Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
djasu82 |
![]()
Post
#6811
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
gotronic |
![]()
Post
#6812
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Incearca sa pui secundarul invers la dioda D6 sa vezi diferentele.!!!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6813
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Uite un calcul:daca in secundar ai 500 spire,iar in primar 30,rezulta un raport de transformare de 16,7.Daca in secundar ai masurat in gol 700 V,inseamna in primar 42 V efectiv, deci cam 60 V varfurile.Deaia era 2N3055.Probabil ca s-a sperat intr-o saturare foarte buna care ar micsora mult incalzirea finalului.MOS-ul utilizat are cam 0.5 ohm,deci la 3,5 A disipa cam 6w.Un bipolar se duce usor sub 0,1 ohm cu un curent suficient de baza,dar atunci se consuma pe circuitul de comanda.Eu zic sa incerci alt MOS cu rezistenta mai mica chiar daca de tensiune mai redusa .
Daca in sarcina tensiunea cade la 105V,o varianta ar fi ca miezul transformatorului n-are sectiune suficienta pt.puterea pe care i-o ceri.Ia incearca o putere mai mica in secundar si vezi randamentul.Si incearca si secundarul invers la D6 cum a zis Gotronic. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6814
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
chiar daca schimba secundarul se comporta la fel fiindca nu face parte dintr un circuit cu oscilatie variabila in functie de sarcina . Aici oscilatorul e separat , tine de miez si de inca cateva piese.
Nu comuta asa de bine 2n3055 fata de un mos fiindca caderea de tensiune pe el ramane la 0,6V nu 0,1V. Daca era 0.1V functiona la rece orice 2n3055. Totusi Kinetix la ce folosesti schema la o bobina de inductie sau ... ? |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#6815
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
gotronic, dioda D6 am pus-o asa deoarece cele doua bobine lucreaza in antifaza. M-am ghidat dupa o schema de principiu ca asta: schema_convertor_flyback.JPG ( Size: 19.02k )
Number of downloads: 1126
In schema mea am considerat ca ambele infasurari au inceputurile in partea de sus. Am uitat sa le marchez cu cate un punct. Dar voi incerca si conectarea diodei la celalalt capat al infasurarii, desi esecul este predictibil. djasu, D4 a ramas pe placa si in schema de la configuratia cu tranzistorul bipolar. O sa incerc sa o scot si sa vad diferenta. Totusi, nu vad cum dioda aia sa dauneze randamentului montajului. Daca te uitai pe schema, am scris acolo ca primarul este de 17 spire, iar secundarul de vreo 350. Insa estimarile alea facute cu softurile sunt doar aproximative, intrucat miezurile si frecventele sunt diferite la montaje diferite. Daca numarul de spire al primarului se incadreaza deja in aproximarile respective, de ce mi se incinge IRF-ul? Prin folosirea celor doua diode la 555 pot sa variez factorul de umplere al semnalului pe iesire. In timp ce rotesc potentiometrul, obtin un punct de tensiune maxima in secundar. Orice alta rotire a potentiometrului determina scaderea tensiunii in secundar. Insa acest punct de optim variaza un pic in functie de numarul de spire al primarului si de frecventa oscilatorului. De ce spui ca diodele alea sunt inutile? Circuitul snubber nu cred ca este important aici, deoarece daca alimentez la 14V, nu cred ca apar varfuri de tensiune asa periculoasa incat sa strapunga IRF-ul. Daca as fi alimentat la tensiune mai mare, poate. Daca crezi ca montajul tau este foarte bun, te-as ruga sa faci niste masuratori ale parametrilor pentru calcularea randamentului. Chiar sunt curios daca se poate trece de 50-60% cu un 555... Cu privire la scop, sa zicem ca vreau sa tin aprins un bec de 220/40 aprins la intensitate nominala, fara ca IRF-ul sa se incinga. Dupa ce obtin asta, revin cu alte explicatii. Tudor Badescu, am folosit si eu ce piesisoare aveam prin casa. O sa caut un MOS mai bun, dar deocamdata vreau sa optimizez montajul cu asta care il am. Miezul trafului este suficient de puternic, deoarece este luat dintr-o sursa de calculator de vreo 350W si rebobinat. Ma gandesc ca ar trebui sa transfere cu succes cei 40W necesari becului, nu-i asa? Multumesc. This post has been edited by Kinetix: 27 Feb 2010, 11:18 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6816
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Schema de principiu este una practica alta. Ti-am zis sa inversezi D6 ca la tine s-ar putea sa functioneze mai bine pe autoinductia mos-ului nu pe timpul cat trece in ON (ca la o aprindere inductiva)." Randamentul" tranzistorului (ca se incalzeste), nu ai ce face cu MOS-ul respectiv, are Ron prea mare, este facut sa lucreze pentru tensiuni mari si curenti mici si frecvente relativ mici (uita-te in pdf-ul lui sa vezi ce capacitati parazite are intre DS si GS etc, la fel si timpii de ON si OF). Spre deosebire de IGBT-urile din AT01 , 011, timpii sunt de ordinul miilor mai mari (ns in loc de microsecunde si capacitati de nF in loc de pF), nu mai vorbesc de rezistenta ON de sub 0,1 ohmi la 9A si curenti de 20A continu pe colecor drena/sursa la temperatura de 100 grade capsula, mai nou la ultimele loturi am IGBT-uri de 40A continu la 100 grade capsula. Si la curenti de 5...6A maxim cat este la o aprindere inductiva (AT01 sau AT011) este "floare la ureche" pentru ei.! Ti-as trimite sa incerci, dar sunt smd-uri si e mai greu de lucrat cu ei (dar nu imposibil).
