DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 251 252 253 254 255 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

krapcarasu
post 7 Jan 2011, 19:47
Post #7561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




prima, iesi mai ieftin


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 7 Jan 2011, 23:19
Post #7562


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Scorpion,bobinele astea moderne,fie jumostatice,fie altfel,furnizeaza energii mult mai mari decat cele clasice.De aceea nu e o problema ca se pierde un pic pe la o scanteie"colaterala"(ca e o expresie la moda)daca asta simplifica mult structura.Asta e ideea.De altfel nu cred sa fi vazut o masina moderna sa se chinuie la pornire(afara de faptul ca e defecta!).Nu neg ca ar mai fi loc de imbunatatiri,dar daca ele inseamna alcatuiri mult mai complicate,inseamna in acelasi timp si costuri mult mai mari si mai multe posibilitati de defectare.

Tanel17,prima schema pe care ai pus-o in postul #7556 e gandita pentru bobine cu rezistenta mare,cam depasite.Bobinele moderne cu rezistenta sub 3 ohm fac sa nu se satureze bine tranzistorul final cu R4 de 47 ohm(afara de cazul ca se nimereste un exemplar cu totul deosebit).Astfel energia scanteii e mai mica decat pe clasic,iar tranzistorul final se incalzeste puternic.Scaderea rezistentei rezolva problema,dar asta necesita R1 mai mica. R3 e cam mare.Ar trebui de circa 100 ohm.Ea ajuta la o blocare mai rapida,dar mai ales ajuta tranzistorul final sa suporte tensiunea maxima posibila(aproape dublul celei fara R3).C2 poate fi de 500V.Grupul D2,D3 are cam putin 300V,bobina de Sf.Gheorghe pt.Dacia are impulsuri spre 400V.De altfel a doua schema pe care ai pus-o are chiar aceasta limitare.De asemenea gruparile paralel pentru a obtine anumite valori nu sunt recomandate.Intreruperea unei componente nu scoate montajul din functie ca sa-ti dai seama ca e defect ci il mentine intr-o functionare ametita,cu randament prost.Acel final cu 2 tranzistoare in paralel din schema a doua tocmai de-asta nu-mi place.Trebuie un singur tranzistor cu rezistenta de saturatie sub 0,2 ohm,dar e cam greu de gasit.Iti sugerez pentru prima schema sa citesti ultimul post de la pag.221 unde e o schema asemanatoare pentru ca vei gasi acolo valorile la care trebuie dimensionate corect componentele.
Si revin la schema a doua.Rezistenta de 180 ohm poate fi de 1W,iar cea de 470 de o,5W ca si cea de 4,7 ohm.

This post has been edited by Tudor Badescu: 7 Jan 2011, 23:24


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 8 Jan 2011, 11:32
Post #7563


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Tudor Badescu : multumesc pt raspuns , eu mai am un motiv pt care ma invart atata in jurul aprinderii si anume posibilitatea viitoare de-a schimba combustibilul ceea ce se va traduce printr-o nevoie acuta de-a gestiona avansul si eliminarea scanteii pierdute.
Mai mult ca sigur imi bag piciorul in "twin coil ,lost spark" si trec pe o aprindere moderna cu 1 bobina pe fiecare cilindru si control cu microprocesor.


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 8 Jan 2011, 18:13
Post #7564


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




QUOTE(gotronic @ 29 Dec 2010, 22:20)
0. Incearca la prima ora sa dai la pompa de benzina manual, dupa aia apasa acceleratia de cca 5 ori energic (sprituri). Tragi socul si pornesti. Daca porneste... de aici este ceva. Mai verifica capsula vacumatica sa nu fie sparta si sa tragi aer fals pe calea asta si avans mai mic, sau membrana pompei de frana. (tot aer fals..adica amestec sarac)
1. Ar trebui sa vezi dimineata la prima ora, daca atunci cand dai la demaror ai scanteie la fisa centrala fata de masa (cu o sarma masiva in capul bobinei de inductie unde se monteaza fisa centrala). Scanteia trebuie sa fie albastra spre alb si la o distanta de cca 1 cm sau mai mult.
2. Daca nu ai scanteie, verifica izolatiile papucilor sa nu atinga masa delcoului sau alte parti de caroserie, poate din cauza umezelii se face un mic scurt pe traseul de comanda al senzorului. Acesta este posibil sa dispara dupa ce motorul "tremura" un pic din cauza demarorului.
3. Pune un pec de cca 4W in paralel cu bornele bobinei de inductie. Cand dai la demaror ar trebui sa se aprinda si sa se stinga in functie de turatia motorului. Daca asa face, aprinderea ar trebui sa fie buna. El se va aprinde si stinge odata cu LED-ul.
Pe urma mai vedem. sad.gif
*



