Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
krapcarasu |
![]()
Post
#7561
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|||
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7562
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Scorpion,bobinele astea moderne,fie jumostatice,fie altfel,furnizeaza energii mult mai mari decat cele clasice.De aceea nu e o problema ca se pierde un pic pe la o scanteie"colaterala"(ca e o expresie la moda)daca asta simplifica mult structura.Asta e ideea.De altfel nu cred sa fi vazut o masina moderna sa se chinuie la pornire(afara de faptul ca e defecta!).Nu neg ca ar mai fi loc de imbunatatiri,dar daca ele inseamna alcatuiri mult mai complicate,inseamna in acelasi timp si costuri mult mai mari si mai multe posibilitati de defectare.
Tanel17,prima schema pe care ai pus-o in postul #7556 e gandita pentru bobine cu rezistenta mare,cam depasite.Bobinele moderne cu rezistenta sub 3 ohm fac sa nu se satureze bine tranzistorul final cu R4 de 47 ohm(afara de cazul ca se nimereste un exemplar cu totul deosebit).Astfel energia scanteii e mai mica decat pe clasic,iar tranzistorul final se incalzeste puternic.Scaderea rezistentei rezolva problema,dar asta necesita R1 mai mica. R3 e cam mare.Ar trebui de circa 100 ohm.Ea ajuta la o blocare mai rapida,dar mai ales ajuta tranzistorul final sa suporte tensiunea maxima posibila(aproape dublul celei fara R3).C2 poate fi de 500V.Grupul D2,D3 are cam putin 300V,bobina de Sf.Gheorghe pt.Dacia are impulsuri spre 400V.De altfel a doua schema pe care ai pus-o are chiar aceasta limitare.De asemenea gruparile paralel pentru a obtine anumite valori nu sunt recomandate.Intreruperea unei componente nu scoate montajul din functie ca sa-ti dai seama ca e defect ci il mentine intr-o functionare ametita,cu randament prost.Acel final cu 2 tranzistoare in paralel din schema a doua tocmai de-asta nu-mi place.Trebuie un singur tranzistor cu rezistenta de saturatie sub 0,2 ohm,dar e cam greu de gasit.Iti sugerez pentru prima schema sa citesti ultimul post de la pag.221 unde e o schema asemanatoare pentru ca vei gasi acolo valorile la care trebuie dimensionate corect componentele. Si revin la schema a doua.Rezistenta de 180 ohm poate fi de 1W,iar cea de 470 de o,5W ca si cea de 4,7 ohm. This post has been edited by Tudor Badescu: 7 Jan 2011, 23:24 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
scorpion |
![]()
Post
#7563
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Tudor Badescu : multumesc pt raspuns , eu mai am un motiv pt care ma invart atata in jurul aprinderii si anume posibilitatea viitoare de-a schimba combustibilul ceea ce se va traduce printr-o nevoie acuta de-a gestiona avansul si eliminarea scanteii pierdute.
Mai mult ca sigur imi bag piciorul in "twin coil ,lost spark" si trec pe o aprindere moderna cu 1 bobina pe fiecare cilindru si control cu microprocesor. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
rusu_i |
![]()
Post
#7564