This post has been edited by gotronic: 27 Feb 2010, 12:01 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6817
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Kinetix odata ce injectezi oxcilatie in miez nu mai are cum sa o modifice nr. de spire etc . Cu diode am incercat si eu vezi doamne sa imbunatatesc factorul de umplere pe pozitiv si sa reducpe negativ dar slabe sanse .
De ce se incalzeste fiindca nu lucreaza corect ... nu ai osciloscop sa masori inalta tensiune de pe drena si paraziti , cu circuitul snubber atenueaza foarte bine ... ce e asa de greu sa faci acest circuit. Apropo nu poti trage putere mare daca tu ai un miez de ferita care poate asigura doar 50W . Nu sustin sus si tare ca cu 555 poti obtine maxim dar ca randament nu cred ca e asa de prost 50%... cu 50% obtin cu un banal circuit oscilant care pot aprinde o lampa de neon . Prea mult iti scade in sarcina cea ce nu e bine deci cu alte cuinte miezul nu sustine sarcina. Asa pateam la CDI ... cand am urcat tensiunea la 450-500V nu putea sa stea in sarcina lao turatie mare 5000 de ture din cauza ca miezul nu facea fata lua foc mai mereu . Am facut rost de un miez de 150W am marit lita pe scundar si in final nu mai pica la turati inalte se mentina tensiunea la 500V pe sarcina de cativa ohmi 1.2 ohmi ca foloseam bobina de tico ![]() Curentul la maxim era de 5-6A . This post has been edited by djasu82: 27 Feb 2010, 12:43 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#6818
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Actualizare date:
- schimbat C2, acum are 6.8nF - inlocuit D5 (BA159) cu 1N4148 - conectat dioda redresoare D6 la celalalt terminal al bobinajului secundar Frecventa de lucru e cam 12.88KHz. Am masurat cu un microfon frecventa audio a trafului. Uin= 10.5V, Iin= 3.45A, Pin=36.272W Uout= 132.5V, Iout= 135mA, Pout=17.887W Randament calculat=49.3%. Cel mai bun de pana acum. Totusi IRF-ul inca se incalzeste. gotronic, surpriza! Ideea ta a functionat. Mersi. Da, probabil ca ar merge mai bine cu IGBT-ul, dar am folosit si eu ce am avut... djasu, miezul nu e de 50W ci e luat dintr-o sursa de calculator de vreo 350W. Cred ca e destul de puternic. Dupa ce am facut aceste masuratori, mi-am amintit ca nu am cautat factorul de umplere optim cu noua configuratie. Am alimentat si am inceput sa rotesc potentiometrul, urmarind indicatia voltmetrului conectat in paralel pe bec. Am reusit sa cresc tensiunea pe bec pana pe la 150V (record!), insa cand tensiunea a ajuns la aceasta valoare, a cazut brusc in zero. Cred ca s-a strapuns dioda redresoare. Totusi, ar fi ciudat, deoarece BY448 ar trebui sa reziste la vreo 1000V, parca... S-o mai fi ars altceva? O sa verific mai tarziu. Multumesc. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6819
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Am facut mai demult niste surse in comutatie de la 24V la 12V (cand lucram la Electromures), se dorea la autocamioane Brasov sa se monteze din fabricatie casetofoane de Electromures. Asa ca dupa multe incercari ale colegilor mei cu stabilizatoare analogice, s-au convins ca trebuie in comutatie (din cauza disipatei mari pe stabilizator). Atunci pe o oala de ferita si cu un BD442 parca, am facut stabilizatorul. Nu am reusit sa trec de frecventa de cca 3,5KHz, ca se incalzeau toate pe acolo mai ales oala de ferita si finalul. Au mai facut si alti colegi de-ai mei alimentatoare ptr. tuburi fluorescente si la frecvente mari (peste 10Khz, fierbeai oua pe ele.!) incearca sa cobori frecventa sub 10Khz, nu se stie ce miez de ferita ai prins. Poate intr-o schema anume merge la limita de saturatie, aici poate nu-i place. La fel am patit eu cu bobinele de scootere, pe inductiva nu dadea scanteie decat pe la 3..4 mm, cand am pus pe cdi s-au dus pana pe la 2 cm, cu plasma nici nu mai vorbesc...
