DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ABURIRE GEAMURI

BLK
post 2 Jan 2006, 22:36
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




sau daca aveti citroen c4 si sunteti probabil picati din cer de cateva zile cumparati lavete d'alea galbene mari si puneti copilotul sa stearga geamul. am ras de m-am prapadit intr-o intersectie cand a trecut acest c4 prin fata mea. o fi avut berlina inainte? biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabriel Paduraru
post 3 Jan 2006, 17:55
Post #32


Qubik


Group: Members
Posts: 50
Joined: 19 December 04
From: Iasi




Paulica si Lucian,
puteti folosi alcool izopropilic dar nu glicerina boraxata numai glicerina curata. Umeziti o carpa care nu lasa scame (piele de caprioara sintetica) sau un buretel cu amestecul asta (inainte erau de cumparat in bazar acum sunt numai cu silicon). Geamul se va umezi dar nu va mai fi opacifiat de abureala.
am mai gasit ceva http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17034267

This post has been edited by Gabriel Paduraru: 3 Jan 2006, 19:31


--------------------
Toyota Yaris 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dras
post 20 Jan 2006, 19:05
Post #33


Driver


Group: Members
Posts: 163
Joined: 21 November 04
From: Bucuresti




Eu n-am avut probleme pana acum.
Merg cu ventilatorul la jumate, trag aer de afara, aerul este circulat pe ultima optiune (aia cu dezaburirea) si toate capacele de la gurile de ventilatie inchise.
Works like a charm ...


--------------------
Honda Accord Executive - B-74-*** 2007 / 2.0 A/T 155CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex275
post 21 Jan 2006, 09:26
Post #34


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 313
Joined: 5 May 05
From: Bucuresti




Eu n-am avut probleme cu dezaburirea.
Totusi, s-a spus aici sa dai drumul la AC + caldura, caci AC-ul usuca aerul.
In cazul asta ce se intampla? Functioneaza compresorul de AC? Baga aer rece amestecat cu aer cald? AC-ul (la masina) nu baga doar aer rece? Daca sunt sub 0C, ce se intampla?


--------------------
dacia logan 1,6 laureate - B 46 W S T
[i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 21 Jan 2006, 09:49
Post #35


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Dacă temperatura nu este foarte scăzută atunci AC-ul pornește (și firesc compresorul funționează), astfel vei avea și aer rece de la AC și aer cald de la aerotermă. AC-ul va reduce umiditatea din aer simultan cu o ușoară încălzire a habitaclului de către aerotermă. După ce geamurile se dezaburesc închizi AC-ul și lași aeroterma. Dacă sunt multe persoane în mașină atunci geamurile iar se vor aburi și mai bagi din când în când AC-ul să scoți umiditatea din aer.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 21 Jan 2006, 09:51
Post #36


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Alex, aerul ala rece este omorit de aerul cald. biggrin.gif
Nu stiu cum reusesc unii sa o abureasca biggrin.gif (masina, nu va ginditi la prostii).
Eu n-am avut probleme de genul asta nici la SLZ si nici la Logan si nici AC-ul nu l-am pus in functiune pina acum.
Eu zic ca problemele apar deoarece unii nu utilizeaza corect butoanele alea de ventilare.
Ex., am plecat din acelasi loc cu un amic. El Logan, eu la fel.La primul popas, imi zice : se vede ca ai aer conditionat.
Eu : De ce?
El : Pai la tine n-a aburit si la mine da
Eu : N-am folosit AC-ul
El: ????

N-avea cum sa nu i se abureasca, la el toate erau la Max., plus ca era si pe recirculare.
Eu primi km ii fac pe dezaburire, la treapta 2 (intotdeauna) si caldura la 3/4 si repet n-am avut probleme, fie ca afara ploua, ningea sau erau - 15 grade.

This post has been edited by bomicabomic: 21 Jan 2006, 10:05


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex275
post 21 Jan 2006, 10:37
Post #37


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 313
Joined: 5 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(bomicabomic @ 21 Jan 2006, 09:51)
Eu primi km ii fac pe dezaburire, la treapta 2 (intotdeauna) si caldura la 3/4 si repet n-am avut probleme, fie ca afara ploua, ningea sau erau  - 15 grade.
*



Si eu la fel.

