DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 234 235 236 237 238 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

iuliano_smile
post 12 May 2010, 10:58
Post #7051


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Kinetix daca e sa facem un sistem care prin care sa eliminam delcoul, luleaua si platina ajungem la sistem cu bobina jumostatica, un senzor de turatie si o "cutiuta magica". M-as apuca eu dar stau kam prost la capitolul bani ca sa cumpar o bobina jumostatica(200lei sad.gif ..poate are cineva una ratacita pe acasa) sau putem sa luam 2 bobine normale sau 4 biggrin.gif .
Acum ce am observat eu la solnita mea. Isi schimba mereu frecventa dupa cum "simte" bujia si motorul blink.gif . Adica ea efectiv intra in ritm cu bujiile, fisele si bobina. Deci ea schimba frecventa ca sa dea scanteia optima sau chair maximul de energie care poate sa il stoarca din sistemul de aprindere.

This post has been edited by iuliano_smile: 12 May 2010, 10:59


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 12 May 2010, 11:56
Post #7052


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Kinetix,incerci sa convingi pisica de avantajele hranirii vegetariene wink.gif ?
E clar ca bujia are nevoie doar de o anumita valoare a energiei scanteii pt a se arde in totalitate comburantul,deageaba incercam sa-i dam mai mult.Desigur as putea pune un plc sau macar un logo la care sa conectez un encoder montat pe distributie si cu care sa citesc nr de tacte pe intreg ciclul motor,el fiind resetat de senzorul de pe voalanta,in acest caz imi pot controla exact curba de avans si scap de delcou avand plc ul sufieciente iesiri pt a-mi controla fiecare bujie individual cu echipamentul aferent.Doar in cazul in care scapi de delcou si faci aprinderea controlata direct pe fiecare bujie poti sa te gandesti sa maresti eventual energia scanteii,dar trebuie sa te gandesti mai intai la echipamentul aprinderii(fise,bujii),acestea trebuie sa satisfaca anumite conditii,bujiile se pot strapunge,etc.
Si la urma urmei masini ii trebuie in primul rand amestec stoichiometric,deageaba ii dai amestec sarac si scanteie super puternica.Personal consider sufiecienta aprinderea gotronic care satisface conditiile optime de aprindere a comburantului.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 12 May 2010, 12:25
Post #7053


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




QUOTE(Paulorossi @ 12 May 2010, 11:56)
Desigur as putea [...]
*



Da, probabil. Dar pentru a convinge iti lipseste... demonstratia practica. blush.gif
Succese!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 12 May 2010, 14:11
Post #7054


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




[/B]Kinetix eu reglez platina de la suprafata plata a axului ci nu de la cama. Deoarece am reglat de la cama axului si nici macar nu imi porneste masina huh.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 May 2010, 15:40
Post #7055


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 10:56)
Bogdane, ai jocul platinii prea mic si astfel bobina sta prea mult sub tensiune. Mareste un pic distanta dintre platini, cand pintenul de plastic este pe cama.