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 27 May 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gotronic @ 29 Dec 2010, 22:20) 0. Incearca la prima ora sa dai la pompa de benzina manual, dupa aia apasa acceleratia de cca 5 ori energic (sprituri). Tragi socul si pornesti. Daca porneste... de aici este ceva. Mai verifica capsula vacumatica sa nu fie sparta si sa tragi aer fals pe calea asta si avans mai mic, sau membrana pompei de frana. (tot aer fals..adica amestec sarac) 1. Ar trebui sa vezi dimineata la prima ora, daca atunci cand dai la demaror ai scanteie la fisa centrala fata de masa (cu o sarma masiva in capul bobinei de inductie unde se monteaza fisa centrala). Scanteia trebuie sa fie albastra spre alb si la o distanta de cca 1 cm sau mai mult. 2. Daca nu ai scanteie, verifica izolatiile papucilor sa nu atinga masa delcoului sau alte parti de caroserie, poate din cauza umezelii se face un mic scurt pe traseul de comanda al senzorului. Acesta este posibil sa dispara dupa ce motorul "tremura" un pic din cauza demarorului. 3. Pune un pec de cca 4W in paralel cu bornele bobinei de inductie. Cand dai la demaror ar trebui sa se aprinda si sa se stinga in functie de turatia motorului. Daca asa face, aprinderea ar trebui sa fie buna. El se va aprinde si stinge odata cu LED-ul. Pe urma mai vedem. ![]() am dat jos tubul de plastic de la filtrul de aer ce vine pe carburator si am apasat acceleratia de cateva ori si sprituieste bine. apoi am dat la cama vreo 30 sec si i-am dat cheie si nimic, tot dupa 5-6-7 chei lungi o ia. ce am uitat sa zic si in mesajele trecute este ca atunci cand dau cheie parca ar vrea so ia, ceva in genul ca ar primi numai 1-2 scantei si motorul s-ar invarti un sfert-juma de tura singur apoi continua sa fie invartit de electromotor. am verificat distanta intre cama si senzor (e de 6 mm). apoi am masurat senzorul cu un ohmetru: pe scara de 200Kohm, cu firul rosu de la aparat pe lamela senzorului si firul negru pe platina fixa indica 83.3 Kohm, iar cu firul rosu pe platina fixa si firul negru pe lamela indica 83.6 kohm, deci conduce in ambele sensuri. apoi am pus contactul si treceam o lera prin dreptul senzorului si ledul aprinderi era stins cand dadea scanteie la masa. am inseriat si un ampermetru pe firul ce vine de la senzor la aprindere si un bec de 12V, 2W pe bornele bobinei de inductie. cand treceam lera prin dreptul senzorului si dadea scanteie fisa centrala la masa, becul se aprindea iar aparatul indica 15.1 mA, cand becul era stins indica 7.2 mA. ce am mai observat cand treceam lera de mai multe ori prin dreptul senzorului este ca nu dadea tot timpul scanteie la masa, in momentul acela becul de pe bobina fie ramanea aprins, fie ramanea stins, fie se aprindea si stingea. cand nu dadea scanteie se auzea un fel de barait in zona senzorului sau a aprinderii. am incercat sa si filmez. de la secunda 12 pana la sec 20 nu mai da scanteie, becul se stinge si aprinde in momentul in care trec lera si se aude un fel de barait din dreptul senzorului sau a aprinderii sau se aude ca si cum ar da scanteia in alta parte, numai ca nu am vazut flama nicaieri . de la sec 50 la 53 nu prea mai da nici scanteie desi treceam lera la greu prin dreptul senzorului, iar becul se aprinde doar cand da scanteie. ledul de pe aprindere nu sa aprins deloc. sa fie dus senzorul, aprinderea sau amandoua? Attached File(s) ![]() |
--------------------
FORD
FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11
2008
- TM-..-...
|
|
quinn |
![]()
Post
#7565
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
Ce bujii recomandati de la UNI* sau din alta parte-net pt motor de 1289?
