Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
iuliano_smile |
![]()
Post
#7531
|
||
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|||
lula_canci |
![]()
Post
#7532
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
am si eu o problema dupa montarea unei aprinderi gotronic at011 fara senzor. Am schimbat in acelasi timp cu montarea aprinderii si capacul delcou, fise tesla, platina doduco si bujii bosch (nam gasit Eyquem). s-a reglat avansul, carburatorul. Totul bine si frumos. Porneste la a doua cheie dupa o noapte cu -15 grade. Sunt foarte multumit, avand in vedere ca in 2 zile a trebuit sa pun bateria pe redresor ca nu pornea neam cu aprinderea clasica.
La montaj, a ramas conectat si condensatorul si nu am observat nici o problema la mici drumuri prin oras. Apoi am ajuns la concluzia, adica mi-am dat seama ca am uitat sa-l deconectez. Si l-am deconectat acum. Porneste la fel de repede. Dar...singura mea problema: In mers, orice viteza, daca merg constant cu o viteza, si decid sa accelerez, instantaneu nu creste in turatie, zgomot, viteza, deloc, nu da rateu, nu da in nas, nu se inneaca cum face de la avans, nu produce vibratii. Si incepe sa accelereze, la fel, in suturi subtile. Deci fara rateuri sau chectii de genu, dar parca merge inainte, pe loc, inainte, pe loc si tot asa. Si acelasi lucru se intampla si la orice demaraj, orice viteza, si cateodata, chiar si mentinutul vitezei e o problema ca sa zic asa, adica si la mers constant se simte acelasi mers cu intreruperi. E destul de subtila chestia, nu se remarca decat daca esti atent si simti pedala. Inca o chestie, dupa schimbat bujiile, a doua zi erau deja innegrite. Mecanicul mi-a motivat chestia asta ca cica benzina nu mai e cum era, are aditivi pentru explozii mai puternice si de asta. Nu stiu cat o fi adevarat, dar na. As vrea sa stiu, ca deja m-am lungit, daca are vreo legatura cu aprinderea sau e de la altceva? LE: la relanti sta constant, si parca nu se mai simt intreruperile peste 3000rpm. Dupa inca o cautare pe forum, cred ca ce simt eu sunt mai degraba balbaieli decat intreruperi, abia am gasit termenul, si cred ca se potriveste mai bine. This post has been edited by lula_canci: 3 Jan 2011, 12:35 |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7533
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Joc radial mare la axul delcou ai?, platinile "calca" bine una peste alta (paralele si pe toata suprafata)? joc la platoul platinii si axul platinii mobile este mare?
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
lula_canci |
![]()
Post
#7534
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Mersi mult pentru idei, verific maine, ca de 2 zile ma doar spatele ingrozitor de abia pot sa stau drept.
|
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7535
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Posibil sa fie de la bujii.Bosch-urile uzuale din magazine sunt un pic cam reci pentru Dacia si pe vreme rece sau la drumuri scurte se cam afuma.Daca vechile bujii aratau bine,fa o proba cu ele.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
lula_canci |
![]()
Post
#7536
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 1 December 08 ![]() |
Si cele vechi se afumau. Chestia ciudata zic eu, este ca nu se simte nimic la turatia motorului, nici o vibratie, nimic. Am mentionat si ca, atat cat am avut condensatorul pus, nu am observat aceste balbaieli (sau poate doar nu miam dat seama). De asta sunt curios daca asta poate fi cauza?
|
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- Gl-04-XUY
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7537
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Masoara si compresia la cilindri.!!!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
cristyz |
![]()
Post
#7538
|
![]() Doar 0%... Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
E vreo diferenta intre bujiile pentru carburatie si cele pentru injectie?
|
--------------------
Nu
am
1900
|
|
ghitza |
![]()
Post
#7539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
este da,daca tot veni vba desi nu e locu aici intreb si eu de unde sa iau bujii bosch wr8bc pentru dacie cu injectie
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
cristyz |
![]()
Post
#7540
|
![]() Doar 0%... Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Aici gasesti.
