DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 26 27 28 29 30 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Electronistu'
post 5 Feb 2006, 23:39
Post #811


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 8 May 05
From: Bacau




QUOTE(BLK @ 5 Feb 2006, 23:37)
Nu stiu de unde are Electronistu' nick-ul
*


Mi-a facut catelul contul....
Daca iti zic ca de 4 ani de cand o am nu am schimbat platina nu m-ai crede, nu? Bine, nu-ti mai zic atunci radmasa.gif


--------------------
Dacia 1300 - BC-xx-DAN

[I][B]SHAREWARE[/B][/I]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LYM
post 6 Feb 2006, 00:12
Post #812


Membru


Group: Banned
Posts: 194
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




Electronistu` - poti sa-mi explici si mie cum se monteaza aprinderea de Tg-mures ?


--------------------
Dacia 1310 - GJ-15-LYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 6 Feb 2006, 00:24
Post #813


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Am mai auzit si sincer chiar sunt curios cum de unele masini nu impusca platina deloc.

Hai sa mai zic ceva, o ai de 4 ani, eu am cumparat-o acum 3 luni, deci e diferenta. Te-ai gandit ca poate acum nu se mai fac ca acum 4 ani? Cum de a mea s-a dus dupa 2 luni de folosire, si nu sunt singurul care nu are cuvinte de lauda despre Gotronic.

LYM in cutie o sa ai instructiuni de montaj. Zic inca o data, pacat de banutii dati, mai bine una de Malvina, desi nu stiu daca se mai gasesc. Noi parca am vorbit si pe PM, nu?


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 6 Feb 2006, 00:32
Post #814


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Dragii mei, ma bucur sa va gasesc la fel de "scanteiati" ca acum 2 luni, cand am plecat in concediu... Am umblat de atunci vreo 7000 de Km cu berlina mea cu aprindere multispark, i-am dat si 150 Km/h de isi faceau cruce aia cu Peugeot-uri 306, a dormit in curte la minus 25 grade... DAR A PORNIT LA PRIMA CHEIE ! (P.S. Oare cu GOTRONIC pornea macar la a 10-a?) Asa ca am decis: ma tin de cuvant si pun la dispozitia celor interesati schema si detaliile de realizare, mie mi se pare fiabila. Asa cum spuneam in Decembrie, apriderea e cu descarcare capacitiva, multiscanteie doar la pornire gratie unui oscilator cu E555. Aveti schema aici:

http://www.daciaclub.ro/galerie/displayima...album=113&pos=4

Tot acolo gasiti detalii de montaj, de realizare a transformatorului ridicator si un scurt film cu montajul in plina functionare.

Potentiometrele semireglabile din modulul oscilator al ridicatorului de tensiune se regleaza prin incercari, pentru obtinerea unei tensiuni maxime in secundarul lui TR1. Apoi se inlocuiesc cu rezistente fixe. La mine personal, am 12k / 1,5K (cel de 1,5 K se vede si in poza). NU incercati sa masurati tensiunea din secundarul lui TR1 cu multimetru digital, eu am plesnit unul! Luati un multimetru din ala jaf, cu ac, de la chinezi cu 35000, merge bine si nu crapa.

In ceea ce priveste distanata dintre platini, nu este in avantajul sistemului multispark sa se reduca distanta dintre contacte sub 0.3 mm, deoarece cu cat distanta este mai mica, cu atat mai putine scantei sunt generate. Se poate pastra cu mult succes o distanta optima de 0,4 mm.
Privitor la bujii, am un set Brisk cu care am facut deja 10000 Km, dintre care 7000 cu aprinderea actuala. Am crescut distanta dintre electrozi la 1,1mm, si deocamdata nu am observat nici un semn de uzura anormala, distanta nu a crescut, electrozii sunt acoperiti de un strat fin de pulbere ruginie... totul pare OK.
Tranzistorul oscilatorului (2N3055) se va monta pe un radiator masiv, izolat de acesta printr-o foita de mica si pasta siliconica. (NU SILICON ADEZIV DE PE TOATE GARDURILE, ci pasta speciala pentru transfer termic). Nu am observat nici un fel de incalzire a tranzistorului, dar sa nu uitam ca e iarna.

