DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme frane, Pedala se duce foarte jos

raresito
post 10 Dec 2005, 23:59
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 8 December 05
From: Cluj-Napoca




[quote=gti98,10 Dec 2005, 18:45]
Avut aceeasi problema. Garnituri pompa defecte. Si nici eu nu inteleg cum "e mai usor sa ia lichid din vas". Aerul are vascozitatea muult mai mica, deci intra muult mai usor decat lichidul!!

Trebe avut grija si la lichidul de frana. Sa nu pui niciodata lichid de frana cu gradul DOT mai mic fata de cel care il folosesti... Daca folosesti Dot 3 sa nu bagi DOT 2, s.a.m.d.


--------------------
Dacia 1310 TLX - CJ 45 DAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 11 Dec 2005, 12:06
Post #32


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Era vorba de garniturile de la pompa unde nu poti sa zici ca ia aer pe la garnituri cand are pistonasul legatura libera si permanenta cu vasul de lichid!
Si nici nu cred ca exista "dot 2"!

This post has been edited by amc: 11 Dec 2005, 12:10


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raoul
post 21 Dec 2005, 10:55
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 7 July 05
From: Curtea de Arges




Se pare ca am rezolvat problema.
Am fost la nenea mecanicu' si cand a vazut cum arata lichidul de frana m-a pus sa il schimb imediat (mai ales ca eu foloseam lichid de frana cu alcool pt. completare).
Lichidul a fost schimbat cu DOT4 si acum dupa 2 saptamani toate problemele s-au rezolvat.
Multumesc tuturor pt. sfaturi.
Din punctul meu de vedere topicul poate fi inchis.


--------------------
DACIA berlina - AG-78-LIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Dec 2005, 19:26
Post #34


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am si eu o intrebare despre placutele de frana si intreb aici.
Am verificat uzura lor, erau mai subtiri decat 7 mm, desi le schimb.
Problema e urmatoarea, de care sa cumpar, astea ultimele erau de SRL, si s-au tocit extrem de repede, in 5000 km sunt gata, dar am fost multumit de ele, nu au scartait niciodata, lumea spune ca alea de origine fac ca trenul, am auzit ca ar exista ecologice, explicati-mi si mie cum e cu placutele.

Si ar mai fi o intrebare, sabotii spate cat tin asa in general, cam la cat se schimba?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sgd_21
post 6 Jul 2007, 20:54
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 November 05




Am o problema cu franele. Pedala tine sus dar nu se blocheaza rotile, adica pedala este elastica.
de la ce poate sa fie ...... de la pompa ? sau aer in instalatie ?
Mentionez ca cateodata tine foarte bine.
Daca folosesc frana de mana in parcare pedala tine mai jos.


--------------------
Dacia 1310 Li Berlina - b-12-llc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 7 Jul 2007, 17:23
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




aceleasi intrebari ca si ARGON...dupa cat timp se schimba tamburii ,placutele?


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 9 Jul 2007, 01:10
Post #37


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




idem la postul de mai sus, 1 la mana...

2 la mana... cred ca aceeasi problema o am si eu, insa parca ceva e mult mai ciudat... in primul rand, o franare cu vibratie (viteze mari)/zgaltaituri (la viteze mici pana la oprire, cu frecventa zgaltaiturilor proportionala cu viteza)... ca si cum as calca eu frana succesiv... inseamna tamburi ovalizati/discuri de frana descentrate (ori uzate inegal)... nu? Asta e problema cea mai mica...

Problema mare este insa urmatoarea... cam de cand am masina, frana niciodata nu a actionat "simtibil" de la inceputul cursei, ci abia jos de tot, si nici atat... doar la presare... deci la mine variatia tariei franei in loc sa aiba loc in functie de cursa, are loc doar la capatul cursei si in functie de cat de tare o presez acolo jos... intrebare acum: o Dacie cu frane bine puse la punct, are un raspuns cat de cat liniar la frana? adica proportional cu cursa franei? Lichid de frana vreau sa spun ca am aproape pana la refuz, nu vad sa piarda deloc... si am pompa servofrana (nu stiu daca simplu/dublu circuit, pot spune ca din pompa pleaca 3 conducte).

