Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
elm |
![]()
Post
#7021
|
||
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#7022
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2010, 16:56) Daca imi spui si unde in bihor... ![]() Oricum, cum am zis ,nu aveam ce face cu cablul,mai mult pt teste sa ma conving de eficienta lor. Pt elm, 14NP18 recomandat pt dacia 1300,respectiv 14NP21 pt dacia 1310. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7023
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
14NP18 sunt mai calde,se ancrasează mai greu.Merg și la motoarele de 1400 dacă nu se merge în forță.Fac față si atunci,dar se cam ard electrozii dacă motorul e nou,cu compresie perfectă.Dar iarna oricum nu prea avem cum sa încingem motorul în forță și sunt mai indicate la drumuri scurte prin oraș.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
robertnegru |
![]()
Post
#7024
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 May 10 From: Vaslui ![]() |
Salut am pus si eu la masina aprindere AT011 dar nu are senzor. Am montato dupa schema. Merge la pornire mai bine se vede diferenta.
Dar are ceva daca nu are senzorul trebuie neaparat sa pun si asa ceva? |
--------------------
dacia
1310
1999 http://www.florariacrinulalb.ro
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#7025
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
vreau si eu sa cumpar o aprindere electronica..nush daca e buna....aia gotronic cutia rosie cu un led verde e vreo 30 lei...mi-e sa nu mearga mai rau cu ea......si nush cum se monteaza..ca asta la 30 lei e fara senzoru..ramane platina ..decat ca dai jos condensatorul
5 May 2010, 11:10: vreau si eu sa cumpar o aprindere electronica..nush daca e buna....aia gotronic cutia rosie cu un led verde e vreo 30 lei...mi-e sa nu mearga mai rau cu ea......si nush cum se monteaza..ca asta la 30 lei e fara senzoru..ramane platina ..decat ca dai jos condensatorul This post has been edited by Alex4u: 5 May 2010, 11:10 |
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7026
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Dacă aveți bobine de Dacia,energia e mai bună în turație cu platina la 0,25..0.3 mm decât cu senzor.La 5000 de ture diferența ajunge la 50...60% în plus pentru varianta cu platină.La pornire si ralanti nu contează.Senzorul dă un timp mai mic de închidere a curentului prin bobină,iar asta duce la energie micșorata la bobinele clasice care au inductanță destul de mare.Senzorul Gotronic devine interesant la o bobină cu rezistență adițională la care s-a redus aceasta la jumătate(de ex. de Oltcit sau Moskvici 1500).Din postul #7011 reiese că Gotronicul rezistă la așa ceva.Iar bobinele pomenite rezistă si ele,din experiența mea chiar și pe platina,cu ea reglată la 0,3..o,35.Iar cea de M 1500 lucrează chiar și pe clasic perfect cu 0,8...0,9 la platine conform cărții tehnice.
Iar dacă se dorește maximum,alimentați bobina(cu Gotronic cu tot) printr-un releu care cuplează sigur la 7V de la plusul alternatorului,mai ales că așa se menajează și contactul cu cheie prin care se mai alimentează și alți consumatori.Sau utilizați schema din postul #6591,pag.220 de pe acest topic.Dar in aceste cazuri,dacă se circulă pe platină în ambuteiaje de tip București,reglați totuși platina la 0,3..0,35 mm pentru a limita mai bine incălzirea bobinei când se așteaptă în neștire la semafoare. This post has been edited by Tudor Badescu: 5 May 2010, 12:58 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7027
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu mai calculati atat energiile bobinelor de Dacie. Credeti ca daca dublati energia o sa se dubleze si exploziile si puterea motorului? Exista o energie minima pentru care amestecul se aprinde, peste aceasta energie aproape ca nu mai conteaza cat este. Cu senzor poti tura motorul si la 12.000 rpm (daca merge), scanteia este suficienta. Standardele spun ca scanteia sa fie (existe) la 7mm la fisa centrala ca motorul sa functioneze sigur. Ori cu senzor este si la 12.000 rpm, asa ca prea multa aritmetica pentru energia scanteii. Cu platina daca micsorezi distanta la platini, bobina o sa se incalzeasca mai mult din cauza unghiului dwell mai mare, asa ca daca mergi mult prin Bucuresti pe la semafoare e bine sa fie standard sau ceva mai mare. Am mai explicat pe undeva, mai mica distanta este valabila la un delcou nou fara joc radial. Daca ai joc radial de 0,4 mm, nu o sa ai un mers regulat cu platina in veci la un reglaj de 0,3...0,35 mm. Din practica va spun ca daca aveti delcou cu uzura mare la ax, se poate mari distanta la platina pana pe la 0,6 mm, altfel nu v-a functiona bine motorul. Sau puneti un senzor 011 cu AT011, si economisti banii de un delcou. Senzorul citeste unghiular axul, asa ca nu-l "deranjeaza" prea tare jocul la cama.