Cam astea ar fi detaliile care mi-au venit acum in minte, daca sunt intrebari, voi fi prin zona si va raspund cu placere.

Porniri usoare, si toate cele bune!

This post has been edited by dyogenes: 6 Feb 2006, 00:44


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipri19
post 6 Feb 2006, 09:24
Post #815


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 22 February 04
From: baia-mare




interesant. dar am o intrebare: zgomotul ala o sa-l faca tot timpul? si...daca ar fi doritori, ai putea sa realizezi mai multe? smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Li - MM-05-HDZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Feb 2006, 09:12
Post #816


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cipri19 @ 6 Feb 2006, 09:24)
interesant. dar am o intrebare: zgomotul ala o sa-l faca tot timpul? si...daca ar fi doritori, ai putea sa realizezi mai multe? smile.gif
*


nu pot vedea filmuletul, zice ceva de plugin dar fara efect.
Probabil ca acolo apare zgomotul? E vorba de tiuit? Mareste frecventa pe la 20kHz, trece in inaudibil. Apoi, cu ce se poate rigidiza un traf pe ferita incit sa nu tiriie? Se mai gaseste lac electroizolant? sau, exista alte solutii? Pe al meu l-am lipit (E+I) cu poxipol, l-am strins in banda izolatoare, dar tot tiriie cind intra protectia (limitarea tensiunii de iesire se face prin oprirea oscilatorului).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 9 Feb 2006, 21:58
Post #817


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Mai Liviu, asa ma stii tu pe mine, sa fac transformator pe ferita la frecvente audibile? E vorba de un film in care se vede functionarea in regim multispark, la 400 de scantei pe secunda, normal ca scanteile alea suna! Nu traful ,nu altceva. Traful l-am rigidizat in prenadez, nu aud sa fluiere... In legatura cu cererilde de a realiza mai multe montaje in scop comercial, profesia pe care o am nu imi lasa prea mult timp liber, asa ca nu ma angajez la asa ceva. Dar sunt convins ca montajul e atat de simplu incat un electronist cu cunostinte medii nu ar avea nici o dificultate. Pentru detalii va stau la dispozitie.

Toate cele bune!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Feb 2006, 08:03
Post #818


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dyogenes @ 9 Feb 2006, 21:58)
Mai Liviu, asa ma stii tu pe mine, sa fac transformator pe ferita la frecvente audibile? E vorba de un film in care se vede functionarea in regim multispark, la 400 de scantei pe secunda, normal ca scanteile alea suna!  Nu traful ,nu altceva. Traful l-am rigidizat in prenadez, nu aud sa fluiere... [...]
*


1. Pai nu te stiu deloc radmasa.gif . Sau da, si nu-mi amintesc? blush.gif
2. A mea are protectie la cresterea tensiunii in sensul ca la detectarea celor 300V in secundar comanda oprirea oscilatorului, fenomen tradus printr-un tiriit in traf (adica succesiunea opririi /pornirii oscilatorului e de 200-500 Hz..asta asa, la auz. Pentru aia intrebam in ce se mai poate rigidiza.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Feb 2006, 12:02
Post #819


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Nu cunosti un om dupa felul cum arata, ci dupa ceea ce posteaza...! Daca te uiti la schema mea vei observa ca la mine oscilatorul merge continuu, nu m-am mai chinuit sa il intrerup in functie de tesiune sa pozitie a platinii deoarece tranzistorul nu se ioncalzeste deloc iar curentul mediu consumat sta undeva pe la 1A, cred ca si becu de la portbagaj+torpedou consuma mai mult. radmasa.gif In ceea ce priveste chestia cu rigidizarea, ori il impregnezi cu nitrolac, ori, cum am facut eu, cu prenadez. Acesta din urma are avantajul de a fi elastic si absoarbe mai bine vibratiile decat lacul. (Si de altfel nici nu am acasa lac, dar prenadez gasesc la pret redus la aurolaci radmasa.gif ) E adevarat ca in repaus tensiunea pe cond creste mult, chiar peste cei 500 V ai condensatorului, dar asta dureaza doar o fractiune de secunda, pana primele rotatii ale axului delcoului. La ralanti sta pe la 400V, iar scanteia (pacat ca nu am si o stfel de poza) sare prin aer de la borna centrala a bobinei la masa! Prietenii carora le-am aratat cum functioneaza mi-au zis ca eu nu dau scanteie in bujie ci trasnet! smile.gif Surprinzator insa, nu se uzeaza excesiv. Poate ca daca ar fi multispark continuu, s-ar uza mai tare.
Toate cele bune!