am dat jos tubul de plastic de la filtrul de aer ce vine pe carburator si am apasat acceleratia de cateva ori si sprituieste bine. apoi am dat la cama vreo 30 sec si i-am dat cheie si nimic, tot dupa 5-6-7 chei lungi o ia. ce am uitat sa zic si in mesajele trecute este ca atunci cand dau cheie parca ar vrea so ia, ceva in genul ca ar primi numai 1-2 scantei si motorul s-ar invarti un sfert-juma de tura singur apoi continua sa fie invartit de electromotor.
am verificat distanta intre cama si senzor (e de 6 mm). apoi am masurat senzorul cu un ohmetru: pe scara de 200Kohm, cu firul rosu de la aparat pe lamela senzorului si firul negru pe platina fixa indica 83.3 Kohm, iar cu firul rosu pe platina fixa si firul negru pe lamela indica 83.6 kohm, deci conduce in ambele sensuri. apoi am pus contactul si treceam o lera prin dreptul senzorului si ledul aprinderi era stins cand dadea scanteie la masa.
am inseriat si un ampermetru pe firul ce vine de la senzor la aprindere si un bec de 12V, 2W pe bornele bobinei de inductie. cand treceam lera prin dreptul senzorului si dadea scanteie fisa centrala la masa, becul se aprindea iar aparatul indica 15.1 mA, cand becul era stins indica 7.2 mA.
ce am mai observat cand treceam lera de mai multe ori prin dreptul senzorului este ca nu dadea tot timpul scanteie la masa, in momentul acela becul de pe bobina fie ramanea aprins, fie ramanea stins, fie se aprindea si stingea.
cand nu dadea scanteie se auzea un fel de barait in zona senzorului sau a aprinderii.
am incercat sa si filmez. de la secunda 12 pana la sec 20 nu mai da scanteie, becul se stinge si aprinde in momentul in care trec lera si se aude un fel de barait din dreptul senzorului sau a aprinderii sau se aude ca si cum ar da scanteia in alta parte, numai ca nu am vazut flama nicaieri . de la sec 50 la 53 nu prea mai da nici scanteie desi treceam lera la greu prin dreptul senzorului, iar becul se aprinde doar cand da scanteie. ledul de pe aprindere nu sa aprins deloc.

sa fie dus senzorul, aprinderea sau amandoua?


Attached File(s)
Attached File  MOV00571.avi ( 1.72mb ) Number of downloads: 126


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quinn
post 10 Jan 2011, 21:00
Post #7565


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 2 August 07




Ce bujii recomandati de la UNI* sau din alta parte-net pt motor de 1289?
Am luat Brisk si n-am mers 200 km si deja a picat una.
Va multumesc!

P.S. Sau de aici: http://www.autokarma.ro/Produse.aspx

This post has been edited by quinn: 10 Jan 2011, 21:13


--------------------
Dacia 1300 berlina 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Jan 2011, 21:16
Post #7566


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(rusu_i @ 8 Jan 2011, 19:13)
am dat jos tubul de plastic de la filtrul de aer ce vine pe carburator si am apasat acceleratia de cateva ori si sprituieste bine. apoi am dat la cama vreo 30 sec si i-am dat cheie si nimic, tot dupa 5-6-7 chei lungi o ia. ce am uitat sa zic si in mesajele trecute este ca atunci cand dau cheie parca ar vrea so ia, ceva in genul ca ar primi numai 1-2 scantei si motorul s-ar invarti un sfert-juma de tura singur apoi continua sa fie invartit de electromotor.
am verificat distanta intre cama si senzor (e de 6 mm). apoi am masurat senzorul cu un ohmetru: pe scara de 200Kohm, cu firul rosu de la aparat pe lamela senzorului si firul negru pe platina fixa indica 83.3 Kohm, iar cu firul rosu pe platina fixa si firul negru pe lamela indica 83.6 kohm, deci conduce in ambele sensuri. apoi am pus contactul si treceam o lera prin dreptul senzorului si ledul aprinderi era stins cand dadea scanteie la masa.
am inseriat si un ampermetru pe firul ce vine de la senzor la aprindere si un bec de 12V, 2W pe bornele bobinei de inductie. cand treceam lera prin dreptul senzorului si dadea scanteie fisa centrala la masa, becul se aprindea iar aparatul indica 15.1 mA, cand becul era stins indica 7.2 mA.
ce am mai observat cand treceam lera de mai multe ori prin dreptul senzorului este ca nu dadea tot timpul scanteie la masa, in momentul acela becul de pe bobina fie ramanea aprins, fie ramanea stins, fie se aprindea si stingea.
cand nu dadea scanteie se auzea un fel de barait in zona senzorului sau a aprinderii.
am incercat sa si filmez. de la secunda 12 pana la sec 20 nu mai da scanteie, becul se stinge si aprinde in momentul in care trec lera si se aude un fel de barait din dreptul senzorului sau a aprinderii sau se aude ca si cum ar da scanteia in alta parte, numai ca nu am vazut flama nicaieri . de la sec 50 la 53 nu prea mai da nici scanteie desi treceam lera la greu prin dreptul senzorului, iar becul se aprinde doar cand da scanteie. ledul de pe aprindere nu sa aprins deloc.