A incercat cineva sa testeze functionarea motorului cu aprinderi care sa genereze peste 100mJ la fiecare scanteie? Daca nu, atunci hai sa nu mai spunem ca "strugurii sunt acri"...
Cred ca este necesar sa vedem cum crestem energia scanteii. Crestem intensitatea curentului in primar, la aprinderile inductive, si crestem tensiunea de incarcare a condensatorului, la cele capacitive. Insa iata ca mai sunt si alte directii de lucru:
- sisteme D.I.S (fara distribuitor), in care intreaga energie a scanteii se descarca direct pe bujie, fara a trece prin capacul delcou (cu pierderile de rigoare)
- scanteie tip "plasma". de intensitate mare. Aici e musai sa ai fise si bujii cu rezistenta interna zero. De asemenea, trecerea plasmei prin capacul delcou nu face decat sa scada mult energia scanteii si sa determine uzura ploturilor din capac si a limbii rotorului. Descarcarea componentei tip plasma trebuie facuta direct pe bujii, prin fise separate, nonrezistive. Cred ca la Gotronic nu a reusit experimentul asta deoarece sistemul folosit presupunea trecerea plasmei prin delcou. O alta posibilitate este sa nu fi avut timp convertorul sa incarce complet condensatorul intre doua descarcari. Si o alta posibilitate este sa fi folosit energii prea scazute la generarea plasmei. De exemplu, un condensator de 0.22uF incarcat la 400V descarca o plasma de energie foarte scazuta: 17.5mJ... Din cate stiu, e necesar un minim de 20mJ pentru a aprinde amestecul carburant...
- scanteie "pulsata", ca in articolul la care am pus link mai sus. Acolo e o scanteie cu frecventa de 50-100KHz. Ii zice Electrically Controlled Combustion Optimization System (ECCOS) si este tot o plasma, dar e de intensitate mica, bazata pe efectul Corona. Alte detalii AICI.
Mai adaug doua PDF-uri despre aprinderi cu microunde.
Las profesionistii sa corecteze/completeze. Poate iese ceva.
Toate cele bune.
*


Eu am reusit dar am uitat sa mai filmez si am bagat masina la vanzare fiindca imi venise opelu , dar am spus ca motorul de dacie altfel functiona . Colegii la servici au ramas uimiti , torcea precum cele pe injectie la pe evacuare nu se simtea noxe .
La sn nu am cum sa aplic aprinderea fiindca nu gasesc bujii cu rezistenta 0.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 12 May 2010, 15:46
Post #7056


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 12:25)
Da, probabil. Dar pentru a convinge iti lipseste... demonstratia practica.  blush.gif
Succese!
*


Desigur,din lipsa de bani...,echipamentul respectiv costa ceva banuti.
Lucrez cu plc-uri,nu ar fi o problema de programare,te asigur.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 12 May 2010, 18:35
Post #7057


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21...

djasu-le, de ce spui ca nu gasesti bujii fara rezistenta? Pai le ajustezi tu pe unele care sunt prevazute cu rezistenta. De pilda, bujiile Champion pentru Tico, Matiz si Cielo se preteaza excelent la asa ceva. Vezi daca au tipuri care se potrivesc la masina ta si le scoti rezistenta interna. Eu am "pacalit" asa mai multe bucati.

Paulorossi, nu contest ca te pricepi. Ma intriga insa lenea voastra, a astora care "le aveti" cu electronica si cu informatica.
Topicul asta de "Aprindere electronica" a devenit un soi de cos de gunoi in care se deverseaza tot felul de afirmatii, pareri si controverse pe subiecte care nu isi au locul aici. Se discuta de cativa ani pe topicul asta si s-au scris sute de pagini ca sa se ajunga la invariabilul "Vreau si eu aprinderea X sau Y"... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa dupa truda formidabila de a parcurge aceste sute de pagini, subiectul principal este tot aprinderea tranzistorizata, a carei schema de principiu bantuie domeniul auto de peste 60 de ani! Nici un circuit integrat, nici un microprocesor, nici un convertor de randament inalt, nici un calculator de avans, etc...
Nimeni nu vrea sa incerce ceva nou, nimeni nu mai vrea sa plateasca pretul documentarii prealabile, al crearii noului, al experimentarii... Ne multumim sa spunem "nu ai nevoie de energie mai inalta" desi nu suntem gata sa incercam un astfel de sistem in practica... Oricum, asta e "Parerea mea"...

