Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
kog |
![]()
Post
#7231
|
||
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- AR-05-DGF
1989 TLX Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|||
iuliano_smile |
![]()
Post
#7232
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Hehe....baieti am mai avansat cu uC si bascomul. Am invatat sa afisez pe un lcd, cum sa imi apara o valoare dintrun registru. Acum trb sa il pun sa numar cu un counter si sa imi arate turatia(respectiv turatia caci vreausa il pun pe bicla). Dar pentru dachie e camaceeasi chestie.
Deci ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7233
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 9 Jun 2010, 07:57) Hehe....baieti am mai avansat cu uC si bascomul. Am invatat sa afisez pe un lcd, cum sa imi apara o valoare dintrun registru. Acum trb sa il pun sa numar cu un counter si sa imi arate turatia(respectiv turatia caci vreausa il pun pe bicla). Dar pentru dachie e camaceeasi chestie. Deci ![]() iuliano, am o banuiala... cred ca asta ai invatat-o azi-noapte, asa e? ![]() PS: La bicla o sa-ti arate ce turatie? ![]() ![]() ![]() ![]() Cu hartile de avans ce se mai aude? This post has been edited by dacia_slk: 9 Jun 2010, 09:00 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7234
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
De unde stii
![]() ![]() In fine...hartile de avans ma apuc sa le continui chiar in momentul acesta. Si era viteza in loc de turatie...oups ![]() ![]() This post has been edited by iuliano_smile: 9 Jun 2010, 13:37 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7235
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 9 Jun 2010, 13:37) De unde stii ![]() ![]() Cele mai mare spor la programare il ai noaptea, atunci cand te framanta o idee, nu poti dormi si te apuci de treaba... Cred ca reusita asta se poate numi botezul tau ca programator... ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
george_berceny |
![]()
Post
#7236
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 20 February 08 From: bucuresti ![]() |
revin cu problema la aprinderea electronica cu senzor la relanti merge bine dar cand o turez se balbie si da sa moara , cu platina merge foarte bine as vrea sa verific senzorul cu aparatul de masura daca se poate intrun fel, ma poate ajuta cineva
|
--------------------
ex.dacia break/logan
1310 CL/prestige 1,6 16v
1998/2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7237
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Verificati releul de incarcare (tensiunea de incarcare cand accelerati), cu senzor montat aprinderea se opreste daca tensiunea depaseste, sau are spituri de tensiune peste 18V. Mai verificati si condensatorul de deparazitare de la altyernator. Senzorul, daca stiti sa masurati, ar trebui sa comande aprinderea cu 7mA pentru OF (LED stins) si 14mA pentru ON (LED aprins). Se inseriaza cu senzorul un miliampermetru electronic.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
- MS-10-GOT
2020 Iulie MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Siconi |
![]() ![]()
Post
#7238
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(george_berceny @ 10 Jun 2010, 20:57) revin cu problema la aprinderea electronica cu senzor la relanti merge bine dar cand o turez se balbie si da sa moara , cu platina merge foarte bine as vrea sa verific senzorul cu aparatul de masura daca se poate intrun fel, ma poate ajuta cineva Dupa cum acuzi tu, parerea mea este ca aprinderea nu are mai nimic; de vina este avansul prea mic, care pe aprinderea luio Gelu devine si mai mic (in instructiunile de montaj scrie, daca bine imi aduc eu aminte) ca si avansul trebuie marit putin. Dupa ce testezi senzorul si aprinderea si constati ca sunt bune, dar la problemei tale iti da tot cu virgula, fa si ce iti spun eu. Ca o verificare de rutina, vezi sa nu ai fise care dau la masa (fiind vorba de un ruptor electronic, adica senzorul in sine, autoinductia este mai mare in bobina si genereaza o tensiune mai mare spre bujii, deci poate strapunge mai usor izolatia proasta a fiselor sau capacului de la delco). Spor la treaba. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
payty |
![]()
Post
#7239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
chiar si la platina curba de avans se schimba in functie de distanta care se pune.
