Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
iuliano_smile |
![]()
Post
#7051
|
||
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#7052
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Kinetix,incerci sa convingi pisica de avantajele hranirii vegetariene
![]() E clar ca bujia are nevoie doar de o anumita valoare a energiei scanteii pt a se arde in totalitate comburantul,deageaba incercam sa-i dam mai mult.Desigur as putea pune un plc sau macar un logo la care sa conectez un encoder montat pe distributie si cu care sa citesc nr de tacte pe intreg ciclul motor,el fiind resetat de senzorul de pe voalanta,in acest caz imi pot controla exact curba de avans si scap de delcou avand plc ul sufieciente iesiri pt a-mi controla fiecare bujie individual cu echipamentul aferent.Doar in cazul in care scapi de delcou si faci aprinderea controlata direct pe fiecare bujie poti sa te gandesti sa maresti eventual energia scanteii,dar trebuie sa te gandesti mai intai la echipamentul aprinderii(fise,bujii),acestea trebuie sa satisfaca anumite conditii,bujiile se pot strapunge,etc. Si la urma urmei masini ii trebuie in primul rand amestec stoichiometric,deageaba ii dai amestec sarac si scanteie super puternica.Personal consider sufiecienta aprinderea gotronic care satisface conditiile optime de aprindere a comburantului. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Kinetix |
![]()
Post
#7053
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#7054
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
[/B]Kinetix eu reglez platina de la suprafata plata a axului ci nu de la cama. Deoarece am reglat de la cama axului si nici macar nu imi porneste masina
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7055
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 10:56) Bogdane, ai jocul platinii prea mic si astfel bobina sta prea mult sub tensiune. Mareste un pic distanta dintre platini, cand pintenul de plastic este pe cama. A incercat cineva sa testeze functionarea motorului cu aprinderi care sa genereze peste 100mJ la fiecare scanteie? Daca nu, atunci hai sa nu mai spunem ca "strugurii sunt acri"... Cred ca este necesar sa vedem cum crestem energia scanteii. Crestem intensitatea curentului in primar, la aprinderile inductive, si crestem tensiunea de incarcare a condensatorului, la cele capacitive. Insa iata ca mai sunt si alte directii de lucru: - sisteme D.I.S (fara distribuitor), in care intreaga energie a scanteii se descarca direct pe bujie, fara a trece prin capacul delcou (cu pierderile de rigoare) - scanteie tip "plasma". de intensitate mare. Aici e musai sa ai fise si bujii cu rezistenta interna zero. De asemenea, trecerea plasmei prin capacul delcou nu face decat sa scada mult energia scanteii si sa determine uzura ploturilor din capac si a limbii rotorului. Descarcarea componentei tip plasma trebuie facuta direct pe bujii, prin fise separate, nonrezistive. Cred ca la Gotronic nu a reusit experimentul asta deoarece sistemul folosit presupunea trecerea plasmei prin delcou. O alta posibilitate este sa nu fi avut timp convertorul sa incarce complet condensatorul intre doua descarcari. Si o alta posibilitate este sa fi folosit energii prea scazute la generarea plasmei. De exemplu, un condensator de 0.22uF incarcat la 400V descarca o plasma de energie foarte scazuta: 17.5mJ... Din cate stiu, e necesar un minim de 20mJ pentru a aprinde amestecul carburant... - scanteie "pulsata", ca in articolul la care am pus link mai sus. Acolo e o scanteie cu frecventa de 50-100KHz. Ii zice Electrically Controlled Combustion Optimization System (ECCOS) si este tot o plasma, dar e de intensitate mica, bazata pe efectul Corona. Alte detalii AICI. Mai adaug doua PDF-uri despre aprinderi cu microunde. Las profesionistii sa corecteze/completeze. Poate iese ceva. Toate cele bune. Eu am reusit dar am uitat sa mai filmez si am bagat masina la vanzare fiindca imi venise opelu , dar am spus ca motorul de dacie altfel functiona . Colegii la servici au ramas uimiti , torcea precum cele pe injectie la pe evacuare nu se simtea noxe . La sn nu am cum sa aplic aprinderea fiindca nu gasesc bujii cu rezistenta 0. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#7056
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Kinetix |
![]()
Post
#7057
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21...