P.S. Voi posta zilele acestea si adaptarea turometrului pentru a functiona cu aceasta aprindere.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Ioan
post 10 Feb 2006, 19:13
Post #820


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 January 06




Si spui ca merge bine aprinderea aceea?.
Cat timp ai probat-o?In timp nu apar alte belele?


--------------------
Dacia Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 10 Feb 2006, 20:13
Post #821


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




Cea indicata ar fi de 1 mm dar din experienta mea
.nu merge prea bine cu aceasta distanta.Las-o la 0,7 mm.Aici intra in discutie si rezistenta fiselor de la bijii,depinde de care ai!


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 10 Feb 2006, 20:21
Post #822


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




Eu am o aprindere de Tg. Mures de 3 ani si pot sa ti-o recomand cu caldura.Am montat la mai multi prieteni si la toti le merg bine.Intradevar protejaza platina daca bobina e ok.In plus poti regla usor si avansul la aprindere cu ea.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 10 Feb 2006, 20:46
Post #823


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(danny_b @ 10 Feb 2006, 20:21)
Eu am o aprindere de Tg. Mures de 3 ani si pot sa ti-o recomand cu caldura.Am montat la mai multi prieteni si la toti le merg bine.Intradevar protejaza platina daca bobina e ok.In plus poti regla usor si avansul la aprindere cu ea.
*




Ia pastreaza-ti tu recomandarile pt tine.
Da cite-ai topicul cap, coada vede-ai de ce ?
Eu de pe la inceputul topicul am sustinut ca este teapa, se pare ca s-au prins si alti de asta dar cam prea tarziu.


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 10 Feb 2006, 22:53
Post #824


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Draga Dex_Lada, ar trebui sa accepti ideea ca procesul de culturalizare a maselor e sortit esecului din start. Pur si simplu, tipicul romanesc este sa faca apel la "VASTA MEA EXPERIENTA" si sa ignore cele mai elementare evidente. Asa ca intotdeauna vor veni oameni care vor da "indicatii pretioase" fara sa citeasca ce s-a scris inainte ca ei sa apara (macar cu vreo 3 posturi ma sus, unde ziceam ca am testat aprinderea 2 luni si 7000 Km) si care vor ignora cele mai elementare evidente (scheme electrice de principiu ale unui montaj electronic, masuratori de curenti, tensiuni, etc). Clar, singurul argument este: "SUNT MESERIAS SI STIU, CHIAR DACA NU POT DEOSEBI TRANZISTORUL DE DIODA" radmasa.gif

P.S. Imi pare chiar rau ca scriu acest post, deorece imi propusesem sa nu scriu decat pentru cei interesati cu adevarat.


Hai noroc si la mai mare!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeus-iulian
post 11 Feb 2006, 12:37
Post #825


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 16 August 05




pe piata din bucuresti nu exista decat 2 tipuri de aprinderi tarnzistorizate
1. cele rosii mici de tagru mures -gotronic 320k lei
2. malvina facute de cei de la deva 250k lei

pentru cei fara expeienta in domeniul electronicii sunt "bune"
eu am ales-o pe cea de targu mures . Masina avut aprindere malvina cand am luat-o insa era deja defecta biggrin.gif . Am decis sa o incerc si pe cealalta in urma
post-urilor de pe acest topic.


--------------------
daewoo/dacia ex cielo/Logan 1.6 MPI 95/2004 - B-85-ZEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 11 Feb 2006, 16:42
Post #826


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(dyogenes @ 10 Feb 2006, 22:53)
Draga Dex_Lada, ar trebui sa accepti ideea ca procesul de culturalizare a maselor e sortit esecului din start. Pur si simplu, tipicul romanesc este sa faca apel la "VASTA MEA EXPERIENTA" si sa ignore cele mai elementare evidente. Asa ca intotdeauna vor veni oameni care vor da "indicatii pretioase" fara sa citeasca ce s-a scris inainte ca ei sa apara (macar cu vreo 3 posturi ma sus, unde ziceam ca am testat aprinderea 2 luni si 7000 Km) si care vor ignora cele mai elementare evidente (scheme electrice de principiu ale unui montaj electronic, masuratori de curenti, tensiuni, etc). Clar, singurul argument este: "SUNT MESERIAS SI STIU, CHIAR DACA NU POT DEOSEBI TRANZISTORUL DE DIODA" radmasa.gif