|
--------------------
Nu
am
1900
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7541
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 3 Jan 2011, 23:21) Posibil sa fie de la bujii.Bosch-urile uzuale din magazine sunt un pic cam reci pentru Dacia si pe vreme rece sau la drumuri scurte se cam afuma. QUOTE(ghitza @ 4 Jan 2011, 16:57) [...] de unde sa iau bujii bosch wr8bc pentru dacie cu injectie [?] Din pacate, am o veste proasta pe care multi dintre voi o stiti deja (postez pentru cei ce inca nu au fost informati): bujiile, bobinele de inductie, fisele si alte acareturi de la firma Bosch sunt de domeniul trecutului... asta nu pentru ca asa vreau eu, ci pentru ca cei din conducerea firmei sus-numite au decis sa le fabrice in Turcia, Pakistan, India si China (deh, politica costurilor de productie mai mici, in fapt, salarii mai mici la angajati). Din aceasta cauza, produsul final are de suferit asupra calitatii mediocre (desi e mult spus "mediocru"). Desi proiectele sunt originale Bosch, normele sunt tot ale lor, calitatea materialelor din care sunt facute lasa mult de dorit. personal am intampinat multe probleme cu echipamente Bosch si am ramas foarte dezamagit, stiind ca in trecut aveau cele mai bune lucruri (pe vremuri auzeai de 2 mari brand-uri: Siemens si Bosch). Acuma sunt de toata jena. Mare pacat. Aviz celor cautatori de produse ale acestui brand: orientati-va care produse similare fabricate de alti producatori (mi s-a intamplat sa am placuta surpriza sa constat o buna calitate la o firma despre care nici nu stiam ca exista pe piata, desi nu sugerez nimanui acest gen de "orientare"). Sa auzim de bine. P.S.: Inca mai astept acei inovatori care au promis un sistem de aprindere cu plasma si electroliza pentru hidrogen!!! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
gotronic |
![]()
Post
#7542
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ghitza |
![]()
Post
#7543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
mss CRYSTY dar eu nu ma descurc deloc cu site-ul asta incalcit,ia cauta tu si dami linku
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7544
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
scorpion |
![]()
Post
#7545
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pt Tudor Badescu , multumesc pt raspuns , dar daca nu te superi poti sa ma lamuresti ce vor astia de la Bosch sa ne faca sa intelegem din schema de functionare ?
Adica scanteia care este data simultan la cilindrii 1 si 4 are urmatorul traseu : in cilindrul 4 ( aflat pe evacuare ) sare usor prin fanta venind dinspre electrodul de masa , deci invers , pierde vreo 300V ca-i foarte cald gazul din cilindru si se ionizeaza usor, o ia pe fisa lui 4 pana in bobina , acolo parcurge bobinajul si-o ia apoi pe fisa de la cilindrul 1 ( care este in compresie ) si se descarca normal prin fanta de 0,8mm in cilindrul 1 initializand explozia.... Pai bine , dar "saritura" din fanta bujiei de la cilindrul 4 este o pierdere clara de energie.... Nu am putea pune niste diode care sa reziste la tensiuni foarte mari inverse si care sa fie " puntea " in locul fantei bujiei de la 4 ? Adica sa montam diode care sa scurtcircuiteze fiecare bujie din cilindrul aflat pe evacuare pt a-i da mai multa energie celui aflat pe compresie.... ? Poate ca Bosch n-a luat in seama imbunatatirea pt ca fie e inutila ( da chiar sa fie ?) fie costa mai mult decat le era pe buget pt acel tip de piesa si n-au vrut sa se complice... habar n-am , da pe mine ma roade ideea , acum trebuie sa ma mai apuc sa reinvat chestii uitate ca sa vad cum o apuc ... Voi ce parere aveti ? |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7546
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
in acel manual nu e o explicatie clara a functionarii
cu diodele nu cred ca reusesti nimic doar incurci, curentul scanteii nefiind chiar continuu 400v e o nimica toata mai bine cauta si alte documentatii care sa explice functionarea bobinelor jumostatice, sunt foarte raspandite si mi-ar fi greu sa cred ca doar bosh le produce |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
scorpion |
![]()
Post
#7547
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
DanciuSergiu84 , ma apuc de cautat , da' ma gandeam ca ma lumineaza cineva daca ideea mea este haberantăăă de tot
![]() Pt ca am bujii afumate vizibil doar pe cilindrii 1 si 2 , deci pe ambele perechi de bobinaje , daca era 1 cu 4 , sau 2 cu 3 , ziceam ca-i bobina si-o schimbam urgent , dar asa pot banui doar fisele si bujiile. Bujiile le-am schimbat si cu altele identice ca model cat si intre ele ( dupa curatare ) si rezultatele sunt constante : bujiile 1 si 2 sunt mai afumate decat 3 si 4 , ca si cand ar fi de pe o alta masina. Bujiile 3 si 4 sunt perfecte ca aspect. Am pus si fise diferite , si-a mers mai prost , dar erau pt alt model de masina ( pt carburatie , fara bla-bla antiparazitic poate...) acum nu mai am de facut decat sa ma rog de-un prieten care are aceelasi motor pe-un papuc si si-a luat in primavara bobina noua cu fise turnate si s-o testez la mine ! Iar eu ma stradui sa am o tensiune cat mai mare pt scanteie pt ca eu merg pe GPL si acolo cica-i trebuie o scanteie mult mai puternica decat pe benzina , so I need upgrade ![]() ![]() ![]() |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7548
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
n-ai ce sa upgradezi, numai sa stici, parerea mea...