sa fie dus senzorul, aprinderea sau amandoua?
*


Vezi sa nu distrugi senzorul , pentru tine daca vrei modificari vezi ce am facut eu la senzor si dupa aceea cu un Ne 555 faci un trigger smith si ataci un mos sau igbt si vei avea scanteie puternica.
Sunt solutii destule tu sa vrei sa le aplici.

10 Jan 2011, 22:23:
QUOTE(tanel17 @ 7 Jan 2011, 17:46)
schema asta este luata de pe elforum.ro. e mai ok? care imi recomandati s-o realizez?
[attachmentid=1627686304]
*



Pare simpla dar mai simpla si mai puternica era una cu un bipolar bc171 care ataca un IGBT si in final controla bobina de inductie.
QUOTE(Tudor Badescu @ 8 Jan 2011, 00:19)
Scorpion,bobinele astea moderne,fie jumostatice,fie altfel,furnizeaza energii mult mai mari decat cele clasice.De aceea nu e o problema ca se pierde un pic pe la o scanteie"colaterala"(ca e o expresie la moda)daca asta simplifica mult structura.Asta e ideea.De altfel nu cred sa fi vazut o masina moderna sa se chinuie la pornire(afara de faptul ca e defecta!).Nu neg ca ar mai fi loc de imbunatatiri,dar daca ele inseamna alcatuiri mult mai complicate,inseamna in acelasi timp si costuri mult mai mari si mai multe posibilitati de defectare.

Tanel17,prima schema pe care ai pus-o in postul #7556 e gandita pentru bobine cu rezistenta mare,cam depasite.Bobinele moderne cu rezistenta sub 3 ohm fac sa nu se satureze bine tranzistorul final cu R4 de 47 ohm(afara de cazul ca se nimereste un exemplar cu totul deosebit).Astfel energia scanteii e mai mica decat pe clasic,iar tranzistorul final se incalzeste puternic.Scaderea  rezistentei rezolva problema,dar asta necesita R1 mai mica. R3 e cam mare.Ar trebui de circa 100 ohm.Ea ajuta la o blocare mai rapida,dar mai ales ajuta tranzistorul final sa suporte tensiunea maxima posibila(aproape dublul celei fara R3).C2 poate fi de 500V.Grupul D2,D3 are cam putin 300V,bobina de Sf.Gheorghe pt.Dacia are impulsuri spre 400V.De altfel a doua schema pe care ai pus-o are chiar aceasta  limitare.De asemenea gruparile paralel pentru a obtine anumite valori nu sunt recomandate.Intreruperea unei componente nu scoate montajul din functie ca sa-ti dai seama ca e defect ci il mentine intr-o functionare ametita,cu randament prost.Acel final cu 2 tranzistoare in paralel din schema a doua tocmai de-asta nu-mi place.Trebuie un singur tranzistor cu rezistenta de saturatie sub 0,2 ohm,dar e cam greu de gasit.Iti sugerez pentru prima schema sa citesti ultimul post de la pag.221 unde e o schema asemanatoare pentru ca vei gasi acolo valorile la care trebuie dimensionate corect componentele.
Si revin la schema a doua.Rezistenta de 180 ohm poate fi de 1W,iar cea de 470 de o,5W ca si cea de 4,7 ohm.
*


Spre surprinderea mea si a mai multora asa zisele bobine jumostatice mai mult de 20kv nu da doar daca sunt comandate la impulsuri de cel putin 50-100V.
La sn mea si loganuri mai ales nu urca mai mult de 20kv nici sa le bati pe alimentarea din uce injectie cu cdi altfel se simte .
Am implementat asa ceva si la dacia super nova in afara de fosta dacie 1310.

