Probleme frane, Pedala se duce foarte jos
![]() ![]() ![]() |
Probleme frane, Pedala se duce foarte jos
raresito |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|||
amc |
![]()
Post
#32
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Era vorba de garniturile de la pompa unde nu poti sa zici ca ia aer pe la garnituri cand are pistonasul legatura libera si permanenta cu vasul de lichid!
Si nici nu cred ca exista "dot 2"! This post has been edited by amc: 11 Dec 2005, 12:10 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Raoul |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 7 July 05 From: Curtea de Arges ![]() |
Se pare ca am rezolvat problema.
Am fost la nenea mecanicu' si cand a vazut cum arata lichidul de frana m-a pus sa il schimb imediat (mai ales ca eu foloseam lichid de frana cu alcool pt. completare). Lichidul a fost schimbat cu DOT4 si acum dupa 2 saptamani toate problemele s-au rezolvat. Multumesc tuturor pt. sfaturi. Din punctul meu de vedere topicul poate fi inchis. |
--------------------
DACIA
berlina
- AG-78-LIR
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am si eu o intrebare despre placutele de frana si intreb aici.
Am verificat uzura lor, erau mai subtiri decat 7 mm, desi le schimb. Problema e urmatoarea, de care sa cumpar, astea ultimele erau de SRL, si s-au tocit extrem de repede, in 5000 km sunt gata, dar am fost multumit de ele, nu au scartait niciodata, lumea spune ca alea de origine fac ca trenul, am auzit ca ar exista ecologice, explicati-mi si mie cum e cu placutele. Si ar mai fi o intrebare, sabotii spate cat tin asa in general, cam la cat se schimba? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
Am o problema cu franele. Pedala tine sus dar nu se blocheaza rotile, adica pedala este elastica.
de la ce poate sa fie ...... de la pompa ? sau aer in instalatie ? Mentionez ca cateodata tine foarte bine. Daca folosesc frana de mana in parcare pedala tine mai jos. |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
aceleasi intrebari ca si ARGON...dupa cat timp se schimba tamburii ,placutele?
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
Bullix |
![]()
Post
#37
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
idem la postul de mai sus, 1 la mana...
2 la mana... cred ca aceeasi problema o am si eu, insa parca ceva e mult mai ciudat... in primul rand, o franare cu vibratie (viteze mari)/zgaltaituri (la viteze mici pana la oprire, cu frecventa zgaltaiturilor proportionala cu viteza)... ca si cum as calca eu frana succesiv... inseamna tamburi ovalizati/discuri de frana descentrate (ori uzate inegal)... nu? Asta e problema cea mai mica... Problema mare este insa urmatoarea... cam de cand am masina, frana niciodata nu a actionat "simtibil" de la inceputul cursei, ci abia jos de tot, si nici atat... doar la presare... deci la mine variatia tariei franei in loc sa aiba loc in functie de cursa, are loc doar la capatul cursei si in functie de cat de tare o presez acolo jos... intrebare acum: o Dacie cu frane bine puse la punct, are un raspuns cat de cat liniar la frana? adica proportional cu cursa franei? Lichid de frana vreau sa spun ca am aproape pana la refuz, nu vad sa piarda deloc... si am pompa servofrana (nu stiu daca simplu/dublu circuit, pot spune ca din pompa pleaca 3 conducte). Problema apasatoare e ca desi eu m-am obisnuit in aproape 3 luni de cand o am cu franele ei si mi-a intrat in reflex cat de tare trebuie s-o apas, sunt pus de multe ori in situatia in care, oprind la stop... risc aproape zilnic sa pup pe cel din fata, incat... eu FRANAND ASA CUM M-AM OBISNUIT, rotile incep sa patineze cand nu te astepti. Iar asta dat fiind faptul ca sunt destul de noi toate anvelopele. Concluzia pe care o trag este ca frana mea nu poate actiona liniar, variabil, ci mai degraba ca un ON/OFF (adica ori de loc, ori la maxim)... si de ce zic ca risc zilnic sa patinez pana pup pe cineva, DESI m-am obisnuit cu franele asa cum sunt? Pentru ca probabil, problema se accentueaza in fiecare moment, mai repede decat pot tine pasul cu ea. Parca "ieri nu era asa", "pana acum nu-mi facea d'astea"... Ce naiba are de nu franeaza normal, incepand de la "usor, tata, usor" pana la "calc-o, frate!"... De ce nu poate varia in tarie in functe de cursa pedalei? This post has been edited by Bullix: 9 Jul 2007, 01:15 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
