Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
dex lada |
![]()
Post
#841
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
lada
2105
- secret
|
|||
payty |
![]()
Post
#842
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#843
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Mai simplu, il pui in vas cu apa calda, dupa care fierbi ansamblul; la temperatura de fierbere se desprinde usor E de I,cu un cutter, dupa care mai fierbi o data si extragi E din mosor. Foloseste o cirpa, e destul de fierbinte.
This post has been edited by diaconuliviu: 20 Feb 2006, 11:12 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
BLK |
![]()
Post
#844
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BLK @ 19 Feb 2006, 17:01) imi da si mie cineva o idee, de ce nu functioneaza turometrul dupa ce am pus o aprindere electronica simpla? turometrul am incercat sa-l las si pe bobina, si l-am pus si pe platina direct, si tot nu merge, de ce? va rog o idee... nu pot sa-mi imaginez de ce nu merge, cu aprinderea clasica merge, daca pun aprinderea electronica nu merge, nici daca pun turometrul pe platina, nici daca il las pe bobina, nici daca il pun pe un 2n2222 deschis de platina. sonda de la turometru ar trebui sa numere impulsurile, totusi de ce nu merge. inca o intrebare, turometrul e legat standard la minusul bobinei cu un fir maro cumva? |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#845
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 20 Feb 2006, 13:14) va rog o idee... nu pot sa-mi imaginez de ce nu merge, cu aprinderea clasica merge, daca pun aprinderea electronica nu merge, nici daca pun turometrul pe platina, nici daca il las pe bobina, nici daca il pun pe un 2n2222 deschis de platina. sonda de la turometru ar trebui sa numere impulsurile, totusi de ce nu merge. inca o intrebare, turometrul e legat standard la minusul bobinei cu un fir maro cumva? Nu merge pentru ca legat la borna bobinei primeste impulsuri de cca. 300V, la tine primeste doar 14,4V. Solutie, modificat turometrul sau facut sa primeasca impulsuri POZITIVE de cca. 200V. Da. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#846
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ceacu @ 20 Feb 2006, 12:33) Nu merge pentru ca legat la borna bobinei primeste impulsuri de cca. 300V, la tine primeste doar 14,4V. Solutie, modificat turometrul sau facut sa primeasca impulsuri POZITIVE de cca. 200V. Da. Pai stai, omul zice ca a pus "aprindere electronica SIMPLA"-aia eu deduc ca ar fi Malvina, Tg. Mures sau altceva asemanator. Daca da, pe - bobina ar trebui sa mearga. Doar daca a pus CDI nu va merge. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#847
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai feciori, s-o luam in ordine:
1. Transformatorul pe ferita eu la-m desfacut simplu: l-am bagat la cuptor ca pe iepure, cand s-a incins bine l-am desfacut. Ideea cu generatorul de aer cald e buna, dar... de unde? Cea cu fiertul mi se pare cea mai inspirata, o sa incerc si eu. Si inca ceva: chiar daca se sparge miezul, se poate lipi cu Super Glue. Nu e banc, eu am spart la incercari un brat al lui "E" , l-am lipit si a functionat foarte bine. 2. Pe o aprindere clasica gen Malvina, turometrul functioneaza absolut normal atat timp cat nu ai inversat modul de conectare la bobina. La fel si pe pseudo-aprinderi gen Gotronic. Pe aprinderi CDI comanda turometrului e cu 12V da la un tranzistor, turometrul trebuie modificat, nu e mare lucru, voi posta. By-the-way, eu nu am posibilitate sa atasez poze la mesaj, voi cum faceti? Efectiv nu am buton Attach! |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#848
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 20 Feb 2006, 14:52) Traful fiert functioneaza 100%, eu le fierb si merge de numa'. Aia cu lipitul, nu stiu, ma abtin; am un miez rupt ca al tau si lipit dar, mi-e teama sa-l folosesc. Pentru CDI se poate cum zici modifica turometrul, dar doar daca ii pui doua intrari paralele, altfel, la o trecere pe clasic il impusti. Mai elegant mi se pare sa faci un "add-on" la CDI cu doi tranzistori din care unul de tensiune si o bobina si un C pe care se culeg impulsuri de 200V(un primar de traf de 220V). Sau, daca vrei sa complici, un traf de 220V/12V inversat la care in secundar ii "formezi" impulsul.. This post has been edited by diaconuliviu: 20 Feb 2006, 15:30 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#849
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Ideea cu impulsuri de 200 V mi se pare greoi de realizat si intr-un fel nejustificat. odata ce iti faci un CDI, nu prea mai iti arde sa revii la aprinderea clasica, decat in "urgenta maxima", pana ajungi acasa si poti repara CDI-ul. Cativa Km cred ca se poate si fara turometru. Si, de altfel, montand un zenner de 12V pe intrarea modificata a turometrului, nu s-ar mai praji.