Problema apasatoare e ca desi eu m-am obisnuit in aproape 3 luni de cand o am cu franele ei si mi-a intrat in reflex cat de tare trebuie s-o apas, sunt pus de multe ori in situatia in care, oprind la stop... risc aproape zilnic sa pup pe cel din fata, incat... eu FRANAND ASA CUM M-AM OBISNUIT, rotile incep sa patineze cand nu te astepti. Iar asta dat fiind faptul ca sunt destul de noi toate anvelopele. Concluzia pe care o trag este ca frana mea nu poate actiona liniar, variabil, ci mai degraba ca un ON/OFF (adica ori de loc, ori la maxim)... si de ce zic ca risc zilnic sa patinez pana pup pe cineva, DESI m-am obisnuit cu franele asa cum sunt? Pentru ca probabil, problema se accentueaza in fiecare moment, mai repede decat pot tine pasul cu ea. Parca "ieri nu era asa", "pana acum nu-mi facea d'astea"...

Ce naiba are de nu franeaza normal, incepand de la "usor, tata, usor" pana la "calc-o, frate!"... De ce nu poate varia in tarie in functe de cursa pedalei?

This post has been edited by Bullix: 9 Jul 2007, 01:15


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 22 Jun 2008, 12:14
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




salut astazi a aparur o problema brusca la frane problema este in felu urmator pana astazi frane beton aztazi can sa franez in trafic am constatat ca daca tineam picioriu pe pedala de frana mai mult se ducea usor pana in podea trebuia sa ridic picioru de pe frana si sa apas din nou pomnpa este de reno 18 cu trei connducte dublu circuit servofrana, lichib(DOT4) nu pierde pe nicaieri in vas nu scade lichidu si problema a aparut brusc sa fie in urma unei frane cu lasarea a jumatate de cauciuc pe asfalt ???si pe loc daca stau cu motoru oprit se comporta la fel sa fie din pompa??? instalatie de frana am verificato acum o luna cand am montat discuri .placute .ferodouri noi si era ok sper sa rezolvam problema. multumesc si astept sfaturi sau pareri.


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marcel8989
post 22 Jun 2008, 13:48
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 9 June 08




Ceva asemanator am avut si eu, si mai am inca. Adica: cand fac aerisirea am frana sus, tine beton, te da cu capul de parbriz. Dupa 2, 3 zile se lasa, tine la jumatate. De ce? Am schimbat repartitorul de spate, sabotii sunt buni, placute noi, discuri bune, furtunasele pe fata de frana sunt noi, nu pierde lichid. Pompa este in dublu circuit cu 4 conducte. Mecanicul zice ca sunt eu pretentios, ca vin de pe Logan pe Dacie si am pretentii. Eu iam explicat, ca acum 2, 3 luni aveam frane tapene, gen Logan. Intr-o dimineata am plecat cu masina, si frana era la podea. Am fost la el, aerisit, frane tapene, si mia zis ca daca se lasa sa vin sa schimb repartitorul. A doua zi sa lasat, am fost si am schimbat repartitorul, aerisit, mergea bine. Dar a treia zi la fel. Tot sa repetat, inca si acum tine cam la jumatate. Ce sa intamplat de pe o zi pe alta? Seara aveam frane si dimineata ioc (asta acum 2, 3 luni, de cand au inceput problemele). Cum as putea sa o fac sa tina sus, ca dupa aerisire. Numai bine, si am uitat sa va spun ca la prima pedala este cam la jumatate, a doua imediat este un pic mai sus, dar mai tare si tine si mai bine frana


--------------------
Dacia 1310 BK 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 22 Jun 2008, 13:58
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




la mine au mers beton luni nde zile problema a parut brusc peste noapte de pe o zi pe alta dac pun o fran la semafor pana se opreste masina ajunge si pedala in podea daca iau picioru de pe ia si o apas din nou tine iar la jumate si se duce usol la podea si nu pierd lichid , nu scade nivelu in vas


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 22 Jun 2008, 13:59
Post #41


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




QUOTE(kindeeru56 @ 22 Jun 2008, 13:14)
salut astazi a aparur o problema brusca la frane problema este in felu urmator pana astazi frane beton aztazi can sa franez in trafic am constatat ca daca tineam picioriu pe pedala de frana mai mult se ducea usor pana in podea trebuia sa ridic picioru de pe frana si sa apas din nou pomnpa este de reno 18 cu trei connducte dublu circuit servofrana, lichib(DOT4) nu pierde pe nicaieri in vas nu scade lichidu si problema a aparut brusc sa fie in urma unei frane cu lasarea a jumatate de cauciuc pe asfalt ???si pe loc daca stau cu motoru oprit se comporta la fel sa fie din pompa??? instalatie de frana am verificato acum o luna cand am montat discuri .placute .ferodouri noi si era ok sper sa rezolvam problema. multumesc si astept sfaturi sau pareri.
*


