Fac, da' nu stiu ce fac..., pornire demaror
![]() ![]() ![]() |
Fac, da' nu stiu ce fac..., pornire demaror
torvalds |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 11 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
Hyundai
1500
2007
|
|||
cristi74 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
Aceeasi problema si la mine. Rezolvat partial prin schimbarea rotorului electromotorului, nu avea putere (unele infasurari intrerupte). Se auzea f bine diferenta de putere a electromotorului.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
gti98 |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(cristi74 @ 14 Dec 2005, 00:21) Aceeasi problema si la mine. Rezolvat partial prin schimbarea rotorului electromotorului, nu avea putere (unele infasurari intrerupte). Se auzea f bine diferenta de putere a electromotorului. La figura cu clic-ul pot fi intr-adevar periile (carbunii) uzate; scurtandu-se, arcul care le impinge se destinde si scade forta de apasare, crescand riscul de intepenire. Dar mai poate fi si o problema de la ansamblul solenoid-contact Furca nu ar trebui sa dea asemenea probleme. Deranjamentele in ansamblul furca-bendix produc acele invartiri in gol sau blocarea bendixului in pozitia cuplat cu coroana ( zgomot ca o huruiala; se opreste IMEDIAT motorul altfel se poate "barbieri" coroana - daca se rup doar 2-3 dinti si tot trebuie schimbata - sau se deterioreaza demarorul - de multe ori cu inlocuire totala ceea ce-i destul de scump!!) Solenoidul poate avea un contact precar la unul din capete (bobina e formata din doua sectiuni, asa ca are mai mult de doua capete!) si de aceea nu dezvolta suficienta forta. Sau contactele de forta, prin care trec sutele de amperi de la baterie la motor sunt "ofilite" "impuscate". Asta inseamna inlocuirea ansamblului. Oricum, nu se repara singur. Trebuie demontat (vai, ce pozitie nasoala are te cocoseziaplecat,e murdar, galeria e fierbinte, daca-i rece iti ingheata mainile pe el, suruburile de fixare sunt inghesuite si e nevoie de o cheie de 17 mai "desteapta" si trebuie si "invartit" sa iasa. Dar se poate si mai rau: la Nova e si mai greoi accesul. De aia il demontez odata la 2 ani, vara, cald, soare, lumina, curatat, verificat uzura la bucse - atentie bucsele uzate nu impiedica rotirea, dar nu mai are forta, iar curentul excesiv "tras" din baterie se razbuna iarna cand nu mai porneste nicicum. Bateria e prima suspectata, redresor sau chiar cumparat alta, cand de fapt e vorba de o pereche de tinichele de 5 lei (noi) Masurati carbunii - in manual scrie ce lungime minima pot avea, parca 11mm la demaroru ala fara magneti prmanenti, iar noi au 22mm Daca au 13-14mm parca ar fi mai bine sa fie schimbati, altfel mor in toiul ierni -brr!) Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 14:37 |