This post has been edited by djasu82: 10 Jan 2011, 21:23


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 10 Jan 2011, 21:34
Post #7567


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@rusu_i
1. Distanta intre varful camei si senzor trebuie masurata. Si cred ca este o greseala de scriere, trebuie 0,6 mm si nu 6mm.
2. Cu becul pus pe primarul bobinei de inductie sa nu te astepti sa dea scanteie, eu ti-am sugerat metoda asta sa vezi daca aprinderea comuta din on in off si invers.
3. Valoarea masurata a senzorului nu este buna , intr-un sens trebuie sa se comporte ca o dioda (ce aparat de masura ai folosit?) senzorul are un zenner de protectie in paralel. Acesta se poate duce daca ai incercat senzorul cu alta aprindere (AT01 sa zicem) sau l-ai pus direct pe bobina de inductie sa o comande. Se intampla la multi sa monteze aprinderea, senzorul, dar uita sa mute firul de pe minusul bobinei de inductie pe aprindere. (borna RUP ramane in aer neconectata)
4. Valorile curentului, masurate in serie cu senzorul sunt ok.
5. Cu lera sau ceva metalic daca treci prin dreptul senzorului, asta trebuie sa o faci intr-un singur sens (cel de rotatie), altfel se balbaie senzorul sau aprinderea (asa este el conceput) .
6. Incerca sa rotesti delcoul incet (nu stiu cum) sa vezi daca obtii scanteie la fiecare cilindru in parte (sau la fisa centrala), adica sa vezi daca sare vreun cilindru cum spui tu (desi nu cred)
7. Tresa de masa ai conectat-o la surubul platinei fixe? Ai "pozat-o" frumos sa nu atinga nimic pe acolo in afara de masa?

Scanteia trebuie sa o verifici daca e buna (alb/albastra si la o distanta de peste 1cm) fara becul ala pe primarul bobinei de inductie. Sa nu fie ceva cu bobina (intrerupta) si la rece sa se manifeste, la cald se dilata spirele si fac continuitate (ai cu ce s-o inlocuiesti de proba). Si masoar-o inainte in primar si secundar si vezi ce valori obtii.
Niste poze cu delcoul si senzorul poti sa pui si compartimentul motorului. Pipa cum arata nu este carbonizata un pic in spatele plotului care pleaca spre capac delcou (multi o neglijeaza). Si aici poate sa scape scanteie la masa prin axul delcoului. Noaptea nu ai incercat sa pornesti, sa vezi daca ai scapari de inalta tensiune prin instalatie??? Mai vezi firul de la delcou ce duce la aprindere sa nu fie bobinat pe fisa centrala sau surubul de iesire din delcou sa atinga fisa de la bujia respectiva, ca tine o vreme protectia senzorului dar daca se merge mult, nu stiu cat rezista zennerul. Si daca asta se duce, mult nu mai reziste nici senzorul din interior.

LE.
Bobinele jumostatice au energii mult mai mici decat cele clasice (am masurat eu una noua din aia cu fisele neschimbabile), cam 50 ..60mJ am obtinut pe o sarcina de 500 ohmi si cu un condensator de 10 microfarazi incarcat la 400Vcc prin descarcarea lui pe primarul bobinei. (am fost dezamagit total). Una de Dacie (Oltcit) are cam cat scrie fabricantul (cca 140 mJ)

@rusu_i
Si Da, scanteia se produce cand se stinge becul (LED-ul), asta este si principiul de functionare (Autoinductia bobinei)

This post has been edited by gotronic: 10 Jan 2011, 21:47


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 10 Jan 2011, 23:37
Post #7568


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Stie cineva timpul de incarcare, descarcare si cat la % sa incarcat, curentul de incarcare?

Multumesc.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roberth
post 11 Jan 2011, 13:22
Post #7569


Membru tamponat


Group: Members
Posts: 60
Joined: 1 March 04
From: spatele tau




@gotronic
Am incercat sa imi fac cont pe site dar...

Am si eu doua intrebari:
1. La o dacia Nova GT 1600cm3 din 1998 la cat ati recomanda reglajul platinei?

