DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 32 33 34 35 36 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

gabrielv
post 29 Mar 2006, 14:39
Post #991


g.a.b.i.


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Electronistu' @ 6 Feb 2006, 00:39)
Daca iti zic ca de 4 ani de cand o am nu am schimbat platina nu m-ai crede, nu? Bine, nu-ti mai zic atunci  radmasa.gif
*



N-ai schimbat platina pt ca nici masina nu s-a miscat vre-un km radmasa.gif

Am si eu cutiuta rosie minune pe masina...
... mie mi s-a tocit pintenu' de la platina de asta toamna pana acum (cah ... parca scria metaloplast pe cutie ) si mai era si impuscata


--------------------
Dacia 1310 1983 TX - B-23-HSO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Mar 2006, 14:43
Post #992


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Din bibliografia de specialitate reiese ca plaja este foarte mare si anume de la 30mA la 300mA. Practic depinde si de aprinderea ce se foloseste. Aici vorbim de minim, ca maxim .... iar intram pe taramul discutat mai inainte si anume de puterea de rupere a contactului.(daca nu se depaseste tensiunea de cca 40 V, cea de amorsare a unui arc electric)


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 29 Mar 2006, 14:59
Post #993


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




"Referitor la aprinderi electronice fara platina(...).Aceasta are un curent prin platina de cca 30 mA suficient pentru autocuratirea platinilor si lucreaza cu un traductor Hall ce se monteaza in locul platinei fara nici o modificare."

pana la urma e cu platina sau fara? ca eu nu mai inteleg nimic...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Mar 2006, 15:07
Post #994


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Am completat ulterior: merge cu platina cat si cu senzor,(separat nu amandoua odata) scuze.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 29 Mar 2006, 15:24
Post #995


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




cum va fi implemetata treaba asta pe piata? vor exista 2 modele (unul pt platina altul cu tot cu senzor) la acelasi pret de +500k sau va fi un singur model care va include si un "kit" pt magnetic ? cand spun "kit" ma refer sa fie incluse atat senzorul gata montat pe un sistem de prindere care sa intre in locul platinei, cat si sistemul de magneti (bucsa, cruce, ce-o fi) gata de montat pe ax delcou.
o estimare cand va apare pe piata respectivul produs?


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Mar 2006, 16:08
Post #996


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Sa o luam pe rand. Una este omologarea la RAR si alta este brevetarea la OSIM, ceea ce presupun ca stiti dar. Intr-o lume ca a noastra unde nimic nu este sigur, poti sa o brevetezi si la OSIM dar de protejat nu te protejeaza nimeni, este ca si cu politia"prinde tu hotul ca noi il arestam" sau cam asa ceva. In concluzie daca nu te protejezi singur nu te ajuta nimeni. Referitor la Malvina se pare ca toata lumea cunoaste schema de Aprindere electronica "clasica", si nu prea am ce comenta, depinde de modul de realizare, componente folosite, fiabilitate etc care este ales de producator in baza a mai multor factori si nu in ultimul rand pretul componentelor si materialelor folosite. Eu nu spun ca una este mai proasta decat alta sau mai buna ci doar am "comentat" putin principiul de functionare sa nu se creada ca ar fi vreo "cacialma", cum se vehicula pe aici. De schema nici sa nu va ganditi, ca pana la urma asta doare cel mai tare. Eu zic sa luam cei bun de la ce avem si fiecare sa opteze pentru varianta care doreste, si cu asta nu as mai continua la nesfarsit, ca orgolii fiecare are.
Referitor la implementare pe piata a AT 011 , pretul este cel cu tot cu senzor, doar ca aprinderea merge si cu platina respectiv comanda tip CONTACT. Ca forma senzorul este apropiat de cel al platinei si nu mai contine nimic!!!!!, respectiv stie sa "citeasca" forma suprafetei camei . Mai mult deocamdata nu pot sa va mai spun, dar iar o sa fiu "luat " la intrebari si o sa se gaseasca cineva care sa spuna ca nu se poate asa ceva, ca este o excrocherie etc.
Dar la cum merg vanzarile in general la autoturismele DACIA, nu stiu daca mai renteaza lansarea in productie de serie.(unde se poate obtine un pret bun). Nu se stie niciodata.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 29 Mar 2006, 16:40
Post #997


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Eu cred ca m-am prins in ce consta ideea si cum citeste senzorul forma camei. E o idee buna, recunosc ca nu m-as fi gandit la ea. Iti recomand totusi intai sa incerci sa o valorifici, nu sa o dai gratis pe net.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. 2003 - b-etc-etc
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Mar 2006, 16:46
Post #998


