Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Siconi |
![]()
Post
#7111
|
||
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
|
||
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|||
elm |
![]()
Post
#7112
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 17 May 2010, 10:26) Fain. Pai hai sa presupunem ca trag o dunga pe pinionul de la axul cu came (la Tico e un singur ax), cu putin inainte ca pistonul numarul unu sa ajunga la TDC. Citesc "dunga" asta cu un optocuplor gen CNY70. Sau montez un mic surubel pe partea laterala a pinionului, pe care il citesc cu un reluctor. Ce fac in continuare ca sa initializez numaratoarea cu MMC-ul? Mersi. Problema este ca motorul se opreste intr-o pozitie oarecare. Iar cind pui contactul, el trebuie "sa stie" care bujie urmeaza si: - sa lase demarorul sa invirta motorul fara a da scinteie pina cind urmeaza bujia 1 si de acolo sa inceapa functionarea numaratorului. Asta pentru ca sistemul compus de senzorul Gotronic si MMC4017 formeaza un traductor incremental care trebuie initializat - sa dea scinteie bujiei oarecare care urmeaza (atunci cind trebuie, normal) ceea ce implica un traductor numeric absolut (parca se numea). Deci surubelul tau trebuie sa dea un impuls pe pinul de reset al MMC undeva dupa bujia 4. Si functionarea MMC sa fie inhibata pina la primul impuls de reset de la surubel (asta cred ca se poate face cu un bistabil RS care sa comute S la "atingerea" surubelului, dupa care, evident ramine asa la urmatoarele "atingeri" ale surubelului) S-ar putea ca baietii de mai sus sa aiba dreptate si problema sa fie mai usor rezolvata de catre un uC This post has been edited by elm: 17 May 2010, 21:34 |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7113
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Parerea mea este ca te cam complici cu MMC-ul. 4-5 linii de cod si ceva elemente pasive pe langa un micro-controller si ai rezolvat asta.
In alta ordine de idei, iuliano, nu conteaza atat de mult CE companie alegem pentru uC, cat conteaza ceea ce ofera el. Eu detin mai multe PIC-uri, dar si un Atmega32. Iar la treaba cu LCD si meniu separat, comunicand pe RS-485 sau RS-422 (poate chiar CAN-BUS) este o idee foarte buna. Un proiect de-al meu mai de acum 2 ani pus cap la cap (un bord digital si un computer pentru habitaclu si unele functii pentru motor) era conceput din vreo 3 sau 4 astfel de PCB-uri, cu comunicatie seriala intre ele astfel: 1 montaj era master, celelalte erau slave. In fine, treaba asta nu e asa de necesara. Era doar o idee de imbunatatire. Se poate si fara ea. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Kinetix |
![]()
Post
#7114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Baieti, despre calculator de bord artizanal se mai discuta si AICI.
Tudore, bobina de Tico are urmatoarele caracteristici: - rezistenta primar: 1.2 Ohm (din manual) - inductanta primar: 4.65mH (masurata de diaconuliviu) - rezistenta secundar: 12.1KOhm (din manual) Aprinderea de Tico are timp Dwell constant. Bobina de Tico este alimentata un timp relativ constant, indiferent de turatie. elm, eu ma gandeam ca indiferent cum se opreste motorul, ciclul de impulsuri pentru aprindere va fi initializat de surubel. Apoi integratul da o serie de impulsuri (A-B-C-D, sa zicem, corelate cu semnalul din delcou), dupa care iar este initializat procesul numararii cu surubelul, etc. Dar poate ca nu e cea mai buna idee... Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 18 May 2010, 14:51 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
elm |
![]()
Post
#7115
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Din cite am inteles si la injectie motorul are o rotatie "moarta" la pornire, deci nu ar fi asta o problema. Si da, MMC-ul pleaca de la impulsul A, deci trebuie sa astepte motorul sa ajunga la bujia A
|
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
daredan |
![]()
Post
#7116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Apropos de fise: ieri am masurat fisele si am avut surpriza sa vad citiri de la 45k la 96k fisa centrala! M-am dus la magazin, am gasit fise de Urziceni si Tesla: cele de la Tesla aveau intre 5k si 6k iar cele de Urziceni 4,1-4,2k cel mult. Le-am luat pe astea de Urziceni in cele din urma
![]() |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#7117
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Foarte rau,o sa-ti dai pumni in cap peste cateva luni cand o sa ajunga rezistenta la 70k.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
djasu82 |
![]()
Post
#7118
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca are aprinderea reglata corect si carburatia merge nu exceptional dar merge , eu recomand fise de carbon dar si alea in timp se duc - creste rezistenta interna sau fise din lita de cu cu diametrul conductorului 2mm si lulea (rotor) boche cu rezistenta ia interna de 5k si cu forma de T pentru a nu pierde din energie cand e sa arunce scanteia pe plotul dinspre fiecare bujie .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#7119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Eu nu inteleg de ce se tot aduce din nou si din nou problema asta in discutie pe un topic fara legatura cu ea... Ce au a face "fisele de Urziceni" sau "de carbon" sau de "ce vrei tu" cu Aprinderea Electronica?
