Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
mrc0268 |
![]()
Post
#6571
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 January 04 ![]() |
Attached thumbnail(s) IMG_2337aprindere.jpg ( Size: 521.97k ) Number of downloads: 1587 |
||
-------------------- |
|||
ydaniel |
![]()
Post
#6572
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la bursa te rog sa pui anuntul.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gotronic |
![]()
Post
#6573
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Daca poza e recenta, nu arata rau compartimentul motorului, banuisc ca si in rest e multumitoare. Pacat, sunt pe drum masini mai rele.! Asta e.!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6574
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
PENTRU Nolomit :Daca e Malvina,areprobleme de fiabilitate.Am postat la pagina 216 despre punerea ei la punct.Alimenteaz-o prin releu(citeste si pag 218;Minel a pus si nu a fost nemultumit) sau alimenteaz-o prin schema pentru alimentare directa pe care o sa o pun curand.Vezi sa se deschida bine finalul(max.1V intre borna minus a bobinei si masa cu contactul pus si platina inchisa).
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#6575
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o intrebare pt cunoscatori:
care sunt avantajele (daca exista) ale unui IGBT fata de un Darlington in cazul unei aprinderi electronice? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6576
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Depinde de Darlington, depinde de IGBT, dar daca sunt bine "alese" mari deosebiri nu ar trbui sa fie. IGBT-urile, se comanda in tensiune fata de darlington si au timpi de comutatie mai buni si combina avantajele Darlingtoanelor (ca tensiune de saturatie, poate ceva mai buna) si a MOS-urilor (comanda in tensiune). In schimb au curenti de comutatie mult mai mari la putere de comanda aproape zero (doar tensiune)!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
payty |
![]()
Post
#6577
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am gasit o schema de aprindere cu BU941P (darlington care se pare ca e special pt aprinderi electronice). initial vroiam sa folosesc un igbt dar nu prea am gasit pe la magazine, asa ca m-am orientat catre schema cu darlington.
multumesc gotronic pt raspuns. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#6578
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(mrc0268 @ 16 Jan 2010, 20:50) am si eu o aprindere electronica si sunt foarte multumit de ea. distanta la buji este de 1. masina va ajunge anul acesta la remat deci daca e cineva interesat de ea : mircealacatus@yahoo.com e la oferta.. aprinderea, fisele siliconice si capacul delcou bosh o vreau eu. daca nu mai e,spuneti-mi si mie unde gasesc sa cumpar una noua. un delco (complect) si o baterie buna daca mai are cineva... |
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6579
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
PENTRU paytay : Cu 500 V colector-emitor dupa catalog,BU941P e cam la limita pentru aprinderi electronice.Bobinele moderne au in primar impulsuri de peste 400V si daca le limitam spre 300V taiem bine din energie,exceptand pornirea cand tesiunile oricum scad.Eu pun la tranzistorul final limitare de cca.450V cu zener.Si n-au fost probleme.BU932 de la Baneasa era asemanator,dar prin sortare am gasit exemplare de peste 700V.Ar trebui sa incerci ideile astea.Dar mai bine un IGBT;ai vazut ca Gotronic a reusit saturare la 0,8V ,iar la Darlington sub 1,1V e dificil.Eu prefer un bipolar de comutatie pt. ca obtin usor sub 0,3V.Si gasesti pe toate drumurile la peste 1000V si peste 10A.Singura problema e comanda cu intensitate mare in baza.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#6580
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu il folosesc pe dacie, deci bobina e departe de a fi moderna.
da, schema are o limitare a tensiunii la 300 de V cu niste diode zener. This post has been edited by payty: 17 Jan 2010, 08:53 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#6581
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
![]() This post has been edited by mstaniloiu: 17 Jan 2010, 08:34 |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6582
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6583
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Malvina o puteti imbunatati radical dar mai bine cumparati un at011 cu senzor oricum . Ideea e sa asigure scanteie albastra si la turati inalte in camera de ardere .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6584
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
PENTRU paytay :chiar bobina de Dacia in carcasa metalica are impulsuri in primar de peste 400V si o energie buna,cca.130mJ la 12V.Ca sa iasa o treaba buna cauta alt tranzistor in cataloage,desi Darlington nu e cea mai fericita solutie.Ai vazut ca si Gotronic a renuntat la el. Pe de alta parte ma gandesc sa pun pe aici schemele pe care le lucrez eu,3 variante de baza,doua permitand pastrarea condensatorului la platine.Sunt foarte simple,eficiente,fiabile,le tot lucrez de peste14 ani.SI sa dau toate amanuntele legate de alegerea componentelor,chiar daca nu prea se obisnuieste.