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Tocmai asta vroiam sa explic in legatura cu schemele in general. Unii se chinuiesc de le sar capacele ca sa rezolve o problema, iar cand e gata, toata lumea vrea sa comenteze eventual cu schema in fata?! De, asa suntem noi romanii ,mari comentatori.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 29 Mar 2006, 19:15
Post #999


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




parerea mea: orice varianta ai folosi, nu aduci nimic nou, care sa nu mai fi fost folosit. urmarirea formei camei e relativ simpla: se face cu un senzor hall si un magnet pozitionate a.i. doua came succesive sa inchida campul magnetic intre ei (senzor si magnet, la 90 de grade) - ramane problema uzurii neuniforme a camei.
iar la schema... cea mai banala ar fi cu un igbt special pt aprindere care are si comanda cu nivel logic de tensiune (cred ca toate sunt asa) - adica un singur tranzistor si cateva rezistente, eventual si 1-2 diode.
la o aprindere, daca se folosesc componente special pt auto, trece toate testele posibile de la rar din prima...


2 scheme simle, doar cu 3 fire

This post has been edited by calinp: 29 Mar 2006, 19:16

Attached File(s)
Attached File  aprindere.zip ( 38.3k ) Number of downloads: 822


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 29 Mar 2006, 20:26
Post #1000


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Pt calinp:

doar translgn.pdf e o aprindere cu 3 fire, seamana oarecum cu Gotronic-ul si protejeaza platina practic cu ajutorul acelei bobine de 10-15 ohmi, ceea ce Gotronic-ul cert nu are. ElectronicIgnition.pdf are, cu tot respectul, 4 fire: +, -, platina si --ul bobinei.

Pt Gotronic:

Nu stiu de ce am impresia ca tonul acid va apartine. De ce nu ma duc la Gotronic sa imi rezolve aprinderea? Pentru ca mi-am montat aprindere electronica biggrin.gif Daca va imaginati ca schema ar fi interesanta, verificati un pic forum-ul... In primul rand ca a fost deja (partial e drept) publicata (si daca imi pun mintea mai fac rost de cateva defecte, pana reusesc sa citesc ce scrie pe tranzistorul ala). In al doilea rand, sunt aici pe forum multiple scheme adevarate de aprindere electronica (de ce oare pe cei de la Malvina nu ii deranjeaza?). Pe mine personal ma lasa totalmente rece, singurele pe care le respect sunt CDI-urile, si sunt scheme destule.
Explicarea functionarii unui montaj nu presupune neaparat deconspirarea schemei lui exacte. Dar am impresia ca nu doriti sa intelegeti acest lucru.
In ceea ce priveste arcul electric, vreti sa ma faceti sa cred ca atunci cand scurtcircuitez cu o sarma bornele unei baterii de 4,5V si ies scantei, acolo sunt 40 V? Ar fi foarte revolutionar, tinand cont de impedanta neglijabila a bietei bucati de sarma. De altfel, se poate face sudura foarte bine cu acumulatorul auto si o bara de grafit, arc electric in toata regula. Cum face grafitul ala ridicarea tensuinii la 40V?
Dati-mi deci voie sa nu cred ca platinile se distrug (numai) datorita autoinductiei. Sunt de acord ca si acesta joaca un rol. Fara indoiala, dar nu cel major. Si, de altfel, reducerea curentului de platina pare sa fie "cheia succesului" aprinderilor electronice adevarate (gen Malvina & celelalte).
Mi-e greu sa imi imaginez cum se stabilizeaza tensiunea in primarul bobinei de inductie prin borna + si contact, atata timp cat celalalt capat (- ul) este lasat in aer prin deschiderea ruptorului. Acel circuit nu este inchis...!!!!!

Si inca ceva, important de precizat! Nu am nimic personal cu firma Dvs, dar nu accept sa fiu tras pe sfoara. Veniti cu un produs ca lumea, faceti o aprindere electronica adevarata, la care sa masor eu un curent de platina de 100-200mA si cu siguranta astfel de discutii nu vor mai fi. Cum nu sunt despre Malvina. Chiar sunt curios a-propos de aprinderea fara platina. Sper ca dupa dusul rece luat cu "Gotronic-ul", va veni pe piata un produs fiabil.