![]() This post has been edited by gotronic: 27 Feb 2010, 18:12 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6820
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Printre mesterelile la schema lui Kinetix rog sa-mi permiteti niste sugestii pentru Gotronic.
* Sa se mareasca nitel cutia.Astfel ma gandesc ca s-ar putea imbunatati racirea si AT-ul sa lucreze fara frica si cu bobine sub 3 ohmi,de exemplu 2,5. * Cu unghiul Dwell comunicat in postul 6794 iese un procent Dwell de cca.55...56%.Cu platina si cu joc de 0,25mm se obtine cca.75% la Dacia.Asta inseamna ca la turatii mari montajul cu senzor da energii cu pana la 30% mai mici decat cel cu platina.Si,desi AT-ul mentine tensiunea impulsurilor practic independenta de turatie,ea nu e totul.Dovada ca cine a marit energia cu alimentare directa a bobinei a remarcat o imbunatatire clara. Sugerez un circuit de intrare care sa restabileasca prin bobina curentul inainte de comanda senzorului.Cu pierderea de cca. 1V pe final chiar un Dwell de 80% n-ar supraancalzi bobina la turatii joase. This post has been edited by Tudor Badescu: 27 Feb 2010, 22:51 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6821
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu aprinderea este de vina, ci bobinele, toate care lucreaza pe clasic sunt facute sa aiba rezistenta mare sa nu se incalzeasca. Nu putine cazurile sunt cand s-au folosit bobine de 2 ohmi si li s-au oprit masina la semafor, injurand aprinderea. Aprinderile sunt incercate pe stand pe bobine de 2 ohmi si tensiunea de 18V in conditiile cele mai dure. Pot functiona si zile intregi continu (dar eu am bobinele bagate in apa si schimb apa la cca 1 ora) pe masina cand e cald afara bobinele se incalzesc si cedeaza, nu aprinderile. Aprinderile se incalzesc de la borna bobinei si nu invers.!!! Chiar cineva de pe acest topic zicea ca a tras fire la aprindere punand-o separat de bobina, aprindea era calduta.!!! Iar bobina fierbinte. Aprinderile astea asa au fost concepute si merg in turatie pana pe la 12.000 rpm cu bobine normale de 3 ohmi. Standardul spune ca trebuie sa se produca o scanteie de cca 7mm in aer ca aprinderea combustibilului sa fie sigura. Aici bineinteles ca o sa conteze bobina si fisele, capac delcou si chiar bujii. Nu mariti exagerat distanta la bujii, ca o sa dea scanteie prin portelan, care dupa ce prinde un pic de calamina impreuna cu benzina ce o umezeste, scanteia nu se mai duce la electrozi ci se duce la masa prin portelan (drumul cel mai scurt). Pot sa caut pe alt topic, sa vedeti ca s-a postat cu o Dacia Nova in treapta a doua pana la 8.000 rpm. Pe clasic este altceva, energia de autoinductie mai redusa la turatii mari nu poate incarca condensatorul de la platina la tensiuni suficiente sa se produca scanteia, aici nu avem condensator, asa ca toata energia se transforma in autoinductie la tensiunea stabilizata indiferent de turatie si astfel scanteia se produce si este suficienta ca energie pentru a aprinde amestecul.! Cu unghi dwell de 80% si iarna se incalzeste la relanti de o ia naiba pe bobina, asta din cauza ca lucreaza mai mult rezistiv (se disipa inutil putere pe rezistenta interna). Ideal ar fi ceva cu dwell variabil macar, am asa ceva dar nu le bag spre comercializare. As dori ceva programabil, dar depind si eu de altii, schema e facuta, cu softul stau prost. Dar pentru Dacii normale AT011 cu senzor 011 este un produs de serie si este mai mult decat suficient ca raport pret/performanta. Nu cred ca merge nimeni cu peste 6.000 rpm cu Dacia normala. Cei care se ocupa de competitii folosesc altceva, in special programabile, deoarece cu modificarea raportului de compresie si a axelor cu came se modifica si curbele de avans la aprindere. Sunt "jucarii" ceva mai scumpe, si necesita si putina pricepere in a le programa.