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7549
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Ce este asa de mult de studiat la jumostatice. Efectiv scanteia se da prin doua bujii inseriate. Pe una vine tensiunea cu o polaritate si pe cealalta cu polaritate inversa. Pe bujia care este in compresie apare o tensiune mai mare din cauza izolatiei mai mari a dielecticului dintre electrozi iar pe cealalta o tensiune mai mica (se strapunge mai usor din cauza presiunii mai mici). Ciclul asta se repeta dar invers, si pe bujia care era in evacuare.
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
scorpion |
![]()
Post
#7550
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pt Gotronic ,legat de
QUOTE Ce este asa de mult de studiat la jumostatice. Efectiv scanteia se da prin doua bujii inseriate : hai sa spunem ca mie inca nu mi-e prea clar de ce sa pastrez aceasta solutie , nu vreau sa fac un "flame" pe tema asta , dar cu tot respectul , uneori cu abordari de copil mic si naiv am ajuns la alte rezultate. Permiteti-mi sa fiu putin naiv si foarte curios : chiar nu se poate face nimic pt a imbunatati functionarea unei bobine jumostatice ? Nu vreau sa zgandar pe nimeni : cine crede ca nu sa spuna NU , dar poate mai sunt si alte pareri ale unor curiosi , dar mai destepti si mai bine documentati decat mine , eu pe ele le caut . Daca lucrurile erau dintotdeuna batute in cuie si imuabile cred ca inca ne mai vanau dinozaurii.... Pana la urma din ce-am citit doar azi : jumostaticele sunt un nenorocit de compromis pt ca pe astia cu ECU de aprindere ii durea fix in fund care cilindru era in compresie , 1 sau 4 , ei au gasit solutia mult mai ieftina si inteligenta ca ambele bujii cu pricina sa fie alimentate si presiunea interioara din cilindru sa faca diferenta intre scantei.... deci o superba solutie IEFTINA si de COMPROMIS , iar plecand de aici , cred ca are rost sa ne gandim la un upgrade al acestei implementari sau sa argumentam clar ca nu exista si sa cautam o solutie alternativa mai buna. This post has been edited by scorpion: 6 Jan 2011, 01:52 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#7551
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Ar mai fi o solutie: cate o bobina pe fiecare cilindru...
![]() ![]() ![]() |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#7552
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
scorpion, problema ta cu bujiile 1 si 2 vine de la supape, regleaza culbutorii, daca tot nu merge rectifica supapele
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
scorpion |
![]()
Post
#7553
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Krapcarasu : cum termin cu reparatiile urgente ( ambreiaj + esapament ) ma duc undeva la un tovaras la o hala si acolo o sa ma ocup batraneste de reglat culbutorii fara sa stau in frig. Daca nici asa nu-i OK , la primavara voi da chiuloasa jos si-o fac ca noua. Multumesc pt sfat , l-am retinut !
![]() Da' tot vreau sa ma lamuresc ce putem face ( cei cu injectie ) cu aprinderea de fabrica.... poate apare o idee noua si buna. Si la o adica nici aprinderea cu 4 bobine nu-i chiar de ignorat. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
tanel17 |
![]()
Post
#7554
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 28 December 09 From: Timisoara ![]() |
salut. am luat aceasta schema de aprindere tranzistorizata de pe tehnic.go.ro. imi zice cineva daca este buna sau cat de cat fiabia? din cate vad conceptia este simpla
aprindere_el.jpg ( Size: 14.39k ) Number of downloads: 464 |
--------------------
Dacia
1310
1994 L
- TM-??-???