Daca va imaginati cumva ca un produs al Dvs poate opri imaginatia si experimentele unor pasionati de masini si electronica, traiti pe alta lume. Intotdeauna se vor gasi solutii mai bune decat cele oferite de firme, care sunt constranse de costuri. Sa va dau un exemplu: Veti scoate aprinderea fara platina (multi dintre noi au facut-o deja). Foarte bine. Dar noi vom face (am facut deja) aprinderea CDI fara platina. Si daca o veti face si pe acesta, noi vom face (am facut deja) aprinderea CDI MULTISPARK fara platina. Si daca o veti face si pe asta, vom face, dup planul lui moshulik, aprinderea fara distribuitor si fara platina, cu microcontroller. Mi se pare ca SRL-urile romanesti sunt cele cu un pas in urma, nu noi. Desigur, va va ramane un segment de piata considerabil, al oamenilor care nu stiu electronica si nu cunosc electronisti, care vor continua sa cumpere. Si, sincer sa fiu, mie personal putin imi pasa daca Gotronic-ul e teapa, dar e necinstit ca acestor oameni sa li se ia bani pentru un produs care nu este ceea ce ar trebui sa fie.

This post has been edited by dyogenes: 29 Mar 2006, 20:44


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 29 Mar 2006, 20:47
Post #1001


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(dyogenes @ 28 Mar 2006, 22:34)
Desi ar trebui sa ma enervez, nu stiu de ce ma p... pe mine de ras! Omu asta chiar ne ia de tampiti! Mi e mi se pare foarte clar ca am scris 3,5 - 4 A si nu 14! Si daca bobina e de 3 ohmi, si repetentu de clasa a VIII stie ca la 12V intensitatea nu poate fi mai mare de 4 A. In ceea ce ma priveste, cu certitudine am masurat impedanta (mai corect rezistenta in cc) a bobinei. Si, daca Mr Gotronic e asa de convins de maretia inventiei sale, il rog io frumos sa ne explice si noua, astora cu mai putin "crier", functionarea concreta a nazdravaniei. Nu de alta dar io chiar nu am gasit sub siliciul ala negru vreun element stabilizator.  Urmeza sa-mi zica ca e un tranz "special" cu zenner incorporat (sau cu eclator, mai stii?) Da si daca ar fi, tot aberant ramane, ca odata deschis ruptorul, circuitul de masa se intrerupe si tranz-ul nu mai e in paralel pe bobina... asa ca nu mai are cum sa-i stabilizeze curentul in momentul SCADERII fluxului magnetic.  Hai nene ca nu tine, stiu sa deosebesc papagalu de cioara!

De altfel si exprimarea lui il cam tradeaza...
"Aprinderea de Tg. Mures scoate in primarul bobinei o tensiune de autoinductie de pana la 450 Vcc, STABILIZATA". Pai daca e "DE PANA LA" nu e STABILIZATA. 

Si inca ceva... Ramane obsesia mea: Daca eu ma insel, explica-mi unde gresesc! Descrie aici, in public, de fata cu oameni care stiu cate ceva electronica, functionarea dispozitivului. Ai dedicat multe randuri producatorilor de bobine, de platini, etc. dar nimic despre functionarea montajului. De ce oare?

Astept (si cred ca si alti colegi de forum) o descriere plauzibila a functionarii.
Pt Diaconuliviu:

        ma bucur ca senzorii Hall au ajuns la tine. Da, am mai multi cu defecte de marcaj, dar sunt toti BS570. Nu trebuie sa/mi trimiti nimic inapoi. Nu stiu, eu nu am incercat sa tai din ei, dar putin probabil ca deasupra gaurii de prindere sa aiba ceva circuite. Incearca, chiar daca ii distrugi, mai am si iti mai trimit. Merita incercat. Eu am dat jos nitul de la pintenul platinii, am dat jos pintenul si am fixat acolo cu un surub mic o bucata de textolit (din acela fibros, nu din cel casant) in forma literei L, pe care am fixat senzorul. L-am fixat prin cositorirea terminalelor pe bucatica de textolit. Corpul senzorului ajunge la 5mm deasupra buzei inf. a lulelei. In lulea ma dat 4 gauri de 5 mm, perpendiculare, si am fixat 4 magn. cilindrici. I-am introdus putin fortat (nu forta tare ca se crapa luleaua) si i-am fixat cu Picatura. Nu am avut probleme sa sara, dar cu prima ocazie voi aplica metoda lui Giurisici Fabian cu tila termocontractila.
      Am vazut pe forum o idee excelenta (cred ca era a lui Dex_Lada sau moshulik, nu mai stiu exact), si anume sa se fol 4 senzori in paralel si 1 magnet. E mult mai usor sa pui EXACT perpendicular 4 senzori pe un cablaj decat 4 magneti intr-un corp de lulea.  E adevarat ca montajul mecanic (ma gandesc la avansul vacuumatic)e mai complicat, dar cert ca si precizia e mult mai buna. Daca ai timp merita sa incerci. E acu sunt la servici 12 H pe zi, nu mai am timp de nimic, da cand ma eliberez un pic, fac o aprindere simpla pt Dacis si experimentez un delcou cu 1 magn si 4 senzori. Voi folosi BS570, sunt fiabili.
      Mai ma un tip de senzori Hall, dintr-o tastatura straina, da nu am gasit nici un catalog pt ei. Au 4 terminale, unul din ele pare a fi baza unui tranz. incapsulat. Chiar daca nu am catalogul, ii stiu folosi, se comporta in principiu la fel, pun iesirea la masa cand simt un camp magnetic. Cred ca voi incerca o apr. si cu acest ultim tip, asa, de curiozitate.
*