P.S. Imi pare chiar rau ca scriu acest post, deorece imi propusesem sa nu scriu decat pentru cei interesati cu adevarat.
          Hai noroc si la mai mare!
*




10x

si cum zice-a "musti"


QUOTE(dex lada @ 22 Dec 2005, 17:18)
eu cand mi-am racit gura si ziceam ca nu e o aprindere "adevarata" toti au sarit pe mine ca nu stiu ce spun , etc

Si eu am incercat se le deschid ochii (dar se pare ca toti aveau ochelari de cal )inca din primele pagini ale topicului.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2993&st=240

Eu am aruncat aprindere dupa numai o zi dupa ce am pus-o pe masina,am incercar sa sparg rasina dar sa rupt cablajul.

pus ca suporta un curent maxim parca de 3 A si bobina mea bosch original consuma 4 A (3 ohm).
*




QUOTE(musti )
biggrin.gif Nu toti au sarit pe tine, unii te-au mai si ocolit!
Stai linistit, ca mai sunt din cei care n-au o parere grozava despre "cutiute". Nu trebuie decat sa-i cauti pe cei care si-au construit/procurat aprinderi cu acumulare capacitiva. Contributia lui Dyogenes, prin publicarea schemei, a fost, insa, fundamentala: a adus dovada!


mare dreptate avea "Stai linistit, ca mai sunt din cei care n-au o parere grozava despre "cutiute". "

This post has been edited by dex lada: 11 Feb 2006, 17:00


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 12 Feb 2006, 20:46
Post #827


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dex lada @ 10 Feb 2006, 20:46)
Ia pastreaza-ti tu  recomandarile pt tine.
Da cite-ai topicul cap, coada vede-ai de ce ?
Eu de pe la inceputul topicul am sustinut ca este teapa, se pare ca s-au prins si alti de asta dar cam prea tarziu.
*



Acuma dc.esti asa rau?Stii cati oameni simpli isi cumpara doar o DACIA veche pt. ca nu au bani pt. o masina mai buna?Si fiecare ar vrea sa si-o imbunatateasca cat de cat.Daca toate componentele sistemului de aprindere sunt ok.merge bine cea de Tg. Mures.Multi afla din ce discutam noi aici informatii bune pt. ei. NU MAI FITI ASA DE CINICI.Nu toata lumea s-a nascut expert in electronica !


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 12 Feb 2006, 23:08
Post #828


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




una e sa o imbunatatesti cat de cat si alta e sa dai 300.000 pe o gogoasa... nu e nimeni rau, doar ca s-a tot spus de o mie de ori ca decat aia de tg mures mai bine o lasi asa si faci una cu descarcare capacitiva.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rooster
post 12 Feb 2006, 23:56
Post #829


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 27 December 05
From: Tulcea, oras cu strazi jalnice




QUOTE(dyogenes @ 6 Feb 2006, 00:32)


De ce ai pus in montaj si modulul cu al doilea E555 cu alimentarea doar in momentul pornirii motorului?

P.S. Pentru neavizati: Orice "Aprindere electronica" cu 3 terminale este o fraiereala (placebo / teapa / bani aruncati) sau cum vreti sa-i spuneti ...