2. Senzorul AT 011 se poate cumpara si separat? (aprinderea am cumparat-o)

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Nova T 1998 - B 66 COJ
“Ca să înțelegi că ești prost, trebuie totuși să-ți meargă mintea. ”
(Georges Brassens)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 11 Jan 2011, 15:35
Post #7570


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




QUOTE
Djasu82 spune ca :
Spre surprinderea mea si a mai multora asa zisele bobine jumostatice mai mult de 20kv nu da doar daca sunt comandate la impulsuri de cel putin 50-100V.
La sn mea si loganuri mai ales nu urca mai mult de 20kv nici sa le bati pe alimentarea din uce injectie cu cdi altfel se simte .
Am implementat asa ceva si la dacia super nova in afara de fosta dacie 1310.

QUOTE
Gotronic spune ca :
Bobinele jumostatice au energii mult mai mici decat cele clasice (am masurat eu una noua din aia cu fisele neschimbabile), cam 50 ..60mJ am obtinut pe o sarcina de 500 ohmi si cu un condensator de 10 microfarazi incarcat la 400Vcc prin descarcarea lui pe primarul bobinei. (am fost dezamagit total). Una de Dacie (Oltcit) are cam cat scrie fabricantul (cca 140 mJ)


Deci NU sunt cu capu' ! Pai cea mai simpla solutie ar fi cu 4 bobine , legate 2 cate 2 si comandate in aceeasi secventa ca jumostaticele , adica la prima comanda din ECU dau scanteie 1 si 4 , apoi la cealalta comanda 2 si 3. Si iarasi nu trebuie sa-ti mai bati capul cu care-i la PMS si care-i la PMI.... da' acum intrebarea este cum ma interfatez pe cablul de comanda de la ECU cu un etaj care sa comande bobinele.

Vreo idee ?


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_amg
post 11 Jan 2011, 15:40
Post #7571


Un neanderthal ejaculat din beci.


Group: Members
Posts: 237
Joined: 24 November 10




QUOTE(scorpion @ 11 Jan 2011, 15:35)
Deci NU sunt cu capu' ! Pai cea mai simpla solutie ar fi cu 4 bobine , legate 2 cate 2 si comandate in aceeasi secventa ca jumostaticele , adica la prima comanda din ECU dau scanteie 1 si 4 , apoi la cealalta comanda 2 si 3. Si iarasi nu trebuie sa-ti mai bati capul cu care-i la PMS si care-i la PMI.... da' acum intrebarea este cum ma interfatez pe cablul de comanda de la ECU cu un etaj care sa comande bobinele.

Vreo idee ?
*



Mda... smile.gif Cam la proiectul asta ne scremem eu si Iuliano_smile si Siconi... Dar... e
lipsa mare de timp (nici banii n-ar strica sa fie mai multi) blush.gif ...

PS: Daca sunt doritori sa se implice in proiect (care sa aibe habar blush.gif ... tongue.gif icon_mrgreen.gif ):
PM pentru acces la documentatie si ce mai e p-acolo...


--------------------
24 valves black e34 bimmer touring
Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent,
La martorii lu' Ebola (no comment).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quinn
post 11 Jan 2011, 18:11
Post #7572


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 2 August 07




gotronic ajuta-ma te rog,cu un sfat: ce bujii imi recomanzi pt 1289 cmc,eventual de unde sa le cumpar ca brisk-ul s-a comportat exact cum ai descris mai sus.

This post has been edited by quinn: 11 Jan 2011, 18:11


--------------------
Dacia 1300 berlina 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 11 Jan 2011, 20:28
Post #7573


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




@scorpion-bobinele se leaga asa2_bobine.JPG ( Size: 30.83k ) Number of downloads: 1004
iar legatura cu ECU in locul platinei. Nu cred ca trebuie alt tranzistor ca interfata.
Bafta!