da eu am fost cu ideea, dar baietii "sunteti cam deparete" aprca subiectul era la Sistem electromagnetic în loc de platină!! eu zic sa ne "mutam" acolo. blush.gif

parca postul asta era dedicat doar aprinderi electronice. smile.gif


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 29 Mar 2006, 21:07
Post #1002


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




electronicignition e tot cu 3 fire : alimentarea se face prin bobina (borna "-" a bobine, unde se leaga in mod normal platina), minus la sasiu si mai e firul de la platina. si ea protejeaza platina, limitarea curentului facandu-se cu r2


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 29 Mar 2006, 22:09
Post #1003


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Corect, ai dreptate! Imi cer scuze ca nu m-am uitat mai atent.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 29 Mar 2006, 23:19
Post #1004


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(dyogenes @ 29 Mar 2006, 22:26)
........Daca va imaginati cumva ca un produs al Dvs poate opri imaginatia si experimentele unor pasionati de masini si electronica, traiti pe alta lume. Intotdeauna se vor gasi solutii mai bune decat cele oferite de firme, care sunt constranse de costuri. Sa va dau un exemplu: Veti scoate aprinderea fara platina (multi dintre noi au facut-o deja). Foarte bine. Dar noi vom face (am facut deja) aprinderea CDI fara platina. Si daca o veti face si pe acesta, noi vom face (am facut deja) aprinderea CDI MULTISPARK fara platina. Si daca o veti face si pe asta, vom face, dup planul lui moshulik, aprinderea fara distribuitor si fara platina, cu microcontroller. Mi se pare ca SRL-urile romanesti sunt cele cu un pas in urma, nu noi. Desigur, va va ramane un segment de piata considerabil, al oamenilor care nu stiu electronica si nu cunosc electronisti, care vor continua sa cumpere. Si, sincer sa fiu, mie personal putin imi pasa daca Gotronic-ul e teapa, dar e necinstit ca acestor oameni sa li se ia bani pentru un produs care nu este ceea ce ar trebui sa fie.
*


Asta-i cel mai minunat (stiu, e gresit gramatical, da suna bine si se potriveste) raspuns din zona: ai pus punctul pe I. De pilda eu, care sunt un chibit intr-ale electronicii dar care am printre prieteni electronisti supermeseriasi, dar maturi si ei, cu famelie, nu am cum sa-mi fac o aprindere electronica la vreunul dintre ei deoarece pentru cei mai multi chestii de astea au devenit pur si simplu pierdere de vreme si nu-mi permit sa-i stresez. Iar, vorba ta, cand sunt mult mai multi "care nu stiu electronica si nu cunosc electronisti", evident ca acestia "vor continua sa cumpere" Gotronic etc.

Dar ar trebui sa te pui si in pielea domnului GO (apoi TRONIC, de la electronic)... Eu chiar il inteleg: vrei sa faci o afacere, sa castigi bani si totul sa fie cinstit. El face toate astea si sunt sigur ca nu fraiereste pe nimeni. Atata doar ca Daciile nu-s acele masini care sa fie in parametri si OK. Eu, ca afacerist, n-as ezita sa fac ce a facut el: as apela la un produs verificat, ieftin, eventual cu ceva sa-ti ia ochii (=LED-ul) si destul de fiabil (cum bag mana in foc ca este Gotronicul) ca sa vand multe si la pret mic.