djasu-le, de ce spui ca nu gasesti bujii fara rezistenta? Pai le ajustezi tu pe unele care sunt prevazute cu rezistenta. De pilda, bujiile Champion pentru Tico, Matiz si Cielo se preteaza excelent la asa ceva. Vezi daca au tipuri care se potrivesc la masina ta si le scoti rezistenta interna. Eu am "pacalit" asa mai multe bucati. Paulorossi, nu contest ca te pricepi. Ma intriga insa lenea voastra, a astora care "le aveti" cu electronica si cu informatica. Topicul asta de "Aprindere electronica" a devenit un soi de cos de gunoi in care se deverseaza tot felul de afirmatii, pareri si controverse pe subiecte care nu isi au locul aici. Se discuta de cativa ani pe topicul asta si s-au scris sute de pagini ca sa se ajunga la invariabilul "Vreau si eu aprinderea X sau Y"... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa dupa truda formidabila de a parcurge aceste sute de pagini, subiectul principal este tot aprinderea tranzistorizata, a carei schema de principiu bantuie domeniul auto de peste 60 de ani! Nici un circuit integrat, nici un microprocesor, nici un convertor de randament inalt, nici un calculator de avans, etc... Nimeni nu vrea sa incerce ceva nou, nimeni nu mai vrea sa plateasca pretul documentarii prealabile, al crearii noului, al experimentarii... Ne multumim sa spunem "nu ai nevoie de energie mai inalta" desi nu suntem gata sa incercam un astfel de sistem in practica... Oricum, asta e "Parerea mea"... iuliano_smile, nu ma pricep la electronica. Sunt doar amator. Insa, ca sa faci un D.I.S la Dacie, se poate folosi sistemul C.O.P (Coil on plug), adica ai cate o bobinuta pentru fiecare bujie. Se pot adapta bobinutele de la Matizul Euro3, de la dezmembrari. Acolo sunt cate trei pe suport si mai adaugi una in plus, ca sa poti aplica sistemul pe Dacie. Poti sa mesteresti usor si patru fise mici si nonrezistive, pentru un transfer maxim de energie la bujii. Am facut un set de fise nonrezistive si merg cu ele pe Tico de vreo doi ani, fara probleme. Cred ca cel mai simplu e sa iei semnalul de aprindere de la un senzor din delcou (eventual Gotronic, sau un reluctor, Hall, ceva) si sa actionezi un integrat/procesor, ceva, care sa dea comanda pe patru canale, pe rand, in aceeasi ordine. Problema e cum initializezi procesul. Aici ma gandesc sa luam un semnal de pe fulia arborelui cotit, sau de pe volanta, care sa spuna sistemului cand sa inceapa numaratul celor patru impulsuri. Toate cele bune si respectul meu tuturor. This post has been edited by Kinetix: 12 May 2010, 19:35 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
surube |
![]()
Post
#7058
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7059
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 18:35) Problema e cum initializezi procesul. Aici ma gandesc sa luam un semnal de pa fulia arborelui cotit, sau de pe volanta, care sa spuna sistemului cand sa inceapa numaratul celor patru impulsuri. Solnita face in felul urmator:da scanteie pe toate bujiile si vede la care raspunde cu sonda lambda. Trebuie sa prinda un piston la compresie, si atunci isi da seama, plus ca el face o tura si dupa aceea porneste ca sa stie unde e. Noi am putea sa facem un sistem mai primitiv, cu un senzor pe fulie ca sa stim unde e pistonul unu si sa dam scanteie. Daca ne straduim putin mai punem inca o limba pe partea cealalta si stim sa dam si urmatoarea scanteie. Ideea urmatoare este dupa ce am scris romanele de mai sus: punem un snezor cu 2 limbi, o bobina jumo, si un senzor. Cand trebuie sa dea scanteie noi o decalam, si dam pe 2 pistoane(pentru ca unu e pe compresie si unu pe sfarsit de evacuare). Pierdem scanteia pe pistonul de evacuare, cu toate ca nu e asa importanta. Deci am redus toata harababura la ceva elementar k sa zik asa. Acum poate reusim sa facem un proiect comun ca sa dezoltam uC. Dacia_slk....poate ne ajuti cu programarea...cu electronica ma ocup eu si cobai tot eu ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#7060
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
[quote=Kinetix,12 May 2010, 19:35]
Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21... <span class='edit'>12 May 2010, 20:40:</span> [quote=Kinetix,12 May 2010, 19:35] Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21... Daca se ofera cineva sa imi explice pe pm raman dator! Avansul static e reglat dupa ureche. Masina toarce frumos, fara rateuri...Dar cu platina reglata pe cama axului nu porneste!!! This post has been edited by Bogdan90: 12 May 2010, 19:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7061
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 19:35) Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21... djasu-le, de ce spui ca nu gasesti bujii fara rezistenta? Pai le ajustezi tu pe unele care sunt prevazute cu rezistenta. De pilda, bujiile Champion pentru Tico, Matiz si Cielo se preteaza excelent la asa ceva. Vezi daca au tipuri care se potrivesc la masina ta si le scoti rezistenta interna. Eu am "pacalit" asa mai multe bucati. Paulorossi, nu contest ca te pricepi. Ma intriga insa lenea voastra, a astora care "le aveti" cu electronica si cu informatica. Topicul asta de "Aprindere electronica" a devenit un soi de cos de gunoi in care se deverseaza tot felul de afirmatii, pareri si controverse pe subiecte care nu isi au locul aici. Se discuta de cativa ani pe topicul asta si s-au scris sute de pagini ca sa se ajunga la invariabilul "Vreau si eu aprinderea X sau Y"... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa dupa truda formidabila de a parcurge aceste sute de pagini, subiectul principal este tot aprinderea tranzistorizata, a carei schema de principiu bantuie domeniul auto de peste 60 de ani! Nici un circuit integrat, nici un microprocesor, nici un convertor de randament inalt, nici un calculator de avans, etc... Nimeni nu vrea sa incerce ceva nou, nimeni nu mai vrea sa plateasca pretul documentarii prealabile, al crearii noului, al experimentarii... Ne multumim sa spunem "nu ai nevoie de energie mai inalta" desi nu suntem gata sa incercam un astfel de sistem in practica... Oricum, asta e "Parerea mea"... iuliano_smile, nu ma pricep la electronica. Sunt doar amator. Insa, ca sa faci un D.I.S la Dacie, se poate folosi sistemul C.O.P (Coil on plug), adica ai cate o bobinuta pentru fiecare bujie. Se pot adapta bobinutele de la Matizul Euro3, de la dezmembrari. Acolo sunt cate trei pe suport si mai adaugi una in plus, ca sa poti aplica sistemul pe Dacie. Poti sa mesteresti usor si patru fise mici si nonrezistive, pentru un transfer maxim de energie la bujii. Am facut un set de fise nonrezistive si merg cu ele pe Tico de vreo doi ani, fara probleme. Cred ca cel mai simplu e sa iei semnalul de aprindere de la un senzor din delcou (eventual Gotronic, sau un reluctor, Hall, ceva) si sa actionezi un integrat/procesor, ceva, care sa dea comanda pe patru canale, pe rand, in aceeasi ordine. Problema e cum initializezi procesul. Aici ma gandesc sa luam un semnal de pe fulia arborelui cotit, sau de pe volanta, care sa spuna sistemului cand sa inceapa numaratul celor patru impulsuri. Toate cele bune si respectul meu tuturor. Nu merg la filet . Apropo la cativa amici de-ai mei care mai tin daci le-am montat acesta aprindere cdi de aici achizitionata . Aprinderea are avans automat in functie de turatie se adapteaza , senzorul poate fi platina sau senzor magnetic merge si cu senzor gotronic dar trebuie adaptat cu un bufer. Motorul de dacie toarce foarte frumos si urca peste 7000 de ture is in sarcina peste 6000 de ture mai mult nu s-a dat ca nu tine troaca. Aprinderea evident e preluata de la un motor de 26c.c. , pe iesirea aprinderi scoate deja inalta de 20kv pe care am injectato in bobina de la dacie . Ce e frumos ca s-a putut adapta si la o motocicleta yamaha frz600 aceeasi aprindere din cauza ca cea originala nu mai era buna- procesorul ars . This post has been edited by djasu82: 12 May 2010, 20:31 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#7062
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Ce alte adaptari mai trebuie,e suficienta bobina originala de dacie?
