DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 233 234 235 236 237 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

elm
post 3 May 2010, 09:31
Post #7021


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Fiind vorba de aprindere si skepsisurile ei, vin si eu cu o intrebare pt cunoscatori:

Am citit la un moment dat cum ca bujiile 14NP18 si 14NP21 (sper ca am tinut bine minte), datorita cifrelor termice, s-ar recomanda cea dintii iarna iar ce-a de-a doua vara.

Cit este folclor si cit realitate? (eu am avut si si dar n-am remarcat nimic spectaculos)


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 3 May 2010, 10:13
Post #7022


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(argon @ 2 May 2010, 16:56)
te-ai cam chinuit degeaba, sunt de cumparat cu vreo 5 ron bucata, rezistenta zero.
*


Daca imi spui si unde in bihor... blush.gif
Oricum, cum am zis ,nu aveam ce face cu cablul,mai mult pt teste sa ma conving de eficienta lor.
Pt elm, 14NP18 recomandat pt dacia 1300,respectiv 14NP21 pt dacia 1310.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 3 May 2010, 14:57
Post #7023


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




14NP18 sunt mai calde,se ancrasează mai greu.Merg și la motoarele de 1400 dacă nu se merge în forță.Fac față si atunci,dar se cam ard electrozii dacă motorul e nou,cu compresie perfectă.Dar iarna oricum nu prea avem cum sa încingem motorul în forță și sunt mai indicate la drumuri scurte prin oraș.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robertnegru
post 5 May 2010, 10:57
Post #7024


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 5 May 10
From: Vaslui




Salut am pus si eu la masina aprindere AT011 dar nu are senzor. Am montato dupa schema. Merge la pornire mai bine se vede diferenta.
Dar are ceva daca nu are senzorul trebuie neaparat sa pun si asa ceva?


--------------------
dacia 1310 1999
http://www.florariacrinulalb.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 5 May 2010, 11:10
Post #7025


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




vreau si eu sa cumpar o aprindere electronica..nush daca e buna....aia gotronic cutia rosie cu un led verde e vreo 30 lei...mi-e sa nu mearga mai rau cu ea......si nush cum se monteaza..ca asta la 30 lei e fara senzoru..ramane platina ..decat ca dai jos condensatorul

5 May 2010, 11:10:
vreau si eu sa cumpar o aprindere electronica..nush daca e buna....aia gotronic cutia rosie cu un led verde e vreo 30 lei...mi-e sa nu mearga mai rau cu ea......si nush cum se monteaza..ca asta la 30 lei e fara senzoru..ramane platina ..decat ca dai jos condensatorul

This post has been edited by Alex4u: 5 May 2010, 11:10


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 5 May 2010, 12:51
Post #7026


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Dacă aveți bobine de Dacia,energia e mai bună în turație cu platina la 0,25..0.3 mm decât cu senzor.La 5000 de ture diferența ajunge la 50...60% în plus pentru varianta cu platină.La pornire si ralanti nu contează.Senzorul dă un timp mai mic de închidere a curentului prin bobină,iar asta duce la energie micșorata la bobinele clasice care au inductanță destul de mare.Senzorul Gotronic devine interesant la o bobină cu rezistență adițională la care s-a redus aceasta la jumătate(de ex. de Oltcit sau Moskvici 1500).Din postul #7011 reiese că Gotronicul rezistă la așa ceva.Iar bobinele pomenite rezistă si ele,din experiența mea chiar și pe platina,cu ea reglată la 0,3..o,35.Iar cea de M 1500 lucrează chiar și pe clasic perfect cu 0,8...0,9 la platine conform cărții tehnice.
Iar dacă se dorește maximum,alimentați bobina(cu Gotronic cu tot) printr-un releu care cuplează sigur la 7V de la plusul alternatorului,mai ales că așa se menajează și contactul cu cheie prin care se mai alimentează și alți consumatori.Sau utilizați schema din postul #6591,pag.220 de pe acest topic.Dar in aceste cazuri,dacă se circulă pe platină în ambuteiaje de tip București,reglați totuși platina la 0,3..0,35 mm pentru a limita mai bine incălzirea bobinei când se așteaptă în neștire la semafoare.