This post has been edited by Tudor Badescu: 18 Jan 2010, 03:30 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#6585
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ar ajuta foarte mult o schema din asta testata pe care sa ma pot baza. eu am cautat pe internet scheme, deoarece nu am cunostinte foarte avansate de electronica. din pacate nu am gasit si pareri despre schemele gasite.
m-am oprit asupra uneia, mai mult din cauza ca auzisem de autorul ei -> john clarke. exista pe aici si o schema de CDI facuta de el, destul de apreciata. schema pe care o folosesc eu e simpla, are trei tranzistori dintre care ultimul e acel darlington. de fapt este modulul de putere dintr-o schema mai mare, o aprindere electronica programabila cu curbe pt avans centrifugal si vacuumatic. This post has been edited by payty: 18 Jan 2010, 13:48 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6586
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
mai bine ai face schema aia cdi realidata de dodobord e mai simpla si te socti mai usor la bani dar daca doresti sa o realizezi pentru pur pasiune e treaba ta , eu in locul tau as construi una cu alegerea curbelor de avans dupa necesitati sunt destule .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6587
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ideea unor curbe de avans optimizate cu o aprindere electronica egrozava,dar de unde sa le luam? Mai ales ca e vorba de panze tridimensionale.Si toate astea se aranjeaza utilizand din plin un banc de probe...Nu prea e o treaba pentru noi,amatorii...
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6588
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Eu zic ba. Ca pot si amatorii
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6589
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
SCHEMA DE CONECTARE A UNEI APRINDERI ELECTRONICE CA SA PREIA SI FUNCTIA DE RELEU PENTRU ALIMENTAREA BOBINEI DIRECT DE LA ALTERNATOR SAU BATERIE
This post has been edited by Tudor Badescu: 19 Jan 2010, 14:38 Attached thumbnail(s) bt.jpg ( Size: 207.97k ) Number of downloads: 1468 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6590
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
La AT011 este exact ca in schema, la fel si la AT01 (dar lipseste firul de masa.!!!!)
Eu as prefera totusi releul. Daca se scurtcircuiteaza finalul, (si nu se arde bobina de inductie), ti se descarca bateria peste noapte. Daca e frig afara, e neplacut.! ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
tanel17 |
![]()
Post
#6591
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 28 December 09 From: Timisoara ![]() |
ar merge sa trag un fir de la borna + a alternatorului, il trec printr-un intrerupator plasat in bord (asemenator celui de dezaburire, de exemplu) si leg capatul celalalt la borna + a bobinei de inductie?
la pornire dimineata, inchid circuitul prin acel buton, bobina fiind alimentata cand dau la cheie si de alternator? apoi la scurt timp dupa pornirea masinii intrerup din buton alimentarea bobinei de la + alternator, ar merge si asa? |
--------------------
Dacia
1310
1994 L
- TM-??-???
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6592
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Functional merge, dar te complici. Contactul este tot contact (pierdere de tensiune pe el), in plus se adauga lungimea firelor, care iar au si ele o pierdere. Daca nu vreti sa schimbati contactul cu unul bun, cel mai bine este cu un releu langa bobina. Astfel protejezi si contactul de la cheie si ai si traseu scurt de cablu. Per global ai un contact (de la releu) si o lungime de cablu pana la baterie (mai scurt decat cel de la cheie). Si nu trebuie sa "tii minte" sa manevrezi in plus un buton la fiecare pornire (parerea mea). Releele sunt ieftine, relativ mai bune decat contactul de la cheie si se schimba mai usor in caz de necaz.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
tanel17 |
![]()
Post
#6593
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 28 December 09 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 19 Jan 2010, 14:41) SCHEMA DE CONECTARE A UNEI APRINDERI ELECTRONICE CA SA PREIA SI FUNCTIA DE RELEU PENTRU ALIMENTAREA BOBINEI DIRECT DE LA ALTERNATOR SAU BATERIE Circuitul "+ contact - aprindere electronica (firul rosu)" e separat de circuitul "+ alternator si + bobina"? Adica placuta aia de textolit e ca si un izolator ce separa cele 2 circuite (placute din textolit am gasit numai acoperite cu cupru pe o parte sau ambele parti, deci ar trebui corodata)? firul ce l-as lega la "+ alternator" ar insemna de fapt sa-l leg la iesirea releului de incarcare? daca "da" la ce borna (am o borna DF, una +A si mai un fir)? |
--------------------
Dacia
1310
1994 L
- TM-??-???