Nu-i iau apararea, dar asta-i boala mea, sunt cam prea obiectiv... Caci recitind posturile din primele doua treimi m-am convins ca Gotronicul chiar este bun si i-a ajutat pe multi. Daca la mine nu merge se poate ca asta-i datorita faptului ca realmente aprinderea mea o fi fost proasta, defecta de la inceput... Si nici n-am avut cum sa fac taraboi ca eu, ca si Dyogenes, mi-am montat-o singur. Doar n-aveam sa fiu atat de tampit sa dau 250.000 pe aprindere si 300.000 pe montare (pretul MINIM care mi s-a cerit in service autorizat !)... Asa ca s-a dus pe copca garantia...

Acum trei chestiuni pentru domnul GO (gotronic):
1. Este cu putinta ca aprinderea sa fie defecta (nu ma intereseaza cum s-a defectat, nu vreau sa discutam cauze, sa cautam un vinovat etc; ma intereseaza strict chestia tehnica) si motorul sa functioneze? Ca mai sus lansase cineva aceasta ipoteza si voiam raspunsul dumneavoastra.
2. Va inteleg din punct de vedere logic retinerea in a furniza toate detaliile schemei. Credeti-ma insa ca nu aveti ce proteja. Din doua motive: a. daca se "pun" cei de pe forum si tot gaseste unul pana la urma ce-i cu ea si cum e facuta, in detaliu; si atunci ce rost are atat hartuiala? b. am avut acum ceva vreme o discutie telefonica (pe mobil) cu dumneavoastra si o corespondenta pe e-mailul de la x-net si mi-ati povestit chestii administrative (inclusiv despre importul piesei minune etc.) de unde eu, ca om practic ce ma aflu, deduc ca nimeni nu v-ar putea concura ca pret, realizare tehnica etc cu montajul dumneavoastra ori, altfel spus, nimeni n-ar putea ajunge la un pret asa jos ca al dumneavoastra ca sa va ia piata
3. piata asta se dizolva pe zi ce trece: cine a avut de luat aprindere electronica si-a cam luat deja; cine nu si-a luat inca isi va lua una doar "la pachet" cu noua masina, care insa va fi un "calculator" de injectie etc. Si apropo de aprinderea asta din urma, 011, parca, regret ca n-am aflat de intentia dumneavoastra, ca as fi cumparat si eu una de asta 500.00 sa o probez pe masina. Si as fi fost si fair play cu rezultatele...


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 30 Mar 2006, 09:05
Post #1005


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Pt. Dacis. Teoretic nu ar trebui sa functioneze, dar daca trenzistorul final este in scurt circuit se comporta ca o aprindere clasica cu condensatorul stricat(intrerupt),
sau lipsa. Am vazut motoare care desi nu aveau condensator pe platina (asta la incercari si din greseala uitand sa pun condensatorul la loc), care au pornit si functionau , dar pentru o perioada scurta, iar motorul mergea foarte neregulat.In concluzie se poate ca motorul sa mearga dar se simte repede diferenta. Acelasi lucru se intampla si daca nu este conectata bateria de acumulatori sau daca contactele la borne nu sunt bine stranse. Daca tranzistorul final este intrerupt atunci SIGUR nu mai functioneaza.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 1 Apr 2006, 11:29
Post #1006


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(gotronic @ 30 Mar 2006, 11:05)
Pt. Dacis. Teoretic nu ar trebui sa functioneze, dar daca trenzistorul final este in  scurt circuit se comporta ca o aprindere clasica cu condensatorul stricat(intrerupt),
sau lipsa. Am vazut motoare care desi nu aveau condensator pe platina (asta la incercari si din greseala uitand sa pun condensatorul la loc), care au pornit si functionau , dar pentru o perioada scurta, iar motorul mergea foarte neregulat.In concluzie se poate ca motorul sa mearga dar se simte repede diferenta. Acelasi lucru se intampla si daca nu este conectata bateria de acumulatori sau daca contactele la borne nu sunt bine stranse. Daca tranzistorul final este intrerupt atunci SIGUR nu mai functioneaza.
*


La mine motorul merge si mi se pare ca merge bine - la avans reglat dupa LED mers "rotund", uniform, rateuri putine (iar in primii 100 km dupa ce schimb platina deloc), putere OK, consum mic etc. Insa chiar daca am schimbat bobina - sunt acum la a treia de cand am aprinderea - am fise bune (masurate si in parametri, ca si bobina, dealtfel), am curatat contactul (aici nu stiu ce sa masor !) tot imi arde platinile. Au dupa 2-300 km niste cratere crunte... Ziceti-mi ce sa mai fac in conditiile astea ?... Nu sunt indreptatit sa cred ca aprinderea dumneavoastra nu imi projeaza platina ?... Oricata bunavointa as avea, asta-i singura concluzie rationala.