This post has been edited by gotronic: 27 Feb 2010, 23:49 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6822
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Sunt de acord ca la 2 ohm nu e in regula.Bobina ar trebui sa aiba rezistenta aditionala,dar in magazine au fost si bobine de 1,3 ohmi fara rezistenta deoarece comerciantii au vazut ca arata ca cele de Dacia si atat s-au priceput.Si in 20...30 km albastrea platina! Dar daca AT-ul accepta sub 3 ohmi ar trebui specificat impreuna cu conditia de a fi montara separat.Asa ar mai fi fost clienti. Pentru ca e singura pe care o stiu eu prin comert care e fiabila si pentru care exista preocupari reale legate de ce se intampla cu ea dupa vanzare.
Am discutat problema energiei pentru ca energie mai mare inseamna o compensare mai buna a diverserilor pierderi.La Dacia,la 3000 de ture fara alimentare directa a bobinei, AT-ul cu platina la 0.25 mm baga in bobina cam 83 mJ,iar cel cu senzor 63.Cu alimentare directa de la plusul alternatorului valorile sunt in jur de 90,respectiv 66.Sigur ca aprinderea electronica gestioneaza mai bine aceste energii,dar de ce sa nu gestioneze mai mult? Cu Dwell 75% nu am avut probleme in regim real cu alimentare directa si tranzistor cu saturare la 0.3V.Hai sa incercati 70%,asa, pt. Bucuresti.Ceea ce am sugerat a avut in vedere tocmai un pret acceptabil;cu Dwell variabil s-ar putea sa nu fie vandabil.Prea multi nu inteleg ca si-ar scoate banii. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#6823
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
salutare. am de gand sa imi fac si eu o aprindere cdi, insa momentan lucrez la softul acesteia care va avea curbele de avans aferente alimentari cu benzina sau cu GPL. in fine; vin si eu cu o idee daca care sper sa va ajute. Switch Mode Power Supply. se ia partea cu convertorul de la amplificatorul realizat de mine, in locul potentiometrului pentru feedback se foloseste poza 3 de aici . in locul celor 2 sezistente de 22k se vor folosi diode zenner inseriate in asa fel incat tensiunea lor sa fie egala cu tensiunea dorita la iesire. pentru cdi nu e necesar sa folositi mai multi tranzistori mos, deci se scot BD-urile si se comanda din integrat direct, cate un mos (IRFZ44, IRFZ48, iar daca sunteti sceptici in legatura cu tensiunea de strapungere folositi IRF510). sursa lucreaza cam pe la 35-40Khz, iar randamentul masurat de mine, din cate imi amintesc a fost cam pe la 90%. practic sursa aia duce lejer 4 amplificatoare de 160w fiecare in sarcina maxima. nu am dat toate detaliile dar puteti intreba daca apar nelamuriri.
This post has been edited by djmix7388: 1 Mar 2010, 12:16 |
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6824
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
E interesant altceva cu cat cresti frecventa cu atat scade nr. de spire in secundar , dar iti trebuie diode rapide si de curenti mari inclusiv tensiune gen BY359 daca nu ma insel.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#6825
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
Scade numarul de spire si in primar si in secundar. Astfel pentru tensiunea de 12v in primar se folosesc 2 infasurari de 3-6 spire pe un tor de ferita. Iar diodele trebuie neaparat de comutatie rapida, altfel fac "poc". In orice caz nu cred ca e vreo problema cu procurarea unor astfel de diode. De exemplu BY359 data de tine, costa 1.5 ron. Si curentii nu sunt extrem de mari in secundar in asa fel incat sa arda o BY359. Am studiat schema lui John Clarke dar nu am driverele pentru mos-uri si pana dau comanda online mai am de asteptat (in Rm. Sarat, nici chiar in Buzau nu gasesti mai nimic in materie de piese electronice) , asa ca ma voi apuca de convertor si ca trigger voi folosi un tiristor. softul aprinderii e cam gata, azi am curatat un delcou, si incep modificarile pentru senzor (optic).
|
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6826
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca vrei piese bune si rapid acasa, intra pe www.tme.eu/ro si vei gasi aproape tot ce doresti. Iar transportul e undeva la 19 ron oriunde in RO in cel mult 3 zile lucratoare (marfa vine din Polonia).