Am luat Brisk si n-am mers 200 km si deja a picat una. Va multumesc! P.S. Sau de aici: http://www.autokarma.ro/Produse.aspx This post has been edited by quinn: 10 Jan 2011, 21:13 |
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7566
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(rusu_i @ 8 Jan 2011, 19:13) am dat jos tubul de plastic de la filtrul de aer ce vine pe carburator si am apasat acceleratia de cateva ori si sprituieste bine. apoi am dat la cama vreo 30 sec si i-am dat cheie si nimic, tot dupa 5-6-7 chei lungi o ia. ce am uitat sa zic si in mesajele trecute este ca atunci cand dau cheie parca ar vrea so ia, ceva in genul ca ar primi numai 1-2 scantei si motorul s-ar invarti un sfert-juma de tura singur apoi continua sa fie invartit de electromotor. am verificat distanta intre cama si senzor (e de 6 mm). apoi am masurat senzorul cu un ohmetru: pe scara de 200Kohm, cu firul rosu de la aparat pe lamela senzorului si firul negru pe platina fixa indica 83.3 Kohm, iar cu firul rosu pe platina fixa si firul negru pe lamela indica 83.6 kohm, deci conduce in ambele sensuri. apoi am pus contactul si treceam o lera prin dreptul senzorului si ledul aprinderi era stins cand dadea scanteie la masa. am inseriat si un ampermetru pe firul ce vine de la senzor la aprindere si un bec de 12V, 2W pe bornele bobinei de inductie. cand treceam lera prin dreptul senzorului si dadea scanteie fisa centrala la masa, becul se aprindea iar aparatul indica 15.1 mA, cand becul era stins indica 7.2 mA. ce am mai observat cand treceam lera de mai multe ori prin dreptul senzorului este ca nu dadea tot timpul scanteie la masa, in momentul acela becul de pe bobina fie ramanea aprins, fie ramanea stins, fie se aprindea si stingea. cand nu dadea scanteie se auzea un fel de barait in zona senzorului sau a aprinderii. am incercat sa si filmez. de la secunda 12 pana la sec 20 nu mai da scanteie, becul se stinge si aprinde in momentul in care trec lera si se aude un fel de barait din dreptul senzorului sau a aprinderii sau se aude ca si cum ar da scanteia in alta parte, numai ca nu am vazut flama nicaieri . de la sec 50 la 53 nu prea mai da nici scanteie desi treceam lera la greu prin dreptul senzorului, iar becul se aprinde doar cand da scanteie. ledul de pe aprindere nu sa aprins deloc. sa fie dus senzorul, aprinderea sau amandoua? Vezi sa nu distrugi senzorul , pentru tine daca vrei modificari vezi ce am facut eu la senzor si dupa aceea cu un Ne 555 faci un trigger smith si ataci un mos sau igbt si vei avea scanteie puternica. Sunt solutii destule tu sa vrei sa le aplici. 10 Jan 2011, 22:23: QUOTE(tanel17 @ 7 Jan 2011, 17:46) schema asta este luata de pe elforum.ro. e mai ok? care imi recomandati s-o realizez? [attachmentid=1627686304] Pare simpla dar mai simpla si mai puternica era una cu un bipolar bc171 care ataca un IGBT si in final controla bobina de inductie. QUOTE(Tudor Badescu @ 8 Jan 2011, 00:19) Scorpion,bobinele astea moderne,fie jumostatice,fie altfel,furnizeaza energii mult mai mari decat cele clasice.De aceea nu e o problema ca se pierde un pic pe la o scanteie"colaterala"(ca e o expresie la moda)daca asta simplifica mult structura.Asta e ideea.De altfel nu cred sa fi vazut o masina moderna sa se chinuie la pornire(afara de faptul ca e defecta!).Nu neg ca ar mai fi loc de imbunatatiri,dar daca ele inseamna alcatuiri mult mai complicate,inseamna in acelasi timp si costuri mult mai mari si mai multe posibilitati de defectare. Tanel17,prima schema pe care ai pus-o in postul #7556 e gandita pentru bobine cu rezistenta mare,cam depasite.Bobinele moderne cu rezistenta sub 3 ohm fac sa nu se satureze bine tranzistorul final cu R4 de 47 ohm(afara de cazul ca se nimereste un exemplar cu totul deosebit).Astfel energia scanteii e mai mica decat pe clasic,iar tranzistorul final se incalzeste puternic.Scaderea rezistentei rezolva problema,dar asta necesita R1 mai mica. R3 e cam mare.Ar trebui de circa 100 ohm.Ea ajuta la o blocare mai rapida,dar mai ales ajuta tranzistorul final sa suporte tensiunea maxima posibila(aproape dublul celei fara R3).C2 poate fi de 500V.Grupul D2,D3 are cam putin 300V,bobina de Sf.Gheorghe pt.Dacia are impulsuri spre 400V.De altfel a doua schema pe care ai pus-o are chiar aceasta limitare.De asemenea gruparile paralel pentru