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 1 Apr 2006, 12:47
Post #1007


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Problema cu platinile se rezolva foarte simplu cu o aprindere electronica cinstita. Daca tranzistorul la Gotronic se arde, motorul nu mai are cum sa mearga, deoarece nu exista condensator in circuit. Deci stai linistit, Gotronicul tau (si al altora) nu e defect, asa e el. Daca cu platina deschisa (volanta la semn) pui un ampermetru in paralel cu platina, trebuie sa arate maxim 3,5 A. Daca arata mai mult, bobina e cu spire in scurt-circuit.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 1 Apr 2006, 13:58
Post #1008


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(dyogenes @ 1 Apr 2006, 14:47)
Problema cu platinile se rezolva foarte simplu cu o aprindere electronica cinstita. Daca tranzistorul la Gotronic se arde, motorul nu mai are cum sa mearga, deoarece nu exista condensator in circuit. Deci stai linistit, Gotronicul tau (si al altora) nu e defect, asa e el. Daca cu platina deschisa (volanta la semn) pui un ampermetru in paralel cu platina, trebuie sa arate maxim 3,5 A. Daca arata mai mult, bobina e cu spire in scurt-circuit.
*


Am primit ieri o astfel de aprindere "cinstita" de la un forumist. Urmeaza ca azi ori luni sa o montez si apoi voi vedea despre ce-i vorba. Curentul pe platina este la mine FARA gotronic 2,97, iar CU 2,7.

Am totusi o nedumerire: este cu putinta ca un joc al axului delco sa contribuie la arderea platinilor? Ca am vazut azi ca am asa ceva?... Nu mare, dar este.


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 1 Apr 2006, 16:38
Post #1009


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




eu am avut pana acum 3 aprinderi printre care si gotronic, plus 2 scheme simple, am scos acum aprinderea electronica si masina fuge mult mai bine, si nu e numai parerea mea, ci si a consoartei, care nu le are cu mecanica sau cu auto smile.gif

fac o malvina simpla si apoi una cu modificarile prezentate cu cateva pagini in urma si daca nici de astea nu sunt multumit trec la CDI.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 1 Apr 2006, 17:13
Post #1010


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Pt dacis : platina se verifica astfel: pui contactul cheii, verifici ca platinile sa fie inchise si masori caderea de tensiune pe ele. Valoarea obtinuta trebuie sa fie max 0,2V. Valori mai mari inseamna platini oxidate. rolleyes.gif

This post has been edited by Kinetix: 1 Apr 2006, 20:28


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 1 Apr 2006, 17:15
Post #1011


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi





Pt dacis : platina se verifica astfel: pui contactul cheii, verifici ca platinile sa fie inchise si masori caderea de tensiune pe ele. Valoarea obtinuta trebuie sa fie max 0,2V. Valori mai mari inseamna platini oxidate.
Pt BLK: Vrei sa spui ca ai facut proba si la aprinderea aia cu doua tranzistoare cu autoreglarea unghiului Dwell pe care ai postat-o tu si nu ti-a mers? Ciudat; erau pareri bune despre ea pe-aici...
Te intrebam mai demult daca ai putea sa-mi faci si mie un cablaj contra cost.
Pt dyogenes: bobina de inductie nu se mai poate verifica si altfel? Eu am doua bobine s-h identice si au rezistenta primarului de 2.3 , respectiv 3.6 ohmi. Ce-i mai trist e ca ambele dau o scanteie tare anemica (nicidecum de aia albastra cum zice in manualul "Automobile Dacia"). De fapt scanteia este la fel si cu o bobina adevarata Bosch (s-h) si nu stiu de ce...


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 1 Apr 2006, 17:16
Post #1012


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Da, ori e masina mea mofturoasa, ori schemele nu sunt asa de bine testate, poate doar calculate teoretic. Oricat as regla avansul si carburatie si tot, cu aia electronica merge ciudat masina, nu ca n-ar fugi, dar fara ea parca puterea e mai bine distribuita pe toata plaja de turatii, asa mi se pare...

