Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
ceacu |
![]()
Post
#931
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|||
ceacu |
![]()
Post
#932
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 14 Mar 2006, 10:14) Am vazutmai inainte un mesaj al lui drbas, care zicea ca i se incalzeste tranzistorul. Eu am mai facut 2 exemplare intre timp. La nici unul nu se incalzeste tranzistorul. DAR: am incercat sa pun in loc de 2N3055 un Darglinton de putere, gen MJ sau TIP121, ambele se incalzesc foarte tare. Nu inteleg nici eu de ce exact, banuiesc ca tranzistorul clasic nu deschide complet... De altfel, in baza trebuie montat un 200-220 ohmi. Mie nu imi tiuie cu condensator de 2,2 nF in oscilator. De altfel nici nu prea ar avea cum sa tiuie la frecventele alea. De rigidizat eu l-am rigidizat cu Prenadez, care a mai "elastic" decat lacul, absorbind mai bine vibratiile. Sa se satureze miezul la tine? De aia sa tiuie? Sincer, nu stiu. Cu dalington-ul apar probleme legate de saturatia lui si blocarea greoaie (la darlington se satureaza parca doar primul tranzistor dar si caderea de tensiune pe el este parca mai mare), la tranzistorul simplu e posibil sa nu se satureze (creste puterea disipata in conductie) dar se blocheaza mai rapid (oricum 2N3055 este total nepotrivit pentru asa ceva). Ca sa nu se satureze miezul ar trebui folosit un osciloscop (curentul prin primar ar trebui sa fie dinte de fierastrau; daca se satureaza apar varfuri in varful dintilor formei de unda), dar poti determina mai simplu prin introducerea in circuitul magnetic al miezului un intrefier din ce in ce mai mare. Daca ma gandesc mai bine ai un oscilator autoblocat care sa bazeaza (mai mult sau mai putin) in functionarea lui pe saturarea miezului (la saturare scade tensiunea de reactie si oscilatorul comuta). Traim in 2006, sursele in comutatie (si teoriile lor) au evoluat enorm, mi se pare o tampenie folosirea unui oscilator autoblocat in prezent. This post has been edited by ceacu: 14 Mar 2006, 11:21 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#933
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ceacu @ 14 Mar 2006, 11:16) [...] Ti-am trimis si o imagine pe privat. Acea rezistenta de 10K dintre OUT Hall si baza BC337, este absolut necesara? Ca TLE e opencolector.Ce rol are ea de fapt? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ceacu |
![]()
Post
#934
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Mar 2006, 12:39) Ti-am trimis si o imagine pe privat. Acea rezistenta de 10K dintre OUT Hall si baza BC337, este absolut necesara? Ca TLE e opencolector.Ce rol are ea de fapt? La schema ta nu are in mod normal nici un rol (cand ti-am spus s-o pui nu stiam ce tip de iesire are senzorul) dar in paralel cu condensatorul are un mic rol de a accelera comutatia (e posibil sa fie prea mare tinand cont de curentul de colector necesar [stii ce rezistenta este in colector parca 820 deci la 14,4V tranzistorul trebuie sa suga curentul prin acea rezistenta cu o rezerva acoperitoare pentru dispersia factorului beta si a tolerantei rezistentei]) la urma urmei o poti scoate si scoate si condensatorul (nu mai are rost jonctiunea BE a tranzistorului protejeaza relativ iesirea senzorului). This post has been edited by ceacu: 14 Mar 2006, 11:51 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#935
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai ceacu, in graba ta de a ma declara tampit, m-ai confundat. In schema mea nu exista reactie. Pur si simplu un 555 comanda un 2N3055. Stiu ca nu e cea mai buna optiune, dar e cea mai comoda. Asta cu certitudine (25 000 lei vechi /buc). In plus, tocmai am "implinit" 10000 Km cu aceasta aprindere, care, contrar "horoscopului" tau nu m-a dezamagit niciodata, desi a mers si la -25 grade, si pe ploaie si pe zapada... etc. Eu unul raman adeptul CDI, tie iti urez succes cu platina clasica. Eu intre timp mi-am facut si delcou electromagnetic. Vezi detalii la topicul respectiv. Dar stiu... nici acela nu e bun, ca nu comuta EXACT LA X MICROSECUNDE, mai buna e platina cu bec pentru autocuratare. In ceea ce ma priveste, nu voi mai posta nimic, cine vrea sa ma intrebe ceva sa o faca pe privat.