Cum s-a imbunatatit mersul masinii,consum,demaraj, fata de situatia clasica/aprindere tranzistorizata? |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7063
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 12 May 2010, 19:25) [...] Acum poate reusim sa facem un proiect comun ca sa dezoltam uC. Dacia_slk....poate ne ajuti cu programarea...cu electronica ma ocup eu si cobai tot eu ![]() Ok. QUOTE(djasu82 @ 12 May 2010, 20:28) [...] Apropo la cativa amici de-ai mei care mai tin daci le-am montat acesta aprindere cdi de aici achizitionata. [...] Eu nu gasesc nici o aprindere cdi pe linkul ala. |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#7064
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
http://phoenixmodels.ro/shop/gf26i-unit-p-2232.html
da copy/paste in browser |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7065
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 12 May 2010, 20:47) Pai asa am facut dar nu apare nici o aprindere cdi. ci numai: - Teava de carbon D 3x2 mm, L 1m - GL450C Main Gears for 450 Size Electric Helicopters, Upgrade par - Adaptor tensiune 220AC/12VDC -5A - GL450 Tail Boom for GL450 series Helicopter GL1102 - Banda velcro autoadeziva, 25x200mm - GF26i Senzor magnetic si ... atat. Ah! Stai, ba nu! Am gasit-o! Chior sunt! Sau mai bine zis e facuta de toata jena pagina asta web. Produsul in cauza de-abia daca e mentionat; atentia iti fuge in alta parte. Si ... nici un fel de detalii despre aprinderea asta cdi - doar poza?! ![]() This post has been edited by dacia_slk: 12 May 2010, 20:57 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7066
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Am vb si cu dacia_slk. Urmeaza sa facem un proiect open source despre aprindere electronica gestionata.
Urmeaza ca eu sa fak "rost" de curba de avans de la somnolentza mea. Daca mai sunt doritori si care poate face rost de curbe de avans potrivite pentru motor(dar si aplicate practic), sau poate cu idei in electronica. Rog un admin sa imi raspunda pe PM daca pot sa fac un topic separat pentru a se intelge ideea si sa fie un topic dedicat aprinderii gestionata de uC. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7067
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
De ce nu faci una cu avans automat in functie de turatie , sau cumperi cdiul ala pe care l-am aratat.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7068
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 13 May 2010, 15:16) De ce nu faci una cu avans automat in functie de turatie , sau cumperi cdiul ala pe care l-am aratat. Ideea era sa facem o treaba de calitate atat cat ne permite platforma tehnica a daciei, cu cheltuieli minime - pentru bugetul daciotilor romani. Ambitia cea mai tare (cel putin a mea) ar fi fost sa fim in stare sa facem ceva gen megasquirt care sa poata fi tunat (cu un laptop de ex.) dupa bunul plac al fiecarui proprietar mecanic pasionat ![]() ![]() ... pentru inceput ne multumim si cu mai putin de atat (incepem cu pasi mici ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cel mai bine este sa cereti detalii lui iuliano_smile ![]() ![]() Cred c-am cam exagerat cu emoticons-urile, asa?! This post has been edited by dacia_slk: 13 May 2010, 16:32 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Siconi |
![]()
Post
#7069
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Curba de avans aveam eu pentru motoarele de 1300, 1400 si 1600 de la Dacia pe carburatie. Sa le gasesc si le postez, desi cred ca inca se mai gasesc si pe aici pe forum.
13 May 2010, 16:34: La Megasquirt se da si schema si detaliile, dar nu am gasit nimic legat de softul din controller. This post has been edited by Siconi: 13 May 2010, 16:34 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#7070
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca tot faceti ceva puneti in calcul si o sonda lambda plus un controler de relantii de la tico aici kinetick le mai stie ... Cu siguranta daca ai faci avans automat in functie de turatie trage motorul altfel poate chiar mai bine decat avansul mecanic dat de delco.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7071
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(Siconi @ 13 May 2010, 16:30) Curba de avans aveam eu pentru motoarele de 1300, 1400 si 1600 de la Dacia pe carburatie. Sa le gasesc si le postez, desi cred ca inca se mai gasesc si pe aici pe forum. Ar fi bine daca ne-ai putea ajuta, Siconi, chiar macar cu atat. Din ce-am vorbit aseara cu Iuliano_smile, inca suntem in faza de proiectare a proiectului - adica strangem tot ce putem (ca un black hole, numai ca nu cu forta) in primul rand "adunam" echipa; apoi (dupa mine) orice informatie (teoretica - cu atat mai mult) despre domeniu e foarte bine venita. <span class='edit'>13 May 2010, 16:54:</span> QUOTE(djasu82 @ 13 May 2010, 16:36) daca tot faceti ceva puneti in calcul si o sonda lambda plus un controler de relantii de la tico aici kinetick le mai stie ... Cu siguranta daca ai faci avans automat in functie de turatie trage motorul altfel poate chiar mai bine decat avansul mecanic dat de delco. djasu82, cum am mai zis: inca nu am stabilit specificatiile proiectului. Eu cred ca acestea reprezinta o chestiune care trebuie