de exemplu, cu distanta de 0.25, curba de avans este alta. Nu se poate regla din avansul static, pur si simplu, delcoul da o alta panta a graficului la avans centrifugal daca se pune alta distanta la platina. Lucrul acesta l-am verificat recent cu lampa stroboscopica cu defazaj. daca senzorul nu urmeaza intocmai comportamentul platinei ( cu reglajul aferent de 0.4 sau altul echivalent) atunci e clar ca si curba de avans data de senzor e alta decat ar trebui. |
--------------------
dacia
1310
- B-##-###
1996 1.6/2002 1.4 Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#7240
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
Am si eu o intrebare, poate prosteasca, dar incerc. In capatul arborelui cu came nu ar merge facuta o prelungire sa iasa din blocul motor si pus un senzor? Sau chiar inauntru? Ma refer la capatul celalt, nu unde este lantul de distributie. Ma gandesc ca poate nu am de unde sa fac rost de o volanta cu dintii pentru senzor...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
- BZ 00 MIX
1997
|
|
payty |
![]()
Post
#7241
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
la dacie e mai complicat sa pui asa ceva pt ca peste acea gaura care corespunde cu axa cu came vine carterul de ambreiaj. daca nu vrei volanta, mai simplu ar fi sa pui senzorul pe fulia de la arborele cotit.
ceva ca in poza. Attached thumbnail(s) img.jpg ( Size: 45.46k ) Number of downloads: 704 |
--------------------
dacia
1310
- B-##-###
1996 1.6/2002 1.4 Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7242
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Payty,e foarte interesant cat sunt diferentele pe care le-ai gasit si in ce sens.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#7243
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu exact cat aveam distanta la platina (oricum, mai putin de 0.25).
Am scos furtunul de la vacuum, l-am astupat. la motorul de 1600 am 0 grade avans pana la 1000 rpm. diferenta pe care am gasit-o era de vreo 6 grade la 2000 rpm. diferenta crestea proportonal cu turatia. nu am incercat la 3000 pentru ca imi era destul de greu (aveam nevoie de cineva care sa ma ajute sa tina motorul turat). apoi mi-am adus aminte ca nu verificasem distanta platinei. am pus-o la 0.4 si apoi curba de avans corespundea in totalitate. Initial, dupa prima incercare, cu platina la distanta mai mica, vroiam sa umblu la arcurile delcoului. Ce am observat, inainte, cand reglam fara stroboscop avansul (doar cu ledul de pe aprinderea gotronic), cand puneam la 0 grade avansul static, atunci mergea bine intre 1000 si 2000 rpm, apoi incepea sa tacane. ca sa evit fenomentul, puneam avansul static mai putin (in jur de -7 sau -8 grade) si se compensa cu cresterea prea mare. Totul era de la platina reglata cu distanta prea mica. din pacate nu am o pompa de vacuum ca sa pot verifica si arcul de la avansul vacuumatic. curand am sa pun in aplicare si aprinderea cu microcontroler (dwell-ul variabil) si aveam nevoie sa pun la punct delcoul ca sa vad daca aprinderea introduce vreo variatie nedorita a avansului. |
--------------------
dacia
1310
- B-##-###
1996 1.6/2002 1.4 Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#7244
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Aveti idee cat timp (ms) trebuie sa stea bobina alimentata ca sa se incarce 100% (cu gotronic si platina (sau senzor)), ca la lenea pe care o am acum n-am rabdare sa caut...
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7245
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Chiar Domn Gotronic a zis 5 ms pentru a se incarca vreo 90%.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7246
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Bobina Dacia(carcasa metalica) are cam 16 mH,3 ohm,deci are nevoie de circa 12ms pentru o incarcare 90% si de circa 25ms pentru 99%.In 5 ms se incarca 60%.