salut astazi a aparur o problema brusca la frane problema este in felu urmator pana astazi frane beton aztazi can sa franez in trafic am constatat ca daca tineam picioriu pe pedala de frana mai mult se ducea usor pana in podea trebuia sa ridic picioru de pe frana si sa apas din nou pomnpa este de reno 18 cu trei connducte dublu circuit servofrana, lichib(DOT4) nu pierde pe nicaieri in vas nu scade lichidu si problema a aparut brusc sa fie in urma unei frane cu lasarea a jumatate de cauciuc pe asfalt ???si pe loc daca stau cu motoru oprit se comporta la fel sa fie din pompa??? instalatie de frana am verificato acum o luna cand am montat discuri .placute .ferodouri noi si era ok sper sa rezolvam problema. multumesc si astept sfaturi sau pareri.
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
Ceva asemanator am avut si eu, si mai am inca. Adica: cand fac aerisirea am frana sus, tine beton, te da cu capul de parbriz. Dupa 2, 3 zile se lasa, tine la jumatate. De ce? Am schimbat repartitorul de spate, sabotii sunt buni, placute noi, discuri bune, furtunasele pe fata de frana sunt noi, nu pierde lichid. Pompa este in dublu circuit cu 4 conducte. Mecanicul zice ca sunt eu pretentios, ca vin de pe Logan pe Dacie si am pretentii. Eu iam explicat, ca acum 2, 3 luni aveam frane tapene, gen Logan. Intr-o dimineata am plecat cu masina, si frana era la podea. Am fost la el, aerisit, frane tapene, si mia zis ca daca se lasa sa vin sa schimb repartitorul. A doua zi sa lasat, am fost si am schimbat repartitorul, aerisit, mergea bine. Dar a treia zi la fel. Tot sa repetat, inca si acum tine cam la jumatate. Ce sa intamplat de pe o zi pe alta? Seara aveam frane si dimineata ioc (asta acum 2, 3 luni, de cand au inceput problemele). Cum as putea sa o fac sa tina sus, ca dupa aerisire. Numai bine, si am uitat sa va spun ca la prima pedala este cam la jumatate, a doua imediat este un pic mai sus, dar mai tare si tine si mai bine frana
|
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
la mine au mers beton luni nde zile problema a parut brusc peste noapte de pe o zi pe alta dac pun o fran la semafor pana se opreste masina ajunge si pedala in podea daca iau picioru de pe ia si o apas din nou tine iar la jumate si se duce usol la podea si nu pierd lichid , nu scade nivelu in vas
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
MECCA |
![]()
Post
#41
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
QUOTE(kindeeru56 @ 22 Jun 2008, 13:14) salut astazi a aparur o problema brusca la frane problema este in felu urmator pana astazi frane beton aztazi can sa franez in trafic am constatat ca daca tineam picioriu pe pedala de frana mai mult se ducea usor pana in podea trebuia sa ridic picioru de pe frana si sa apas din nou pomnpa este de reno 18 cu trei connducte dublu circuit servofrana, lichib(DOT4) nu pierde pe nicaieri in vas nu scade lichidu si problema a aparut brusc sa fie in urma unei frane cu lasarea a jumatate de cauciuc pe asfalt ???si pe loc daca stau cu motoru oprit se comporta la fel sa fie din pompa??? instalatie de frana am verificato acum o luna cand am montat discuri .placute .ferodouri noi si era ok sper sa rezolvam problema. multumesc si astept sfaturi sau pareri. problema poate fi de la un pistonas din pompa, mai precis de la supapa acestuia.Aceasi problema am avuto si eu.Cand calcam frana incet se ducea usor usor la fund, daca calcam brusc frana beeeeton.Am desfacut pompa si intr-adevar la unul din pistonase supapa era terminata. In legatura cu pompele astea duble.Ce firma mai face pompe bune, ca la masina unui prieten am schimbat 3 pompe si frana pauza.Mentionez ca 2 au fost ASAM si una am incercat-o la mana a 2 a de la obor si tot nu-s frane la masina.Stiti cumva daca in Ro mai exista firme serioase care fac pompe de frana bune?? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