iuliano_smile, nu ma pricep la electronica. Sunt doar amator. Insa, ca sa faci un D.I.S la Dacie, se poate folosi sistemul C.O.P (Coil on plug), adica ai cate o bobinuta pentru fiecare bujie. Se pot adapta bobinutele de la Matizul Euro3, de la dezmembrari. Acolo sunt cate trei pe suport si mai adaugi una in plus, ca sa poti aplica sistemul pe Dacie. Poti sa mesteresti usor si patru fise mici si nonrezistive, pentru un transfer maxim de energie la bujii. Am facut un set de fise nonrezistive si merg cu ele pe Tico de vreo doi ani, fara probleme.
Cred ca cel mai simplu e sa iei semnalul de aprindere de la un senzor din delcou (eventual Gotronic, sau un reluctor, Hall, ceva) si sa actionezi un integrat/procesor, ceva, care sa dea comanda pe patru canale, pe rand, in aceeasi ordine. Problema e cum initializezi procesul. Aici ma gandesc sa luam un semnal de pe fulia arborelui cotit, sau de pe volanta, care sa spuna sistemului cand sa inceapa numaratul celor patru impulsuri.
Toate cele bune si respectul meu tuturor.

This post has been edited by Kinetix: 12 May 2010, 19:35


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 12 May 2010, 19:04
Post #7058


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 November 09




rolleyes.gif Da bujii Champion seria RC9YC de cielo am si eu ... la fel le am transformat din 5 kohmi cat aveau in 0 kohmi bagandu le o bugata de surub in locul rezistentei .Zilele trecute aveau bujii dinastea la unix cu 6 lei bucata wacko.gif ....aveau lichidare de stoc ... oricum bune bujii rolleyes.gif


--------------------
logan 1.5 dci 2006
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 12 May 2010, 19:25
Post #7059


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 18:35)
Problema e cum initializezi procesul. Aici ma gandesc sa luam un semnal de pa fulia arborelui cotit, sau de pe volanta, care sa spuna sistemului cand sa inceapa numaratul celor patru impulsuri.

*


Solnita face in felul urmator:da scanteie pe toate bujiile si vede la care raspunde cu sonda lambda. Trebuie sa prinda un piston la compresie, si atunci isi da seama, plus ca el face o tura si dupa aceea porneste ca sa stie unde e.

Noi am putea sa facem un sistem mai primitiv, cu un senzor pe fulie ca sa stim unde e pistonul unu si sa dam scanteie. Daca ne straduim putin mai punem inca o limba pe partea cealalta si stim sa dam si urmatoarea scanteie.

Ideea urmatoare este dupa ce am scris romanele de mai sus: punem un snezor cu 2 limbi, o bobina jumo, si un senzor. Cand trebuie sa dea scanteie noi o decalam, si dam pe 2 pistoane(pentru ca unu e pe compresie si unu pe sfarsit de evacuare). Pierdem scanteia pe pistonul de evacuare, cu toate ca nu e asa importanta. Deci am redus toata harababura la ceva elementar k sa zik asa.
Acum poate reusim sa facem un proiect comun ca sa dezoltam uC. Dacia_slk....poate ne ajuti cu programarea...cu electronica ma ocup eu si cobai tot eu smile.gif) .Ideea e totusi sa reusim acest sistem o sa fie cv trasnet pentru babele noaste tongue.gif . Poate pe viitoare si cateva reglaje, dar momentan noi sa reusim aceasta chestie.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 12 May 2010, 19:39
Post #7060


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




[quote=Kinetix,12 May 2010, 19:35]
Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21...






<span class='edit'>12 May 2010, 20:40:</span>
[quote=Kinetix,12 May 2010, 19:35]
Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21...



Daca se ofera cineva sa imi explice pe pm raman dator! Avansul static e reglat dupa ureche. Masina toarce frumos, fara rateuri...Dar cu platina reglata pe cama axului nu porneste!!!