This post has been edited by Tudor Badescu: 5 May 2010, 12:58


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 5 May 2010, 16:30
Post #7027


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu mai calculati atat energiile bobinelor de Dacie. Credeti ca daca dublati energia o sa se dubleze si exploziile si puterea motorului? Exista o energie minima pentru care amestecul se aprinde, peste aceasta energie aproape ca nu mai conteaza cat este. Cu senzor poti tura motorul si la 12.000 rpm (daca merge), scanteia este suficienta. Standardele spun ca scanteia sa fie (existe) la 7mm la fisa centrala ca motorul sa functioneze sigur. Ori cu senzor este si la 12.000 rpm, asa ca prea multa aritmetica pentru energia scanteii. Cu platina daca micsorezi distanta la platini, bobina o sa se incalzeasca mai mult din cauza unghiului dwell mai mare, asa ca daca mergi mult prin Bucuresti pe la semafoare e bine sa fie standard sau ceva mai mare. Am mai explicat pe undeva, mai mica distanta este valabila la un delcou nou fara joc radial. Daca ai joc radial de 0,4 mm, nu o sa ai un mers regulat cu platina in veci la un reglaj de 0,3...0,35 mm. Din practica va spun ca daca aveti delcou cu uzura mare la ax, se poate mari distanta la platina pana pe la 0,6 mm, altfel nu v-a functiona bine motorul. Sau puneti un senzor 011 cu AT011, si economisti banii de un delcou. Senzorul citeste unghiular axul, asa ca nu-l "deranjeaza" prea tare jocul la cama.

LE. Cu AT011 si senzor functioneaza bine si la turatii mari datorita lipsei condensatorului din aprindere. Acesta este cel ce face sa nu mai functioneze la turatii mari aprinderile. Acum toata autoinductia din bobina se descarca direct pe bujii. Daca ar fi fost condensator, da, energia din bobina s-ar fi "pierdut" pe incarcarea condensatorului si nu ar mai fi fost tensiunea la valoarea stabilizata cum este acum, ci mai mica.

This post has been edited by gotronic: 5 May 2010, 16:35


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 6 May 2010, 10:12
Post #7028


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Dacă nu contează surplusul de energie,de ce toate mașinile moderne au bobine de mare energie? Un motiv e și că energia aceea minimă trebuie să ajungă la bujii.Ori până acolo sunt o grămadă de pierderi și chiar și la bujii,iar dacă e energie multă ai din ce pierde.În plus,scânteile mai puternice micșorează dispersia ciclurilor și aprind mai bine amestecurile mai sărace.Iar mărirea timpului cât intră curent în bobină,marind energia,marește și tensiunea secundară.Chiar dacă în paralel cu tranzistorul final e un condensator care sigur că are un rol în limitarea turației maxime.Dar limitarea turației maxime vine în primul rând de la bobină care peste anumită turație nu mai are pur și simplu energie suficientă,măcar aceea minimă,nu mai are timp s-o încarce.Așa că senzorul o merge el la 12000 de ture(la care platina uzuală sigur nu mai face față),dar nu merge bobina! Mărirea procentului Dwell prin micșorarea distanței la platini încarcă mai bine bobina si mărește sigur turația de lucru a bobinei.În plus scad și vibrațiile de la momentul închiderii platinilor.
Cu Gotronic,mai ales la varianta cu Darlington,nu are de ce să se încalzească exagerat bobina la micșorarea distanței la platini pentru ca oricum e alimentată cu tensiune mai mică datorita căderii de tensiune pe tranzistorul final.
Sigur ca la un joc mare la axul delcoului e o problemă cu momentul deschiderii platinilor și atunci senzorul de tip Gotronic este o salvare buna.Si se poate salva și ideea de energie mare cu o bobina cu rezistență adiționala rredusă la jumătate.
În ce privește faptul că toată energia de autoinducție se duce la bujii fara condensator,nu cumva o parte din ea se duce pe diodele Zener care limitează tensiunea pe tranzistorul final? Oricum există și o capacitate parazită a bobinei.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 6 May 2010, 10:24
Post #7029


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




am cautat la toate magazinele din ploiesti...gasesc doar gotronic AT01....la 45 de lei....se merita ? de unde iau at011?


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 6 May 2010, 10:34
Post #7030


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Mai bine mai pui ceva si iti iei AT011. Ia legatura cu userul GOTRONIC. Aprinderea face toti banii, te scapa de probleme.

This post has been edited by Neagu Ionut: 7 May 2010, 10:11


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 7 May 2010, 07:00
Post #7031


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Apropo de AT 011 , cu senzor sau fara ... Teste ce le-am facut pe la inceputuri ...
Cu senzor turatia maxima pana la care tragea bine era cam 5000~5200 .
Cu platina cam 3800~4000 , si peste cam rata scanteia din cauza zborului platinii ...
ASA ca daca va tine buzunarul ... luti si senzorul ala ca nu i capat de lume ... , si se va simti diferenta , cel putin la consum ... sigur nu mai rateaza scanteia din cauza zborului platinii ... ori ... scanteie ratata inseamna benzina ne arsa , putere pierduta pe respectivul cilindru .