This post has been edited by Tudor Badescu: 15 Jun 2010, 11:33 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
payty |
![]()
Post
#7247
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ar tare utila o metoda de calcul
![]() |
--------------------
dacia
1310
- B-##-###
1996 1.6/2002 1.4 Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7248
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ma tot laud ca o sa bag un material cu asta si tot nu am timp sa-l "trec pe curat".Dar pana atunci,uitati pentru incarcarea in curent de care am scris in postul anterior:
I=Io(1-exp(-Rt/L)) cu Io=U/R,unde : U=tensiunea de alimentare, R=rezistenta bobinei , I=intensitatea dupa timpul t de la aplicarea tensiunii (de ex. de la inchiderea platinei), L=inductanta bobinei, exp=functia exponentiala cu baza e=2,718. Io este curentul dupa un timp foarte mare(infinit) cand ramane limitat doar de rezistenta bobinei. Energia este insa proportionala cu intensitatea la patrat: W=L x intensitatea la patrat / 2. Asa ca energetic, procentele din postul meu anterior devin:81% ,98%,respectiv36%. Deci bobina de Dacia se incarca energetic la maximum practic doar pana in jur de 1000 de ture.Dar tot de asta se si incalzeste cel mai tare la ralanti pentru ca atunci intensitatea atinge valorile cele mai mari. De aici si importanta micșorarii distantei la platine permisa de aprinderile tranzistorizate care duce astfel la turatie mare la cresterea energiei cam cu o treime. Hai ca o sa ma ocup de ce am promis si o sa se vada acolo toate amanuntele,cu grafice,tabele,tot. This post has been edited by Tudor Badescu: 15 Jun 2010, 16:33 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#7249
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7250
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Numai atat?! Pune si restul teoriei... cu privire la AE. Sunt curios cum gandeau oamenii din acea perioada, ce fel de teste (la fel sau diferite de ale noastre), ce asteptari aveau ei si cum priveau notiunea de AE.
Multumesc. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7251
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Poza postata de mihai e din cartea"Autoelectronica"publicata de Andrei Ciontu si Stefan Iaciu laTeora,dar mai mult au copiat din alte lucrari pentru ca daca lucrau concret schemele de acolo vedeau ca nu sunt complet valabile.Cum sa folosesti ca final BU608 cu limitare Zener de 200V? Calcul gresit al puterilor,lipsa de dioda de protectie pe jonctiunea baza-emitor la impulsuri inverse,saturatie a finalului cu 39 ohm in baza(situatie de exceptie,doar de doua ori am intalnit-o la niste BU526 de Malvina sa satureze corect),etc.E totusi o lectura utila pentru idei,dar cu rezerva ca nu e sigur cum functioneaza schemele de acolo care nu sunt doar aprinderi electronice(au si CDI)Dar pentru cine a lucrat mai mult in electronica,nu e, cred,o problema sa descurce lucrurile.
Si o observatie:unde spun ca e valoarea maxima a curentului,de fapt e intensitatea dupa un timp ti. This post has been edited by Tudor Badescu: 16 Jun 2010, 14:37 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7252
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mersi de pont
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
- BHH-xxxx (Texas)
2006 Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
george_berceny |
![]()
Post
#7253
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 20 February 08 From: bucuresti ![]() |
revin cu problema la aprindere, am masurat senzorul cu miliampermetrul conectat in serie led stins 7,16 mA led aprins 15,00 mA
am verificat incarcarea la baterie, la relanti 13,54 V la turatie 13,66, mentionez ca bateria e cam dusa condensatorul de la alternator nu stiu cum sa il verific dar o sa il schimb sa va ce si cum, fisele de buji si capacul delco sunt in regula nu stiu ce sa zic sa fie de la releul de incarcare, din cate stiu trebuie sa incarce minim 13.80 dar cu platina merge foarte bine |
--------------------
ex.dacia break/logan
1310 CL/prestige 1,6 16v
1998/2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7254
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Cu platina, aprinderea nu se blocheaza cand apar spitzuri de tensiune, de aia nu ar face. Maqi vedeti sa nu atinga ceva fire de la senzor la masa, sau tresa aia metalica. Eventual urmariti izolatorul de la lamela de arc a senzorului. Niste poze cu montajul senzorului in delcou si traseelor firelor la aprindere se poate, poate vedem mai usor problemele.?!