a obtine anumite valori nu sunt recomandate.Intreruperea unei componente nu scoate montajul din functie ca sa-ti dai seama ca e defect ci il mentine intr-o functionare ametita,cu randament prost.Acel final cu 2 tranzistoare in paralel din schema a doua tocmai de-asta nu-mi place.Trebuie un singur tranzistor cu rezistenta de saturatie sub 0,2 ohm,dar e cam greu de gasit.Iti sugerez pentru prima schema sa citesti ultimul post de la pag.221 unde e o schema asemanatoare pentru ca vei gasi acolo valorile la care trebuie dimensionate corect componentele. Si revin la schema a doua.Rezistenta de 180 ohm poate fi de 1W,iar cea de 470 de o,5W ca si cea de 4,7 ohm. Spre surprinderea mea si a mai multora asa zisele bobine jumostatice mai mult de 20kv nu da doar daca sunt comandate la impulsuri de cel putin 50-100V. La sn mea si loganuri mai ales nu urca mai mult de 20kv nici sa le bati pe alimentarea din uce injectie cu cdi altfel se simte . Am implementat asa ceva si la dacia super nova in afara de fosta dacie 1310. This post has been edited by djasu82: 10 Jan 2011, 21:23 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7567
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
@rusu_i
1. Distanta intre varful camei si senzor trebuie masurata. Si cred ca este o greseala de scriere, trebuie 0,6 mm si nu 6mm. 2. Cu becul pus pe primarul bobinei de inductie sa nu te astepti sa dea scanteie, eu ti-am sugerat metoda asta sa vezi daca aprinderea comuta din on in off si invers. 3. Valoarea masurata a senzorului nu este buna , intr-un sens trebuie sa se comporte ca o dioda (ce aparat de masura ai folosit?) senzorul are un zenner de protectie in paralel. Acesta se poate duce daca ai incercat senzorul cu alta aprindere (AT01 sa zicem) sau l-ai pus direct pe bobina de inductie sa o comande. Se intampla la multi sa monteze aprinderea, senzorul, dar uita sa mute firul de pe minusul bobinei de inductie pe aprindere. (borna RUP ramane in aer neconectata) 4. Valorile curentului, masurate in serie cu senzorul sunt ok. 5. Cu lera sau ceva metalic daca treci prin dreptul senzorului, asta trebuie sa o faci intr-un singur sens (cel de rotatie), altfel se balbaie senzorul sau aprinderea (asa este el conceput) . 6. Incerca sa rotesti delcoul incet (nu stiu cum) sa vezi daca obtii scanteie la fiecare cilindru in parte (sau la fisa centrala), adica sa vezi daca sare vreun cilindru cum spui tu (desi nu cred) 7. Tresa de masa ai conectat-o la surubul platinei fixe? Ai "pozat-o" frumos sa nu atinga nimic pe acolo in afara de masa? Scanteia trebuie sa o verifici daca e buna (alb/albastra si la o distanta de peste 1cm) fara becul ala pe primarul bobinei de inductie. Sa nu fie ceva cu bobina (intrerupta) si la rece sa se manifeste, la cald se dilata spirele si fac continuitate (ai cu ce s-o inlocuiesti de proba). Si masoar-o inainte in primar si secundar si vezi ce valori obtii. Niste poze cu delcoul si senzorul poti sa pui si compartimentul motorului. Pipa cum arata nu este carbonizata un pic in spatele plotului care pleaca spre capac delcou (multi o neglijeaza). Si aici poate sa scape scanteie la masa prin axul delcoului. Noaptea nu ai incercat sa pornesti, sa vezi daca ai scapari de inalta tensiune prin instalatie??? Mai vezi firul de la delcou ce duce la aprindere sa nu fie bobinat pe fisa centrala sau surubul de iesire din delcou sa atinga fisa de la bujia respectiva, ca tine o vreme protectia senzorului dar daca se merge mult, nu stiu cat rezista zennerul. Si daca asta se duce, mult nu mai reziste nici senzorul din interior. LE. Bobinele jumostatice au energii mult mai mici decat cele clasice (am masurat eu una noua din aia cu fisele neschimbabile), cam 50 ..60mJ am obtinut pe o sarcina de 500 ohmi si cu un condensator de 10 microfarazi incarcat la 400Vcc prin descarcarea lui pe primarul bobinei. (am fost dezamagit total). Una de Dacie (Oltcit) are cam cat scrie fabricantul (cca 140 mJ) @rusu_i Si Da, scanteia se produce cand se stinge becul (LED-ul), asta este si principiul de functionare (Autoinductia bobinei) This post has been edited by gotronic: 10 Jan 2011, 21:47 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#7568
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Stie cineva timpul de incarcare, descarcare si cat la % sa incarcat, curentul de incarcare?