This post has been edited by pcostica: 11 Jan 2011, 20:29


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 11 Jan 2011, 23:36
Post #7574


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




pcostica : multumesc mult pt schema. smile.gif
dacia_amg : ma bag in proiectul aprinderii cu 4 bobine. In clipa de fata sunt cam pe dinafara pt ca nu m-am mai apropiat de-o schema electronica de mai mult de 10 ani , dar recuperez repede smile.gif , sper blink.gif icon_mrgreen.gif

Cred ca o comanda cu un tranzistor mi-ar permite sa trec un curent mai mare prin primarele celor 2 bobine. Asta + faptul ca habar n-am cati amperi poate duce ECU Bosch in conditii de siguranta si n-as vrea sa-l ard. N-am gasit niciun datesheet pt acest ECU si pt mine este obscur rau... am sa masor totusi zilele astea rezistenta infasurarii primare de la jumostatica de Nova si rezistenta unei bobine de inductie de Tico sa-mi fac o idee preliminara si apoi am sa ma gandesc cum as putea lega o aprindere electronica de Oltcit ( modulul ) ca sa-l comand cu ECU Bosch , nu de alta dar din astea am cateva de stricat si nici nu-s scumpe la SH !

Baieti , va multumesc inca odata pt ajutor si sfaturi !


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusubogdanaugustin
post 12 Jan 2011, 12:18
Post #7575


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 10 January 11
From: Neamt




sunt nou inregistrat pe forum desi cam de un an va urmaresc si am reusit sa imi repar la masina problemele fara a mai recurge la mecanici. aprinderea at011 cu senzor nu functioneaza daca deconectez bateria? (se opreste motorul) inainte sa o montez pe clasic daca nu aveam baterie porneam cu bateria unui prieten si cand o schimbam pe a mea nu se oprea motorul. este din cauza aprinderii sau din cauza alternatorului desi acesta din urma mentine incarcarea intre 14,28 si 14,38 in functie de turatie si consumatori porniti. ce ar trebui sa verific?


--------------------
dacia berlina 1988 1300 - nt02xop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 12 Jan 2011, 13:42
Post #7576


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Sa nu mai faci asa ceva smile.gif. Niciodata bateria nu se deconecteaza cu motorul pornit!


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 12 Jan 2011, 14:31
Post #7577


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Gotronic, si eu sunt surprins de energia aceea mica pe care ai gasit-o.Nu cunosc metoda cu descarcarea condensatorului de 10 microfarad in primar,pare de genul CDI.Dar,te rog,la ce bobina jumostatica ai facut testele?

Scorpion, dacia_amg, raman la ideea ca 20 kV e arhisuficient.Nu aici trebuie umblat,ci la energie.Problema e ca inseriind bobinele ca in schema lui pcostica energia totala a sistemului scade foarte mult.Rezistenta se dubleaza si intensitatea scade la jumatate.Si asta e foarte neplacut pentru ca ara efect patratic si chiar daca inductanta se dubleaza prin inseriere,la ralanti energia e deja la jumatate.Iar dublarea inductantei are efect neplacut in turatie ducand si la alte scaderi energetice.Deci ar trebui bobine cu energie foarte mare si inductanta mica sa avem din ce pierde.Dar asta inseamna curenti foarte mari(rezisternta foarte mica),si trebuie ca circuitul de comanda sa-i poata suporta.Probabil trebuie un etaj intermediar alimentat poate chiar separat cu + intre ECU si bobina.Asta nu vad a fi dificil.Dificila e alta chestie:timpul cat trece curent prin bobina.Banui ca timpul de conductie e setat pentru bobina originala.Cele doua bobine inseriate ar trebui sa aiba in total cam aceeasi inductanta ca bobina originala.La diferente semnificative,ori se incalzeste prea tare la ralanti,ori"moare"in turatie.
Bobina de Tico are circa 0,9 ohm si undeva pe la 5 mH;am masurat una la un magazin,nu mai stiu producatorul. Asta inseamna o energie primara de circa 373 mJ la 12V ,timp de incarcare suficient,cu pierdere de 1V pe tranzistorul final(cam optimista).Inseriate dau 188 mJ.

Rusubogdanaugustin, fara baterie,in sistem nu mai e tensiune continua ci pulsatorie si s-ar putea sa deranjeze senzorul. Cred ca Gotronic ar putea spune mai multe,e schema lui.



--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusubogdanaugustin
post 12 Jan 2011, 15:14
Post #7578


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 10 January 11
From: Neamt




Multumesc Tudor Badescu.

Astept un raspuns si de la Gotronic desi cred ca senzorul sau aprinderea nu functioneaza in tensiune pulsatorie.

Neagu Ionut poate nu ii recomandat sa faci asa ceva dar pot sa iti spun sigur ca functioneaza chiar si la masini straine cand nu ai cabluri poti porni asa doar ca trebuie avut grija ca borna+ sa nu se atinga la masa ca altfel atunci sunt probleme.


