Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
gotronic |
![]()
Post
#6661
|
||
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|||
vizitatorul |
![]()
Post
#6662
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
tks
So...gotronic...mai rabda-ma putin.... Plecam de la ideea ca eu is cam tolomac... so...deci...pe babeste....(vezi ca eu nu sunt prea cursiv si binedefinit in exprimare).... so...dacia....se da un avans static...raportat la o crestatura pe volanta...care corespunde o(zero) grade...piston fix punct maxim superoir...k...pornim motorul...sub clapeta ,unde avem priza ,obtinem o depresiune...care actioneaza vacumaticul....care induce un 'avans'...avans perfect dependent de tarajul unui arc...taraj 'reglat' relativ la conditiile de "banc"...taraj poa "dereglat" in timp...so...merem mai departe...actionam asupra clapetei...depresiunea dedesubtul clapete incepe sa scada,in consecinta si avansul vacumatic,de la anumita turatie incepand sa intre ctrfgalul... so...oltcit...static 10grade(parca) ...fix...perfect "independent" de alte "actionari"...actionam asupra clapetei...descoperim priza...indeucem vacumatic exact atunci cand ne trebuie,adica la pornirea de pe loc a auto...progresie...suprapnere cu centrifugalul...blablabla... so..pls...spune-mi unde gresesc... so...spune-mi te rog...care mod de funct il consideri mai aproape de adevar-dacia sau oltcit...din prea putina mea logic,inclin spre oltcit tks pls...raspunde-mi bafta l.e....am postat in paralel....tks de raspuns... toata logica inclina spre oltcit.... This post has been edited by vizitatorul: 30 Jan 2010, 09:30 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6663
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Oltcitul era mai nervos, dar poate si din alte motive (carburator dublu, alte curbe de avans centrifugal si alta arhitectura a motorului). Eu acum eram nervos de intamplarea de azi:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2249694 ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
schumi_86 |
![]()
Post
#6664
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
Astazi am zis sa ma mai joc putin cu avansul dar l-am lasat asa cum il reglasem ultima oara si cat am fost azi plecat prin oras cu masina nu a mai facut mofturi,nu a mai dat rateuri. acum nu stiu ce sa zic si-o fi revenit.....
rateurile acelea care m-i le da cand o turez pe loc,in sarcina nu se simt,motorul merge bine,cursiv.....o sa-i urmaresc evolutia si in urmatoarele zile si o las asa nu mai umblu daca merge cum trebuie. Tin sa precizez ca porneste f.bine atat la rece cat si la cald si in mers cand ma dau la ea se simte diferenta fata de cum era inainte,se simte ca este scanteia mai puternica. This post has been edited by schumi_86: 30 Jan 2010, 14:15 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6665
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
O doamne, eu am crezut ca in sarcina iti face figuri nu pe loc cand accelerezi si dai spritzuri. Asa se intampla alte fenomene cum ar fi:
1. La turatiile alea mari si clapeta de acceleratie relativ redusa, intra in functie si avansul vacumatic care mareste avansul si mai mult. In plus si la masinile preparate pentru competiti, nu vezi ca scot flacari si rateuri pe esapament la schimbari de viteza si frane de motor? Asta se intampla din cauza amestecului foarte sarac care nu reuseste sa se aprinda sau are ardere lenta. Ca urmare se acumuleaza gaze nearse (benzina) pe galeria de evacuare, si la urmatoarele exlozii prelungite aprind si benzina nearsa care acum are aer (nu suficient, dar are, de prin galerie) 2. Daca dai spritzuri scurte sau chiar mai lungi, intra in functiune pompa de spritz care "pisha" benzina mai mult sau mai putin (depinde de pompa si jiglor), care face amestecul si mai bogat, motiv in plus sa apara acele rateuri explicate la punctul 1. 3. La turatii mari in gol, apar evidente si jocurile de la distributie si avansul aprinderii (accelerari si decelerari ale motorului), care muta curbele de avans atat cele din distributia motorului (axul cu came din cauza lantului de distributie), cat si cele din delcou. Astea se insumeaza si apar tot felul de anomalii in functionarea corecta a motorului. Tureaz-o in sarcina (cel putin treapta a 3-a) si vezi daca mai face la 5.000 rpm, pe urma mai discutam.! This post has been edited by gotronic: 30 Jan 2010, 19:17 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6666
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Lasa ca ai da de cap
![]() Multi au inlocuit arcul de la capsula vacumatica fiindca era prea tare si scadea rapid avansul cea ce pierdea din putere. E misto sa te joci darsi cand ai pus la punct toarce si urca mai repede in ture chiar si cu un simplu carbelitor carfil. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
schumi_86 |
![]()
Post
#6667
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
Ok dl. Gotronic am priceput ce ati scris. Voi incerca cum ati zis in treapta a 3-a sa o turez si sa vad cum se manifesta cu toate ca azi cand m-am dat la ea pe la vreo 4000-4500 nu parea sa intrerupa.