bine studiata (de la bun inceput) caci de ele depind multi factori in continuare ("dimensiunea" efortului de a duce la bun sfarsit proiectul, cunostintele toeretice si practice necesare - care se vor materializa in una sau mai multe persoane, banii necesari prototipului si testarilor etc.) Revenind la propunerea ta: toata tarasenia este relativa - in sensul ca o putem face cu cat de multe sau cat de putine "facilitati" voim/putem. Am putea incepe de la o chestie f. simpla: 1. aprindere care "stie" curba de avans - eliminam dispozitivele mecanice de reglaj al avansului - si la care sa se poata "schimba" aceasta curba - printr-un upload soft de la un anumit dispozitiv (de ex. laptop, dar se poate si de la un stick usb) - versiunea 0.1 2. urmatorul pas: acceasi tarasenie, dar cu avans "gandit", "tunat" in mod dinamic de controler - cu senzor de detonatii - versiunea 0.2 3. etc Sonda lambda si controlerul de ralanti merg peste ceea ce ne-am propus initial (gestionarea aprinderii si avansului), caci ele au de-a face cu sistemul de alimentare cu combustibil a motorului (la carburator nu prea ai ce face cu o sonda lambda - cred (?!) - deci trebuie musai un sistem de injectie - ceea ce presupune mult mai mult decat "pasul de pornire" al proiectului. DAR, daca ajungem la versiunea 1.0 (?!), este posibil sa ajungem sa gestionam si alimentarea motorului. iuliano_smile, mai zi si tu ceva... <span class='edit'>13 May 2010, 17:02:</span> QUOTE(Siconi @ 13 May 2010, 16:30) <span class='edit'>13 May 2010, 16:34:</span> La Megasquirt se da si schema si detaliile, dar nu am gasit nimic legat de softul din controller. La megasquirt - versiunea I de exemplu, codul este scris in limbaj de asamblare pentru microprocesorul respectiv: ![]() La megasquirt II - softul este scris in limbajul C cu secvente inline de limbaj de asamblare, ceea ce, pentru orice programator este un pas inainte. ![]() This post has been edited by dacia_slk: 13 May 2010, 17:08 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Kinetix |
![]()
Post
#7072
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, se poate pune pe Dacie un sistem de asistare electronica a carburatorului. Am mai discutat despre asta pe un alt topic. El poate functiona independent de gestionarea aprinderii. Iata AICI discutia despre sistemul asta. Un pic mai jos am postat si o schema de montaj, adaptat la Dacie.
Pe de alta parte, am gasit sisteme de gestionare a avansului care prezinta si o functie de diagnosticare a corectitudinii curbei de avans la un motor dat. Cautati detalii AICI. As fi cumparat un sistem de la ei, dar pretul este destul de mare: 191 de Euro... Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 13 May 2010, 18:05 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
surube |
![]()
Post
#7073
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7074
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Amandoua. In genere, cea cu mai putini kOhmi ar trebui sa genereze o scanteie putin mai mica, dar diferenta intre ele nu este asa critica.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7075
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Siconi @ 13 May 2010, 16:30) Curba de avans aveam eu pentru motoarele de 1300, 1400 si 1600 de la Dacia pe carburatie. Sa le gasesc si le postez, desi cred ca inca se mai gasesc si pe aici pe forum. <span class='edit'>13 May 2010, 16:34:</span> La Megasquirt se da si schema si detaliile, dar nu am gasit nimic legat de softul din controller. Le am eu.harti_avans.jpeg ( Size: 266.12k ) Number of downloads: 487 In principiu ne bazam pe astea, si/sau solnita e pregatita de teste. QUOTE(djasu82 @ 13 May 2010, 16:36) daca tot faceti ceva puneti in calcul si o sonda lambda plus un controler de relantii de la tico aici kinetick le mai stie ... Cu siguranta daca ai faci avans automat in functie de turatie trage motorul altfel poate chiar mai bine decat avansul mecanic dat de delco. Chiar ma bucur ca esti alaturi de noi. Aici este punctul de unde am dori sa plecam. Trebuie sa punem 2 limbi pe fulie, puse cap in cap, pentru a da 2 scantei la fiecare tura de motor si un senzor optic. Pana aici e ok, dupa aceea incepe cutiuta magica, si pe urma aprinderea electronica. Gotronic AT01 se preteaza foarte bine la acest punct. Acum vine cutiuta magica: eu zik sa facem ceva cu atmega8/88. Eu zik sa facem o curba "sport" si una de consum. Cea sport sa urce cu cateva grade toata harta cu ajutorul unui senzor de detonatie si cu un potentiometru. Rolul potentiometrului este de a sti "sarcina motorului" pentru a nu da un avans optim in stransa legatura cu turatia. Aici este mai mult pentru consum, unde ar trebui un avans mai mic. Ideea cu sonda lambda si cu motorasul pas cu pas pentru a gestiona carbulicul in locul meu nu e o idee asa rea, dar hai sa o luam putin mai serios. Daca tot ma chinui hai sa pun injectie si un catalizator, si atunci stiu sigur k nu mai are ce motiv sa imi bage pe gat ca sa nu mai circul cu baba. Avantajul injectiei ca isi cam poarta singura de grija. Un proiect interesant ar fi injectia pe olcit |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7076
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Curbele astea le aveam si eu pe undeva salvate...