Toate cele bune! |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ceacu |
![]()
Post
#936
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 14 Mar 2006, 14:25) Mai ceacu, in graba ta de a ma declara tampit, m-ai confundat. In schema mea nu exista reactie. Pur si simplu un 555 comanda un 2N3055. Stiu ca nu e cea mai buna optiune, dar e cea mai comoda. Asta cu certitudine (25 000 lei vechi /buc). In plus, tocmai am "implinit" 10000 Km cu aceasta aprindere, care, contrar "horoscopului" tau nu m-a dezamagit niciodata, desi a mers si la -25 grade, si pe ploaie si pe zapada... etc. Eu unul raman adeptul CDI, tie iti urez succes cu platina clasica. Eu intre timp mi-am facut si delcou electromagnetic. Vezi detalii la topicul respectiv. Dar stiu... nici acela nu e bun, ca nu comuta EXACT LA X MICROSECUNDE, mai buna e platina cu bec pentru autocuratare. In ceea ce ma priveste, nu voi mai posta nimic, cine vrea sa ma intrebe ceva sa o faca pe privat. Toate cele bune! Scuze! |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#937
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asta ruseasca e o cutie mare neagra.nu am ce sa fac cu ea o vrea cineva?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ceacu |
![]()
Post
#938
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Daca tot v-ati suparat pe mine si mai doriti sa va faceti aprinderi CDI si MULTISPARK (ambele simultan) mai cititi si pe aici: DIY CDI Project
si in special Cap-dis-ignit-CDI.pdf Se pare ca pana la urma s-a convins si subsemnatul! Ca o mica paranteza (ca tot n-am acu masina sa ma plimb si sa caut), unde se gasesc la noi in tara (daca se gasasc) si cam cat costa bobine de inductie de motocicleta (speciale pentru CDI)? Am o mica banuiala ca bobina de Dacie nu se prea potriveste cu aceasta 'monstruozitate' care baga din 250uS in 250uS cate +300V si -300V in primarul bobinei (nu am gresit descarca cate 300V dintr-un condensator de 1uF alternativ cu perioada de 250uS intre descarcari) deci asigura scantei multiple bipolare distantate la 250uS (deci pana la urma amestecul din cilindru tot s-o aprinde chiar si la 6000rpm; sau s-or distruge capacul distribuitorului, rotorul distribuitorului, fisele, bujiile, computerul de bord ...). (asta cu computerul era o gluma dar banuiesc ca se poate pune si la Logan [oare cum o suna Logan cu CDI MULTISPARK]) Ceva pareri? This post has been edited by ceacu: 15 Mar 2006, 03:42 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#939
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ceacu @ 15 Mar 2006, 03:26) [...] 1. Capdisignit aia am facut-o eu, in regimul multispark, n-am modificat pe mono (care e dual spark de fapt, cum spui) Am testat-o doar 40 min continuu in casa, pe 50 Hz (adica 1500 rpm) pe bobina tip Oltcit(aia cu balast) . Asta pentru ca nu am carcasa din aia, mi-e lene sa fac una din tabla ![]() Doar 40 min pt ca se incalzea alimentatorul (nu am avut decit din ala de 8W, uzual) In rest, totul rece, mai putin MOS FET-ii de descarcare (BUZ 90, IRF n-am gasit) care erau "calii", adica in loc de reci erau pe la 25 grade. Asta cu ambii pe radiator de 5x5 cm din surse pc. Edit: Si acele rezistente de 33K/1W sint calde, mai calde decit orice alta piesa. Dar asta e normal. 2. La logan nu stiu daca o poti adapta, are jumostatica. 3. bobine de motocicleta, nu stiu, dar poate gasesti de Wartburg 3 cilindri(motor 2T). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#940
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Hei, prieteni, dyogenes, ceacu si ceilalti! Lasati, mai, animozitatile si mai degraba faceti ceva constructiv
![]() De exemplu, dati-va si voi cu parerea asupra schemei pe care incerc sa o atasez aici. E vorba despre o aprindere electronica tranzistorizata dintr-o revista Tehnium de prin 1988 pe care a facut-o un inginer si pe care a montat-o pe un Trabant. Dansul zicea ca mergea foarte bine si cu bateria descarcata si a redus jocul la platini la 0.2mm. Valorile pieselor sunt: R1= 100 ohmi/9w, R2=430 ohmi (putere ?), R3=180 ohmi/2w, R4=20 ohmi/18w(asa mare?), R5=100 ohmi C1=10nF, C2=0,1microfarazi/500V, D1=D5=1N4001, D2=PL24Z (oare de ce nu PL12Z?), D3=D4=PL150Z(D3+D4=250-350V), D6=1N4007 T1=BD 136, T2=BU 526 Sper ca nu am gresit si nu am uitat nimic. Ceacu, adaptarea ta la Malvina pt eliminarea impulsurilor parazite ar merge cumva si aici? Daca, da, cum se conecteaza? Se modifica valorile pieselor? Mersi mult! TOate cele bune! This post has been edited by Kinetix: 16 Mar 2006, 21:47 Attached thumbnail(s) aprind.Tehnium.JPG ( Size: 49.88k ) Number of downloads: 68 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#941