Carburatorul pe care il am pe masina este un dublu-corp de Nova de care sunt f.multumit atat la consum(asta in limita bunului simt cu turatiile) cat si la performante,de reglat l-am reglat la un atelier specializat in asa ceva. |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6668
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Fac trimitere la un link mai vechi, cred ca este aceeasi situatia:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...st=30&p=959354& postarea #51 This post has been edited by gotronic: 31 Jan 2010, 00:57 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6669
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Eu am:
-bobina skoda 120l.....cu rezistenta aditionala -AT011 -capac bosch -fise tesla -lulea dudoco -si bujii ![]() E si cu aceasta configuratie....anul trecut ajunsese la 8000ture.....dar motorul este foarte bine echilibrat. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6670
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
AT011 cu Senozor 011?? Sau numai AT011 cu platina??
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6671
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Cu senzor
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
schumi_86 |
![]()
Post
#6672
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
8000 de ture in gol sau in sarcina? pentru ca in sarcina nu prea as crede ca ai putea atinge turatia asta
![]() in gol si eu ating 8000 rpm daca o fortez si intr-adevar trebuie ca motorul sa fie f.bine echilibrat. Dl.Gotronic am studiat postul acela si mie unul nu imi ramane decat sa verific rezistenta fiselor si eventual sa reglez toate bujiile la 0.8mm asa cum este indicat,sper sa vad o schimbare dupa aceea. Referitor la pompa de benzina este adevarat ca dupa un anumit numar de ture nu mai face fata dar la mine nu cred ca este cazul deoarece inainte nu facea asa. Voi revenii cu un raspuns dupa ce fac verificarile de rigoare,asta maine ca azi nu am cum. This post has been edited by schumi_86: 31 Jan 2010, 14:28 |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6673
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu am putut posta pana acum ca am fost suspendat de pe forum ptr. 24 de ore (nu m-am conformat la un topic). Acolo unde am facut eu trimitere, spune clar omul ca in reprize scurte chiar pana in treapta a 2-a.!!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6674
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Revin cu o intrebare pusa zilele trecute lui diaconuliviu pe topicul de scheme electronice legata de afirmatia lui de la pagina 11 de acolo ca''in ambele scheme se repeta una din''suferintele''CDI cu tiristor''.Se referea la doua scheme postate ceva mai sus de djasu82.Care e suferinta?
In 1980 s-a montat pe masina tatalui meu,Moscvici 408,aprinderea ruseasca a carei schema a fost postata pe aceeasi pagina tot de djasu82.Se numeste Electronica M si iata ce am gasit la masurari: * in mers,la alimentare cu 14,2V,pe condensatorul de acumulare C1 sunt 430V adica 93mJ; * la 12V(ralanti cu dinam) sunt 370V adica 68mJ. Iar la pornire coboara spre 50mJ. Nu par valori prea grozave pentru energie fata de valorile bobinei originale de 1.8ohm+variator de 1,2ohm si 23mH.La pornire variatorul e suntat si la 10V rezulta 350mJ.Doar ca aprinderea era sensibila la starea platinelor.Pe electronic pornea ''la sfert'' si la manivela(imi amintesc ce ii incanta asta pe niste vecini mecanici care vedeau prima data o aprindere electronica).A pornit la manivela chiar cu doua baterii patrate de 4,5V.Cu 3 baterii a functionat la ralanti cam 25 de minute. Totusi,cu aproape 300mA prin platine le altereaza incet,incet si ma gandesc la intercalarea spre platine a unui etaj cu tranzistor pentru reducerea acestui curent sub 100mA. Am montat modulul sub bord sa fie mai rece deoarece tranzistoarele sunt cu germaniu.Am suntat pe electronic variatorul pentru o alimentare mai buna cu tensiune(oricum unele bobine nu il au). Primele probleme au aparut dupa 14000 km.Au aparut