Curentii de la senzor sunt buni! This post has been edited by gotronic: 17 Jun 2010, 10:13 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
- MS-10-GOT
2020 Iulie MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7255
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
George_berceny,poate ca bateria nu e chiar asa de dusa,se incarca foarte lent la tensiunile alea.Daca releul e cu fir de referinta,leaga-l la papucul pe unde se alimenteaza cu + releul de la contactul cu cheie.De obicei tensiunea de incarcare ajunge la normal;unele relee sunt reglate la tensiune prea mica si trebuie pacalite nitel.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
george_berceny |
![]()
Post
#7256
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 20 February 08 From: bucuresti ![]() |
poze
P1150485.JPG ( Size: 1.58mb ) Number of downloads: 518 P1150484.JPG ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 472 P1150490.JPG ( Size: 2.4mb ) Number of downloads: 475 P1150482.JPG ( Size: 2.44mb ) Number of downloads: 237 17 Jun 2010, 20:36: P1150488.JPG ( Size: 2.48mb ) Number of downloads: 196 P1150489.JPG ( Size: 2.48mb ) Number of downloads: 164 P1150487.JPG ( Size: 2.51mb ) Number of downloads: 193 This post has been edited by george_berceny: 17 Jun 2010, 20:36 |
--------------------
ex.dacia break/logan
1310 CL/prestige 1,6 16v
1998/2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7257
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
1. Siguranta de la senzor unde este? In timpul cand avansul vacumatic trage, este posibil sa ridice senzorul si sa faca scurt la masa la papucul de pe lamela arcuita.
2. Fisa cam atinge surubul de iesire al firului de la senzor. Daca nu are izolatia buna poate deteriora si senzorul. 3. Nu vad bine partea surubului ce iese din delcou. Acolo trebuie sa fie o saiba din plastic (textolit) care face izolarea surubului fata de masa. Este ea intr-o stare buna? Vad ca nu aveti papuci la capetele firelor. Sa nu fie vreo "mustata" care sa faca figuri. 4. Trageti cu gura din furtunul vacumatic si urmariti deplasarea senzorului. Trebuie sa se deplaseze si papucul de la lamela elastica sa nu atinga cumva la masa delcoului, sau nitul sa nu atinga suportul lamelei acolo unde nu mai are izolatia din plastic. 5. Aprinderea electronica pe bobina de inductie este bine sa stea perpendiculara pe surubul de prindere, nu paralela. Astfel distanta este mai mare fata de fisa de iesire si fata de iesirea bobinei de inductie (bachelita). Curatati un pic bobina de inductie in jurul gatului de la fisa centrala. Murdaria daca este un pic umeda sau sarata poate creea probleme. 6. Vad un fir albastru cu izolatia deteriorata. Sa nu mai fie asa ceva si pe firul ce duce de la aprindere la senzor.!!! Daca este un pic de umezeala sau mizerie, semnalul de la senzor poate sa fie afectat si nu mai comanda bine aprinderea. Atat imi vine in minte acum, verificati astea deocamdata. Erau bune si niste poze cu interiorul capacului delcou, pipa si aparatoarea de la delcou. LE. Am uitat sa intreb cat este tensiunea pe +bobina de inductie, cu contactul pus pe pornit motor si LED aprins. Astfel se vede daca caderea de tensiune pe contact nu este prea mare. Dar daca porneste cand dai la demaror cred ca este buna. Mai trebuie urmarit motorul functionand noaptea, sa se vada daca sunt pierderi de inalta tensiune pe undeva. LE.LE. Vad ca n-ai rezolvat problema cu ghidajul de plastic de la arcul senzorului. Schimba plasticul ala cu altul de la dezmembrari, nu cred sa gasesti de cumparat. This post has been edited by gotronic: 18 Jun 2010, 09:20 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
- MS-10-GOT
2020 Iulie MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
GPV |
![]()
Post
#7258
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
o intrebare proasta!? cu aprinderea asta electronica, trebuie tras socul?porneste usor si fara soc? pentru ca eu am facut la dacia mea, dintro alarma pilot aa1018, pornire motor din telecomanda, da nu stiu ce o sa fac iarna?
|
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7259
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Lasi socul tras cand pleci din masina! Trebuie sa stii cam cat trebuie exact. La carburatie este mai greu, nu stiu daca sunt si porniri care sa stie sa traga socul si sa si-l impinga inapoi, depinde de "jucarie".! Cu aprinderea "asta" oricum porneste mai bine. Daca ai compresie buna este posibil sa reusesti, dar nu stiu si la temperaturi extreme.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
- MS-10-GOT
2020 Iulie MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
GPV |
![]()
Post
#7260
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
gotronic nu imi dai un id de mess sa vb in legatura cu aprinderea asta, ca ma intereseaza? in pm nu pot vb ca nu am acces inca.
|
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 23:16 |