Va multumesc amandurora pentru raspuns. Mie-mi era frica sa nu se strice ceva dand drumul la AC si la caldura simultan. Stiti voi, aparea "un conflict de interese"! smile.gif


--------------------
dacia logan 1,6 laureate - B 46 W S T
[i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Jan 2006, 10:58
Post #38


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Acum...raspunsurile au fost date la intrebarea din titlul topicului,tot ce trebuie sa faceti este sa culegeti informatiile de aici,sa le puneti cap la cap si sa scrieti asa:

Cum procedam sa nu se mai abureasca geamurile si iarna si vara (pe ploaie) :

1-Cand pornim motorul si dam drumul la caldura nu trebuie sa dam mai sus de treapta I-a.
2-Daca dupa ce am parcurs un nr de km (totusi) geamurile s-au aburit mutam pe treapta a3a (majoritatea masinior au pe acel indicator,de la rotita de viteze ventilator,un semn ce ne indica ca la acea treapta este posibila dezaburirea) si indreptam (tot din clapete,evident) suflul aerului (care vine NUMAI din exterior) catre parbriz (de fapt si aici,pe rotita de dirijare a curentului de aer in masina,multi producatori au pus acelasi semn distinctiv de dezaburire).

Cum nu trebuie procedat la dezaburirea geamurilor iarna si vara (pe ploaie) :

1-Solutiile de dezaburire din comert lasa urme si pete (de grasime) pe geamuri care dauneaza grav sanatatii ( biggrin.gif ) deoarece reduc vizibilitatea.
2-Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei deoarece (pentru sustinatorii ideii) as dori sa mi se explice cum trebuie sa stea rotita de la temperatura in habitaclu ca sa putem beneficia si de AC si de incalzire (iarna).Functie de dezumidificare au AC-urile din apartament (si nici aici toate,cele de generatie mai noua,ex. cele pana in 1992 nu aveau aceasta functie inglobata).Si ca sa nu ma contraziceti,va rog uitati-va pe telecomanda de la AC (din casa) si o sa vedeti ca functia de dezumidificare are o tasta separata,deci in concluzie cand dati pe dezumidificare aparatul exclusiv asta face.
3-Carpe/servetele si alte accesorii (care de asemenea se gasesc prin comert/casa/masina) iarasi este contraindicat sa folosim pentru ca (again) dauneaza grav sanatatii ( biggrin.gif ) datorita faptului ca suntem distrasi de la atentia ce trebuie acordata sofatului.

SURSE de INSPIRATIE (la detalierea problemei) :
1-Topicul de fata (cu CE trebuie si cu ce NU trebuie sa facem)
2-Proprie experienta.Si aici am sa detaliez un pic :
Detin,in prezent 2 auto.Unul dintre ele este echipat cu Climatronic celalat cu AC.
Diferenta dintre Climatronic si AC :
Climatronicul este complet automat si pastreaza o temperatura constanta in habitaclu/pe cand AC-ul face din ce in ce mai frig,neavand in general decat un singur senzor interior si el urmareste doar temperatura la care a fost setat sa ajunga,din fabrica.
Pe cand la Climatronic exista 2 senzori,1 interior si 1 exterior si temperatura din interior este reglata functie de temperatura exterior.Spre ex. daca setam temperatura in habitaclu sa fie de 22grC vom observa ca,vara la o temperatura exterioara peste cea setata de noi vom avea,in interior,o temperatura mai scazuta dar placuta.Iarna cu Climatronicul setat tot la 22grC dar la o temperatura exterioara sub acest nivel vom constata ca in masina este mai cald dar nu sufocant ci o temperatura,iarasi,placuta.
In cazul Climatronicului temperaturile scazute (rece) si ridicate (cald) sunt realizate tot de catre compresorul de AC cu singura diferenta ca acest compresor (fiind generatie mai noua) beneficiaza de o alta pompa,care are si functia de incalzire (pompa de inversie se numeste,cred) cum au cele din apartament.Daca opresti Climatronicul vei beneficia numai de caldura oferita de sistemul de racire al motorului.
Pentru atingerea mai rapida a temperaturii dorite (in habitaclu) putem folosi tasta recilculare (care de altfel se regaseste si la cele echipate doar cu AC)

DAR cand avem nevoie sa dezaburim geamurile,parbriz/laterale apasam tasta cu semnul dezaburire (cea indicata si in cazul masinilor cu AC si fara) si Climatronicul face urmatorul lucru...opreste recilcularea (in cazul in care tocmai am folosit-o) si preia aer curat de afara la o turatie mare a motorului aerotermei.

De aici rezulta ca acesta este modul cel mai corect mod de dezaburire (fiind unul presetat din fabrica,pe care nu-l poti schimba oricat ai dori).

Nota-Chiar daca am raspuns in modul caracteristic (mie) rog moderatorii si cititorii acestui topic sa nu se supere pe mine (iar?) ca am plecat de la Dezaburirea Corecta si am ajuns la descrierea Climatronicului...DAR...modul corect de dezaburire se regaseste in finalul postului meu si nu puteam ajunge aici fara aceasta descriere (pentru ca "aia" care au echipat masinile de generatie mai noua cu climatronic au pus si tasta dezaburire si eu nu am facut decat sa arat ce se intampla daca apesi pe ea).

