pag 218;Minel a pus si nu a fost nemultumit) sau alimenteaz-o prin schema pentru alimentare directa pe care o sa o pun curand.Vezi sa se deschida bine finalul(max.1V intre borna minus a bobinei si masa cu contactul pus si platina inchisa).


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 16 Jan 2010, 23:05
Post #6575


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




am si eu o intrebare pt cunoscatori:

care sunt avantajele (daca exista) ale unui IGBT fata de un Darlington in cazul unei aprinderi electronice?





--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 16 Jan 2010, 23:47
Post #6576


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Depinde de Darlington, depinde de IGBT, dar daca sunt bine "alese" mari deosebiri nu ar trbui sa fie. IGBT-urile, se comanda in tensiune fata de darlington si au timpi de comutatie mai buni si combina avantajele Darlingtoanelor (ca tensiune de saturatie, poate ceva mai buna) si a MOS-urilor (comanda in tensiune). In schimb au curenti de comutatie mult mai mari la putere de comanda aproape zero (doar tensiune)! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 17 Jan 2010, 00:06
Post #6577


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




am gasit o schema de aprindere cu BU941P (darlington care se pare ca e special pt aprinderi electronice). initial vroiam sa folosesc un igbt dar nu prea am gasit pe la magazine, asa ca m-am orientat catre schema cu darlington.

multumesc gotronic pt raspuns.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magelan_explorer
post 17 Jan 2010, 01:18
Post #6578


membru intamplator !


Group: Members
Posts: 546
Joined: 25 November 07
From: bucuresti




QUOTE(mrc0268 @ 16 Jan 2010, 20:50)
am si eu o aprindere electronica si sunt foarte multumit de ea. distanta la buji este de 1. masina va ajunge anul acesta la remat deci daca e cineva interesat de ea : mircealacatus@yahoo.com e la oferta.. aprinderea, fisele siliconice si capacul delcou bosh
*




o vreau eu.
daca nu mai e,spuneti-mi si mie unde gasesc sa cumpar una noua.
un delco (complect) si o baterie buna daca mai are cineva...


--------------------
solenza scala 2003 / logan dci 2007 ex:supernova.dacia 95.dacia 87
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 17 Jan 2010, 01:37
Post #6579


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




PENTRU paytay : Cu 500 V colector-emitor dupa catalog,BU941P e cam la limita pentru aprinderi electronice.Bobinele moderne au in primar impulsuri de peste 400V si daca le limitam spre 300V taiem bine din energie,exceptand pornirea cand tesiunile oricum scad.Eu pun la tranzistorul final limitare de cca.450V cu zener.Si n-au fost probleme.BU932 de la Baneasa era asemanator,dar prin sortare am gasit exemplare de peste 700V.Ar trebui sa incerci ideile astea.Dar mai bine un IGBT;ai vazut ca Gotronic a reusit saturare la 0,8V ,iar la Darlington sub 1,1V e dificil.Eu prefer un bipolar de comutatie pt. ca obtin usor sub 0,3V.Si gasesti pe toate drumurile la peste 1000V si peste 10A.Singura problema e comanda cu intensitate mare in baza.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 17 Jan 2010, 08:10
Post #6580


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




eu il folosesc pe dacie, deci bobina e departe de a fi moderna.

da, schema are o limitare a tensiunii la 300 de V cu niste diode zener.

This post has been edited by payty: 17 Jan 2010, 08:53


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 17 Jan 2010, 08:22
Post #6581


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




blink.gif

This post has been edited by mstaniloiu: 17 Jan 2010, 08:34


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 17 Jan 2010, 08:54
Post #6582


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(payty @ 17 Jan 2010, 09:10)
... pot incerca 375 de exemplu cu acest tranzistor?
*


vezi in foaia de catalog cat accepta tranzistorul.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Jan 2010, 09:12
Post #6583


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Malvina o puteti imbunatati radical dar mai bine cumparati un at011 cu senzor oricum . Ideea e sa asigure scanteie albastra si la turati inalte in camera de ardere .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 18 Jan 2010, 01:07
Post #6584


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




PENTRU paytay :chiar bobina de Dacia in carcasa metalica are impulsuri in primar de peste 400V si o energie buna,cca.130mJ la 12V.Ca sa iasa o treaba buna cauta alt tranzistor in cataloage,desi Darlington nu e cea mai fericita solutie.Ai vazut ca si Gotronic a renuntat la el. Pe de alta parte ma gandesc sa pun pe aici schemele pe care le lucrez eu,3 variante de baza,doua permitand pastrarea condensatorului la platine.Sunt foarte simple,eficiente,fiabile,le tot lucrez de peste14 ani.SI sa dau toate amanuntele legate de alegerea componentelor,chiar daca nu prea se obisnuieste.