This post has been edited by rooster: 13 Feb 2006, 00:28


--------------------
VW Sharan 131CP TDI Dacia face putori de automobile, parerea mea !
EX: Nova GTI & Logan 1.4MPI Laureate Plus. Aveam sentimentul ca am cumparat de la sh dupa ce am vazut cat a economisit francezu la masina mea noua.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 13 Feb 2006, 00:22
Post #830


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Acela este modulul multispark. Acel E555 e un oscilator la vreo 400 Hz. El comanda un BD135 care se comporta ca un "al doilea ruptor" ce decupleaza de 400 de ori pe secunda. Cand pornesc motorul, acel modul primeste alimentare de la Bendix (sau cum ii zice la bobina aia de la electromotor) si oscilatorul incepe sa functioneze. Daca platina este inchisa, nu se intampla nimic, deoarece jonctiunea EC a BD-ului este scurtcircuitata. Electromotorul invarte si platina se deschide... in acest moment jonctiunea tranzistorului se comporta ca un ruptor care vibreaza, declansand repetat scantei. Se genereaza in acest fel multiple scantei pe perioada cat platina este deschisa. Chiar daca prima scanteie gaseste un amestec benzina-aer rece si prost emulsionat si nu il poate aprinde, cel putin il ionizeaza, urmatoarele scantei il vor aprinde cu mare probabilitate. Masina porneste practic concomitent cu prima "gura" de benzina ce ajunge in cilindrii, la ce scantei da e imposibil sa nu se aprinda carburantul, oricat de frig ar fi.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2006, 08:31
Post #831


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(danny_b @ 10 Feb 2006, 20:13)
Cea indicata ar fi de 1 mm dar din experienta mea
.nu merge prea bine cu aceasta distanta.Las-o la 0,7 mm.Aici intra in discutie si rezistenta fiselor de la bijii,depinde de care ai!
*


Te referi la distanta de la bujii cu aprindere CDI? sau la "TgMures" sau "Malvina"?

Pentru ca la CDI e buna distanta de 1-1,1 mm, la celelalte (din gama "platina electronica") distanta ramine 0,7 mm.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gigaalex
post 13 Feb 2006, 19:36
Post #832


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 November 05




[QUOTE]Mai oameni, de ce intrebati iar? Aia rosie de TG Mures e doar o mica minciunica, pentru ca nici macar platina nu o protejeaza. Veti da bani degeaba, daca aveti si ghinion de una mai slaba de inger va pica cum mi-a picat mie dupa 2 luni, si atunci sa vedeti ce dati 30 de secunde la cheie ca sa porneasca masina, si nu o sa stiti de unde.

Nu stiu de unde are Electronistu' nick-ul dar mai bine o aprindere facuta decat aia rosie de TG Mures. Eu mi-am facut si am zis ca daca mai are cineva nevoie mai pot face, am de unde sa iau piese, cutie si tot ce mai trebuie sa arate ca una din magazin.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hmmm, deci mai poti face? si cam cat ar costa una facuta de tine? Ar merge mai bine decat aia rosie? Ma gandeam sa imi cumpar una dar am zis sa ma uit intai pe forum sa vad ce spuneti voi.
Merci

This post has been edited by gigaalex: 13 Feb 2006, 19:38


--------------------
Dacia 1310 L - CS 04 VYG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Feb 2006, 21:18
Post #833


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




BLK,esti tare acuma?nu-ti mai place cutia rosie?smile.gif)) ce mai faci masina?mai intra si u p mess:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 13 Feb 2006, 22:03
Post #834


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(diaconuliviu @ 13 Feb 2006, 08:31)
Te referi la distanta de la bujii cu aprindere CDI? sau la "TgMures" sau "Malvina"?

Pentru ca la CDI e buna distanta de 1-1,1 mm, la celelalte (din gama "platina electronica") distanta ramine 0,7 mm.
*


Prin cartile de specialitate se spune ca LA FOLOSIREA UNEI APRINDERI ELECTRONICE,distanta de la bijie se regleaza la 1mm.Acuma, eu cind mi-am montat aprinderea rau famata pe aici,si asta a fost acum 3 ani,am reglat bujiile la 1mm dar motorul nu-mi mai mergea cum imi placea mie.Asa ca le-am reglat la 0,7mm si de atunci motorul merge ok.Aici mai intervine ceva:fisele mele de la bujii sunt TESLA si au o rezistenta masurata mult mai mare decit cele de Urziceni.Influenteaza cu ceva?Eu sincer nu stiu. Toate cele bune.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 13 Feb 2006, 23:00
Post #835


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




gigaalex da-mi un pm si vorbim sau cauta-ma pe yahoo, sa nu vorbim aici de altele ca ne vad moderatorii biggrin.gif

danny_b fisele trebuie sa aiba parca cativa kOhmi (sub 10 parca). eu pe ale mele Tesla le-am masurat pe la 5-7kOhmi toate, alea de Urziceni aveau pe la 50k, erau si vechi. dar sa stii ca si eu am distanta la 0,8mm. aprinderea daca nu are ridicator de tensiune nu prea are rost sa maresti distanta prea mult.

