DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 236 237 238 239 240 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Siconi
post 17 May 2010, 18:28
Post #7111


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Si Dacia pe injectie are vacuumatic, are un senzor MAP din cate stiu eu. Maine ma uit si va spun exact.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 17 May 2010, 21:27
Post #7112


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(Kinetix @ 17 May 2010, 10:26)
Fain.
Pai hai sa presupunem ca trag o dunga pe pinionul de la axul cu came (la Tico e un singur ax), cu putin inainte ca pistonul numarul unu sa ajunga la TDC. Citesc "dunga" asta cu un optocuplor gen CNY70.
Sau montez un mic surubel pe partea laterala a pinionului, pe care il citesc cu un reluctor.
Ce fac in continuare ca sa initializez numaratoarea cu MMC-ul?
Mersi.
*



Problema este ca motorul se opreste intr-o pozitie oarecare. Iar cind pui contactul, el trebuie "sa stie" care bujie urmeaza si:

- sa lase demarorul sa invirta motorul fara a da scinteie pina cind urmeaza bujia 1 si de acolo sa inceapa functionarea numaratorului. Asta pentru ca sistemul compus de senzorul Gotronic si MMC4017 formeaza un traductor incremental care trebuie initializat

- sa dea scinteie bujiei oarecare care urmeaza (atunci cind trebuie, normal) ceea ce implica un traductor numeric absolut (parca se numea).

Deci surubelul tau trebuie sa dea un impuls pe pinul de reset al MMC undeva dupa bujia 4. Si functionarea MMC sa fie inhibata pina la primul impuls de reset de la surubel (asta cred ca se poate face cu un bistabil RS care sa comute S la "atingerea" surubelului, dupa care, evident ramine asa la urmatoarele "atingeri" ale surubelului)

S-ar putea ca baietii de mai sus sa aiba dreptate si problema sa fie mai usor rezolvata de catre un uC

This post has been edited by elm: 17 May 2010, 21:34


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 17 May 2010, 22:09
Post #7113


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Parerea mea este ca te cam complici cu MMC-ul. 4-5 linii de cod si ceva elemente pasive pe langa un micro-controller si ai rezolvat asta.

In alta ordine de idei, iuliano, nu conteaza atat de mult CE companie alegem pentru uC, cat conteaza ceea ce ofera el. Eu detin mai multe PIC-uri, dar si un Atmega32. Iar la treaba cu LCD si meniu separat, comunicand pe RS-485 sau RS-422 (poate chiar CAN-BUS) este o idee foarte buna. Un proiect de-al meu mai de acum 2 ani pus cap la cap (un bord digital si un computer pentru habitaclu si unele functii pentru motor) era conceput din vreo 3 sau 4 astfel de PCB-uri, cu comunicatie seriala intre ele astfel: 1 montaj era master, celelalte erau slave. In fine, treaba asta nu e asa de necesara. Era doar o idee de imbunatatire. Se poate si fara ea.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 18 May 2010, 14:38
Post #7114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Baieti, despre calculator de bord artizanal se mai discuta si AICI.

Tudore, bobina de Tico are urmatoarele caracteristici:
- rezistenta primar: 1.2 Ohm (din manual)
- inductanta primar: 4.65mH (masurata de diaconuliviu)
- rezistenta secundar: 12.1KOhm (din manual)
Aprinderea de Tico are timp Dwell constant. Bobina de Tico este alimentata un timp relativ constant, indiferent de turatie.

elm, eu ma gandeam ca indiferent cum se opreste motorul, ciclul de impulsuri pentru aprindere va fi initializat de surubel. Apoi integratul da o serie de impulsuri (A-B-C-D, sa zicem, corelate cu semnalul din delcou), dupa care iar este initializat procesul numararii cu surubelul, etc. Dar poate ca nu e cea mai buna idee...