problema poate fi de la un pistonas din pompa, mai precis de la supapa acestuia.Aceasi problema am avuto si eu.Cand calcam frana incet se ducea usor usor la fund, daca calcam brusc frana beeeeton.Am desfacut pompa si intr-adevar la unul din pistonase supapa era terminata.
In legatura cu pompele astea duble.Ce firma mai face pompe bune, ca la masina unui prieten am schimbat 3 pompe si frana pauza.Mentionez ca 2 au fost ASAM si una am incercat-o la mana a 2 a de la obor si tot nu-s frane la masina.Stiti cumva daca in Ro mai exista firme serioase care fac pompe de frana bune??


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 22 Jun 2008, 21:04
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




si eu am zis la fel pompa e de vina maine o desfac sa vad ce este acolo .oricum va tin la curent


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 22 Jun 2008, 21:42
Post #43


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Pompe de frana si bune si noi (ma refer la 4 conducte ICP) mira-m-as sa mai gasiti. Pentru ca garniturile si corpul sunt facute in podul casei cam la toate. Probabil ca veti lua pompa noua si va trebui demontata si bibilita, asta e. Din experiente proprie vorbesc (in octombrie trecut, cam pe frig ce-i drept, masina a stat 2 saptamani nefolosita-------frane 0----mers cu ea la mecanici, diagnostic - garnituri terminate, rascoapte, crapate, eu mortis sa iau pompa noua, aia m-au avertizat c-o iau degeaba----am luat-o----am dat dreptate mecanicului, calitatea lucrarii si a imbinarilor in interior execrabila. Deci, am reparat pompa veche cu garnituri noi si asta a fost. Dar si acum ma confrunt cu pierderea presiunii la frane usoare - din cauza ca una din garnituri nu etanseaza perfect si pierde usor-usor lichid pe langa ea.
Incep sa realizez ca piesele noi actuale sunt niste rahaturi fata de ce se facea odata, si mare vina o au nenorocitele astea de garnituri: garniturile pompelor noi sunt kko, garniturile cilindrilor spate -idem, garniturile de la vasul expansor am schimbat vreo 6 pana sa gasesc unele bune, iar bomboana de pe coliva - am luat azi o stropitoare de parbriz (electropompa) de Arges (care cica face piese de origine) - prastie, izolatie inexistenta, garnitura descentrata, nu arunca nimic. A trebuit izolata cu silicon sanitar sa mearga (ala rosu n-a vrut sa ma ajute...)
Si cateva raspunsuri la obiect:
-pentru Argon: nu exista un termen exact realistic de schimbat placutele, se schimba cand au uzura, depinde de calitate si de stilul de condus. Totusi, 5000 e cam putin, la mine cam tin 9000-10000. Placutele de frana ecologice au insertii de bronz in ele (care inlocuiesc nu stiu ce compus nociv pentru atmosfera existent in cele clasice, imi scapa acuma denumirea) - cam de aia si scartaie, cand da de un fir mai proeminent de bronz urla. Iar tamburii se schimba cand colturile superioare, de la cilindru, sunt vizibil uzate, cel putin asa stiam eu (ca practic alea ating primele tamburul
-pentru Bullix: 1. da, vibratiile respectiv franarea in suturi 90% sunt din tamburi ovalizati 2. stilul de franare al Daciei tale nu e normal deloc- cat fi de proasta frana, ar trebui sa aiba un raspuns liniar, pentru ca practic frana raspunde oarecum proportional presiunii introduse in circuit. la tine cursa utila incepe de jos (probabil ca daca pedala ar mai avea cursa de inca 2 cm de unde incepe sa tina, ai avea frane normale). Apuca-te deci de aerisit, verificat pompa (poate pistonase blocate, cilindru pompa descentrat?), verifica in mod special reglaje saboti (distanta de tamburi prea mare genereaza pierderi importante in franare) etc etc. pentru ca daca-ti sare ceva in fata masinii, nu te vad bine...