De ce nu faceti, fratilor, topic despre "Tuning fise"? Fisele astea de care tot intreaba unii colegi nu sunt specifice Aprinderii Electronice. Sunt o "mostenire" de la sistemul clasic de aprindere, cu ruptor electromecanic. Iata de ce exista sisteme moderne tip C.O.P, care elimina fisele din ecuatie. Dragi colegi incepatori, SIGUR ati citit paginile anterioare ale topicului??? Macar cateva... Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 18 May 2010, 19:16 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7120
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Tu ai scis dupa n luni de pauza sa vezi ce s-a scris pe topic nu numai fise ci carburatie ... si alte nebunii.
Eu zic ca fisele fac parte din sistemul de aprindere eletronica , idem delcoul. si bobina de inductie. Inventi noi tci -cdi iar pe dacie mergea aia din linkul ala cu avans automat in functie de turatie . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7121
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Gaba |
![]()
Post
#7122
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
OFF TOPIC
Tot va aud de luleaua bosh cu rezistenta interna ... puneti o poza va rog , sau o serie , de la ce masina provine ... sau ceva dupa ce sa o gasesc ca eu am cautat si se cam uita stramb la mine cei care vind piese auto ... mersi. |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7123
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Lista:
-senzor de turatie cu TLE4935. Partea frumoasa e ca sa il schimbi in 1 logic trebuie sa treaca nordul, iar ca sa treaca in 0 logic trebuie sa treaca sudul. Deci am rezolvat si problema scanteii la pornire TLE4935L_circuits.jpg ( Size: 14.28k ) Number of downloads: 584 -senzor MAP. Ma gandeam la instalatiile de gaz de pe motoarele cu injectie presiune.jpg ( Size: 3.08k ) Number of downloads: 598 -senzor de detonatie -senzor apa astfel incat sa mearga cu avans mai mic pentru a nu avea demaraj sa nu o fortam. -bobina jumostatica sau 2 bobini de dacie. Aici ma gandeam sa lee "antrenam" cu AT01 -2 curbe de avanas(consum si racing ![]() -martor luminos pentru curba de avans -interfata serial MAX232 max232l.gif ( Size: 7.23k ) Number of downloads: 594 -+contact This post has been edited by iuliano_smile: 19 May 2010, 07:48 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
ma scuzati ca pun o intrebare din curiozitate: senzorul MAP ce rol are in proiectul vostru? pun intrebarea deoarece el se foloseste la injectie (probabil modele mai vechi, injectia mono-punct Bosh de pe dacia berlina-nova nu are acest senzor)
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7125
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Pentru a anula capsula vacumatica de pe delcou.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
dar curba avansului necesara motorului (vacumatic + centrifugal) nu se poate afla, astfel se poate programa aprinderea sa dea avans la scanteie in functie de RPM
ce parere aveti de un kit de genu (acesta sau altul): http://www.sportdevices.com/efimania/index.htm ar fi tentant sa fie adaptat la nevoile voastre? LE - ca idee cred ca poate fi pacalit ca are un singur cilindru din senzorul de turatie, comportandu-se la fel pentru toti cilindrii This post has been edited by danciusergiu84: 19 May 2010, 08:16 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
payty |
![]()
Post
#7127
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 19 May 2010, 07:45) -senzor apa astfel incat sa mearga cu avans mai mic pentru a nu avea demaraj sa nu o fortam. 1. eu stiu ca la motor rece se da mai mult avans ca sa mearga mai bine. s-ar putea sa nu fie o solutie. 2. Poti folosi orice senzor de vacuum dar de unde stii tensiunea pe care o da in functie de depresiune? Ar trebui unul calibrat, la care sa stii si curbele de tensiuni, pt ca altfel e inutil. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#7128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 18 May 2010, 21:01) Eu zic ca fisele fac parte din sistemul de aprindere eletronica , idem delcoul. si bobina de inductie. QUOTE(gotronic @ 19 May 2010, 00:23) Prieteni, mi se pare ca acest topic se intituleaza "Aprindere Electronica", nu doar "Sistem Aprindere". Pe de alta parte, topicul se afla la sectiunea "Imbunatatiri Dacia Clasic", nu la sectiunea "Probleme Tehnice", "Intretinere", sau "Diverse". Daca cineva descopera ca are o fisa intrerupta si schimba setul, sau daca nu stie sa regleze ralantiul nu mi se pare corect sa se discute despre aceste subiecte in topicul de fata. Nu vad ce imbunatatire ai adus sistemului de aprindere daca ai schimbat setul de fise invechite de pe masina cu unul nou, "de uzina"... Iar faptul ca ai pus fise noi nu face ca masina ta sa aiba aprindere Electronica... Dar, ma rog, in lipsa actiunii unui moderator, fiecare spune ce vrea... Sper sa intelegeti ca ceea ce am spus are scopul sa ne ajute sa nu facem acest topic mai stufos decat este necesar. Daca am gresit, va rog sa ma corectati. djasu, aprinderea aia CDI "cu avans automat in functie de turatie" de unde stie ce curba de avans este cea mai potrivita pentru masina mea sau a ta? L.E: Ce parere aveti de integratul asta pentru proiectul in desfasurare? ![]() Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 19 May 2010, 10:20 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
daredan |
![]()
Post
#7129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Pt. Kinetix: din nefericire nu am posibilitatea de a da mesaje si doar din dorinta de a nu incarca topicul nu o sa mai comentez nimic. Pace tie.
This post has been edited by daredan: 19 May 2010, 13:01 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
Minel |
![]()
Post
#7130
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Am cumparat azi o aprindere electronica AT011 fara senzor in cutie, serie aprindere ...005495 si dupa montarea ei , numai functioneaza turometrul....
![]() Motorul merge frumos de tot , mergea si inainte ....si turometrul la fel ...dar acum parca ii mort .... Aveti idee ce poate sa aiba ....? ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7131
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Habar n-am.
Ihmm... ![]() Poate un fir intrerupt cu ocazia asta? ![]() This post has been edited by dacia_slk: 19 May 2010, 13:28 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Siconi |
![]()
Post
#7132
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Vezi ca poate nu ai conectat firul de la turometru la borna care trebuie, adica la minusul bobinei; cred ca la tine a ramas conectat cu firul de la platina, ceea ce nu mai e valabil (srie si in prospectul aprinderii).
19 May 2010, 13:38: LE: Pentru cei integrati in acest proiect, gasim AICI un senzor MAP relativ ieftin (am cont la ei si primesc discount). Date tehnice despre acest senzor: ![]() sau direct AICI. 19 May 2010, 13:44: LLE: Am uitat sa precizez: pretul pentru orice proaspat venit este de 58 RON, dar pentru clienti mai vechi (ca mine de ex.) este de 29 RON. La acest pret se adauga taxe de ambalare si expediere de 19 RON (coletul soseste din Polonia si dureaza 3 zile de la data comenzii pana suna telefonul sa ma intalnesc cu curierul - GLS Romania). Gasiti in fisa tehnica si tensiunile de lucru, si presiunile si detaliile mecanice, cum e conceput (imagine in sectiune) etc. 19 May 2010, 13:49: LLLE: Alte detalii : 100kPa On-Chip Temperature Compensated & Calibrated Silicon Pressure Sensor ... asta e denumirea si este exact un senzor MAP care accepta exact plaja de depresiuni de la motoarele vizate de noi. This post has been edited by Siconi: 19 May 2010, 13:49 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
gotronic |
![]()
Post
#7133
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Minel @ 19 May 2010, 13:21) Am cumparat azi o aprindere electronica AT011 fara senzor in cutie, serie aprindere ...005495 si dupa montarea ei , numai functioneaza turometrul.... ![]() Motorul merge frumos de tot , mergea si inainte ....si turometrul la fel ...dar acum parca ii mort .... Aveti idee ce poate sa aiba ....? ![]() Ce bobina de Tico este pe masina? ![]() Vezi contactele de la fir/papuc de la turometru. Sunt si turometre care mai fac figuri, dar deloc mai rar. Incearca sa pui bobina de inductie invers (+cu-). dar atentie sa nu pui aprinderea in scurt pe urma (acum o pui pe + si alimentezi pe -). Unii au scapat de probleme cu turometru asa.! LE. Mai bagam si turometru la aprindere electronica.! ![]() This post has been edited by gotronic: 19 May 2010, 14:37 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#7134
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