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 18 May 2010, 14:51


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 18 May 2010, 15:15
Post #7115


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




Din cite am inteles si la injectie motorul are o rotatie "moarta" la pornire, deci nu ar fi asta o problema. Si da, MMC-ul pleaca de la impulsul A, deci trebuie sa astepte motorul sa ajunga la bujia A


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daredan
post 18 May 2010, 16:26
Post #7116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 285
Joined: 9 March 10




Apropos de fise: ieri am masurat fisele si am avut surpriza sa vad citiri de la 45k la 96k fisa centrala! M-am dus la magazin, am gasit fise de Urziceni si Tesla: cele de la Tesla aveau intre 5k si 6k iar cele de Urziceni 4,1-4,2k cel mult. Le-am luat pe astea de Urziceni in cele din urma victorie.gif


--------------------
dacia 1304 1996 pick-up - b-43-mla
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 18 May 2010, 17:01
Post #7117


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Foarte rau,o sa-ti dai pumni in cap peste cateva luni cand o sa ajunga rezistenta la 70k.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 May 2010, 17:51
Post #7118


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Daca are aprinderea reglata corect si carburatia merge nu exceptional dar merge , eu recomand fise de carbon dar si alea in timp se duc - creste rezistenta interna sau fise din lita de cu cu diametrul conductorului 2mm si lulea (rotor) boche cu rezistenta ia interna de 5k si cu forma de T pentru a nu pierde din energie cand e sa arunce scanteia pe plotul dinspre fiecare bujie .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 18 May 2010, 19:14
Post #7119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Eu nu inteleg de ce se tot aduce din nou si din nou problema asta in discutie pe un topic fara legatura cu ea... Ce au a face "fisele de Urziceni" sau "de carbon" sau de "ce vrei tu" cu Aprinderea Electronica?
De ce nu faceti, fratilor, topic despre "Tuning fise"? Fisele astea de care tot intreaba unii colegi nu sunt specifice Aprinderii Electronice. Sunt o "mostenire" de la sistemul clasic de aprindere, cu ruptor electromecanic. Iata de ce exista sisteme moderne tip C.O.P, care elimina fisele din ecuatie.
Dragi colegi incepatori, SIGUR ati citit paginile anterioare ale topicului??? Macar cateva...
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 18 May 2010, 19:16


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 18 May 2010, 21:01
Post #7120


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Tu ai scis dupa n luni de pauza sa vezi ce s-a scris pe topic nu numai fise ci carburatie ... si alte nebunii.
Eu zic ca fisele fac parte din sistemul de aprindere eletronica , idem delcoul. si bobina de inductie.
Inventi noi tci -cdi iar pe dacie mergea aia din linkul ala cu avans automat in functie de turatie .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 May 2010, 00:23
Post #7121


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(djasu82 @ 18 May 2010, 21:01)
Eu zic ca fisele fac parte din sistemul de aprindere eletronica , idem delcoul. si bobina de inductie.
*


Idem bujiile, contactul si acumulatorul! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 19 May 2010, 07:02
Post #7122


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




OFF TOPIC
Tot va aud de luleaua bosh cu rezistenta interna ... puneti o poza va rog , sau o serie , de la ce masina provine ... sau ceva dupa ce sa o gasesc ca eu am cautat si se cam uita stramb la mine cei care vind piese auto ...
mersi.


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 19 May 2010, 07:45
Post #7123


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Lista:
-senzor de turatie cu TLE4935. Partea frumoasa e ca sa il schimbi in 1 logic trebuie sa treaca nordul, iar ca sa treaca in 0 logic trebuie sa treaca sudul. Deci am rezolvat si problema scanteii la pornire
TLE4935L_circuits.jpg ( Size: 14.28k ) Number of downloads: 584

-senzor MAP. Ma gandeam la instalatiile de gaz de pe motoarele cu injectie
presiune.jpg ( Size: 3.08k ) Number of downloads: 598

-senzor de detonatie
-senzor apa astfel incat sa mearga cu avans mai mic pentru a nu avea demaraj sa nu o fortam.
-bobina jumostatica sau 2 bobini de dacie. Aici ma gandeam sa lee "antrenam" cu AT01
-2 curbe de avanas(consum si racing biggrin.gif )
-martor luminos pentru curba de avans
-interfata serial MAX232
max232l.gif ( Size: 7.23k ) Number of downloads: 594

-+contact

This post has been edited by iuliano_smile: 19 May 2010, 07:48


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 19 May 2010, 08:00
Post #7124