Multumesc. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
roberth |
![]()
Post
#7569
|
![]() Membru tamponat Group: Members Posts: 60 Joined: 1 March 04 From: spatele tau ![]() |
@gotronic
Am incercat sa imi fac cont pe site dar... Am si eu doua intrebari: 1. La o dacia Nova GT 1600cm3 din 1998 la cat ati recomanda reglajul platinei? 2. Senzorul AT 011 se poate cumpara si separat? (aprinderea am cumparat-o) Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
Nova T
1998
- B 66 COJ “Ca să înțelegi că ești prost, trebuie totuși să-ți meargă mintea. ”
(Georges Brassens) |
|
scorpion |
![]()
Post
#7570
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Djasu82 spune ca : Spre surprinderea mea si a mai multora asa zisele bobine jumostatice mai mult de 20kv nu da doar daca sunt comandate la impulsuri de cel putin 50-100V. La sn mea si loganuri mai ales nu urca mai mult de 20kv nici sa le bati pe alimentarea din uce injectie cu cdi altfel se simte . Am implementat asa ceva si la dacia super nova in afara de fosta dacie 1310. QUOTE Gotronic spune ca : Bobinele jumostatice au energii mult mai mici decat cele clasice (am masurat eu una noua din aia cu fisele neschimbabile), cam 50 ..60mJ am obtinut pe o sarcina de 500 ohmi si cu un condensator de 10 microfarazi incarcat la 400Vcc prin descarcarea lui pe primarul bobinei. (am fost dezamagit total). Una de Dacie (Oltcit) are cam cat scrie fabricantul (cca 140 mJ) Deci NU sunt cu capu' ! Pai cea mai simpla solutie ar fi cu 4 bobine , legate 2 cate 2 si comandate in aceeasi secventa ca jumostaticele , adica la prima comanda din ECU dau scanteie 1 si 4 , apoi la cealalta comanda 2 si 3. Si iarasi nu trebuie sa-ti mai bati capul cu care-i la PMS si care-i la PMI.... da' acum intrebarea este cum ma interfatez pe cablul de comanda de la ECU cu un etaj care sa comande bobinele. Vreo idee ? |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#7571
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
QUOTE(scorpion @ 11 Jan 2011, 15:35) Deci NU sunt cu capu' ! Pai cea mai simpla solutie ar fi cu 4 bobine , legate 2 cate 2 si comandate in aceeasi secventa ca jumostaticele , adica la prima comanda din ECU dau scanteie 1 si 4 , apoi la cealalta comanda 2 si 3. Si iarasi nu trebuie sa-ti mai bati capul cu care-i la PMS si care-i la PMI.... da' acum intrebarea este cum ma interfatez pe cablul de comanda de la ECU cu un etaj care sa comande bobinele. Vreo idee ? Mda... ![]() lipsa mare de timp (nici banii n-ar strica sa fie mai multi) ![]() PS: Daca sunt doritori sa se implice in proiect (care sa aibe habar ![]() ![]() ![]() PM pentru acces la documentatie si ce mai e p-acolo... |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
quinn |
![]()
Post
#7572
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
gotronic ajuta-ma te rog,cu un sfat: ce bujii imi recomanzi pt 1289 cmc,eventual de unde sa le cumpar ca brisk-ul s-a comportat exact cum ai descris mai sus.
This post has been edited by quinn: 11 Jan 2011, 18:11 |
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|
pcostica |
![]()
Post
#7573
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
@scorpion-bobinele se leaga asa2_bobine.JPG ( Size: 30.83k )
Number of downloads: 1004
iar legatura cu ECU in locul platinei. Nu cred ca trebuie alt tranzistor ca interfata. Bafta! This post has been edited by pcostica: 11 Jan 2011, 20:29 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
scorpion |
![]()
Post
#7574
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
pcostica : multumesc mult pt schema.