LE. Cu AT011 si senzor functioneaza bine si la turatii mari datorita lipsei condensatorului din aprindere. Acesta este cel ce face sa nu mai functioneze la turatii mari aprinderile. Acum toata autoinductia din bobina se descarca direct pe bujii. Daca ar fi fost condensator, da, energia din bobina s-ar fi "pierdut" pe incarcarea condensatorului si nu ar mai fi fost tensiunea la valoarea stabilizata cum este acum, ci mai mica. This post has been edited by gotronic: 5 May 2010, 16:35 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7028
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Dacă nu contează surplusul de energie,de ce toate mașinile moderne au bobine de mare energie? Un motiv e și că energia aceea minimă trebuie să ajungă la bujii.Ori până acolo sunt o grămadă de pierderi și chiar și la bujii,iar dacă e energie multă ai din ce pierde.În plus,scânteile mai puternice micșorează dispersia ciclurilor și aprind mai bine amestecurile mai sărace.Iar mărirea timpului cât intră curent în bobină,marind energia,marește și tensiunea secundară.Chiar dacă în paralel cu tranzistorul final e un condensator care sigur că are un rol în limitarea turației maxime.Dar limitarea turației maxime vine în primul rând de la bobină care peste anumită turație nu mai are pur și simplu energie suficientă,măcar aceea minimă,nu mai are timp s-o încarce.Așa că senzorul o merge el la 12000 de ture(la care platina uzuală sigur nu mai face față),dar nu merge bobina! Mărirea procentului Dwell prin micșorarea distanței la platini încarcă mai bine bobina si mărește sigur turația de lucru a bobinei.În plus scad și vibrațiile de la momentul închiderii platinilor.
Cu Gotronic,mai ales la varianta cu Darlington,nu are de ce să se încalzească exagerat bobina la micșorarea distanței la platini pentru ca oricum e alimentată cu tensiune mai mică datorita căderii de tensiune pe tranzistorul final. Sigur ca la un joc mare la axul delcoului e o problemă cu momentul deschiderii platinilor și atunci senzorul de tip Gotronic este o salvare buna.Si se poate salva și ideea de energie mare cu o bobina cu rezistență adiționala rredusă la jumătate. În ce privește faptul că toată energia de autoinducție se duce la bujii fara condensator,nu cumva o parte din ea se duce pe diodele Zener care limitează tensiunea pe tranzistorul final? Oricum există și o capacitate parazită a bobinei. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#7029
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
am cautat la toate magazinele din ploiesti...gasesc doar gotronic AT01....la 45 de lei....se merita ? de unde iau at011?
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
G I M |
![]()
Post
#7030
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Mai bine mai pui ceva si iti iei AT011. Ia legatura cu userul GOTRONIC. Aprinderea face toti banii, te scapa de probleme.
This post has been edited by Neagu Ionut: 7 May 2010, 10:11 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Gaba |
![]()
Post
#7031
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Apropo de AT 011 , cu senzor sau fara ... Teste ce le-am facut pe la inceputuri ...