Ca sa aveti si voi motiv sa va amuzati de mine... eu am umblat iarna asta cu un butuc de lemn in porbagaj si un 2N3055 in torpedou... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
BLK |
![]()
Post
#850
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
deci e tip malvina, am pus si schema cateva pagini in urma, are numai 2 tranzistori, dar cu masa proprie. deci ruptor electronic simplu. si totusi turometrul nu merge legat pe bobina, a ramas legat acolo unde se lega platina, acum unde e legat firul de la aprinderea electronica. de ce nu merge? e turometrul legat prost pe masina? am mai intrebat, firul maro care vine pe bobina e firul de la turometru? ce pot sa fac sa testez sa vad ce e aiurea pus?
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pt blk hai sa o luam usor
1 pe sistem clasic: pe bobina avem asa un fir de plus contact si un fir ce merge la delcou, plus inca un fir de turo montat peste acesta din urma. 2 pe aprindere electronica(contact electronic) : pe bobina ramane firul de plus contact, peste el plusul ce merge la aprindere, pe capatul minus al bobinei ramane firul de turometru iar cel care mergea la delcou se anuleaza (se muta la aprinderea electronica), de la aprinderea elctronica mai raman doua fire masa si intrare (platina)care va merge la delcou. Daca nu intelegi o sa revin mai in detaliu |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
drbas |
![]()
Post
#852
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 27 June 05 ![]() |
Pentru "dyogenes"
Intentionez sa ma apuc si eu de aprinderea pe care ai facut-o tu dar am si io niste nedumeriri: diodele dupa traf sunt 1N4007? (nu sunt cam mici 1A / 1000V si merg astea la frecventa aia de comutatie ) nu trebuiau altele? oricum vad ca la tine in poza montajului nu apar diodele ci o punte. din ce am posturile scrise de tine am inteles ca trebuie un alt montaj pentru turometru, oare al meu o merge fara modificari ? ( eu am oltcit ![]() Multumesc |
--------------------
dacie
supernova
- b 15 vrg
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#853
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Intai sa incep cu raspunsurile:
Da, la mine in montaj e o punte dintr-o sursa AT de calculator, dar am testat cu succes varianta cu 4X1N4007, in secundar amperajul e mic (sarma de 0,2 mm). Tensiunea sta la ralanti pe la 400V sa ca NO PROBLEM. MODIFICARE TUROMETRU: Turometrul clasic de Dacia ,asa cum zicea si Liviu, necesita tensiuni mari de atac si are la intrare un rezistor de 82K. Ideea e sa se inlocuiasca acel rezistor cu un grup RC (0,1 uF + 1K), aceasta modificare permitand turometrului sa mearga cu impulsuri de 12 V date de un 2n2222 (BD135 in cazul meu, nu am pus 2n2222 doar pentru ca apucasem sa proiectez deja cablajul pt BD135). In imagini: |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#854
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Intai sa incep cu raspunsurile:
Da, la mine in montaj e o punte dintr-o sursa AT de calculator, dar am testat cu succes varianta cu 4X1N4007, in secundar amperajul e mic (sarma de 0,2 mm). Tensiunea sta la ralanti pe la 400V sa ca NO PROBLEM. MODIFICARE TUROMETRU: Turometrul clasic de Dacia ,asa cum zicea si Liviu, necesita tensiuni mari de atac si are la intrare un rezistor de 82K. Ideea e sa se inlocuiasca acel rezistor cu un grup RC (0,1 uF + 1K), aceasta modificare permitand turometrului sa mearga cu impulsuri de 12 V date de un 2n2222 (BD135 in cazul meu, nu am pus 2n2222 doar pentru ca apucasem sa proiectez deja cablajul pt BD135). In imagini: |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#855