L.E.-Rog pe aceasta cale pe cei (si cu Climatronic si cei cu AC si cei fara) care vor sa aduca argumente sau sa infirme ce am scris eu mai sus sa o faca la modul cel mai civilizat,daca am gresit imi cer scuze.Multumesc

AND- Asa o fi (nu neg) dar pe mine nu ma ajuta in nici un fel (si crede-ma ca eu am avut mari probleme cu dezaburirea la KA pana m-am prins cum functioneaza Climatronicul/pe dezaburire la A4).Ma repet ce am scris mai sus este din ce am citit pe aici (si prin alte parti) si din propria-mi experienta.

This post has been edited by Danielle: 22 Jan 2006, 06:31


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 21 Jan 2006, 11:06
Post #39


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 10:58)
[...]mutam pe treapta a3a (majoritatea masinior au pe acel indicator,de la rotita de viteze ventilator,un semn ce ne indica ca la acea treapta este posibila dezaburirea)
*


Sa fie vorba de treapta a patra?

QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 10:58)
2-Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei deoarece [...]
*


Chiar am fost curios si am mers pe recirculare, viteza 2, directionare spre picioare si temperatura la maxim cald ca sa se abureasca geamurile. Dupa aburire am pornit AC-ul lasand celelalte setari ca inainte. Dupa 10-20 de secunde geamurile s-au dezaburit.

Nu ma pricep eu foarte bine, nu am argumente teoretice, dar asta e realitatea (cel putin la Loganul meu - poate are ceva optiuni ascunse dry.gif ).

This post has been edited by ghc: 21 Jan 2006, 11:07


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 - CJ-01-GHC 1907 toamna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 21 Jan 2006, 11:14
Post #40


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




smile.gif Danielle, vezi că iar te grăbești..., AC-ul, cu sau fără climatizare, ajută la dezaburire!

Uscarea aerului are loc la orice instalație de aer condiționat, ăsta și este unul din dezavantajele AC-ului, că vrei, nu vrei aerul este uscat mai mult sau mai puțin indiferent de modul de lucru (mai puțin atunci când pompează căldură), chiar dacă respectiva instalație nu are un mod specific de lucru pentru dezaburire/dezumidificare.

Ca să beneficiezi și de dezumidificare și de încălzire iarna, cu un AC care nu are un mod de lucru special pentru dezumidificare se setează ventilația pe minim (ca AC-ul să răcească cât mai puțin aerul) și căldura (temperatura aerotermei) mai mare, să poți compensa aerul rece dat de AC.
Dacă AC-ul are un mod de lucru separat pentru dezumidificare/dezaburire (nu e cazul la Logan) atunci AC-ul nu va mai răci aerul, ci doar îl va circula pentru a condensa umiditatea din aer în AC și a scurge apa în afara mașinii, aeroterma încălzind în acest timp aerul ventilat.

Vreau să menționez că dacă ai AC-ul pornit și treci aerul pe recirculare dezaburirea are loc și mai repede decât dacă ești pe "aer proaspăt", din motive evidente (AC-ul va dezumidifica o cantitate relativ fixă de aer, și nu mai există surse de umiditate suplimentară). Dar recircularea+AC nu este bine să o mențineți prea mult, pentru că aerul o să se "vicieze", o să devină din ce în ce mai uscat și dacă AC-ul mai bagă și aer rece atunci o să aveți necazuri, unele persoane sunt foarte sensibile la aer rece și uscat și răcelile și gripele sunt după colț...

This post has been edited by DFA: 21 Jan 2006, 14:32


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Jan 2006, 12:18
Post #41


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(DFA @ 21 Jan 2006, 11:14)
..................................................................................................
Ca să beneficiezi și de dezumidifcare și de încălzire iarna, cu un AC care nu are un mod de lucru special pentru dezumidificare se setează ventilația pe minim (ca AC-ul să răcească cât mai puțin aerul) și căldura (temperatura aerotermei) mai mare, să poți compensa aerul rece dat de AC.
Dacă AC-ul are un mod de lucru separat pentru dezumidificare/dezaburire (nu e cazul la Logan) atunci AC-ul nu va mai răci aerul, ci doar îl va circula pentru a condensa umiditatea din aer în AC și a scurge apa în afara mașinii, aeroterma încălzind în acest timp aerul ventilat.
*



Si acum descrierea mea erferitoare la Climatronic (si de ce am adoptat si eu aceeasi metoda pe masina mea pe care am doar AC).