This post has been edited by Tudor Badescu: 18 Jan 2010, 03:30


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 18 Jan 2010, 13:47
Post #6585


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




ar ajuta foarte mult o schema din asta testata pe care sa ma pot baza. eu am cautat pe internet scheme, deoarece nu am cunostinte foarte avansate de electronica. din pacate nu am gasit si pareri despre schemele gasite.


m-am oprit asupra uneia, mai mult din cauza ca auzisem de autorul ei -> john clarke. exista pe aici si o schema de CDI facuta de el, destul de apreciata.

schema pe care o folosesc eu e simpla, are trei tranzistori dintre care ultimul e acel darlington.
de fapt este modulul de putere dintr-o schema mai mare, o aprindere electronica programabila cu curbe pt avans centrifugal si vacuumatic.



This post has been edited by payty: 18 Jan 2010, 13:48


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 Jan 2010, 21:36
Post #6586


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




mai bine ai face schema aia cdi realidata de dodobord e mai simpla si te socti mai usor la bani dar daca doresti sa o realizezi pentru pur pasiune e treaba ta , eu in locul tau as construi una cu alegerea curbelor de avans dupa necesitati sunt destule .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 19 Jan 2010, 10:35
Post #6587


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Ideea unor curbe de avans optimizate cu o aprindere electronica egrozava,dar de unde sa le luam? Mai ales ca e vorba de panze tridimensionale.Si toate astea se aranjeaza utilizand din plin un banc de probe...Nu prea e o treaba pentru noi,amatorii...


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 19 Jan 2010, 11:55
Post #6588


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Eu zic ba. Ca pot si amatorii tongue.gif .Care harti 3D.......tie iti trebuie 2D. Adica avans in functie de turatie. Avansul vacumatic il lasi pe ala, ca e destul de bun. Un senzor de depresiune, la noi in romania, se cheama gaura in criza din buget radmasa.gif


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 19 Jan 2010, 13:41
Post #6589


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




SCHEMA DE CONECTARE A UNEI APRINDERI ELECTRONICE CA SA PREIA SI FUNCTIA DE RELEU PENTRU ALIMENTAREA BOBINEI DIRECT DE LA ALTERNATOR SAU BATERIE

This post has been edited by Tudor Badescu: 19 Jan 2010, 14:38

Attached thumbnail(s)
bt.jpg ( Size: 207.97k ) Number of downloads: 1468


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Jan 2010, 16:17
Post #6590


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




La AT011 este exact ca in schema, la fel si la AT01 (dar lipseste firul de masa.!!!!)
Eu as prefera totusi releul. Daca se scurtcircuiteaza finalul, (si nu se arde bobina de inductie), ti se descarca bateria peste noapte. Daca e frig afara, e neplacut.! smile.gif Dar de functionat, schema functioneaza corect!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanel17
post 19 Jan 2010, 19:15
Post #6591


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 28 December 09
From: Timisoara




ar merge sa trag un fir de la borna + a alternatorului, il trec printr-un intrerupator plasat in bord (asemenator celui de dezaburire, de exemplu) si leg capatul celalalt la borna + a bobinei de inductie?
la pornire dimineata, inchid circuitul prin acel buton, bobina fiind alimentata cand dau la cheie si de alternator? apoi la scurt timp dupa pornirea masinii intrerup din buton alimentarea bobinei de la + alternator, ar merge si asa?


--------------------
Dacia 1310 1994 L - TM-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Jan 2010, 19:57
Post #6592


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Functional merge, dar te complici. Contactul este tot contact (pierdere de tensiune pe el), in plus se adauga lungimea firelor, care iar au si ele o pierdere. Daca nu vreti sa schimbati contactul cu unul bun, cel mai bine este cu un releu langa bobina. Astfel protejezi si contactul de la cheie si ai si traseu scurt de cablu. Per global ai un contact (de la releu) si o lungime de cablu pana la baterie (mai scurt decat cel de la cheie). Si nu trebuie sa "tii minte" sa manevrezi in plus un buton la fiecare pornire (parerea mea). Releele sunt ieftine, relativ mai bune decat contactul de la cheie si se schimba mai usor in caz de necaz.! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanel17
post 19 Jan 2010, 22:12
Post #6593


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 28 December 09
From: Timisoara




QUOTE(Tudor Badescu @ 19 Jan 2010, 14:41)
SCHEMA DE CONECTARE A UNEI APRINDERI ELECTRONICE CA SA PREIA SI FUNCTIA DE RELEU PENTRU ALIMENTAREA BOBINEI DIRECT DE LA ALTERNATOR SAU BATERIE
*



Circuitul "+ contact - aprindere electronica (firul rosu)" e separat de circuitul "+ alternator si + bobina"? Adica placuta aia de textolit e ca si un izolator ce separa cele 2 circuite (placute din textolit am gasit numai acoperite cu cupru pe o parte sau ambele parti, deci ar trebui corodata)?
firul ce l-as lega la "+ alternator" ar insemna de fapt sa-l leg la iesirea releului de incarcare? daca "da" la ce borna (am o borna DF, una +A si mai un fir)?