This post has been edited by Bogdan90: 12 May 2010, 19:54


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 May 2010, 20:28
Post #7061


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Kinetix @ 12 May 2010, 19:35)
Mai Bogdane, da-o 'ncolo de treaba! Invata sa faci reglajele aprinderii ca la carte. Nu are cum sa nu-ti porneasca. Intai reglezi deschiderea maxima a platinilor cand pintenul este exact pe varful camei. Apoi pui avansul static la punct. Daca nu stii cum, poate iti trimite cineva un PM, sau faci tu un efort voluntar si mai citesti forumul pe ici-pe colo. Dupa ce faci asta, nu se poate sa nu-ti porneasca masina! E o treaba mult prea simpla pentru secolul 21...

djasu-le, de ce spui ca nu gasesti bujii fara rezistenta? Pai le ajustezi tu pe unele care sunt prevazute cu rezistenta. De pilda, bujiile Champion pentru Tico, Matiz si Cielo se preteaza excelent la asa ceva. Vezi daca au tipuri care se potrivesc la masina ta si le scoti rezistenta interna. Eu am "pacalit" asa mai multe bucati.
Paulorossi, nu contest ca te pricepi. Ma intriga insa lenea voastra, a astora care "le aveti" cu electronica si cu informatica.
Topicul asta de "Aprindere electronica" a devenit un soi de cos de gunoi in care se deverseaza tot felul de afirmatii, pareri si controverse pe subiecte care nu isi au locul aici. Se discuta de cativa ani pe topicul asta si s-au scris sute de pagini ca sa se ajunga la invariabilul "Vreau si eu aprinderea X sau Y"... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa dupa truda formidabila de a parcurge aceste sute de pagini, subiectul principal este tot aprinderea tranzistorizata, a carei schema de principiu bantuie domeniul auto de peste 60 de ani! Nici un circuit integrat, nici un microprocesor, nici un convertor de randament inalt, nici un calculator de avans, etc...
Nimeni nu vrea sa incerce ceva nou, nimeni nu mai vrea sa plateasca pretul documentarii prealabile, al crearii noului, al experimentarii... Ne multumim sa spunem "nu ai nevoie de energie mai inalta" desi nu suntem gata sa incercam un astfel de sistem in practica... Oricum, asta e "Parerea mea"...

iuliano_smile, nu ma pricep la electronica. Sunt doar amator. Insa, ca sa faci un D.I.S la Dacie, se poate folosi sistemul C.O.P (Coil on plug), adica ai cate o bobinuta pentru fiecare bujie. Se pot adapta bobinutele de la Matizul Euro3, de la dezmembrari. Acolo sunt cate trei pe suport si mai adaugi una in plus, ca sa poti aplica sistemul pe Dacie. Poti sa mesteresti usor si patru fise mici si nonrezistive, pentru un transfer maxim de energie la bujii. Am facut un set de fise nonrezistive si merg cu ele pe Tico de vreo doi ani, fara probleme.
Cred ca cel mai simplu e sa iei semnalul de aprindere de la un senzor din delcou (eventual Gotronic, sau un reluctor, Hall, ceva) si sa actionezi un integrat/procesor, ceva, care sa dea comanda pe patru canale, pe rand, in aceeasi ordine. Problema e cum initializezi procesul. Aici ma gandesc sa luam un semnal de pe fulia arborelui cotit, sau de pe volanta, care sa spuna sistemului cand sa inceapa numaratul celor patru impulsuri.
Toate cele bune si respectul meu tuturor.
*


Nu merg la filet .
Apropo la cativa amici de-ai mei care mai tin daci le-am montat acesta aprindere cdi de aici achizitionata . Aprinderea are avans automat in functie de turatie se adapteaza , senzorul poate fi platina sau senzor magnetic merge si cu senzor gotronic dar trebuie adaptat cu un bufer.
Motorul de dacie toarce foarte frumos si urca peste 7000 de ture is in sarcina peste 6000 de ture mai mult nu s-a dat ca nu tine troaca.
Aprinderea evident e preluata de la un motor de 26c.c. , pe iesirea aprinderi scoate deja inalta de 20kv pe care am injectato in bobina de la dacie .
Ce e frumos ca s-a putut adapta si la o motocicleta yamaha frz600 aceeasi aprindere din cauza ca cea originala nu mai era buna- procesorul ars .