Eu de aici ma laimentez si al firma la fel. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djmix7388 |
![]()
Post
#6827
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
eu iau de aici de obicei si am vazut ca majoritatea cutiilor si pungilor au tme pe ele. imi convine ca intr-o zi sunt la mine, mai multe zile imi ia pana fac lista
![]() This post has been edited by djmix7388: 1 Mar 2010, 20:08 |
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
payty |
![]()
Post
#6828
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
as dori o informatie (sau mai bine zis, doua)
- care e timpul optim de incarcare a bobinei, adica sa nu apuce sa se incinga din cauza ca sta prea mult pe "on", dar nici sa nu dea scanteie slaba? - care e timpul minim necesar sa stea contactele de la platina deschise ca sa am o scanteie buna? poate cineva sa imi dea un raspuns sau macar felul in care sa calculez? Ma intereseaza pt bobine de dacie. Mentionez ca cele de mai sus ma intereseaza in cazul folosirii unei aprinderi electronice de tipul At011 dar fara senzor, ci cu platina. This post has been edited by payty: 2 Mar 2010, 13:04 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6829
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
5 ms pentru ON sa se incarce cu 90% si cam 0,25ms pentru scanteie sa se descarce (OFF).
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6830
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Payty, daca ai rabdare,in 2-3 zile o sa pun aici un material legat de ceea ce te intereseaza(si cred si pe altii) cu formule de calcul,cu un tabel cu energiile calculate in diverse situatii,inclusiv pentru Gotronic,la utilizarea bobinei de Dacia.M-am apucat de cateva zile de asta in ideea de a lamuri riguros unele aspecte legate de aprinderile tranzistorizate,dar am o perioada cam ocupata.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#6831
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
excelent. astept cu interes!
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#6832
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Si eu la fel.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Preotul |
![]()
Post
#6833
|
![]() Preotul Group: Members Posts: 14 Joined: 2 March 10 From: bucuresti ![]() |
Salut Care e treaba cu senzor 011 in loc de platina functioneaza foloseste cineva astept si eu pareri ms frumos va salut cu respect !!!
|
--------------------
dacia nova gti
dacia
1999
- B 74 SPR
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#6834
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(Preotul @ 3 Mar 2010, 19:41) Salut Care e treaba cu senzor 011 in loc de platina functioneaza foloseste cineva astept si eu pareri ms frumos va salut cu respect !!! Doamne ajută, părințele! ![]() Jmenu' cu senzoru - daca nu aveti rabdare sa cititi cateva pagini legate de subiect - este ca e cea mai cool treaba in materie de aprindere electronica pe dacii 1300/1400 din Romania. Diferenta se simte. Toata treaba bate in jur de 70-80 RON fara manopera, doar piesele. This post has been edited by dacia_slk: 3 Mar 2010, 20:08 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6835
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
sa vezi cu gestionare de avans si reglaj automat al relantiului pe carburator atunci o sa spuneti doamne e cool 1310 dacia
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Preotul |
![]()
Post
#6836
|
![]() Preotul Group: Members Posts: 14 Joined: 2 March 10 From: bucuresti ![]() |
Ms frumos pt sfaturi .
![]() |
--------------------
dacia nova gti
dacia
1999
- B 74 SPR
|
|
alex1988 |
![]()
Post
#6837
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 5 June 09 From: Bacau ![]() |
reglaj automat al relantiului? are cineva asa ceva?
daca am deja at011 voi putea pune asa ceva si gestionarea avansului? |
--------------------
RENAULT
MEGANE
2004
|
|
gotronic |
![]()
Post
#6838
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu lua totul asa cum pare ca spune el. El doar "sugera" asa ceva, normal ca nu exista asa ceva pe carburatia normala de la dacie si nici nu merita incercat la cat o sa coste si cat de complicat ar fi. Mai simplu ar fi sa se implementeze direct sistemul de injectie monopunct de pe berline, care cuprinde si aprinderea electronica. (cu toate neajunsurile lor, e vorba de cuple proaste si contacte)
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
payty |
![]()
Post
#6839
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
--
This post has been edited by payty: 5 Mar 2010, 07:19 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6840
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(alex1988 @ 4 Mar 2010, 21:59) reglaj automat al relantiului? are cineva asa ceva? daca am deja at011 voi putea pune asa ceva si gestionarea avansului? Intreabal pe Kinetix si iti da detali ce si cum in schimb gotronic doreste doar aprindere ... daca mai avea dacie pe carburatie cu siguranta dorea si asa ceva. Eu mi-as fi pus asa ceva pe 1310 , montajul era compus dintr-un motoras pas cu pas o sonda lambda si un circuit eletronic pentru ajustare automata a relantiului. Totul e posibil daca cauti si doresti asa ceva. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 15:17 |