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 16 Mar 2006, 22:45) Hei, prieteni, dyogenes, ceacu si ceilalti! Lasati, mai, animozitatile si mai degraba faceti ceva constructiv ![]() Ceacu, adaptarea ta la Malvina pt eliminarea impulsurilor parazite ar merge cumva si aici? Daca, da, cum se conecteaza? Se modifica valorile pieselor? Mersi mult! TOate cele bune! O sa stau maine sa studiez putintel problema (cu oscilatia la platini). Sincer nu inteleg de ce a pus D2? La o supratensiune tranzitorie se deschide D2 si jonctiunea EB la T1 se deschide T2 si moare motorul (daca energia supratensiunii e mare se arde si D2 T1 si scurt pe alimentare [a nu se uita ca nu este siguranta la alimentarea bobinei de inductie]). Se poate renunta la D1 D2 si D5, R2 si R5 nu sunt de putere (pe ele cad cam 0,6-0,8V intr-un sens si eventual 5-6 in celelalt), iar D6 ceva mai rapida (macar BA159 fiindca costa cat 1N4007). Parca Trabantul merge la 6V? Totusi la prima vedere pare ca merge si la 12V C2 pare cam mic. Totusi era mai sus o aprindere cu reactie pozitiva (asupra careia am comentat parca era legat de functionarea turometrului), care asigura unghiul dwell maxim posibil automat Post #751 dar am ainteles ca apar probleme cu turometrul (am recomandat si o solutie dar nu am primit feed-back [reactie] sa stiu daca si functioneaza). P.S. Am o vaga banuiala ca se poate modifica pentru a se elimina Darlington-ul BUX37 (care este prea scump) si se poate pune un Darlington in locul lui BD676. This post has been edited by ceacu: 17 Mar 2006, 19:44 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#942
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
mai fratilor nu mai modificati schemele dupa ureche ca s-ar putea sa ramaneti cu masinile cine stie pe unde.studiati problema inainte sa face-ti ceva in primul rand bux 37 e un darlington de putere npn cu Ic de 15A iar voi il inlocuiti cu un bd 676 darlington de doar 4 amperi si pe deasupra pnp iar d2 impiedica deschiderea lui bd676 la virfurile inverse tocmai ca este darlington iar deschiderea este de 1 v si ceva dublul fata de o jonctiune iar pe dioda d1 cad 0,6 v deci este BLOCAT si nu saturat dar nu mai comentez nimic.am adaugat si pdf uri cu datele despre tranzistoare sa va lamuriti.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ceacu |
![]()
Post
#943
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
S-a inteles gresit ca m-am exprimat cam ambiguu:
Darlingtonul BUX37 (care e foarte scump) se inlocuieste cu altceva, iar apoi (pentru a asigura comanda in saturatie a acelui altceva) se pune un darlington in locul lui BD676 [uitasem ca el insusi e un Darlington]. Post #751 Despre asta vorbim, si se poate inlocui (fara probleme) R3 cu 16/5w, T2 cu BU526A, iar DZ1 si DZ2 puse intre colectorul si emitorul lui T2, dar T1 necesita un mic radiator. This post has been edited by ceacu: 17 Mar 2006, 20:48 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#944
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
problemele care apar la platinile astea electronice sunt la partea de formare a impulsurilor acolo clasicele rezistente condensatoare si zennere sunt cam depasite la turatii mari si nu mai asigura impulsuri dreptunghiulare catre tranzistoarele de putere(ar fi bine aveti un osciloscop sa vedeti sa va convingeti).eu am renuntat la ele si am folosit pe partea de formare a impulsurilor integrate mmc 4093 trigger schmidt si am obtinut rezultate foarte bune(asta vazut pe osciloscop) acesta asigura fronturi dreptunghiulare bune si comanda tranzistoare din starea saturat in blocat mai eficient fara balbaieli ca sa zic asa .tot ce v-am spus aici se refera mai ales la platinile electronice malvina care au lacune.pe masina eu am o malvina modificata asa dar care e comandata de un senzor magnetic si functioneaza fara cusur
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#945
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Trabanturile s-au construit mai intai cu instalatie electrica pe 6v dar apoi s-a trecut la 12. Valorile din schema sunt pt 12V.