This post has been edited by djasu82: 12 May 2010, 20:31


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 12 May 2010, 20:42
Post #7062


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Ce alte adaptari mai trebuie,e suficienta bobina originala de dacie?
Cum s-a imbunatatit mersul masinii,consum,demaraj, fata de situatia clasica/aprindere tranzistorizata?


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 12 May 2010, 20:43
Post #7063


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(iuliano_smile @ 12 May 2010, 19:25)
[...] Acum poate reusim sa facem un proiect comun ca sa dezoltam uC. Dacia_slk....poate ne ajuti cu programarea...cu electronica ma ocup eu si cobai tot eu smile.gif). [...]
*


Ok.


QUOTE(djasu82 @ 12 May 2010, 20:28)
[...] Apropo la cativa amici de-ai mei care mai tin daci le-am montat acesta aprindere cdi de aici achizitionata. [...]
*


Eu nu gasesc nici o aprindere cdi pe linkul ala.


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 12 May 2010, 20:47
Post #7064


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




http://phoenixmodels.ro/shop/gf26i-unit-p-2232.html
da copy/paste in browser


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 12 May 2010, 20:54
Post #7065


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Paulorossi @ 12 May 2010, 20:47)
http://phoenixmodels.ro/shop/gf26i-unit-p-2232.html
da copy/paste in browser
*



Pai asa am facut dar nu apare nici o aprindere cdi. ci numai:
- Teava de carbon D 3x2 mm, L 1m
- GL450C Main Gears for 450 Size Electric Helicopters, Upgrade par
- Adaptor tensiune 220AC/12VDC -5A
- GL450 Tail Boom for GL450 series Helicopter GL1102
- Banda velcro autoadeziva, 25x200mm
- GF26i Senzor magnetic

si ... atat.

Ah! Stai, ba nu! Am gasit-o! Chior sunt! Sau mai bine zis e facuta de toata jena pagina asta web. Produsul in cauza de-abia daca e mentionat; atentia iti fuge in alta parte. Si ... nici un fel de detalii despre aprinderea asta cdi - doar poza?! wacko.gif

This post has been edited by dacia_slk: 12 May 2010, 20:57


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 12 May 2010, 22:04
Post #7066


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Am vb si cu dacia_slk. Urmeaza sa facem un proiect open source despre aprindere electronica gestionata.
Urmeaza ca eu sa fak "rost" de curba de avans de la somnolentza mea. Daca mai sunt doritori si care poate face rost de curbe de avans potrivite pentru motor(dar si aplicate practic), sau poate cu idei in electronica.

Rog un admin sa imi raspunda pe PM daca pot sa fac un topic separat pentru a se intelge ideea si sa fie un topic dedicat aprinderii gestionata de uC.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 May 2010, 15:16
Post #7067


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




De ce nu faci una cu avans automat in functie de turatie , sau cumperi cdiul ala pe care l-am aratat.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 13 May 2010, 15:59
Post #7068


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(djasu82 @ 13 May 2010, 15:16)
De ce nu faci una cu avans automat in functie de turatie , sau cumperi cdiul ala pe care l-am aratat.
*



Ideea era sa facem o treaba de calitate atat cat ne permite platforma tehnica a daciei, cu cheltuieli minime - pentru bugetul daciotilor romani.

Ambitia cea mai tare (cel putin a mea) ar fi fost sa fim in stare sa facem ceva gen megasquirt care sa poata fi tunat (cu un laptop de ex.) dupa bunul plac al fiecarui proprietar mecanic pasionat sofer5.gif . Adica un EFI Computer. Numai ca... nedumerire.gif

... pentru inceput ne multumim si cu mai putin de atat (incepem cu pasi mici biggrin.gif ), avand in vedere ca suntem amatori in materie (cel putin eu NU sunt inginer AR blush.gif - apropos, ne-ar prinde bine un tocilar.gif (sau mai multi) astfel de specialist daca exista printre voi) si in plus, acest proiect marunt se va adresa unei multimi mai largi (exista si proprietari de dacie cu carburator, nu numai proprietari de dacie cu injectie). biggrin.gif Cu toate ca vad ca dispar pe capete, uitandu-ma la anunturile de vanzare de rable sau vouchere. sad.gif

Cel mai bine este sa cereti detalii lui iuliano_smile peacefingers.gif 04.gif , caci el (ei) a avut ideea prima data si deci meritul moral al actiunii este in mare parte al lui.