si eu am zis la fel pompa e de vina maine o desfac sa vad ce este acolo .oricum va tin la curent
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
ATM |
![]()
Post
#43
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pompe de frana si bune si noi (ma refer la 4 conducte ICP) mira-m-as sa mai gasiti. Pentru ca garniturile si corpul sunt facute in podul casei cam la toate. Probabil ca veti lua pompa noua si va trebui demontata si bibilita, asta e. Din experiente proprie vorbesc (in octombrie trecut, cam pe frig ce-i drept, masina a stat 2 saptamani nefolosita-------frane 0----mers cu ea la mecanici, diagnostic - garnituri terminate, rascoapte, crapate, eu mortis sa iau pompa noua, aia m-au avertizat c-o iau degeaba----am luat-o----am dat dreptate mecanicului, calitatea lucrarii si a imbinarilor in interior execrabila. Deci, am reparat pompa veche cu garnituri noi si asta a fost. Dar si acum ma confrunt cu pierderea presiunii la frane usoare - din cauza ca una din garnituri nu etanseaza perfect si pierde usor-usor lichid pe langa ea.
Incep sa realizez ca piesele noi actuale sunt niste rahaturi fata de ce se facea odata, si mare vina o au nenorocitele astea de garnituri: garniturile pompelor noi sunt kko, garniturile cilindrilor spate -idem, garniturile de la vasul expansor am schimbat vreo 6 pana sa gasesc unele bune, iar bomboana de pe coliva - am luat azi o stropitoare de parbriz (electropompa) de Arges (care cica face piese de origine) - prastie, izolatie inexistenta, garnitura descentrata, nu arunca nimic. A trebuit izolata cu silicon sanitar sa mearga (ala rosu n-a vrut sa ma ajute...) Si cateva raspunsuri la obiect: -pentru Argon: nu exista un termen exact realistic de schimbat placutele, se schimba cand au uzura, depinde de calitate si de stilul de condus. Totusi, 5000 e cam putin, la mine cam tin 9000-10000. Placutele de frana ecologice au insertii de bronz in ele (care inlocuiesc nu stiu ce compus nociv pentru atmosfera existent in cele clasice, imi scapa acuma denumirea) - cam de aia si scartaie, cand da de un fir mai proeminent de bronz urla. Iar tamburii se schimba cand colturile superioare, de la cilindru, sunt vizibil uzate, cel putin asa stiam eu (ca practic alea ating primele tamburul -pentru Bullix: 1. da, vibratiile respectiv franarea in suturi 90% sunt din tamburi ovalizati 2. stilul de franare al Daciei tale nu e normal deloc- cat fi de proasta frana, ar trebui sa aiba un raspuns liniar, pentru ca practic frana raspunde oarecum proportional presiunii introduse in circuit. la tine cursa utila incepe de jos (probabil ca daca pedala ar mai avea cursa de inca 2 cm de unde incepe sa tina, ai avea frane normale). Apuca-te deci de aerisit, verificat pompa (poate pistonase blocate, cilindru pompa descentrat?), verifica in mod special reglaje saboti (distanta de tamburi prea mare genereaza pierderi importante in franare) etc etc. pentru ca daca-ti sare ceva in fata masinii, nu te vad bine... This post has been edited by ATM: 22 Jun 2008, 21:46 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
atomicool |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 May 08 From: Bucuresti ![]() |
ia luminati-ma si pe mine....vreau sa pun servo la DACIA mea....prima problema e ca vechea pompa(simpla) se prinde de caroserie in 2 suruburi...asta care o pun eu are suruburile pe servo,adica ar trebui sa intre in caroserie.....a 2-a problema ,intra servo in gaura de la vechea pompa (gaura din caroserie) ca am impresia ca la servo e mai mare..daca e mai mare ce trebuie sa fac?....cum maresc gaura?....mentinez ca servo are montata pe ea si pompa de frana...adica vreau sa dau jos vechea pompa si sa pun servo+pompa..tot cu simplu circuit......