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Intai sa incep cu raspunsurile:
Da, la mine in montaj e o punte dintr-o sursa AT de calculator, dar am testat cu succes varianta cu 4X1N4007, in secundar amperajul e mic (sarma de 0,2 mm). Tensiunea sta la ralanti pe la 400V sa ca NO PROBLEM. MODIFICARE TUROMETRU: Turometrul clasic de Dacia ,asa cum zicea si Liviu, necesita tensiuni mari de atac si are la intrare un rezistor de 82K. Ideea e sa se inlocuiasca acel rezistor cu un grup RC (0,1 uF + 1K), aceasta modificare permitand turometrului sa mearga cu impulsuri de 12 V date de un 2n2222 (BD135 in cazul meu, nu am pus 2n2222 doar pentru ca apucasem sa proiectez deja cablajul pt BD135). In imagini: Schema electrica a turometrului si modificarile necesare:SCHEMA.jpg ( Size: 34.38k ) Number of downloads: 42 Placa initial, cu rez de 82K: ORIGINAL.jpg ( Size: 233.06k ) Number of downloads: 51 Placa in final, cu grupul RC 0,1uF+1K: FINAL.jpg ( Size: 134.62k ) Number of downloads: 42 Deoarece multa lume este in situatia de a i se fi decalibrat turometrul din diverse motive, am promis ca voi prezenta o metoda simpla de calibrare. Se foloseste un transformator de sonerie si o punte de diode. Cupland turometrul ca in figura, va fi atacat cu impulsuri de 50Hz iar acul va trebui sa indice exact 1500 RPM, iar la 100 Hz trebuie sa arate 3000 RPM. Reglajul se face din potentiometrul de pe placa (cele care au). Cele fara potentiometru, au de obicei 2 cose intre care e pus un rezistor. Banuiala mea e ca acel rezistor face etalonarea, dar nu am verificat.TUROTEST.jpg ( Size: 50.31k ) Number of downloads: 44 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
BLK |
![]()
Post
#856
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 20 Feb 2006, 17:42) Pt blk hai sa o luam usor 1 pe sistem clasic: pe bobina avem asa un fir de plus contact si un fir ce merge la delcou, plus inca un fir de turo montat peste acesta din urma. 2 pe aprindere electronica(contact electronic) : pe bobina ramane firul de plus contact, peste el plusul ce merge la aprindere, pe capatul minus al bobinei ramane firul de turometru iar cel care mergea la delcou se anuleaza (se muta la aprinderea electronica), de la aprinderea elctronica mai raman doua fire masa si intrare (platina)care va merge la delcou. Daca nu intelegi o sa revin mai in detaliu Ce intreb eu si ce raspundeti voi... aprinderea am facut-o eu cu mana mea, deci cred ca stiu unde trebuie sa o leg. O leg dar turometrul nu merge, desi cu cea clasica merge. http://img333.imageshack.us/img333/9762/aprindere3un.jpg Asta de sus e schema, cu 82/5W la platina, in loc de 180. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#857
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(drbas @ 20 Feb 2006, 21:20) Pentru "dyogenes" Intentionez sa ma apuc si eu de aprinderea pe care ai facut-o tu dar am si io niste nedumeriri: diodele dupa traf sunt 1N4007? (nu sunt cam mici 1A / 1000V si merg astea la frecventa aia de comutatie ) nu trebuiau altele? oricum vad ca la tine in poza montajului nu apar diodele ci o punte. din ce am posturile scrise de tine am inteles ca trebuie un alt montaj pentru turometru, oare al meu o merge fara modificari ? ( eu am oltcit ![]() Multumesc Poti pune cu succes 4xBA159 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
ceacu |
![]()
Post
#858
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Revin cu ceva ce am postat cu ceva timp in urma, si nu am remarcat nici o parere.