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7555
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(gotronic @ 4 Jan 2011, 23:29) Doar vrei sa-i "vezi" sau sa si cumperi.!! ![]() ![]() Imi doresc sa particip la dezvoltare si testari. Daca iese treaba cred ca sunt primul care va beneficia de versiunea UNU. QUOTE(scorpion @ 6 Jan 2011, 12:01) Da' tot vreau sa ma lamuresc ce putem face ( cei cu injectie ) cu aprinderea de fabrica.... poate apare o idee noua si buna. Si la o adica nici aprinderea cu 4 bobine nu-i chiar de ignorat. Si eu as merge pe aceasta idee cu 4 bobine clasice, eventual de calitate mai buna (sa zicem Beru sau MSD). Loc le gaseti repede ca motorul la Dacia nu ocupa tot compartimentul motor ca la Audi sau BMW sau altele unde abia mai ai loc sa pui o goarna de alarma. In mod sigur e de la reglajul culbutorilor. Am vaga impresie ca si cu bobina si fisele si bujiile amicului tau vei ajunge la acelasi rezultat. Sper sa ma insel, insa deocamdata pare-se ca nu. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
scorpion |
![]()
Post
#7556
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pai tinand seama ca am la cine sa apelez in State ( cumnatii mei
![]() Dar tinand seama ca timpul meu liber este de cele mai multe ori ca si inexistent , cel mai probabil este ca-mi voi cumpara ceva de prin State . ![]() Acum ideea este ca problema pe care-am ridicat-o si anume optimizarea unui sistem cu bobine jumostatice nu mai este adresata unui cerc restrans , deoarece sunt destui cei care au Dacie cu injectie sub o forma sau alta si vazand cum creste pretul carburantului .... orice care se poate concretiza printr-o imbunatatire si implicit o mica reducere de consum este binevenit ! ![]() |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#7557
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ca sa faci ceva mai bun ar trebui comanda pt fiecare cilindru in parte, ori asta inseana altfel de calculator ; cu aceiasi comanda cu 4 bobine tot cu scanteie pierduta ar fi, ca trebuie inseriate cate doua;
sistemul de aprindere e optim, nu prea ai ce up-grada |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Siconi |
![]()
Post
#7558
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(scorpion @ 6 Jan 2011, 22:57) Pai tinand seama ca am la cine sa apelez in State ( cumnatii mei ![]() Sfatul meu destul de bine documentat este sa arunci un ochi pe MSD Parts (USA). Sigur vei avea ce alege, iar pretul este rezonabil spun eu; depinde spre ce te orientezi: racing, street sau custom stuff. Eu de aici am bobina de inductie ![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#7559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
avand in vedere ca bobinele jumostatice au distanta la electrozi marita, unele pana la 1,1 mm, eu zic ca pica varianta cu bobine clasice care nu cred ca pot fi atat de performante
pe actuala bobina jumostatica din dotare nu are rost sa-i maresti tensiunea de iesire, cu un montaj intercalat intre ea si ECU, fiindca nu va resista izolatia pana la urma exista o probabilitate de inlocuire a bobinei cu alta tot jumostatica dar cu tensiune mai mare pe secundari, dar daca va absorbi mai mult curent din ECU nu stim daca va rezista acesta, poate s evor arde tranzistorii de comanda, acelasi efect l-ar produce probabil si daca se leaga cate 2 bobine clasice pe fiecare comanda de la ECU vorbesc fara sa ma fi documentat in acest sens |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
tanel17 |
![]()
Post
#7560
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 28 December 09 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tanel17 @ 6 Jan 2011, 20:08) salut. am luat aceasta schema de aprindere tranzistorizata de pe tehnic.go.ro. imi zice cineva daca este buna sau cat de cat fiabia? din cate vad conceptia este simpla aprindere_el.jpg ( Size: 14.39k ) Number of downloads: 464 schema asta este luata de pe elforum.ro. e mai ok? care imi recomandati s-o realizez? aprindere_cu_mos.png ( Size: 48.37k ) Number of downloads: 1261 |
--------------------
Dacia
1310
1994 L
- TM-??-???
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 01:35 |