DAR cand avem nevoie sa dezaburim geamurile,parbriz/laterale apasam tasta cu semnul dezaburire (cea indicata si in cazul masinilor cu AC si fara) si Climatronicul face urmatorul lucru...opreste recilcularea (in cazul in care tocmai am folosit-o) si preia aer curat de afara la o turatie mare a motorului aerotermei.

Acum,diferenta intre modul de lucru al Climatronicului,modul de lucru expus de tine (cu folosirea AC-ului) si modul de lucru expus de mine (fara folosirea AC-ului) este ca in primul caz se face automat pe cand in celelalte doua cazuri se face manual (de aici si expresia "lucru manual").

1-Cand Climatronicul intra in modul dezaburire el preia aer rece de afara si il baga inauntru la o viteza mare.
2-Acum cand tu dai drumul la AC (la o viteza mai mica sa nu se faca frig in masina) aerul care va fi indreptat spre parbriz va fi mai rece (logic) si dezaburirea se efectueaza.
3-Acum cand eu vreau dezaburire comut pe o treapta superioara viteza aero-termei preiau aer din exteriorul masinii (care ca si in primele 2cazuri este mai rece) si realizez dezaburirea.

In concluzie...se pare ca si cu AC pornit si fara AC se realizeaza dezaburirea,depinde ce varianta vrei sa alegi.



--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 21 Jan 2006, 12:34
Post #42


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 13:18)
........
1-Cand Climatronicul intra in modul dezaburire el preia aer rece de afara si il baga inauntru la o viteza mare.
2-Acum cand tu dai drumul la AC (la o viteza mai mica sa nu se faca frig in masina) aerul care va fi indreptat spre parbriz va fi mai rece (logic) si dezaburirea se efectueaza.
3-Acum cand eu vreau dezaburire comut pe o treapta superioara viteza aero-termei preiau aer din exteriorul masinii (care ca si in primele 2cazuri este mai rece) si realizez dezaburirea.

In concluzie...se pare ca si cu AC pornit si fara AC se realizeaza dezaburirea,depinde ce varianta vrei sa alegi.
*


1. Normal, pentru că nu trebuie să-l recircule, dar "pe ascuns" scoate și umiditatea din el (cu AC-ul), pe măsură ce-l ventilează, pentru că altfel umiditatea iar s-ar concentra în habitaclu, și atunci la ce bun ar mai fi climatronicul dacă ar trebui să-i "spui" tu să facă și uscarea aerului proaspăt de afară!
2. Corect, dar are loc și fenomenul de uscare a aerului (de către AC), concomitent cu dezaburirea "naturală" dată de aerul de afară care are o cantitate mai mică de apă decât cel din habitaclu.
3. Normal, din motivele expuse la pct. 2, partea cu dezaburirea naturală - asta dacă nu pornești AC-ul.

Firește că dezaburirea se realizează cu și fără AC (prin înlocuirea aerului umed din interior cu aerul mai puțin umed din exterior), nu am negat nicăieri asta, problema era cu ce ai zis/citat tu mai sus: "Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei", lucru care nu este adevărat.

This post has been edited by DFA: 21 Jan 2006, 12:56


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Jan 2006, 12:42
Post #43


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Corect,numai ca aici intervine si consumul mai ridicat de carburant,in cazul folosirii AC-ului,dar ca sa nu ne mai lungim (si sa ne intindem cu consumul carburant la functionarea AC-ului,pentru ca am o vaga banuiala ca in directia asta se va indrepta topicul daca nu ne oprim aici radmasa.gif ) cadem de acord ca ambele variante expuse aici (si cu AC si fara AC) sunt cele corecte.

L.E.-Nu cadem de acord DFA (in virtutea afirmatiei tale de mai jos) si nici nu ne jucam cu bagheta magica,asa este....E o problemă de fizică elementară


This post has been edited by Danielle: 21 Jan 2006, 12:50


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 21 Jan 2006, 12:45
Post #44


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 13:42)
...........cadem de acord ca ambele variante expuse aici (si cu AC si fara AC) sunt cele corecte.
*


Nici nu trebuie să cădem de acord, pentru că asta este realitatea! E o problemă de fizică elementară, nu e nici o magie chestia asta cu dezaburirea, indiferent de metodă sau cum se combină metodele de dezaburire!

This post has been edited by DFA: 21 Jan 2006, 12:47


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Jan 2006, 13:16
Post #45


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Tin sa mentionez ca eu nu am avut probleme decat cu dezaburirea geamurilor laterale (pentru ca pe parbriz am sistemul QuickClear) dar am vorbit acum cu o prietena la tel. si mi-a zis ca a vazut aseara la TV un fel de...
...Tips&Tricks la o emisiune auto cum ca daca indrepti parasolarele spre parbriz ti se dezabureste mai repede datorita faptului ca,aerul care vine prin fantele de la bord (cele de la baza parbrizului) nu se mai raspandeste in toata masina ci este fortat sa ramana in zona parbrizului ajutand astfel la o dezaburire mai rapida.
Acum eu nu stiu cat o fi de adevarat (ca logica are) dar merita incercat.