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




ma scuzati ca pun o intrebare din curiozitate: senzorul MAP ce rol are in proiectul vostru? pun intrebarea deoarece el se foloseste la injectie (probabil modele mai vechi, injectia mono-punct Bosh de pe dacia berlina-nova nu are acest senzor)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 19 May 2010, 08:05
Post #7125


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Pentru a anula capsula vacumatica de pe delcou.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 19 May 2010, 08:13
Post #7126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




dar curba avansului necesara motorului (vacumatic + centrifugal) nu se poate afla, astfel se poate programa aprinderea sa dea avans la scanteie in functie de RPM

ce parere aveti de un kit de genu (acesta sau altul): http://www.sportdevices.com/efimania/index.htm ar fi tentant sa fie adaptat la nevoile voastre?

LE - ca idee cred ca poate fi pacalit ca are un singur cilindru din senzorul de turatie, comportandu-se la fel pentru toti cilindrii

This post has been edited by danciusergiu84: 19 May 2010, 08:16


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 19 May 2010, 08:17
Post #7127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(iuliano_smile @ 19 May 2010, 07:45)
-senzor apa astfel incat sa mearga cu avans mai mic pentru a nu avea demaraj sa nu o fortam.



1. eu stiu ca la motor rece se da mai mult avans ca sa mearga mai bine. s-ar putea sa nu fie o solutie.
2. Poti folosi orice senzor de vacuum dar de unde stii tensiunea pe care o da in functie de depresiune? Ar trebui unul calibrat, la care sa stii si curbele de tensiuni, pt ca altfel e inutil.









--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 19 May 2010, 09:43
Post #7128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




QUOTE(djasu82 @ 18 May 2010, 21:01)
Eu zic ca fisele fac parte din sistemul de aprindere eletronica , idem delcoul. si bobina de inductie.
*


QUOTE(gotronic @ 19 May 2010, 00:23)
Idem bujiile, contactul si acumulatorul! smile.gif
*


Prieteni, mi se pare ca acest topic se intituleaza "Aprindere Electronica", nu doar "Sistem Aprindere". Pe de alta parte, topicul se afla la sectiunea "Imbunatatiri Dacia Clasic", nu la sectiunea "Probleme Tehnice", "Intretinere", sau "Diverse". Daca cineva descopera ca are o fisa intrerupta si schimba setul, sau daca nu stie sa regleze ralantiul nu mi se pare corect sa se discute despre aceste subiecte in topicul de fata. Nu vad ce imbunatatire ai adus sistemului de aprindere daca ai schimbat setul de fise invechite de pe masina cu unul nou, "de uzina"... Iar faptul ca ai pus fise noi nu face ca masina ta sa aiba aprindere Electronica...
Dar, ma rog, in lipsa actiunii unui moderator, fiecare spune ce vrea...
Sper sa intelegeti ca ceea ce am spus are scopul sa ne ajute sa nu facem acest topic mai stufos decat este necesar. Daca am gresit, va rog sa ma corectati.

djasu, aprinderea aia CDI "cu avans automat in functie de turatie" de unde stie ce curba de avans este cea mai potrivita pentru masina mea sau a ta?

L.E: Ce parere aveti de integratul asta pentru proiectul in desfasurare?
Attached File  LM9011_Electronic_Ignition_Interface.pdf ( 335.83k ) Number of downloads: 70


Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 19 May 2010, 10:20


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daredan
post 19 May 2010, 09:58
Post #7129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 285
Joined: 9 March 10




Pt. Kinetix: din nefericire nu am posibilitatea de a da mesaje si doar din dorinta de a nu incarca topicul nu o sa mai comentez nimic. Pace tie.

This post has been edited by daredan: 19 May 2010, 13:01


--------------------
dacia 1304 1996 pick-up - b-43-mla
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 May 2010, 13:21
Post #7130


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Am cumparat azi o aprindere electronica AT011 fara senzor in cutie, serie aprindere ...005495 si dupa montarea ei , numai functioneaza turometrul.... sad.gif

Motorul merge frumos de tot , mergea si inainte ....si turometrul la fel ...dar acum parca ii mort ....
Aveti idee ce poate sa aiba ....? huh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 19 May 2010, 13:24
Post #7131


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Habar n-am.

Ihmm... nedumerire.gif nu... chiar n-am idee.