![]() dacia_amg : ma bag in proiectul aprinderii cu 4 bobine. In clipa de fata sunt cam pe dinafara pt ca nu m-am mai apropiat de-o schema electronica de mai mult de 10 ani , dar recuperez repede ![]() ![]() ![]() Cred ca o comanda cu un tranzistor mi-ar permite sa trec un curent mai mare prin primarele celor 2 bobine. Asta + faptul ca habar n-am cati amperi poate duce ECU Bosch in conditii de siguranta si n-as vrea sa-l ard. N-am gasit niciun datesheet pt acest ECU si pt mine este obscur rau... am sa masor totusi zilele astea rezistenta infasurarii primare de la jumostatica de Nova si rezistenta unei bobine de inductie de Tico sa-mi fac o idee preliminara si apoi am sa ma gandesc cum as putea lega o aprindere electronica de Oltcit ( modulul ) ca sa-l comand cu ECU Bosch , nu de alta dar din astea am cateva de stricat si nici nu-s scumpe la SH ! Baieti , va multumesc inca odata pt ajutor si sfaturi ! |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
rusubogdanaugustin |
![]()
Post
#7575
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 January 11 From: Neamt ![]() |
sunt nou inregistrat pe forum desi cam de un an va urmaresc si am reusit sa imi repar la masina problemele fara a mai recurge la mecanici. aprinderea at011 cu senzor nu functioneaza daca deconectez bateria? (se opreste motorul) inainte sa o montez pe clasic daca nu aveam baterie porneam cu bateria unui prieten si cand o schimbam pe a mea nu se oprea motorul. este din cauza aprinderii sau din cauza alternatorului desi acesta din urma mentine incarcarea intre 14,28 si 14,38 in functie de turatie si consumatori porniti. ce ar trebui sa verific?
|
--------------------
dacia
berlina
1988 1300
- nt02xop
|
|
G I M |
![]()
Post
#7576
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Sa nu mai faci asa ceva
![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7577
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Gotronic, si eu sunt surprins de energia aceea mica pe care ai gasit-o.Nu cunosc metoda cu descarcarea condensatorului de 10 microfarad in primar,pare de genul CDI.Dar,te rog,la ce bobina jumostatica ai facut testele?
Scorpion, dacia_amg, raman la ideea ca 20 kV e arhisuficient.Nu aici trebuie umblat,ci la energie.Problema e ca inseriind bobinele ca in schema lui pcostica energia totala a sistemului scade foarte mult.Rezistenta se dubleaza si intensitatea scade la jumatate.Si asta e foarte neplacut pentru ca ara efect patratic si chiar daca inductanta se dubleaza prin inseriere,la ralanti energia e deja la jumatate.Iar dublarea inductantei are efect neplacut in turatie ducand si la alte scaderi energetice.Deci ar trebui bobine cu energie foarte mare si inductanta mica sa avem din ce pierde.Dar asta inseamna curenti foarte mari(rezisternta foarte mica),si trebuie ca circuitul de comanda sa-i poata suporta.Probabil trebuie un etaj intermediar alimentat poate chiar separat cu + intre ECU si bobina.Asta nu vad a fi dificil.Dificila e alta chestie:timpul cat trece curent prin bobina.Banui ca timpul de conductie e setat pentru bobina originala.Cele doua bobine inseriate ar trebui sa aiba in total cam aceeasi inductanta ca bobina originala.La diferente semnificative,ori se incalzeste prea tare la ralanti,ori"moare"in turatie. Bobina de Tico are circa 0,9 ohm si undeva pe la 5 mH;am masurat una la un magazin,nu mai stiu producatorul. Asta inseamna o energie primara de circa 373 mJ la 12V ,timp de incarcare suficient,cu pierdere de 1V pe tranzistorul final(cam optimista).Inseriate dau 188 mJ. Rusubogdanaugustin, fara baterie,in sistem nu mai e tensiune continua ci pulsatorie si s-ar putea sa deranjeze senzorul. Cred ca Gotronic ar putea spune mai multe,e schema lui. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
rusubogdanaugustin |
![]()
Post
#7578
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 10 January 11 From: Neamt ![]() |
Multumesc Tudor Badescu.