--------------------
Dacia 1310 1994 L - TM-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Jan 2010, 22:45
Post #6594


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Placuta de textolit trebuie corodata. Plusul alternatorului este acelasi cu plusul bateriei de acumulator. Urmareste firul de la plus acumulator care se duce la alternator (unul mai gros) care are un papuc ptr. un surub M6 mm pe alternator. DF este excitatia alternatorului care se leaga la releul de incarcare (nu ai treaba cu aia).


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 20 Jan 2010, 02:02
Post #6595


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Un intrerupator in bord pe firul de la alternator spre placuta necesita fir foarte gros,altfel apar tocmai pierderile pe care dorim sa le eliminam.Ar mai trebui intercalata si o portiune scurta mai subtire care sa cedeze la timp in caz de scurtcircuit.Nu cred ca merita complicatia.Pentru cazul strapungerii finalului a fost prevazut martorul acela cu LED.Daca se stinge la luarea contactului e OK.Finalul practic nu se poate arde cu motorul oprit.Placuta,ca sa reziste,e bine sa fie ditr-un textolit mai gros.Daca e material de cablaje,e mai indicat sticlotextolitul.E mai rezistent mecanic.

This post has been edited by Tudor Badescu: 20 Jan 2010, 02:13


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 20 Jan 2010, 08:19
Post #6596


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Tudor Badescu @ 20 Jan 2010, 02:02)
Finalul practic nu se poate arde cu motorul oprit.
*



Ba da. Cand ai lucrari mecanice sau electrice pe la masina si faci accidental un scurt pe baterie, apar tensiuni de autoinductie de sute de volti (inductanta firelor unde faci scurtul). Asa se ard senzorii 011 cand sunt alimentati direct prin bobina de inductie sau alte montaje. Are el protectie cu zenner, dar nu are limitarea curentului decat prin aprimdere. De aceeea multi ii strica (ei sau mecanicii). Daca nu porneste, scot aprinderea, monteaza condensatorul pe delcou (crezand ca este platina in interior), si la prima cheie cand se intrerupe circuitul de demaror apare autoimductia si "paguba" cu senzorul. Spun de senzor, dar multi au ars si aprinderi sau alte instrumente de bord, cand au sudat prin compartimentul motorului (scantei care au facut scurturi accidentale pe trasee de circuit). Probabilitatea este mica , dar este.!

LE. Cazuri concrete, cand dupa o reparatie de genul asta, masina nu a mai pornit. Se facuse scurturi prin instaltie. Daca era ceva pe direct se putea ajunge si la incendiu, doamne fereste.!

This post has been edited by gotronic: 20 Jan 2010, 08:40


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 Jan 2010, 19:19
Post #6597


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




aceste discuti sunt deja pe acest topic pe la paginile 100 cred poate si mai bine cand am pus schema cu legarea aprinderi at011 direct de la alternator partea de putere si pornirea ei gen off start prin contactul de la cheie partea de comanda a aprinderi .
Daca totul e corect legat nu are voie sa ia foc fiindca grotronic v-a spus ca sunt probate si reprobate aceste aprinderi . Eu asa am folosit-o cat timp ma jucam cu cdi-ul si sau prin releu. Acuma daca lasati masina pe electricieni de tot soiul e problema voastra daca nu stiti ce faceti.
Inca ceva cum sa legiun amarat de senzor care comanda cu 10mA la o bobina de inductie ? Vezi domul gotronic trebuia toata aprinderea montata in senzor biggrin.gif cu siguranta intrau in delco daca te gandeai la o arhitectura si fara a mai regla senzorul ... ca sunt multi care isi dau singuri foc la aprinderi si spun au e defecta au nu stiu mai ce .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silesax
post 23 Jan 2010, 07:11
Post #6598


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 26 November 09




cei ce au aprinderi gotronic-pe codu asta galben porneste bine??? de curiozitate


--------------------
dacia break 1997 motor 1400 - br 03 ufg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 23 Jan 2010, 08:18
Post #6599


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Sunt testate in laborator de la -30 grade pana la +90 grade. Daca nu porneste e de la altceva. (fise cu rezistenta prea mare unde se pierde energia, bobine slabe care nu dau suficienta energie, imperfectiuni ale instalatiei electrice care impreuna cu bateria slaba fac sa scada tensiunea ce ajunge la aprindere sub 8V...), dar e bine de "auzit" raspunsul celor care folosesc AT011 cu Senzor 011!! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 23 Jan 2010, 08:58
Post #6600


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Mie imi porneste de nam treaba biggrin.gif .


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 218 219 220 221 222 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 02:36
Forum Renault