Cred c-am cam exagerat cu emoticons-urile, asa?!

This post has been edited by dacia_slk: 13 May 2010, 16:32


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 13 May 2010, 16:30
Post #7069


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Curba de avans aveam eu pentru motoarele de 1300, 1400 si 1600 de la Dacia pe carburatie. Sa le gasesc si le postez, desi cred ca inca se mai gasesc si pe aici pe forum.

13 May 2010, 16:34:
La Megasquirt se da si schema si detaliile, dar nu am gasit nimic legat de softul din controller.

This post has been edited by Siconi: 13 May 2010, 16:34


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 May 2010, 16:36
Post #7070


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




daca tot faceti ceva puneti in calcul si o sonda lambda plus un controler de relantii de la tico aici kinetick le mai stie ... Cu siguranta daca ai faci avans automat in functie de turatie trage motorul altfel poate chiar mai bine decat avansul mecanic dat de delco.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 13 May 2010, 16:37
Post #7071


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Siconi @ 13 May 2010, 16:30)
Curba de avans aveam eu pentru motoarele de 1300, 1400 si 1600 de la Dacia pe carburatie. Sa le gasesc si le postez, desi cred ca inca se mai gasesc si pe aici pe forum.
*



Ar fi bine daca ne-ai putea ajuta, Siconi, chiar macar cu atat.

Din ce-am vorbit aseara cu Iuliano_smile, inca suntem in faza de proiectare a proiectului - adica strangem tot ce putem (ca un black hole, numai ca nu cu forta) in primul rand "adunam" echipa; apoi (dupa mine) orice informatie (teoretica - cu atat mai mult) despre domeniu e foarte bine venita.

<span class='edit'>13 May 2010, 16:54:</span>
QUOTE(djasu82 @ 13 May 2010, 16:36)
daca tot faceti ceva puneti in calcul si o sonda lambda plus un controler de relantii de la tico aici kinetick le mai stie ... Cu siguranta daca ai faci avans automat in functie de turatie trage motorul altfel poate chiar mai bine decat avansul mecanic dat de delco.
*



djasu82, cum am mai zis: inca nu am stabilit specificatiile proiectului. Eu cred ca acestea reprezinta o chestiune care trebuie bine studiata (de la bun inceput) caci de ele depind multi factori in continuare ("dimensiunea" efortului de a duce la bun sfarsit proiectul, cunostintele toeretice si practice necesare - care se vor materializa in una sau mai multe persoane, banii necesari prototipului si testarilor etc.)

Revenind la propunerea ta: toata tarasenia este relativa - in sensul ca o putem face cu cat de multe sau cat de putine "facilitati" voim/putem. Am putea incepe de la o chestie f. simpla:

1. aprindere care "stie" curba de avans - eliminam dispozitivele mecanice de reglaj al avansului - si la care sa se poata "schimba" aceasta curba - printr-un upload soft de la un anumit dispozitiv (de ex. laptop, dar se poate si de la un stick usb) - versiunea 0.1

2. urmatorul pas: acceasi tarasenie, dar cu avans "gandit", "tunat" in mod dinamic de controler - cu senzor de detonatii - versiunea 0.2

3. etc

Sonda lambda si controlerul de ralanti merg peste ceea ce ne-am propus initial (gestionarea aprinderii si avansului), caci ele au de-a face cu sistemul de alimentare cu combustibil a motorului (la carburator nu prea ai ce face cu o sonda lambda - cred (?!) - deci trebuie musai un sistem de injectie - ceea ce presupune mult mai mult decat "pasul de pornire" al proiectului.