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 7 May 2010, 07:37
Post #7032


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Neagu Ionut @ 6 May 2010, 10:34)
Mai bine mai pui ceva si iti iei AT001. Ia legatura cu userul GOTRONIC. Aprinderea face toti banii, te scapa de probleme.
*



Nu exista AT001 poate AT011 ai vrut sa spui! Cu senzor 011!!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 7 May 2010, 10:12
Post #7033


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Sigur, din graba am scris 0 in loc de 1 . Am modificat, imi cer scuze.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 8 May 2010, 23:45
Post #7034


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Gaba,cat aveai jocul la platine? Iar cu zborul,daca arcul (lamela)platinii e slab,e o problema,de acord.Dar jocul micsorat la platine face si micsorarea puternica a zborului platinii.Dar,cum spunea si Gotronic,daca e joc mare la ax,platina devine prea imprecisa si atunci,nu pot comenta,senzorul e o salvare.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 9 May 2010, 17:34
Post #7035


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




O lectura interesanta despre aprinderi electronice am gasit AICI.
Din nefericire e in limba engleza si nici nu am reusit sa o descarc...
Lectura placuta!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
60swanted
post 9 May 2010, 22:23
Post #7036


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 2 February 10




sall marius-gabriel un ID se poate,as vrea sa vb ceva cu tn...ms mult


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina - ph01pyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 10 May 2010, 06:51
Post #7037


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Pai joc la platina ? poi aveam 4 platine ... cu gaura , 3 fara gaura dar producatori diferiti , toate luate noi , si da ... joc la ax era insa foarte mic ... asta comparativ cu al vecinului ... la care mestecai in mamaliga cu axu de la delcou...


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 May 2010, 12:12
Post #7038


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Iata inca o lectura interesanta AICI. E vorba despre un sistem interesant de aprindere, in care scanteia e "pulsata" cu o frecventa radio. scanteie_pulsata.JPG ( Size: 29.72k ) Number of downloads: 372

schema_scateie_pulsata.JPG ( Size: 41.36k ) Number of downloads: 407

Atasez si un PDF foarte instructiv despre compararea sistemelor de aprindere.
Poate iese ceva.
Aviz profesionistilor! rolleyes.gif
Toate cele bune.

Attached File(s)
Attached File  Sisteme_aprindere.pdf ( 3.99mb ) Number of downloads: 54


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 10 May 2010, 21:33
Post #7039


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




am gasit si eu ceva interesant pe tema masurarii energiei din bobina, din pacate destul de nepractic pentru mine pt ca nu am osciloscopul necasar.

poate ajuta pe cineva.

Attached File(s)
Attached File  Ignition_Coil_Energy_Testing.pdf ( 163.99k ) Number of downloads: 31


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 10 May 2010, 21:41
Post #7040


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




un mare + pentru domnul gotronic..un om de nota 10+ tocmai am achizitionat de la dansul o aprindere frumos ambalata..cu instructiuni tot tot...


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 11 May 2010, 09:55
Post #7041


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Asa este, dovedeste un profesionalism ireprosabil, si eu sint foarte multumit

PS: cit este de importanta distanta dintre cama si senzorul 011? N-am mai avut rabdare sa caut lera calibrata cind am montat senzorul si am reglat distanta ochiometric. A mers din prima, fara nici-o problema, totusi poate ar trebui sa-l mai reglez...

This post has been edited by elm: 11 May 2010, 10:05


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 11 May 2010, 13:31
Post #7042


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Poi e cam asa (din cite am inteles eu ) ... cu cit e mai aproape de cama senzorul , cu atata tine bobina cuplata mai mult, deci scinteie mai sanatoasa (peste o anumita turatie , la turatii mici , mai sanatoasa decit sanatoasa nu are cum sa fie smile.gif ) dar se incalzeste si bobina mai tare .... cu cit e mai departe de senzor .... ati inteles ideea smile.gif
Ceea ce da Gotronic in prospect e distanta ideala ... dar fiecare masina are personalitatea ei , si "i place" mai mult sau mai putin un anumit reglaj ... deci daca aveti timp ... reglati in jurul valorii ideale, si urmariti comportamentul smile.gif
Bafta