Poate un fir intrerupt cu ocazia asta? peacefingers.gif

This post has been edited by dacia_slk: 19 May 2010, 13:28


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 19 May 2010, 13:31
Post #7132


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Vezi ca poate nu ai conectat firul de la turometru la borna care trebuie, adica la minusul bobinei; cred ca la tine a ramas conectat cu firul de la platina, ceea ce nu mai e valabil (srie si in prospectul aprinderii).

19 May 2010, 13:38:
LE: Pentru cei integrati in acest proiect, gasim AICI un senzor MAP relativ ieftin (am cont la ei si primesc discount).
Date tehnice despre acest senzor: Attached File  MPX2100DP.pdf ( 134.61k ) Number of downloads: 42
sau direct AICI.

19 May 2010, 13:44:
LLE: Am uitat sa precizez: pretul pentru orice proaspat venit este de 58 RON, dar pentru clienti mai vechi (ca mine de ex.) este de 29 RON. La acest pret se adauga taxe de ambalare si expediere de 19 RON (coletul soseste din Polonia si dureaza 3 zile de la data comenzii pana suna telefonul sa ma intalnesc cu curierul - GLS Romania).

Gasiti in fisa tehnica si tensiunile de lucru, si presiunile si detaliile mecanice, cum e conceput (imagine in sectiune) etc.

19 May 2010, 13:49:
LLLE: Alte detalii :  

100kPa On-Chip Temperature Compensated & Calibrated Silicon Pressure Sensor

... asta e denumirea si este exact un senzor MAP care accepta exact plaja de depresiuni de la motoarele vizate de noi.

This post has been edited by Siconi: 19 May 2010, 13:49


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 May 2010, 14:28
Post #7133


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Minel @ 19 May 2010, 13:21)
Am cumparat azi o aprindere electronica AT011 fara senzor in cutie, serie aprindere ...005495   si dupa montarea ei , numai functioneaza turometrul.... sad.gif

   Motorul merge frumos de tot , mergea si inainte ....si turometrul la fel ...dar acum parca ii mort ....
   Aveti idee ce poate sa aiba ....? huh.gif
*



Ce bobina de Tico este pe masina? sad.gif
Vezi contactele de la fir/papuc de la turometru. Sunt si turometre care mai fac figuri, dar deloc mai rar. Incearca sa pui bobina de inductie invers (+cu-). dar atentie sa nu pui aprinderea in scurt pe urma (acum o pui pe + si alimentezi pe -). Unii au scapat de probleme cu turometru asa.!
LE.
Mai bagam si turometru la aprindere electronica.! smile.gif

This post has been edited by gotronic: 19 May 2010, 14:37


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 19 May 2010, 14:36
Post #7134


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




turometrele E/P parca faceau belele la multe bobine inclusiv la cea de tico . Turometrele de pe bordurile de CN facute la turci nu aveau probleme .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 May 2010, 15:06
Post #7135


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(dacia_slk @ 19 May 2010, 14:24)
Habar n-am.

Ihmm...  nedumerire.gif nu... chiar n-am idee.

Poate un fir intrerupt cu ocazia asta? peacefingers.gif
*




Ce raspuns , mai concret nici ca se putea .... dry.gif ca sa nu spun altceva ...

Cum sa fie fir intrerupt ca este model 1310 fara turometru si turometru l-am pus eu ulterior , turometrul fiind normal de EP .... ca si la bordul meu de CN ...



QUOTE(gotronic @ 19 May 2010, 15:28)
Ce bobina de Tico este pe masina? sad.gif
Vezi contactele de la fir/papuc de la turometru. Sunt si turometre care mai fac figuri, dar deloc mai rar. Incearca sa pui bobina de inductie invers (+cu-). dar atentie sa nu pui aprinderea in scurt pe urma (acum o pui pe + si alimentezi pe -). Unii au scapat de probleme cu turometru asa.!
LE.
Mai bagam si turometru la aprindere electronica.! smile.gif
*




Este bobina normala de Dacia , 3221 parca , si a functionat normal cu turometrul alimentat de la borna ( - ) minus a bobinei ..... iar turometrul in configuratia actuala este legat la borna aprinderii de unde pleaca si firul catre delcou ...