Cu senzor turatia maxima pana la care tragea bine era cam 5000~5200 . Cu platina cam 3800~4000 , si peste cam rata scanteia din cauza zborului platinii ... ASA ca daca va tine buzunarul ... luti si senzorul ala ca nu i capat de lume ... , si se va simti diferenta , cel putin la consum ... sigur nu mai rateaza scanteia din cauza zborului platinii ... ori ... scanteie ratata inseamna benzina ne arsa , putere pierduta pe respectivul cilindru . |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7032
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
G I M |
![]()
Post
#7033
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Sigur, din graba am scris 0 in loc de 1 . Am modificat, imi cer scuze.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7034
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Gaba,cat aveai jocul la platine? Iar cu zborul,daca arcul (lamela)platinii e slab,e o problema,de acord.Dar jocul micsorat la platine face si micsorarea puternica a zborului platinii.Dar,cum spunea si Gotronic,daca e joc mare la ax,platina devine prea imprecisa si atunci,nu pot comenta,senzorul e o salvare.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#7035
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
O lectura interesanta despre aprinderi electronice am gasit AICI.
Din nefericire e in limba engleza si nici nu am reusit sa o descarc... Lectura placuta! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
60swanted |
![]()
Post
#7036
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 February 10 ![]() |
sall marius-gabriel un ID se poate,as vrea sa vb ceva cu tn...ms mult
|
--------------------
Dacia
1310
1984 berlina
- ph01pyk
|
|
Gaba |
![]()
Post
#7037
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Pai joc la platina ? poi aveam 4 platine ... cu gaura , 3 fara gaura dar producatori diferiti , toate luate noi , si da ... joc la ax era insa foarte mic ... asta comparativ cu al vecinului ... la care mestecai in mamaliga cu axu de la delcou...
|
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#7038
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Iata inca o lectura interesanta AICI. E vorba despre un sistem interesant de aprindere, in care scanteia e "pulsata" cu o frecventa radio. scanteie_pulsata.JPG ( Size: 29.72k )
Number of downloads: 372
schema_scateie_pulsata.JPG ( Size: 41.36k ) Number of downloads: 407 Atasez si un PDF foarte instructiv despre compararea sistemelor de aprindere. Poate iese ceva. Aviz profesionistilor! ![]() Toate cele bune. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
payty |
![]()
Post
#7039
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am gasit si eu ceva interesant pe tema masurarii energiei din bobina, din pacate destul de nepractic pentru mine pt ca nu am osciloscopul necasar.
poate ajuta pe cineva. Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#7040
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
un mare + pentru domnul gotronic..un om de nota 10+ tocmai am achizitionat de la dansul o aprindere frumos ambalata..cu instructiuni tot tot...
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
elm |
![]()
Post
#7041
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Asa este, dovedeste un profesionalism ireprosabil, si eu sint foarte multumit
PS: cit este de importanta distanta dintre cama si senzorul 011? N-am mai avut rabdare sa caut lera calibrata cind am montat senzorul si am reglat distanta ochiometric. A mers din prima, fara nici-o problema, totusi poate ar trebui sa-l mai reglez... This post has been edited by elm: 11 May 2010, 10:05 |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
Gaba |
![]()
Post
#7042
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Poi e cam asa (din cite am inteles eu ) ... cu cit e mai aproape de cama senzorul , cu atata tine bobina cuplata mai mult, deci scinteie mai sanatoasa (peste o anumita turatie , la turatii mici , mai sanatoasa decit sanatoasa nu are cum sa fie
![]() ![]() Ceea ce da Gotronic in prospect e distanta ideala ... dar fiecare masina are personalitatea ei , si "i place" mai mult sau mai putin un anumit reglaj ... deci daca aveti timp ... reglati in jurul valorii ideale, si urmariti comportamentul ![]() Bafta |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7043
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
te inseli si la turatie mica si la mare sta calda . Eu cu cdi-ul o mentineam calduta dar scanteia data era sanatoasa in toata plaja de turatie.