Le-am gasit, impreuna cu ceva detalii si carasteristici ale delcoului... Curbe_avans_si_delco_datasheet_1.JPG ( Size: 86.62k ) Number of downloads: 450 avans_vacumatic_1300.JPG ( Size: 23.99k ) Number of downloads: 423 avans_centrifugal_1300.JPG ( Size: 32.73k ) Number of downloads: 416 avans_1600.JPG ( Size: 47.54k ) Number of downloads: 404 avans_1400_si_1600.JPG ( Size: 59.1k ) Number of downloads: 54 AV_VAC_810_99.jpg ( Size: 66.58k ) Number of downloads: 44 AV_CENT_810_99.jpg ( Size: 108.87k ) Number of downloads: 41 Curbe_avans_si_delco_datasheet_2.JPG ( Size: 26.55k ) Number of downloads: 40 delco1400_1600.jpg ( Size: 62.3k ) Number of downloads: 38 ec_1_r_dwg.jpg ( Size: 77.17k ) Number of downloads: 34 ev1r_dwg.jpg ( Size: 70.44k ) Number of downloads: 24 Motor810_20..jpg ( Size: 213.01k ) Number of downloads: 46 Untitled_009.jpg ( Size: 198.38k ) Number of downloads: 47 Untitled_010.jpg ( Size: 262.59k ) Number of downloads: 39 Untitled_011.jpg ( Size: 180.92k ) Number of downloads: 38 Sper ca am putut oferi cam tot ce era nevoie legat de acest subiect... Astept noutati. Cu alte cuvinte, ma bag si eu in echipa de dezvoltatori (mai putin programarea uC, unde eventual pot aduce aportul cu idei si sugestii experimentate sau studiate). |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7077
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Cum lucreaza un senzor de detonatie ? Ca sa stiu cum realizez si eu schema generala. La programare trb sa o luam cu pasi marunti.
Are cienva o bobina jumostatica sa ma joc cu ea ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7078
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Siconi, nu ai pozele de mai sus postate in alta parte? imageshack ceva? ca de aici nu pot sa le iau - imi da tot felul de erori; cateva sunt de dimensiuni foarte mici, cand le maresc nu vad nimic. Cred ca am salvat thumbnail-urile...
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
pcostica |
![]()
Post
#7079
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
altele doua apr_jumo.gif ( Size: 11.16k )
Number of downloads: 677
ignition_TCI_84.gif ( Size: 9.12k ) Number of downloads: 653 Bafta! P.S.- de soft sa nu ma intrebati ca nu-l am.Site-ul de unde le am nu mai merge This post has been edited by pcostica: 13 May 2010, 23:03 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
mishujkl |
![]()
Post
#7080
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 13 May 2010, 22:35) Siconi, nu ai pozele de mai sus postate in alta parte? imageshack ceva? ca de aici nu pot sa le iau - imi da tot felul de erori; cateva sunt de dimensiuni foarte mici, cand le maresc nu vad nimic. Cred ca am salvat thumbnail-urile... Apasa scroll pe poza si se deschise intr-o pagina separata, unde se vede mai bine. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:56 |