This post has been edited by ATM: 22 Jun 2008, 21:46


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atomicool
post 24 Jun 2008, 09:54
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 May 08
From: Bucuresti




ia luminati-ma si pe mine....vreau sa pun servo la DACIA mea....prima problema e ca vechea pompa(simpla) se prinde de caroserie in 2 suruburi...asta care o pun eu are suruburile pe servo,adica ar trebui sa intre in caroserie.....a 2-a problema ,intra servo in gaura de la vechea pompa (gaura din caroserie) ca am impresia ca la servo e mai mare..daca e mai mare ce trebuie sa fac?....cum maresc gaura?....mentinez ca servo are montata pe ea si pompa de frana...adica vreau sa dau jos vechea pompa si sa pun servo+pompa..tot cu simplu circuit......


--------------------
Dacia Dacia1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 24 Jun 2008, 12:56
Post #45


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Vin si eu cu o intrebare :

Are ceva daca amestec lichidul de frana DOT 3 de la un producator cu alt lichid DOT 3 de la alt producator ??? blink.gif huh.gif

Momentan am DOT 3 de la Lifrom si nu mai gasesc , gasesc doar de alte firme ,dar tot DOT 3 , se poate combina ??


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 24 Jun 2008, 17:55
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




cam aceleasi probleme le am si eu... cateodata se duce pedala aproape de potea si nu tin bine aproape de loc... cand tine sus imi tin franele cat de cat bine.

Am schimbat :
placute fara, saboti spate, pistonase spate, garnituri etrieri, pompa de frana (dublu circuit) si servo frana "tulumba"
Ma poate lamurii si pe mine cineva?

This post has been edited by DaciaPower: 24 Jun 2008, 17:56


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atomicool
post 24 Jun 2008, 18:36
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 May 08
From: Bucuresti




ia luminati-ma si pe mine....vreau sa pun servo la DACIA mea....prima problema e ca vechea pompa(simpla) se prinde de caroserie in 2 suruburi...asta care o pun eu are suruburile pe servo,adica ar trebui sa intre in caroserie.....a 2-a problema ,intra servo in gaura de la vechea pompa (gaura din caroserie) ca am impresia ca la servo e mai mare..daca e mai mare ce trebuie sa fac?....cum maresc gaura?....mentinez ca servo are montata pe ea si pompa de frana...adica vreau sa dau jos vechea pompa si sa pun servo+pompa..tot cu simplu circuit......


am inlocuit pompa vechecu cea care era cu servo...pedala tine foarter jos..am frane dar nu multumitor......trebuia sa-i pun neaparat si servo sau de ce nu tin franele ca lumea...am facut aerisirea ca la carte....pompa...spate dr......sp stg...dr fata ...stg fata....de tinuttin ,dar jos de tot....trebuia sa-i montez si servo????


--------------------
Dacia Dacia1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 24 Jun 2008, 19:51
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




daca tot ai pus-o cu servo las-o asa,problema nu e de la servo!Daca ai reglat excentricele cum trebuie si ai aerisit instalatia poti suspecta chiar pompa de frana(garnituri proaste,supape neetanse).
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 24 Jun 2008, 19:57
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




si eu am cateva probleme cu franele, pedala imi tine foarte jos, dar daca ridic pedala cu piciorul si franez din nou am frane prefecte si imi tine foarte sus.....dar dupa o frana apoi iara nu imi mai revine pedala si iara tine foarte prost.....de la ce poate fii?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 24 Jun 2008, 20:17
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




astazi am rezolvat problema cu franele am demontat pompa am curatato am spalato cu detergent LICHID iam schimbat garniturile si supapele de cauciuc de pe fiecare pistonas pe care leam confectionat.am montat pompa si sa schimbat total situatia.franele sunt beton doar ating pedala si risti sa musti din volan, cunalte cuvinte prima chestie care trebuie facuta la demontarea pompei este verificarea supapelor de pe fiecare pistonas din caza lor devine pedala elastica si se duce pana in podea daca se mentine apasata in comntinuare daca nu se pot confectiona se cumpara pistonasele cu totul (de preferat) la final osa aveti satisfactie maxima pana la urma merita osteneala.succeS

This post has been edited by kindeeru56: 24 Jun 2008, 21:24


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 24 Jun 2008, 21:21
Post #51


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




QUOTE(kindeeru56 @ 24 Jun 2008, 20:17)
pe care leam confectionat.
*




Cum adica le-ai confectionat? blink.gif Nu mai circula cu masina te rog eu! wink.gif


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 24 Jun 2008, 21:26
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




circul cu masina mult mai linistit decat daca leas cumpara "piese de origine"

<span class='edit'>24 Jun 2008, 21:26:</span>
sunt mult mai sigure

This post has been edited by kindeeru56: 25 Jun 2008, 00:06


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 12:37
Forum Renault