DAR, daca ajungem la versiunea 1.0 (?!), este posibil sa ajungem sa gestionam si alimentarea motorului.

iuliano_smile, mai zi si tu ceva...

<span class='edit'>13 May 2010, 17:02:</span>
QUOTE(Siconi @ 13 May 2010, 16:30)
<span class='edit'>13 May 2010, 16:34:</span>
La Megasquirt se da si schema si detaliile, dar nu am gasit nimic legat de softul din controller.
*


La megasquirt - versiunea I de exemplu, codul este scris in limbaj de asamblare pentru microprocesorul respectiv: Attached File  megasquirt_I.txt ( 73.69k ) Number of downloads: 15


La megasquirt II - softul este scris in limbajul C cu secvente inline de limbaj de asamblare, ceea ce, pentru orice programator este un pas inainte.Attached File  megasquirt_II.txt ( 309.71k ) Number of downloads: 22


This post has been edited by dacia_slk: 13 May 2010, 17:08


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 May 2010, 17:56
Post #7072


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, se poate pune pe Dacie un sistem de asistare electronica a carburatorului. Am mai discutat despre asta pe un alt topic. El poate functiona independent de gestionarea aprinderii. Iata AICI discutia despre sistemul asta. Un pic mai jos am postat si o schema de montaj, adaptat la Dacie.

Pe de alta parte, am gasit sisteme de gestionare a avansului care prezinta si o functie de diagnosticare a corectitudinii curbei de avans la un motor dat. Cautati detalii AICI. As fi cumparat un sistem de la ei, dar pretul este destul de mare: 191 de Euro...

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 13 May 2010, 18:05


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 13 May 2010, 21:22
Post #7073


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 November 09




rolleyes.gif Am si eu o intrebare care stiti : Se dau doua bobine de inductie clasice ... una are 11 kohmi si cealalta 9 kohmi .Care ieste mai buna ? smile.gif


--------------------
logan 1.5 dci 2006
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 13 May 2010, 21:35
Post #7074


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Amandoua. In genere, cea cu mai putini kOhmi ar trebui sa genereze o scanteie putin mai mica, dar diferenta intre ele nu este asa critica.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 13 May 2010, 21:53
Post #7075


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(Siconi @ 13 May 2010, 16:30)
Curba de avans aveam eu pentru motoarele de 1300, 1400 si 1600 de la Dacia pe carburatie. Sa le gasesc si le postez, desi cred ca inca se mai gasesc si pe aici pe forum.

<span class='edit'>13 May 2010, 16:34:</span>
La Megasquirt se da si schema si detaliile, dar nu am gasit nimic legat de softul din controller.
*


Le am eu.harti_avans.jpeg ( Size: 266.12k ) Number of downloads: 487
In principiu ne bazam pe astea, si/sau solnita e pregatita de teste.

QUOTE(djasu82 @ 13 May 2010, 16:36)
daca tot faceti ceva puneti in calcul si o sonda lambda plus un controler de relantii de la tico aici kinetick le mai stie ... Cu siguranta daca ai faci avans automat in functie de turatie trage motorul altfel poate chiar mai bine decat avansul mecanic dat de delco.
*


Chiar ma bucur ca esti alaturi de noi.

Aici este punctul de unde am dori sa plecam.
Trebuie sa punem 2 limbi pe fulie, puse cap in cap, pentru a da 2 scantei la fiecare tura de motor si un senzor optic. Pana aici e ok, dupa aceea incepe cutiuta magica, si pe urma aprinderea electronica. Gotronic AT01 se preteaza foarte bine la acest punct.

