DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> din nou temperatura motor :)

ionut84
post 26 Dec 2006, 19:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 September 06




incepem prin: Sarbatori Fericite la toata lumea, si acum sa trecem la problema smile.gif, de cateva saptamani am o problema mare si anume: temperatura normala motor 80-85 grade constant, cateodata de nebuna, fara sa o forjez mai mult decat de obicei creste in maxim 30 secunde pana la 95 si chiar peste, daca o accelerez de 2 trei ori pana pe la 5000 rpm (in gol, ambreiaj calcat) scade temperatura la loc, am schimbat pana acum termostatul si face la fel, cu diferenta ca temperatura normala sta la 80 acuma, termostatul e de 86 grade (la fel era si celalalt tongue.gif), ce draci are ca ma scoate din sarite, nu vreau sa fierb apa in motor, motiv din care stau din 20 in 20 sec cu ochii pe ceasu de apa. daca ar creste temperatura tot timpul as intelege, da asa chiar habar nu am de ce anume sa ma iau, mai vreau sa incerc sa schimb sonda sa ma asigur ca chiar creste, da totusi suntem de craciun si nu tare m-as lua acuma de ea. mersi anticipat pt raspunsuri.


--------------------
dacia 1310 1310 1998 CN - ph02aua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Dec 2006, 20:30
Post #2


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




De verificat:
1. toate elementele de masura (sonda, indicator)
2. aerisirea si etanseitatea instalatiei de racire
3. daca cele de mai sus sunt in regula, suspecteaza garnitura de chiulasa.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 27 Dec 2006, 00:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Dupa cum ti s-a spus si mai sus sa aerisesti bine instalatia si sa vezi daca trage aer pe undeva.
Din ce spui tu sigur ai aer pe instalatie.


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 27 Dec 2006, 00:43
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 10 April 05




fenomenul este urmatorul: in instalatie intra aer pe undeva, iar termostatul ramane "in aer" pur si simplu. el deschide doar daca este scufundat in apa incalzita de motor. de ce se aduna aerul acolo? pt.ca sistemul asta e proiectat prost- borcanul de aerisire fiind mai jos decat termostatul. iar cum aerul se aduna sus.. ramai fara apa ori la termostat, ori la radiatorul de incalzire. incearca sa ridici si borcanul ala undeva mai sus daca poti.
asa ca, trebuie sa vezi pe unde intra aer. uita-te si verifica inclusiv radiatorul de incalzire- asta a fost problema la mine- din pacate nu mai pot fi reparate.
o rezolvare simpla- nerecomandata si temporara- poate fi sa mergi fara termostat (dar o sa-ti inghete fundul biggrin.gif ) sau- sa dai o cat mai mica gaurice in termostat, pt. a se putea face aerisirea. in mod normal n-ar trebui sa scada temp. la motor sub 80- dar gaura sa nu fie mai mare de 2mm. ideal ar fi sa fie cat mai mica (fa cu acul daca te tine biggrin.gif ).
nu-i o gluma, iar unele masini au prevazuta in termostat o astfel de "supapa" obturata superficial (aveam asa ceva la o mazda).
nu te gandi inca la garnitura de chiuloasa. verifica furtunele-sa fie stranse- si radiatorul de incalzire sa nu fie gaurit. aveam aceleasi simpome+ca pierdeam apa la greu. dupa ce l-am schimbat- a fost ok. da-l jos si verica-l scufundat, sub presiune. alfel nu-ti dai seama.
sal
p.s.: scuze! acuma vad ca ai cn. dar sigur prinde aer pe undeva si asta. diferenta fata de mine e ca ai altfel incalzirea.