--------------------
dacia berlina 1988 1300 - nt02xop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 13 Jan 2011, 11:24
Post #7579


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(iuliano_smile @ 10 Jan 2011, 23:37)
Stie cineva timpul de incarcare, descarcare si cat la % sa incarcat, curentul de incarcare?
Multumesc.
*


La ce anume? La bobinele de Dacia (IAME) "impulsul" de ON pentru 90% incarcare in curent este de cca 5ms, la cele de Jumostatice (SuperNova, Solenza) cca 0,5 ms., la cele de Tico (1,3 ohmi) cca 1...1,5 ms. Asta pentru o scanteie normala. Daca timpii sunt mai mari se incalzesc bobinele de inductie (am experimentat eu pe cele de impedanta joasa).

QUOTE(roberth @ 11 Jan 2011, 13:22)
@gotronic
Am incercat sa imi fac cont pe site dar...
Am si eu doua intrebari:
1. La o dacia Nova GT 1600cm3 din 1998 la cat ati recomanda reglajul platinei?
2. Senzorul AT 011 se poate cumpara si separat? (aprinderea am cumparat-o)
Multumesc anticipat.
*


La contul pe site, nu stiu ce se intampla, am sa vorbesc cu adminul (dar cred ca citeste si el acum). Stiu ca parola trebuie sa fie atat cu litere mari cat si cu litere mici. (de siguranta pentru spam-uri) si sa confirme adminul logarea.
1. La cat zice fabrica (0,4mm) sau mai mult daca aveti jocuri mari la axul delcou. Distante mai mici la platina pentru performante mai bune, ar fi sa aveti un unghi dwell mai mare (dar nu cresc performantele asa mult cum se crede), ba dimpotriva daca jocurile sunt mari la axul delcou.
2. Senzor separat nu o sa gasiti in magazine, din simplu motiv ca multa lume are aprinderea AT01 (care NU merge cu senzorul 011), (nu AT011) si se strica senzorul la prima cheie. Separat numai de la noi se mai gaseste inca, dar nu pentru multa vreme.

QUOTE(quinn @ 11 Jan 2011, 18:11)
gotronic ajuta-ma te rog,cu un sfat: ce bujii imi recomanzi pt 1289 cmc,eventual de unde sa le cumpar ca brisk-ul s-a comportat exact cum ai descris mai sus.
*


Eu numai pe EYQUEM A12 (pentru carburatie) as merge, din cate stiu eu sunt singurele necontrafacute si nu fac "probleme" de genul asta. De fapt de la un srvice auto am aflat, care a incercat toate tipuriule de bujii de pe piata.

QUOTE(rusubogdanaugustin @ 12 Jan 2011, 12:18)
sunt nou inregistrat pe forum desi cam de un an va urmaresc si am reusit sa imi repar la masina problemele fara a mai recurge la mecanici. aprinderea at011 cu senzor nu functioneaza daca deconectez bateria? (se opreste motorul) inainte sa o montez pe clasic daca nu aveam baterie porneam cu bateria unui prieten si cand o schimbam pe a mea nu se oprea motorul. este din cauza aprinderii sau din cauza alternatorului desi acesta din urma mentine incarcarea intre 14,28 si 14,38 in functie de turatie si consumatori porniti. ce ar trebui sa verific?
*


Nu merge fara acumulator. Apar impulsuri mai mari de 20V, la care aprinderea cu senzor se blocheaza (asta din cauza senzorului care are un zenner de protectie pe el de 18V). Cand tensiunea este mai mare de valoarea asta, pune intrarea aprinderii la masa si o blocheaza. Deci se opreste. Dealtfel nu se recomanda la nici un montaj electonic sa fie utilizat fara baterie in tampon, unele se si defecteaza "Instant".! Iar pe altele chiar este specificat (scris) lucrul asta.

QUOTE(Tudor Badescu @ 12 Jan 2011, 14:31)
Gotronic, si eu sunt surprins de energia aceea mica pe care ai gasit-o.Nu cunosc metoda cu descarcarea condensatorului de 10 microfarad in primar,pare de genul CDI.Dar,te rog,la ce bobina jumostatica ai facut testele?
*



Da, pe un CDI am testat (de-al nostru) si o bobina de supernova cred (din aia cu tot cu fise) si cca 0,25..0,3 ohmi rezistenta in primare. Cei de la Service le montau si pe Solenza cu modificari in cupla. Asta ca erau mai ieftine cu cca 50%, decat cele fara fise.