intreruperi care au disparut la inlocuirea tiristorului.Dar a trebuit inlocuit de 4 ori pentru ca aparea un fenomen ciudat:peste 2800 de ture apareau repede intreruperi care dispareau dupa 1/2...3/4 ora daca se reducea turatia sau se oprea motorul.Nu conta daca motorul functiona sau era oprit.Sa treaca acel timp! Am fost si la IPRS Baneasa,ulterior Baneasa SA,la''aprinderi electronice''.S-au mirat si ei...si asta a fost.Am pus un tiristor rapid T6F6 si se parea ca s-a rezolvat,dar masina n-a mai fost folosita mult dupa aceea.Acum lucrez s-o restaurez,caroseria fiind inca zdravana. Dupa 30000km de la montare s-a ars un tranzistor.S-a rezolvat cu ASZ18.Am incercat si cu tranzistoare cu siliciu,dar oscilatorul lucra de pe la 6,5V fata de 3V cu germaniu.S-a mai uscat si electroliticul C3. Am testat si marirea condensatorului de acumulare C1.Am incercat 1 ; 1,4 ; 1,9 ;2,6microfarad.Am testat viteza la varful unei portiuni de sosea in rampa de 700 de metri.La baza: 50km/h,acceleratia la podea.Cu 1 s-au atins 71..72km/h. Cu 1,4 microfarad (130mJ), 74...75km/h,iar valorile mai mari n-au adus nimic in plus.Urcarile au fost repetate de cateva ori.Chiar cu 2,6 microfarad pe condensator s-au mentinut cei 430V pana la 5000 de ture(motorul are puterea maxima la 4750 de ture/min ). This post has been edited by Tudor Badescu: 2 Feb 2010, 05:13 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6675
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6676
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(vizitatorul @ 29 Jan 2010, 19:35) pls....tu parca ai masurat depresiuninea pe capsula?...daca da,iti mai amintesti valorile in functie de turatie?(intreb deoarece nu cred sa mai aiba influenta de la 1500 in sus)... [...] Pe loc, adica mers in gol, depresiunea e cvasiconstanta, dependenta de starea motorului. Cauta ca am scris pe undeva, parca 450 mmHg. Avea o mica scadere la accelerare cu revenire rapida la aceeasi valoare. In mers, adica in sarcina, de pe la 450 in scadere la 100 mmHg functie de TREAPTA de viteza, de panta, etc, adica de SARCINA, nu are legatura directa cu turatia. ca atare, pe loc av. vacuumatic lucreaza pe toata plaja de turatii, in sarcina, e dependent de ..incarcarea motorului. Adica de deschiderea clapetei intr-o masura mai mare. Ca atare NU turatia "excita" vacuumaticul. This post has been edited by diaconuliviu: 3 Feb 2010, 12:04 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6677
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 2 Feb 2010, 06:11) Revin cu o intrebare pusa zilele trecute lui diaconuliviu pe topicul de scheme electronice legata de afirmatia lui de la pagina 11 de acolo ca''in ambele scheme se repeta una din''suferintele''CDI cu tiristor''.Se referea la doua scheme postate ceva mai sus de djasu82.Care e suferinta? In 1980 s-a montat pe masina tatalui meu,Moscvici 408,aprinderea ruseasca a carei schema a fost postata pe aceeasi pagina tot de djasu82.Se numeste Electronica M si iata ce am gasit la masurari: * in mers,la alimentare cu 14,2V,pe condensatorul de acumulare C1 sunt 430V adica 93mJ; * la 12V(ralanti cu dinam) sunt 370V adica 68mJ. Iar la pornire coboara spre 50mJ. Nu par valori prea grozave pentru energie fata de valorile bobinei originale de 1.8ohm+variator de 1,2ohm si 23mH.La pornire variatorul e suntat si la 10V rezulta 350mJ.Doar ca aprinderea era sensibila la starea platinelor.Pe electronic pornea ''la sfert'' si la manivela(imi amintesc ce ii incanta asta pe niste vecini mecanici care vedeau prima data o aprindere electronica).A pornit la manivela chiar cu doua baterii patrate de 4,5V.Cu 3 baterii a functionat la ralanti cam 25 de minute. Totusi,cu aproape 300mA prin platine le altereaza incet,incet si ma gandesc la intercalarea spre platine a unui etaj cu tranzistor pentru reducerea acestui curent sub 100mA. Am montat modulul sub bord sa fie mai rece deoarece tranzistoarele sunt cu germaniu.Am suntat pe electronic variatorul pentru o alimentare mai buna cu tensiune(oricum unele bobine nu il au). Primele