Acum vine cutiuta magica: eu zik sa facem ceva cu atmega8/88. Eu zik sa facem o curba "sport" si una de consum. Cea sport sa urce cu cateva grade toata harta cu ajutorul unui senzor de detonatie si cu un potentiometru. Rolul potentiometrului este de a sti "sarcina motorului" pentru a nu da un avans optim in stransa legatura cu turatia. Aici este mai mult pentru consum, unde ar trebui un avans mai mic.
Ideea cu sonda lambda si cu motorasul pas cu pas pentru a gestiona carbulicul in locul meu nu e o idee asa rea, dar hai sa o luam putin mai serios. Daca tot ma chinui hai sa pun injectie si un catalizator, si atunci stiu sigur k nu mai are ce motiv sa imi bage pe gat ca sa nu mai circul cu baba. Avantajul injectiei ca isi cam poarta singura de grija. Un proiect interesant ar fi injectia pe olcit


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 13 May 2010, 22:19
Post #7076


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Curbele astea le aveam si eu pe undeva salvate...
Le-am gasit, impreuna cu ceva detalii si carasteristici ale delcoului...

Curbe_avans_si_delco_datasheet_1.JPG ( Size: 86.62k ) Number of downloads: 450
avans_vacumatic_1300.JPG ( Size: 23.99k ) Number of downloads: 423
avans_centrifugal_1300.JPG ( Size: 32.73k ) Number of downloads: 416
avans_1600.JPG ( Size: 47.54k ) Number of downloads: 404
avans_1400_si_1600.JPG ( Size: 59.1k ) Number of downloads: 54
AV_VAC_810_99.jpg ( Size: 66.58k ) Number of downloads: 44
AV_CENT_810_99.jpg ( Size: 108.87k ) Number of downloads: 41
Curbe_avans_si_delco_datasheet_2.JPG ( Size: 26.55k ) Number of downloads: 40
delco1400_1600.jpg ( Size: 62.3k ) Number of downloads: 38
ec_1_r_dwg.jpg ( Size: 77.17k ) Number of downloads: 34
ev1r_dwg.jpg ( Size: 70.44k ) Number of downloads: 24
Motor810_20..jpg ( Size: 213.01k ) Number of downloads: 46
Untitled_009.jpg ( Size: 198.38k ) Number of downloads: 47
Untitled_010.jpg ( Size: 262.59k ) Number of downloads: 39
Untitled_011.jpg ( Size: 180.92k ) Number of downloads: 38


Sper ca am putut oferi cam tot ce era nevoie legat de acest subiect... Astept noutati. Cu alte cuvinte, ma bag si eu in echipa de dezvoltatori (mai putin programarea uC, unde eventual pot aduce aportul cu idei si sugestii experimentate sau studiate).


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 13 May 2010, 22:33
Post #7077


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Cum lucreaza un senzor de detonatie ? Ca sa stiu cum realizez si eu schema generala. La programare trb sa o luam cu pasi marunti.

Are cienva o bobina jumostatica sa ma joc cu ea biggrin.gif ?


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 13 May 2010, 22:35
Post #7078


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Siconi, nu ai pozele de mai sus postate in alta parte? imageshack ceva? ca de aici nu pot sa le iau - imi da tot felul de erori; cateva sunt de dimensiuni foarte mici, cand le maresc nu vad nimic. Cred ca am salvat thumbnail-urile...


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 13 May 2010, 22:53
Post #7079


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




altele doua apr_jumo.gif ( Size: 11.16k ) Number of downloads: 677
ignition_TCI_84.gif ( Size: 9.12k ) Number of downloads: 653

Bafta!
P.S.- de soft sa nu ma intrebati ca nu-l am.Site-ul de unde le am nu mai merge

This post has been edited by pcostica: 13 May 2010, 23:03


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 13 May 2010, 22:57
Post #7080


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




QUOTE(dacia_slk @ 13 May 2010, 22:35)
Siconi, nu ai pozele de mai sus postate in alta parte? imageshack ceva? ca de aici nu pot sa le iau - imi da tot felul de erori; cateva sunt de dimensiuni foarte mici, cand le maresc nu vad nimic. Cred ca am salvat thumbnail-urile...
*


Apasa scroll pe poza si se deschise intr-o pagina separata, unde se vede mai bine.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 234 235 236 237 238 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 12:56
Forum Renault