Textul original spune: "diodele D1, D2, D5 si D6 protejeaza in mod suplimentar la strapungere jonctiunile tranzistoarelor T1 si T2 contra efectelor negative ale perturbatiilor in care reteaua electrica a autovehiculelor este foarte bogata." ![]() ceacu, ai PM. This post has been edited by Kinetix: 17 Mar 2006, 23:09 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#946
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
PENTRU "Kinetix":
QUOTE Aaa, si inca ceva: am facut modificarea aceea, pe care ai propus-o tu parca, prin schimbarea arcului de la capsula vacuumatica si l-am pus pe cel de la pompa de benzina, dar... imi porneste foarte greu, chiar si la cald. Trebuie sa tin demarorul vreo cateva secunde bune pana se gandeste sa o ia. Cama dintata e data la maxim de comprimare a arcului (care mi s-a parut cam moale fata de cel "original"). De ce oare? Trebuie reglat corect avansul initial. La mine cama era la minim (arcul necomprimat ca taman d-aia l-am pus slab). Problema apare doar cu Malvina montata? QUOTE Ceacu, nu mai stiu ce sa ma fac cu Malvina aia... Fii, te rog, atent: - ii schimb tranz de putere si BD-ul - ii schimb condensatorul cu unul ceramic de 0,22 (stiu ca nu e prea bun, dar nu aveau altceva...) - ii pun rezistorul ala de 100 ohmi pe jonctiunea BE, parca, de la tranz de putere - mi-am zis ca daca merge, ii pun si adaptarea ta pt impulsuri parazite - o montez, dau cheie, porneste , accelerez incet pe la 3000ture si...imi moare motorul. Trec pe clasica si merge. ![]() Ce sa verific la montaj? Poate fi chiar problema cu impulsurile parazite iar ca sa verifici asta fa un test: Iara-mi da eroarea (forumul, nu pot sa-ti trimit PM). "The following errors were found There is no such member - please check the name entered and try again. This personal message has not been sent" iar numele este "Kinetix" asa ca te rog da-mi o adresa de email in PM. ca sa-ti raspund: Sa nu fie intrerupte zennerele de 200V (sau vreunul in scurtcircuit, ca daca erau amandoi nu mai mergea de loc). Sa nu fie prea mic condensatorul, pune doi chiar si ceramici dar la 500v. Sa nu fie o problema de tensiune de alimentare (verifica tensiunea de alimentare si partea de incarcare releu alternator legaturi masa etc.), refa testul cu farurile aprinse (eventual deconecteaza pentru testare excitatia de la alternator). Nu in ultimul rand curata contactele platinate cu o bucata de servetel muiat in diluant, daca dupa aceea se simte o imbunatatire e de la contacte si de la Malvina (problema de care vorbeam eu). Mai incearca si cu furtunul de la capsula de avans deconectat (si obturat), daca iarasi merge mai bine e aceeasi problema. Referitor la pornirea greoaie la cald incearca sa maresti aerul (de la clapeta de acceleratie) cu inchiderea corespunzatoare a surubului de amestec. Daca ai citit da-mi PM ca sa sterg postul (daca oi mai putea, altfel voi cere ajutor). This post has been edited by ceacu: 18 Mar 2006, 01:07 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
BLK |
![]()
Post
#947
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 17 Mar 2006, 19:38) problemele care apar la platinile astea electronice sunt la partea de formare a impulsurilor acolo clasicele rezistente condensatoare si zennere sunt cam depasite la turatii mari si nu mai asigura impulsuri dreptunghiulare catre tranzistoarele de putere(ar fi bine aveti un osciloscop sa vedeti sa va convingeti).eu am renuntat la ele si am folosit pe partea de formare a impulsurilor integrate mmc 4093 trigger schmidt si am obtinut rezultate foarte bune(asta vazut pe osciloscop) acesta asigura fronturi dreptunghiulare bune si comanda tranzistoare din starea saturat in blocat mai eficient fara balbaieli ca sa zic asa .tot ce v-am spus aici se refera mai ales la platinile electronice malvina care au lacune.pe masina eu am o malvina modificata asa dar care e comandata de un senzor magnetic si functioneaza fara cusur poate pui si o schemuta mica cu modificarile, ca vroiam sa ma apuc de o malvina cu modificarile facute de ceacu parca el a pus schema aia un pic modificata. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#948