This post has been edited by gotronic: 13 Jan 2011, 11:28


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quinn
post 14 Jan 2011, 22:45
Post #7580


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 2 August 07




QUOTE
Eu numai pe EYQUEM A12 (pentru carburatie) as merge, din cate stiu eu sunt singurele necontrafacute si nu fac "probleme" de genul asta. De fapt de la un srvice auto am aflat, care a incercat toate tipuriule de bujii de pe piata.



Spune-mi te rog unde gasesc pt ca am cautat in Bucuresti si Slobozia si nu am gasit !


--------------------
Dacia 1300 berlina 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 14 Jan 2011, 23:20
Post #7581


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Brrr, asta ar trebuie sa se gaseasca la magazinele de piese auto. O sa vad poate maine pe la noi, ca erau la un magazin auto cam pentru toate tipurile de motoare. O sa incerc sa-l sun maine sa vad daca are sau daca poate aduce si eventual de unde?


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anton11
post 16 Jan 2011, 22:26
Post #7582


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 16 January 11




Am aprindere Go-tronic de 1 an , aproximativ 25000 km, functioneaza fara probleme cu conditia ca fisele + bujiile sa fie noi in perfecta stare. Consumul a scazut vizibil. Recomand


--------------------
dacia 1410 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 17 Jan 2011, 12:28
Post #7583


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Am fost la magazin si pot aduce Eyquem A12 la pretul de cca 20 lei/set (nu au pe stoc). Tot la ei am gasit capsula vacumatica de sacele noua.! Dar numai una avea pe stoc, la pretul de 16 lei (nu stiu de cand o au). Am luat-o si o trimit la cineva din Anglia pentru un R5 (impreuna cu o AT011 si senzor 011).! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Jan 2011, 13:19
Post #7584


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Azi am primit bujiile, pun cateva poze, eventual si capsulele vacumatice! (Cea din stanga este de ARMCOMP SRL down.gif iar cea din dreapta de Sacele smile.gif )

Attached thumbnail(s)
Imagine2397.jpg ( Size: 483.77k ) Number of downloads: 732
Imagine2401.jpg ( Size: 517.22k ) Number of downloads: 678
Imagine2402.jpg ( Size: 430.38k ) Number of downloads: 302
Imagine2403.jpg ( Size: 445.79k ) Number of downloads: 194
Imagine2404.jpg ( Size: 608.55k ) Number of downloads: 215
Imagine2405.jpg ( Size: 473.42k ) Number of downloads: 139
Imagine2406.jpg ( Size: 547.23k ) Number of downloads: 154
Imagine2388.jpg ( Size: 646.18k ) Number of downloads: 208
Imagine2404.jpg ( Size: 608.55k ) Number of downloads: 214


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 19 Jan 2011, 15:30
Post #7585


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Va rog sa masurati o bujie, sa-mi spuneti ce rezistenta are.


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Jan 2011, 15:56
Post #7586


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




smile.gif Zero Zero.!!! smile.gif Am uitat sa postez.!
O sa le dau impreuna cu aprinderile la cei care nu au posibilitatea sa le gaseasca.! wink.gif

This post has been edited by gotronic: 19 Jan 2011, 15:57


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 19 Jan 2011, 16:52
Post #7587


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




@gotronic: Sunt bune bujiile astea? Am un set acasa nou, dar inca nu lam montat.
Acum am pe masina bujii iskra F65PS luate din hypermarket. Le am de un an de zile si nu am avut probleme cu ele.

This post has been edited by paul-tm: 19 Jan 2011, 16:55


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 19 Jan 2011, 17:45
Post #7588


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




QUOTE(paul-tm @ 19 Jan 2011, 16:52)
@gotronic: Sunt bune bujiile astea? Am un set acasa nou, dar inca nu lam montat.
Acum am pe masina bujii iskra F65PS[I][U] luate din hypermarket. Le am de un an de zile si nu am avut probleme cu ele.
*


+



bujile iskra am avut eu pe berlina, mergeau impecabil.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 19 Jan 2011, 18:52
Post #7589


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Am scris mai sus despre bujiile astea.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 21 Jan 2011, 22:47
Post #7590


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




zilele trecute la cateva cautari pe goagal am dat peste aceasta schema aprindere_cu_IGBT.JPG ( Size: 23.59k ) Number of downloads: 1002
.
e gandita ok? valorile componentelor sunt bune?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 251 252 253 254 255 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 23:23
Forum Renault