Post #777 Circuitul de intrare (de la contactele platinate), trebuie sa atenueze efectul vibratiei contacteleor (in special atunci cand corectorul vacuumatic deplaseaza contactul mobil). Oare cati dintre voi nu au descoperit ca dupa instalarea aprinderii electronice motorul "da in nas" atunci cand se elibereaza acceleratia sau atunci cand se apasa brusc acceleratia. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
ceacu |
![]()
Post
#859
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Mai am o idee cu mici posibilitati comerciale de realizare a unui convertor DC/DC performant pentru aprinderea electronica CDI cu ajutorul unui integrat specializat din familia UC3842 care ar fi in stare sa realizeze un randament considerabil astfel incat tranzistorul final (de tip VMOS) sa disipe doar 1-2W permitand funtionarea etansa.
Problema apare de la necesitatea gasirii unui transformator de sursa in comutatie disponibil ca si piesa de schimb comercial si care sa se potriveasca (aici sunt in cautare de caracteristici ale unor asemenea transformatoare de genul: flux maxim inainte de a intra in saturatie si numar de spire ale infasurarilor). Prefer folosirea unui transformator industrial (adica gata facut). This post has been edited by ceacu: 21 Feb 2006, 00:30 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
BLK |
![]()
Post
#860
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ceacu sa stii ca mici ezitari am, nu pot sa zic ca da in nas, dar o mica intarziere la o apasare mai mult decat brusca. o sa incerc montajul tau, pe schema mea (3 posturi mai sus) ar veni intre platina si BD, vad ca acolo am deja o dioda care la malvina nu era...
ma poti ajuta cu o idee de ce nu vrea sa mearga turometrul? ma tot gandesc ca ar fi ceva de la schema, daca practic e legat in acelasi loc, aprinderea nu modifica mare lucru... de ce totusi nu vrea sa mearga, ce nu e bine in schema mea? |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#861
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 20 Feb 2006, 23:20) ceacu sa stii ca mici ezitari am, nu pot sa zic ca da in nas, dar o mica intarziere la o apasare mai mult decat brusca. o sa incerc montajul tau, pe schema mea (3 posturi mai sus) ar veni intre platina si BD, vad ca acolo am deja o dioda care la malvina nu era... ma poti ajuta cu o idee de ce nu vrea sa mearga turometrul? ma tot gandesc ca ar fi ceva de la schema, daca practic e legat in acelasi loc, aprinderea nu modifica mare lucru... de ce totusi nu vrea sa mearga, ce nu e bine in schema mea? La o prima vedere nu cred ca ar merge pe respectiva schema! (eu am simulat in SPICE pe etajul de intrare de la Malvina, iar valorile sunt critice). Eu am avut turometrul legat la borna negativa a bobinei si aprinderea de tip AP-02 (Malvina), si a functionat ireprosabil (dupa modificarea aprinderii). Probabil ca ai ceva defect (verifica daca readucand schema pe clasic, turometrul mai functioneaza). La o privire ceva mai atenta observ ca respectiva schema modifica factorul de umplere (Dwell) al curentului prin bobina (mi se pare ca realizeaza un timp constant de 150uS in care curentul se intrerupe; mai precis o semiperioada a oscilatiei circuitului bobina inductie-condensator) datorita circuitului de diferentiere de la intrare (si a reactiei pozitive). This post has been edited by ceacu: 21 Feb 2006, 17:08 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#862
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 20 Feb 2006, 15:40) Ideea cu impulsuri de 200 V mi se pare greoi de realizat si intr-un fel nejustificat. odata ce iti faci un CDI, nu prea mai iti arde sa revii la aprinderea clasica, decat in "urgenta maxima", pana ajungi acasa si poti repara CDI-ul. Cativa Km cred ca se poate si fara turometru. Si, de altfel, montand un zenner de 12V pe intrarea modificata a turometrului, nu s-ar mai praji. Ca sa aveti si voi motiv sa va amuzati de mine... eu am umblat iarna asta cu un butuc de lemn in porbagaj si un 2N3055 in torpedou... Ai oarece dreptate, dar mai bine ma complic decit sa dau bordul afara sa modific turometrul. A, daca l-as da jos de acolo as face exact intrare "duala":semnal mic si mare; sau acel grup de zenere pentru limitare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
BLK |
![]()
Post
#863
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ce sa fie defect? ca pe clasic am zis ca merge perfect... si aprinderea merge perfect, dar fara turometru.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#864