Mai nou vad ca si astia la masinile noi mai ales nemti aplica sistemul cu plasma pe care mai multi de aici l-am inercat , se pare ca aprinderea amestecului e mult mai violenta decat sistemul calsic. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7044
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Arata-mi tu niste nemti care folosesc plasma la masinile de serie, sau cdi macar.!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
surube |
![]()
Post
#7045
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
|
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#7046
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 11 May 2010, 18:12) te inseli si la turatie mica si la mare sta calda . Eu cu cdi-ul o mentineam calduta dar scanteia data era sanatoasa in toata plaja de turatie. Mai nou vad ca si astia la masinile noi mai ales nemti aplica sistemul cu plasma pe care mai multi de aici l-am inercat , se pare ca aprinderea amestecului e mult mai violenta decat sistemul calsic. Se pare ca ai o obsesie privind aprinderea,probabil speri sa mergi cu 3l/100 km. Sunt de acord cu gotronic,e nevoie doar de o anumita valoare a energiei scanteii pt ca amestecul sa arda in conditii optime si in totaliate,restu e risipa. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#7047
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Daca mi se infierbanta tare bobina pe clasic e de rau?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7048
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Poti sa tii mana pe ea? daca da, stai linistit.!
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#7049
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Pot sa tin mana, dar totusi e fierbinte...Fisele sunt de urziceni, asa am luat masina cu ele si le am de vreo 8 luni. Ar cam trebui altele? Nu am cu ce sa masor rezistenta.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#7050
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Bogdane, ai jocul platinii prea mic si astfel bobina sta prea mult sub tensiune. Mareste un pic distanta dintre platini, cand pintenul de plastic este pe cama.
A incercat cineva sa testeze functionarea motorului cu aprinderi care sa genereze peste 100mJ la fiecare scanteie? Daca nu, atunci hai sa nu mai spunem ca "strugurii sunt acri"... Cred ca este necesar sa vedem cum crestem energia scanteii. Crestem intensitatea curentului in primar, la aprinderile inductive, si crestem tensiunea de incarcare a condensatorului, la cele capacitive. Insa iata ca mai sunt si alte directii de lucru: - sisteme D.I.S (fara distribuitor), in care intreaga energie a scanteii se descarca direct pe bujie, fara a trece prin capacul delcou (cu pierderile de rigoare) - scanteie tip "plasma". de intensitate mare. Aici e musai sa ai fise si bujii cu rezistenta interna zero. De asemenea, trecerea plasmei prin capacul delcou nu face decat sa scada mult energia scanteii si sa determine uzura ploturilor din capac si a limbii rotorului. Descarcarea componentei tip plasma trebuie facuta direct pe bujii, prin fise separate, nonrezistive. Cred ca la Gotronic nu a reusit experimentul asta deoarece sistemul folosit presupunea trecerea plasmei prin delcou. O alta posibilitate este sa nu fi avut timp convertorul sa incarce complet condensatorul intre doua descarcari. Si o alta posibilitate este sa fi folosit energii prea scazute la generarea plasmei. De exemplu, un condensator de 0.22uF incarcat la 400V descarca o plasma de energie foarte scazuta: 17.5mJ... Din cate stiu, e necesar un minim de 20mJ pentru a aprinde amestecul carburant... - scanteie "pulsata", ca in articolul la care am pus link mai sus. Acolo e o scanteie cu frecventa de 50-100KHz. Ii zice Electrically Controlled Combustion Optimization System (ECCOS) si este tot o plasma, dar e de intensitate mica, bazata pe efectul Corona. Alte detalii AICI. Mai adaug doua PDF-uri despre aprinderi cu microunde. Las profesionistii sa corecteze/completeze. Poate iese ceva. Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 12 May 2010, 10:50 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:24 |