Despre cablaj ti-am raspuns parca si atunci din cate imi aduc aminte. In principiu da. Daca vrei un prototip il fac de mana (marker si clorura ferica), daca vrei mai multe mai vorbim, am pe cineva unde mai fac si eu cablaje. Cauta-ma pe
Yahoo.

This post has been edited by BLK: 1 Apr 2006, 17:26


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 Apr 2006, 17:43
Post #1013


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Ptr. Dacis. Trimite te rog aprinderea la producator ptr. masuratori pe stand, prin posta normala(cca 1leu cheltuieli), daca jocul la delcou e prea mare sau arcurile de la avansul centrifugal sunt rupte !? sau slabite si distanta la platina este sub 0,4 mm, este posibil ca sa apara un efect de "balbaire" sa zicem care suprasolicita termic contactele platinelor. Am mai intalnit exact acum cativa ani acelasi fenomen la un politist, care era "abonat" saptamanal. Pana nu si-a rezolvat jocul de la delcou nu am scapat de problema. La fel am mai patit si cu o skoda S100 care probabil la fel sa rezolvat daca mai tin minte. Oricare ar fi problema trimite-mi te rog pe privat adresa sa-ti dau un AT 011 fara senzor deocamdata sa-mi spui cum se comporta.
In general aprinderile electronice dau o tensiune mai mare in primarul, respectiv secundarul bobinei, iar daca aceasta este "obosita " sau asa este ea chiar daca e noua , apar strapungeri in bobina iar scanteia este " f. anemica", ducand pana acolo ca nu merge decat pe clasic unde tensiunea este ceva mai mica.(Dar nici pe clasic astfel de bobine nu o mai duc mult). Atentie mare la fisele de la bujii , daca acestea au rezistenta mare sau sunt intrerupte duc inevitabil in timp la "obosirea" bobinei, axact ca la un transformator de inalta tensiune care nu are sarcina.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 1 Apr 2006, 18:13
Post #1014


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




fisele sunt noi, bobina tot zic ca o schimb, dar acum chiar nu stiu ce sa cumpar, decat sa dau banii pe una la fel de proasta dar noua... sad.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 Apr 2006, 19:26
Post #1015


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(BLK @ 1 Apr 2006, 18:13)
fisele sunt noi, bobina tot zic ca o schimb, dar acum chiar nu stiu ce sa cumpar, decat sa dau banii pe una la fel de proasta dar noua... sad.gif
*



In magazine sunt bobine care sunt omologate RAR ( Acestea trebuie sa fie marcate : Importator, omolagare RAR etc), ce stiu eu pana anul trecut erau niste bobine bulgaresti (nu scrie asa ceva pe ele)importate de un srl de prin Oradea sau Arad , pe care le-am testat si dau o scanteie de peste 3 cm . Am sa ma uit pe o eticheta (luni) si va dau detalii. Arata la fel ca cele de Sf. Gheorghe si erau la un pret de cca 350k. Fisele chiar daca sunt noi e mai bine daca le masurati cu un multimetru digital sau analogic. Valorile sa nu depaseasca cca 4Kohmi , ca mult nu mai merg bine si ajung repede la cca 50...100Kohmi si pe urma...Fisele de la Dacii pe vremuri erau din nichelina sau un aliaj rezistiv bobinat cu valori de 400...500 ohmi cele de la bujii si cca 900 ohmi cea de la fisa centrala. Nu se mai fac pentru ca sunt f. scumpe, desi am auzit pe cineva din Craiova care face (sau a incercat) asa ceva ptr. Tico(acolo poate sa ceara un pret mai bun).


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihait
post 1 Apr 2006, 21:21
Post #1016


Idei putine si fixe !


Group: Members
Posts: 81
Joined: 27 October 05
From: Bucharest




QUOTE(diaconuliviu @ 29 Mar 2006, 07:22)
am demontat motorase de cooler (sursa sau procesor) si au pe placuta interna un circuit
*



Sa nu dai cu båta dupa mine, dar sunt un electronist de duminica.
Eu am scris in alt topic de senzorii aceia si am dat si un link(vezi topicul aprindere electromagnetica ).

Acei senzori hall cu 4 pini sunt niste LATCH-uri hall si au asa:
-un pin este pentru masa
-un pin pentru iesire ( firul de semnal pentru rotatii)
-doi pini alimentare ( Q si Q barat).
Rotorul are 2 poli N si 2 poli S.
In momentul in care senzorul detecteaza schimbarea polilor activeaza un pin (de exemplu Q) si-l dezactiveaza pe celalalt(Qbarat).
La urmatoare schimbare de poli , se inverseaza si starea pinilor si tot asa.