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 21 Jan 2006, 14:17
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 10:58)
2-Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei deoarece (pentru sustinatorii ideii) as dori sa mi se explice cum trebuie sa stea rotita de la temperatura in habitaclu ca sa putem beneficia si de AC si de incalzire (iarna).
*



Hai ca m - ai bagat in ceata, asa ca solicit lamuriri. Eu nu am aer conditionat pe masina, dar din ce am discutat cu diversi amici care au AC (DSN/SLZ/Logan nu vorbesc de masini cu Climatronic sau mai stiu eu ce) se porneste din buton si este un simplu racitor care nu are reglaj de temperatura. Rotita aceea e numai pentru caldura. Gresesc?


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Jan 2006, 15:24
Post #47


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




QUOTE(clr @ 21 Jan 2006, 14:17)
Hai ca m - ai bagat in ceata, asa ca solicit lamuriri. Eu nu am aer conditionat pe masina, dar din ce am discutat cu diversi amici care au AC (DSN/SLZ/Logan nu vorbesc de masini cu Climatronic sau mai stiu eu ce) se porneste din buton si este un simplu racitor care nu are reglaj de temperatura. Rotita aceea e numai pentru caldura. Gresesc?
*



Uff,ca sa poti beneficia de acel AC trebuie ca rotita (pe care orice masina o are,este aceea cu gradatiile ROSU si ALBASTRU ) sa fie spre ALBASTRU (care inseamna rece) si nu spre ROSU (care inseamna cald).
Pentru ca daca vei da pe cald vei beneficia de cald,chiar daca ai dat tu drumul la AC.Acolo in spatele acelor rotite si butoane de pe plansa de bord lucreaza pentru tine niste clapete de ventilatie...actionate de un cablu care reactioneaza la miscarea de rotatie a "rotitei" functie de cum o invarti,spre rece sau spre cald.Atentie aici nu vorbim despre deschiderea sau inchiderea caloriferului (radiatorului de habitaclu) pentru ca acea metoda numai este valabila la masinile (si Logan) mai noi,el fiind deschis in permanenta,functia de incalzire realizandu-se prin actionarea (mecanica/rotita sau electrica/servo-motor) unei clapete de directionare aer (prin calorifer sau pe langa).Gresesc?


L.E.-Imi cer scuze fata de userul clr pentru ca ma fac vinovata de faptul ca nu i-am inteles intrebarea de prima oara.

This post has been edited by Danielle: 21 Jan 2006, 21:07


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 21 Jan 2006, 16:08
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Danielle nu e nevoie sa fii acid (a?); 'domnul stie foarte bine la ce foloseste rotita aia si ce se intampla cand e pe rosu si cand e pe albastru (nu le colorez ca stiu cum arata fiecare culoare).

Eu am intrebat altceva si sunt convins ca ai inteles foarte bine: daca invart rotita ai sa fie pe rosu (adica pe cald tongue.gif , oare am nimerit - o?) si apas pe butonul de aer conditionat porneste? Temperatura pe care aerul conditionat o furnizeaza este reglata de acel buton? Eu stiam ca nu.

Faptul ca dupa ce aerul a fost racit de instalatia aerul conditionat ajunge la calorifer (care nu face parte din instalatia de aer conditionat da?) se incalzeste daca butonul este pe pozitia rosu este o cu totul alta discutie.

Raspunsul meu a fost o explicatie la postul citat (adica pot sa dau caldura la maxim daca am pornit aerul conditionat).

Sa inteleg ca de felul tau nu esti rabdator (oare?).

PS: si da nu vorbim de inchidere/deschidere robinet, pentru ca la DSN cel putin rotita aia dirijeaza aerul prin/pe langa calorifer.

This post has been edited by clr: 21 Jan 2006, 16:11


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 21 Jan 2006, 16:18
Post #49


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(clr @ 21 Jan 2006, 17:08)
Eu am intrebat altceva si sunt convins ca ai inteles foarte bine: daca invart rotita ai sa fie pe rosu (adica pe cald  tongue.gif , oare am nimerit - o?) si apas pe butonul de aer conditionat porneste? Temperatura pe care aerul conditionat o furnizeaza este reglata de acel buton? Eu stiam ca nu.
*


Știai bine!