probleme au aparut dupa 14000 km.Au aparut intreruperi care au disparut la inlocuirea tiristorului.Dar a trebuit inlocuit de 4 ori pentru ca aparea un fenomen ciudat:peste 2800 de ture apareau repede intreruperi care dispareau dupa 1/2...3/4 ora daca se reducea turatia sau se oprea motorul.Nu conta daca motorul functiona sau era oprit.Sa treaca acel timp! Am fost si la IPRS Baneasa,ulterior Baneasa SA,la''aprinderi electronice''.S-au mirat si ei...si asta a fost.Am pus un tiristor rapid T6F6 si se parea ca s-a rezolvat,dar masina n-a mai fost folosita mult dupa aceea.Acum lucrez s-o restaurez,caroseria fiind inca zdravana. Dupa 30000km de la montare s-a ars un tranzistor.S-a rezolvat cu ASZ18.Am incercat si cu tranzistoare cu siliciu,dar oscilatorul lucra de pe la 6,5V fata de 3V cu germaniu.S-a mai uscat si electroliticul C3. Am testat si marirea condensatorului de acumulare C1.Am incercat 1 ; 1,4 ; 1,9 ;2,6microfarad.Am testat viteza la varful unei portiuni de sosea in rampa de 700 de metri.La baza: 50km/h,acceleratia la podea.Cu 1 s-au atins 71..72km/h. Cu 1,4 microfarad (130mJ), 74...75km/h,iar valorile mai mari n-au adus nimic in plus.Urcarile au fost repetate de cateva ori.Chiar cu 2,6 microfarad pe condensator s-au mentinut cei 430V pana la 5000 de ture(motorul are puterea maxima la 4750 de ture/min ). Poti elimina tranzistori original cu germaniu si montezi tranzistori mos cu tensiune de deschidere maxim in jur la 12V. Oricum e vechea aprinderea vezi ca mai am pus o schema de cdi americana cu un tiristor si etaj de comanda cu tranzistori lucreaza bine. Mai era una mult mai sofisticata pentru bobine MSD dar papa cam multe pise oricum afacerea te ducea pe la 80 de lei iar energia generata era destul de mare daca foloseai o bobina MSD. O bobina de genul acesta are Siconi. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6678
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu este asa de simplu "transplantul" cu MOS-urile!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6679
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ei,MOS inseamna sa ma complic,mai bine,la nevoie,cu bipolare cu siliciu;desi pleaca de la tensiune mai mare,respecta frecventa si oricum nu faci pornire la 6V.
Am gasit insa aprinderea aceea John Clarke.Nu echiar o multiscanteie propriuzisa,mai degraba oscanteie prelungita prin utilizarea si a semialternantelor negative intretinute,sustinute energetic.Da,o idee desteapta! E dreapt ca nu e o schema chiar pentru incepatori si nici foarte ieftina.De fapt nu cred ca ideea de CDI a ramas mai in umbra din cauza scanteilor care sar si la alti cilindri,ca asta,industrial, se rezolva prin reproiectare delcoului,etc.Aprinderile tranzistorizate(ruptoarele electronice)sunt mai simplu de construit si,cu o bobina adecvata,dau scanteie cat de puternica e nevoie.Si atunci de ce sa se ridice costurile cu o schema mai complicata CDI? De fapt scantei intre fise(nu neaparat prin capacitati parazite) am patit si eu chiar si pe suprafata delcoului la 1...1,5mm intre electrozii bujiilor la aprinderea aceea ruseasca,Electronica M.La 0,9 n-am mai avut problemele astea.Dar la distanta aceea mare scanteea a sarit intre fise si pe tranzistorizata la16V sau daca scurtcircuitam variatorul la bobina ruseasca(buna si acum dupa 43 de ani).De asta nu vreau peste 0,8 la bujii nici pe aprindere electronica;discutam de bobina normala,delco normal,etc. Din ce am vazut la John Clarke,a lucrat cu bobine de cca.8mH(de 6 sau 8 cilindri,frecvente la americani) si de aici semiperioadele scurte de 0,25ms(timp scurt la CDI clasic).La Dacia,cu 16...17mH si 2microfarad ,rezulta 0,5ms.Iar marirea condensatorului de acumulare la 1,5...2microgfarad s-a aratat benefica in testul cu Moskviciul prezentat in ultimul meu post. Iar la 500...600V,sigur ca bobinele puteau sa cedeze,mai ales daca or fi fost de 300V.Clarke a obtinut energie suficienta la 300V insumand mai multe semiperioade consecutive.Ar fi interesant s-o incerc cand o fi timp.In ce priveste CDI "clasice" prefer 400V ca oricum bobina lucreaza rece si izolatiile fac fata. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#6680