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6594
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Placuta de textolit trebuie corodata. Plusul alternatorului este acelasi cu plusul bateriei de acumulator. Urmareste firul de la plus acumulator care se duce la alternator (unul mai gros) care are un papuc ptr. un surub M6 mm pe alternator. DF este excitatia alternatorului care se leaga la releul de incarcare (nu ai treaba cu aia).
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6595
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Un intrerupator in bord pe firul de la alternator spre placuta necesita fir foarte gros,altfel apar tocmai pierderile pe care dorim sa le eliminam.Ar mai trebui intercalata si o portiune scurta mai subtire care sa cedeze la timp in caz de scurtcircuit.Nu cred ca merita complicatia.Pentru cazul strapungerii finalului a fost prevazut martorul acela cu LED.Daca se stinge la luarea contactului e OK.Finalul practic nu se poate arde cu motorul oprit.Placuta,ca sa reziste,e bine sa fie ditr-un textolit mai gros.Daca e material de cablaje,e mai indicat sticlotextolitul.E mai rezistent mecanic.
This post has been edited by Tudor Badescu: 20 Jan 2010, 02:13 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6596
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 20 Jan 2010, 02:02) Ba da. Cand ai lucrari mecanice sau electrice pe la masina si faci accidental un scurt pe baterie, apar tensiuni de autoinductie de sute de volti (inductanta firelor unde faci scurtul). Asa se ard senzorii 011 cand sunt alimentati direct prin bobina de inductie sau alte montaje. Are el protectie cu zenner, dar nu are limitarea curentului decat prin aprimdere. De aceeea multi ii strica (ei sau mecanicii). Daca nu porneste, scot aprinderea, monteaza condensatorul pe delcou (crezand ca este platina in interior), si la prima cheie cand se intrerupe circuitul de demaror apare autoimductia si "paguba" cu senzorul. Spun de senzor, dar multi au ars si aprinderi sau alte instrumente de bord, cand au sudat prin compartimentul motorului (scantei care au facut scurturi accidentale pe trasee de circuit). Probabilitatea este mica , dar este.! LE. Cazuri concrete, cand dupa o reparatie de genul asta, masina nu a mai pornit. Se facuse scurturi prin instaltie. Daca era ceva pe direct se putea ajunge si la incendiu, doamne fereste.! This post has been edited by gotronic: 20 Jan 2010, 08:40 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6597
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
aceste discuti sunt deja pe acest topic pe la paginile 100 cred poate si mai bine cand am pus schema cu legarea aprinderi at011 direct de la alternator partea de putere si pornirea ei gen off start prin contactul de la cheie partea de comanda a aprinderi .
Daca totul e corect legat nu are voie sa ia foc fiindca grotronic v-a spus ca sunt probate si reprobate aceste aprinderi . Eu asa am folosit-o cat timp ma jucam cu cdi-ul si sau prin releu. Acuma daca lasati masina pe electricieni de tot soiul e problema voastra daca nu stiti ce faceti. Inca ceva cum sa legiun amarat de senzor care comanda cu 10mA la o bobina de inductie ? Vezi domul gotronic trebuia toata aprinderea montata in senzor ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
silesax |
![]()
Post
#6598
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 26 November 09 ![]() |
cei ce au aprinderi gotronic-pe codu asta galben porneste bine??? de curiozitate
|
--------------------
dacia
break
1997 motor 1400
- br 03 ufg
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6599
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Sunt testate in laborator de la -30 grade pana la +90 grade. Daca nu porneste e de la altceva. (fise cu rezistenta prea mare unde se pierde energia, bobine slabe care nu dau suficienta energie, imperfectiuni ale instalatiei electrice care impreuna cu bateria slaba fac sa scada tensiunea ce ajunge la aprindere sub 8V...), dar e bine de "auzit" raspunsul celor care folosesc AT011 cu Senzor 011!!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6600
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Mie imi porneste de nam treaba
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 02:36 |