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 21 Feb 2006, 14:58) ce sa fie defect? ca pe clasic am zis ca merge perfect... si aprinderea merge perfect, dar fara turometru. Atunci inseamna ca e de la impulsurile foarte scurte pe care le da aprinderea ta. Mai pe romaneste intrerupe un timp scurt curentul prin bobina (timp in care apare impulsul de mare tensiune pe bobina) dupa care permite un timp lung curentul prin bobina (repet datorita circuitului de diferentiere de la intrare: adica cuplajului prin condensator, combinat cu reactia pozitiva: rezistenta de la iesire spre intrare). Banuiesc ca asta o fi cauza pentru care nu merge la tine turometrul (din cauza modului de functionare specific al acestei aprinderi). Daca ma gandesc mai bine sigur asta este cauza motiv pentru care incepe sa-mi placa respectiva schema (pentru ca asigura timp mare in care bobina primeste curent deci merge mai bine la turatii mari). This post has been edited by ceacu: 21 Feb 2006, 14:24 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#865
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai cuplat bobina de inductie ca in schema nu merge turometru,,,
trebuie sa pui invers primarul. turometrul leaga-l in colectorul lui t2. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
BLK |
![]()
Post
#866
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ceacu @ 21 Feb 2006, 14:10) Atunci inseamna ca e de la impulsurile foarte scurte pe care le da aprinderea ta. Mai pe romaneste intrerupe un timp scurt curentul prin bobina (timp in care apare impulsul de mare tensiune pe bobina) dupa care permite un timp lung curentul prin bobina (repet datorita circuitului de diferentiere de la intrare: adica cuplajului prin condensator, combinat cu reactia pozitiva: rezistenta de la iesire spre intrare). Banuiesc ca asta o fi cauza pentru care nu merge la tine turometrul (din cauza modului de functionare specific al acestei aprinderi). Daca ma gandesc mai bine sigur asta este cauza motiv pentru care incepe sa-mi placa respectiva schema (pentru ca asigura timp mare in care bobina primeste curent deci merge mai bine la turatii mari). asa, cauza am inteles-o. de turatii nu zic nimic, ca nu stiu daca la 3500-4000 de ture e asa de diferita de alte scheme. asa am gasit-o pe net si am inteles ca e din tehnium. deci am impulsuri foarte scurte, si turometrul nu le simte. cum rezolv? sa o leg invers cum zice mihai1677? nu mi se pare corect... |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#867
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 21 Feb 2006, 15:42) asa, cauza am inteles-o. de turatii nu zic nimic, ca nu stiu daca la 3500-4000 de ture e asa de diferita de alte scheme. asa am gasit-o pe net si am inteles ca e din tehnium. deci am impulsuri foarte scurte, si turometrul nu le simte. cum rezolv? sa o leg invers cum zice mihai1677? nu mi se pare corect... Banuiesc ca turometrul l-ai legat la borna bobinei care se leaga la aprindere (colectorul lui T2 dupa cum spune Mihai, n-am intrebat asta pana acum ca nu m-am gandit ca l-ai fi putut lega in alt loc)? Daca nu l-ai legat asa n-are cum sa functioneze. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
BLK |
![]()
Post
#868
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pai in prima faza nu m-am gandit la turometru si am scos doar platina de pe bobina si am pus firul de la aprindere. deci turometrul acolo a fost, apoi am incercat sa-l pun pe platina (nu m-am gandit ca sunt numai 12V si el poate are nevoie de mai mult) dar nici aici nu a mers. deci, turometrul, daca e firul maro de pe bobina, a ramas pe bobina, acolo unde se lega inainte platina, acolo unde acum vine colectorul lui T2.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
calinp |
![]()
Post
#869
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca are legatura cu timpul scurt de blocare al tranzistorului. pe o schema asemanatoare mie mi-a functionat turometrul fara probleme.
This post has been edited by calinp: 21 Feb 2006, 15:06 |
-------------------- |
|
ceacu |
![]()
Post
#870
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Nu reusesc sa sterg acest post introdus din greseala, asa ca fac apel la un moderator!
This post has been edited by ceacu: 21 Feb 2006, 15:31 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 05:19 |