Numai retin exact dar parca era vorba si de un condensator ... parca pus la minusul bobinei .... dar ce condensator ... huh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 19 May 2010, 15:17
Post #7136


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Dar de ce nu ai lasat firul de la turometru direct pe bobina?


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 19 May 2010, 16:03
Post #7137


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Minel @ 19 May 2010, 15:06)
Ce raspuns , mai concret nici ca se putea .... dry.gif ca sa nu spun altceva ...
 
  Cum sa fie fir intrerupt ca este model 1310 fara turometru si turometru l-am pus eu ulterior , turometrul fiind normal de EP .... ca si la bordul meu de CN ...
  Este bobina normala de Dacia , 3221 parca , si a functionat normal cu turometrul alimentat de la borna ( - ) minus a bobinei ..... iar turometrul in configuratia actuala este legat la borna aprinderii de unde pleaca si firul catre delcou ...

Numai retin exact dar parca era vorba si de un condensator ... parca pus la minusul bobinei .... dar ce condensator ... huh.gif
*



Firul de "semnal" (tact) al turometrului l-ai legat tu, nu face parte din instalatia electrica originala a daciei... Incearca sa-l legi mai departe de bobina - la delco. Poate iti merge astfel; eu am avut o problema asemanatoare cu un turometru (e drept, digital - deci poate alte mancare de peste) si am rezolvat-o astfel.

Succes si... peace! biggrin.gif tongue.gif blush.gif

19 May 2010, 16:12:
Salut!

De dimineata nu mi-a pornit masina de nici o culoare; am dat vina pe garabetii care mi-au mai golit rezervorul de vreo 3-4 ori; n-am avut timp sa fac verificari, asa ca am plecat la lucru si m-am intors (de la lucru) cu 6L de benzen. I-am pus in rezervor, benzina baga (daca dau manual la pompa se vede clar ca baga), dar tot nu porneste de nici o culoare. M-am gandit ca poate are partea electrica ceva, asa ca am inceput verificarile:

DAR, sunt un pic mai cam nesigur pe masuratorile fiselor: am multimetru din ala ieftin chinezesc, negru, digital - l-am pus pe scala de 200K (la rezistivitate) si-mi da valorile: 60 pentru fisa centrala si intre 10 si 20 pentru celelalte.

Valorile astea - daca scala este de 200K inseamna 60KO, 10KO si respectiv 20KO?

MUltumesc.

This post has been edited by dacia_slk: 19 May 2010, 16:12


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 May 2010, 17:29
Post #7138


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(nelu_1985 @ 19 May 2010, 16:17)
Dar de ce nu ai lasat firul de la turometru direct pe bobina?
*




Pus firul direct pe bobina, works perfect ! smile.gif



--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
surube
post 19 May 2010, 18:01
Post #7139


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 November 09




laugh.gif Multimetrul trebuie dat la 20k ca sa masurati corect kohmii .Si daca are o fisa mai mult de 4 kohm trebuie schimbata asa zice in prospectul aprinderii rolleyes.gif


--------------------
logan 1.5 dci 2006
Unde dragoste nu e nimic nu e /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 May 2010, 18:05
Post #7140


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(dacia_slk @ 19 May 2010, 16:03)

M-am gandit ca poate are partea electrica ceva, asa ca am inceput verificarile:

DAR, sunt un pic mai cam nesigur pe masuratorile fiselor: am multimetru din ala ieftin chinezesc, negru, digital - l-am pus pe scala de 200K (la rezistivitate) si-mi da valorile: 60 pentru fisa centrala si intre 10 si 20 pentru celelalte.

Valorile astea - daca scala este de 200K inseamna 60KO, 10KO si respectiv 20KO?

MUltumesc.
*



Scanteie ai? Inainte sa te apuci sa masori! sad.gif Tensiune pe bobina ai? platina se inchide si se deschide? smile.gif
Da, pe scala de 200K atat este 10..60 Kohmi.
LE.
Topicul ar trebui completat cu "initiere in electronica". Sau "Electronica, nimic mai simplu" sau "Electronica pentru toti" samd.! icon_mrgreen.gif

This post has been edited by gotronic: 19 May 2010, 18:08


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 236 237 238 239 240 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 15:47
Forum Renault