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 18 Mar 2006, 01:59) poate pui si o schemuta mica cu modificarile, ca vroiam sa ma apuc de o malvina cu modificarile facute de ceacu parca el a pus schema aia un pic modificata. Da era dupa modificare care, cu exceptia rezistentei de 100 din emitorul finalului, se refera la problema cu platinile (si este simplu de identificat ca am desenat cu rosu). E posibil ca in prezent Malvina sa aibe alta schema (eu o am din 2003), asa ca rugam ajutor. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
BLK |
![]()
Post
#949
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
as mai vrea o schema de aprindere cu mos-uri, daca are cineva pe undeva. ma bag sa caut si pe net, dar poate are cineva ceva testat, ar fi zic eu mult mai bune pentru comutatie.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#950
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BLK @ 18 Mar 2006, 02:07) as mai vrea o schema de aprindere cu mos-uri, daca are cineva pe undeva. ma bag sa caut si pe net, dar poate are cineva ceva testat, ar fi zic eu mult mai bune pentru comutatie. Cred ca am vazut in datasheetul unui integrat specializat ce controla si unghiul Dwell (nu cred ca cel Motorola). Ar fi o idee sa facem ceva cu acel integrat (i-am uitat codul) si cu un MOS. (dar costa cam multisor) Cine se ofera amator pe post de cobai la testare (ca eu inca caut [dar nu gasesc la ce pret vreau] sa-mi iau alta masina)? Am gasit ceva " HGT1S14N40G3VLS" "IRGS14C40L" "IRGSL14C40L" "IRGB14C40L" This post has been edited by ceacu: 18 Mar 2006, 01:31 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
BLK |
![]()
Post
#951
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pai pot sa fac eu proba si cablaj si tot. am vazut si eu o schema interesanta de la motorola dar nu stiu daca gasesc IC-ul respectiv...
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#952
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Interesanta ideea cu circuitul care controleaza automat unghiul Dwell
![]() ceacu, ai PM. Pornirea grea la cald apare si la aprindere clasica. O alta idee: oare se poate folosi oscilatorul de incarcare a condensatorului pt blitz de la un aparat foto (compact camera) pe post de ridicator de tensiune si care sa se descarce pe bobina de inductie? Cred ca trebuie micsorat condensatorul si ,oricum, trebuie un montaj de adaptare la platini. M-am gandit la asta pt a nu mai construi acel transfomator ridicator. Si ar fi CDI ![]() BLK, crezi ca ai putea sa faci un cablaj (corodat, nu zgariat) de la o aprindere oarecare pe care sa mi-l trimiti prin posta? Contra cost. Daca da, atunci trebuie sa ma hotarasc cu privire la care din ele ![]() This post has been edited by Kinetix: 18 Mar 2006, 08:41 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ceacu |
![]()
Post
#953
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Daca transformatorul e problema, de ce nu a-ti urmarit ideea de a folosi unul dintr-o sursa in comutatie de calculator (evident una stricata in alta parte), dar dupa ce am vazut cap_dis_ignit Post #940, am realizat ca trebuie unul cu 2 infasurari secundare (ce dadeau 12V) simetrice care este mai greu de gasit (initial trebuiea ca sursa sa fi dat 12V simetric si la aceeasi putere [nu e cazul cu sursele de calculator care au putere diferita pe cele 2 alimentari cu 12V]).