This post has been edited by BLK: 13 Feb 2006, 23:01


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Feb 2006, 07:50
Post #836


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@danny

Aia din carti se refereau la aprinderi electronice cu CDI indirect sau, poate, la cele "dedicate", cu bobine de joasa impedanta, etc. Am citit si eu in carti acele recomandari si ca si tine am incercat acea distanta. Si, exact, la fel am patit in privinta functionarii. Reluind rationamentul mi-am dat seama ca o platina electronica doar imbunatateste frontul de scinteie dar nu mareste cu 40-45% tensiunea secundara.

La a doua intrebare: de cita vreme ai fisele? In faza de "fise noi" vei avea rezistenta mica, de ordinul citorva KOhm, la cele "batrine" rezistenta e crescuta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 19 Feb 2006, 02:00
Post #837


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Jondo1ro, nu stiu de ce, dar nu iti pot trimite mesaj pe privat asa ca...

Nu este nici un deranj, am promis ca incerc sa ajut pe cei doritori a o construi. Asa cum am mai explicat, aprinderea e multiscanteie doar la pornire (nu ar avea nici un rost multiscanteia permanenta, ar uza doar bujiile). Asadar modulul multiscanteie este alimentat doar in periada in care "se da la cheie" pentru pornirea motorului. Pot lua curent din 2 locuri: direct de la electromotor, sau, cum am facut eu, de la bendix (sau cum ii zice la bobina aia care cupleaza mecanic electromotorul la volanta in momentul pornirii. Dupa pornirea motorului. in momentul eliberarii cheii, Bendix-ul si electromotorul nu mai sunt alimentate, la fel si modulul multispark. Aprinderea devine monoscanteie CDI (descarcare capacitiva). Da o scanteie foarte puternica, de 2-3 X mai mare decat aprinderea clasica. Cat despre Gotronic=ul pe care il ai acum, citeste posturile mele de prin paginile 20-25 ale topicului smile.gif. Sper ca cel putin o parte dintre nelamuriri am reusit sa le clarific. Tine-ma la curent cu decursul montajului. Toate cele bune!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 19 Feb 2006, 16:46
Post #838


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




dyogenes, cum ai reusit sa demontezi transformatorul?

Eu am facut rost de un transformator cu miez de ferita pe care ar trebui sa il rebobinez. Dar nu pot desface cele doua bucati de ferita (E, I). Cu ce se poate dizolva cleiul cu care sunt lipite? ( nu as vrea sa fortez pentru ca ferita e casanta si nu am de unde sa iau alt transformator)

Inca ceva: e vreo problema daca folosesc in loc de T6F6 un T6N6? Nu am gasit echivalent.

This post has been edited by payty: 19 Feb 2006, 16:49


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 19 Feb 2006, 17:01
Post #839


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




imi da si mie cineva o idee, de ce nu functioneaza turometrul dupa ce am pus o aprindere electronica simpla? turometrul am incercat sa-l las si pe bobina, si l-am pus si pe platina direct, si tot nu merge, de ce?


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 19 Feb 2006, 19:50
Post #840


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Cutiuta rosie (Tg Mures) nu e inutila, asa cum se sustine.
Intr-adevar, cei 2,87-3A trec prin platina, dar tranzistorul comuta mult mai repede.
Cu toate ca prin platina curentul e mare, platina se uzeaza mai greu.
Eu am facut urmatoarea verificare: Cu contactul pus si platina inchisa, am deschis platina cu o surubelnita, cu si fara aprinderea de Tg Mures. Scanteia rezultata intre contactele platinei a fost cam de 3-4 ori mai mica cu aprinderea electonica decat in varianta clasica.
In functionarea motorului aduce o usoara imbunatatire. Eu am observat imbunatatirea mai ales cand motorul e rece.
Am avut si Malvina, care e mai complexa si reduce curentul prin platina, dar foarte prost facuta. Mi s-au stricat 2.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 26 27 28 29 30 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 02:52
Forum Renault