AC-ul de pe Logan este de tip ON/OFF (pornit/oprit), adică fără nici un fel de reglaj de temperatură, comanda de temperatură de pe consola centrală este a aerotermei, și nu are nici un efect asupra AC. Din cauza asta poți "băga" și aer rece și cald în același timp, această combinare servind la dezaburirea geamurilor.
AC-ul este influențat în schimb de viteza de ventilație, cu care poți varia oarecum temperatura din habitaclu, oarecum pentru că variezi mai degrabă viteza de răcire a aerului din habitaclu și mai puțin temperatura finală.

This post has been edited by DFA: 21 Jan 2006, 16:22


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Jan 2006, 16:20
Post #50


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Scuza-ma,nu am bule dar am spus mai sus ca s-au lamurit niste probleme legate de acest topic si am zis ca nu mai continui pentru ca (dupa postul meu,era evident) or sa mai apara si alte discutii (care sigur vor devia de la subiect) si am avut dreptate.
Si acum sa-ti raspund la intrebare (dupa minimele mele cunostinte) :
Ac-ul functioneaza chiar daca ai dat (din rotita,ma refer) pe cald dar o sa munceasca aiurea pentru ca el NU o sa bage aer rece in masina,tocmai pentru simplu fapt ca sunt 2 radiatoare distincte.
1-de la AC (prin care trece agentul de racire)
2-cel de habitaclu (care formeaza bucla inchisa cu circuitul de racire al motorului)
Acum tu cand comuti pe cald,acea clapeta la care faceam referire mai sus deschide un pasaj catre radiatorul 2 si in acelasi timp inchide un pasaj catre radiatorul 1.Deci cum ai vrea sa-ti faca frig daca pasajul e inchis?
Aceasta tehnica (clapeta de dirijare a aerului) se regaseste de foarte multi ani pe Oltcit (care in loc de radiator caldura foloseste aerul cald de pe galeria de evacuare).
Inca o dat imi cer scuze ca te-am apostrofat dar am specificat mai sus de ce (ptr. ca o s-o dam in diverse si asa a si fost).

L.E.-Instalatia de climatizare la un automobil cu AC (generatie noua din care face parte si Logan) este compusa din 4 elemente distincte :
1-Radiatorul AC-ului (prin care curge numai agentul de racire)
2-Radiatorul de incalzire (care,dupa cum am mai spus,face bucla inchisa cu sistemul de racire al motorului)
3-Aportul de aer proaspat adus din afara-valabil in ambele cazuri pe racire/incalzire
4-Recircularea aerului din interiorul masinii cu trecerea lui prin unul din cele 2 radiatoare.
Toate aceste dorinte ale noastre sunt indeplinite de acele clapete (electrice sau manuale) care reactioneaza la nevoile noastre.
Cand deschide undeva inseamna ca a inchis in alta parte (rece/cald/recirculare).

This post has been edited by Danielle: 21 Jan 2006, 16:32


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 21 Jan 2006, 20:47
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Pai cred ca am spus cam acelasi lucru, deci nu vad de unde supararea.

Hai sa le luam pe rand:
QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 10:58)
2-Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei deoarece (pentru sustinatorii ideii) as dori sa mi se explice cum trebuie sa stea rotita de la temperatura in habitaclu ca sa putem beneficia si de AC si de incalzire (iarna).
*


Ceea ce am inteles eu de aici (nu spun ca asta ai si vrut sa spui) este ca nu se poate porni AC atunci cand e pe cald.
Motiv pentru care am spus:
QUOTE(clr @ 21 Jan 2006, 14:17)
se porneste din buton si este un simplu racitor care nu are reglaj de temperatura. Rotita aceea e numai pentru caldura.
*


Adica el porneste. Si functioneaza la fel indiferent de pozitia clapetei. Evident ca aerul pe care el l - a racit (dar si dezumificat, motiv pentru se recomanda folosirea lui la dezaburire) se va incalzi ulterior daca ai dat drumul la caldura.
QUOTE(Danielle @ 21 Jan 2006, 16:20)
Ac-ul functioneaza chiar daca ai dat (din rotita,ma refer) pe cald dar o sa munceasca aiurea pentru ca el NU o sa bage aer rece in masina,tocmai pentru simplu fapt ca sunt 2 radiatoare distincte.
*


Asta mi - ai raspuns tu. Adica exact acelasi lucru. AC functioneaza si cand ai pornit caldura. Evident ca nu vei primi aer rece.