Astept un raspuns si de la Gotronic desi cred ca senzorul sau aprinderea nu functioneaza in tensiune pulsatorie. Neagu Ionut poate nu ii recomandat sa faci asa ceva dar pot sa iti spun sigur ca functioneaza chiar si la masini straine cand nu ai cabluri poti porni asa doar ca trebuie avut grija ca borna+ sa nu se atinga la masa ca altfel atunci sunt probleme. |
--------------------
dacia
berlina
1988 1300
- nt02xop
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7579
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 10 Jan 2011, 23:37) Stie cineva timpul de incarcare, descarcare si cat la % sa incarcat, curentul de incarcare? Multumesc. La ce anume? La bobinele de Dacia (IAME) "impulsul" de ON pentru 90% incarcare in curent este de cca 5ms, la cele de Jumostatice (SuperNova, Solenza) cca 0,5 ms., la cele de Tico (1,3 ohmi) cca 1...1,5 ms. Asta pentru o scanteie normala. Daca timpii sunt mai mari se incalzesc bobinele de inductie (am experimentat eu pe cele de impedanta joasa). QUOTE(roberth @ 11 Jan 2011, 13:22) @gotronic Am incercat sa imi fac cont pe site dar... Am si eu doua intrebari: 1. La o dacia Nova GT 1600cm3 din 1998 la cat ati recomanda reglajul platinei? 2. Senzorul AT 011 se poate cumpara si separat? (aprinderea am cumparat-o) Multumesc anticipat. La contul pe site, nu stiu ce se intampla, am sa vorbesc cu adminul (dar cred ca citeste si el acum). Stiu ca parola trebuie sa fie atat cu litere mari cat si cu litere mici. (de siguranta pentru spam-uri) si sa confirme adminul logarea. 1. La cat zice fabrica (0,4mm) sau mai mult daca aveti jocuri mari la axul delcou. Distante mai mici la platina pentru performante mai bune, ar fi sa aveti un unghi dwell mai mare (dar nu cresc performantele asa mult cum se crede), ba dimpotriva daca jocurile sunt mari la axul delcou. 2. Senzor separat nu o sa gasiti in magazine, din simplu motiv ca multa lume are aprinderea AT01 (care NU merge cu senzorul 011), (nu AT011) si se strica senzorul la prima cheie. Separat numai de la noi se mai gaseste inca, dar nu pentru multa vreme. QUOTE(quinn @ 11 Jan 2011, 18:11) gotronic ajuta-ma te rog,cu un sfat: ce bujii imi recomanzi pt 1289 cmc,eventual de unde sa le cumpar ca brisk-ul s-a comportat exact cum ai descris mai sus. Eu numai pe EYQUEM A12 (pentru carburatie) as merge, din cate stiu eu sunt singurele necontrafacute si nu fac "probleme" de genul asta. De fapt de la un srvice auto am aflat, care a incercat toate tipuriule de bujii de pe piata. QUOTE(rusubogdanaugustin @ 12 Jan 2011, 12:18) sunt nou inregistrat pe forum desi cam de un an va urmaresc si am reusit sa imi repar la masina problemele fara a mai recurge la mecanici. aprinderea at011 cu senzor nu functioneaza daca deconectez bateria? (se opreste motorul) inainte sa o montez pe clasic daca nu aveam baterie porneam cu bateria unui prieten si cand o schimbam pe a mea nu se oprea motorul. este din cauza aprinderii sau din cauza alternatorului desi acesta din urma mentine incarcarea intre 14,28 si 14,38 in functie de turatie si consumatori porniti. ce ar trebui sa verific? Nu merge fara acumulator. Apar impulsuri mai mari de 20V, la care aprinderea cu senzor se blocheaza (asta din cauza senzorului care are un zenner de protectie pe el de 18V). Cand tensiunea este mai mare de valoarea asta, pune intrarea aprinderii la masa si o blocheaza. Deci se opreste. Dealtfel nu se recomanda la nici un montaj electonic sa fie utilizat fara baterie in tampon, unele se si defecteaza "Instant".! Iar pe altele chiar este specificat (scris) lucrul asta. QUOTE(Tudor Badescu @ 12 Jan 2011, 14:31) Gotronic, si eu sunt surprins de energia aceea mica pe care ai gasit-o.Nu cunosc metoda cu descarcarea condensatorului de 10 microfarad in primar,pare de genul CDI.Dar,te rog,la ce bobina jumostatica ai facut testele? Da, pe un CDI am testat (de-al nostru) si o bobina de supernova cred (din aia cu tot cu fise) si cca 0,25..0,3 ohmi rezistenta in primare. Cei de la Service le montau si pe Solenza cu modificari in cupla. Asta ca erau mai ieftine cu cca 50%, decat cele fara fise. This post has been edited by gotronic: 13 Jan 2011, 11:28 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