|
--------------------
Dacia
Dacia1300
1975
|
|
Minel |
![]()
Post
#45
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Vin si eu cu o intrebare :
Are ceva daca amestec lichidul de frana DOT 3 de la un producator cu alt lichid DOT 3 de la alt producator ??? ![]() ![]() Momentan am DOT 3 de la Lifrom si nu mai gasesc , gasesc doar de alte firme ,dar tot DOT 3 , se poate combina ?? |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
DaciaPower |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 23 May 08 From: Craiova ![]() |
cam aceleasi probleme le am si eu... cateodata se duce pedala aproape de potea si nu tin bine aproape de loc... cand tine sus imi tin franele cat de cat bine.
Am schimbat : placute fara, saboti spate, pistonase spate, garnituri etrieri, pompa de frana (dublu circuit) si servo frana "tulumba" Ma poate lamurii si pe mine cineva? This post has been edited by DaciaPower: 24 Jun 2008, 17:56 |
--------------------
Dacia 1310 Break
CL
1998
- DJ-xx-ZLI
|
|
atomicool |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 May 08 From: Bucuresti ![]() |
ia luminati-ma si pe mine....vreau sa pun servo la DACIA mea....prima problema e ca vechea pompa(simpla) se prinde de caroserie in 2 suruburi...asta care o pun eu are suruburile pe servo,adica ar trebui sa intre in caroserie.....a 2-a problema ,intra servo in gaura de la vechea pompa (gaura din caroserie) ca am impresia ca la servo e mai mare..daca e mai mare ce trebuie sa fac?....cum maresc gaura?....mentinez ca servo are montata pe ea si pompa de frana...adica vreau sa dau jos vechea pompa si sa pun servo+pompa..tot cu simplu circuit......
am inlocuit pompa vechecu cea care era cu servo...pedala tine foarter jos..am frane dar nu multumitor......trebuia sa-i pun neaparat si servo sau de ce nu tin franele ca lumea...am facut aerisirea ca la carte....pompa...spate dr......sp stg...dr fata ...stg fata....de tinuttin ,dar jos de tot....trebuia sa-i montez si servo???? |
--------------------
Dacia
Dacia1300
1975
|
|
pcostica |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
daca tot ai pus-o cu servo las-o asa,problema nu e de la servo!Daca ai reglat excentricele cum trebuie si ai aerisit instalatia poti suspecta chiar pompa de frana(garnituri proaste,supape neetanse).
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
soulraven |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
si eu am cateva probleme cu franele, pedala imi tine foarte jos, dar daca ridic pedala cu piciorul si franez din nou am frane prefecte si imi tine foarte sus.....dar dupa o frana apoi iara nu imi mai revine pedala si iara tine foarte prost.....de la ce poate fii?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
astazi am rezolvat problema cu franele am demontat pompa am curatato am spalato cu detergent LICHID iam schimbat garniturile si supapele de cauciuc de pe fiecare pistonas pe care leam confectionat.am montat pompa si sa schimbat total situatia.franele sunt beton doar ating pedala si risti sa musti din volan, cunalte cuvinte prima chestie care trebuie facuta la demontarea pompei este verificarea supapelor de pe fiecare pistonas din caza lor devine pedala elastica si se duce pana in podea daca se mentine apasata in comntinuare daca nu se pot confectiona se cumpara pistonasele cu totul (de preferat) la final osa aveti satisfactie maxima pana la urma merita osteneala.succeS
This post has been edited by kindeeru56: 24 Jun 2008, 21:24 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#51
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
circul cu masina mult mai linistit decat daca leas cumpara "piese de origine"
<span class='edit'>24 Jun 2008, 21:26:</span> sunt mult mai sigure This post has been edited by kindeeru56: 25 Jun 2008, 00:06 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:37 |