turometrele E/P parca faceau belele la multe bobine inclusiv la cea de tico . Turometrele de pe bordurile de CN facute la turci nu aveau probleme .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#7135
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 19 May 2010, 14:24) Ce raspuns , mai concret nici ca se putea .... ![]() Cum sa fie fir intrerupt ca este model 1310 fara turometru si turometru l-am pus eu ulterior , turometrul fiind normal de EP .... ca si la bordul meu de CN ... QUOTE(gotronic @ 19 May 2010, 15:28) Ce bobina de Tico este pe masina? ![]() Vezi contactele de la fir/papuc de la turometru. Sunt si turometre care mai fac figuri, dar deloc mai rar. Incearca sa pui bobina de inductie invers (+cu-). dar atentie sa nu pui aprinderea in scurt pe urma (acum o pui pe + si alimentezi pe -). Unii au scapat de probleme cu turometru asa.! LE. Mai bagam si turometru la aprindere electronica.! ![]() Este bobina normala de Dacia , 3221 parca , si a functionat normal cu turometrul alimentat de la borna ( - ) minus a bobinei ..... iar turometrul in configuratia actuala este legat la borna aprinderii de unde pleaca si firul catre delcou ... Numai retin exact dar parca era vorba si de un condensator ... parca pus la minusul bobinei .... dar ce condensator ... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#7136
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Dar de ce nu ai lasat firul de la turometru direct pe bobina?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7137
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(Minel @ 19 May 2010, 15:06) Ce raspuns , mai concret nici ca se putea .... ![]() Cum sa fie fir intrerupt ca este model 1310 fara turometru si turometru l-am pus eu ulterior , turometrul fiind normal de EP .... ca si la bordul meu de CN ... Este bobina normala de Dacia , 3221 parca , si a functionat normal cu turometrul alimentat de la borna ( - ) minus a bobinei ..... iar turometrul in configuratia actuala este legat la borna aprinderii de unde pleaca si firul catre delcou ... Numai retin exact dar parca era vorba si de un condensator ... parca pus la minusul bobinei .... dar ce condensator ... ![]() Firul de "semnal" (tact) al turometrului l-ai legat tu, nu face parte din instalatia electrica originala a daciei... Incearca sa-l legi mai departe de bobina - la delco. Poate iti merge astfel; eu am avut o problema asemanatoare cu un turometru (e drept, digital - deci poate alte mancare de peste) si am rezolvat-o astfel. Succes si... peace! ![]() ![]() ![]() 19 May 2010, 16:12: Salut! De dimineata nu mi-a pornit masina de nici o culoare; am dat vina pe garabetii care mi-au mai golit rezervorul de vreo 3-4 ori; n-am avut timp sa fac verificari, asa ca am plecat la lucru si m-am intors (de la lucru) cu 6L de benzen. I-am pus in rezervor, benzina baga (daca dau manual la pompa se vede clar ca baga), dar tot nu porneste de nici o culoare. M-am gandit ca poate are partea electrica ceva, asa ca am inceput verificarile: DAR, sunt un pic mai cam nesigur pe masuratorile fiselor: am multimetru din ala ieftin chinezesc, negru, digital - l-am pus pe scala de 200K (la rezistivitate) si-mi da valorile: 60 pentru fisa centrala si intre 10 si 20 pentru celelalte. Valorile astea - daca scala este de 200K inseamna 60KO, 10KO si respectiv 20KO? MUltumesc. This post has been edited by dacia_slk: 19 May 2010, 16:12 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Minel |
![]()
Post
#7138
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
surube |
![]()
Post
#7139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7140
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 19 May 2010, 16:03) M-am gandit ca poate are partea electrica ceva, asa ca am inceput verificarile: DAR, sunt un pic mai cam nesigur pe masuratorile fiselor: am multimetru din ala ieftin chinezesc, negru, digital - l-am pus pe scala de 200K (la rezistivitate) si-mi da valorile: 60 pentru fisa centrala si intre 10 si 20 pentru celelalte. Valorile astea - daca scala este de 200K inseamna 60KO, 10KO si respectiv 20KO? MUltumesc. Scanteie ai? Inainte sa te apuci sa masori! ![]() ![]() Da, pe scala de 200K atat este 10..60 Kohmi. LE. Topicul ar trebui completat cu "initiere in electronica". Sau "Electronica, nimic mai simplu" sau "Electronica pentru toti" samd.! ![]() This post has been edited by gotronic: 19 May 2010, 18:08 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:47 |