Concluzie cu care ai fost si tu de acord: putem beneficia simultan si de AC (pentru dezumificare nu pentru altceva) si de incalzire. Sper ca acum e clar la ce am facut referire. Nu mi - a trecut nici o clipa prin cap ca as putea primi simultan si aer rece si cald.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 22 Jan 2006, 07:20
Post #52


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




clr vezi ca am scris un L.E. in postul meu cu No47.
Acum (pentru ca vad ca trebuie sa mai dezbatem/combatem unele probleme pe aici) sa vin cu niste precizari.
Dupa cum am mai spus (in descrierea pe care am facut-o referitor la sistemul de climatizare auto) exista niste |pasaje| pe unde aerul circula.Acum,in virtutea afirmatiei mele 2-Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei deoarece (pentru sustinatorii ideii) as dori sa mi se explice cum trebuie sa stea rotita de la temperatura in habitaclu ca sa putem beneficia si de AC si de incalzire (iarna). cred (mai mult ca sigur) ca pozitia rotitei de reglaj (temp.) trebuie sa fie la jumatate.
De ce?Pai ptr. ca (dupa cum am descris mai sus) in momentul in care rotita de reglaj temp. in habitaclu o dam de pe pozitia Albastru (rece) pe pozitia Rosu (cald) ea in momentul acela actioneaza (printr-un cablu) o clapeta.Clapeta care este situata (si este doar una pe acea rotita) intre cele doua pasaje (unul de la radiatorul AC/si unul de la radiatorul calorifer) inchide (cand am dat-o pe maxim) definitiv unul din cele doua pasaje - cald (daca am ales rece din rotita) - rece (daca am ales cald din rotita).
E o problemă de fizică elementară cum bine a subliniat si DFA,si aici mi-am raspuns singura la intrebare.
Adica daca vrem ca aerul din masina sa aiba o temperatura mai scazuta (rece) inchidem caldura si in acelasi timp deschidem pe rece.Daca vrem sa aiba o temperatura mai ridicata (cald) inchidem rece si in acelasi timp deschidem cald.Acest lucru se numeste "pricipiul robinetului".
Acum daca vom pune rotita sa stea la jumatate (rece si cald) acea clapeta de care vorbeam,dintre cele doua pasaje,va sta si ea tot la jumatate deci vom beneficia si de caldura trimisa de la calorifer si de aerul rece trimis de la AC.
Dar daca dam drumul la AC si rotita cu pricina este pe pozitia rosu-maxim (cald) NU avem cum sa beneficiem de aerul rece de la AC deoarece acel pasaj este inchis definitiv de catre acea clapeta.Si aici ti-am raspuns la intrebare clr,deci poti beneficia simultan si de aer rece si de aer cald daca rotita este situata la jumatate (intre rece si cald).
Dupa cum am mai spus acesta se numeste "principiul robinetului" care in loc de cele doua radiatoare foloseste conductele de apa calda si apa rece.

This post has been edited by Danielle: 22 Jan 2006, 07:22


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 22 Jan 2006, 08:00
Post #53


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Danielle @ 22 Jan 2006, 07:20)
Dupa cum am mai spus acesta se numeste "principiul robinetului" care in loc de cele doua radiatoare foloseste conductele de apa calda si apa rece.
*


Danielle, care sint aceste doua radiatoare?


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 22 Jan 2006, 08:15
Post #54


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Daca te refereai la auto...

cele doua pasaje (unul de la radiatorul AC/si unul de la radiatorul calorifer)

Daca te refereai la "principiul robinetului" conducta de apa calda (calorifer auto,care tot un radiator este) si conducta de apa rece (radiator AC).

Asta...daca nu cumva ma luai la misto.


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 22 Jan 2006, 10:34
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Intrucat s - a iscat o adevarata polemica: climatizarea, asa cum e ea la DSN.

Cu toate ca discutii de genul asta ar trebui sa avem pe alt topic. Aici se discuta de dezaburire.

This post has been edited by clr: 22 Jan 2006, 10:35

Attached thumbnail(s)
AC.JPG ( Size: 49.44k ) Number of downloads: 27


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jan 2006, 11:26
Post #56


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Tovarasi (e?), ma scuzati ca intervin, da' bateti campii cu gratie...
Cred ca nu multa lume de pe aici a inteles cum e cu instalatia de AC, nu mai vorbesc de climatronic. Dar o da sus si tare ca stie. Ei bine, nu prea se stie...
Cum pe net se gasesc mai greu informatii de genul asta, vad ca pe aici lumea da cu presupusa la greu.
In primul rand, dezaburirea cu AC are loc pe principiul condensului. Aerul MAI CALD care trece prin evaporatorul din habitaclu intalneste suprafata MAI RECE a evaporatorului. Si apa din aer condenseaza (exact ca la voi acasa cand apare condensul pe pereti). Apa condensata pe evaporator o ia la vale spre scurgerea evaporatorului, si lasa aerul care iese din instalatie uscat.
De-aia se dezaburesc geamurile, ca aerul introdus este uscat si nu mai are ce sa condenseze pe geamuri.
Am descris eu treaba pe la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17006563 , da' vad ca am scris degeaba.