Credeti-ma, puterea acelui transformator este ultra-multisuficienta pentru o aprindere CDI normala (chiar e prea mare adica transformatorul e prea mare ca si gabarit), din o asemenea sursa se pot salva relativ multe piese utile (dupa o masurare prealabila), si cred ca este si relativ usor de gasit (o sursa de calculator defecta). Se foloseste infasurarea de 12V de putere si cea de 300V (care era pe partea de retea) celelalte ramanand nefolosite (in gol). Problema ramane la identificarea frecventei la care a operat respectiva sursa (dupa reteaua RC de la integratul de comanda) si a tipului respectivei sursa (forward sau flyback) din modul de conectare a diodelor redresoare din secundar (forward are si o inductanta de filtrare pe linia de 12V de putere si o dioda de recuperare [flywheel] intre 12V si masa inainte de respectiva inductanta si dupa dioda de redresare [doar daca nu este cu primarul implicit si secundarul dublu adica foward push-pull, caz in care transformatorul este bun si pentru cap_dis_ignit]). Se mai pot recupera dioda (diodele) din reteaua (retelele) RCD (snubber) din drena(ele) tranzistorului(arelor) de comanda, daca exista, (nu apare la push-pull) pentru redresarea tensiunii de 300V. Problema este imposibilitatea reproductibilitatii (avand in vedere ca fiecare va pune mana pe cate o alta sursa [cu alti parametrii si mod de functionare]). Daca va apucati sa demontati deja (sursa de calculator stricata), luati schema de legaturi a transformatorului in montaj (cu diodele redresoare [sensul lor], tranzistorul (tranzistoarele de comanda]) ca sa putem (va ajut) sa stabilim fazele infasurarilor [e important! cu exceptia versiunii in contratimp]). Dupa cum banuiam nu mai pot sterge postul (s-a postat prea mult dupa el sau nu am dreptul sa-mi sterg propriile posturi) Post #948, asa ca fac un apel la moderatori. This post has been edited by ceacu: 18 Mar 2006, 10:03 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#954
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ceacu @ 18 Mar 2006, 09:56) [...] Ceacu, eu am debobinat traf din ala si l-am rebobinat. N-am mai stat sa caut simetrii, etc. Iar legaturile le-am repozat pentru a functiona cu legatura pe 6 pini in loc de 7. (se pare ca placa e desenata incit permite si solutia 2x6). Al meu e montat vertical, invers decit e el pe foto din schema cu MOSFET. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#955
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Salutare!
S-a cam stins activitatea pe la sectiunea "aprinderi" ![]() Nu va suparati pe mine, dar am sa va mai provoc un pic gandirea cu o schema noua. De fapt e dintr-o carte mai veche (pe cand Trabanturile aveau instalatia electrica pe 6V ![]() Atasez mai jos schema si intrebarile mele: 1. Asa-i ca-i o aprindere de tip CDI? 2. Ce tipuri actuale de tranzistori si tiristori se pot folosi? 3. Ce reprezinta borna pe care am notat-o cu "A"? 4. Cum se modifica valorile pieselor (si nr de spire, sectiunea conductorilor la trafuri) pt alimentare la 12 V? 5. Cine imi poate redesena schema (eventual si un cablaj) cu iesire pe un singur canal ? (Trabi are doua bobine de inductie) 6. De fapt rezistenta aia e de 2,4 sau 24 ohmi (la 6V)? Pe schema nu e clar... Mersi mult! P.S. Hei, dyogenes, nu mai sta in umbra, prietene, da-ti si tu o parere alaturi de ceilalti ca nu se supara nimeni ![]() This post has been edited by Kinetix: 23 Mar 2006, 20:26 Attached thumbnail(s) SKMBT_C35106032318551.jpg ( Size: 691.46k ) Number of downloads: 41 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#956
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Apoi daca tu crezi ca de suparat stau io in umbra, greu pakatuiesti!
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#957
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
i-a uitati ce am gasit tda 4605 si care comanda tz mosfet,se poate modifica schema pt alimentare 12-14v si iese o cdi cu mosfet integratul e folosit in alimentatoarele de la televizoare faxuri(unele).
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#958
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
dyogenes, in cazul asta e bine ca m-am inselat
![]() Mda..., sorry..., si eu care credeam ca am contribuit la simplificarea lucrurilor asa, ca pentru afoni in electronica... ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
dacis |
![]()
Post
#959
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Vin si eu cu o intrebare cam de neavenit: daca aprinderile Gotronic nu sunt facute sa protejeze sensibil platinile intrucat nu reduc curentul pe platini, n-ar fi mai bine sa lasam condensatorul la locul lui? Poate astfel le-ar proteja mai bine, ce credeti?
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#960
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca nu protejeaza, pentru ce sa o mai tinem? De ce sa nu renuntam la ea pur si simplu? Incearca si sa retii C. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:36 |