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 4 Feb 2010, 17:02) Iar la 500...600V,sigur ca bobinele puteau sa cedeze,mai ales daca or fi fost de 300V.Clarke a obtinut energie suficienta la 300V insumand mai multe semiperioade consecutive.Ar fi interesant s-o incerc cand o fi timp.In ce priveste CDI "clasice" prefer 400V ca oricum bobina lucreaza rece si izolatiile fac fata. Pe clasic, cand trebuie sa dea scanteia se ajunge la o tensiune de ~200volti. Gandestete ca CDi(vorbesc doar de schema lui John) aplica tensiune directa de 300 volti, dar o aplica altfel. Adica nu tine tot timpul bobina sub tensiune. Cand ii impuls de platina inchisa, ea deschide primul MOSFET, incarca condensatorul cu energie, apoi inchide primul mos si il deschide pe al doilea. Atunci cand lai deschis se produce o energie mult mai mare decat pe clasic. Gandestete doar ca ai 300 volti pe condensator, iar cand intra boboina in functiune cere in jur de ~100amperi ![]() Cu apridnerea tranzistoriata se merita din plin pentru cei de zi cu zi, care fac porniri dese, sau dimineata pe racoare ![]() ![]() ![]() This post has been edited by iuliano_smile: 4 Feb 2010, 17:18 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6681
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 3 Feb 2010, 14:57) Mai era una mult mai sofisticata pentru bobine MSD dar papa cam multe pise oricum afacerea te ducea pe la 80 de lei iar energia generata era destul de mare daca foloseai o bobina MSD. O bobina de genul acesta are Siconi. Unde zici ca e postata acea schema ca vreau sa o vad si eu. Bobina mea asteapta de mult timp asa ceva ![]() QUOTE(iuliano_smile @ 4 Feb 2010, 17:17) Cu apridnerea tranzistoriata se merita din plin pentru cei de zi cu zi, care fac porniri dese, sau dimineata pe racoare ![]() ![]() ![]() Baietii destepti stiu ce au de facut intotdeauna. Ei cauta in general o solutie care sa ofere mai multa performanta decat precedenta. Cu alte cuvinte, imbunatatiri. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
gotronic |
![]()
Post
#6682
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Cati posesori de Dacia berlina crezi ca ar investi intr-o aprindere CDI de peformanta medie, ce ar costa in jur de 50 Euro??
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]()
Post
#6683
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu sunt unul dintre ei. Am facut un calcul pentru aprinderea lui Clarke si am ajuns in jur de 300 RON cu tot cu ceva reduceri, dar am optat pentru piese de calitate. Momentan sunt in stand-by ca trebuie sa fac curand distributia la Clio. Altfel, deja aveam piesele pe masa si ma apucam de treaba.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
florian90 |
![]()
Post
#6684
|
![]() sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic Group: Members Posts: 196 Joined: 25 July 08 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o problema...mi-am luat aprindere electronica at 011...si surpriza..nu mai porneste motorul...senzorul nu am putut sa il pun la mai putin de 0.5,0.6 mm de axul de la delcou...fisele sunt bune bobina e buna...am incercat cu contactul pus si sa umblu la delcou...dar nu se stinge de nici un fel led-ul...dar am uitat ca innainte sa mut delcoul sa pun voalanta la semn...din cauza asta nu porneste?
aprinderea innainte era facuta ca la carte...imi pornea bine... |
--------------------
DACIA
1310 Break
1996..Break..benzina..1397 cmc
- B 87 TBW Conduc o dacie fermecatoare:X
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6685
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
E prea departe snezorul de axul cu came din delco. Muta partea fixa de la vechiul contact platinat prin desurubarea surubului ei de fixare. Nu exista sa nu poti sa dai senzorul mai aproape de ax. Se poate chiar lipi de el, atata loc de reglaj este (desigur ca, lipit de ax, nu va reactiona deloc, exact ca si acum ca e prea departe).