quinn |
![]()
Post
#7580
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 2 August 07 ![]() |
QUOTE Eu numai pe EYQUEM A12 (pentru carburatie) as merge, din cate stiu eu sunt singurele necontrafacute si nu fac "probleme" de genul asta. De fapt de la un srvice auto am aflat, care a incercat toate tipuriule de bujii de pe piata. Spune-mi te rog unde gasesc pt ca am cautat in Bucuresti si Slobozia si nu am gasit ! |
--------------------
Dacia 1300
berlina
1973
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7581
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Brrr, asta ar trebuie sa se gaseasca la magazinele de piese auto. O sa vad poate maine pe la noi, ca erau la un magazin auto cam pentru toate tipurile de motoare. O sa incerc sa-l sun maine sa vad daca are sau daca poate aduce si eventual de unde?
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
anton11 |
![]()
Post
#7582
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 16 January 11 ![]() |
Am aprindere Go-tronic de 1 an , aproximativ 25000 km, functioneaza fara probleme cu conditia ca fisele + bujiile sa fie noi in perfecta stare. Consumul a scazut vizibil. Recomand
|
--------------------
dacia
1410
2004
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7583
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Am fost la magazin si pot aduce Eyquem A12 la pretul de cca 20 lei/set (nu au pe stoc). Tot la ei am gasit capsula vacumatica de sacele noua.! Dar numai una avea pe stoc, la pretul de 16 lei (nu stiu de cand o au). Am luat-o si o trimit la cineva din Anglia pentru un R5 (impreuna cu o AT011 si senzor 011).!
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#7584
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Azi am primit bujiile, pun cateva poze, eventual si capsulele vacumatice! (Cea din stanga este de ARMCOMP SRL
![]() ![]() Attached thumbnail(s) Imagine2397.jpg ( Size: 483.77k ) Number of downloads: 732 Imagine2401.jpg ( Size: 517.22k ) Number of downloads: 678 Imagine2402.jpg ( Size: 430.38k ) Number of downloads: 302 Imagine2403.jpg ( Size: 445.79k ) Number of downloads: 194 Imagine2404.jpg ( Size: 608.55k ) Number of downloads: 215 Imagine2405.jpg ( Size: 473.42k ) Number of downloads: 139 Imagine2406.jpg ( Size: 547.23k ) Number of downloads: 154 Imagine2388.jpg ( Size: 646.18k ) Number of downloads: 208 Imagine2404.jpg ( Size: 608.55k ) Number of downloads: 214 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
RIVE |
![]()
Post
#7585
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Va rog sa masurati o bujie, sa-mi spuneti ce rezistenta are.
|
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7586
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
![]() ![]() O sa le dau impreuna cu aprinderile la cei care nu au posibilitatea sa le gaseasca.! ![]() This post has been edited by gotronic: 19 Jan 2011, 15:57 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
paul-tm |
![]()
Post
#7587
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
@gotronic: Sunt bune bujiile astea? Am un set acasa nou, dar inca nu lam montat.
Acum am pe masina bujii iskra F65PS luate din hypermarket. Le am de un an de zile si nu am avut probleme cu ele. This post has been edited by paul-tm: 19 Jan 2011, 16:55 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
ZTV |
![]()
Post
#7588
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
gotronic |
![]()
Post
#7589
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Am scris mai sus despre bujiile astea.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
rusu_i |
![]()
Post
#7590
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 27 May 07 From: Timisoara ![]() |
zilele trecute la cateva cautari pe goagal am dat peste aceasta schema aprindere_cu_IGBT.JPG ( Size: 23.59k )
Number of downloads: 1002
. e gandita ok? valorile componentelor sunt bune? |
--------------------
FORD
FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11
2008
- TM-..-...
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 23:23 |