This post has been edited by mihait: 1 Apr 2006, 21:35


--------------------
Dacia BK 1996 - Nan
---
N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 1 Apr 2006, 23:31
Post #1017


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




semnalul pt rotatii este generat extern. iesirea aia e de fapt alimentarea senzorului


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 1 Apr 2006, 23:55
Post #1018


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Kinetix, ar fi si alte metode de verificare a bobinelor, de ex in curent alternativ, sa vezi consumul. La inalta frecventa, daca ai scurt intre spire, consumul creste foarte mult. Diferente de 1 ohm intre primarele a 2 bobine "identice" sunt anormale. Eu am o bobina care da o astfel de scanteie "anemica" de cand a pierdut o parte din ulei. Inteleg insa ca la tine 3 bobine se comporta la fel, ceea ce face foarte putin probabila teoria cu uleiul. Aprinderea e clasica? Condensatorul in ce stare este?

BLK, sa stii ca si mie mi s-a parut ca se "leneveste masina" dupa montarea aprinderii electronice, chiar am scris asta pe forum. Am observat "dur" acest fenomen dupa ce mi-am facut delcou electromagnetic. Dar toata treaba era din avans si amestec, am rezolvat-o refacand reglajele. Atentie si la dist de la bujii, trebuie crescuta la 1-1,1 mm. Sa stii ca fenomenul este la fel de prezent si la CDI-uri!
Am facut azi inca un delcou electromagnetic, tot dupa metoda mea cu magnetii in corpul pipei, merge f bine. Aprinderea e electronica cu acumulare inductiva, dar da scanteie aproape la fel de ampla ca CDI-ul. Evident, chiar daca e inductiva, are multispark la pornire. Eventual o sa postez schema.
Si inca ceva foarte imp (chiar daca e offtopic), daca ai motor de 1300, cumpara niste bujii mai calde, se va simti foarte mult.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 2 Apr 2006, 11:42
Post #1019


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




pai doar am si zis ca am refacut amestecul si avansul, reglat si cu becu, si dupa ureche si oricum, tot nu merge cum trebuie, fac malvina, si fac stroboscopul ala si apoi mai vedem. mai trebuie sa scot si carburatorul ca e cam jegos.

bujii am brisk pentru 1300, sau cel putin asa scrie pe ele.

dyogenes esti din bucuresti? poate vin sa vad si eu delcoul...


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 2 Apr 2006, 13:16
Post #1020


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




@ dyogenes : Poate postezi si tu schema aia cu acumulare inductiva de care ai amintit.
Am verificat si cu clasica si cu o Malvina la care tot mesteresc (i-am facut modificarile postate de ceacu) si scanteia e aproape la fel: slaba, subtire, violeta, aproape invizibila, in nici un caz albastra, iar zgomotul facut e o "pocnitura" abia perceptibila. Fisele sunt noi, din alea romanesti cu rezistenta zero (facea la fel si cu cele de Urziceni), platina e relativ noua si fixata la 0,35mm, iar bujiile sunt noi (NGK). Jicloarele sunt de 170(aer) cu 145(principal), iar nivelul in CNC e vreo 8-8,5mm (are plutitor din alama care e mai greu decat cel original din plastic si sta mai scufundat).

Apropo, stie cineva cat trebuie sa fie nivelul in CNC daca il masor pe principiul vaselor comunicante cu un tubusor transparent? Cel putin asa se regla la carburatorul de Trabant si mi se pare mai corect.

Nu stiu in ce stare o fi condensatorul, il voi verifica.
Si eu am observat o "lenevire" a masinii la montarea aprinderii electronice, dar nu am mai umblat la reglarea avansului (e pus la zero cu metoda scanteii la masa), asa ca acum merg pe clasic si dimineata pe racoare imi porneste totusi la prima cheie cu socul tras.
Ma bate gandul sa cumpar o bobina noua dar, ca si BLK, nu stiu de care sa iau. E un fel de loterie pt ca nu ai cum sa o verifci daca e in parametri normali. Masurarea rezistentei ohmice nu spune prea multe despre comportarea in dinamica. Poti sa o iei deja stricata, asa cum au patit unii de pe forum...
BLK, mersi pt disponibilitate, inca nu m-am hotarat la care schema sa raman smile.gif

This post has been edited by Kinetix: 2 Apr 2006, 19:14


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 32 33 34 35 36 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 14:54
Forum Renault