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 May 2010, 18:12
Post #7043


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




te inseli si la turatie mica si la mare sta calda . Eu cu cdi-ul o mentineam calduta dar scanteia data era sanatoasa in toata plaja de turatie.
Mai nou vad ca si astia la masinile noi mai ales nemti aplica sistemul cu plasma pe care mai multi de aici l-am inercat , se pare ca aprinderea amestecului e mult mai violenta decat sistemul calsic.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 May 2010, 19:00
Post #7044


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Arata-mi tu niste nemti care folosesc plasma la masinile de serie, sau cdi macar.! blush.gif Nu-mi da exemple de Hoby-sti sau "pasionati"cu postari pe net.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 11 May 2010, 21:42
Post #7045


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 November 09






--------------------
logan 1.5 dci 2006
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 11 May 2010, 22:14
Post #7046


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(djasu82 @ 11 May 2010, 18:12)
te inseli si la turatie mica si la mare sta calda . Eu cu cdi-ul o mentineam calduta dar scanteia data era sanatoasa in toata plaja de turatie.
Mai nou vad ca si astia la masinile noi mai ales nemti aplica sistemul cu plasma pe care mai multi de aici l-am inercat , se pare ca aprinderea amestecului e mult mai violenta decat sistemul calsic.
*


Se pare ca ai o obsesie privind aprinderea,probabil speri sa mergi cu 3l/100 km.
Sunt de acord cu gotronic,e nevoie doar de o anumita valoare a energiei scanteii pt ca amestecul sa arda in conditii optime si in totaliate,restu e risipa.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 11 May 2010, 22:19
Post #7047


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Daca mi se infierbanta tare bobina pe clasic e de rau? rolleyes.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 11 May 2010, 22:51
Post #7048


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Poti sa tii mana pe ea? daca da, stai linistit.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 12 May 2010, 09:10
Post #7049


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Pot sa tin mana, dar totusi e fierbinte...Fisele sunt de urziceni, asa am luat masina cu ele si le am de vreo 8 luni. Ar cam trebui altele? Nu am cu ce sa masor rezistenta.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 12 May 2010, 09:56
Post #7050


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Bogdane, ai jocul platinii prea mic si astfel bobina sta prea mult sub tensiune. Mareste un pic distanta dintre platini, cand pintenul de plastic este pe cama.

A incercat cineva sa testeze functionarea motorului cu aprinderi care sa genereze peste 100mJ la fiecare scanteie? Daca nu, atunci hai sa nu mai spunem ca "strugurii sunt acri"...
Cred ca este necesar sa vedem cum crestem energia scanteii. Crestem intensitatea curentului in primar, la aprinderile inductive, si crestem tensiunea de incarcare a condensatorului, la cele capacitive. Insa iata ca mai sunt si alte directii de lucru:
- sisteme D.I.S (fara distribuitor), in care intreaga energie a scanteii se descarca direct pe bujie, fara a trece prin capacul delcou (cu pierderile de rigoare)
- scanteie tip "plasma". de intensitate mare. Aici e musai sa ai fise si bujii cu rezistenta interna zero. De asemenea, trecerea plasmei prin capacul delcou nu face decat sa scada mult energia scanteii si sa determine uzura ploturilor din capac si a limbii rotorului. Descarcarea componentei tip plasma trebuie facuta direct pe bujii, prin fise separate, nonrezistive. Cred ca la Gotronic nu a reusit experimentul asta deoarece sistemul folosit presupunea trecerea plasmei prin delcou. O alta posibilitate este sa nu fi avut timp convertorul sa incarce complet condensatorul intre doua descarcari. Si o alta posibilitate este sa fi folosit energii prea scazute la generarea plasmei. De exemplu, un condensator de 0.22uF incarcat la 400V descarca o plasma de energie foarte scazuta: 17.5mJ... Din cate stiu, e necesar un minim de 20mJ pentru a aprinde amestecul carburant...
- scanteie "pulsata", ca in articolul la care am pus link mai sus. Acolo e o scanteie cu frecventa de 50-100KHz. Ii zice Electrically Controlled Combustion Optimization System (ECCOS) si este tot o plasma, dar e de intensitate mica, bazata pe efectul Corona. Alte detalii AICI.
Mai adaug doua PDF-uri despre aprinderi cu microunde.
Las profesionistii sa corecteze/completeze. Poate iese ceva.
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 12 May 2010, 10:50

Attached File(s)
Attached File  Aprindere_electronica_cu_microunde.pdf ( 537.35k ) Number of downloads: 55
Attached File  Radio_Frequency_Electrostatic_Ignition.pdf ( 723.45k ) Number of downloads: 33


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 233 234 235 236 237 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 13:24
Forum Renault