Cu ce ai masurat distanta dintre varful camei si senzor in sine?Esti sigur ca ai acolo DOAR 0.5-0.6mm? Eu cred ca ceva ai grsit la montaj. Mai verifica inca o data montarea fizica a componentelor cu prospectul in mana. Nu are cum sa nu mearga, mai ales daca tu spui ca pe clasic totul era ca la carte. E imposibil. Ca dovada stau aici atatia posesori de AT011 care si-au exprimat deja opinia cu privire la acest produs. Repet: fa o revizie la felul in care ai montat aprinderea. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
florian90 |
![]()
Post
#6686
|
![]() sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic Group: Members Posts: 196 Joined: 25 July 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Siconi @ 5 Feb 2010, 21:25) E prea departe snezorul de axul cu came din delco. Muta partea fixa de la vechiul contact platinat prin desurubarea surubului ei de fixare. Nu exista sa nu poti sa dai senzorul mai aproape de ax. Se poate chiar lipi de el, atata loc de reglaj este (desigur ca, lipit de ax, nu va reactiona deloc, exact ca si acum ca e prea departe). Cu ce ai masurat distanta dintre varful camei si senzor in sine?Esti sigur ca ai acolo DOAR 0.5-0.6mm? Eu cred ca ceva ai grsit la montaj. Mai verifica inca o data montarea fizica a componentelor cu prospectul in mana. Nu are cum sa nu mearga, mai ales daca tu spui ca pe clasic totul era ca la carte. E imposibil. Ca dovada stau aici atatia posesori de AT011 care si-au exprimat deja opinia cu privire la acest produs. Repet: fa o revizie la felul in care ai montat aprinderea. deci am vazut ca la senzor sunt 2 fire...unul care l-am prins unde era firul vechi de la platina si unul de cupru care l-am prins in acelasi loc cu cel vechi(ca sa zic asa)....iar acea parte fixa cu am dus-o la maxim...si tot mi se pare ca e mare distanta.. This post has been edited by florian90: 5 Feb 2010, 21:58 |
--------------------
DACIA
1310 Break
1996..Break..benzina..1397 cmc
- B 87 TBW Conduc o dacie fermecatoare:X
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6687
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Daca nu se stinge LED-ul, vezi ca ai un scurt pe la senzor. Urmareste lamela lui de arc sa nu atinga tresa metalica sau izolatorul de pe spatele suportului ce tin lamela arcuita. Vezi nitul sa nu atinga delcoul, iar tresa sa nu atinga surubul de iesire din delcou.!
LE. Nu conteaza distanta asa mult, merge si la 1 mm. Depinde ce platina ai pusa pe masina, daca nu are dimensiunile si forma celei originale de sacele sau Metaplast, poate ca nu se imperecheaza cu senzorul (platina fixa zic). Vezi ca distanta aia se masoara fata de varful camei axului delcou si nu la platina.!!! LE LE. Mareste poza din pdf-ul de mai jos si vezi cum este pozitionat firul ala din cupru, sa nu atinga iesirea (surubul) si nici papucul de pe senzor. Poate la montaj ai miscat de el si l-ai ridicat in sus un pic. La fel urmareste arcul de la senzor sa nu atinga delcoul in fata ca face scurt la masa.!! Depinde ce delcou ai, daca e original ca au aparut pe piata si "de import" care numai de Dacie nu sunt.! This post has been edited by gotronic: 5 Feb 2010, 22:08 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6688
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
![]() nu ai asta? eu am la 0,8 mm distanta senzorul de vf camelor masurat cu lera si merge f bine |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
florian90 |
![]()
Post
#6689
|
![]() sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic Group: Members Posts: 196 Joined: 25 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Mareste poza din pdf-ul de maqi jos si vezi cum este pozitionat firul ala din cupru, sa nu atinga iesirea (surubul) si nici papucul de pe senzor. Poate la montaj ai miscat de el si l-ai ridicat in sus un pic.
[/quote] aici cred ca e buba...atinge firul de cupru papucul de pe senzor ...pai si cum sa-l pun altfel?eu nu am stiut cum sa-l pun This post has been edited by florian90: 5 Feb 2010, 22:11 |
--------------------
DACIA
1310 Break
1996..Break..benzina..1397 cmc
- B 87 TBW Conduc o dacie fermecatoare:X
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6690
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Il asezi cu mana in jos (tresa aia de cupru), si daca papucul care este nituit pe lamela din inox atinge, tot asa cu mana sau cu un patent il indoi un pic in sus (nu mult). Lasa reglajul distantei la 0,7 mm sau mai mult daca nu permite platina fixa sa ridici senzorul, desi ar trebui. Schimba platina fixa cu una de Metaplast daca ai altceva acum.!
This post has been edited by gotronic: 5 Feb 2010, 22:14 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 01:09 |