This post has been edited by C.C.: 27 Dec 2006, 00:50


--------------------
Renault Espace IV 2004 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolffy
post 27 Dec 2006, 00:44
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




exact aceeasi problema aveam si eu. Mergeam normal si nu aveam nici o problema. Daca acceleram mai brusc pentru jumatate de minut sau mai bine urca temperatura .. statea putin asa ( maxim jumatate de minut ) si revenea. Am rezolvat printr-o aerisire.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut84
post 27 Dec 2006, 08:20
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 September 06




sincer si eu ma gandeam la aer pe instalatie, deoarece chiar cand face aceasta problema daca ma dau jos si strang de furtunu pe care e termostatul se aude cun iese aer catre borcan, de pierdut lichid de racire nu pierd deloc, cat am pus acum 2 luni (plus ce am completat la schimbare termostat) atat am si acuma, parca in ultima vreme am mai slab caldura chiar daca motorul e cald, am incercat mai multe aerisiri, adevarat ca nici una cu palnia, ci dupa principiul ca daca accelerezi motorul si deschizi aerisitoarele si lasi sa curga pana nu se mai vad bule de aer e aerisit corect... astept contraziceri tongue.gif


--------------------
dacia 1310 1310 1998 CN - ph02aua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_bz
post 28 Dec 2006, 01:55
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 1 February 05




salut! haideti sa va spun si problema mea...daca tot veni vorba..
in primul rand am gasit ulei in vasul de expansiune,timp in care am observat ca imi fierbe motorul (apa ajunge chiar la 120 de grade)!! mentionez ca am montata o instalatie gpl de ceva vreme...de care sunt multumit. ei bine dupa ce pornesc motorul si astept sa se incalzeasca am bule in borcan. plamanul acela de la gaz se raceste (apare ca o bruma pe el). cand fac aerisirea e ok,se incalzeste dar faza e ca ar trebui sa fac aerisirea asta la fiecare 10-15 min...ca dupa aia iar se raceste...
intrebarea mea e ce trebuie sa fac mai intai?? sa schimb garnitura de chiuloasa,termostatul sau amandoua? altceva ar mai trebui?
multumesc anticipat


--------------------
Dacia 1310 berlina - BZ-03-KDF
Tine-ma Doamne verde!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz_ro23
post 28 Dec 2006, 06:41
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 25 October 05




si mie mi se incalzeste apa si acuma iarna chiar90-95 grade. am motor de 1600 si radiator de aluminiu din acela mare. apa nu pierd ca tot acelasi nivel am in borcan de mult.....
+ ca am pus set motor nou de curand si am iesit din rodaj si tot se incalzeste


--------------------
dacia 1310 - sj 95 sua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
istvan.t
post 28 Dec 2006, 20:10
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 23 September 06




eu ce am observat la mine ca dupa ce accelerez, imi baga aer in borcan(4-5 bulbuci), pete de ulei nu am in apa iar in ulei nu este apa? pe unde poate sa traga aer? imi ce accelerez nu baga aer

This post has been edited by istvan.t: 28 Dec 2006, 20:12


--------------------
dacia 1310 cn1 1996 - mm05ysc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 28 Dec 2006, 21:47
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Pentru Razvan_bz.

La tine sigur e dusa garnitura de chiulasa.Singura sansa e sa o schimbi altfel risti sa ramai cu ea in drum.Si ar trebui cand o schimbi sa dai o mare atentie si chiulasei in sine deoarece la temperatura la care ai adus-o tu e posibil sa se fi deformat un pic(planeitate).


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 28 Dec 2006, 23:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




cumva ai pus recent praf din acela care sa astupe porii din radioator?

pune mana pe radiator cand e apa calda si vezi pana unde e cald.restul ce e rece , inseamna ca nu ai apa in acei elementi, deci e clar ca ai aer si nu face racirea.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 29 Dec 2006, 00:01
Post #12


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Daca ai pornit mereu pe gaz, e posibil sa fie deterioarata membrana din vaporizator. Verifica si pe benzina. Daca nu ai bule nu in borcan, e vaporizatorul bulit.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut84
post 30 Dec 2006, 10:08
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 September 06




Am rezolvat problema, aveam fisurat furtunul dintre pompa de apa si radiator, insa fisura era atat de fina incat nu curgea antigel pe ea, insa lua aer in instalatie, am descoperit dupa cateva accelerari bruste ca umezeste putin in partea de jos a furtunului -> schimbare furtun + aerisire -> merge beton, multumesc tuturor pentru ajutorul si raspunsurile acordate.
An nou fericit si "talpa" fara probleme.


--------------------
dacia 1310 1310 1998 CN - ph02aua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 20:25
Forum Renault