In al doilea rand, legat cele doua "radiatoare", in speta radiatorul de incalzire interioara a intalatiei de racire a masinii, si evaporatorul, sa va postez o schema, ca poate nu mai vorbeste lumea din auzite...

deci aerul trece prin evaporatorul instalatiei de AC TOT TIMPUL, nu numai cand dati drumul la AC.
Nu trece tot timpul prin radiatorul de incalzire habitaclu...
Aerul mai cald/rece se obtine doar prin cantitatea de aer care trece prin radiatorul de incalzire habitaclu adunata cu cea care trece pe langa el.

In al treilea rand AC-ul nu are senzor de temperatura interioara. Doar climatronicul are (ca ii trebuie sa regleze deschiderea clapetei de distributie a aerului intre radiatorul de incalzire si pe langa...)
La AC setezi deschiderea clapetei de aer de distributie a aerului prin radiatorul de incalzire si atat.

Attached thumbnail(s)
AC.jpg ( Size: 58.18k ) Number of downloads: 24


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhr
post 22 Jan 2006, 14:31
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 23 March 03
From: Bucuresti




[quote=Danielle,21 Jan 2006, 12:58]
2-Aerul conditionat pornit nu are nici o importanta in rezolvarea problemei deoarece (pentru sustinatorii ideii) as dori sa mi se explice cum trebuie sa stea rotita de la temperatura in habitaclu ca sa putem beneficia si de AC si de incalzire (iarna).Functie de dezumidificare au AC-urile din apartament (si nici aici toate,cele de generatie mai noua,ex. cele pana in 1992 nu aveau aceasta functie inglobata).Si ca sa nu ma contraziceti,va rog uitati-va pe telecomanda de la AC (din casa) si o sa vedeti ca functia de dezumidificare are o tasta separata,deci in concluzie cand dati pe dezumidificare aparatul exclusiv asta face.

ooof, trebuie sa te contrazic.....treaba e foarte simpla.ac raceste aerul de afara , vaporii condenseaza, aerul va fi uscat si apoi incalzit de aeroterma si bagat inauntru EFECTUL APARE IN 15 SECUNDE dupa ce ai pornit ac-ul si e atat de evident incat nu mai trebuie comentat.referitor la ac de casa cu functia dezumidificare, ia dat voi (sau danielle) pe functia aia sa vadeti ce face?raceste camera, e adevarat un pic mai mild dar RACESTE.
parerea mea e ca cine nu se pricepe sa nu-si dea cu parerea .la mine nu e vorba de pricepere ci de un lucru pe care l-am trait zi de zi.a propos, daca nu va schimbati filtrul de polen la solenza sau logan din 6 in 6 luni aburirile vor fi mai dese si mai suparatoare.


--------------------
AUDI A6 - bo1xxx 2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
www.horiaroman.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jan 2006, 14:34
Post #58


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si sa punctez stiintific de ce nu e bine la dezaburire sa se dea aerul pe circulatie rapida, in special daca e luat de afara (cand este AC-ul pornit): pentru ca trece prea repede prin evaporator, si nu apuca sa se usuce (prin condensarea apei pe evaporator) suficient.
Din acest motiv se da pe o viteza medie.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 22 Jan 2006, 14:50
Post #59


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




OT: Deci "principiul robinetului" la DSN: myth busted! (Scuze Danielle da' nu m-am putut abtine).
PS: acum fac misto, nu mai sus radmasa.gif

This post has been edited by kaspersky: 22 Jan 2006, 14:51


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 22 Jan 2006, 15:24
Post #60


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




"Scuzoaiaele mele" stimati domni (ca sa citez un clasic in viata dupa acest forum) ca m-am bagat unde nu-mi fierbe oala (ops mi s-au aburit geamurile).Tot ce am spus in posturile anterioare pe acest topic este eronat (deh in necunostinta de cauza) asa ca singurul sfat pe care pot sa-l mai dau este cel de mai jos...


QUOTE(Ciombe @ 25 Nov 2005, 11:12)
Spray de dezaburire: se curata bine bine geamul, eventual cu hartie igienica (nu radeti, da absoarbe excelent!!!)-(servetelele nu cred ca au acelasi efect) apoi se aplica un fasait pe geam. Apoi se sterge cu o carpa.

Daca tot se mai abureste- folositi o carpa.(aici s-a emotionat si s-a repetat)

Daca tot insista sa se aburasca,folositi un ciocan! icon_mrgreen.gif (pentru obtinerea unui efect distractiv trebuie insistat)
*


Sursa: Topicul de fata page 1/post10

In speranta ca nu voi ajunge in "Bula Daciotului" va doresc o dezaburire perfecta.

This post has been edited by Danielle: 22 Jan 2006, 17:20


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 03:31
Forum Renault